ok. A czy możliwe jest opóźnienie zapłonu, poprzez wywalone poduszki pod silnikiem?Jeśli tak, to czy na "ucho" słychać, że w danej chwili doszło do spalania stukowego? ps. dzieki za wyrozumiałość, bo w tej kwestii jestem ciemny.
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Więc tak na początek mechanik wszystkie uszczelki pod górny i dolnym kolektorem - były nieszczelności Układa dolotowy szczelny, przy okazji wyczyszczona przepustnica. Błędu 171 już nie pokazuje, aczkolwiek cały czas wyskakiwał błąd czujnik stuków jeden i czujnik stuków 2 - przy czym "check" się nie zapala Nie słychać żadnych "stuków" charakterystycznych...
W tym silniku popularna jest usterka uszkodzonego czujnika stuków ale nie mam żadnych błędów związanych z tym. Czujnik kosztuje grosze i wymiana go zajela by mi max 2godziny. Miałem tydzień temu błąd zaworu zmiennej fazy i auto na wolnych obrotach szarpało, ale po ponownym odpaleniu silnika błąd nie wystąpił już.
U mnie okazało się że durny mechanik urwał śrubę mocującą czujnik stuków i zamocował go w innym miejscu (to wprowadzało w błąd komputer). Po zamocowaniu na właściwym miejscu problem znikł.
sonda lambda jakis czujnik stuków mi mechanik wymienił...ale ćiśnienia paliwa ani temperatury nie sprawdzałem.
nie byłem tylko na komputerze ale żadnego błędu ale silnik chodzi ładnie i równo więc chyba elektronika tylko nie mam pojęcia czy czujnik ciśnienia czy czujnik stuków silnika
Tak sobie mylę, że może masz jednak kłopot z czujnikiem stuków. Być może, w warunkach które powinny wywołać spalanie stukowe, takich właśnie jak jazda pod górkę na wysokim biegu, komputer nie dostaje sygnału z czujnika o stukach w silniku. Wtedy stwierdza, że czujnik jest uszkodzony, i sam maksymalnie opóźnia zaplon.
Najlepiej zastosować moduł mikroprocesorowy z czujnikiem stuków w głowicy. Takie ustrojstwo działa tak, że balansuje na krawędzi stuku i wtedy bez znaczenia jakiego paliwa byś nie nalał [mam na uwadze ilość oktanową] zawsze będziesz miał prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu.
czasem sie zdaża ,że koroduje śruba mocująca czujnik stuków i zwiększa to moment dokręcenia.Poluzuj śrubę i dokręć momentem ok 10-15Nm(nie więcej).Najczęściej jednak coś mechanicznie stuka w silniku(popychacz lub sworzeń)i układ to słyszy.
Sprawdźcie jeszcze czujnik stuków. Piszesz, że buczy kiedy naciskasz gaz do oporu. Wygląda to na opóźniony zapłon. Komp czasami się buntuje. Przejżyjcie wszystkie masy. Przy montażu głowicy może coś umknęło uwadze.
Nie wiem jak w fiacie ale w vw wypadanie zapłonów sprawdzane jest przez czujnik stuków, więc jeśli np. zawór któryś będzie sie podwieszać to też nie nastąpi zapłon mieszanki i może to wykrywac jako brak zapłonu , więc sprawdź kompresje.
w przypadku pojawienia się spalania stukowego komputer jest informowany przez czujnik o tym fakcie i opóźnia zapłon tzn. daje większą zwłokę czasową w stosunku do stanu gdyby stuki nie wystąpiły czyli opóźnia kąt wyprzedzenia zapłonu . Przy braku stuków małymi kroczkami rośnie wyprzedzenie zapłonu . czujnik stuków umożliwia zastosowanie sprzężenia zwrotnego...
Samo to że check zapala się po kilku kilometrach mówi już że to nie sam czujnik stuków, ten świeciłby od razu. Czy była robiona próba zagrzania silnika na postoju, bez jazdy? Tak jak robokop napisał - trzeba popatrzeć na parametry - dawkę paliwa, wyprzedzenie zapłonu, pracę sondy lambda. Może również temperaturę silnika czy czujnik nie daje jakichś...
Czujnik spalania stukowego o numerach 96253545, 96386710. Znajduje się z tyłu, mniej-więcej na środku blok silnika, od strony ściany grodziowej. Pozycja 13 https://obrazki.elektroda.pl/5946458000_... Dokręca się go momentem 20 Nm. Procedura diagnostyki: Diagnostyczny kod usterki (DTC) P0327 Usterka obwodu czujnika stukowego Opis obwodu...
cześć Mam seata ibizę od jakiegoś czasu mam problem z przyśpieszaniem silnik jest dziwnie słaby i nie ciągnie równo. Czuć szarpanie na 2,3,4 biegu. Jak byłem u mechanika pokazało mi usterkę czujnika sutkowego spalania. Okazało sie że mam zużyty wał korbowy stąd te stuki. Zrobiłem silnik ( szlif wału ) skasowałem usterkę na komputerze i niby było wszystko...
zapłon jest rozdzielany przez aparat zapłonowy, który posiada czujnik stuku. Możesz coś więcej na ten temat.:D
Punto 2 rok 2002 silnik 1.2 8V Witam Od jakiegoś czasu zapala się kontrolka silnika, komputer pokazał błąd P1325 (czujnik spalania stukowego). Wymieniłem, co prawda na używany i stale to samo. Jak skasuję błąd to po jakimś czasie to samo. Jak sprawdzić czy faktycznie jest uszkodzony czyjnik, czy w przewodach do jakich jest podłączony powinien dochodzić...
Czy jeżeli wychodzi mi błąd czujnika stuku a go nie ma bo szukałem (matiz 800) to go ktoś wyjął ,czy w tym typie go nie było dziękuję za pomoc.
Przekaźnik sterują grzałkę. Jaki przekaźnik - to można zobaczyć za obwodem zasilającym grzałkę. Przekaźnik trzeba sprawdzić na zwarcie stuków. Moim zdaniem - czujnik jest OK, można go nie wymieniać. Zachowaj ostrożność przy montowaniu bezpiecznika, możesz uszkodzić go.
Witam Komputer wykazał mi błąd czujnika stuku czy ktos z forumowiczów wie gdzie taki czujnik znajduje sie w vw polo z silnikiem 1.0 l z roku 97 dziękuje za wszeklą pomoc
Szanowni koledzy, mam prosty motocykl o pojemności 1/8 litra, na którym uczę się podstaw mechaniki. Chciałbym w przyszłości wykonać planowanie głowicy i zmianę stopnia sprężania z 9:1 na 11:1. Czytałem o możliwości wystąpienia spalania stukowego. Ze względu na fakt, że nienajgorzej znam się na elektronice (a na mechanice słabo) kupiłem używany czujnik...
Mieszasz dwa czujniki. Interesuje cię G28. G61 to czujnik stuku
Witam! Mam dość dziwny problem ze swoim autem. Mianowicie, kiedy przejade około 20 kilometrów i zatrzymam się obroty ładnie stabilizują się na 700. Po paru sekundach pod maską rozlega się jakies pukanie, brzęczenie ( nie moge wykryć skąd dokładnie dochodzi - z której części silnika) i wówczas auto samoczynnie podnosi obroty do 900 i opada na 700, lub...
Zajmij się czujnikami stuku oraz sprawdziłbym, a najlepiej wymienił moduł IVM, który jest obok sterownika silnika. Można też wymienić same przekaźniki, jest ich tam 7szt, dostępne w hurtowniach elektronicznych(jak TME czy Mouser)
przykręcony do bloku pod kolektorem ssacym, nie powoduje stuków w silniku.
sprawdzić ciśnienie manometrem ew podmienić czujnik ciśnienia oleju ew pompa oleju żadnych stuków na zapalonym silniku ?
Tak ale mi jest to potrzebne gdyż mam zamiar się mapą bawić i jeżeli się np. tak przestawi zapłon, że będzie spalanie stukowe to czujnik nie cofnie zapłonu na stałe. Tak więc nie uchroni to od stuków bo jednak podczas takiego ustawienia będzie jak wyżej pisałem.
Były dwie wersje systemu sterowania tego silnika, bez dolnego czujnika i czujników stuku, działało to tylko na czujniku w rozdzielaczu zapłonu; no i ten bardziej rozbudowany.
Witam doszedłes jaka była przyczyną tych stuków podczas przyśpieszania?
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Nie jestem pewien czy masz RE-2 czy RE-4 ,różnica jest diametralna .w jednym przypadku stosuje się czujnik PT 100 w drugim chyba termoparę . Nie piszesz czy podłącone żarówki migają w takt *stuków * przekażników .Jeżeli nie coś jest nie tak z przekaźnikami . Włączając opor 150 zadałeś temu regulatorowi temp ponad 130 stopni celsiusza ,a jak się nie...
wymienione czujniki stuku
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
Czujnik stuku nic nie ma do tych objawów. Prędzej pompa paliwa, i jego brak
A jeśli nie bedzie tego napięcia to może być uszkodzony ten czujnik?
Bywają różne wynalazki, co nie znaczy że sprawdzają się w praktyce. Rozwiązania najprostsze bywają najlepsze. Zgadzam się w zupełności,dlatego jestem zdecydowanym przeciwnikiem kierunku w którym idzie dzisiejsza motoryzacja. Jeśli jednak ktoś chce się zająć takim tematem na prawdę od podstaw (nawiązuję do modułu programowalnego) to pewnych rzeczy przeskoczyć...
Kręcisz. Od razu nie pisałeś o wymianie czujnika stuku. Jak go przykręciłeś?
Może rozrząd jest źle ustawiony? Albo czujnik stuku wariuje. Z tego co kojarzę to w tym silniku już jest
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
na razie nie sprawdzałem a nowym tonerem, bede mógł to zrobić w weekend. Zapewne nie da się zdjąc obudowy i spróbować coś wydrukować tak aby dokładniej zlokalizować źródło stuków? Zapewne uniemożliwia to jakiś zestaw czujników sprawdzających czy toner jest na miejscu, czy klapa jest zamknięta itp...
Witam problem znikł. Okazało się ze był kabelek rozłączony czujnika stuku .Z góry dzięki za podpowiedzi . Pozdrawiam i temat zamykam. :D
Jak pokazuje błąd czujnika stukowego to jest prawdopodobne jego złe działanie. Objaw szarpania , zmiany obrotów ze względu na zmianę zapłonu przez złe działanie czujnika stuku. Nie mylić z czujnikiem halla!
Mam pytanie odnośnie tego przedwzmacniacza piezo z tego tematu. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Zamówiłem kilka drobiazgów dziś był wolny więc polutowałem i nie działa. Gdy podpinam baterię 9v w głośnikach słychać jej podłączenie i nic więcej. Co zrobiłem źle? Użyłem kondensatorów elektrolitycznych z odzysku o różnych napięciach...
Zdjalem jeszcze raz kolektor i znalazlem w bloku 2 czujniki spalnia stukowego, ktore nie sa podpiete. Brak wiazki pod nie. Czy czujniki stuku puku wystepowaly w ogole przy sterowniku boscha bez vanosa? Juz mysle w ta strone, ze moze mam serducho 'od siemensa' na wiazce boscha, a tam sa inne bebechy pod czujnik wałka.
więc tak po mojemu to przyczyną jest niewłaściwe ustawienie zapłonu (za wczesny) ale niestety robi to sterownik wtrysku i jeśli on sam jest sprawny to robi to z jakiegoś powodu i tutaj należy przyjżeć się czujnikowi stuków i sprawdzić ustawienie rozrządu (pasek może przeskoczyć) i to chyba w pierwszym rzędzie
Witam, mam problem z maszyną EREMA 120 (recykling plastiku), w której producent do wykrywania metalu w rozdrabniaczu użył czujnika stuku używanego w samochodach. Czujnik ten to przetwornik piezoelektryczny, który wytwarza napięcie na zaciskach w trakcie wstrząsu. Producent maszyny użył specjalnego modułu do wykrywania impulsu z czujnika stuku zawierający:...
Jest nowa koncepcja czyli przeróbka c16nz na x16sz, są tylko dwa problemy zamocowanie czujnika spalania stukowego i czujnika położenia wału. Z czujnikiem położenia wału nie będzie chyba większego problemu, ale czujnik stuku musiałby być przykręcony kilka cm wyżej. Proszę o opinie ludzi znających się na rzeczy.
2 bie to będzie się za szybko wszystko działo, turbina moze nie zdążyć "zbudować ciśnienia" :) Trzeci to minimum. Które grupy nie powiem z pamięci, a nie mam obecnie dostępu do VAGa/VCDSa. 020 masz cofnięcie zapłonu od czujnika stuku, na razie niepotrzebne 115 masz doładowania wymagane/ rzeczywiste Im mniej grup masz włączonych podczas logowania tym...
Zyczenie kierowcy i parametry z czujnikow cisnienia przepustnica przeplyw powietrza i te dane konsultuje ecu z prędkością kątowa z czujnikow obrotu wału i wałka wobec danych z mapy i wykrywa że nie pokrywa się przy dsnym obciążeniu dane aktualne z zadanymi z mapy i wali wypadanie zaplonow. Czujnik stuku tez bierze udział. Dodano po 3 Na tej zasadzie...
Dzisiaj będę miał okazję to sprawdzić, ale czy to byłoby przyczyną tych tępych stuków? Ściągnę wszystkie koła dzisiaj, posprawdzam tłoczki, ślizgi i sprawdze czujnikiem zegarowym tarcze bo brat takowy posiada. Zobaczymy, może to coś da, ale wątpię. To stukanie jest jakby z przegubów.... dziwne. A złe wyważenie kół może dawać takie objawy?
Niech wam będzie, to wy jesteście spece :) Katalizatora nie ma, sondy lambda nie ma. Z czujników jedyny niesprawdzony to czujnik stuku, ale czy jest a jeśli tak to czy sprawny to będziemy mogli sprawdzić znowu dopiero w sobotę. Zostały jeszcze do sprawdzenia luzy zaworowe, a jeśli to też nie będzie to to tylko do mechaniora i niech on główkuje. Powiedzcie...
Czy silnik pracuje prawidłowo, nie słychać stuków po przygazowaniu,czy może lapka po przygazowaniu gaśnie. Jeśli silnik działa prawidłowo to pewnie uszkodzony jest czujnik ciśnienia oleju, łatwo go sprawdzić, normalnie jest zwarty do masy po zapaleniu auta rozwiera. Jeśli silnik pracuje nie prawidłowo, stuki, stan oleju jest prawidłowy to jedź do mechanika.
Witam, Na początku też myślałem że to rozrząd. Wymieniłem w lutym bez rezultatu. Oprócz tego mam wrażenie że jest coś nie tak z poduszkąsilnika z prawej strony, czasami na wolnych obrotach słychać jakby silnik uderzał o ramę samochodu (coś jakby warczenie). Zastanawiam się czy nie zakłóca to czujnika stuku, co prowadzi do nieprawidłowej pracy silnika....
Witam serdecznie ciągle mam problem powracających błędów na kompie Błędy 523 Czujnik IAT - temperatura niska - obwód wysoki - G42 524 Czujni spalania stukowego 1 - G61, Czujnik stuku 1 - G61 525 Sonda Lambda - G39, O2 czujnik - niskie napięcie - G39 Czujnik IAT oraz Czujnik spalania stukowego zostało wymienione sonda nie została wymieniona bo mam gaz...
Witam. Napisz jak zakończyła się ta sprawa ? Co było przyczyną tych stuków ? U mnie po założeniu instalacji LPG Stag4 silnik 1,4MPI(AUD) pracuje jakoś dziwnie słychać jakieś stuki ogólnie to pracuje jak traktor ,a wcześniej wszystko było malina. Wywala błąd brak zapłonu cylinder trzeci i świeci się chec. .
spróbowałbym sprawdzić TPS- weż miernik i sprawdz -przepustnica zamknieta ok1V,otwarta ok4,5V czójniki stuków nie mają nic do tego. Pisząć TPS masz na myśli czujnik otwarcia przepustnicy? p.s Dziekuje za jakąkolwiek rade,wskazówke.
W jakim celu zmieniasz sterownik, skoro w twojej wersji są inne wtryski i głowica. Głowica jest taka sama inne są denka tłoków, i inny jest kolektor dolotowy, fakt wtryski od NE są minimalnie większe ale co z tego? Są czujniki, przepływomierz czujnik stuku, Lambda, czujnik temp silnika przecież to one regulują dawkę paliwa prawda? A wszystko jest z...
Odczytaj bledy silnika. Mozliwe ze czujnik waka do wymiany. A twoje stuki to dalej moga byc wtryskiwacze. Uwazaj z takimi objawami, bo to moze byc bogata dawka i mozesz wypalic dziure w tloku.
Bledy z 525 i 537 sa/moga byc bledami z emulatora sondy lambda w sterowniku LPG- nie maja wiekszego wplywu na strzelanie.Na strzelanie bedzie mial wplyw czujnik spalania stukowego i czujniki podcisnienia i temperatur- odpowiadaja za wyprzedzenie zaplonu.Stukowy jest kolo miarki oleju - sprawdz czy kable nie pozrywane i wtyczka nie posniedziala .Czujnik...
Witam. Mam dziwny objaw na wspomaganiu kierownicy Meganki I ph II 99 rok 1.6 16V z klimą. Dzieje mi się tak od soboty, że czasami jest wspomaganie (kręci się wtedy trochę ciężko) lub brak wspomagania. Jeśli kierownica kręci się ciężko obroty potrafią wpaść na 1,5-2tys. Dzieję się to za zwyczaj podczas parkowania i na zimnym silniku. Przy rozgrzanym...
No to mechanicy jak na czuja wymieniają pół auta, kombinują coś przy mapie(tylko żeby tłoków nie potopiło), to chyba się jeszcze uczą. samochód nadal stukał i klepał jak stary diesel wiec mechanicy stwierdzili ze trzeba wymienić pozostałe wtryskiwacze na pewno pomoże A stąd powyższy wniosek. Czy jesteś w stanie określić dokładnie czy hałas jest metaliczny(wtryskiwacze...
Witam! Mam problem z w/w micrą, tzn. wyrzuca błąd synchronizacji wałka rozrządu i gaśnie (średnio raz dziennie). Wymieniłem czujnik wału i wałka na używane ale problem nie ustał. Silnik pracuje cicho, brak jakichkolwiek stuków więc nie winiłbym w tym przypadku napinacza łańcuszka rozrządu. Proszę o sugestie, gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny.
Dzień dobry, Pralka Samsung WW90T986ASH/S6 zaczęła w czasie prania wydawać nieregularne stuki. Stuki zdają się być niezależne od położenia bębna i nasilają się ze wzrostem prędkości bębna. Wykonałem kalibrację bębna i wizualnie sprawdziłem wnętrze bębna, brak ciał obcych. Stuki pozostają bez zmian. Ruch góra-dół bębnem jest minimalny, jeśli w ogóle...
Czujnik stukowy to w zasadzie pojemność (jest piezoelektryczny) dlatego nie rozumiem dlaczego wszędzie piszą żeby sprawdzać jego rezystancję. Sprawdzić można oscyloskopem. Przebieg około 100mV to brak stuków, 300mV spalanie stukowe.
no dobrze, pora sie troszke pospowiadac: a wiec, okazalo sie faktycznie ze czyjnik przeplywu, tak zwany "Halla" nie dziala prawidlowo, i to jest powodem nie zalaczania sie grzania CW rokrecilismy cala instalacje wodna w CO jak i CW, owszem wezyki lekko zamulone, troszke kamienia ale wszystko drozne, i raczej nie moglo byc przyczyna stuków na wymienniku...
Różnica powinna wynosić maksymalnie do 5°C różnicy. Jak jest większa to uszkodzony czujnik bądź zaśniedziałe stuki w kostce. Sprawdź jeszcze temperaturę na zimnym silniku dla G62 oraz G2.
W moim Polo j.w. zapala się check vag pokazuje błędy 16786, PO402 i 16708, PO324 które kasuję, ale po przejechaniu kilku/nastu km. check zapala się ponownie. Wyczyściłem EGR grzybek, na krótko zamyka, otwiera, zamontowałem i po przejechaniu kilkunastu km. sytuacja się powtarza, z tym, że wolne obroty zaczęły spadać aż do zgaśnięcia, w końcu ustabilizowały...
Znalazłem przyczynę stuków w silniku- To nie rozrząd tylko klapy w kolektorze ssącym, koszt ok 4tyś. Przyczyna błędu czujnika G40 (000833) dalej nie rozwiązana, dalej wyskakuje 000833 implausible signal. Za dwa tygodnie będę miał więcej czasu to zamówię blokady i sprawdzę ten rozrząd, no chyba że ktoś podpowie co jeszcze sprawdzić.
Odkopię troszeczkę,ale pytanie dość istotne. Czy po rozłączeniu czujnika stuku z silnikiem ( wykręceniu śruby ) i odizolowaniu(np powieszeniu gdzieś luźno ), będzie on wysyłał jakieś sygnały do ECU ? Czy w ten sposób go "obejdę" ? Albo czy silnik będzie dobrze chodził po odpięciu wtyczki ? Potrzebuję sprawdzić czy to nie przez niego mam problemy z wysokimi...
słabe ciśnienie oleju to znaczy ile ma być ?? Z całym szacunkiem dla kolegi to posił bym o jakies wartości bez tego to 5 bar na jałowych mozna uznac za słabe powiedziałem ze sprawdzałem ciśnienie na jałowych obrotach czyli 900 RPM jest 2 bary 2500 RPM 3.3 bary 5000 RPM 5.5 bara Pomiar jest w miejscu czujnika ciśnienia oleju. A co do stanu hydrauliki...
Jaa dlacze swoj bo jest podobny Witam , oczywiście podobne tematy były ale ten ma inny wątek . silnik pokazywał zaniżone ciśnienie oleju ,po 10 dniach laweta i mechanik bo chodził tylko na 2-cyl . Po rozebraniu rozrządu wymieniono napinacze łańcuchów czujniki ciśnienia oleju czujnik impulsów na wale i rozrządzie oraz magnetyczny na walku rozrządu. Po...
Pompa wymieniona i kocioł działa, ale są stuki. Poprzednio też były. Niełatwo zlokalizować, ale mam wrażenie, że to czujnik przepływu wody. Nieregularne stuki, ok. 4 razy na sekundę.
Może uderzał wcześniej,może mechanik coś zrobił z napinaczem ,a teraz słyszysz nie łańcuch. Wariator pracuje jedynie w zakresie wałka, a zęby na łańcuchu są w stałej pozycji względem łańcucha więc to też by wykluczyć, chyba że się mylę to proszę mnie poprawić. Tylko koło pracuje razem z łańcuchem,a reszta się przemieszcza względem osi. Mamy zatem kilka...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Tak, 6st przed gmp bez czujnika, oczywiscie silnik rozgrzany. Naucho to sobie mozna co innego, ale nie w tym silniku. kolego nie wprowadzaj innych w błąd! Zapłon: 6* Z czujnikiem, to nie Digifant :idea: Sprawdzić jeszcze natężenie prądu w regulatorze ciśnienia i ew. skorygować położeniem klapy co to tych 3 kabelków: KE-Motronic ma coś takiego jak czujnik...
Ja mówię o najprostszym silniku - np. 126p tam niezależnie ile oktanów zatankujesz - masz takie same "osiągi" jasne że są to różne paliwa i mają różny potencjał mój komputer "uczy się" zalanego paliwa.. czujnik stuku plus soft który stara się dawać zapłon jak najwcześniej (z rozsądkiem) LPG ma mniejszą wartość opałową, więc daje mniej energii (energia...
Pacjent jak w temacie. Jeździł jak ta lala domorosły mechanik zmienił rozrząd i chwilę później skrzynie biegów i się zaczęło. Nie były podłączone ŻADNE podciśnienia. Klin na wale -wychlastany - zrobione. Są nowe świece, przewody zapłonowe. Podciśnienia podłączone. Klin zrobiony. Objawy-brak mocy przy ruszaniu, odżywa w okolicach 2.5-3,0 tyś obrotów....
Witam, odgrzewam temat ponieważ problem nie został rozwiązany, a auto po odpaleniu na benzynie zaczęło szarpać i gasnąć ,że jechać nie idzie przy tym słychać charakterystyczne "klikania" z komory silnika. Gdy szybko przerzucę na gaz da się jechać w miarę dobrze jest mały deficyt mocy ale silnik pracuje bez stuków. Co do kontrolki Check Engine - mechanik...
Panowie prawdopodobnie jest założony silnik z wersji francuskiej a według vinu powinien być z wersji japońskiej. Sprzedawca zarzeka się, że sprzedał dobry silnik, ale nie wiem jak to sprawdzić, czy faktycznie sprzedał japończyka czy w tej toyocie już kiedyś było coś kombinowane z silnikiem. Tak jak pisałem wcześniej zasadnicza różnica w czujniku spalania...
Właśnie ciężko się domyślić bo 5-czarny od czujnika Raczej nie - prędzej wyjście zasilania a na 4 wejście podłączamy stuk przełączający z czujnika - możesz zdjąć z niego naklejkę tak by było widać całość?
W tych Lagunach nie ma mechanicznej regulacji obrotów silnika. Obroty są ustalane elektronicznie (wewnętrzny program komputera) - sprawdzałem wszędzie. Instrukcja pisze że nie ma regulacji obr biegu jałowego. Przepustnica musi być zamknięta i jedyne powietrze dochodzące do kolektora na jałowym płynie przez ten zawór o którym pisałem. Podejrzewam że...
Według mojego myślenia przynajmniej ograniczenie spalania stukowego jest prawdą ;) Reszta raczej nie koniecznie, coś za coś... Zabudowana elektroda we własnej "komorze spalania" pewnie marginalnie opóźnia zapłon mieszanki w samym cylindrze. Czyli wyprzedzenie zapłonu delikatnie zmniejszamy. Zmniejszenie wyprzedzenia redukuje spalanie stukowe. Mniejsze...
(at)BANANvanDYK dzieki , mam serwisówkę. Wał łozyskowany jest na łożyskach. Na 99% , z manuala zdejmie się je bez usuwania zębatek (rozrządu i pompy oleju). Korbowód nie wiem jak jest łożyskowany. Jak pisałem robiłem próbę na ad luz na korbie. Wygląda,że nie ma. Wolałbym nie rozbierać silnika - ciężko z uszczelkami. Łożyska główne wału o luzie C3?...
Ma ktoś pomysł jak wykonać układ przetwarzający sygnał z czujnika stuku na np. sygnał diody LED. Chodzi mi sygnalizowanie spalania stukowego w silniku z wykorzystaniem ori czujników piezoelektrycznych
Mogą się wytrzeć częściowo ząbki bata. Takie coś się dzieje jak ( w zależności od konstrukcji anteny ) nie działa prawidłowo sprzęgło , czujnik przeciążeniowy lub czujniki krańcowe.
wężownica też jest podejrzana , a o jakie czujniki może chodzić?
W stanie gotowości ci jakiś czas przesuwa się pas transferowy, czasem ze względów na opory mechaniczne towarzyszy temu dziwny stuk. Łatwo to sprawdzić. Otworzyć boczną klapę, zablokować czujniki i obserwować. Nic strasznego, trzeba z tym żyć. Ewentualnie wymiana pas transferowego może pomoże.
Chciałem poprosić o pomoc w zlokalizowaniu stukania w silniku 1.2 Ecotec o oznaczeniu Z12XE. W silniku wcześniej wymieniono pęknięty zawór wylotowy na trzecim cylindrze. Silnik pracuje równo, trzyma moc (kompresja między 13,5 a 14 bar) i dymi na siwo, ale nie wiem czy dużo zużywa oleju. Do tej pory wykluczyliśmy popychacze hydrauliczne, wymieniliśmy...
zaraz zaraz przyspieszenie zaplonu na gazie nie pomoze a nawet zaszkodzi dynamice pojazdu sam,probowalem z zaplonem w vw polo ale tam dalo się obrocic aparat zaplonowy.a jak ma się czujnik plozenia walu korbowego to jego juz zsie nie przesunie :( Podobno odlaczenie czujnika spalania stukowego,ktory w sumie na gazie nie jest potrzebny,powoduje cofniecie...
... posiadam gazowy piecyk dwufunkcyjny eurostar junkers bez zasobnika. Od tygodnia są bardzo uciążliwe i denerwujące stuki w instalacji CO. Pojawiają się one w momencie odkręcenia wody na full w kranie kiedy temp dochodzi do 60 stopni . Po kilku-nastu sekundach te stuki ustępują i już wszystko się normuje . Dodam również iż podczas tych stuków cisnienie...
Panowie, temat rozwiązany, problemem okazał się czujnik ciśnienia paliwa :)
Witam Zapaliła mi sie kontrolka ciśnienia oleju samochód stał nie użytkowany 4tygodnie gdyż był u lakiernika,po 2 dniach od odbioru go od lakiernika zapaliła mi sie kontrolka ciśnienia oleju,zmierzyłem ciśnienie w zakładzie mechanicznym.Okazał się że jest za niskie,wymieniłem pompę oleju gdyż miała zacięty zawór,przy okazji wymieniłem olej(5w40) i filtr...
należy zmierzyć ciśnienie w cylindrach i wtedy można myśleć bo jak ciśnienie przekracza 15bar to z uszczelniaczy dostaje sie olej i auto pracuje jak dizel i wtedy czujniki spalania stukowego wychwytują stuk i pojawia sie bląd trzeba zdjąć glowice i ją sprawdzić
Posiadam pralkę Bosch o Nr WLK20260PL/05, Typ WPBM18. Ostatnio pralka ma problem z wirowaniem na 1000 obr/min. Przy próbie rozpędzenia się nagle zwalnia i kręci z "normalną" prędkością (taką jak przed próbą rozpędzenia się). Przy ustawieniu 900 obr/min zaczyna wirować aczkolwiek ciężko mi stwierdzić czy faktycznie jest to "prędkość" z jaką faktycznie...
Witam i proszę o pomoc. Od kilku lat mam problem z ducato 2.3 mjet 130 KM. Kilku mechaników nie może znaleźć powodu. Samochód znienacka gaśnie, zdarza się to co kilkaset, a czasami kilka tysięcy kilometrów. Zapala się lampka Check. Po kilku minutach zapala jak gdyby nigdy nic się nie stało. Jest w pełni sprawny. Silnik pracuje równo, żadnych stuków,...
Czujnik jest na silniku. Czy słyszysz podczas kręcenia silnika jakieś stuki jakby z łożysk? Czujnik możesz odkręcić z silnika i spróbować wirowania z podłączonym czujnikiem, ale nie przytwierdzonym do silnika. Jeśli będzie kręcić, to czujnik jest OK, a masz problem w silniku. Tu masz zdjęcia motoru i czujnika. https://obrazki.elektroda.pl/6561181400_...
Mam A3 1,6 FSI 2003. Też strzałka wariuje podobnie. Nawet gdy wyjmę kluczyk, potrafi kilka sekund drgać w okolicy 0. Auto ma odczyt prędkości z czujników ABS. Czasem cofając, pojawia się pojedynczy stuk w tylnym kole.
Witam, Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l. PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo. Wymienione były: - Olej w silniku...
Witam, Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l. PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo. Wymienione były: - Olej w silniku...
tłumik stuków czujnik parkować czujnik czujnik iveco czujnik
sterownik pompy głębinowej akumulatory yuasa wymiana łożysk pralka bosch
Schemat podłączenia PDC w Volvo S90 2018 Jak działa przełącznik 4-pozycyjny w opalarce?