No chyba jednak nie o tym samym, bo Ty piszesz, że świeca żarowa podczas pracy silnika i po odłączeniu zasilania: a) pracuje, czyli pełni jakieś istotne funkcje dla działania silnika. b) funkcja ta jest ta sama jak w świecach żarowych silników modelarskich. c) świeca żarowa po rozgrzaniu przez przepływ prądu dalej już sama pozostaje w tej temp. wskutek...
Świece startują jednak lecz albo masz którąś uszkodzoną albo niewłąściwe albo uszkodzony sterownik gdyż taki właśnie objaw zapalenia się lampki po odpaleniu silnika i świecenie przez minutę oznacza uszkodzenie obwodu świec. SławeK
Tzn ten do którego jest podłączona kostka z przewodem z niebiesko-białym paskiem jest czujnikiem temperatury podgrzewacza świec żarowych , a ten drugi od wskaźnika temperatury na desce.P
Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego na nowy przywróciła pracę świec żarowych w niskich temperaturach.
powinno byc 200-300Ω przy temp ok 80°C a im zimniejszy to wieksza rezystancja - to prawidlowe wartosci; pewnie problem nie w samym czujniku a gdzies w aucie; sprawdzaj napiecie zasilania (5V) i jego spadek moze w ten sposob latwiej znajdziesz usterke
czujnik temperatury-->sterownik silnika-->przekaźnik świec żarowych. nie wiem do końca o co pytasz.
https://drive.google.com/file/d/1RNHMbTZ...
Ale dziwne jest to, że tak słabo pali tylko w chłodne dni. Latem wszystko było ok. A co mi powiecie na to, że jak wyciągnę wtyczkę od tego czujnika całego, to pali dobrze? Ale przecież nie mogę jeździć cały czas bez kostki, bo mi się świece spalą.
Kontrolka nie odzwierciedla długości działania świec żarowych, o tym decyduje cz. temperatury silnika(m.inn) Sprawdź kondycję świec
Zmieniłem jest to samo
Ten silnik nie ma świec żarowych. Scania nie montuje ich w swoich silnikach i pomimo niskich temperatur nie powinno być problemu z odpaleniem.
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury ...
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
A czego chcesz to robic jezeli nie chce palic przy dodatnich tem. to nie jest wina świec.problem lezy gdzie indziej
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Jaka powinna być oporność sprawnych świec żarowych? Sprawna świeca powinna chyba mieć około 0.5Ω, to jeszcze pewnie będzie zależne od temperatury otoczenia i błędu pomiarowego aparatury. Myślę, że było by dobrym pomyśłem wymienić te świece.
Mam problem z pomiarem bardzo wysokiej temperatury. Chodzi o swiece zarowa silnika diesla, ktora osiaga 1100 st C w ok 5-7 sek. Termopary sa za wolne dla mnie. Czy ktos zna jakies rozwiazanie tego problemu?? Myslalem o oscylograficznym odczycie pradu pobieranego przez swiece lub zastosowaniu mnozarki, jednak nie wiem jak przetwarzac prad na tempereture...
owik napisał: Ona się zawsze ma zaświecać, obojetnie czy +40 czy -30. Kolega się myli - w fieście MK6 kontrolka świec żarowych zapala się tylko przy ujemnych temperaturach (kilka stopni na minusie).
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Chłopie , na Twojej klawiaturze nie ma przecinków , kropek i dużych liter? Jak masz takie objawy to wymień czujnik temp. , sądze jadnak , że przy takiej jak dzisiaj temperaturze, świece żarowe nie grzeją.
Np od forda , opla jest taki sam jak VW tylko bez sterowania temperaturą.P
Sprawdź bezpiecznik nr.5!
W Volvo tak jest. O czasie grzania świec decyduje ecm na podstawie temperatury zewnętrznej. Jeśli świece są sprawne nie ma co szukać problemu.
Sterownik świec ma swój czujnik temperatury, zainteresuj się nim
Może być z opla. Ale może też przekaźnik z np. Golfa III. Oznaczony 102, ten ze stykiem T. Ale musi być czujnik temperatury do niego.
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
31-masa 15- plus po stacyjce 50- plus po załączeniu rozrusznika LA -temperatura silnika
Mam też Golfa3 ale z silnikiem 1.9d Nie wiem czy to coś pomoże ale może winny jest czujnik temperatury w króćcu który uruchamia świece żarowe przy zimnym silniku a przy ciepłym tylko mignie kontrolka od świec wiec ich prawie nie uruchamia... Czujnik to koszt około 30zł...
A tam przypadkiem silnik zimny nie dogrzewa cały czas świec żarowych nawet przy pracy silnika?
Cześć wszystkim. Pacjentka to Laguna 3, 2008 r. 2.0 dCi 130 km. Nabyłem niedawno to auto i naszło mnie na sprawdzenie w niej świec żarowych, gdyż rano odpala szybko, ale puszcza błękitnego bączka, chodzi przy tym równo, brak błędów w sterowniku. Wyszło mi z pomiarów omomierzem, że każda świeca 7 V Bosch ma po 0 Ω oporności, więc je wykręciłem i podłączyłem...
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz co tam za temperaturę widać a nietylko kasowanie błędów. Czujnik jest podwójny - w jego obudowie są dwa czujniki. Jeden dla licznika, drugi dla ECU. Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika bo może masz przerwane przewody od czujnika i licznik cos pokazuje a sterownik silnika nic nie widzi. Daj nr błędów...
Co prawda jeżdzę benzyniakiem, ale robiłem kiedyś z golfem II TDI. U niego jest przekażnik sterujący świecami koło skrzynki z bezpiecznikami w środku samochodu. Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny układ zawsze włącza świece na taki sam okres czasu. Ciepły silnik zawsze ma lepiej zapalić, bo optymalna temperatura pracy to około 90°C.
Rozumiem, że chodzi o przekaźnik świec żarowych ? Jeśli tak, to oczywiście komputer nie stwierdzi usterki ponieważ nie ma sygnału zwrotnego o obecności napięcia na świecach (chyba w żadnym aucie tego nie ma). Przekażnik jest wysterowwany z komputera na podstawie danych otrzymanych z czujników i to on decyduje o długości czasu grzania świec, również...
Świece załączyły się przy temperaturze 9 / 8 stopni
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Sprawdź świece żarowe . Dodano po 1 Świece, bezpieczniki i sterowanie temperaturą załączania świec.
Ford kuga mk1 2009 diesel 136km - cięzko odpala , trzeba kręcić kilka kilka lub kilkanaście sekund na 2-4 razy - bez względu na temperaturę . Świece żarowe nowe sprawne w 100 % - pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona - ok . Czy może to być wina rozrusznika - kręci i to dość dobrze , ale dziwnie świszczy - inaczej jak w innych Kugach , których przez ostatnie...
grzeja przy 5 stopniach z odchyłką okolo 1 stopnia
Ta już byłem. Z diesli jest tylko 2.0 i 2.2. Dla silnika 1.7 nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów ECU. i do 1,7 nie znajdziesz bo do vectry B wkładali silniki isuzu bez ECU, a w tym zwykłym isuzu sygnał z drugiego czujnika temperatury idzie do sterownika świec żarowych
W ursusie c 330 znajduje się wysokoprężny silnik diesla. pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zapłonie_... I tak dla ścisłości to w c 330 znajdują się świece, ale żarowe dla szybszego odpalania w niskich temperaturach.
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
sprawdzić świece żarowe
Przy takich temperaturach jak teraz +10 to kontrolka świecy powinna zaświecić choć na sekundę w celu sprawdzenia sprawności układu.Może ktoś z posiadaczy iveco daily III potwierdzi że kontrolka powinna się zapalić na chwile Nie zapali się kontrolka, za wysoka temperatura.
Większość sterowników (tzn. wyświetlaczy) umożliwia wejście do menu serwisowego i zmianę parametrów (ilość paliwa, prędkość wentylatora (powietrze) etc.). A to właśnie ten sterownik "trzyma" w pamięci ustawienia. Wewnątrz samego urządzenia jest drugi sterownik, który na podstawie tych parametrów kontroluje wentylator, pompkę paliwa, świecę żarową oraz...
Przyczyną nie muszą być świece , nalezy też sprawdzić kompresje gdy jest za mała silnik nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia a w tedy temperatura jest zbyt mała by nastąpił samozapłon .
Fot 1 to czujnik temp Fot 2 nic specjalnego nie widzę,poza cholernie upierdliwym przekaxnikiem świec żarowych 102 Fot3 to dwa czujniki ciśnienia oleju
Jasne, że świece odgrywają bardzo ważną role nawet w takich temperaturach, wymień świece i będzie wszystko w porządku! :) Pozdrawiam.
palenisko Palnik :D Jeśli brałeś z hurtowni na O to sprzedają też podróby. Jakiego koloru jest dym z wydechu? Biały - nie odpala (zbyt niska temperatura świecy), czarny-zbyt mało powietrza do prawidłowego spalania. Świeca (kołek żarowy) jest zbudowana z kilku "drucików", przy uszkodzeniu dwóch-trzech sterownik nie wyrzuci błędów ale będzie zbyt niska...
świeca żarowy temperatura czujnik temperatura świeca żarowy świeca żarowy temperatura włączyć
przełącznika kierunkowskazów ogrzewacz przepływowy biawar mondeo manual
galaxy przekladka bateria parkside
Schemat elektryczny Chrysler Voyager 3.3 Piaggio X8 125 2006 – lokalizacja impulsatora, iskrownika i magneta, szczegółowy opis demontażu