Czujnik masz zaraz za przepustnicą, dobry dostęp, dwupinowy
Czujnik temperatury powietrza zasysanego (G42) jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania (4-pinowy).
Jeśli masz taki czujnik (IAT+MAP) to zewrzyj "-" z "NTC". http://obrazki.elektroda.pl/2790985500_1...
Emeryt 2 - jak nie masz pojęcia o tym problemie to nie ubliżaj innym :) Bo sprawa wyglada tak : kolega ma silnik K9K wyznacznik 728 i teraz dokumentacja renault wyraznie podaje PR059 Temperatura Powietrza w układzie dolotowym Zalecenia : Cechy szczególne Ten Parametr jest nie istotny i jest ustawiony na - 50 C dla silników K9K 728 Wiec jak wcześniej...
nie radze sie w to w ogole bawic, szkoda silnika...
dokładnie tak
No ta powinien posiadać.
Dzisiaj sprawdziłem, że na włączonym zapłonie jest cały czas 12V na wtrysku Tak ma byc.
Czujnik jest zintegrowany z przepływomierzem. Wyjście we wtyczce na pinach 4 i 5 (niebiesko-czerwony i brązowo-zielony). Nie ma wpływu na rozruch silnika.
Odpowiedziałeś sobie niejako sam - czujnik temperatury zasysanego powietrza informuje komputer o temperaturze zasysanego powietrza :D Mając nawet minimalne pojęcie o prawach fizyki wiesz na pewno że wraz ze wzrostem temperatury zwiękrza się objętość powietrza w jednostce pojemności. Co za tym idzie w stałej jednostce objętości będzie go wraz ze wzrostem...
Oto rysunek: http://img235.imageshack.us/img235/2696/...
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
A więc jest w czujniku podciśnienia MAP.
poluzowane szczeki hamulcowe tzn nie trzymaja zabezpieczenia szczek takie sprezynki a co do spalania troche za duzo sprawdz termostat i czujnik temperatury zasysanego powietrza byc moze silnik jes niedogrzany i pracuje na wzbogaconej mieszance wzglednie sonda lambda powinien palic w granicach 5,5-7l
Silnik Blok 1, okienko 1 - temperatura silnika z G62 Blok 4, okienko 3 - temperatura silnika z G62 Blok 4, okienko 4 - czujnik temperatury powietrza zasysanego G42 Blok 6, okienko 3 - czujnik temperatury powietrza zasysanego G42 Licznik: Blok 2, okienko 4 - czujnik temperatury zewnętrznej G17 Blok 3, okienko 1 - czujnik temperatury silnika G62 Blok...
...Na czujnik temperatury nie reaguje.Drugi czujnik jest od załączania wiatraka. błędne rozumowanie , czujnik temperatury płynu to czujnik zespolony , jeden daje info do ECU drugi do wskaźnika temperatury umieszczonego wewnątrz kabiny, ich charakterystyki są różne , wartosci tych termistorów znajdziesz na tym i innych forach ( np. www.skodovka.pl)...
http://ford.sklep.pl/pl,product,319392,c...
Czujnik temperatury zasysanego powietrza błąd P011100. Witam wszystkich. Audi Q5 CJCA 2.0 TDI, czy ktoś wie, który to czujnik? Pozdrawiam. Gdzie go znaleźć?
W samochodzie może być jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza. Sprawdzałeś?
Ale tylko to jest stałe: 17812 - Układ recyrkulacji spalin P1404 - 35-00 - niewykonane nastawy podstawowe 17847 - Potencjometr zaworu recyrkulacji spalin (G212) P1439 - 35-00 - błąd nastaw podstawowych 17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71) P1156 - 35-00 - przerwa / zwarcie z masą 16497 - Czujnik 1 temperatury zasysanego powietrza (G42)...
Może nie ma przepływomierza ? Co Cię naprowadziło na ten przepływomierz ? Masz w rurze dolotu jakiś czujnik ? Czujnik IAT sensor, temperatury zasysanego powietrza, ten jest dostępny ?
Mam takie niejednoznaczne tłumaczenie tych kodów błędów i do końca nie wiem, czy chodzi mu u czujnik. temp zewnętrznej (który znajduje się w obudowie prawego lustra na dole), czy o czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale bardziej myślę, że o ten drugi. Jest on koło obudowy filtra powietrza na rurze dolotu.
Kolego zerknij na to. Czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Ten czujnik jest razem z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego (jeden element), dochodzą do niego 4 przewody. Masz VAGa to poprostu go odłącz i wtedy wogóle nie będzie się dało go skasować, ponadto powinien wyskoczyć drugi błąd od czujnika temp powietrza G72. W ten sposób możesz sobie sprawdzić, który to. Ten błąd może oznaczać uszkodzony czujnik...
Nie kupuj części na pałę. Jak to, w warsztacie nie mieli czym zmierzyć ciśnienia paliwa (nie w kolektorze)? Jak chcesz koniecznie sprawdzić ten czujnik (temperatury zasysanego powietrza), to trzeba podłączyć pod komputer i odczytać, jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Czy widzi taką, jaka jest w rzeczywistości. Co, też nie mieli do czego podłączyć?
Sprawdź czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Kod silnika?? Ale raczej nie ma przepływomierza jest tylko czujnik ciśnienia (bezwzględnego) w kolektorze i czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Diagnostyka komputerowa wykonana? Ma jakieś błędy? Jeśli tam jest, to sprawdź też czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Być może czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolektorze. Silnik zimny w garażu pali ładnie a nagrzany na parkingu pod maską słońce 40 stopni trzeba pokręcić.
W przepływomierzu masz czujnik temperatury zasysanego powietrza!!! może to problem z przepływomierzem albo czujnik temperatury silnika jest na wykończeniu a znajduje się on na bloku silnika pod kolektorem ssącym.
czujnik temperatury zasysanego powietrza?bo od sterownika brzmi trochę ogólnikowo.dzieki
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
Dziekuje za podpowiedz ale ten model silnika nie ma wymienionych przez ciebie elementow tj przeplywomierz i czujnik temperatury zasysanego powietrza
Czujnik temperatury zasysanego powietrza znajduje się w przepływomierzu o ile autko go posiada, jeśli nie to bezpośrednio na rurze filtr powietrza-przepustnica.
Internety pojadą czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik temperatury spalin, czujnik temperatury otoczenia. Nie wiem, czy jeszcze występuje w dieselach, ale w moim jedynym dieselu był czujnik temperatury paliwa. Poza tym jakiś czas temu moderator rzeczowo wytłumaczył, że chyba od 15 lat stosuje się tylko...
Samo odłączenie przepływki i zmiana pracy silnika o niczym nie świadczy w przepływce znajduje się takrze czujnik temperatury zasysanego powietrza. Trzeba zrobić LOGI koszt około 40zł
Poprawka-to może być czujnik temperatury ZASYSANEGO powietrza,a więc może być nieszczelność w miejscu gdzie powinien być włozony.
G17 jest to czujnik temperatury zewnętrznej,powinien być za atrapą w zderzaku. Po stronie kierowcy,po jej zdjęciu powinno być go widać. Drugi to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Strona 25 w instrukcji.
Podaj kodowania ECU i ABS. Sprawdź bloki pomiarowe 125 i wyższe (tam jest stan komunikacji z innymi modułami ABS,ECU). Napraw błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza.
http://obrazki.elektroda.pl/2472230400_1... mam nadzieje ze sie autospeedy nie obrazi
czujnik temperatury zasysanego powietrza-zbyt wysokie napięcie
Sprawdź czujniki temperatury zasysanego powietrza i temperatury płynu chłodzącego chociaż powinno być w kolejności odwrotnej
Odłączyłem czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jest jakby lepiej. Sprawdzę jutro na autostradzie
Na zimnym i wyłączonym (np. po nocy) silniku powinien pokazywać temperaturę otoczenia ale już po kilku minutach pracy silnika odczyt może się znacznie podnieść. Jeśli chodzi o "odpalanie" to o wiele większe znaczenie ma czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Witam ! Czy czujnik temperatury powietrza zasysanego to ten sam co czujnik powietrza dolotowego? Bo auto mi muli strasznie i przygotowuje się do wymiany przepływomierza i przy okazji na kompie pokazuje mi błąd tego czujnika temperatury powietrza zasysanego i chciałbym go również przy okazji wymienić tylko nie wiem gdzie on się znajduje a słyszałem że...
Prawdopodobnie czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Sprawdż termostat zasysanego powietrza<jeśli go masz>.Drugi do sprawdzenia jest czujnik temperatury zasysanego powietrza. A tak wogóle to sprawdż sam filtr powietrza.
sprawdz czujnik temperatury zasysanego powietrza jezeli takowy jest u ciebie
Wczoraj odkryłem że mam przepalony czujnik temperatury zasysanego powietrza , czy to może być przyczyną że moje autko jest takie przymulone
Gdyby chodziło tylko o jazdę na LPG, to bym obstawiał źle ustawioną temperaturę załączania gazu, a że i na samej benzynie takie efekty, to możliwe, że uszkodzony jest czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury zasysanego powietrza lub sonda lambda. Najlepiej przeprowadzić diagnostykę komputerową podczas jazdy - obserwować wskazania czujników.
Witam. Sprawdz czujnik temperatury zasysanego powietrza a w ostatecznosći przepływomierz powietrza. Pozdarawiam
Przepraszam ale zmęczenie bierz górę mowa czujniku temperatury zasysanego powietrza, a nie o przepływomierzu :-) . Akurat w tym Seicento niema filtra cząstek stałych ;-) wiec gdzie szukać przyczyny ??
obroty ustabilizowały się po odłączeniu czujnika temperatury zasysanego powietrza .Czyżby to on był uszkodzony ?
Sprawdz dokladnie czujnik temperatury zasysanego powietrza i silnika. One steruja skladem mieszanki przy rozruchu.
Przyczyną był silnik krokowy i uszkodzona jego uszczelka przy okazji wymieniony został czujnik temperatury zasysanego powietrza i obroty wróciły do normy.
Vag pokazał błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza. Problem zlokalizowany i usunięty.
Witam serdecznie Posiadam problem ze zlokalizowaniem czujnika temperatury zasysanego powietrza. Może ktoś mi powie gdzie on może być? Transit 2,0 tdii 75 km 2002
IAT(intake air temperatur) nie odpowiada za temperaturę na desce i nie ma nic do klimatyzacji IaT to czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik, ty masz problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Nie wiem gdzie pn jest w Volvo, najczęściej siedzi w lusterku zewnętrznym lub w zderzaku
Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu przekazuje temperaturę zasysanego powietrza do komputera silnika. Komputer na podstawie temperatury i przepływu oblicza masę powietrza i na jej podstawie ustala czas wtrysku paliwa. Ta temperatura nie jest wyświetlana na liczniku, czy w wyświetlaczu centralnym. Czy schemat masz po VINe pojazdu czy po modelu...
A ilość zasysanego powietrza ma wpływ na mułowatość albo spalanie?Np. jeśli jest za dużo?.Czy za to odpowiada czujnik temperatury zasysanego powietrza?
Wróżenie z fusów, jak kolega wyżej. Ja tam stawiam na standard, zatarta pompa paliwa. Ewentualnie lubiły czujniki temperatury zasysanego powietrza siadać.
sprawdz czujnik temperatury silnika i czujnik temperatury zasysanego powietrza jezeli ktorys podaje bledny pomiar do komputera wtryskowego to tak bedzie sie dzialo taki sam problem mialem z golfem.
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
Podejrzyj parametry czujników podczas złej pracy silnika kiedy gaśnie,jaką temperaturę pokazują czujniki płyny chłodzącego i powietrza zasysanego no i tak jak kolega napisał co się dzieje z czasami wtrysków.
A masz przepływomierz? Bo w nich jest czujnik tem powietrza zasysanego
Witam Mam identyczny problem z szarpaniem mojego lanosa. Po odpieciu czujnika temperatury zasysanego powietrza problem znika. Ale jaka jest przyczyna , ktoś doszedł??? Dodam że wymienilem chyba wszystkie czujniki i dalej to samo. Osobiście obstawiam winę komputera .... lecz nie mam pewnosci...
Witam kolegów. Właśnie przybieram się do zmiany przepływomierza klapkowego na termiczny, ale po analizie problemu nasunęło mi się pytanie. W jaki sposób w opracowanym układzie została rozwiązana kwestia temperatury zasysanego przez silnik powietrza? Co prawda większość aut ma układ stabilizacji temperatury zasysanego powietrza, ale w realnych warunkach...
A który czujnik temperatury wymieniłeś: czujnik temperatury zasysanego powietrza (umieszczony w górnej części zespołu wtryskowego) czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej (jest umieszczony w obudowie termostatu)?? Ja kiedyś miałem podobny problem i wymiana tego drugiego naprawiła auto. Co prawda był to starszy model silnika 1.6 RT 8-mio zaworowy....
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników, pompkę paliwa, silnik krokowy obrotów biegu jałowego i taki dziwny przełącznik przy przepustnicy. Odchodzą od niego 3 przewody. Pomiary nie wykazały żadnych awarii. Słyszałem o jakimś czujniku temperatury zasysanego powietrza. Koleżanki i koledzy; gdzie mam tego szukać, jeśli jest?
Wspolnego z czym? Jest to odpowiedz na problem z odpalaniem na cieplym silniku. Wyczyscilem silniczek krokowy i nic, czujnik polozenia walu i nic. Rozrusznik mam dobry, swiece, kable i cewki wymieniane. Dopiero po wymianie czujnika temperatury zasysanego powietrza pomogla. Pali za kazdym razem, cieply czy zimny. Dodano po 1 A co so francuskich aut-...
Zjawisko dość ciekawe. Sprawdź czujnik temperatury zasysanego powietrza. Nalepiej wypnij wtyczkę i pal. Nie jest to bardzo "fachowa" porada ale widzę ,że nie masz pod ręką diagnosty!
Ociz, mylisz się. Tam nie ma połączenia 1 z 2, nie ma kropki. 1 to sygnał z MAP a 3 to sygnał z czujnika temperatury zasysanego powietrza.
pozycja czujnika temperatury
Na początku sprawdziłbym ciśnienie paliwa, podobno dzieje się tak gdy jest za niskie. Kiedyś w 318is miałem takie szarpanie podczas przyspieszania, co prawda szarpanie przy przyspieszaniu zdarzało się tylko dwa razy ale bardzo mnie zaniepokoiło. Badanie komputera wykazało uszkodzenie czujnika wałka rozrządu oraz czujnik temperatury zasysanego powietrza....
Bez przepływki nie sprawdzałem, dodam tylko, że świece, kable, palec, kopułka oraz czujnik temperatury cieczy wymienione, podpowie może ktoś czy w tym silniku występuje czujnik temperatury zasysanego powietrza?
U mnie takie objawy były jak padł czujnik temperatury powietrza umieszczony na kolektorze plastikowym (zasysanego powietrza) z przodu silnika. Wypadania zapłonów nie było - komp pokazał sprawne cewki.
Witam! Mam pytanie gdzie znajduje się czujnik temperatury zasysanego powietrza w fiat bravo 1.4 12v 80KM z 1997r-proszę o jakieś rysunki i podpowiedzi z góry dziękuję, pozdrawiam i czekam na odpowiedz
Na skanach z badania interfejsem kąt uchylenia przepustnicy jest ok . W jednym jest w skrajnej pozycji i to sterownik odczytuje w pozostałych dwóch pomiarach przepustnica była lekko uchylana.Więc jest ok.Ale ten czujnik temperatury zasysanego powietrza powinien dobrze wskazywać . W końcu po coś on jest.Ponadto mam fabryczną instrukcję obsługi do silnika...
Podłącz samochód pod CLIPa - on najrzetelniej pokaże błędy. Uszkodzony czujnik temperatury powietrza zasysanego może być efektem używania "chińskich" interfejsów. Na sam początek CLIP.
mono motronic. nie mylisz przypadkiem tego że wtyk jest 4 pinowy dwa piny do regulatora prędkości biegu jałowego a drugie dwa do czujnika temperatury zasysanego powietrza
CC900 miało silniki z gaźnikiem lub wtryskiem, Twój (rocznik 2001) chyba ma wtrysk, jeżeli tak to nie ma w nim ssania. Polecam ponowne sprawdzenie czujnika temperatury zasysanego powietrza (jak go sprawdzasz?)
Ten element to czujnik temperatury zasysanego powietrza, jego rezystancja w 25°C powinna wynosić mniej więcej 2000Ω. Aby to zmierzyć trzeba podłączyć omomierz pomiędzy pin 1 i 3 złącza przepływomierza.
a może problem tkwi w czujniku temperatury zasysanego powietrza i mapsensorze ( 2 czujniki w jednej obudowie zamontowane na kolektorze dolotowym) kiedyś w czasie czyszczenia za bardzo rozszerzyłem styk damski ( wtyczka) i własnie Fela nie miała siły jechac
Witam jak w temacie audi a 4 z silnikiem 2.6 l benzyna ,proszę o pomoc w zlokalizowaniu czujnika IAT ( INTAKE AIR TEMP.) czujnik temperatury zasysanego powietrza jeżeli ktoś może pomóc to bardzo proszę.
Witam Mam pytanko ? Gdzie w Bmw 528 98r 2,8 benzyna jest czujnik temperatury zasysanego powietrza, podejrzewam ze w przepływomierzy ale nie jestem pewny? W wartosciach rzeczywistych tester pokazuje 150 stopni celcjusza? Nie wiem czy mam wymienic przepływomierz?
załóż na ostatni przewód potencjometr 10 k i odkręć na max:)
Zimne powietrze - więcej tlenu gorące powietrze - mniej tlenu Miało to na celu poprawić działanie silnika na mrozie. Obok wtryskiwacza paliwa jest czujnik temperatury zasysane powietrza, także komputer silnika powinien dać sobie radę z odpowiednią korektą dawki paliwa. (tak jak to jest jak się przerabia doloty na stożek itp.) Coś takiego jest czasem...
Witam, małe pytanie o mondeo mk4 tdci , wystąpił błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza, na dolocie do kolektora ssącego są dwa czujniki od góry i jakiś jeden od dołu, który to czujnik temperatury zasysanego powietrza i jak sprawdzić czy na pewno to on nie działa? Dziękuje
Jest sonda lambda ,czujnik podcienia w kolektorze ,temperatury cieczy chłodzącej , czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik kąta otwarcia przepustnicy i czujnik położenia wału a w aparacie czujnik Halla. Całość zbierana jest w sterowniku silnika i na ich podstawie wystawiany jest impuls otwarcia wtryskiwacza (moment i czas otwarcia).
Błąd E-1 to usterka czujnik temperatury powietrza zasysanego,E-2 czujnik temp. zewnętrznej.
Ja się nie znam i t.d. ale ma "pojazd typu Punto", w którym zjawisko to jest określane skrótem TTTM ;) i mam co do tego swoją teorię... otórz po wyłączeniu silnika czujnik temperatury zasysanego powietrza umieszczony przy przepustnicy nagrzewa się od silnika, w rezultacie, ECU na wyłączonym, rozgrznym silniku widzi IAT np. 70*C i podaje bardzo ubogą...
Obejrzyj MAP sensor (jest z tyłu kolektora przykręcony na jednym torksie, wkładany na wcisk)... w nim jest też czujnik temperatury zasysanego powietrza. Z przepływką to zamieszałem - chodzi z odpiętą i rozpiętym wężem ale nieszczelność za turbiną gasi silnik (chyba, że odepnę MAP).
Ok, czujnik temperatury powietrza ( w czujniku ciśnienia doładowania) pokazuje złą temperaturę powietrza zasysanego blok 007, pozycja w VAG-COM. Podmieniłem na nowy i dalej jest to samo to jest: na zewnątrz jest dziś około 5 stopni na plusie a VAG pokazuje temperaturę zasysanego powietrza gdzieś w okolicy +20 stopni, gdzie szukać przyczyny? Po schłodzeniu...
Jakiego czujnika? Bo jak czujnik temperatury powietrza zasysanego w TDDI jest wkręcony w intercooler, zaraz jak prawy reflektor.
Mam tipo na monowtrysku objawem falowania obrotów był czujnik temperatury zasysanego powietrza. Po wymianie się uspokoiło. Mam gaz bez kompa i na gazie było ok. Dodatkowo na zimnym silniku podnosił na jakieś 15-20 sekund obroty do 3000 obr. Teraz jest ok.
Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury, to jest tak samo wysoko ja przedtem - znaczy obok prędkościomierza :-). A tak poważnie, to w moim UNO wzkaźnik temperatury ograniczony jest do lampki, która zapala się kiedy jest za ciepły silnik. Serdeczne dzieki za pomoc ale oddałem już samochodzik do warsztatu i okazało się, że czujnik temperatury zasysanego powietrza...
sprawdź jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza AIT znajduje się nad wtryskiwaczem czasem kabelki dochodzące do niego potrafią się złamać i dup.... miałem tak w swoim golfie i objawy były takie same nie wymieniaj od razu tylko sprawdź we wtyczce czy jest przejscie dokładne info znajdziesz na forum Golf.pl
zaczął bym szukać od strony zasilania powietrzem,najpierw czujnik IAT,potem przepływomierz,sprawdź jaką rezystancję powinien mieć czujnik na rozgrzanym silniku i zamiast czujnika temperatury zasysanego powietrza załóż tymczasowy rezystor,zobacz jak będzie się zachowywać po takiej operacji.Ewentualnie izopropanol i wyczyść przepływomierz,sprawdż wtyczki.
W tym silniku nie ma czujnika ciśnienia w przewodzie dolotowym,test tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego.
temperatura powietrza zasysać temperatura zasysać powietrza czujnik powietrza zasysać
biale linie kipor serwis wyłączniki bezpieczeństwa podłączenie
kalibracja omomierza zmiana ustroju
Manitou 634 - Problemy z włączaniem biegów Czy płomień świeczki rozgrzeje spiralę grzejną?