Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Nowa szkoła mówi, żeby ustawiać na In, bo uzwojenia silników są robione z ryżu. Jak ten termik jest połączony ze sterownikiem, albo co to za sterownik i czy kontroluje prąd znamionowy silnika czy temperaturę uzwojenia?
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
Ograniczeniem dla tego sinika jest wytrzymałość termiczna uzwojeń, do oszacowania prądu maksymalnego można silnik nagrzać prądem stałym i metodą techniczną zmierzyć przyrost rezystancji po nagrzaniu, z tego wyliczyć średnią temperaturę uzwojenia. Przy pracy przerywanej silnik można przeciążać.
Transformator posiada na uzwojeniu pierwotnym (w kontakcie termicznym)bezpiecznik termiczny włączony w obwód tego uzwojenia.Po przekroczeniu odpowiedniej temperatury uzwojenia,przerywa obwód.Jest nienaprawialny.Sugestia:po delikatnym usunięciu uszkodzonego bezpiecznika,przyłączyć końcówkę uzwojenia i zamontować zewnętrzny bezpiecznik topikowy. Przypominam...
W jakim kotle? Może Ecocondens? jaki model? Nie a błędow w Termecie e020. Jest E02
W tej zmywarce jest za pewnie taki silnik pompy myjącej: http://obrazki.elektroda.net/56_12884496... Z tego wynika, że kondensator powinien mieć pojemność 6µ (z reguły tolerancja +/-10%), klasa izolacji F, czyli temperatura uzwojenie nie powinna przekraczać temperatury 100-105°C. Podczas pracy silnik się nagrzewa.
Ja takie otarcia izolacji na uzwojeniach leczyłem lakierem do paznokci. Ostatnio (kilka lat temu) taką terapię zastosowałem na uzwojeniu stojana agregatu prądotwórczego. W tym przypadku, przy wysokich temperaturach szukałbym jakiegoś lakieru znoszącego wysokie temperatury.
Jeżeli częstotliwość prądu pod obciążeniem silnikiem pompy głębinowej będzie mniejsza od 50Hz to prąd poboru będzie wzrastał a ponadto podniesie się temperatura uzwojenia prądnicy.Ten temat jest mi znany gdyż obsługiwałem w terenie agregaty prądotwórcze o mocy powyżej 50 kW a pompy głębinowe miały moce rzędu 50 kW W agregatach częstotliwość prądu ustalało...
Pompa głębinowa dobrze funkcjonuje w temperaturze 20st/C. Podczas pracy pompy przy otwartym zaworze opływająca woda chłodzi silnik. Przy zamkniętym odpływie woda stoi w filtrze i nie schładza silnika, wskutek czego podnosi się temperatura na uzwojeniu silnika i uzwojenie silnika jak osiągnie temperaturę 50st/C ulega uszkodzeniu gdyż topi się w tej temperaturze...
Zgadza się - do policzenia dopuszczalnej gęstości prądu przy krótkotrwałym włączeniu wystarczy oporność właściwa miedzi (i jej zależność od temperatury), ciepło właściwe miedzi (dobrze, jakby było na jednostkę objętości), dopuszczalną temperaturę uzwojenia (zwykle ile wytrzyma izolacja) i temperaturę początkową. Orientacyjnie: 1A/mm2 ogrzewa miedź o...
Moc zależna jest od obrotów. Na pewno lecz nie rośnie w nieskończoność.Jest chyba ograniczona temperaturą uzwojenia oraz gęstością płynącego prądu (ampery) w drucie jakim została nawinięta.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Tak jak kolega wyżej opisał, im większe obciążenie mechaniczne, tym większe opory i tym samym wyższa temperatura uzwojenia, a bez obciążenia to tylko łożysko ciepłe. Twoje badanie jest ok, ale brakuje dociążenia. Pozdrawiam
Dodatkowego ciepła przy tym samym przekroju nie będziesz miał. Będziesz miał za to wyższą temperaturę przy uzwojeniu jednowarstwowym - mniejsza powierzchnia na odprowadzanie ciepła. No i możesz to zrobić tylko wtedy, gdy masz miejsce na karkasie lub w otworze.
Wszyscy piszą że bez sensu, a miedź ma współczynnik temperaturowy niewiele różniący się od platyny która jest bardzo popularna w czujnikach temperatury. Wymaga to precyzyjnej elektroniki, ale są na to sposoby, są nawet gotowe scalaki do PT-100. Miedź w porównaniu z platyną ma kilka wad, nie nadaje sie do wysokich temperatur i łatwo wchodzi w reakcje...
Witam! Posiadam silnik elektryczny z suwnicy, wciągarki SWF 16t. 30/5kW. Posiada on w uzwojeniu czujnik temperatury. Właśnie w tym tkwi problem. Chcę określić jaki czujnik temperatury jest w tym uzwojeniu, aby odpowiednio go zaaplikować. Posiada on wyprowadzone 2 przewody do tabliczki zaciskowej silnika. Jego zmierzona rezystancja w temperaturze 27°C...
(at)jareklnx jak masz czas i sondę termo do multimetru to spróbuj zmierzyć temperaturę uzwojenia (w szczelinie między rdzeniem a cewką pierwotnego) po, powiedzmy, minucie :) V.
O grzaniu się z powodu prądu wiemy, że moc powstającego ciepła jest proporcjonalna do kwadratu prądu przy stałej temperaturze uzwojenia; natomiast grzanie przez straty magnetyczne jest zależne od charakterystyk rdzenia, których nie znamy, i bywa, że niewielka zmiana warunków pracy (napięcia w sieci, obciążenia transformatora) powoduje dużą zmianę tych...
Przeliczyłem - przy gęstości prądu 50A/mm² przez 1 sekundę temperatura uzwojenia z miedzi wzrośnie mniej, niż o 15°C; przy 100A/mm² o około 60°C. I to jeszcze nie powinno go uszkodzić, o ile nie było wcześniej nagrzane, ani nie ma izolacji szczególnie wrażliwej na temperaturę (np. parafiny o temperaturze topnienia 60°C).
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
Czy szydzenie z niewiedzy innych użytkowników na forum, Może nie z użytkowników tylko ich przywar - lenistwa - pytam o wszystko zamiast samemu sprawdzić. Wracając do tematu - obawiam się, że taki silnik elektryczny jeśli istnieje to raczej jest jak yeti bo u różnych producentów wspominają o klasach izolacji uzwojeń i te raczej kończą na 220°C ale to...
Po 10 minutach na 3. biegu czuć lekki swąd izolacji, czyli temperatura uzwojenia jest wyższa, niż temperatura rdzenia. Zamawiam nowy silnik.
istnieje ograniczenie wynikające z dopuszczalnej mocy strat w uzwojeniu i związanego z tym wzrostu temperatury uzwojenia. I uważasz, że dwukrotne przeciążenie uzwojenia przez okres dokładnie 10 milisekund, to za dużo?
A temperatura uzwojenia to nic?
Koleg,elwer1990! Dla transformatora taki parametr jak ciepło nie istnieje! Zastosowano parametr-przekroczenie temperatury elementów transformatora (rdzeń , uzwojenie ) nad temperaturą zewnętrzną. Dla większości transformatorów bytowego przeznaczenia przekroczenie to wynosi - dla rdzenia-75 stopni , dla uzwojeń-60 stopni. Tak więc przy temperaturze zewnętrznej...
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
W technice nie ma pojęć bardzo cienki, bardzo gruby. Są średnice i pola przekroju poprzecznego. Zakładasz 2,5 A na milimetr kwadratowy (mm2). Dla 37 A potrzeba 37 A/2,5 A/mm2 = 14,8 mm2. Zakładając 4 A/mm2 otrzymasz 9,25 mm2 pola przekroju poprzecznego. Średnicę z pola umiesz wyliczyć? Mniejszy prąd na milimetr kwadratowy to mniejsza temperatura uzwojenia....
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
Czy jest możliwe , żeby w takim prostowniku maksymalna temperatura uzwojenia transformatora była 126stopni ?Jakoś wydaje się duża, ale według oznaczeń na metalowej części termostatu NC126 czyli normalnie zwarty i temp. 126 .
Przy wzroście temperatury uzwojenia, wzrasta prąd pobierany przez silnik szlifierki, To by wiele wyjaśniało :P Przezwojenie w jaki sposób?
Nie. Identycznie zbudowana jest lutownica ze sklepu. Pilnuj temperatur uzwojenia pierwotnego i tyle. No i chyba wiesz o tym, że uzwojenie wtórne musi być grubsze od grota?
Moim zdaniem w takim małym transformatorze można przyjąć spokojnie 4A/mm² albo może i więcej ale to już zależy od chłodzenia transformatora i rodzaju powłoki lakierniczej na jaką temperaturę jest ten drut. Czyli powinien wystarczyć drut o średnicy gołej miedzi 1.3mm. Myślę że przy takiej gęstości prądu temperatura uzwojenia nie powinna przekroczyć...
(at)marcinn8465577 Raczej wpływu temperatury na długość uzwojenia cewki.
Zacznij od wymiany czujnika termicznego , wybuduj go i spróbuj odczytać typ , dopuszczalny prąd oraz temperaturę pracy ( powinno być na nim wydrukowane ) . Wstaw taki sam lub inny o podobnych parametrach . Diodami zajmij się dopiero wtedy jak podczas spawania będzie " pluł " .Temperatura uzwojenia podczas pracy może dochodzić do ok. 80°C , wyższa grozi...
Wcześniejszy układ był innego producenta, brak info co się z nim działo, wentylator na pewno ma mały wpływ na temperaturę uzwojeń silnika i grzanie się łożyska silnika. Zauważyłem, że przy prądzie około 420A, temperatura uzwojenia nie rośnie a utrzymuje się na około 120 stopni, łożysko ma około 97 stopni.
12robert12 - czy sam termokontaktor byłby w stanie dostatecznie zabezpieczyć silnik bez użycia włącznika silnikowego z wbudowanym termikiem ? zwarcia, przeciążenia, zanik faz to w rezultacie wzrost temperatury uzwojenia silnika czy więc samo zabezpieczenie w postaci termokontaktora nie wystarczyłoby?
Przełożenie będzie bezproblemowe, jeżeli przyjmiemy założenie, że transformator zasilający był wyprodukowany z olbrzymią nadwyżką na żarzeniu. Sprzętu produkowanego seryjnie bym o to jednak nie podejrzewał. Ktoś w podanych przez Ciebie linkach stwierdził, że ten sam TS był stosowany we wzmacniaczach z dwukrotnie większą ilością lamp przedwzmacniacza,...
tak jak by ten olej UAKTYWNIA się pod maksymalnym obciążeniem a potem podczas jazdy się nie uaktywnia.. Podczas jazdy ma odpowiednie chłodzenie na postoju nie, normalną temperatura UZWOJENIA jest 150'C więc ręke usmażysz na nim. Poleci dym z 5 minut i przestanie dymić.
Zgrzane od temperatury uzwojenie( choć tego na zdjęciu dokładnie nie widać)też można potraktować jako spalone. Do panewek zawsze profilaktycznie używam oleju silikonowego(bo taki mam ;-) ) i z doświadczenia wiem, że czas pracy, pomimo używanych już wcześniej przez producentów innych smaroolejów, wydłuża się kilkukrotnie chroniąc osie w panewkach przed...
I tutaj znalazłem wiele sprzecznych danych, bo od 2A do 10A/mm² I to jest generalnie wartość poprawna. Jeżeli chodzi o gęstość prądu, patrzymy tylko na aspekt wydzielanej na drucie mocy. Chodzi o to, by uzwojenie się nie przegrzało, czyli było w stanie oddawać wydzielaną moc do otoczenia przy sensownej temperaturze. Tylko że uzwojenie oddaje też...
Jeszcze jedno pytanie :P... Rozumiem że wirnik może być zrobiony z przewodnika lub nie(jest to bez różnicy, bo chodzi tylko o to by neodymy sie obracały), natomiast cewki muszą być nawinięte na materiał nie przewodzący prądu, prawda? czy można użyć przewodnika?(np. aluminium) Wirnik zrobił bym z aluminium. Chodzi tu o kwestie oddawania ciepła. Neodymy...
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
W podnośnikach uniwersalnych szyb są zwykle wyłączniki termiczne ,które rozłączają się gdy temperatura uzwojenia przekroczy jakąś granice. Możesz pokombinować coś z modułami domykania szyb ( czujnik spadku napięcia ) lub bezpiecznikami termicznymi ( tylko trzeba by dobrać odpowiedni prąd ) lub zaryzykować i podłączyć przez zwykłe bezpieczniki topikowe.
Dziękuję za odpowiedź. Konkretna jasna i rzeczowa. Testowałem przytoczone obliczenia na kilku silnikach od 0,15kW do 2,2kW, pod obciążeniem i na luzie. Silniki wykazywały nominalną temperaturę uzwojenia, zgodnie z katalogami. W najbliższym czasie postaram się wrzucić plik Excella do obliczeń wartości kondensatora pracy wpisując niezbędne parametry.
Mi się bardzo Arduino podoba i uważam to za świetną platformę na realizację pomysłów. Moj pomysł to czujnik temperatury uzwojenia z cyfrowym odczytem tej temperatury na bazie płytki TM1638 https://obrazki.elektroda.pl/7121111300_... Chcę tylko, aby można nastawić pewną temperaturę np. 110 °C po osiągnięciu której włączy się alarm -...
Na odczepach jest najpewniejsza , ale trzeba trudny do zdobycia przełącznik lub trzeba samemu dorobić . Na triaku wyjdzie w sumie taniej ( mniej drutu ,brak specjalnego włącznika ,można włożyć w uzwojenie tani czujnik temperatury uzwojenia ),ale jak walnie triak to trzeba mieć na zapas kilka i być przygotowany na szybką wymianę bo spawać trzeba .
Nie ulega wątpliwości, że zabezpieczenie silnikowe było źle dobrane. 10A wobec 8,5 daje o prawie 40% większą moc strat w uzwojeniu. O ile przy silnym przeciążeniu (np. próba rozruchu bez jednej fazy) zabezpieczenie takie zadziała i temperatura uzwojenia będzie przekroczona przez krótki czas, to przy przeciążeniu długotrwałym (np.brak fazy w trakcie...
W tym przypadku obroty musimy zwiększyć więc mniejsze straty na przekładni będą w przypadku 2:1 niż 4:1 Po co kombinować z jakimiś prądnicami przeróbkami jak dostępne są falowniki które nie kosztują majątku a dają nam o wiele więcej możliwości. Nie do końca jest tak jak myślisz. Zawsze silnik 2800 obr/min będzie miał mniejszy moment obrotowy od silnika...
Przy gęstości prądu 5A/mm2 i oporności właściwej 0.018 R*mm2/m gęstość mocy zamienianej na ciepło będzie około 0.45W/cm3, przez 60s wydzieli się 27J/cm3, co zwiększy temperaturę o 8°C. Na stałe taka gęstość prądu jest dopuszczalna chyba tylko dla jednowarstwowego uzwojenia, ale "jednorazowo" (a ściślej, z odczekaniem na dokładne ostygnięcie) przez minutę...
Witam . Właśnie taki układ elektrod miałem na myśli jak w urządzeniu za 1500zł . Proponuję nie schodzić zbytnio z mocy transformatora podanej poprzednio , a reg. uzyskiwanej temperatury zastosować na odczepach w uzwojeniu pierwotnym , lub zastosować prosty reg. fazowy na triaku (oczywiście w uzwojeniu pierwotnym ) . Powodzenia .
Można rozważyć możliwość rozruchu z przeciążaniem transformatora - tylko przydałby się czujnik temperatury uzwojeń. Przy gęstości prądu w uzwojeniu 25 A/mm2 gęstość mocy jest około 11 W/cm3, to daje wzrost temperatury poniżej 4 C na sekundę - ze 20 sekund można, potem trzeba poczekać na ostygnięcie. Trzeba by używać uzwojenia na 24V - przy takim przeciążeniu...
Moim skromnym zdaniem lepiej byłoby dodać te 3 czy 4 zwoje przekrojem 10x2 bo jeśli dasz 6,2x1,9mm (11,78 mm2) to może to powodować że temperatura uzwojenia dodanego będzie wyższa niż pozostałego uzwojenia (8x2mm)(16mm2). Oczywiście zależy to również w jakim stopniu będzie obciążony prądowo ten prostownik i w jak długim czasie. Rozpatrywać można tutaj...
Myślę, że po części sprawa grzania uzwojeń jest rozwiązana, zgodnie z oscylogramem zaznaczonym jako 3, widać że w płaskiej górnej części rdzeń się nasyca a uzwojenie działa jak grzałka. Zmniejszyłem liczbę zwojów na pierwotnym jak sugerowałeś, do tego wprowadziłem szczelinę w rdzeniu, temperatura uzwojenia to ok 50 C. Prąd na pierwotnym zmienia się...
jednak w metodologii planowanych przeglądów i napraw oprócz wymiany łożysk realizowane są również przezwajania silników, które są wymagane ze względu na pogorszenie stanu izolacji, sprawności silnika i innych parametrów. W nowych silnikach czujnik temperatury uzwojenia to standard. Spalenie izolacji owszem zdarza się, ale uszkodzenie izolacji silnika...
Witam. W pralce Bosch WFC 1600 podczas prania pojawia się zapach spalenizny. Po wyeliminowaniu grzałki, wymontowałem silnik, po zdjęciu pokrywy zauważyłem, że topią się plastikowe (w tym silniku zielone) przekładki przy uzwojeniu. Pod silnikiem znalazłem fragmenty (wiórki) tego plastiku. Kiedyś wymieniałem szczotki na nieoryginalne... czy niewłaściwe...
Witam! Pod U, V, W podłącz fazy, ale wcześniej upewnij się, że silnik sprężarki jest na napięcie 3×380V lub 3×400V. Przewody 1,2 to prawdopodobnie czujnik temperatury uzwojenia silnika (bimetalowy powinien mieć 0Ω jeżeli zmierzysz jakimś multimetrem, czujnik PT powinien mieć około 3kΩ). W starszych urządzeniach raczej stosowano bimetale. Zamieść...
Dziękuję za podesłanie linka z częściami, jednak zastanawiam się czy temperatura wody ma tutaj jakieś znaczenie. Pompa odpływu wody nie ma wbudowanych czujników temperatury. Oczywiście może mieć wpływ na temperaturę uzwojenia co mogę w ostateczności sprawdzić induktorem np. napięciem 500 V lub na spokojnie 250 V. Przez dwa tygodnie zmywarka normalnie...
Może z opóźnieniem ale może nadal ktoś ma z tym problem. Głównym winowajcą w moim przypadku był silniczek wentylatora w chłodziarce. Mianowicie przy skrajnie niskich temperaturach uzwojenia cewki w tym silniku dostawały przerwy i tym samym nie było możliwość jego pracy. Szybkie ogrzanie i wstawienie czasami sprawiały że silniczek pracował poprawnie...
Np. jakiś układ gdzie normalnie sobie cyka, a przy większym prądzie już nie i to chcę ukazać. Jakieś pomysły? Prądu nie zwiększysz, bez podnoszenia napięcia (mówimy o przekaźnikach mechanicznych). Podnosząc napięcie, ponad takie do jakiego przeznaczony jest przekaźnik, i tak się nie sklei, przekładka antymagnetyczna też będzie skuteczna, Jedynie co...
Witam 165A może i wyciągniesz ale w krótkim czasie , co do nawijania blachą i tu jest haczyk , zobacz co napisałem powyżej , zmniejszenie przekroju prawie dwukrotnie , z blachy na drut i te same nagrzewanie sie uzwojenia , postanowiłem zmniejszyc w swojej prąd maksymalny do 160A , choc i tak ze względu na nagrzewanie sie uzwojeń i słabe zabezpieczenia...
Na przykład taki: Link https://www.tme.eu/pl/details/56021-p1s1... To jest dosyć dobra propozycja - bo gabaryty przyzwoite, a dzięki temu strumień powietrza będzie miał o wiele mniejszą przeszkodę, niż w tej drugiej propozycji. Tyle tylko, że przy IP 00 - tak po prostu, nie mogę go wrzucić do rury. Natomiast zastosowanie...
Trwałość cewki zależy od temperatury jaką osiąga uzwojenie, mniejszy PWM, mniejszy prąd, niższa temperatura, cewka będzie żyła dłużej...
Pewnie, że moje obliczenia są przybliżone. O ile spadnie napięcie pod obciążeniem, można z grubsza przewidzieć. W dużym przybliżeniu można założyć, że rezystancja wewnętrzna źródła napięciowego, jakim jest uzwojenie wtórne transformatora, jest równa oporowi uzwojenia wtórnego dla prądu stałego + oporowi uzwojenia pierwotnego, podzielonego przez przekładnię....
Do ciągłego przepływu prądu 4A w uzwojeniu drut o przekroju nawet 0.75mm2 jest za cienki - to by oznaczało gęstość prądu ponad 5A/mm2. Dopuszczalna gęstość prądu zależy od materiału (jaką temperaturę wytrzyma izolacja), od grubości uzwojenia, od sposobu chłodzenia (można brać pod uwagę np. użycie pasty termoprzewodzącej, żeby ciepło lepiej odpływało)....
po pierwsze, silnik trzeba przezwoić, niestety nie podam Ci jaka będzie liczba zwoii bo zwyczajnie w świecie nie wiem, nie sądzę też żeby dało sie to obliczyć i wstrzelić idealnie w parametr. po drugie, pojemność kondensatorów zależy od sztywności uzwojenia, większa pojemność generator sztywniejszy ale i większa temperatura, przy obciążeniu temperatura...
Trzeba na początek sprawdzić lub skalibrować do sterownika czujnik temperatury, sprawdzić uzwojenia silnika.
Ma ktoś może pomysł gdzie może być w tym transformatorze termik ? Jak widać na zdjęciu, termik jest pod uzwojeniem. Teraz jedyna opcja to umieszczenie termika na powierzchni uzwojeń. Też będzie działać, choć z większą zwłoką. Czy dobrze rozumiem , nowy termik ma być podłączony szeregowo z jednym przewodem 230v więc trzeba go przylutować do styków 1...
Sprawdzić łożyska. Jeśli mają luz to przyciąga wirnik do stojana i trze (na luźnym kręceniu nie wyczuje się tego oporu). Na stojanie i na wirniku widać tarcie. Sprawdzić uzwojenie stojana czy nie widać działania temperatury i przegrzania uzwojenia.
NA upartego można by wykorzystać uzwojenie 110V jako sieciowe. Rdzeń da radę. Tylko raz że należałoby zastosować wymuszone chłodzenie, to łatwe. A dwa czujnik temperatury wewnątrz uzwojenia a to już trudne. Próbować można, jeden zgrzew to kilka milisekund. Jak na zewnątrz uzwojenia zrobi się te 60 stopni to dać odpocząć.
Więc trafo z postu #3 ma 32VAC biały/biały + 12VAC czarny/czarny, nie ma środkowego "0" odczepu ani do jednego ani drugiego uzwojenia wtórnego. Za to żółto lub żółto/zielony przewód to PE prawdopodobnie rdzenia transformatora. A i wejściowe 230VAC to niebieski/niebieski.. Zasilacza symetrycznego potrzebnego do wzmacniaczy audio raczej ciężko z niego...
Mówiąc krótko coś takiego jak silnik w mocniejszych odkurzaczach. Może napisz dlaczego masz problem z dopasowaniem ? Możesz też brać pod uwagę silniki od wirówek przemysłowych. czy można i jak bardzo można taki projekt schrzanić. Zły projektant może schrzanić każdy projekt, opcji zero jedynkowej nie ma a największym problemem przy tej mocy i obrotach...
Temperatura wezbrała na 50 stopniów i składa 50+20 = 70st. Ale to jest średnia z temperatur całego uzwojenia - najgorętszego miejsca, przez lepiej chłodzone bliżej powierzchni aż do najchłodniejszych partii uzwojenia na wierzchu. To jest żadna informacja, zrozumcie to.
Uzwojenie będzie nawijane dla prostownika wspomagającego rozruch , chciałem zastosować izolację odporną na wyższą temperaturę jak uzwojenie będzie się grzać. Izolację chciałem możliwie cienką ale najlepiej w jakimś materiale (z tąd preszpan).
Na biegu jałowym silnik asynchroniczny pobiera moc bierną w przybliżeniu równą 30% mocy znamionowej, natomiast moc czynna pobierana jest w około 15%. Dlatego współczynnik mocy jest bardzo niski. Wraz ze wzrostem obciążenia wzrasta moc czynna, a moc bierna nieznacznie się zmienia, a zatem wzrasta cos. Głównym sposobem na zwiększenie wartości cosfi jest...
pytanko. Czemu trafo się spali po podłączeniu do 120v? Nie po podłaczeniu do 120V tylko po podłaczeniu 230V do odczepu 120V na transformatorze. W dużym uproszczeniu spali się z tego samego powodu co podłaczenie żarówki 120V do sieci 230V a dokładniej przy takim zasileniu mocno wzrośnie prąd w uzwojeniu pierwotnym, transformator rozgrzeje się do takiej...
Usunięty napisał........... i nadal to podtrzymuję. Uzwojenia i sama konstrukcja silnika asynchronicznego nie jest przystosowana do pracy z napięciem innym niż sinusoidalnie zmienne. Może jakiś konkretny silnik wytrzyma takie traktowanie regulatorem fazowym, ale po pierwszy na pewno nie jest to bez znaczenia na jego komfort pracy (np. zwiększenie temperatury...
Witam, jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie nie ma, ponieważ zależy to m. in. jak długo i jaka wartość prądu będzie płynąć przez uzwojenie. Zależy też, w pewnym stopniu, od samej konstrukcji selenoidu, oraz temperatury otoczenia, a również od rodzaju izolacji drutu nawojowego. Jak podasz wymiary tego selenoidu, oraz pozostałe parametry, o których...
Ale rozumiem, że ten wyłącznik może kontrolować nadmierne natężenie prądu w stojanie silnika Tak kontrolować temperaturę tego uzwojenia za pośrednictwem czujnika w uzwojeniu? Nie . Potrzebne jest dodatkowe urządzenie
Wszystko zależy jak bardzo będzie obciążony im większe obciążenie tym większą temperaturę będzie generował na uzwojeniu wirnika a właśnie temperatura jest odpowiedzialna za jego zniszczenie (spalenie) chociaż podpięcie 12V prawdopodobnie przekracza jego zakres pracy
Czujnik nie ma nic do tego, niemożliwe jest takie wyprzedznie zapłonu w tym systemie, aby cofało tłoka. Robotę się zaczyna od stwierdzenia czy nie stawia oporów mechanicznych wał silnika, miałem takie przypadki w brawach, gdzie wału rozgrzanego silnika nie mogłem obrócić kluczem nasadzonym na centralną nakrętkę koła pasowego. Jeżeli chodzi o rozrusznik,...
Silnik trójfazowy indukcyjny klatkowy (o ile to wszystkie parametry z tabliczki) 3~ - silnik trójfazowy 0,18kW - moc 0,18kW (180W - watów lub 0,18 kilowata) 1,1/0,65 - prąd znamionowy [A] odpowiednio dla połączenia w trójkąt / gwiazdę 1380 rpm - prędkość znamionowa 1380 obr/minutę 220/380 - napięcie znamionowe [V] odpowiednio dla połączenia w trójkąt...
Jeśli temperatura transformatora 40 - 50 stopni, a zewnętrzna temperatura 25 stopni, to grzanie składa tylko 15-25 stopni. Takie przekroczenie temperatury jest nie krytyczne nawet dla pracy transformatora bez obciążenia ( prąd biegu jałowego). Zgodnie technicznych norm przekroczenie temperatury transformatora, uzwojenia którego dokonane drutem w lakierowej...
Załóżmy, że to źródło mocy mechanicznej zdoła rozkręcić moją prądnicę. Da się z tego potem uzyskać większą moc? Da ale im większą moc oddaje prądnica tym bardziej rośnie temperatura jej uzwojenia. Dojdziesz do momentu gdy spali się izolacja i nastąpi wewnętrzne zwarcie uzwojeń. Prądnica na złom albo do przewinięcia. Zacznijmy od początku: Masz prądnice...
Mi to wygląda na silnik krokowy, ma 6 par biegunów (jedna cewka) wiec powinno być 24 kroki/obrót, nawet jeśli był by to silnik synchroniczny dwufazowy AC, to sterować można tak samo. Maksymalne napięcie, jakie to wytrzyma taki silnik, zależy gównie od możliwości rozpraszania ciepła. 53 Ohm to całkiem sporo, przy 5V wydzieli się ledwie 0,5W mocy - tyle...
Z gory odpowiem, ze odpowiedz nie moze byc jednoznaczna na tak postawione pytanie. Przypuszczam, ze chodzi Ci o izolacje przewodow nawojowych silnika, a wiec o izolacji nanoszonej na przewod poprzez jego lakierowanie. Zeby odpowiedz na to pytanie trzeba wiedziec jakiej klasy jest uzyta izolacja w silniku(trafo), potem znalezc dane tego przewodu w katalogu...
Czy mógłbyś trochę bardziej rozwinąć co masz na myśli jako długotrwałe ? Dyplomatycznie odpowiem - zależy od wielkości przeciążenia ale i warunków w którym to przeciążenie występuje. Przy zimnym silniku (pierwszy rozruch) pojemność cieplna uzwojenia powoduje wolniejszy przyrost temperatury. Przeciążenie może trwać dłużej niż włączenie silnika po jego...
To jaka temperatura jest na uzwojeniu i czemu z otworów wentylacyjnych silnika śmierdzi taką gumą jakby...
Zdejm wtyczkę z czujnika i na kablu zółty z czerwonym masz miec 10V.Jak jest to sprawdź masę (brązowy).Jak masa ok-to leży czujnik. Jak nie ma owych 10 V to problem w instalacji,ale raczej uwalony sam zegar-przerwa w uzwojeniu grzałki termobimetalu.
Myślę, że zamiana na wtyczce jest niepotrzebna bo mostek prostuje napięcie i nic to nie zmieni. Instalacja domowa nie ma uziemienia lub zerowania. Według mnie przebicie do masy silnika spowoduje ewentualnie napięcie na obudowie pralki ale nie palenie mostka. Silnik sprawdzałem kilka minut z grzałką i nic nie zauważyłem. Natomiast po podpięciu do moduł...
Myjki z silnikami elektrycznymi chłodzonymi wodą nie powinny pracować z ciepłą wodą(zalecenia producenta) ze względu na maksymalną temperaturę izolacji uzwojenia silnika. Silniki elektryczne chłodzone powietrzem nie są zależne od temperatury wody. Silniki chłodzone wodą projektuje i wykonuje dany producent, silniki chłodzone powietrzem są ustandaryzowane,...
Wygląda to na uszkodzoną blokadę programatora - mechanicznie lub przerwa w uzwojeniu cewki.
Problemem jest niskie przewodnictwo cieplne cewki - sama miedź przewodzi dobrze, ale zwoje muszą być izolowane od siebie, więc ciepło niełatwo przedostanie się do radiatora. Przy tych rozmiarach i gęstości prądu będzie się w niej wydzielać ponad kilowat ciepła (oporność cewki 39R, prąd 5.17A, P=I^2*R). Ale pasta termoprzewodząca może dużo pomóc, jeśli...
Witam! Wygląda, że jest OK. 230V i 10,5A daje oporność 21,9Ω, a 180V i 8,5A daje 21,2Ω, czyli prawie tyle samo. Taka oporność jest w stanie CIEPŁYM, na zimno może być 15Ω. Różnica oporności (21,9Ω - 15Ω) odpowiada przyrostowi temperatury o ok. 100°C, to jest prawdopodobne. Jeśli zasilasz wzbudzenie z 230V a nie 180V, to oczywiste...
T1i T2- ten silnik czasem nie ma hamulca elektromagnetycznego? Bo temistory mają osobne zaciski UH, VH, WH. Grzałka powinna być włączana termostatem jak temperatura otoczenia spada do ok. 5 st., ale różnie producenci zalecają, niektórzy zero. Uruchomienie silnika powinno następować po odłączeniu grzałki, najczęściej jest to realizowane poprzez zestyk...
Co do grubości to im grubszy tym więcej pobiera prądu ale działa przy niższym napięciu lepiej się rozgrzewa , ja stosuję od 0.6 mm do 0.8 mm mam transformator (36V) i na pierwotnym uzwojeniu sciemniacz dla możliwości regulacji temperatury . Pod uwagę trzeba też brać długość drutu . Do zamocowania stosuje kostki ceramiczne skręcaNe i sprężynkę do naciągania.
Czy 3A/mm² to nie za dużo? Dopuszczalna gęstość prądu zależy od grubości uzwojenia i od materiału izolującego (w tym temperatury, jaką ten materiał wytrzymuje bez pogorszenia jego właściwości izolujących) - im grubsze uzwojenie, tym ciepło ma dalej, by się wydostać, i tym więcej go przypada na jednostkę powierzchni, więc aby temperatura dla grubszego...
Z zewnątrz to uzwojenie pierwotne. Powód trudno określić, zwarcie międzyzwojowe, przepięcie, .... Wysoka temperatura roztopiła żywicę i rozrzuciło ją dookoła. Podobną sytuację widziałem ale na przekładniku napięciowym 20√3kV/50V.
Cewka musi mieć ograniczone natęrzenie prądu na uzwojenie pierwotne. Jeśli z jakiegoś powodu prąd jest za wysoki to cewka się grzeje, po przekroczeniu dopuszczalnej temperatury pracy uzwojenia dochodzi do przebicia międzyzwojami i cewka nie dziala poprawnie. Jak ostygnie to przez jakiś czas (dopuki temperatura nie wzrośnie) jest ok. Z biegiem czasu...
sklei uzwoi oddzielny uzwoi rezystancja uzwoi
nissan qashqai obroty silnika regulator solara schemat hondy accord
internet mobilny internet mobilny
Błąd 68 w iRobot Roomba i7+: Problemy z kamerą Kawiarka Silvercrest - pompka uruchamia się po podłączeniu do sieci