Chemia się kłania. Czarny czyli utleniony (zaoksydowany), dokładnie tlenek miedzi II CuO. Winna jest kiepska izolacja przewodu, tlen zpowietrza i podwyższona temperatura w komorze silnika. Bardzo filozoficzne pytanie Ci zadali na które pewno nie znają sami odpowiedzi :D Zadaj im pytanie czemu czarny a nie czerwony ?( tlenek miedzi I )
Jaka powinna być nominalna rezystancja czujnika temperatury w tym reduktorze? (4,7k?) Jaki jest opór w temperaturze 25 stopni?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4...
a po wymianie byl regulowany
Czym steruje ten czujnik temperatury? Dawką, zegarem, EGR etc.
a wiesz o co chodzi ? o kase ! wujek gogle: Sequent 24 my11 - Czujnik temperatury wody [url=https://lpg-forum.pl//sequent-24-my...
To taki rodzaj silnikonu obojętnego, myślę możesz użyć pasty termoprzewodzącej, ale nie może się kruszyć. Ten czujnik to termistor 10kOM. Mierzy temperaturę rozpręzonego LPG.
Troche mam tu namieszane . Zaczne tak .Po przegazowaniu przełącza sie z pb na gaz ale za chwile wraca na PB gaz 2 generacja .Czujnik gazu odłączony (uciete kable ) .TZN że chyba w programie jest ustawione że ma sie przełączac po przegazowaniu a nie po Temperaturze ??. Bo by sie wcale nie przełączył ?? dobrze to składam w całosc ??
Można pnp. Tylko inne czujniki temperatury są ale można ustawić.
Witam Mam problem z instalacja Lpg firmy Bedini w moim aucie Polonez Caro Plus rocznik 1998 silnik CB (full szpryca), problem polega na tym ze nie ma przy parowniku urządzenia odpowiedzialnego za pomiar temperatury czego wynikiem jest to ze nie mogę automatycznie przełączyć zasilania z benzyny na gaz po osiągnięciu temp. 30 stopni i 2 tys. obr. Chciałbym...
Rzeźba w g#wnie. Doprowadź silnik do porządku z benzyną i dopiero baw się gazem.
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
Spróbuj odpiąć na 5 minut akumulator. Jeżeli to pomoże to do ustawienia LPG. Jeżeli nie pomoże to odepnij wtyczkę z czujnika temperatury i zobacz czy lepej odpala - jeżeli tak to czujnik do wymiany.
Czujnik ma swój numer katalogowy i występuje w trochę większej ilości instalacji. A najczęściej to pada w nim czujnik temperatury.
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Należałoby odczytać programami temperaturę reduktora i silnika. Jeśli będzie rozbieżność duża to możliwe że czujnik temperatury reduktora przekłamuje. W programie LPG można ustawić temperaturę przełączania na gaz jak również obroty które są wymagane by przejść na zasilanie LPG. Nie wiadomo jednak który warunek nie jest spełniony.
Witam Gdzie można dostać wkręcany czujnik temperatury do instalacji Bingo firmy KME :?:
Masz czujnik temperatury LPG przed reduktorem? Dziwne rzeczy...
Do klemy minusowej masz przykręcony jakiś przewód. On też idzie do centralki LPG? Nie odkręcałeś czasem tych cienkich przewodów od klem? Czemu na parowniku, który swoją drogą wygląda już na zmęczony, masz dwa czujniki temperatury?
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Kabel do instalacji BRC różni się od kabla do innych instalacji LPG. Komunikacja z programem PC odbywa się 1 linią z poziomami 0V do 12V. Domyślna temperatura przełączania na gaz w instalacjach BRC to 39,9 stopnia C (dla czujnika temperatury w reduktorze) + czas zwłoki 30s, oraz 5s opóźnienia dla temperatury powyżej 49,9 stopnia C. Instalatorzy rzadko...
Czyli Tomasetto. Doprowadź do porządku ten przewód od czujnika temperatury gazu.
Kolega ma rację, z tym,że sterownik sam nie przeżuci na GAZ, tylko co najwyżej zezwoli na przeżucenie....w praktyce można ten przewód podłączyć do masy , przez rezystor około 470Ω....sterownik w zależności od werjii będzie wtedy "widział" około 250°C :D Pozdrawiam!
A czym dokładne są zalewane "oryginalne" termistory pracujące do 150stop? Masami zalewowymi na bazie żywic. Masy takie wytrzymują spore temperatury, używane są chociażby do zalewania termistorów w czujnikach temperatury LPG. Jedyny problem to dorwanie tego w opakowaniach mniejszych niż kilka kilo :)
Tu masz opis - http://www.lexline.pl/produkty/autogaz/k... Wynika z niego, że możesz podłączyć czujnik temperatury reduktora.
Witam, mi to wygląda na problem z czujnikiem temperatury (wmontowany w reduktor) lub problem z czujnikiem ciśnienia LPG (fazy lotnej).
A jakie powinno być napięcie na wtryskiwaczu?
Trzeba się podłączyć pod instalacje LPG i zobaczyć jaki jest błąd. Możliwe że po prostu czujnik temperatury szwankuje.
Czujnik ciśnienia i temperatury. Denaturat to nie jest dobry pomysł..
Witam mam problem tego rodzaju, że mam w aucie instalacje sekwencyjną i przełącza mi się dopiero po 4 km a do pracy mam 2 na benzynę muszę tygodniowo wydawać 60 zł, a przełączanie gazu da sie ustawić od 30 stopni i tak jest, ale czekać 10 min na luzie aż sie przełączy też mi sie nie widzi(za duże zużycie benzyny) w takiej sytuacji myśle nad tym żeby...
To z tym przełączaniem z benzyny na LPG, sprawdź czujnik temperatury znajdujący się na reduktorze. Może być uszkodzony, lub bardzo prawdopodobne sa uszkodzone przewody od tego czujnika. Mam ten sam problem i właśnie doszedłem po wymontowaniu reduktora, że uszkodzone są przewody od czujnika, trzymały się tylko na izolacji. Jestem teraz na etapie rozmontowywania...
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
błędy jakieś są? może czujnik temperatury!
albo czujnik temperatury silnika
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Raczej wlaściciel auta miał na myśli czujnik temperatury reduktora.
Do sprawdzenia czujnik temperatury.
czujnik temperatury dla ecu?sprawdzałeś go?podłanczałeś vag?
Skoro nie chcesz nic sprawdzić co Ci koledzy sugerują to po co prosisz o pomoc? Na moje... Niewłaściwa mieszanka przy próbie odpalenia (Pb razem z LPG), lub jak koledzy mówią czujnik temperatury. Niewykluczone że parownik już kończy żywot. No ale zrobisz jak uważasz.
Nie musi być "gazownik". Ktokolwiek z testerem czytającym Twój sterownik, bo rozumiem, że problem jest na benzynie. Samemu, to możesz pomierzyć multimetrem czujnik temperatury.
Podgląd parametrów i czasów wtrysków. Trochę dużo tego się nazbierało ale mocy zapach benzyny + problem nasilający się na zimny silniku w wysokich temperaturach otoczenia sugeruje zalewanie. Czujnik temperatury bądź instalacja LPG rozjechała benzynę. LPG należałoby nie używać przez kilkaset km i to najlepiej w nie mniej niż 3 cyklach odpalania i stygnięcia....
A dlaczego mieli by kasować? Zaczęli robotę to niech dokończą. Być może czujnik temperatury się uszkodził przy wymianie reduktora, o co nie trudno.
masz LPG z czujnikiem temperatury na parowniku?
Czyli do sprawdzenia sonda lambda i czujnik temperatury. Auto ma LPG?
Obejrzyj dokładnie wtyczkę i gniazdo, może pin zaśniedział lub skorodował. Może też przewody pękły przy wtyczce choć wyglądają na całe. Dobrze by było podmienić też czujnik. Temperaturę gazu na listwie pokazuje?
jeżdżę okolo 10tyś rocznie więc niewiele, wskaźnik na desce pokazuje poprawnie temperaturę, tylko od tego jest inny czujnik.
Uszkodzony czujnik temperatury
Witam, chcę wymienić kiepski reduktor Bedini super na BRC AT90E 140kW. Już go kupiłem, ale mam małą zagryzkę, bo nie ma miejsca na podłączenie czujnika temperatury. Jak jest u Was podłączony czujnik temperatury dla załączania LPG przy takim reduktorze? Ondraszek
Zgadza się. Teraz widać. To Genius 1200. Jeśli długo się przełącza to na warsztat i niech poprawiają. Ja mam taki sam reduktor i u mnie przełącza się przy obecnych temperaturach po około kilometrze. Ten otwór ma być zaślepiony po wykręceniu czujnika. Czujnik czyta temperaturę z obudowy a nie z płynu.
Sterownik TEC99 - TARTARINI. Kable od cewki do sterownika sprawdziłem, są wporządku. Sprawdź jeszcze połączenia elektryczne czujnika temperatury reduktora oraz sam czujnik, czy jest dobry. Sterownik LPG też musi mieć odpowiedni sygnał napięciowy z tego czujnika, żeby przełączyć (przy zaprogramowanej temperaturze reduktora) zasilanie paliwowe na LPG.
mam instalke lpg 2gen. z kompem Autronic AL-700, prog przelaczenia na gaz jest zalzny od obrotow i temperatury. czujnik temperatury jest na blaszcze obok parownika(patrz foto) ale nie wydaje mi sie, zeby to bylo ok, bo bardzo dlugo sie nagrzewa - ustawiony jest teraz na 20st. i przy +8st. na zewnatrz trzeba zrobic z 5 km zeby sie przelaczyl na lpg......
czy masz LPG sprawdź czujnik temperatury albo sonda ale obstawiam czujnik temperatury nie nie mam lpg , ale z tym czujnikiem temp. to cos jest juz ktoras osoba mi o tym mowi sprawdze i dam znac
Czyli uszkodzony czujnik temperatury gazu był , ktorego serwis wykluczył pomiarami. serwis opla czy warsztat zajmujący się instalacjami LPG?
Odepnij kostkę czujnika temperatury silnika i sprawdź, czy jest lepiej.
Jeszcze w kwestii pytania o adaptację oryginalnego sterownika - tak, niestety on się adaptuje i jeśli mapa LPG jest źle wykonana zmieniają się wyjściowe mapy wtrysku benzyny, co powoduje, że samochód moze dobrze jeździć na LPG ale ma problemy na benzynie. Więc przed kalibracją gazu należy albo przejechać kilkadziesiąt km na benzynie albo zresetować...
chodzi mi o opis poszczególnych pinów wychodzących z komputera lpg czy jest możliwość podpięcia czujnika temperatury reduktora ponieważ jest w nim kilka wolnych pinów a jest taka opcja w programie do regulacji
Czujnik temperatury na reduktorze. Albo padł albo ma kiepski styk.
oczyść silniczek krokowy,ew. sprawdz odczyty z czujnika temperatury silnika ,może mieć nie tą charakterystyke lub zniekształcon
Może ktoś mi podpowie jakie powinny być typy czujników temperatury ( to te w obudowie termostatu) jest niebieski i czarny jeden jest do wskaźnika temperatury ( jaki kolor?) a drugi ? Mam problemy z uruchomieniem ciepłego silnika na benzynie, zimny silnik pali idealnie. Wyczytałem na forum ze to może być wina któregoś z tych czujników
Silnik krokowy to urządzenie wykonawcze sterujące ilością dodatkowego powietrza na wolnych obrotach taki czrny walec z tworzywa obok przepustnicy. Natomiast "czujnik ssania" to czujnik temperatury silnika jest wkręcony w glowicę.Informuje jaka jest tęperatura silnika.
Kolego wymień czujnik temperatury
Jest pewnie jeszcze czujnik poziomu cieczy w zbiorniczku. Trzeba sprawdzić stan. Jak to nie pomoże i stan jest ok. To najczęściej sondy od poziomu cieczy skorodowały i nie widzą poziomu. Tu niestety wymiana na nowy doraźnie pomaga dolanie płynu w okolice MAX. Czasem urywają się kabelki od tego czujnika.
1 Odepnij elektrozawór od instalacji i podepnij na krótko bezpośrednio do akumulatora i posłuchaj jak załącza/rozłącza. Powinno być go wyraźnie słychać. 2 To samo spróbuj z elektrozaworem przy parowniku. 3 sprawdź przewody do czujnika temperatury 4 sprawdź węże wodne do parownika czy nie zapowietrzone.( Jeżeli węże nie będą ciepłe po kilku minutach...
Na zimnym silniku zdejmij kostkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego.Samochód powinien chodzić normalnie.Przypuszczam,że to czujnik temperatury.
Nie bez powodu jest ustalona temperatura parownika (nie temperatury gazu to inny czujnik). Gaz płynny a takim jest LPG musi odparować a do tego potrzebuje temperatury min 20 C jak większe zapotrzebowanie na gaz (np przy przyspieszaniu to nawet więcej). Przy temperaturach niższych gaz nie odparuje i przejdzie przez reduktor w fazie ciekłej a to już może...
Wstaw rezystor w szereg do czujnika temperatury :)
Przydało by się sprawdzić czego mu brakuje - paliwa czy iskry. Jak jest zimny silnik to powinien odpalić po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury silnika o ile to jego wina. Sonda nie ma tu nic do tego. Pewnie jest LPG i przez to pokazuje ubogą mieszankę.
Jaki masz emulator. Zakręcić butlę i zacznij jeździć na benzynie. Do tego sprawdź kat, i czujnik temperatury.
Jeżeli chodzi o czujnik temperatury cieczy dla LPG to zazwyczaj jest on montowany w parowniku/reduktorze. Czujnik ma mierzyć temperaturę reduktora a nie silnika. Reduktor ogrzewa gaz więc jego temperatura jest niższa niż silnika. Szukaj czujnika na reduktorze lub napisz jaki masz reduktor. Zazwyczaj jest to termistor z dwoma przewodami.
sam musiałem sobie pomóc. http://obrazki.elektroda.net/20_12868964... Po rozcięciu przewodu rezystancja starego czujnika= 100 Om, co odpowiada temp ok.100 stopni na silniku. Ponieważ nie mam kanału nowy dwupinowy czujnik temp CTP podlutowałem bezpośrednio w tym samym czarnym pudełku. Ma rezystancje ok 2 kOm, w temp. otoczenia, a było ok. 0...
A co z czujnikiem temperatury wody?
Kolego najpierw sprawdź czujnik temperatury.
Czujnik temperatury był sprawdzany?
Zobacz czy na benzynie jest tak samo bez lpg. Jesli nadal podnosi obroty to masz walnięy albo tps lub czujnik temperatury wody.
Nie a błąd pewnie na zgaszonym silniku. Skoro na LPG chodzi dobrze to zostaje Ci układ paliwowy PB - wtryski, pompa - czujnik temperatury, TPS. Odczytaj błędy ze sterownika silnika.
Grzej gdy napięcie 13.7V, temperatura zewnętrzna powiedzmy 7st. Grzej aż nie uzyskasz 60st. Nie grzej gdy napięcie znów spadnie <13.6V U mnie tak to działało. A były 3 przekaźniki - każdy dla osobnej świecy i na to jeszcze po bezpieczniku.. Nie potrafię tego gościa odszukać. Robił nawet "programy" pod konkretne zapotrzebowania. P.S. Nie mierzył...
To jedź do tego kto to zakładał bo nie ogarniasz zupełnie tematu. Nawet po prawidłowej autokalibracji nie może być aż tak źle : albo coś tam coś tam pogrzebałeś, albo jakaś padaka. ci goście pojęcia nie mają co zrobić
Witam! Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jaki termistor NTC jest zamontowany w czujniku temperatury reduktora firmy KME (instalacja LPG)? Rozsypał mi się czujnik a wiem, że wystarczy wymienić ten element, bo czujnik to nic innego jak właśnie on i obudowa wkręcana w reduktor. Do moderatorów: Jeśli umieściłem zapytanie w złym dziale, proszę o przeniesienie....
(at)kowal305 hej, chyba masz rację bo może nie ma czego ratować. Postaram się sprawdzić kompresję w tym tygodniu choć nie mam manometru i się waham między kupnem jakiegoś badziewia za 50zł czy pójściem do mechanika z tym. Ale dam znać jak zrobię. (at)banasiewicz02 Sprawa wyglądała tak, że po kupnie był jeżdżony tylko na PB i wywalało błędy : 17584 -...
Witam Na samej benzynce to pewnie dziala dobrze. Awiec sprawdź czy parownik od lpg , czujnik temperatury od załączania gazu. Dawkę czy jest odpowiedia do obrotow na lpg. A czy zapytał mechanika czy robił adaptację przepustnicy jak przekładana byla.
BINGO M ma czujnik temperatury na parowniku, to albo ten czujnik jest niesprawny albo parownik jest niedogrzany bo np.płynu chłodniczego jest mało.
a jaki masz komp od gazu
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
Czujnik temperatury dla komputera.
Spróbuj na zimnym silniku odłączyć czujnik temperatury
A czujnik temperatury sprawdzałeś?Spróbuj zakręcić LPG na zaworze przy zbiorniku i wtedy zobacz jak będzie na benzynie.
Po wymiamie czyjnika temperatury głowicy problem ustąpił.Zrobię regulację instalacji lpg
Witam. Co do czujnika temperatury - tam jest 4 pinowy? Czy 2 osobne czujniki 2 pinowe. Co mechanik widział na testerze za temperaturę? Często taki problem stwarza czujnik temperatury ale ten dla samego komputera - nie ten dla wskazówki w liczniku- to 2 różne czujniki. Zaryzykuj i kup za paręnaście zł i podmień. Świece zużyte tez potrafią być problematyczne...
rozumiem ze swiece, przewodu WN sprawdzone? Mam podobny silnik 1.9E, sprawdz jescze czy nie łapie fałszywego poweitrza i tak jak koledzy pisali czujnik temperatury. Nie napisałes czy masz LPG.
Wszystko co wypisałeś nie ma wpływu na termowłącznik. Ja bym zaczął od pomiaru prądu pracującego wentylatora. No i jakiej marki te czujniki kupujesz?
Witam w jaki sposób można zmienić centralkę mechaniczną sterująca LPG na centralkę sterującą czujnikiem temperatury.
Przełącznik wygląda na KME Bingo S. Znajdź sterownik, znajdź schemat, szukaj po przewodach czujnika.
uszkodzony był czujnik temperatury wody
Prawdopodobnie czujnik ciśnienia gazu. Jeżeli chodzi o temperaturę zewnętrzną to może ona mieć wpływ, gdyż przy mniejszej ilości lpg i tym samym jego sprężeniu, czujnik będzie odczytywał ten fakt jako brak lpg. Dodano po 2 Jeżeli będziesz wymieniał wtryski to załóż sobie Magic Jet. Nie jest to listwa tylko pojedyncze, bardzo szybkie wtryskiwacze (elektrozawory)....
Muszę się z wami tym podzielić, w końcu mój Golf z silnikiem 1,6 akl pracuje idealnie :D . Ciężko odpalał, szarpał i trzymał za wysokie obroty. Przy ruszaniu gasł na LPG. Ktoś tutaj zasugerował sprawdzenie czujnika temperatury. Nie wierząc, że to może mieć taki duży wpływ jednak go wymieniłem i potwierdzam czujnik temp. ten na 4 piny był przyczyną wielu...
sprawdż czujnik temperatury
Wymień czujnik temperatury na początek
Jeszcze raz sprawdzę czujnik temperatury.
koło foniczne właśnie jest to ta zębatka pod czujnikiem. To jak na benzynę przełączasz z LPG to gaśnie? Jeśli tak to możesz mieć usterkę w układzie zasilania benzyną- pompa, czujnik temperatury silnika , wtryskiwacz, MAP itp. Jeśli masz LPG to możesz na ciepłym odpalić z gazu i wtedy zobaczysz czy silnik odpali
Mianowicie nawet gdy zatankuje gazu pod tzw korek to i tak kontrolka pokazuje że w aucie posiadam minimalny stan gazu - czerwona lampka. Pytanie czy przy tankowaniu "pod korek" dystrybutor sam wybija, czy trzeba samemu go wyłączyć. Jeżeli sam wybija i wskaźnik na butli pokazuje, że jest pełna, to jakiś jest feler elektryczny między centralką i wskaźnikiem...
czujnik lanos czujnik temperatury dietrich czujnik temperatury 16502 czujnik temperatury
gniazdo ładowania tomtom różnice attiny atmega eprom renault
pralka samsung programator renault mascott
Instrukcja obsługi Grundig VS 960 – manual PDF, funkcje, serwis, kody błędów Sofar Solar 3.3–12 KTLX-G3 – reset falownika, factory reset, ustawienia EN50549, hasło instalatora