Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Wiem o tym, jednak nie rozumiem dlaczego ten czujnik po przekroczeniu temperatury 59 stopni utrzymywał rezystancję 350 ohm a potem powoli rezystancja zaczeła rosnąć wraz ze wzrostem temperatury, choć na początku gwałtownie malała Naniosłem zmierzone dane na wykres - wyliczyłem srednią dla każdego stopnia Celsjusza (między najwiekszą i najmniejszą progową...
Witam,jeśli się mocno grzeje to może ma zwarcie zwojowe .Kolego a jak chodzi dłuższy czas to wyłącza go czujnik temperatury(termik na uzwojeniu) pozdrawiam
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
Na odczepach jest najpewniejsza , ale trzeba trudny do zdobycia przełącznik lub trzeba samemu dorobić . Na triaku wyjdzie w sumie taniej ( mniej drutu ,brak specjalnego włącznika ,można włożyć w uzwojenie tani czujnik temperatury uzwojenia ),ale jak walnie triak to trzeba mieć na zapas kilka i być przygotowany na szybką wymianę bo spawać trzeba .
jednak w metodologii planowanych przeglądów i napraw oprócz wymiany łożysk realizowane są również przezwajania silników, które są wymagane ze względu na pogorszenie stanu izolacji, sprawności silnika i innych parametrów. W nowych silnikach czujnik temperatury uzwojenia to standard. Spalenie izolacji owszem zdarza się, ale uszkodzenie izolacji silnika...
Witam! Pod U, V, W podłącz fazy, ale wcześniej upewnij się, że silnik sprężarki jest na napięcie 3×380V lub 3×400V. Przewody 1,2 to prawdopodobnie czujnik temperatury uzwojenia silnika (bimetalowy powinien mieć 0Ω jeżeli zmierzysz jakimś multimetrem, czujnik PT powinien mieć około 3kΩ). W starszych urządzeniach raczej stosowano bimetale. Zamieść...
Mi się bardzo Arduino podoba i uważam to za świetną platformę na realizację pomysłów. Moj pomysł to czujnik temperatury uzwojenia z cyfrowym odczytem tej temperatury na bazie płytki TM1638 https://obrazki.elektroda.pl/7121111300_... Chcę tylko, aby można nastawić pewną temperaturę np. 110 °C po osiągnięciu której włączy się alarm -...
Trzeba na początek sprawdzić lub skalibrować do sterownika czujnik temperatury, sprawdzić uzwojenia silnika.
NA upartego można by wykorzystać uzwojenie 110V jako sieciowe. Rdzeń da radę. Tylko raz że należałoby zastosować wymuszone chłodzenie, to łatwe. A dwa czujnik temperatury wewnątrz uzwojenia a to już trudne. Próbować można, jeden zgrzew to kilka milisekund. Jak na zewnątrz uzwojenia zrobi się te 60 stopni to dać odpocząć.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Otóż ciężko jest dostać się do miejsca podłączenia tych kabli , na naklejce jeszcze pisze Drehzahl 0-1300t/min , (obroty) i Spannung 30-380V(napięcie) ,podłączyłem 1,2,3, i żółto czerwony pracuje normalnie a po co są trzy niebieskie? nie łapę. Weź miernik i sprawdź jaki przewód z tego silnika jest podłączony do jego obudowy. Być może, że w tym wentylatorze...
Jest to czujnik temperatury wciśnięty między uzwojenia transformatora. Jego zmostkowanie uruchamia prostownik, ale wolałbym jednak umieścić jakąś czujkę.http://obrazki.elektroda.pl/62955...
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
Zastosowałem się do porad. Wyłącznik ustawiłem na wymagane maks. obciążenie prądowe. Czujnik temperatury jest zamontowany w uzwojeniu. Zamontuję jeszcze element w skrzynce współpracujący z tym czujnikiem i wyłączający silnik przy przegrzaniu uzwojenia. Dziękuję. Temat zamykam.
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
Można rozważyć możliwość rozruchu z przeciążaniem transformatora - tylko przydałby się czujnik temperatury uzwojeń. Przy gęstości prądu w uzwojeniu 25 A/mm2 gęstość mocy jest około 11 W/cm3, to daje wzrost temperatury poniżej 4 C na sekundę - ze 20 sekund można, potem trzeba poczekać na ostygnięcie. Trzeba by używać uzwojenia na 24V - przy takim przeciążeniu...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
musiałem zamontować czujnik temperatury Czujniki montuje się w uzwojeniu nie w obudowie. Pomiar w obudowie jest mylący bo obarczony błędem pracy wentylatora silnika .
A jak wyglądają wskazania po włożeniu obu czujników do kubka z ciepłą/gorącą wodą? Może wszystko jest w porządku, może czujnik w silniku jest usytuowany tuż przy uzwojeniu (co w zasadzie byłoby wskazane) i stąd informacja o szybkim wzroście temperatury. Czy sam montowałeś ten czujnik? Czy było to tak, że kupiłeś miernik, sprawdziłeś jego wskazania porównując...
BS 4244 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z prawej strony ma zwarcie w uzwojeniu RS 1507 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ma zwarcie z masą BS - Układ sterowania hamulcami RS - Układ sterowania retarderem
Wszyscy piszą że bez sensu, a miedź ma współczynnik temperaturowy niewiele różniący się od platyny która jest bardzo popularna w czujnikach temperatury. Wymaga to precyzyjnej elektroniki, ale są na to sposoby, są nawet gotowe scalaki do PT-100. Miedź w porównaniu z platyną ma kilka wad, nie nadaje sie do wysokich temperatur i łatwo wchodzi w reakcje...
Co to za element? Umieszczony jest nad uzwojeniem wtórnym. Mam spawarke do poskładania i nie wiem gdzie to wpiąć. Myślałem że to może jakiś czujnik temperatury skoro jest nad uzwojeniem. http://obrazki.elektroda.pl/3466092600_1...
W zasadzie to pompa powinna mieć wbudowany termik Kolega pomylił czujnik temperatury jaki buduje się w uzwojeniu pomp z przekaźnikiem termicznym działającym na nadmiarowe przekroczenie prądu.
Witam, znalazłem silnik elektryczny jednofazowy 60W. Napędzał wentylator. Po rozebraniu wygląda jak asynchroniczny klatkowy ze zwartym uzwojeniem wirnika. Na zewnątrz wyprowadzone jest 7 przewodów: -2 czujnik temperatury zamocowany na uzwojeniu stojana -5 podłączonych do uzwojenia stojana Pomierzyłem oporności pomiędzy wyprowadzeniami: A-B: 100R A-C:...
Poprawiłem rysunek Zero jest wspólne, z prądnicy wychodzą dwa zestawy przewodów: pierwszy - trzy fazy, drugi- trzy fazy i zero, jest też para przewodów od czujnika temperatury, który zabezpiecza uzwojenie przed przegrzaniem i w razie zagrzania rozłącza silnik spalinowy, który go napędza. Uzwojenia są dobre, kondensatory również, przebić nie ma. Próbowałem...
ilnik może działać w gwiedzcie przez dłuższy czas i czy wystarczy sprawdzać czy silnik nie grzeje się. Może, przy małym obciążeniu mechanicznym tylko wsadź mu w uzwojenia czujnik temperatury wraz z dedykowanym przekaźnikiem. Przy tej mocy (cenie) silnika to uzasadniona inwestycja. Możesz też zastosować dobrze ustawiony termik do rzeczywistego poboru...
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
Powinna być regulacja od 17V do 24V ! średnica powinna być OK. Można przykleić czujnik termiczny tak by jak zostanie przekroczona temperatura transformatora to się wyłączy. I jeszcze uzwojenie wtórne powinno być obok pierwotnego.
Cześć. Koledzy mam pralkę Electrolux WE170V MyPRO. Pralka pobiera wodę, zamyka drzwi i nie obraca bębnem. Grzałkę oraz czujnik temperatury sprawdziłem i są ok. Uzwojenia silnika mają wartości symetryczne po około 10 Ω. Na module nie widać żadnych usterek, a przekaźniki przelutowałem. Sterownik silnika widać, że był zalewany, ale ciekło po radiatorze...
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
Witam! Z tabliczki wynika wyraźnie - silnik 3-fazowy, łączony dla napięcia 380 V w gwiazdę już wewnątrz -na zewnątrz wyprowadzone tylko początki uzwojenia (zaciski U1, V1, W1). Pozostałe dwa niebieskie przewody wchodzą rónież do silnika. Mogą stanowić czujnik temperatury umieszczony na czole uzwojenia. To moja opinia. Bez zdjęcia pokrywy przedniej i...
I teraz do sedna, czy taki wiatrak coś pomoże? I czy istniała by jakaś możliwość "oszukania" czujnika temperatury, nie chciałbym, żeby wiatrak chłodził czujnik, co mogłoby poskutkować spaleniem uzwojenia. Z góry przepraszam za ewentualną niewiedzę, raczej laik ze mnie w tych sprawach. Trochę pomoże. Czujnik jest bezpośrednio na uzwojeniu więc chłodzenie...
Czym zalać uzwojenie pierwotne? Nie mam lakieru elektroizoacyjnego, poza tym byłby problem z jego wygrzaniem, chcę zastosować silikon wysokotemperaturowy, którym będę smarować zwoje podczas nawijania, czy to dobry pomysł ? Najlepiej użyć czegoś o dobrej przewodności termicznej, może pasty termoprzewodzącej? Na silikony uważaj żeby nie był kwaśny bo...
Zdejm wtyczkę z czujnika i na kablu zółty z czerwonym masz miec 10V.Jak jest to sprawdź masę (brązowy).Jak masa ok-to leży czujnik. Jak nie ma owych 10 V to problem w instalacji,ale raczej uwalony sam zegar-przerwa w uzwojeniu grzałki termobimetalu.
Każdy typowy termik przystycznikowy czy wyłącznik silnikowy przerywa torami roboczymi obwód zasilania silnika, więc tu się nie nadaje. A jeszcze lepiej czujnik temperatury uzwojeń? No ale silniki autora nie mają nic poza uzwojeniem :) a dokładanie czujników "po swojemu" jest dość kłopotliwe. Rozwiązaniem byłyby (jak pisałem) przekaźniki monitorujące...
Dziękuję za podesłanie linka z częściami, jednak zastanawiam się czy temperatura wody ma tutaj jakieś znaczenie. Pompa odpływu wody nie ma wbudowanych czujników temperatury. Oczywiście może mieć wpływ na temperaturę uzwojenia co mogę w ostateczności sprawdzić induktorem np. napięciem 500 V lub na spokojnie 250 V. Przez dwa tygodnie zmywarka normalnie...
Witam Na zakładzie mam przepompownię w której pompy zanurzeniowe ulegają szybkiemu zużyciu. Są dosyć ważne pod względem procesu produkcji, dlatego mamy zapasowe. Wymianę pomp mamy opanowaną, ale kłopot sprawia zawsze odłączanie i podłączanie przewodów do skrzynki (znajdującej się pod gołym niebem). Myślałem o zastosowaniu złącza okrągłego. Przewód to...
Zwarcie w uzwojeniu czujnika daje taki efekt, normalnie ma taką temperaturę jak element do którego jest przykręcony (skrzynia biegów)
Witam. Mam mały problem prosił bym o porade jak to najlepiej rrozwiązać. W silniku na uzwojeniu mam zamontowany czujnik temperatury. Jest on podłączony do układu odwracającego i dzaiałanie polega na tym że jeżeli temperatura na uzwojeniu osiągnie 200 stopni C to włącza sie sygnał dzwiękowy ciągły (zwykły piszczek). Moje pytanie jest takie jakiego układu...
Wymontowałem płytkę i sprawdziłem ten transformator wlutowany do niej. Z pomiarów wyszło 22 V na wyjściu. Przylutowałem oraz przykleiłem do uzwojenia nowy czujnik temperatury. Ponownie podłączyłem spawarkę bez płytki zwierając N i N1. Na 230 V nadal wybija B16, natomiast na 400 V słychać buczenie, które jest takie samo na każdym z zakresów spawania....
Jeśli łożyska rozpadły się, to kawałki metalu są w uzwojeniu(z każdym załączeniem napięcia są przyciągane do uzwojenia) i one mogą być przyczyną zwarć. Temperatura 126 stopni to w środku było więcej ale wszystkie druty nawojowe są dziś na minimum 180 stopni. Czujniki wstawiane w uzwojenie są na temperaturę 155 stopni. Po poborze prądu można sądzić że...
Pomijając już przewinięcie trafa. Zauważyłem że w jednym uzwojeniu pierwotnym jest jakiś czujnik temperatury. Po sprawdzeniu rezystancji wychodzi na to ze jest zerowa. Pytanie do znawców tematu, co tam może być w środku? Myślę że jakiś bezpiecznik bimetaliczny? Jeśli tak to dołożyłbym na przyszłość takie bezpieczniki na pozostałych dwóch uzwojeniach....
A co za znaczenie które uzwojenie masz na wierzchu? Grzeją się obydwa. Czujnik na uzwojeniu jest po to by wentylator za wcześnie się nie wyłączał. Należy dobrać jego temperaturę załączenia tak, aby skutecznie chłodził trafo. Z elektronicznymi czujnikami jest prościej, bo małe gabaryty - a to pozwala wsunąć go w szczelinę pomiędzy uzwojenie a rdzeń transformatora....
W związku z wyciekiem wody przez czujnik temp. prawdopodobnie poszło uzwojenie silnika. Najpierw sprawdź koskę silnika tak jak pisze zayzayer. pozdrawiam
Co to za przewody pod co podpiąć ten kabel dwuzylowy? W obwód sterowania silnikiem. To są czujniki(szeregowo połączone) chroniące uzwojenie silnika przed nadmiernym wzrostem temperatury.
Oczywiście, że bezpiecznik niewiele zdziała przy zaniku fazy. Wyraźnie napisałem, że bezpiecznik (przypuśćmy wkładka Bm typu Wt00C powszechnie stosowana w przemysłowych rozdzielnicach niskiego napięcia) chroni od skutków zwarć . Nie w każdym rozwiązaniu napotyka się układy kontroli i kolejności faz lub inne - to dodatkowe nakłady finansowe, przy większych...
Jeśli ten wentylator nie ma wbudowanego czujnika temperatury, to o prędkości obrotowej decyduje SEM indukowana w uzwojeniach. Musiał byś przewinąć uzwojenia, mniej zwojów grubszym drutem.
Najlepszy sposob to baza grzejna w postaci szamotu z uzwojeniem grzejnym w srodku. Twoja formatka kladziona na wierzch i czujnik temperatury do niej przymocowany. Bezposrednio pradem to tego kawalka nie nagrzejesz i nie bedzie to bezpiecznie.
Problem w tym że w schematach nie ma tego czujnika jest on w uzwojeniu na stałe. Wiem tylko jaką ma rezystancje i chce go podmienić wkładając go blisko uzwojenia. Jest podlaczony w tą samą wtyczkę co łożysko czujnikowe od obrotów.
Panowie ,niech ktoś na 100% mi podpowie ,czy w tym modelu powinien być wentylator dwubiegowy- z trzema pinami w kostce, czy jednobiegowy-z dwoma pinami. U mnie jest ta druga opcja ,czyli jedno uzwojenie wentylatora i czujnik temperatury w chłodnicy 3-pinowy z dwoma zakresami załączania. Jak powinno być prawidłowo i czy u mnie jednobiegowy wentylator...
Pod osłoną powinna być elektronika (moduł) jutro ją zdejmę i pokażę co tam jest i czy w ogóle jest jakakolwiek regulacja. Dam też info czy uzwojenia aluminiowe czy miedziane i czy są jakiekolwiek czujniki temperatury.
No brawo.Ktoś docenił mój projekt i wykonał przetwornice.Co do układu chłodzenia wentylatorem jest on tam praktycznie zbędny przy tej mocy w zupełności wystrczy pasywny układ chłodzenia (radiator).Poza tym ma jeszcze jedna wadę powoduje niepotrzebny pobór prądu z akumulatora. Oczywiście wentylator nie pracuje cały czas załacza sie tylko przy odpowiednio...
Witam. To nie jest szlifierka tylko wysokiej klasy polerka i jak będziesz używał jej jako szlifierki zajedziesz przekładnie a zęby wirnika stanowią całość wirnika i kosztują ponad 250zł+vat plus duże koło robi się ok 330zł Dwa białe przewody są od czujnika temperatury i powinny mieć oporność 80-100ohm. i nie ma znaczenia jak je podłączysz. Ale jak poleciała...
Myślę że w przypadku takiego projektu opłaca się w prototypie umieścić kilka czujników temperatury, np PT100 i zbadać jak temperatura wygląda w różnych punktach uzwojenia.
silnik ten ma 4 uzwojenia jedno z nich to najprawdopodobniej uzwojenie wirnika oporność 34,8om Uzwojenie wirnika? Co to za silnik? Wydaje mi się, że to jest raczej czujnik temperatury w uzwojeniach stojana.
Bez tabliczki to loteria nie ma jej?? Pod deklem nie ma rozpiski? , ale prawdopodobnie silnik 3F czerwone/niebieskie/2 białe to trzy uzwojenia pytanie tylko trójkąt czy gwiazda. A dwa cienkie białe to prawdopodobnie czujnik temperatury przegrzania.
Silnik tak jak pisze kolega dwubiegunowy połączenie tylko w gwiazdę 1,2,3 pierwszy bieg a 4,5,6 drugi bieg, kierunek obrotów zmieniasz zamieniając dwie fazy miejscami. Połączenie 3,4 to cewka hamulca, napięcie 24 V stałe, a 7,8 to nie czujnik temperatury a termik. Służy on do blokady automatyki styczników przełączających uzwojenia poprzez przerwanie...
(at)jack63 Tak, tak. Od razu wszystko powymieniać, a najlepiej wymienić całą klimatyzację, bo na pewno jest popsuta. Tak czy siak grzałka jest potrzebna, aby lód nie gromadził się pod wymiennikiem i nie obrastał go całego. Z resztą autor wątku wyraźnie napisał, że jest skuty cały lodem i słabo grzeje. Ty chcesz od razu naprawiać, a ja uważam, że należy...
Schemat ARDO pralek z wyświetlaczem i suszenia, w którym: DSS - blokujący drzwiczki; • PREN - czujnik poziomu (ciśnienie); • IF - filtr sieciowy; • AS - wyłącznik zasilania; • HE - TEN mycia; • z EVP - Zawór Gulf gorącej wody; • EVL - zawór Zatoki zimnej wody; • TH90 - termostat bezpieczeństwa 90 ° C; STAT 1/2...
A z taką wersja sie ktos spotkał : "...do starych silnikow nie ma przeciwskazań do stosowania falowników ale przy takiej mocy nalezy zmienić łożyska na izolowane a przy okazji jak silnik bedzie otwarty to w uzwojenia mozna wstawić czujniki temperatury (jeżeli ich nie ma) łozyska muszą być izolowane bo prądy upływu z wirnika wypalają bierznie łozysk...
Wydaje mi sie ze moglem podlaczyc jeden z tych przewodów zle, wyciąg działał około 3 tygodni bez problemu i potem przestał, uzwojenie stojana jest innego koloru (przegrzane) Ale miernik pokazuje 147 Ohm, I do niego dotykal czujnik temperatury który jest spalony A jaką wartość wskazywał miernik przed awarią? Nie wiesz. Nie masz więc żadnego punktu odniesienia...
A i owszem,ja mam i szwagierka ma,znam to badziewie od srubki,naprawiałem każde chyba po 10 razy,te cudowne samo ostrzące sie noże ze "stali chirurgicznej"wytrzymują MAX rok,nie dość że sa składane na BARDZO Chińskich łożyskach to jakiś inteligent "skośniokii" japrojektował ww noże w taki sposób ze w uszczelniacz górny jest odwtotnie montowany,co powoduje...
Transformator, który nie może działać przy ciągłym obciążeniu prądem skutecznym 20A, jest raczej za słaby do prostownika 15A. Trzeba przeliczyć, na to są wzory, można je znaleźć w moim programie (albo go użyć do wyliczenia). Jeśli to jest rzeczywiście drut 2mm (a nie grubszy), to przy 20A nagrzewa się o ponad 1°C przez 5 sekund, przy 60A prawie o 10°C...
Czujnik temperatury sprawdzony. Ma rezystancje w normie. Podejrzewam że któraś z cewek zapłonowych. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego na cewkach wynosi 1.4ohm. Tylko niewiem jak sprawdzić uzwojenie pierwotne.
Na 99% poleciał zasilacz falownika (pytałem kolegów w serwisie Grundfosa). Elektronikę można pominąć. Uzwojenie silnika połączone jest w gwiazdę ( wychodzi pięć końcówek: 3 fazy 2 czujnik temperatury) więc należy zastosować dodatkowy kondensator.
Nie do mechanika tylko do elektryka jechać. Sprawdzić uzwojenie, mostek i wirnik. Jak sprawne to regulator zostaje i tyle. Czujnik temperatury grzania świeć i przekaźnik do sprawdzenia. Było pisane o tym na forum.
Tak jak pominę termik to pracuje normalnie. Ja taż się nie spotkałem żeby startował po nagrzaniu ale w nowszych sprzętach już tak jest. Na schemacie są 2 rozwarte. Żeby startował od razu jeden z tych terminów musiał by byt zwarty na zimno W celu zmniejszenia zaśmiecania wnętrza aparatu spawalniczego opiłkami kurzem i innymi petającymi sie po podłodze...
Witam Kondensator rzeczywiście 0 uF, wymieniłem na nowy. Po podłączeniu nadal silnik buczy. Okazało się iż był rozkręcany i ktoś go źle złożył, zbyt duży opór mechaniczny. Po ponownym złożeniu (prawidłowym) silnik pracuje ale jak dla mnie zbyt szybko/bardzo się grzeje. Zaóważyłem ciekawy efekt, gdy zadziała krańcówka i silnik ma się zatrzymać z normalnej...
Czy istnieje możliwość zamontowania takiego czujnika z wentylatorem w mojej spawarce? Jeśli tak to proszę o poradę. Jasne że jest możliwość, kup sobie wentylator najlepiej taki: http://www.google.pl/search?um=1&hl=pl&t...
Zastosowalem w CC700 wskaźnik z Śkody 120 i czujnik z Poloneza lub 125 p .Dopasowalem jedno do drugiego bocznikując uzwojenie wskaźnika odpowiednio dobranym rezystorem.
Na diodzie D1 napięcie na zakresie DC multimetru pływa w granicach 2,31 ÷ 2,43 [V]. Czujnika jeszcze nie sprawdzałem (jestem w trakcie dobierania się do niego - jest na uzwojeniu stojana), ale sprawdzić go poprzez podgrzewanie go i sprawdzenie przy jakiej temperaturze się rozłączy?
Witajcie, Od niedawna posiadam Renault Clio II 2004r. silnik 1.2 8v D7F komputer Sirius 32. Auto jeździło bez problemu, potem zaczęło mieć chwilowe spadki mocy aż w końcu zaczęło jechać max 20 km/h, zgasło i potem przestało odpalać. Na komputerze brak błędów. Świece po wykręceniu czarne i mokre. Przebieg 240 tys. Dodam, że świeci się kontrolka ABS i...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Dziękuję bardzo kolego kasat o to właśnie mi chodziło. Teraz rozumiem dlaczebo bez dławika dzwięk jest przerywany, a z nim taki przyjemny bzyczący... Jednak do cienkich blach musze odłączyc dławik, ponieważ zaraz przepala :cry:. Przesyłam fotki mojego urządzenia. Od razu zaznaczam, że to urządzenie zostało zbudowane w mysl zasady "Njmniejsze możliwe...
W podnośnikach uniwersalnych szyb są zwykle wyłączniki termiczne ,które rozłączają się gdy temperatura uzwojenia przekroczy jakąś granice. Możesz pokombinować coś z modułami domykania szyb ( czujnik spadku napięcia ) lub bezpiecznikami termicznymi ( tylko trzeba by dobrać odpowiedni prąd ) lub zaryzykować i podłączyć przez zwykłe bezpieczniki topikowe.
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
Mowa jest o indukcyjnym, czy szczotkowym bo nie określiłeś. Jak indukcyjny to przewymiaruj do 0,25kW, parę groszy więcej dołóż za czujnik temp w uzwojeniu. Z moich doświadczeń na takich małych silnikach tyle że trójfazowych to będą pracować. Póki temperatura w uzwojeniach odpowiednia to silnikowi nic nie grozi, jak będą problemy ściągasz plastikowy...
Witam ! Nowe generacje silników mają większą gęstość prądu ale mniejszą odporność na przeciążenia. Mają mniejszy stosunek żelaza do mocy silnika . Muszą przez to być dobrze zabezpieczone czujnikami temperatury , wyłącznikami silnikowymi precyzyjnie dobranymi do prądu znamionowego. Z jednej strony oszczędności konstrukcyjne w budowie silnika , a z drugiej...
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
Chyba zbytnio kombinujesz- jeżeli ten silnik jest zasilany z szafy sterowniczej, gdzie grzebać nie możesz, to wystarczy na jego obwodzie zasilającym (poza szafą) wstawić wyłącznik silnikowy i odpowiednio go nastawić, np. z serii MM5xx Hagera- jak prąd silnika zostanie przekroczony, obwód zasilania zostanie przerwany i będzie wymagana interwencja w celu...
Oba powinny być ok. Spróbuj ten 7V 0,8A, potrzebne Ci tylko jedno uzwojenie więc poco zakładać taki z dwoma. Jeszcze raz: obsługa czujnika temperatury nie jest uwzględniona w kodzie programu. Sterowanie coolerem odbywałoby sie dzięki czujnikowi temp. gdyby był zainstalowany i miał wyjście termostatyczne (jak wspomniany TMP101). Nie zaprzątajcie sobie...
Wyłącznik silnikowy (ma w sobie wbudowany człon nadprądowy - zadziała przy zwarciu oraz człon termiczny - przy długotrwałym przeciążeniu nagrzewa się bimetal i po czasie wyłącza zasilanie silnika; czas zadziałania zależy od krotności przekroczenia prądu). Jak widać z działania tego wyłącznika - jego wyłączenie zależy od płynącego prądu, a więc nie ma...
A co do tych 80C które podał kolega Stary1952 to drut nawojowy w emalii jest dużo bardziej wytrzymalszy, kwestia tylko czasowa, jak długo będzie narażany na wyższe temperatury. Nie chciał bym tu z kolegą polemizować ale temp. 80°C uzwojenia wtórnego podałem celowo z tego względu że temperatura uzwojenia pierwotnego będzie zdecydowanie wyższa i tu jest...
Rozebrałem częściowo silnik i widzę ze przepalone uzwojenia są praktycznie na wierzchu zaraz pod czujnikiem temperatury(tak mi sie wydaje ze to czujnik,jeśli sie myśle to niech mnie ktoś poprawi)dochodzą do niego 2 czerwone przewody z kostki.Myśle żeby spróbować przewinąc ten silnik ale nie wiem które przewody odpowiadają za wirówkę a które za pranie.Znalazłem...
http://obrazki.elektroda.net/71_12880089... Witam. Ponieważ nieuchronnie zbliża się sezon na prostowniki, przedstawiam swoją konstrukcję. Parametry: -napięcie regulowane 1-15V -prąd regulowany do 8A -zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora 14,4V -zabezpieczenie przed przypadkowym zwarciem zacisków -zabezpieczenie przed zamianą biegunów...
Kondensator dla pewnosci wymieniłem na samym początku. Poprzedni silnik wizualnie był w idealnym stanie, kostka również. Mierzyłem go omomierzem ma porównywalne wartości z nowym ale pod napięciem ciągnie ok 4A prądu. Dlaczego sie zepsuł nie mam pojęcia. Właścicielka twierdziła że wydobywał sie dziwny zapach. Z tego też się wydobywa ale przy takiej temperaturze...
Czy jest tam jakiś włącznik, napewno samo podłączenie zasilania nie uruchomi silnika . A już na pewno nie pojawi się na uzwojeniach stałe napięcie . Gdzie są podłączone trzy kable ze sterownika czerwony/czarny/żółty ?. Podejrzewam że białą taśma że złączem mogła być podłączona do jakiegoś panelu sterowania / sygnalizacji . Jeżeli chodzi o baterię to...
Mam dosyć miejsca w piwnicach żeby mieć i piec i pompy ciepła. Raczej nie zrezygnuje z pieca, zawsze można przypalić, czym się chce :). Jeden tracker już działa, Trochę był problem z silnikiem napędu. Moment obrotowy na wyjściu przekładni to 96N 16obr/min. Do tego ciężar i spora bezwładność całego stelaża. Na zębatce napędowej były za duże naprężenia,...
Z kontrolką ładowania i ciśnienia oleju nie ma problemu: alternator, który nie ładuje, ma na zacisku D+ masę (poprzez uzwojenie wirnika, szczotki i regulator), czujnik ciśnienia oleju, przy jego braku również jest zwarty, problem jest tylko z lampką, która sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę, ten czujnik zwiera dopiero powyżej pewnej temperatury. Można...
Rozwiązanie problemu z Nissanem 2.0TD (problem opisałem wcześniej - gn000) Uszkodzony okazał się czujnik obrotu czy też pozycji wału, złączka dostępna jest przy pokrywie klawiatury znajdziecie ją po kablu lecącym w dół silnika przy wtryskiwaczu tym z kabelkiem. Po rozłączeniu widoczne ciekawe pomiary, oczywiście na zgaszonym silniku można odczytać rezystancję...
A czy któryś z Panów orientuje się na jaką temperaturę powinien być zabezpieczony taki transformator ponieważ chce dołożyć zabezpieczenie? No i gdzie założyć czujnik na rdzeniu czy na uzwojeniu i jeśli na uzwojeniu to którym pierwotnym czy wtórnym? Jakie macie zdanie na ten temat ? Dodano po 3 Acha z tą waga to nie do końca ponieważ 1500 nie ma dławika...
Obydwa silniki 2,2 i 3 KW można zasilić bezpośrednio z sieci 3x400V , będą pracowały w gwiazdę (końce uzwojeń napewno zwarte są wewnątrz silników), gdybyś chciał je podłączyć pod 230V to tylko przez falownik i po zmianie połączeń uzwojeń w trójkąt, lecz wątpię by udało ci się wyprowadzić końce uzwojeń do puszki przyłączeniowej gdy wszystko w środku...
Wyłącznik nie da się załączyć w przypadku uszkodzenia spowodowanego przegrzaniem czyjnika bimetalowego umieszczonego na uzwojeniu pierwotnym transformatora. Czujnik to Am04.115.05 firmy Atomic.Można go kupić w TME Łódź 115 stopni to temperatura wyłączeni a 110 stopni załączenia pod warunkiem że całkowicie nie uległ uszkodzeniu z powodu odpalenia wewnątrz...
Takiego nie miałem ale bardzo często było około 1 A i około 70-100V DC (to by odpowiadało 90 Ohm) . 2kOhm to może być czujnik temperatury bo chyba ma on chłodzenie wodą? Spróbował bym baterią 1.5V czy indukuje się znaczy kopie samoindukcją to 90 Ohm wyprowadzenie (uzwojenie), a 2kOhm czy zmienia się po puszczeniu ciepłej wody przez chłodzenie.
Błąd ten wskazuje na przekroczenie temperatury silnika mierzonego przy pomocy PTC w uzwojeniu silnika. Jeżeli silnik nie jest ciepły to może oznaczać także kiepskie połączenie (zwiększoną rezystancję) na drodze czujnik - zaciski falownika. ale z doświadczenia wiem, że sytuacja ta występuje przy niskich częstotliwościach pracy falownika to znaczy niskich...
Witam . w końcu zrobiłem te transformatory do zasilania moich wzmacniaczy ,po lewej do alepha 4 x 22 volt po prawej do wzmacniacza na mosfetach 4x 60 z możliwością obniżenia do 4 x 55 volta . Warstwy uzwojenia pierwotnego izolowane od siebie warstwą preszpanu, uzwojenie pierwotne odizolowane od wtórnego dwoma warstwami preszpanu + warstwa szkłoflexu...
Witam, Może jednak ten czujnik zlokalizowany jest na płytce, której zdjęcia zamieściłem w moim pierwszym poście? Np. ten czarny element w prawym górnym rogu płytki (chociaż analizując jakiś przykładowy schemat podobnej płytki doszedłem do wniosku, że to może być tzw. triak...). No jak na płytce, jak czujnik mierzy temperaturę silnika, to mijałoby się...
temperatura uzwoi czujnik temperatura temperatura objaw oddzielny uzwoi
drzwi anglik esp8266 arduino renault tuleja
gramofon daniel obroty gramofon daniel
Luzy zaworowe Honda PCX 125 2022 - wartości i regulacja Schmitz naczepa przechylona w lewo – ustawianie zbieżności, ECAS, regulacja osi