Poszukaj pod hasłem "termostat bimetaliczny". Kosztuje ~5zł. Potrzebujesz wersję ze stykiem NC (normalnie zwartym). Przykład takiego takiego termostatu: "KSD301 10A/250V NC". Są robione na 40°C, 45°C, 50°C itd.
witam 9 to czujnik temperatury.Jak go wykrecisz to zbadaj opornosci przy obydwoch czujników przy 20 stopniach i przy np 60 jeżeli są takie same lub podobne to czujnik dobry .Jak włacza ci się wentylator to możesz też prawdzić czujnik ciśnienie klimatyzacji
Masz go zaznaczony strzałką na poniższym foto (jest to czujnik G62/G2) bo zapewne zaraz pojawiłaby się odpowiedź, że w miejscu zaznaczonym na powyższym rysunku go nie widać : http://obrazki.elektroda.pl/9467971800_1...
Te silniki bardzo powoli się dogrzewają. Sprawdź działanie grzałek nurkowych, które sa odpowiedzialne za dogrzewanie wody dla ogrzewania. Jak szybko masz ciepło w autku? Czujnik temperatury na termostacie jest dwuobwodowy i wystarczy sprawdzić wskazanie odczytywane przez ECU silnika i przez budziki. Jeżeli jest różnica to masz uszkodzony czujnik temperatury....
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
mnie to wygląda na włącznik wentylatora a nie na czujnik do zegara
Czujnik podwójny G62/G2- 4 piny styków G62-sygnał do sterownika silnika -pin 1 masa((brązowo-zielony) -pin 3 sygnał(niebieski) G2-sygnał na wskażnik temperatury(zegary) -pin 2 masa(brązowo-niebieski) -pin 4 sygnał(żółto-czerwony) Kolory mogą się różnić w zależności od silnika
Dla zegarów i ECU jest ten sam czujnik.
Znając go- tak.
Błąd 13 - różnica większa od 10*C pomiędzy temperaturami zmierzonymi na dwóch czujnikach temperatury płynu chłodzącego, a wartość przewyższa 75*C. W scanii 124 oba (obok siebie) czujniki są umieszczone po prawej stronie, w ramie na wysokości końca skrzyni biegów, na grubej rurze doprowadzającej płyn chłodniczy do retardera.
Chodzi mi o zwarcie pinów we wtyczce PRZYCHODZĄCEJ do czujnika ( na kablu który podłączasz do czujnika). Tak samo sprawdzasz czujnik - podlaczasz go do kabla od "silnika" i NIE WKLADAJĄC DO CHLODNICY podgrzewasz. No już jaśniej się nie da wytłumaczyć... Nie wiem po co chłodnica żeby sprawdzić czujnik...
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa w Citroen C5 2.0 16V.
Zerknij: http://obrazki.elektroda.pl/2081264200_1...
W obudowie termostatu https://obrazki.elektroda.pl/6783550800_...
Witaj tu masz zamiennik z E.P.S 1.830.277. podaje adres strąki E.P.S sam możesz sprawdzić http://www.eps-autoparts.com/index.asp
Sprawdzic przewody miedzy wtyczka czujnika a sterownikiem!! Pozdrawiam
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
Wymień oring gumowy tego czujnika
Mim zdaniem to problem nie tkwi w czujniku czy w wskazniku na desce tylko masz uszkodzony termostat.Wymien termostat razem z obudową i masz problem z głowy.po prawej stronie silnika od str skrz. biegów
Jak na rysunku, oznaczony nr.9. Jedna para styków do wskaźnika druga do sterownika. Drugie zdjęcie to lokalizacja
Czujnik masz przy termostacie i jest jeden
brązowy - masa dla czujnika na zegary brązowy z niebieskim - czujnik zegary szary z białym (ewentualnie czarny) - masa czujnik ECU brązowy z szarym - czujnik ECU
Na początek sprawdziłbym kostki połączeniowe w puszce plastikowej, w której siedzi sterownik z lewej strony na podszybiu, czy tam coś nie pogniło, wszystko wskazuje na brak ciągłości obwodu.
Odłącz czujnik temperatury cieczy i sprubuj odpalić.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Pozdrawiam.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i temperatury powietrza zbierają informacje potrzebne komputerowi dla wyliczenia dawki paliwa podawanego do wtryskiwacza. Uszkodzenia tych czujników powodują problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Wymień najpierw czujnik temperatury cieczy chłodzącej. http://obrazki.elektroda.pl/3899208600_1...
Witam.Sprawdź czujnik temperatury cieczy i czujnik położenia wału jeden z nich jest uszkodzony.
http://obrazki.elektroda.pl/2157646000_1... Dodano po 16 http://obrazki.elektroda.pl/8439697900_1...
Wygląda jakby albo płyn chłodzący albo olej PAG dostawał się się poprzez wtyczki i kable do wtyku sterownika. Odpinaj po kolei wtyczki z czujników i patrz co się w ich gniazdach dzieje (czujnik temperatury cieczy, czujnik ciśnienia klimy etc.)
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Przepustnica czy nie jest brudna chodzi w pełnym zakresie?
Ten link do góry - jest to czujnik temperatury powietrza :) A kolega wyraźnie napisał , że czujnik przy termostacie Przy termostacie mamy dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej silnik - jeden daje sygnał do komputera a drugi daje napięcie na wskaźnik temperatury cieczy - na zegarach kontrolnych . Ale czujnik ten na pewno ma dwa przewody - tak jak...
zastanawia mnie ta wtyczka skoro czujnik temperatury cieczy jest w okolicy aparatu ale moze przedzwon je na ktory pin kompa ida nie masz daleko
Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, pozostałe błędy to ich przyczyna.
Witam. Mam pytanie, gdzie znajdują się czujniki temperatury cieczy chłodzącej. Silnik 2.0 TDI 190KM, kod silnika CNHA. Mógłby ktoś podesłać schemat. Dokładnie chodzi o te czujniki temperatury. [url=https://obrazki.elektroda.pl/311294... mnie dwa ostatnie czujniki temperatury nr 1 i 2.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej do wymiany.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Termistorowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji jest umieszczony w obudowie termostatu. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał proporcjonalny do temperatury cieczy chłodzącej. Marka i typ: Ford F2AF-12A648-AA. Rezystancja czujnika: - przy...
Czujnik->sterownik silnika-> moduły kabiny taka jest kolejność. Czujnik temperatury cieczy jest podłączony bezpośrednio do sterownika silnika i informacje w pierwszej kolejności właśnie tam docierają.
Zgadza się.P
Sprawdz czujnik temperatury cieczy chłodzącej prawdopodobnie on jest uszkodzony.
I tak, jak przedmówca pisze, zacznij od czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnik. Jak sterownik "widzi" 60-70°C to nie wzbogaca mieszanki przy rozruchu przez co uruchomienie zimnego silnika jest utrudnione
Zazwyczaj to chodzi o jej zabrudzenie, więc trzeba ją przeczyścić i przedmuchać. Czujnik sprawdzasz poprzez mierzenie rezystancji w nim. I tak, chodzi o czujnik temperatury cieczy.
Ewentualnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej, nie zawsze wychodzi na diagnostyce obd
Witam -ja bym wymienił jeszcze czujnik temperatury cieczy bo może z niego idą niestabilne wskazania do komputera który przechodzi w tryb awaryjny!
Czujnik temperatury- troszkę w lewo od zaznaczonego i 15 cm w dół. W króćcu wodnym przykręconym do głowicy z tyłu.
A sprawdziłeś odczyt z czujnika temperatury cieczy, może jest on uszkodzony i daję do ECU informację że silnik ma za niską temperaturę.
Cooler sprawdzony dziala na krotko :) Pozostaje zagrzac moto i zobaczymy co go gryzie. Ewentualnie wymiana czujnika Dzieki
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Jaki model silnika?
A cóż to za porady, temat powinien być w kosz, bo mniej obeznani czytając takie bzdury tylko głupieją. Po dwa to nie żaden czujnik tylko rezystor wolnego biegu wentylatora, łatwo go sprawdzisz - między jego pinami powinna być oporność rzędu 1 oma. W koreańcach jest tak - bezpiecznik, przekaźnik wolnego (prąd idzie przez rezystor) i szybkiego biegu (zasilany...
Powinien być czujnik w zderzaku i czujnik na podszybiu. Żaden z tych czujników nie ma wpływu na świece. Świecami steruje czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Na zimnym i wyłączonym (np. po nocy) silniku powinien pokazywać temperaturę otoczenia ale już po kilku minutach pracy silnika odczyt może się znacznie podnieść. Jeśli chodzi o "odpalanie" to o wiele większe znaczenie ma czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy. Jego rezystancja powinna maleć ze wzrostem temperatury. Można go zastąpić rezystorem ok 200Ω i sprawdzić czy rozgrzany silnik zacznie prawidłowo pracować.
tak to jest jak się jeżdzi od serwisu do serwisu, a szerokim łukiem omija prawdziwych elektryków. Cóż.. ja bym zaczął od sprawdzenia czujników temperatury cieczy i porzadnie zajrzałbym do skrzynki pod maska.
Na benzynie i gazie pracuje tak samo? Jaką instalację gazową posiadasz(reduktor,wtryski,sterownik)? Sprawdź też czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
w AXach były 2 czujniki temperatury cieczy: 1. Niebieski - 2 piny - kontrolka przegrzania i wskaźnik temperatury 2. Zielony - 2 piny - system wtrysku Poza tym jeśli ten czujnik jest zepsuty (rezystancja nieskończona lub zero) komputer wtrysku zaświeca kontrolkę diagnostyki.
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR.
Znalazłem dwa czujniki bezpośrednio w bloku silnika. Na rurze brak, ewentualnie niewidoczne z góry.
Jest to zespolony wskaźnik gdzie na pin1 przychodzi zasilanie po stacyjce,pin7 masa,pin11 czujnik temperatury cieczy,pin3 czujnik ciśnienia oleju.Prawdopodobnie brak zasilania lub przegrzane oporniki. Dodano po 16 Jeszcze nie sprawdziłeś co jest przyczyną,być może wyłączona kostka lub specjalnie odłączony bo ne pasują wskazania.
W pobliżu termostatu.
Witam.Poprostu trzeba go wymontować,podpiac zasilanie i jeśli drga to OK.jeśli nie do wymiany.Jeżeli drga to jest sprawny.Twoj problem moze tkwic w czujniku temperatury cieczy chlodzacej ten od ECU silnika
Mierzysz jego rezystancję bez wtyczki.
Gdy nie odpala wykręć świece i sprawdź iskre czy jest. Do tego sprawdź czy podawane jest paliwo- świece mokre jak nie odpala. Wymień czujnik temperatury cieczy do komputera- ten z tyłu dwupinowy (chyba niebieski).
Jak ściągniesz chociaż tą plastikową osłonę silnika, to zobaczysz...
Kolego a może zamiast termostatu masz do wymiany czujnik temperatury cieczy ten na zegary.Co do obrotów to tak jak kolega bartez844 pisze,spróbuj najpierw może wyczyścić "krokowca" i poszukaj czy nie łapie gdzieś lewego powietrza
Tu masz foto gdzie go szukać (ten niebieski) : http://obrazki.elektroda.net/2_127575787... ma 4 piny czyli jest to jedna obudowa a w niej dwa czujniki G62 i G2. Pierwszy daje info o temperaturze do sterownika silnika a drugi do wskaźnika na zegarach. Usterka tylko jednego z ich i tak wymaga wymiany całości. Zanim go wymienisz sprawdź czy winna nie...
Mi się wydaje, że jest to czujnik z dwoma pinami i ma wtyczkę na 10cm kabelku, ale nie mam pewności. Próbowałem się dowiedzieć w serwisie ile jest czujników i gdzie są ale nie bardzo chcą powiedzieć przydał by się ktoś znajomy by to sprawdził :)
Co masz na myśli CL? Chodzi Ci o komputer silnika? Może to być wina czujnika temperatury cieczy? Lub sterownika silnika? MOże być problem ze sterownikiem oczywiście. Tylko nie podałeś jak tester opisuje błędy i w jakich okolicznościach sie pojawiają a to ważne. Czy da sie je skasować np na zapłonie, a pojawiają się po uruchomieniu silnika ,czy dopiero...
Witam! Po co kombinować. 1. Jeżeli ogrzewanie w kabinie jest dobre i w pełni sprawne to wykluczył bym termostat. 2. Jeżeli wentylator chłodnicy włącza się po osiągnięciu poprawnej temperatury też bym wykluczył termostat. 3. Jezeli warunki wymienione wyżej są spełnione to skłaniałbym się do wymiany czujnika temperatury cieczy chłodzącej Pozdrawiam A.G.
Szukaj w pobliżu termostatu, będzie miał 4 piny (przewody). Sprawdź przewody.
Czujnik temperatury cieczy podłączony?
Sprawdż czujnik temperatury cieczy chłodzacej,znajduje sie z tyłu silnika,z niego komputer zczytuje dane o temperaturze silnika,jeśli sie przyciął komputer podaje dużą ilość paliwa(jak przy rozruchu zimnego silnika)i na ciepłym silniku poprostu zalewa go
nie wprowadzajcie ludzi w błąd, były cienkie z temperaurą a nie seicento. w seju jest tylko lampka informująca o gotującej się wodzie, najczęściej już za późno... ja mam mały cyfrowy termometr z czujnikiem na długim kablu, sam czujnik jest przyklejony do obudowy termostatu. i już, koszt 20zł i 30 min dłubania Dodano po 1 aaa i jeszcze jedno, w zimę...
Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej i problem ustał.
Nie udało się.
Tak więc udało się go znaleźć. Jest na nim wtyczka 2 pinowa co mnie zdziwiło bo gdzieś czytałem że czujnik temperatury wody G62 i G2 są w jednej obudowie jako czujnik podwójny i wtedy przychodziły by do niego 3 przewody. Czy ktoś wie jak to jest w przypadku tego modelu silnika BKC? Czy to jest na pewno G62 odpowiedzialny za podawanie pomiaru do ECU?...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej który współpracuje ze wskaźnikiem temperatury jest wkręcony od spodu do obudowy termostatu. Łatwo sprawdzisz czy to na pewno ten czujnik ponieważ po ściągnięciu wtyczki z tego czujnika wskazówka wskaźnika temperatury powinna opaść. Czujniki te działają w ten sposób że w miarę wzrostu temperatury płynu spada ich...
Jak są dwa, to zewrzyj je razem (ale bez masy). Dodano po 1 Chociaż wydaje mi się, że znalazłeś ten od wentylatora. Uważaj przy próbie, bo może sie załączyć.
Czujnik temperatury cieczy założyłeś na tłoczenie? Pomiary wyglądają OK, wszystko prowadzi do sprężarki...
Jest jeden czujnik z tyłu głowicy na wylocie płynu do nagrzewnicy. http://test1506.futurehost.pl/bsg/czujni... Uszkodzenie o którym piszesz jest w liczniku.
W tym samochodzie nie robi sie adaptacji przepustnicy.
Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duzy opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje maly opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku. Przy 40°C napięcie skacze z niskiego na wysokie.napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2 500 - 3 500 omów / 20 °C opór: 300 - 350 omów...
Witam wszystkich! Posiadam malaguti f12 lc 2004 odblokowany V-max100km/h czy istnieje elektryczna lub elektroniczna blokada szybkosci??? Chodzi mi o to ze np. jade 90km/h i jest kontrola drogowa i chce go zablokowac na 50km/h. Mieszkam w irlandii i tu Garda(POLICJA) czesto sprawdzaja szybkosc twojego skutra na tzw. ROLKACH i wtedy chciał bym przełaczyc...
Co do czujnika to trzeba sprawdzić czy będzie pasował gwint i czy w programie da się ustawić na taki (4,7K jak dobrze zauważyłem). Co do podpinania rezystora to Ty się wpinasz w czujnik dla deski rozdzielczej i z tego powodu w sterowniku silnika nie ma różnicy. Druga sprawa to czy Ty na pewno patrzysz na temperaturę silnika w PP2000 a nie na temperaturę...
czujnik do komputera często ma niebieską wtyczkę. jak jest we fiacie na 100% nie powiem, czujniki ma jednak oddzielne.
Witam mam pytanie jak mozna sprawdzic czujnik temperatury cieczy seicento 899 ten do kontrolki na desce rozdzielczej Dodano po 59 a czy moze on dziala na tej samej zasadzie co czujnik przy termostacie (czyli bodajze termistor ntc)
Dzięki wszystkim za zaangażowanie i wsparcie. Puki co został wsadzony czujnik żółty puki co wszystko w normie. Wskazania na desce rozdzielczej prawidłowe, obroty silnika dynamika również popołudniu wstawię przez edycje posta jeszcze numer żeby było dla potomnych może komuś się przyda. Michał_rybka podono ten czujnik ma tak jak by dwie sekcje jedna na...
Jesteś pewien, że dohc ?, jak ohc, to na górze kolektora ssącego zaraz za alternatorem na jednego konektorka 6,3mm
Możesz mi podać na maila namiary na tego magika? Też mam problemy z tym czujnikiem.
8 pin ECU biały kabel tylko tyle się dowiedziałem może pomoże .
Hmmm, mam tylko takie schematy: http://obrazki.elektroda.pl/6795117800_1... http://obrazki.elektroda.pl/1843317800_1... Wygląda na to, że sygnał na tablicę wskaźników idzie z urządzenia sterującego A147(rozumiem, że to komputer). Wydaje mi się, że ten czujnik dodatkowo jeszcze kontroluje wentylator w dwóch trybach pracy...
Musisz pojechać na diagnostykę. Odczyt defektów nie jest diagnostyką. Co zresztą sam widzisz na przykładzie swojego samochodu.
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę, chyba że czujnik uszkodzony. A spróbuj odpiąć wtyczę z czujnika temperatury cieczy - będzie bogatsza mieszanka i jak odpali normalnie tzn że trzeba nieco dostroić mapę paliwa. Polecam forum vwgolf.pl - wątek z odpalaniem na ciepłym szeroko...
Czujnik sprawdzony sprawny. zegar działa . Wygląda na instalację . Czy ktoś ma schemat co z czym podpiąć żeby znależć przerwę?????? czyli w sumie to o co chodzi bo chyba zapomniałeś napisać
Jak się robi 3 różne pomiary temperatury jednym czujnikiem?
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
mówisz o czujniku temperatury cieczy czy jakim? Gdzie on jest dokładnie?
Witaj, znajduje się pod wentylatorem dolnym koło chłodnicy.
Czujnik zmienia swoją rezystancję, pod wpływem temperatury.
Winny czujnik temperatury cieczy
czujnik temperatury cieczy megane czujnik temperatury cieczy corsa dodatkowy czujnik temperatury cieczy
odłączenie przewodu świecy elektrozaczep częstotliwość koło pasowe pralki
polerowanie plexi polerowanie plexi
Oznaczenia wyprowadzeń głowicy UKF 6ZA-1EE-A Błąd "file load error ::initialize success" w grach