Ta temperatura - pewnie ze 4 metry nad ziemią - nikomu na nic się nie zda. Wprowadź programową poprawkę -5 i po bólu.
Czujnik prędzej zalewałby na ciepłym. A może wtryskiwacz już wykończony?
Podgląd parametrów i czasów wtrysków. Trochę dużo tego się nazbierało ale mocy zapach benzyny + problem nasilający się na zimny silniku w wysokich temperaturach otoczenia sugeruje zalewanie. Czujnik temperatury bądź instalacja LPG rozjechała benzynę. LPG należałoby nie używać przez kilkaset km i to najlepiej w nie mniej niż 3 cyklach odpalania i stygnięcia....
Nie wiem czy to ci pomoże, ale u znajomego w Golfie III też zalewało. Powodem tego był czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Zalewa i na gazie i na benzynie?
Dodam, że zimny rano odpala zawsze. Czyli temperatura mu nie sprzyja, byc może gdzies robi się zwarcie? Mam już dosyc tego, każdy mowi co innego, jeden czujnik położenia wału(ale przecież iskra jest) nastepny ze czujnik temperatury( ale przecież by zalewało go, a nie suszyło)
Sprawdź czujnik temperatury silnika dla ECU. Możliwe że padł i na gorąco pokazuje że jest zimny - zalewa silnik.
Jak to sprawdziles? Wystarczy jakis prosty skaner, nawet EOBD z funkcja podejrzenia odczytu parametrow, i zobaczyc faktyczna temperature silnika, jak jest zimny to powinien pokazac temperature otoczenia, powiedzmy 15 stopni, po uruchomieniu silnika temperatura powinna systematycznie wzrastac odpowiednio do nagrzania silnika. Wszelkie anomalia typu -30...
Mógłbym prosić o bardziej wnikliwe wyjaśnienie, czemu akurat czujnik temperatury może mieć tu znaczenie ? Jestem zielony w sprawach mechaniki W przypadku uszkodzenia czujnika temperatury komputer wykrywa cały czas silnik jako zimny i zalewa go paliwem - silnik działa cały czas na ssaniu. Kolejną rzecz jaką nalerzy sprawdzić to przepływka, przepływomierz...
Pytanie: iskra ginie, paliwa za mało czy może za bogato i się zalewa ? A po zgaśnięciu odpala ok czy z problemami ?
Za cięgnem przepustnicy 2 z 2- pinowym wtykiem w c16nz, x16sz, x16szr. Gdzieś w okolicach kolektora dolotowego bardziej po lewej stronie w c16se(MPi). Zalewa bo ECU "widzi" niska temperaturę.
Dwa czujniki wymienione i pompka od przyspieszacza.
Sprawdz czujnik temperatury silnika.
Witam wszystkich forumowiczów. U mnie po serwisie (wyłączeniu kotła na 3 godziny) pojawił się problem mis-fire. Złożyło się na to kilka rzeczy: 1. Czujnik poziomu wody z racji wieku (9 lat) zaczął przeciekać (po wykręceniu - rozpadł się w ręku) 2. Pod czujnikiem poziomu wody jest czujnik temperatury - zalewany przez powyższy systematycznie. 3. Przy...
Na ciepłym silniku komputer podaje za bogatą mieszankę na wtryskiwacz (zalewa). Powodem jest najprawdopodobniej czujnik temperatury ( 2 -pinowy) - który podaje błędne dane dla ECU. Czujnik temperatury, który wymieniłeś (1-pinowy) podaje sygnał tylko na tablicę wskaźników. Ten 2-pinowy jest za cięgłem przepustnicy (zwykle koloru niebieskiego) przy kolektorze...
Od czujnika Halla by go nie zalewało . Albo czujnik temperatury , przepływka lub ECU jak dla mnie Bład Halla nawet po usunieciu mocy nie przywruci .
ewidentnie go zalewa, do spr. czujnik temperatury płynu chłodzącego
Sprawdź jaką temperaturę widzi ECU. Najprawdopodobniej uszkodzony czujnik temperatury wody (ten od sterownika). Sonda lambda nie ma nic do odpalania...
Gdzie strzela, w wydech czy kolektor ssący? Może zatkany katalizator? A może banalna sprawa-czujnik temperatury szwankuje, i zalewa ją.
Masz żle ustawiony LPG to rozjechał ci mapy, i dlatego zalewa. Sprawdź termostat i czujnik temperatury.
jezeli dobrze wskazuje miernik,to wychodzi na to ze czujnik temperatury poszedł w las-podaje bardzo bogata dawke paliwa wymien czujnik:D
Lampka Check Engine powinna zgasnac po uruchomieniu silnika, w przeciwnym wypadku sterownik silnika wykrywa blad w instalacji elektrycznej silnika. Musialbys odczytac kod bledu jaki zapisal sobie w pamieci komputer. Byc moze jest to np. czujnik temperatury i swiece moga byc zalewane. Sprawdz jeszcze napiecie ladowania na wlaczonym silniku, czesto pada...
Ja zalewam żywicą czujniki temperatury i nic się nie dzieje. Żywica żywicy nie równa?
Kolego sprawdż odczyt czujnika temperatury silnika ,kiedyś taki temat przerabiałem i też wywalało co u Ciebie a przyczyna była czujnika temperatury
na zimnym odpala bez problemu jak trochę się nagrzeje nie chce odpalić czy to może być czujnik temperatury ? [/code]
Albo uwalony czujnik temperatury i go zalewa, czy tak tylko na ciepłym czy na zimnym tez. Czy stało sie to nagle czy stopniowo czy po wymianie czegoś? Proponuję sprawdzić szczelnośc dolotu.
Jak to jest silnik 2E, to ma już możliwość diagnostyki i można sobie sprawdzić VAG-iem jaką temp silnika widzi sterownik. Te czujniki przeważnie się psują w ten sposób, że sterownik twierdzi, że ciecz chłodząca ma 70 st, ciężko odpalić zimne auto, natomiast jak jest rozgrzane to się zalewa i dużo pali Masz rację.
Może komuś się przyda, bo sam doszedłem do przyczyny zalewania świec. U mnie leżała ona w czujniku temperatury. Po jego wymianie auto chodzi bez problemu.
To raczej zalewany jest albo czujnik np wału przy pewnej temperaturze odmawia pracy.
Tak, uszczelka wymieniona i założona zgodnie z instrukcjami Dodano po 7 Tylko jak odpowietrzyć te silniki. Czytałem już o tym, że osoby odpowietrzają to w taki sposób, że wyciągają czujnik temperatury potem zalewają, jeszcze coś było o włączającym się wentylatorze i na tym bazowali kiedy wlac plyn chłodniczy, u mnie ten wentylator wcale się nie włącza...
Na jaki kolor dymi? Zimny chodzi ok, ciepły jest słaby i kopci - jeśli kopci na czarno to pasowałby do uszkodzonego czujnika temperatury i zalewania silnika, ale wtedy oleju by przybywało, a nie ubywało. Świece są po prostu okopcone na czarno czy jest na nich jakiś nagar? Tak na marginesie... jak Ci pali 30zł na 30km to zacznij jeździć na benzynie zamiast...
Autko pali ale zalewa świecę to czujnik temperatury do wymiany ale który temperatury powietrza
Jak tylo przy odpalaniu to może być któryś z czujników. Na zimnym go zalewa bo czujnik pokazuje temperaturę mniejszą niż realna. Spalani ci ni wzrosło ostatnio. Jedź na digostykę może coś zostało w pamięci sterownika.
Mam jedną, którą kupiłem w Action, flasheada z Cloudcutter i działa w ESPHome. esphome: nazwa: xxxxx bk72xx: płyta: generic-bk7231n-qfn32-tuya rejestrator: web_server: captive_portal: mdns: api: ota: platforma: esphome wifi: ssid: !secret wifi_ssid hasło: !secret wifi_password ap: text_sensor: - platforma: libretiny version: name: LibreTiny Version...
jesli chodzi na gazie to szukalbym przyczyny zasilania paliwa ,pompe wymieniles sprawdz czujnik temperatury moze go zalewa na cieplym i sprawdz wtryskiwacze,czujnik walu napewno nie Dodano po 4 problem jest na zimnym silniku ,to tez moze byc czujnik temperatury najlepiej podpiac pod komp i odczytac wartosci mierzone ,czujnik temperatury moze nie pokazywac...
ja mam identyczny problem z moim mondeo. mam 1.6, 1995. probowalem roznych sposobow, oporniki pod czujnik temperatury ktory steruje kompem i dawka paliwa- w tym przypadku nie pomoglo, bo mimo to niema tzw ssania, czyli niema tych 1500 obr po odpaleniu, dlawi sie na niskich obrotach,trzesie i ciezko wchodzi na obroty, dopiero po jakims czasie jest lepiej....
A kocioł był czyszczony systematycznie? Może wymiennik jest już niedrożny i kondensat zalewa czujnik płomienia. Po ustawieniu wyższej temperatury, zwłaszcza przy podgrzewaniu CWU po prostu kocioł mniej kondensuje i ten kondensat, który się pojawia, nadąża odpływać. Posłuchaj czy nie słychać bulgotania wewnątrz kotła.
A czym dokładne są zalewane "oryginalne" termistory pracujące do 150stop? Masami zalewowymi na bazie żywic. Masy takie wytrzymują spore temperatury, używane są chociażby do zalewania termistorów w czujnikach temperatury LPG. Jedyny problem to dorwanie tego w opakowaniach mniejszych niż kilka kilo :)
Teraz trzeba się dowiedzieć czy ta iskra jest na 100% na 3 i 4. Jeżeli jest to sprawdź czy wtryskiwacz czasem nie leje. Może być też uszkodzony czujnik temperatury i silnik jest zalewany paliwem.
Sprawdzane było na wyjętej świecy że iskra znika? Bo może czujnik temperatury silnika padł i go tak zalewa że nie umie odpalić.
Nie zalewa go przypadkiem? Czujnik temperatury do komputera silnika?
Ona nie przewodzi ... Już normalnie mam nerwy z wami. Zalewałem tym czujniki temperatury i to po kalibracji i jakoś normalnie to pracuje . ktoś to wytłumaczy. ???
czujnik temperatury do sprawdzenia , możliwe że go zalewa.
W czujniku temperatury i przepływomierzu zapewne - silnik jest zalewany paliwem, stąd ten kabaret z odpalaniem i gaśnięciem. Zobacz czy klapa przepływomierza nie uwięzła w pozycji otwartej, zmierz albo podmień czujnik temperatury
A ja bym go na odwrót przelał czyli na zimnym spuścił płyn , zdjął przewód na nagrzewnice z termostatu ( albo podpiąć się pod pompa w wylot nagrzewnicy tak jak kolega sugerował od razu wypcha coś z nagrzewnicy) , zdjął przewód dolny przy pompie i wtłaczał wodę od termostatu w stronę pompy. Jeśli jest szlam wokół cylindrów to może go wypcha. Co do napełniania...
kolego spradz czujnik temperatury wody bardzo często kostka śniedzieje wtedy komputer dostaje błędny odczyt i go po prostu go zalewa częsty objaw
Jak czujnik temp silnika zwiera do masy to ten wtrysk tak właśnie się zachowuje, czujnik jest w głowicy z lewej strony
Witam. Widać, że ta instalacja gazowa to niezły zlepek różnych firm. Pytanie podstawowe - czy od samego początku został dobrany (a później wymieniony na nowy) prawidłowy czujnik temperatury. Czujniki mają różne oporności - czy ten obecnie zainstalowany jest dobrze skalibrowany w oprogramowaniu? Jeżeli sterownik źle interpretuje jego dane to tym samym...
Sprawdzić czujnik temperatury silnika . Pozdrawiam.
Może zacznę od końca. Tak to jest czujnik zmętnienia z termostatem i w tym białym jest czujnik temperatury. Moim zdaniem Twój problem, a raczej zmywarki, polega na cofaniu się brudnej wody przez pompę spustową, która zalewa częściowo czujnik zmętnienia.
sprawdź czujnik temperatury silnika
zapłon ustawiony? jak czujnik temperatury ?
Czujnik temperatury płynu.
ja bym stawial na czujnik temperatury ktory caly czas mysli ze silnik jest zimny i daje za duzo paliwa Dodano po 56 ja bym stawial na czujnik temperatury ktory caly czas mysli ze silnik jest zimny i daje za duzo paliwa
Sprawdź czujnik temperatury :) może coś masz ze "ssaniem" :) i zalewa :)
Przychodzi jeszcze do glowy mi czujnik temperatury wody ten do komputera, moze on odpala zimny ok a potem go zalewa w miare nagrzewania az przerywa i gasnie
sprawdz czujnik temperatury cieczy i sonde lambda
Podejrzewam że padł czujnik temperatury silnika , podobnie miałem .Czujnik pokazuje że silnik zimny to daje jak na zimnym (Sanie) i zalewa śmierdzi paliwem . Tak u mnie było wymieniłem czujnik temp. silnika i problem ustał do dzisiaj.
Przepływomierz? Czujnik temperatury?
Problem rozwiazany uszkodzony czujnik temperatury silnika
A sprawdzał kto czujnik temperatury silnika? może on uszkodzony i auto zalewa? problem na ciepłym czy zimnym silniku?
Dzięki, już zrobione. Okazało się, że mała pierdołka za 27zl - czujnik temperatury 🤦🏻♀️
Co do gaśnięcia silnika i falowaniu obrotów - u mnie pomogło czyszczenie przepustnicy. Później przez około 100km przepustnica się adaptowała. Miałem też wcześniej problemy z zalewaniem się silnika - pomogła wymiana czujnika temperatury.
Pompa bardzo dobrze oddaje ciepło do bufora,zobacz że pomiędzy zasilaniem a powrotem jest tylko 3* różnicy. Piszesz, że bufor się nie nagrzewa bo temperatura na nim jest tylko 43*. To ja się pytam skąd na powrocie do PC wzięło się 54*? I odpowiadam, bufor ma tak niską temperaturę na czujniku,bo jest on zalewany przez zimną wodę wracająca z instalacji...
Bunny82 wiesz już co było?? u mnie tez świeci się 4 i 11 auto ma problem z odpalaniem na zimnym silniku i podczas jazdy jest wrażenie jak by się zalewało. czy czujnik temperatury przy ferozie jest jeden czy są może dwa bo wskaźnik w aucie pokazuje mi temperaturę. z góry dziękuje pozdrawiam»
A co jest przyczyną gaśnięcia silnika na benzynie? Może ten czujnik temperatury? Ecu widzi mróz i go zalewa.
Brak błędów, elektryczne auto sprawdzone u elektryka. Typowo zalewa go paliwem. Czujnik wału wymieniony. Temperatury nie sprawdzałem, tylko że przy zagrzanym silniku da się jechać, ale też do maksymalnie dwóch i pół trzech tysięcy obrotów, bo jak za dużo albo za szybko da się gazu. Wchodzi w ten tryb nierównej pracy i kopcenia. A najgorsze w tym wszystkim,...
Szklanka potrzebna do sprawdzenia szczelności wężyka podciśnienia od reduktora. Jak jest nieszczelny zalewa gazem i nie chce odpalać. Jak na ciepłym problem to sprawdziłby też czy czasem czujnik temperatury silnika nie oszukuje. Najprostszy test odłączenie go przy nieudanej próbie odpalenia czy wtedy odpali?
A może sprawdz na odłączonym czujniku temperatury
Może czujnik temperatury cieczy ? Lub coś z cewką.
Ok. Dzięki. Ktoś mnie w błąd wprowadził. U mnie jest tak, że wskazówka wskaźnika temperatury "lata" od lewa do prawa, auto szarpie podczas jazdy i zalewa mu świece. Czy ten uszkodzony czujnik, lub instalacja czujnika mogą to powodować?
Czujnik na reduktorze działa dobrze. Problem jest tylko gdy kolektor jest zimny, wówczas silnik jest przypuszczalnie zalewany przez LPG. A komputer gazowy nie ma czujnika temperatury powietrza, żeby to skorygować.
Standardowo w tym modelu do sprawdzenia przewody od TPS-u bo często pękają, czasami tak samo przewody od czujnika temperatury silnika i sam czujnik też się czasem zdarzy że siądzie.
Dodam ,że nie ma iskry a pompa paliwo podaje,az wtrysk zalewa
Czujnik temperatury sprawdzałeś ? :) może chodzi cały czas na przysłowiowym ssaniu i zalewa ;)
czujnik temperatury, ale nie ten dla zegarów
Pomyślałeś o tym że czujnik temperatury podaje złe dane do komputera przez co zalewa Ci silnik lub jest zła mieszanka dla zimnego silnika?
Sterownik jest na ściance bocznej koło nóg pasażera. Miałem podobny przypadek w VW Polo, uszkodzony był czujnik temperatury .
Termostat to raczej nie bo silnik byłby niedogrzany ale nie zalewałoby go Sprawdź czujnik temperatury silnika. Jeżeli pokazuje cały czas np -10 to komputer dawkuje dużo paliwa (jakby był na ssaniu) nawet gdy silnik jest gorący. Przy temperaturze 20st. powiniem mieć 2000-3000ohm, a przy 90st. 200-300ohm.
Jeżeli auto próbuje odpalić z wyłączoną pompą paliwa to wygląda na to że : 1. Czujnik temperatury - uszkodzony (przerwa) - sterownik widzi -40 stopni C i zalewa silnik 2.Uszkodzony przepływomierz - i zalewa silnik zakładam że ciśnienie na listwie OK.
Czytałeś post? Wartosc -10 w parametrach. Zalewa go wtedy
Patrząc po schematach to licznik informację o temperaturze silnika dostaje ze sterownika silnika a z osobnego czujnika jak było dawniej. Więc czujnik temperatury dla sterownika silnika i licznika jest wspólny
Był dziś u mne diagnosta i stwierdził że silnik zalewa zbyt bogata mieszanka, i że odpowiedzialny jest za to czujnik temperatury, stwierdził też że to nie ma znaczenia jeśli pompa jest wydajniejsza ponieważ wtedy więcej pójdzie na przelew a pracą silnika i tak steruje komputer. Wymienię w takim razie jeszcze czujnik temperatury, ponieważ silnik ewidentnie...
witam. najpierw sprawdz czujnik temperatury , wyczyść przepustnice i trzeba ją zaprogramować. pzdr
Jak na samym gazie odpali bez większych problemów to wtedy albo nie trzyma ci elektrozawór od LPG i zalewa ci gazem albo masz walnięty wtrysk benzyny i zalewa ci benzyną. Możliwe że czujnik temperatury jest walnięty bądź regulator ciśnienia benzyny.
Przepływomierz, i czujnik temperatury powietrza i płynu do sprawdzenia.
Kupiłem AC STAG TAP 03/1 w 1.6 SR AKL jest indukcyjny czujnik wału i Halla na wałku. Czujnik obciążenia wpiąłem w sygnał przepływomierza. U mnie na LPG (QBox basic) chodzi słabo przedewszystkim mam problem z dawką chodzi zerojedynkowo pełne przyspieszenie maksymalne czasy wyrysku. QBox w ogóle nieprawidłowo mi wykrywa obciażenie silnika (calkowicie...
Moim zdaniem zalewanie świec benzyną jest spowodowane awarią czujnika temperatury,który steruje dawką.A tego żaden komputer nie wykryje.
Temperature płynu wyświetlało mi -40stopni a na dworze 15 na plusie. Czym sprawdziłeś taką temperaturę? Skąd wiesz, że go zalewa, podglądałeś czasy wtrysku?
Witam. Przeprowadzam w domu mały remont. Posadzki, hydraulika, elektryka na nowo. Wpadłem na pomysł żeby sterować ogrzewaniem podłogowym w kuchni za przy użyciu elektrozaworu, regulatora temp. i czujnika temp. Nie wiem jednak czy starczy na to kapitału. Okablowanie można jednak zrobić. Jest tylko pewna przeszkoda, np Kontakt Simon sprzedaje wraz z regulatorem...
Nic nie zalewaj, zatkaj wylot rurki jakimś korkiem i obniż temperaturę zadaną może to bezwładność wężownicy podwyższa temperaturę.
Dokładnie to. Wykręca się bardzo łatwo. Wymiennik mocowany jest na dwóch śrubach które znajdują się pod kotłem. Do wymiennika wsypujesz kamix i zalewasz wrzątkiem. Czynność powtarzasz kilku krotnie.
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
spróbuj podmienić czujnik temperatury bo może ECU myśli ze jest silny mróz i podaje bardzo bogatą mieszankę i zalewa silnik. W tym aucie są dwa czujniki temp - 1 do pokazywania na desce a drugi żeby centralka od wtrysku(ECU) znała temperaturę silnika.
Ilość żywicy w praktyce zmienia jedynie bezwładność cieplną. Oczywiście przy założeniu, że czujnik pobiera na tyle mało prądu, że się nie grzeje. Ta bezwładność cieplna nie może być zbyt mała. Często celowo się ją zwiększa. Np zalewa się żywicą czujnik łącznie z baterią. Jeśli czujnik ma pracować krótko to do ochrony przez wilgocią wystarczy hermetyczne...
Objaw jakby temperatury widział zaniżone ale piszesz że ok odłączyć na zimnym czujnik temperatury to będzie widział wys temperature i odpal czy załapie
Czujnik temperatury wody do wymiany bym proponował i sprawdzić sonde czy chodzi.
Czas wtrysku sprawdzałeś jakimś programem , czy tylko wnioskujesz z zalewania paliwem świec? Jeżeli to ostatnie , to sprawdź czujnik temperatury!
Po wymianie czujnika komputer pokazuje prawidłowo temperaturę, mimo wszystko nie rozwiązało to problemu.
Teraz mam problem z innym golfem mianowicie jak odpala na gazie zimnego chodzi ładnie, gdy odpale go na paliwie to strasznie przebiera, świece, kopułka przewody nowe, gdy sie nagrzeje na paliwie to już lepiej odpala lecz gdy za pierwszym razem go nie odpale to musze z 5 sekund go pokręcic i załapie lecz też przebiera, paliwem nie zalewa sie, czujnik...
Nie dodałem, że jest bardzo duże spalanie benzyny. Niestety nie potrafię tego stwierdzić, musiał bym rozkręcić górę przepustnicy i zobaczyć na wtrysk czy go nie zalewa? Ogólnie stawiam na czujnik temperatury ten niebieski, tylko czy da radę go jakoś sprawdzić?
czujnik zalewa zalewa paliwo temperatura czujnik temperatury zalewa
wózek wąż pompa pęknięty panic button
regulator napiecia regulator napiecia skuter
Niebezpieczeństwa podłączenia transformatora 500:11500 do zabawkowego 24V Schemat elektryczny zaworu EGR Fiat Scudo 1.6 JTD 2007