Temat rozwiązany okazał się walnięty czujnik temperatury. Temat zamykam Pozdrawiam
Zapewne to czujnik NTC 3,3k, czyli im wyższa temperatura, tym niższa rezystancja. Skoro wyświetlacz zaniża odczyt, a rezystancja samego czujnika jest prawidłowa, to sugeruje, że między czujnikiem a BSI (?) jest nadmierna rezystancja.
temperaturę na wskaźniku pokazuje idealnie a co do wyrzucania pieniędzy to dlatego chcę go najpierw pomierzyć wydaje mi się że znając zależność temperatura - rezystancja zdołam go sprawdzić
Mam problem z wyświetlaniem temperatury zewnętrznej. Temperatura która się wyświetla jest o 10 stopni Celsjusza niższa od rzeczywistej. Wie ktoś jaką czujnik powinien mieć rezystancję? Jak można go sprawdzić, czy nie jest uszkodzony?
Cześć mam problem z czujnikiem temperatury silnika gdy jest zimny to samochód nie chce odpalić ale po kilku próbach odpala i ma 1200-1400 obrotów po chwili schodzą na 800 i już pięknie pracuje . Przełożyłem czujnik od starego silnika i odpala od pierwszego razu tylko że obroty nie spadają tak jakby cały czas chodził na ssaniu . Pytanie więc brzmi czy...
Nigdy nie spotkałem się z podwójnym czujnikiem, w takiej konfiguracji. W które więc jego styki wpiąć rezystor, aby odpowiadało to rezystancji 10kOm widzianej przez jednostkę sterującą???
Ja u siebie z Meganką miałem podobny problem. Wymiana termostatu i odpowietrzenie pomogło, a czujnik temperatury łatwo sprawdzić czy sprawny, sprawdzając rezystancje i porównać z tabelą wyników dla Renault
Miernikiem. Sprawdzasz rezystancje na zimnym silniku oraz na ciepłym.
moim zdaniem wymontuj sam czujnik i sprawdż go jakom ma rezystancje przy temperaturze -8 i -np. -12 jeżeli jest to zbyt duża różnica to napewno masz uszkodzony czujnik
Zmierz rezystancje czujnika, przy 20 stopniach C powinno być 280-290Ω
Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie. Co to jest za czujnik - ze złota? Wiem, że ceny w sklepach firmowych nie są raczej "okazyjne", ale 190zł to lekka przesada za czujnik temperatury. Czujników na rynku są dziesiątki, ale nawet najdroższe platynowe nie osiągają takich cen! Czy ktoś wie może jaki to rodzaj czujnika, po co przepłacać w renault...
Zastanawiam się tylko czy jest to czujnik rezystancyj ny bo ma bardzo dużą oporność rzędu setek kilo ochów.
Sprawdź na których pinach jest ta sama rezystancja co na starym czujniku. Ten może mieć poprostu "dwa czujniki" w sobie.
http://obrazki.elektroda.net/85_12369804... To wyglada tak Miernik do ktrorych przystawic zeby zmierzyc rezystancje?? Bo nap. zasilania to bede wiedzial jak zmierzyc
Nie wierz w ddt2000, na prawdę, to nie jest żaden autorytatywny program diagnostyczny. Jeśli prawdziwy tester potwierdzi usterkę w obwodzie czujnika temperatury, należy sprawdzić ciągłość instalacji. Dodano po 1 Zresztą ostatnio wymieniłem czujnik bo stary różnił się rezystancją od nowego aż o 1000 ohm Rozumiem że temperatura obydwu czujników była taka...
heretapawel, dzięki za rozwianie moich wątpliwości. Strumien swiadomosci swia, jest dokładnie tak jak piszesz. Jeśli odłącze czujnik, to wentylator kręci się jak głupi. Czyżby coś nie tak z czujnikiem? Z tego co się zorientowałem to jest NTC i tak jakby składał się z dwóch części. Jedna daje sygnał do wskaźnika przy prędkościomierzu, druga daje sygnał...
Na pierwszy rzut oka to świece żarowe, ale skoro te były wymieniane na nowe, to ja proponowałbym sprawdzić jaki prąd dochodzi do każdej z nich. Powinien być on rzędu ok 12A. Jeśli okazałoby się, że takowy nie dochodzi, to proponuję sprawdzić czujnik temperatury silnika - przy temperaturze 90 st.C powinien mieć rezystancję 200-300Ohm. Pozdrawiam!
Witam. Kupiłem niedrogi, analogowy wskaźnik temperatury oleju do motocykla. W zestawie znajdował się czujnik. Z ciekawości sprawdziłem czy działa poprawnie, więc zanurzyłem go we wrzątku i ku zdziwieniu zaobserwowałem, że wskaźnik nawet nie drgnął. Rezystancja początkowa tego czujnika w temp około 20 st sięgała kilku MΩ(mogę zmierzyć dokładnie,...
...od początku kiedy kopiłem samochód nie ma wyświetlania temperatury. Sprawdź w złączu(kostce pod tą trójkątną maskownicą przy szybie pasażera)piny 3-4(one odpowiadają za czujnik temp.zewn)rezystancje. Przy temp.5-0*C powinno być 5,4-6,2 kOhma. Stawiam jednak na"uwalony czujnik temp".Koszt w ASO ok 150zł.
Witam Mam wielki problem z tym czujnikiem poniewaz padl,chcialem kopic nowy ale chca niewiarygodne pieniadze,ten czujnik miesci sie w tzw przeplywomierzu silnik 2,0 8V 1996rok,wyjolem ten czujnik rozciolem go i tam jest termistor,ale niestety bez oznaczen,nie wiem jaki to termistor,moze ktos mial podobny problem lub wie jaki to termistor i potrafilby...
znalazłem go, ale wydaje się być ok Byly zmiany rezystancji przy zmianach temperatury (np jak podgrzejesz zapalniczka)? Polaczenie w gniezdzie i przelotce dzwi moze byc nie pewne
To jest termistor i jego rezystancja jest zależna od temperatury. Rezystancja czujnika może być różna bo typ czujnika ustawia się w programie. Czujnik może być 2.2k, 4.7k itp. Najlepiej zdiagnozować sterownik LPG - będzie widać jaką temperaturę widzi i czy jest ona realna. Trzeba też sprawdzić jaka jest temperatura gazu.
Jeżeli chodzi o wymianę szczęk to: 1.luzujesz koła i ustawiasz go na podstawkach 2.Gdy auto jest na podstawkach i ma zdjęte koła to zdejmujesz miseczkę bębna hamulcowego(przy użyciu np. przecinaka) 3.odkręcasz nakrętkę czopa piasty 4.Zdejmujesz bębny 5.Wyjmujesz szczęki ze sprężynkami i odpinasz linkę ręcznego 6.Montujesz wszystko w odwrotnej kolejności...
Czujnik temperatury silnika podłączany do sterowania silnika znajduje się pod rozdzielaczem zapłonu jeżeli jest uszkodzony możne podawać nieprawidłowe dane oraz powodować ze silnik będzie pracował na tzw.ssaniu
Czasówka u mnie była jeszcze na przełączniku i w okresie letnim była wyłączona bo ten silnik dobrze odpala jak jest ciepło i jest zdrowy silnik. Możesz zrobić tak samo bo sterownik jest do odłączenia także nie będzie odbierał rezystancji z czujnika temperatury i sterował wentylatorem i świecami. Ja tu piszę o prostym rozwiązaniu. Szybko to zrobisz o...
Na moim mierniku rezystancja czujnika temperatury pokazała 9,45 i nie wiem czy raz dobrze ja zmierzyłem a dwa czy to dobry pomiar. Proszę o odpowiedź bo nie wiem co mam robić z tym autem
Witam Przyczyn może być wiele. Zaczął bym od sprawdzenia świec a głównie ich stanu i odpowiednio dobranej ciepłoty. Następnym krokiem był by przegląd silniczka krokowego - wyjęcie i wyczyszczenie. Kolejnym to sprawdzenie czujnika położenia wału. Na początek trzeba go oczyścić. U mnie niestety ten element zawodził, przy niskich temperaturach miał przerwę....
Czy jak ma problemy z odpaleniem to jak już odpali to chodzi na ssaniu. Przewody wysokiego napięcia nie kopią. rozdzielacz wyczyszczony. Wcale nie zapala czy długo kręci i w końcu zapali. Napisz coś więcej, co dokładnie się dzieje, pompe paliwa słychać jak nie chce odpalić. Czujnik temeratury wygląda tak ja tej aukcji http://www.allegro.pl/item534348771_1_83...
Musiał byś podpiąć CLIPa i zobaczyć jak komp widzi temperaturę. Sprawdź czy jak odetniesz kabel na pinie 2, przy sterowniku świec, to sterownik wyłączy świece. Sygnał grzania podawany jest z kompa tym kablem na pin 2 sterownika świec. Sterowanie masą. Jeśli po rozłaczeniu tego sygnału sterownik wyłącza świece, to problem może leżeć w sterowniku silnika...
witam mam problem. nie wiem jak podłączyć do instalacji elektrycznej pompe wtryskową bosch ve4/9f2200. mechanicznie ma dwa cięgna jedno do termostatu drugie do linki gazu - to było proste. problem jest z elektryką - dwa zawory sterowane elektrycznie jeden z przodu od strony koła rozrządu ma taką małą rurkę - nie mam pojęcia do czego służy i kiedy ma...
Dzisiaj się udało rozebrać lusterko podmieniłem z laguny 3 bo miałem ale zaniża temperaturę o 6 stopni jego rezystancja to 4,7k ,uszkodzony ,który pokazywał 34 stopnie to 1,5k .Ile powinien mieć oryginalny ? Sam sobie odpowiem powinien mieć w temperaturze 12 stopni 4k-znalazłem lusterko z peugeota na nim działa idealnie.
Witam. Na wstępie chciałbym prosić o manual do skrzyni biegów lub jego sterownika, ew. schemat podłączenia sterownika. Otrzymałem sam sterownik do sprawdzenia. Otrzymałem informacje przez trzecią osobę, że po pół godziny ciągnik się zatrzymuje i nie można ruszyć ani do przodu, ani do tyłu. Sterownik SAGEM ITC. Fizycznie wszystko ok, poza przysmażoną...
Czujnik temperatury czynnika chłodzącego zawiera rezystor NTC. Jest to rezystor o ujemnym współczynniku temperaturowym. Oznacza to, że rezystancja maleje ze wzrostem temperatury. Rezystancja zmienia się z temperaturą i tym samym daje sterownikowi możliwość obliczania temperatury czynnika chłodzącego na podstawie poziomu napięcia rejestrowanego przez...
Problem to ty masz ze sobą. Nikt o zdrowych zmysłach nie bazuje na pomiarach rezystancji czujnika temperatury silnika a na pomiarach napięcia jakie odkłada się na tym czujniku. Czujnik zasilany jest napięciem 5V (mierzonym na rozwartym obwodzie) które to zostaje zmniejszane wraz ze zmianą rezystancji czujnika. Czemu tak się sprawdza to nie mam zamiaru...
sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego . Rezystancja przy temperaturze 20 stopni 200-300 omów i napiecie zasilania 5 Volt. Dodano po 56 sorry pomyłka 2000-3000 omów
Według filmu 3 pierwsze pomiary są podobne, ale 2 ostatnie to 0V czyli prawdopodobnie na czujnik temperatury nie przychodzi napięcie (muszę to jeszcze potwierdzić ze schematem czujnika). Ale sprawdziłem rezystancję pomiędzy masą a poszczególnymi pinami i pierwszy z prawej to raczej masa, a kolejne jakąś rezystancję do masy (akumulator odłączony). I...
Odepnij wtyczkę czujnika temperatury paliwa i zmierz rezystancje miedzy 5 a 6 pinem wtyczka jest w komorze silnika dla 0 stopni powinno być około 5300 ohm przy 80 stopniach 400 ohm przy 40 stopniech 1200 ohm
Sondę sprawdzasz miernikiem ustawionym na wartość 2 V wpinając się plusem w czarny przewód sondy i minusem do minusa akumulatora, napięcia powinny wahać się od 0,1-0,8 V Pomiar tylko na benzynie i na silniku rozgrzanym do temp min 60 stopni. Czujnik temperatury płynu chłodzącego można zmierzyć na rezystancje na ciepłym i zimnym silniku, podaj mi dokładnie...
czujnik temperatury cieczy chlodzacej dajacy sygnal do komputera. Widzi ze silnik jest cieply i nie zmienia parametrow wtrysku, powietrza i wyprzedzenia zapłonu dla zimnego silnika- czyli nie ma tzw ssania. Zmierz rezystancje miedzy stykami w temp okolo 0st cels. i porownaj z wartosciami z autodaty. Jesli nie bedzie sie mieścila w zakresie wymien czujnik...
Bardzo dobrze zauważyłeś. W udostępnionej wersji nie ma wyświetlania temp. zewnętrznej. Ja wykorzystałem wolne wejście w ATmega i z fabrycznego czujnika wczytuję sobie sygnał napięciowy, następnie przetwornikiem w mikroprocesorze obrabiam na sygnał cyfrowy i z tablicy przeliczającej wartość binarną na stopnie wypluwam na ekran temperaturę. Wymaga to...
Sprawdzałem czujnik położenia wału korbowego. Rezystancja czujnika 236 Ohm. Połączenia między zaciskami wtyczki czujnika, a odpowiednimi pinami sterownika są ok (sprawdzane na dzwonek). Bezpieczniki przy akumulatorze ok. Styki też wyglądają ok. Dokonałem kolejnej próby. Podpiąłem dodatkowy przewód (minus akumulatora-silnik). Niestety w dalszym ciągu...
Po wlaczeniu zimnego silnika ssanie jes bo obroty sa jakies 1300-1400 obr. Podlaczalem nawet w miejsce czujnika temperatury potencjometr (20k) szeregowo z obornikem 200omow i symulowalem mu temperature od -10 do 90 st. Silnik w zaleznosci od rezystancji zmniejsza lub zwieksza obroty, ale to w zupelnosci nie wplywa na to ze jak wcisne mocniej gaz to...
Witam. Kolega grzechu40 ma rację. Nawet jeśli nie jest klimatronik to musi być moduł odpowiedzialny za klimę który sprawdza system a następnie jeśli się wszystko zgadza włącza sprężarkę. Najczęściej sprawdzane jest ciśnienie w układzie (sprawdź rezystancję czujnika) czujnik temperatury cieczy (też na rezystancję) oraz przekażnik główny (wentylator chłodnicy...
no niestety dalej to samo ale czujnik temperatury wykluczony (zmienia rezystancje zimny ciepły na zimnym ok 7,6 kohm) zresztą byl podpinany w salonie pod komputer i za wyjątkiem ze komputer zapisał odłączenie czujnika to wszystko ok i jak był ciepły to pokazywał prawidłowe wskazania) gmp też, ale zauważyłem jedno, że jak odpali i dodam gwałtownie gazu...
sprawdzę... chociaż może to być trochę kłopotliwe... Przyznam się szczerze, że troszkę nie dopisałem w poprzednim tekście... Przy wyższych temperaturach wynik wskazywany na wyświetlaczu wydawał się być zbliżony do panujących warunków (latem). Przy temperaturze ok 0 st. C pokazuje 5-6 st. Może być to rzeczywiście problem złączy (a raczej ich rezystancji)......
Ja piszę o napięciu na czujniku temperatury Czujnik sprawdzony , rezystancja ujemna zmierzona na złączu ECO. Jest OK zgodny ze specyfikacją. Odłączyłem wszystkie wtyczki i zasilanie elektryczne gazu. Nadal obroty wysokie. Pomierzyłem sygnał z czujnika ciśnienia zasysanego powietrza( podciśnienie) i mam wartość 1V , odłączyłem wężyk 5V a tu obroty spadły...
Witam. Citroen c5 2002r 2.0i (al4 20TS03..) Niestety nie udało mi się uzyskać tu odpowiedzi na pytanie odnośnie napełnienia pustej skrzyni więc wlałem 7,5l oleju mobilaft71141 (przez otwór na klucz kwadratowy)odpaliłem silnik i zmieniłem pozycję położenie lewarka zmiany biegów tak po 10 sec. na każdym biegu. Następnie na włączonym silniku rozgrzanym...
Jest on zbudowany nastepujaco: Od kolektora ssacego prowadzi do niego gumowy wezyk podcisnienia, ktory podaje informacje do czujnika piezoelektrycznego wlasnie o cisnieniu w kolektorze. Do calego urzadzonka prowadza 3 przewody:masa,+5V,przewod z sygnalem do komputera wtryskowego. Sygnal stanowi napiecie od 2,5 do 4,7V, wprost proporcjonalne do ilosci...
Witajcie, Od niedawna posiadam Renault Clio II 2004r. silnik 1.2 8v D7F komputer Sirius 32. Auto jeździło bez problemu, potem zaczęło mieć chwilowe spadki mocy aż w końcu zaczęło jechać max 20 km/h, zgasło i potem przestało odpalać. Na komputerze brak błędów. Świece po wykręceniu czarne i mokre. Przebieg 240 tys. Dodam, że świeci się kontrolka ABS i...
Witam, autko z silnikiem c3j przebieg 200kkm poj. 1,4 wtrysk 1 punktowy-jazda na benzynie. Problem polega na tym, że świece oraz końcówka rury wydechowej są okopcone. Rozruch silnika przebiega bezproblemowo zimą oraz teraz i zauważylem że po nagrzaniu się silnika traci on wyraznie moc. Ciśnienie w cylindrach bylo sprawdzane i jest w normie. Spalanie...
Przeczytałem wszystkie wątki które znalazłem na forum i niestety nie znalazłem rozwiązania. Już od dłuższego czasu mam problem ze swoim Clio. Silnik 1.4 E7J710 na monowtrysku Chodzi o problem z uruchomieniem zimnego silnika, jego nierówną pracę i spalanie w okolicy 10-12l w mieście. Kiedyś pamiętam, że spokojnie miesciłem się w 7,5-8. Dodatkowo jak...
Witam wszystkich. Posiadam Renault Scenic 97 rok 1,6 8 V + LPG. Szukałem mojego problemu na wielu forach od kilku miesięcy i nie trafiłem z rozwiązaniem dla mojej Reni. Problem jest taki jak u kolegi. Po nocy auto trzeba długo kręcić , żeby zapaliło , jak zapali to przez kilka sekund nierówno pracuje silnik, jakby nie na wszystkie gary, jakby mu czegoś...
Witam mam problem z Renault Megane scenic 1.6 16V 1999r 116 tys. km gdy auto stoi nocą na mrozie i je odpalę rano to o obroty biegu jałowo sięgają 2000tys. ( choć z informacji prducęta wynika że sterowni może zwiększać obroty biegu jałowego do 2.500obr/ min). Dopiero po przejechaniu ok 3km obr. b. jał. zaczynają spadać stopniowo do 850obr/min, silnik...
czujnik temperatura rezystancja rezystancja czujnik temperatura czujnik temperatura renault
komunikaty avast szlifierka kątowa kondensator schemat technics glosniki
inwerter wyspowy dewalt dcb107
TomTom GO 520 World 5 – układ zarządzania baterią: MediaTek MT6351/MT6357N czy TI BQ24032A? Nissan Micra K13 K14 – gdzie podłączyć zewnętrzny GPS, antena Fakra, SATEL MICRA, aftermarket radio