czujnik znajduje sie w obudowie wtrysku ,jest to taki maly termistorek , raczej nie wymienny .
Musisz wymienić czujnik temperatury.
Hej, też jeżdżę takim modelem. Moim zdaniem masz uszkodzony termostat (ciągle otwarty, przepuszcza płyn chłodniczy do obwodu chłodnicy). W takim przypadku silnik jest nie dogrzany i pobiera większą dawkę paliwa. Wymianiałem osobiście miesiąc temu, w czasie jazdy temperatura spadała do ok 1/2 w. monimalnej. Stojąc w korku osiagał temperaturę nominalną....
Witam, proszę o informację nt. czujników temperatury w fiacie Bravo 1.2 16V (99r.). U mnie po osiągnięciu temperatury (połowa skali) auto zaczyna mieć problemy z jazdą, brak przyspieszenia na niskich biegach, ja silnik zimny wszytsko ok. Myśle że to czujnik jakiś, podaje złe informację do komputera. Komputer nie pokazuje błędów, sonda, swiece wymienione....
termostat się zawiesił (zamknięty) albo czujnik temperatury się popsuł.
Nie chce się tez przełączyć podczas przegazowania na sprzęgle w czasie jazdy? Jeżeli wcześniej przełączał się na LPG przy niższej temperaturze silnika to zobacz czy czasem nie masz uszkodzonego czujnika temperatury w reduktorze lub z niego nie wypad. Zobacz czy reduktor się nagrzewa - może jest zapowietrzony i stąd problem z osiągnięciem odpowiedniej...
Witam :) mam podobny problem z gasnieciem silnika. Wymieniony juz zostal czujnik położenia wału korbowego. na kompie wyskakuje błąd egr (jest zaslepiony ) i czujnika temperatury. Autko to bravo z 2000r 1.9 Jtd 105 KM rece mi juz opadaja bo niewiem co to moze byc POMOCY
Witam Jaka kostka była podpięta (kolor)do czujnika.
Jak oceniacie możliwość inferencji w to ?? Możliwości jest kilka. 1. Napisać nowy soft, do sterownika. 2. Zainstalować emulator czujnika temp.
Tak do ECU. kabel różowo-czarny pod pin 8 sterownika a biało-czarny to pin 11 (masa dla kilku czujników)
Sprawdź zawór otwierający przepływ cieczy chłodzącej przez nagrzewnice, tam może być problem z nieszczelnością tego zaworu. Druga rzecz do sprawdzenia to czujnik temperatury wnętrza, też czasami zacierały się wentylatorki przeciągające powietrze z kabiny przez czujnik.
Aha, to dlatego tak bulgotało.. Jak odpowietrzyć ten układ? i wymienić ten czujnik temperatury? Nic nikt nie wspomniał o tym wentylatorze, że się nie włącza.. to może być powodem tego czujnika? Gdzie się on znajduje?
Może to jest czujnik temperatury do zmiany do sprawdzenia sonda lambda również
Czujnik temperatury do sprawdzenia odczyt z niego. Ewentualnie czy po odpięciu jest poprawa pracy.
jeśli kontrolka nie gaśnie to moje fusy wróżą, że trzeba sprawdzić kabelek lub wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego bo pewnie gdzieś nie styka.
Jeśli chodzi o pomiar temperatury zewnętrznej to np. w moim Bravo czujnik jest umieszczony w obudowie prawego lusterka... i pokazuje w miarę dobrze :)
Padło koło na rozrządzie. Wymienione koło, rozrząd, przy okazji uszczelniłem góre bo były już jakieś wycieki i samochód pracuje poprawnie. Niestety rzuca na razie błędem czujnika temperatury oleju P0199 ale czekam na podłączenie samochodu pod coś lepszego jak interfejs za 100zł. Ewentualnie wie ktoś gdzie ten czujnik się znajduje?
Gaz w dolocie,słabe ciśnienie paliwa,uszkodzony czujnik wał/wałek,zła dawka przez np zły odczyt temperatury. A Włączanie zapłonu kilka razy przed uruchomieniem nie zawsze włącza pompę ,tylko czasem tylko podczas kręcenia. Potrzebna diagnoza. Wróżcie dalej.
Sprawdz czujnik temperatury lub jego przyłącze być może to on powoduje te wachania obrotów
Czy ktoś wie jaki rodzaj czujnika jest stosowany w samochodzie Fiat Bravo z klimatronikiem do pomiaru temp.zewnętrznej? I czy jest możliwość skorygowania jego wskazań. Przy tepmp. rzeczywistej w oklicach -2÷5° wskazuje -27÷-30°. Przy niższej wyświetla błąd sensora, i zaczynają się kłopoty z ogrzewaniem. Połączenia na konektorach są sprawdzone, uszkodzony...
pompa daje dobre ciśnienie 300-400. Nie podpinałem teraz kompa. Marchewka dalej sie pali. Jutro wymienie czujnik na listwie. mechanik powiedział ze albo czujnik położenia wałka albo czujnik temperatury silnika ale nie wiem z jakiej beczki mu do głowy przyszło ze czujnik temp.
Witam serdecznie. mam Otóż taki problem z Fiatem Bravo 1.6 16 V 1996 rocznik benzyna. Po podłączeniu samochodu z komputerem pokazuje mi dwa błędy czujnik ciśnienia powietrza i czujnik temperatury powietrza zasysanego. Oba zostały czujniki wymienione a on nadal pokazuje te dwie rzeczy. A zimą objawy są takie że nie chce odpalić ma odchyłki i zalewa świece...
Czujnik temperatury silnika ot tyle... Odczytuje, że silnik od razu ma załóżmy >100 stopni i temu tak się dzieje.
Auto ma problemy z zapalaniem jak jest zimne, wolne obroty szaleją. Próbowałem launchem ale jak widzi fiata to się zawiesza :D Normalnie launch chodzi ok. Cdif pokazuje mi 134* prawdopodobnie głupoty pokazuje, wiem może przez to ciężko odpalać. Odpiąłem wtyczkę czujnika temperatury ale pokazuje to samo. Chodzi mi o te błędy czy idzie jakoś zinterpretować...
Sterownik bosch-a z przepustnica na linkę nie był na sieci can Nie był nijak powiązany przez immo z licznikiem W tym właśnie problem, bo IAW-49F, który oryginalnie był w aucie był powiązany z licznikiem, który wciąż tam jest. W nowym SC był jeden czujnik temperatury, a kontrolką przegrzania sterowało ECU, ECU z Bravo, nie będzie tego robić, podobnie...
Nie chciałem zaczynac nowego tematu, Mam problem z temperaturą tak samo jak kolega w fiacie bravo JTD 2000r. dochodzi w korkach do 100 C i wentylatory nie włączaja sie, wymieniłem czujnik temperatury, sprawdziłem u znajomego w warsztacie na programie i zadnego błędu nie wyszukało z komputera był zrobiony test wentylatorów i wyszedł prawidłowo, wszystkie...
Witam Prosze o pomoc w sprawie Fiat bravo 1.4 12v Auto na benzynie odpala lecz gaśnie po kilku sekundach (10), silnik pracuje na obratach w zakresie 600-500 obr/min, na pograniczu zgaśniecia. Błedy to czujnik temperatury i obwod przkaźnika pompy paliwa. Czujnik został wymieniony, zadnej poprawy. Nastawnik przepustnicy (zwany silniczkiem krokowym) wygłada...
Jak był podłączany pod komputer to jakie były czasy wtrysków, jaką temperaturę widział sterownik? Chyba że ten co podłączył komputer potrafi tylko błędy odczytać.
Witam. Proszę o pomoc. Fiat Bravo 1.9 td spadła moc silnika . auto zaczęło dymić gdy daje gazu. Turbina jest dobra, bo doładowuje powietrze ( gdy ścisnę ręką wąż dolotowy , to po dodaniu gazu rozwiera mi dłoń takie jest ciśnienie powietrza ). W tym silniku jest jeszcze wtrysk sterujący, czy on może być przyczyną? Jeśli tak to jak to sprawdzić. Pozdrawiam....
Przepustnica była czyszczona , krokowy też . Niewiem ale chyba to niema wpływu sprawdzałem to też na odłączonych wtyczkach i przy podwyższonych obrotach bo wzrastają gaśnie. Powiem co było robione, wymienione przy silniku ; nowe świece zapłonowe irydowe , nowe cewki zapłonowe , przepływomierz powietrza , 2 czujniki temperatury + czyszczenie tej przepustnicy...
Witam, mam dziwny problem z dmuchawą w aucie, zaczęło się to w styczniu gdy było poniżej 0^C. Auto przy wyłączonym klimatroniku, na zwykłej dmuchawie gdzie ustawiałem temp. 16-18 zaczynało buchać gorącym powietrzem. Niestety temperatura w aucie na dmuchawie jest nie do wytrzymania, w ogóle nie reaguje komputer na zmienianie ustawień temperatury powietrza,...
Witam Fiat Bravo 1.4 12v jednopunktowy wtrysk. wymieniony czujnik położenia walu bo stary sie zepsuł. później oddany na gwarancje nowy czujnik bo komp wskazywał ze jest uszkodzony. po 3 tygodniach odzyskałem nowy czujnik,. dziś zamontowany i dalej to samo. Zapala sie kontrolka wtrysku i na examinerze fiatowskim pokazuje błąd czujnika położenia wału...
Jaka instalacja gazowa? Z czujnikiem temperatury? Co do grzania sprawdź termostat i odpowietrz dokładnie układ chłodzenia.Jeśli w czasie jazdy zapala się kontrolka od układu wtryskowego - warto podpiąć samochód pod diagnoskop, odczytać błędy jakie być może ma w pamięci i iść tym tropem
Podłącz pod komputer i sprawdź błędy jakie może mieć zapisane w sterowniku silnika.Możliwe że będzie coś w obwodzie zasilania cewki zapłonowej skąd sterownik LPG bierze sygnał do przełączenia na gaz.Nie przełącza przy takich wysokich obrotach bo może nie dostaje sygnału z zasilania cewki zapłonowej.Z postu wynika że masz czujnik temperatury reduktora....
Autodiagnostyka wyświetla błąd ERROR CLI - jest to błąd czujnika temperatury zewnętrznej, mimo iż na wyświetlaczu wyświetla się prawidłowa temperatura. A jeżeli chodzi o czujnik ciśnieniowy to jest 4 albo 5cio pinowy napewno nie 3, dzisiaj kiepska pogoda by to sprawdzić dokładnie, ale może ktoś posiada krótka rozpiskę takiego czujnika, aby sprawdzić...
kolego czujnik mam z fiata bravo ale wskaźnik tez moge wyciagnac bo zegary od takiego modelu także posiadam, problem ze schamatem, bo z tego co sie orientuje jesli bym łaczył wskaźnik z seata z czujnikiem z seata juz jest bardziej pod gorke bo czujnik z seata jest 4 pinowy, 2 do kompa, masa i przewod na wskaxnik wiec lepiej bedzie chyba z czujnikiem...
Witam! Mam problem z klimatyzacją we fiacie bravo 2, klimatronik. Wyświetla się błąd B1929 - błąd jednostki sterującej, odczyt z MES https://obrazki.elektroda.pl/9949621500_... posprawdzałem wszystko inne łącznie z ustawieniami klap nawiewów, adaptacją aktywatorów klap, wszystko jest w porządku. Temperatury odczytane z czujników też...
Może trochę nie na temat miałem sienę 1,6 16v i gaz II generacji telepanie silnika na benzynie i niemożność wejścia na wysokie obroty (tylko na benzynie ta usterka) - po resecie na komputerze usterka ustępowała na jakiś czas. Musiałem 2 razy regenerować centralkę wtrysku - wszystko sie porozjeżdzało. Winny był kabelek podłączony, a być nie powinien...
Witam. Mam problem ze wskaźnikiem temperatury. A mianowicie dzisiaj zauważyłem, że zatrzymując się na skrzyżowaniu wskaźnik temperatury silnika spadł mi do zera. Po ruszeniu podniósł się ale nie do optymalnego położenia w połowie. Na trasie również wskazuje dwie kreski poniżej połowy. Auto pracuje normalnie na wolnych i wyższych obrotach, w zeszłym...
Kiedyś miałem podobny przypadek z tym silnikiem. Po nagrzaniu (nie wiem do jakiej temperatury - ok. 6 minut jazdy) gasł i nie dawał się uruchomić. Po ostygnięciu odpalał i do ponownego nagrzania pracował i dało się jechać. Okazało się że przyczyną był uszkodzony czujnik położenia wału.
Mogę się mylić, ale masz rozruch zawsze na benzynie, więc jej nieco spali. Poza tym, możliwe, że zastowano czujnik temperatury parownika , wtedy przejście na lpg jest jeszcze zależne od niej. Wyjmij na pracującym silniku na gazie bezpiecznik od pompy paliwa i posłuchaj czy jest zmiana pracy silnika. Jeśli bierze benzynę to poczujesz zmianę obrotów.
klima była nabita i sprawdzana pod względem szczelnosci , ale nie załacza się elektrycznie , dlatego pytałem o to gdzie są umieszczone poszczególne elementy elektryki od klimy . Od włacznika klimy do spręzarki droga wiedzie przez centralke sterującą (pod którą podpięty jest czujnik zamarzania) , czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik, następnie...
Witam Wszystkich... Posiadam Brawkę 1.2 z instalacją KME Diego. Od momentu założenia gazu do dnia dzisiejszego wszystko działa super, autko jeździ rewelacja poza małym "ale". Od pewnego czasu występował problem w momencie przełanczania na LPG, a mianowicie silnik wchodzi na LPG w momencie zadziałania czujnika temperatury. Wspomnę, że cały czas wcześniej...
witam! mam problem z zapalającą się kontrolką wtrysku. na zimnym silniku auto zapala normalnie, na ciepłym nie gaśnie i trzyma 500 obr i czasem auto zgasnie a czasem zaskoczy i chodzi normalnie. wymienione wszystko co pokazywał komputer czujnik temperatury wody, sonda lambda, czujnik położenia wału i dalej się zapala a komp nic nie pokazuje. Walcze...
Walczę u siebie od pół roku z identycznym problemem we Fiacie Bravo 1.6 16V + sekwencja. Zauważyłem że u mnie problem ten jest ściśle powiązany z temperaturą silnika. Na zimnym jest ok. Problemy zaczynają się po jego lekkim rozgrzaniu czyli przy temp. ok. 40 stopni, a kończą w momencie gdy silnik nabierze optymalnej temperatury pracy. Błędu czujnika...
Temat odkopuje, bo pojawił się następny bravo z podobnym problemem. Generalnie gaz ustawiony, wszystko jest już ok. Jeszcze mam problem z zapalaniem po dłuższym postoju w temperaturze powyzej mniej wiecej 25oC. Nie potrafi wejsc na obroty, telepie. Jak dodam gazu, do 3000 obr wszystko się poprawia. Czujniki chyba juz wszystkie wymieniłem. Zastanawiam...
Nie każdy Fiat. Mam trzeciego (Uno, Bravo, Stilo), wszystkie z przebiegiem powyżej 100 tys. i dopiero teraz pojawił się podobny problem. Objawy identyczne jak u autora postu. Silnik ten sam. Zjawisko występuje wyłącznie w okresie zimowym, czyli ma prawdopodobnie związek ze świecami żarowymi, temperaturą i dawką paliwa podczas rozruchu. Na forum alfaholików...
To może wystarczy na początek wykasować adaptacje komputera (benzynowego)? Nie znam się na gazie, ponieważ nie używam LPG, ale zastanawia mnie jedna rzeczy: Co musi być spełnione, żeby samochód przełączył się na LPG? Musi osiągnąć zakładaną temperaturę czy wymagane obroty? Bo jeśli temp robocza musi wynosić 50st. to kwestia zimnego/zmarzniętego parownika...
Filtr paliwa w benzynie a w ON są to dwie różne sprawy.W benzynie filtr można wymieniać na inny aby jego "przepustowość" paliwa była podobna. W dieslu filtr spełnia kilka funkcji po pierwsze filtruje paliwo , miesza paliwo z przelewu jednocześnie dogrzewając paliwo płynące na zasilaniu pompy, czasem ma dogrzewanie paliwa aby jego gęstość była jednakowa...
Witam Jak w temacie. Fiat Bravo 1.6 16V z rocznika 1996 czyli przed liftem. W aucie jest gaz - sekwencja. Ale do rzeczy. Auto kupilem jakies pol roku temu niby okazyjnie, ale jak sie pozniej okazalo od strasznego niedbalucha, ktory wieksze fundusze przeznaczal na wosk, niz na czesci eksploatacyjne i zamienne. Efekt jest taki, ze mam ladnie wizualnie...
a to dzisiajsze spostrzerzenia po zabawie z autem: Pisaliści wcześniej o komunikacie podczas łączenia się euroscanem z ecu dotyczącym błędnego kodu iso. Dzisiaj to sprawdziłem i niestety podczas łączenia się z ecu mojego auta (fiat siena 1,6 16V) wykorzystując wybór sterownika z fiata bravo IAW-1AF.16 nie wyskakuje komunikat o niezgodności, a po sprawdzeniu...
Co do sterownika sytuacja wyglada tak: Sterownik ma wgrana mape wtrysku i zaplonu jest ona w zasadzie stala dla konkretnych obrotow obciazenia temperatury itp. i korygowana jest w niewielkim zakresie na podstawie informacji z czujnikow. Tu pojawia sie pewien problem poniewaz silnik dajmy na to przy 2000 rpm zasysa pewna ilosc powietrza na minute (sklad...
a moze jest to czujnik temperatury? gdzie tam ;] to bateria od staaaaaaaaaaarych motoroli na bank bespiecznik
Witam wszystkich serdecznie, Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Ale mam podobny problem do Waszego i szukam właśnie rozwiązania. Posiadam Fiata Bravo 1.4 12v / 74 KM / 1996r / Benzyna + LPG. Problem jest podobny ale objawia się troszkę inaczej. Również samochód nie odpala mi na ciepłym silniku po przejechaniu dłuższej trasy ale u mnie rozrusznik...
Witam To już mój drugi problem z przepływomierzem. Jak kupiłem auto i podłączyłem je pod interfejs VAG KKL od razu wyskoczył błąd przepływomierza. Przepływomierz rozkręciłem z ciekawości i było widać, że ten drucik jest urwany, no to poszedł na śmietnik i zamówiłem używany, o numerach problemów 0281002309, czyli takich jaki powinien być w moim aucie...
Witam Mam problem z moim fiatem nie odpala jak jest zimny (dodam ze auto posiada gaz) odpalam na benzynie to to sekwencja silnik 1.4 2007 rok .Problem taki ze po całym dniu postoju samochód nie odpala trzeba go parę razy przytrzymać na rozruszniku jak podlali to już niema problemu chodzi jak brzytwa na zimnym jak i na ciepłym do czasu aż nie ostygnie...
Auto po odpaleniu rano chodzi jak traktor, obecnie odpala chyba tylko na 2 garki.Nie trzyma obrotow. Poczatkowo wystarczylo nagrzac silnik na posotoju i na cieplym bylo ok. Aktualnie rowniez na cieplym gasnie. Wymienilem juz: - kable zaplonowe oraz swiece - cewke zaplonowa magnetti marelli, co troche mnie dziwi na uzowjeniu pierwotnym na obu cewkach...
Ponieważ mam taki sterownik luzem bo testuje swoją komunikację z ECU to potwierdziłem jedną rzecz. Do załączenia regulacji na biegu jałowym potrzebny jest sygnał z tego styku i jest to warunek konieczny. Taka sama informacja jest w książce Zembrowicza do fiatów bravo i brava - tam gdzie opisuje regulator. Zasymulowałem sytuację gdzie silnik jest zimny...
ja mam tez problem z ustawieniem staga-50. mam brave 1.6 16V w tej chwili mam takie ustawienia ale niewiem czy sa ok. Moze ktoś mi pomoze.. Typ cewki - Cewka na 2 cyl. Sygnał cewki - 0-5V Typ TPS - Przełacznik Próg TPS - 0.26 http://obrazki.elektroda.net/59_12002551...
Tak samo jak wersja z automatyczną klimą - Przecież to cudowny wynalazek, ustawiasz 20 stopni i jedziesz. Jeździłem Corollą E12 z automatyczną klimą, jeżdżę Octavią IIFL z automatyczną klimą - nie uważam tego za cudowny wynalazek. Jest więcej kręcenia (a w Corolli klikania) niż przy manualu. Słońce przyświeci na deskę i już automatyka wariuje. Po mieście...
Panowie sceptycy, przez cały wątek udowadniacie, że to nie ma prawa działać i nikt waszych postów nie wyrzuca. Wczoraj wieczorem opisałem moja coroczna trasę na Węgry, porównując z poprzednimi latami. Wynika z tego, że oszczędności są - i co? znika. czyżby było nie na temat? A może zaczyna Wam brakować argumentów, więc łatwiej wyczyścić forum A czy...
J_Bravo Dzięki pomogło ;) Po długiej przerwie pojwiam się z kolejnym pytankiem: Czy ktoś wie jak przy pomocy atmegi16 zapisywać pomiary przykadowo co 15 minut z czujnika temperatury na karte SD?? Chodzi mi o same schematy i programy, ponieważ jeśli chodzi o bascoma to lepiej ucze się na przykładach ;P
RW2-NET jest to uniwersalny moduł wejść/wyjść z interfejsem ethernet. Moduł doskonale nadaje się m.in. do zastosowań w automatyce domowej, systemach alarmowych czy sieciach komputerowych. Umożliwia zdalne sterowanie urządzeniami za pomocą komputera, smartfona czy tabletu. Otwarcie bramy, włączenie ogrzewania, monitoring i regulacja temperatury, powiadomienie...
Witam Zamontowaliśmy w silniku 1,6 16V od Fiata Bravo turbo. Do tego został zamontowany ECUMASTER ( coś jak SMT6 ) i wszystko fajnie chodzi ale do czasu. Jak samochód postoi w korku albo po kilku sprintach 0-200km/h zaczynają się dziać niezłe jaja. Silnik zaczyna sam podnosić sobie obroty, zubaża mieszankę do takiego stopnia że cięzko ruszyć a jak sie...
czujnik bravo bravo czujnik bravo czujnik paliwa
dławik rdzeniu toroidalnym napięcie przewodzenia diody legendford schemat
rolety somfy sterowanie roletami fasadowymi
Wzbudzenie alternatora bez ECU - jak to zrobić? Olej do skrzyni biegów i silnika David Brown 1210