Krzysztof Kamienski napisał: jiwaniuk napisał: czujników Pt100. Nie w silnikach do zabezpieczeń termicznych. Zbyt rozbudowanych regulatorów wymagają. A czy wg Ciebie do każdego silnika używa się falownika? I czy bez falownika przypadkiem termistor nie potrzebuje układu elektronicznego żeby móc wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia temperatury?...
Witam,jeśli się mocno grzeje to może ma zwarcie zwojowe .Kolego a jak chodzi dłuższy czas to wyłącza go czujnik temperatury(termik na uzwojeniu) pozdrawiam
Wiem o tym, jednak nie rozumiem dlaczego ten czujnik po przekroczeniu temperatury 59 stopni utrzymywał rezystancję 350 ohm a potem powoli rezystancja zaczeła rosnąć wraz ze wzrostem temperatury, choć na początku gwałtownie malała Naniosłem zmierzone dane na wykres - wyliczyłem srednią dla każdego stopnia Celsjusza (między najwiekszą i najmniejszą progową...
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
A jak wyglądają wskazania po włożeniu obu czujników do kubka z ciepłą/gorącą wodą? Może wszystko jest w porządku, może czujnik w silniku jest usytuowany tuż przy uzwojeniu (co w zasadzie byłoby wskazane) i stąd informacja o szybkim wzroście temperatury. Czy sam montowałeś ten czujnik? Czy było to tak, że kupiłeś miernik, sprawdziłeś jego wskazania porównując...
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Można rozważyć możliwość rozruchu z przeciążaniem transformatora - tylko przydałby się czujnik temperatury uzwojeń. Przy gęstości prądu w uzwojeniu 25 A/mm2 gęstość mocy jest około 11 W/cm3, to daje wzrost temperatury poniżej 4 C na sekundę - ze 20 sekund można, potem trzeba poczekać na ostygnięcie. Trzeba by używać uzwojenia na 24V - przy takim przeciążeniu...
Wszyscy piszą że bez sensu, a miedź ma współczynnik temperaturowy niewiele różniący się od platyny która jest bardzo popularna w czujnikach temperatury. Wymaga to precyzyjnej elektroniki, ale są na to sposoby, są nawet gotowe scalaki do PT-100. Miedź w porównaniu z platyną ma kilka wad, nie nadaje sie do wysokich temperatur i łatwo wchodzi w reakcje...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
Na odczepach jest najpewniejsza , ale trzeba trudny do zdobycia przełącznik lub trzeba samemu dorobić . Na triaku wyjdzie w sumie taniej ( mniej drutu ,brak specjalnego włącznika ,można włożyć w uzwojenie tani czujnik temperatury uzwojenia ),ale jak walnie triak to trzeba mieć na zapas kilka i być przygotowany na szybką wymianę bo spawać trzeba .
Powinna być regulacja od 17V do 24V ! średnica powinna być OK. Można przykleić czujnik termiczny tak by jak zostanie przekroczona temperatura transformatora to się wyłączy. I jeszcze uzwojenie wtórne powinno być obok pierwotnego.
NA upartego można by wykorzystać uzwojenie 110V jako sieciowe. Rdzeń da radę. Tylko raz że należałoby zastosować wymuszone chłodzenie, to łatwe. A dwa czujnik temperatury wewnątrz uzwojenia a to już trudne. Próbować można, jeden zgrzew to kilka milisekund. Jak na zewnątrz uzwojenia zrobi się te 60 stopni to dać odpocząć.
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
Mi się bardzo Arduino podoba i uważam to za świetną platformę na realizację pomysłów. Moj pomysł to czujnik temperatury uzwojenia z cyfrowym odczytem tej temperatury na bazie płytki TM1638 https://obrazki.elektroda.pl/7121111300_... Chcę tylko, aby można nastawić pewną temperaturę np. 110 °C po osiągnięciu której włączy się alarm -...
Trzeba na początek sprawdzić lub skalibrować do sterownika czujnik temperatury, sprawdzić uzwojenia silnika.
Witam! Pod U, V, W podłącz fazy, ale wcześniej upewnij się, że silnik sprężarki jest na napięcie 3×380V lub 3×400V. Przewody 1,2 to prawdopodobnie czujnik temperatury uzwojenia silnika (bimetalowy powinien mieć 0Ω jeżeli zmierzysz jakimś multimetrem, czujnik PT powinien mieć około 3kΩ). W starszych urządzeniach raczej stosowano bimetale. Zamieść...
jednak w metodologii planowanych przeglądów i napraw oprócz wymiany łożysk realizowane są również przezwajania silników, które są wymagane ze względu na pogorszenie stanu izolacji, sprawności silnika i innych parametrów. W nowych silnikach czujnik temperatury uzwojenia to standard. Spalenie izolacji owszem zdarza się, ale uszkodzenie izolacji silnika...
Zdejm wtyczkę z czujnika i na kablu zółty z czerwonym masz miec 10V.Jak jest to sprawdź masę (brązowy).Jak masa ok-to leży czujnik. Jak nie ma owych 10 V to problem w instalacji,ale raczej uwalony sam zegar-przerwa w uzwojeniu grzałki termobimetalu.
Jest to czujnik temperatury wciśnięty między uzwojenia transformatora. Jego zmostkowanie uruchamia prostownik, ale wolałbym jednak umieścić jakąś czujkę.http://obrazki.elektroda.pl/62955...
BS 4244 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z prawej strony ma zwarcie w uzwojeniu RS 1507 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ma zwarcie z masą BS - Układ sterowania hamulcami RS - Układ sterowania retarderem
Wydaje mi sie ze moglem podlaczyc jeden z tych przewodów zle, wyciąg działał około 3 tygodni bez problemu i potem przestał, uzwojenie stojana jest innego koloru (przegrzane) Ale miernik pokazuje 147 Ohm, I do niego dotykal czujnik temperatury który jest spalony A jaką wartość wskazywał miernik przed awarią? Nie wiesz. Nie masz więc żadnego punktu odniesienia...
Zastosowałem się do porad. Wyłącznik ustawiłem na wymagane maks. obciążenie prądowe. Czujnik temperatury jest zamontowany w uzwojeniu. Zamontuję jeszcze element w skrzynce współpracujący z tym czujnikiem i wyłączający silnik przy przegrzaniu uzwojenia. Dziękuję. Temat zamykam.
Z kontrolką ładowania i ciśnienia oleju nie ma problemu: alternator, który nie ładuje, ma na zacisku D+ masę (poprzez uzwojenie wirnika, szczotki i regulator), czujnik ciśnienia oleju, przy jego braku również jest zwarty, problem jest tylko z lampką, która sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę, ten czujnik zwiera dopiero powyżej pewnej temperatury. Można...
To jest termik - wyłącza obwód jak temperatura sprężarki jest zbyt wysoka / płynie zbyt duży prąd. Kompresor ma trzy końcówki uzwojeń. Wspólne (tam gdzie termik jest podłączony, uzwojenie pracy i trzeci uzwojenie rozruchowe (często łączone do kondensatora rozruchowego). Wszystkie te uzwojenia mają przejścia? Kondensator sprawny? Wszystko jest prawidłowo...
Pary: - 32 Ω - 4,3 Ω - 3,1 Ω - 0,6 Ω Według mnie: 0,6 Ω - wyłącznik odśrodkowy 3,1 Ω - uzwojenie robocze 4,3 Ω - uzwojenie rozruchowe 32 Ω - być może termistor jako czujnik temperatury. Daj zdjęcie tych wyprowadzeń.
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
Otóż ciężko jest dostać się do miejsca podłączenia tych kabli , na naklejce jeszcze pisze Drehzahl 0-1300t/min , (obroty) i Spannung 30-380V(napięcie) ,podłączyłem 1,2,3, i żółto czerwony pracuje normalnie a po co są trzy niebieskie? nie łapę. Weź miernik i sprawdź jaki przewód z tego silnika jest podłączony do jego obudowy. Być może, że w tym wentylatorze...
musiałem zamontować czujnik temperatury Czujniki montuje się w uzwojeniu nie w obudowie. Pomiar w obudowie jest mylący bo obarczony błędem pracy wentylatora silnika .
Witam. To nie jest szlifierka tylko wysokiej klasy polerka i jak będziesz używał jej jako szlifierki zajedziesz przekładnie a zęby wirnika stanowią całość wirnika i kosztują ponad 250zł+vat plus duże koło robi się ok 330zł Dwa białe przewody są od czujnika temperatury i powinny mieć oporność 80-100ohm. i nie ma znaczenia jak je podłączysz. Ale jak poleciała...
Na diodzie D1 napięcie na zakresie DC multimetru pływa w granicach 2,31 ÷ 2,43 [V]. Czujnika jeszcze nie sprawdzałem (jestem w trakcie dobierania się do niego - jest na uzwojeniu stojana), ale sprawdzić go poprzez podgrzewanie go i sprawdzenie przy jakiej temperaturze się rozłączy?
Kondensator rozruchowy pompy warto wymienić ze względu na upływ czasu: https://www.piekarz.pl/30863-kondensator... Na zdjęciu właśnie masz czujnik temperatury: https://north.pl/karta/czujnik-ntc-do-zm... oraz czujnik poziomu wody: https://north.pl/karta/czujnik-poziomu-w...
Schemat ARDO pralek z wyświetlaczem i suszenia, w którym: DSS - blokujący drzwiczki; • PREN - czujnik poziomu (ciśnienie); • IF - filtr sieciowy; • AS - wyłącznik zasilania; • HE - TEN mycia; • z EVP - Zawór Gulf gorącej wody; • EVL - zawór Zatoki zimnej wody; • TH90 - termostat bezpieczeństwa 90 ° C; STAT 1/2...
I teraz do sedna, czy taki wiatrak coś pomoże? I czy istniała by jakaś możliwość "oszukania" czujnika temperatury, nie chciałbym, żeby wiatrak chłodził czujnik, co mogłoby poskutkować spaleniem uzwojenia. Z góry przepraszam za ewentualną niewiedzę, raczej laik ze mnie w tych sprawach. Trochę pomoże. Czujnik jest bezpośrednio na uzwojeniu więc chłodzenie...
Cześć. Koledzy mam pralkę Electrolux WE170V MyPRO. Pralka pobiera wodę, zamyka drzwi i nie obraca bębnem. Grzałkę oraz czujnik temperatury sprawdziłem i są ok. Uzwojenia silnika mają wartości symetryczne po około 10 Ω. Na module nie widać żadnych usterek, a przekaźniki przelutowałem. Sterownik silnika widać, że był zalewany, ale ciekło po radiatorze...
Co to za element? Umieszczony jest nad uzwojeniem wtórnym. Mam spawarke do poskładania i nie wiem gdzie to wpiąć. Myślałem że to może jakiś czujnik temperatury skoro jest nad uzwojeniem. http://obrazki.elektroda.pl/3466092600_1...
W zasadzie to pompa powinna mieć wbudowany termik Kolega pomylił czujnik temperatury jaki buduje się w uzwojeniu pomp z przekaźnikiem termicznym działającym na nadmiarowe przekroczenie prądu.
Poprawiłem rysunek Zero jest wspólne, z prądnicy wychodzą dwa zestawy przewodów: pierwszy - trzy fazy, drugi- trzy fazy i zero, jest też para przewodów od czujnika temperatury, który zabezpiecza uzwojenie przed przegrzaniem i w razie zagrzania rozłącza silnik spalinowy, który go napędza. Uzwojenia są dobre, kondensatory również, przebić nie ma. Próbowałem...
ilnik może działać w gwiedzcie przez dłuższy czas i czy wystarczy sprawdzać czy silnik nie grzeje się. Może, przy małym obciążeniu mechanicznym tylko wsadź mu w uzwojenia czujnik temperatury wraz z dedykowanym przekaźnikiem. Przy tej mocy (cenie) silnika to uzasadniona inwestycja. Możesz też zastosować dobrze ustawiony termik do rzeczywistego poboru...
Czym zalać uzwojenie pierwotne? Nie mam lakieru elektroizoacyjnego, poza tym byłby problem z jego wygrzaniem, chcę zastosować silikon wysokotemperaturowy, którym będę smarować zwoje podczas nawijania, czy to dobry pomysł ? Najlepiej użyć czegoś o dobrej przewodności termicznej, może pasty termoprzewodzącej? Na silikony uważaj żeby nie był kwaśny bo...
Witam Na zakładzie mam przepompownię w której pompy zanurzeniowe ulegają szybkiemu zużyciu. Są dosyć ważne pod względem procesu produkcji, dlatego mamy zapasowe. Wymianę pomp mamy opanowaną, ale kłopot sprawia zawsze odłączanie i podłączanie przewodów do skrzynki (znajdującej się pod gołym niebem). Myślałem o zastosowaniu złącza okrągłego. Przewód to...
Witam, znalazłem silnik elektryczny jednofazowy 60W. Napędzał wentylator. Po rozebraniu wygląda jak asynchroniczny klatkowy ze zwartym uzwojeniem wirnika. Na zewnątrz wyprowadzone jest 7 przewodów: -2 czujnik temperatury zamocowany na uzwojeniu stojana -5 podłączonych do uzwojenia stojana Pomierzyłem oporności pomiędzy wyprowadzeniami: A-B: 100R A-C:...
Każdy typowy termik przystycznikowy czy wyłącznik silnikowy przerywa torami roboczymi obwód zasilania silnika, więc tu się nie nadaje. A jeszcze lepiej czujnik temperatury uzwojeń? No ale silniki autora nie mają nic poza uzwojeniem :) a dokładanie czujników "po swojemu" jest dość kłopotliwe. Rozwiązaniem byłyby (jak pisałem) przekaźniki monitorujące...
Witam! Z tabliczki wynika wyraźnie - silnik 3-fazowy, łączony dla napięcia 380 V w gwiazdę już wewnątrz -na zewnątrz wyprowadzone tylko początki uzwojenia (zaciski U1, V1, W1). Pozostałe dwa niebieskie przewody wchodzą rónież do silnika. Mogą stanowić czujnik temperatury umieszczony na czole uzwojenia. To moja opinia. Bez zdjęcia pokrywy przedniej i...
W związku z wyciekiem wody przez czujnik temp. prawdopodobnie poszło uzwojenie silnika. Najpierw sprawdź koskę silnika tak jak pisze zayzayer. pozdrawiam
Dziękuję za podesłanie linka z częściami, jednak zastanawiam się czy temperatura wody ma tutaj jakieś znaczenie. Pompa odpływu wody nie ma wbudowanych czujników temperatury. Oczywiście może mieć wpływ na temperaturę uzwojenia co mogę w ostateczności sprawdzić induktorem np. napięciem 500 V lub na spokojnie 250 V. Przez dwa tygodnie zmywarka normalnie...
A co za znaczenie które uzwojenie masz na wierzchu? Grzeją się obydwa. Czujnik na uzwojeniu jest po to by wentylator za wcześnie się nie wyłączał. Należy dobrać jego temperaturę załączenia tak, aby skutecznie chłodził trafo. Z elektronicznymi czujnikami jest prościej, bo małe gabaryty - a to pozwala wsunąć go w szczelinę pomiędzy uzwojenie a rdzeń transformatora....
Co to za przewody pod co podpiąć ten kabel dwuzylowy? W obwód sterowania silnikiem. To są czujniki(szeregowo połączone) chroniące uzwojenie silnika przed nadmiernym wzrostem temperatury.
Problem w tym że w schematach nie ma tego czujnika jest on w uzwojeniu na stałe. Wiem tylko jaką ma rezystancje i chce go podmienić wkładając go blisko uzwojenia. Jest podlaczony w tą samą wtyczkę co łożysko czujnikowe od obrotów.
Ten wentylator wymusza obieg powietrza przez czujnik, który mierzy temperaturę powietrza w kabinie i zależnie od tego reguluje intensywność grzania. Po prostu: jak jest wymuszony ciągły przepływ powietrza, to układ szybciej reaguje. Pompka z kolei wymusza obieg w układzie chłodzenia. Kiedyś (124) do jej uruchomienia wystarczało ustawienie któregokolwiek...
Pod osłoną powinna być elektronika (moduł) jutro ją zdejmę i pokażę co tam jest i czy w ogóle jest jakakolwiek regulacja. Dam też info czy uzwojenia aluminiowe czy miedziane i czy są jakiekolwiek czujniki temperatury.
Istnieje jeszcze opcja wpięcia ukladu w obwód sterowania, który przy zaniku napięcia wyłączy zasilanie w obwodzie sterowania No po to te wynalazki się pakuje w uzwojenia, nawet ich obecność jest teraz wymagana różnymi normami. Takie bardziej zaawansowane układy z dynamiczną kontrolą temperatury uzwojeń (PT100, PTC...) bywają bardzo rozbudowane, służą...
Zwarcie w uzwojeniu czujnika daje taki efekt, normalnie ma taką temperaturę jak element do którego jest przykręcony (skrzynia biegów)
Pomijając już przewinięcie trafa. Zauważyłem że w jednym uzwojeniu pierwotnym jest jakiś czujnik temperatury. Po sprawdzeniu rezystancji wychodzi na to ze jest zerowa. Pytanie do znawców tematu, co tam może być w środku? Myślę że jakiś bezpiecznik bimetaliczny? Jeśli tak to dołożyłbym na przyszłość takie bezpieczniki na pozostałych dwóch uzwojeniach....
Bez tabliczki to loteria nie ma jej?? Pod deklem nie ma rozpiski? , ale prawdopodobnie silnik 3F czerwone/niebieskie/2 białe to trzy uzwojenia pytanie tylko trójkąt czy gwiazda. A dwa cienkie białe to prawdopodobnie czujnik temperatury przegrzania.
Witam. Mam mały problem prosił bym o porade jak to najlepiej rrozwiązać. W silniku na uzwojeniu mam zamontowany czujnik temperatury. Jest on podłączony do układu odwracającego i dzaiałanie polega na tym że jeżeli temperatura na uzwojeniu osiągnie 200 stopni C to włącza sie sygnał dzwiękowy ciągły (zwykły piszczek). Moje pytanie jest takie jakiego układu...
Wymontowałem płytkę i sprawdziłem ten transformator wlutowany do niej. Z pomiarów wyszło 22 V na wyjściu. Przylutowałem oraz przykleiłem do uzwojenia nowy czujnik temperatury. Ponownie podłączyłem spawarkę bez płytki zwierając N i N1. Na 230 V nadal wybija B16, natomiast na 400 V słychać buczenie, które jest takie samo na każdym z zakresów spawania....
Jeśli łożyska rozpadły się, to kawałki metalu są w uzwojeniu(z każdym załączeniem napięcia są przyciągane do uzwojenia) i one mogą być przyczyną zwarć. Temperatura 126 stopni to w środku było więcej ale wszystkie druty nawojowe są dziś na minimum 180 stopni. Czujniki wstawiane w uzwojenie są na temperaturę 155 stopni. Po poborze prądu można sądzić że...
Myślę że w przypadku takiego projektu opłaca się w prototypie umieścić kilka czujników temperatury, np PT100 i zbadać jak temperatura wygląda w różnych punktach uzwojenia.
Witam, Może jednak ten czujnik zlokalizowany jest na płytce, której zdjęcia zamieściłem w moim pierwszym poście? Np. ten czarny element w prawym górnym rogu płytki (chociaż analizując jakiś przykładowy schemat podobnej płytki doszedłem do wniosku, że to może być tzw. triak...). No jak na płytce, jak czujnik mierzy temperaturę silnika, to mijałoby się...
A kolbę jakiejś konkretnej firmy polecacie Miałem przez jakiś czas na warsztacie kolbę https://diolut.pl/kolba-lutownicza-do-st... - stacja też "samoróbka" i byłem z niej bardzo zadowolony. Szybko się nagrzewa i bardzo dobrze trzyma zadaną temperaturę - czujnik temperatury (termopara) jest praktycznie...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Czujnik temperatury sprawdzony. Ma rezystancje w normie. Podejrzewam że któraś z cewek zapłonowych. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego na cewkach wynosi 1.4ohm. Tylko niewiem jak sprawdzić uzwojenie pierwotne.
"Amerykanka" ma uzwojenia "na wierzchu", a ty masz uzwojenia wewnątrz szczelnej obudowy i oddawanie ciepła jest przez przewodnictwo żelaza (kiepskie - 8 razy gorsze, niż miedź), więc w/g mnie "amerykanki" mają lepsze chłodzenia Jest to bardzo błędne myślenie , żywica w amerykance działa jak termos , o ile na zewnątrz cewek się chłodzi to wewnątrz cewek...
Najlepszy sposob to baza grzejna w postaci szamotu z uzwojeniem grzejnym w srodku. Twoja formatka kladziona na wierzch i czujnik temperatury do niej przymocowany. Bezposrednio pradem to tego kawalka nie nagrzejesz i nie bedzie to bezpiecznie.
Jeśli ten wentylator nie ma wbudowanego czujnika temperatury, to o prędkości obrotowej decyduje SEM indukowana w uzwojeniach. Musiał byś przewinąć uzwojenia, mniej zwojów grubszym drutem.
Na 99% poleciał zasilacz falownika (pytałem kolegów w serwisie Grundfosa). Elektronikę można pominąć. Uzwojenie silnika połączone jest w gwiazdę ( wychodzi pięć końcówek: 3 fazy 2 czujnik temperatury) więc należy zastosować dodatkowy kondensator.
A co do tych 80C które podał kolega Stary1952 to drut nawojowy w emalii jest dużo bardziej wytrzymalszy, kwestia tylko czasowa, jak długo będzie narażany na wyższe temperatury. Nie chciał bym tu z kolegą polemizować ale temp. 80°C uzwojenia wtórnego podałem celowo z tego względu że temperatura uzwojenia pierwotnego będzie zdecydowanie wyższa i tu jest...
silnik ten ma 4 uzwojenia jedno z nich to najprawdopodobniej uzwojenie wirnika oporność 34,8om Uzwojenie wirnika? Co to za silnik? Wydaje mi się, że to jest raczej czujnik temperatury w uzwojeniach stojana.
No brawo.Ktoś docenił mój projekt i wykonał przetwornice.Co do układu chłodzenia wentylatorem jest on tam praktycznie zbędny przy tej mocy w zupełności wystrczy pasywny układ chłodzenia (radiator).Poza tym ma jeszcze jedna wadę powoduje niepotrzebny pobór prądu z akumulatora. Oczywiście wentylator nie pracuje cały czas załacza sie tylko przy odpowiednio...
Moim zdaniem odpowiedź jest prosta. Pracowałem w energetyce 42 lata. Garnki metalowe przeznaczone do gotowania mają grube dno i nie są izolowane emalią, natomiast garnki emaliowane mają cienką blachę pokrytą emalią (jakiś izolator ciepła). Może należałoby sobie wyobrazić sytuację, w której mamy zgrzewarkę i na uzwojenie wtórne damy cienki przewód, np....
Silnik tak jak pisze kolega dwubiegunowy połączenie tylko w gwiazdę 1,2,3 pierwszy bieg a 4,5,6 drugi bieg, kierunek obrotów zmieniasz zamieniając dwie fazy miejscami. Połączenie 3,4 to cewka hamulca, napięcie 24 V stałe, a 7,8 to nie czujnik temperatury a termik. Służy on do blokady automatyki styczników przełączających uzwojenia poprzez przerwanie...
Witam! Mam jeszcze taki drugi silnik, spróbuję wykonać takie same pomiary na drugim silniku, żeby móc wykluczyć uszkodzenie czujnika. Wcześniej stojan zagrzałem do temperatury ok. 80 stopni, teraz rozgrzeję go do 90-95 stopni, nie chcę przesadzać, żeby nie przegrzać uzwojenia. Zrobię pomiary i wykres i dam znać. Jeżeli wyjdzie to samo, to będę musiał...
Panowie ,niech ktoś na 100% mi podpowie ,czy w tym modelu powinien być wentylator dwubiegowy- z trzema pinami w kostce, czy jednobiegowy-z dwoma pinami. U mnie jest ta druga opcja ,czyli jedno uzwojenie wentylatora i czujnik temperatury w chłodnicy 3-pinowy z dwoma zakresami załączania. Jak powinno być prawidłowo i czy u mnie jednobiegowy wentylator...
Zastosowalem w CC700 wskaźnik z Śkody 120 i czujnik z Poloneza lub 125 p .Dopasowalem jedno do drugiego bocznikując uzwojenie wskaźnika odpowiednio dobranym rezystorem.
Analizowałem dokładnie puszkę silnika. Zasilanie przychodzi szarym kablem od góry na te niebieskie oczka. Brązowy niebieski i czarny to są 3 fazy - żółto-zielony idzie na obudowę i to jest PE. N nie ma wcale. Uzwojenia silnika są połączone w gwiazdę. ZÓŁTY ZIELONY I FIOLETOWY to początki uzwojeń i są połączone z fazami. Końce to odpowiedniki kolorów,...
Takiego nie miałem ale bardzo często było około 1 A i około 70-100V DC (to by odpowiadało 90 Ohm) . 2kOhm to może być czujnik temperatury bo chyba ma on chłodzenie wodą? Spróbował bym baterią 1.5V czy indukuje się znaczy kopie samoindukcją to 90 Ohm wyprowadzenie (uzwojenie), a 2kOhm czy zmienia się po puszczeniu ciepłej wody przez chłodzenie.
Nie do mechanika tylko do elektryka jechać. Sprawdzić uzwojenie, mostek i wirnik. Jak sprawne to regulator zostaje i tyle. Czujnik temperatury grzania świeć i przekaźnik do sprawdzenia. Było pisane o tym na forum.
Oczywiście, że bezpiecznik niewiele zdziała przy zaniku fazy. Wyraźnie napisałem, że bezpiecznik (przypuśćmy wkładka Bm typu Wt00C powszechnie stosowana w przemysłowych rozdzielnicach niskiego napięcia) chroni od skutków zwarć . Nie w każdym rozwiązaniu napotyka się układy kontroli i kolejności faz lub inne - to dodatkowe nakłady finansowe, przy większych...
Poziom wody liczysz na dole pod filtrem czy w komorze? Bo w komorze ma być jakieś 2 - 3 cm wody. Pytanie czy leci woda przez ramiona, ale za słabo i ramiona się nie obracają. Jeśli tak to uszkodzona jest pompa myjąca. Ma ona 2 uzwojenia i 1 jest uszkodzone, przez co pompa jest za słaba. Jeśli chodzi o grzałkę, to trzeba sprawdzić czy się nie przepaliła....
Czyli regulacja prądu grzałki przez triak bezpośrednio z prądu przeminnego http://www.datasheetcatalog.com/datashee... To trochę skomplikowane, bo na bramkę triaka trzeba podawać impuls przesunięty w czasie względem początku sinusoidy napięcia zasilającego grzałkę. Czyli musi być układ detekcji przejścia sinusoidy przez zero,...
Opaska to tandeta, ale ta blacha wygląda (na zdjęciu niezbyt dokładnie to widać) na kątownik miedziany zaizolowany i włożony głęboko pomiędzy warstwy uzwojenia, do tego po drugiej stronie widać wytłoczenie które pasuje do czujnika - wiec nie będzie się przesuwał, tą samą blachę z przetłoczeniem widać na rysunku z instrukcji które zamieściłem. Zauważ...
Oba powinny być ok. Spróbuj ten 7V 0,8A, potrzebne Ci tylko jedno uzwojenie więc poco zakładać taki z dwoma. Jeszcze raz: obsługa czujnika temperatury nie jest uwzględniona w kodzie programu. Sterowanie coolerem odbywałoby sie dzięki czujnikowi temp. gdyby był zainstalowany i miał wyjście termostatyczne (jak wspomniany TMP101). Nie zaprzątajcie sobie...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
W podnośnikach uniwersalnych szyb są zwykle wyłączniki termiczne ,które rozłączają się gdy temperatura uzwojenia przekroczy jakąś granice. Możesz pokombinować coś z modułami domykania szyb ( czujnik spadku napięcia ) lub bezpiecznikami termicznymi ( tylko trzeba by dobrać odpowiedni prąd ) lub zaryzykować i podłączyć przez zwykłe bezpieczniki topikowe.
Tak jak pominę termik to pracuje normalnie. Ja taż się nie spotkałem żeby startował po nagrzaniu ale w nowszych sprzętach już tak jest. Na schemacie są 2 rozwarte. Żeby startował od razu jeden z tych terminów musiał by byt zwarty na zimno W celu zmniejszenia zaśmiecania wnętrza aparatu spawalniczego opiłkami kurzem i innymi petającymi sie po podłodze...
http://obrazki.elektroda.net/71_12880089... Witam. Ponieważ nieuchronnie zbliża się sezon na prostowniki, przedstawiam swoją konstrukcję. Parametry: -napięcie regulowane 1-15V -prąd regulowany do 8A -zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora 14,4V -zabezpieczenie przed przypadkowym zwarciem zacisków -zabezpieczenie przed zamianą biegunów...
Alternator trzeba dokładnie sprawdzić. Podejrzewam uszkodzone uzwojenie wirnika-rotora, które jest zasilane z akumulatora. Podłącz je przez żarówkę jak radzono wyżej. Sprawdzenie to wykonań po odłączeniu czujnika temperatury, a później drogą eliminacji odłącz alternator i w ten sposób ustalisz "sprawcę".
U mnie jest transformator na rdzeniu zwijanym na 220V 6 odczepów regulacyjnych. Na wtórnym oprócz uzwojenia spawalniczego jest jeszcze uzwojenie na 24V oraz dwa wyprowadzenia bez napięcia ale i bez przejścia. Zastanawiam się czy to nie czujnik temperatury normalnie rozwarty. Przy zasilaniu 230V napięcie na wtórnym [ spawalnicze] 25-33V w zależności...
Witam, pomierz napięcia w zasilaniu regulatora, najlepiej na wejściu i wyjściu stabilizatora 5V, czyli na skrajnych nóżkach, środek jest masą. Zastosowany będzie zapewne jakiś LM 7805, lub odpowiednik. Jeśli w momencie załączania podajnika bądź dmuchawy skacze temperatura i przygasa delikatnie wyświetlacz przyczyną może być właśnie kondensator w zasilaniu....
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Silnik ma konstrukcję powiedzmy standartową jak wszystkie silniki 3 fazowe. Rożnica polega na tym że ma tylko dwa uzwojenia przesunięte o 90 stopni. Maksymalna częstotliwość to 1000 Hz prąd max 5.8A. To w zasadzie wszystko. Można sobie nie zawracać głowy wbudowanym czujnikiem temperatury i czujnikiem halla.
pytanie dotyczące uzwojenia wtórnego : jakie będą straty i ewentualnie ryzyko nadmiernego nagrzewania uzwojenia wtórnego zbudowanego z 4 cewek połączonych równolegle ? Łatwiej będzie wykonać taką cewkę . Bardzo dobre pytanie dotyczące projektowania uzwojenia wtórnego transformatora do zgrzewarki oporowej. Projektowanie takiego uzwojenia z uwzględnieniem...
Rozwiązanie problemu z Nissanem 2.0TD (problem opisałem wcześniej - gn000) Uszkodzony okazał się czujnik obrotu czy też pozycji wału, złączka dostępna jest przy pokrywie klawiatury znajdziecie ją po kablu lecącym w dół silnika przy wtryskiwaczu tym z kabelkiem. Po rozłączeniu widoczne ciekawe pomiary, oczywiście na zgaszonym silniku można odczytać rezystancję...
Transformator, który nie może działać przy ciągłym obciążeniu prądem skutecznym 20A, jest raczej za słaby do prostownika 15A. Trzeba przeliczyć, na to są wzory, można je znaleźć w moim programie (albo go użyć do wyliczenia). Jeśli to jest rzeczywiście drut 2mm (a nie grubszy), to przy 20A nagrzewa się o ponad 1°C przez 5 sekund, przy 60A prawie o 10°C...
Wyłącznik silnikowy (ma w sobie wbudowany człon nadprądowy - zadziała przy zwarciu oraz człon termiczny - przy długotrwałym przeciążeniu nagrzewa się bimetal i po czasie wyłącza zasilanie silnika; czas zadziałania zależy od krotności przekroczenia prądu). Jak widać z działania tego wyłącznika - jego wyłączenie zależy od płynącego prądu, a więc nie ma...
Chyba zbytnio kombinujesz- jeżeli ten silnik jest zasilany z szafy sterowniczej, gdzie grzebać nie możesz, to wystarczy na jego obwodzie zasilającym (poza szafą) wstawić wyłącznik silnikowy i odpowiednio go nastawić, np. z serii MM5xx Hagera- jak prąd silnika zostanie przekroczony, obwód zasilania zostanie przerwany i będzie wymagana interwencja w celu...
temperatura uzwoi pomiar temperatura uzwoi czujnik temperatura temperatura objaw
scania listwa paliwowy zegar regulator dźwięku realtek
kompresor einhell parrot ck3100 aktualizacja
Sony TA-E2000ESD - Problemy z włączaniem i wyłączaniem Windows Kod 43 USB Device Descriptor Request Failed – diagnostyka, sterowniki, Manta, Logitech