Świece startują jednak lecz albo masz którąś uszkodzoną albo niewłąściwe albo uszkodzony sterownik gdyż taki właśnie objaw zapalenia się lampki po odpaleniu silnika i świecenie przez minutę oznacza uszkodzenie obwodu świec. SławeK
Tzn ten do którego jest podłączona kostka z przewodem z niebiesko-białym paskiem jest czujnikiem temperatury podgrzewacza świec żarowych , a ten drugi od wskaźnika temperatury na desce.P
powinno byc 200-300Ω przy temp ok 80°C a im zimniejszy to wieksza rezystancja - to prawidlowe wartosci; pewnie problem nie w samym czujniku a gdzies w aucie; sprawdzaj napiecie zasilania (5V) i jego spadek moze w ten sposob latwiej znajdziesz usterke
czujnik temperatury-->sterownik silnika-->przekaźnik świec żarowych. nie wiem do końca o co pytasz.
https://drive.google.com/file/d/1RNHMbTZ...
Ale dziwne jest to, że tak słabo pali tylko w chłodne dni. Latem wszystko było ok. A co mi powiecie na to, że jak wyciągnę wtyczkę od tego czujnika całego, to pali dobrze? Ale przecież nie mogę jeździć cały czas bez kostki, bo mi się świece spalą.
sprawdzałeś na kompie jaką temperaturę pokazują czujniki temperatury?
Na Popularnym Portalu Aukcyjnym są dostępne emulatory czujnika temperatury zbudowane na mikroprocesorze. Działają bardzo dobrze i "strategia działania" jest bardzo dobrze przemyślana. Koszt to 75 pln z przesyłką, mając lutownicę zamontujesz sam. Po co kombinować ? Znalazłem coś takiego. Wydaje się, że będzie działać. Zakupię i napiszę jak się sprawuje.
zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury ...
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego na nowy przywróciła pracę świec żarowych w niskich temperaturach.
Sprawdź bezpiecznik nr.5!
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
Mam też Golfa3 ale z silnikiem 1.9d Nie wiem czy to coś pomoże ale może winny jest czujnik temperatury w króćcu który uruchamia świece żarowe przy zimnym silniku a przy ciepłym tylko mignie kontrolka od świec wiec ich prawie nie uruchamia... Czujnik to koszt około 30zł...
Fot 1 to czujnik temp Fot 2 nic specjalnego nie widzę,poza cholernie upierdliwym przekaxnikiem świec żarowych 102 Fot3 to dwa czujniki ciśnienia oleju
Sterownik świec ma swój czujnik temperatury, zainteresuj się nim
Może być z opla. Ale może też przekaźnik z np. Golfa III. Oznaczony 102, ten ze stykiem T. Ale musi być czujnik temperatury do niego.
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Ta już byłem. Z diesli jest tylko 2.0 i 2.2. Dla silnika 1.7 nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów ECU. i do 1,7 nie znajdziesz bo do vectry B wkładali silniki isuzu bez ECU, a w tym zwykłym isuzu sygnał z drugiego czujnika temperatury idzie do sterownika świec żarowych
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz co tam za temperaturę widać a nietylko kasowanie błędów. Czujnik jest podwójny - w jego obudowie są dwa czujniki. Jeden dla licznika, drugi dla ECU. Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika bo może masz przerwane przewody od czujnika i licznik cos pokazuje a sterownik silnika nic nie widzi. Daj nr błędów...
masz coś z czujnikiem temperatury zrąbane albo sam czujnik albo okablowanie
Co prawda jeżdzę benzyniakiem, ale robiłem kiedyś z golfem II TDI. U niego jest przekażnik sterujący świecami koło skrzynki z bezpiecznikami w środku samochodu. Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny układ zawsze włącza świece na taki sam okres czasu. Ciepły silnik zawsze ma lepiej zapalić, bo optymalna temperatura pracy to około 90°C.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Temat już poruszany.Albo wstawić przekaźnik stałogrzejny albo wstawić w szereg z czujnikiem temperatury opornik 300Ω.P
Rozumiem, że chodzi o przekaźnik świec żarowych ? Jeśli tak, to oczywiście komputer nie stwierdzi usterki ponieważ nie ma sygnału zwrotnego o obecności napięcia na świecach (chyba w żadnym aucie tego nie ma). Przekażnik jest wysterowwany z komputera na podstawie danych otrzymanych z czujników i to on decyduje o długości czasu grzania świec, również...
elektryk podsuną mi pomysł że może to być wina czujnika temperatury, ale nie tego od zegarów, ale drugiego, przeznaczonego do przekaźnika świec żarowych. Że może on podawać odczyt że silnik jest ciepły, więc świece żarowe wyłączają się zaraz po rozruchu, Może to zjawisko pozostało. Sprawdź kontrolką jak długo grzeją świece po odpaleniu zimnego. Na...
Jeżeli elektryk odczytał i skasował błędy, to powinien Cię poinformować z czym one były związane, oczywiście może to być wina czujnika temperatury, świec żarowych itp.
Gdy temperatura jest wyższa niż -2°c to świece nie będą grzały. Zobacz co będzie gdy zdejmiesz kostkę z czujnika temperatury (świece powinny grzać)
(-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda). Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik...
Oznaczenia: 15 - (+12V) ze stacyjki. 31 - masa 50 - sygnał do rozrusznika (tego, który uruchamia elektromagnes) T - do czujnika temperatury L - do lampki w liczniku. G1 - G5 - świece żarowe. Posprawdzaj czy wszystko wkoło działa (czyli czy dochodzą napięcia i czy świeci kontrolka świec żarowych w zegarach). Jak wszytko działa to przekaźnik walnięty.
Albo zapowietrza się układ paliwowy albo świece żarowe się skończyły a może czujnik temperatury daje informację że silnik jest ciepły i świeczki nie grzeją .
Witam. Mam problem z samochodem. Samochód po odpaleniu na zimnym silniku kopci na biało i delikatnie odczuwalna jest nierówna praca silnika. Po zagrzaniu się silnika, dymienie zmniejsza się. Wtryski zostały zregenerowane, egr wyłączony i zaślepiony, czujnik temperatury wymieniony, świece żarowe i przekaźnik świec nowy, kompresja ok. W załącznikach przesyłam...
Witam 30 +12V z akumulatora, 87 wyjście na świece żarowe, 85 i 86 jak w zwykłym przekaźniku odpowiednio -/+ 50 sygnał startu silnika (z rozrusznika) T czujnik temperatury L kontrolka świec żarowych
Witam, czy problem się rozwiązał ? W moim webasto dzieje się coś podobnego wymieniałem akumulator, czujnik temperatury, świecę żarową i nic.
L - to lampka kontrolna , T - wejscie pod czujnik temperatury , 50 -to sygnał załączenia rozrusznika a 85 to cewka przekaznika.
Miarka oleju która robi jednocześnie za wlew oleju..... To dopiero wpadka. Lejesz olej, 5 minut czekania jak nic, aby zrobić na tip top wymianę oleju ze 2 3 razy dolać trzeba, i za każdym razem czekać trzeba.... Patent ten występuje min w silnikach 1,9 DCi-do przeżycia cierpliwości mam jak na razie pod dostatkiem Wymieniał kiedyś ktoś z was świece...
Czujniki są dwa bo jeden jest od wskaźnika a drugi od włącznika świec żarowych. Co do wycieraczek to nie ma czujnika tylko pozycjoner w silniku wycieraczek. Pozdrawiam
A co się dzieje jak już się silnik nagrzeje? Spróbuj odłączyć jeszcze czujnik temperatury, i zobacz co się będzie działo.
Witam, zakupione niedawno auto ciężko pali na zimnym silniku, najgorsze jest pierwsze odpalenie a potem cały dzień bez problemu. Po odpaleniu pojawia się sporo czarnego dymu. Sprzedający mówił coś o koncie wtrysku żeby ustawić i coś o czujniku temperatury. Świece żarowe podobno ok. Kolejna sprawa to, że mam wrażenie jakby palił sporo więcej niż powinien,...
Proszę o pomoc w znalezieniu czujnika temperatury silnika Touareg 3v6tdi. Nie grzeją świece żarowe, sterownik nowy i czujnik temperatury wody G62
Turbina padla trzeba ja wyregulowac W życiu. Co ma turbo do odpalenia? Rozrząd do sprawdzenia (na VCDS-ie synchronizacja wału oraz wałka), wiązka pompek, czujnik temperatury, świece żarowe.
Wygląda na to ,że przekaźnik nie puszcza i świece dalej grzeją,albo czujnik temperatury padnięty.
Sprawdź czujnik temperatury dla świec żarowych,może nie uruchamiać świec,możesz też sprawdzić czujnik regulacji ciśnienia paliwa.
Tylko 2 piny są wykorzystywane, więc nie rozumiem z czym masz problem.
Pewnie są tu mądrzejsi ode mnie (więc może mnie skorygują) ale wydaje mi się że nie ma czegoś takiego w tym silniku jak czujnik temperatury świec żarowych. Coś ci namieszał ten fachowiec lub ty coś namieszałeś
W przekaźniku świec żarowych, w czujniku temperatury silnika. Poszukaj na googlach który to przekaźnik od świec i podmień. 4 to przekaźnik świec, pod kierownicą/ F6 to bezpiecznik pod maską. Jeśli wszystko będzie sprawne to do sprawdzenia czujnik temperatury silnika i sterownik.
Witam Mam Fiata Ducato 2.3 jtd 2005r. i proszę o fachową poradę bo mam problem ze świecami żarowymi, w przewodach które są podłączane do świec nie ma zasilania, jak odłączę czujnik temperatury to jest prąd w przewodach podłączonych do świec. Ale kontrolka od świec żarowych wyłącza się wcześniej niż przekaźnik doprowadzających zasilanie do tych świec....
Witam serdecznie ? Mam problem z Seatem Cordobą z silnikiem SDI (kod silnika to AQM ) Silnik podczas rozruchu nie jest grzany przez świece żarowe , sprawdzałem juz czujnik temperatury, przekaźnik świec żarowych ,auto było juz u elektryka , Vag nie pokazuje żadnych błędów , prawdopodobnie (takie są podejrzenia elektryka) jest uszkodzony główny sterownik....
Czujnik temperatury , lub przekażnik świec żarowych.
temperatura świeca żarowy świeca żarowy temperatura czujnik świeca żarowy
volvo silnika zawieszenie tylne laguna oporność transformator impulsowy
lodowka gorenje mercedes zawiesić
Napięcie czujnika położenia wału korbowego: indukcyjny vs hallotronowy Amica Optimum 800 - pulsująca dioda i płukanie