Witam Podłączenie do obwodu wskażnika poziomu paliwa czujnika temperatury o rezystancji zmieniającej się w tym samym zakresie co rezystancja czujnika paliwa nic nie zmieni.Wskażnik wskaże temperaturę według zależności T=f(I).Pytanie jest jedno jaka jest rezystancja czujnika poziomu paliwa a drugie ,czy można dobrać taki czujnik temperatury który spełni...
jeżeli sprawdzisz rezystancję między masą a przewodem który dochodzi z czujnika (paliwa lub temp) to będzie rezystancja czujnika
To pewnie termistor NTC 10k. Przepływ powietrza sprawia spadek rezystancji a w wyniku tego zwiększenie ilości paliwa. Gdzie jest czujnik? Mierzyłeś go?
Tak, ten Citroen Berlingo jest na silniku RHY. Zakładałem już trzy sztuki pomp kompletnych. Jeszcze raz przejrzę wiązkę. A ten błąd P0183 - uszkodzenie w obwodzie czujnika temperatury paliwa A - sygnał za wysoki. Nie będzie nic blokować? Tego błędu nie mogę skasować. A czujniki sprawdzane oba mają taką samą rezystancję w podobnych temperaturach.
Co drugiego problemu czyli temperatury to nie dziw się że tak jest w autach jest tak że po załączeniu zapłonu komputer odczytuje parametry z czujników i dopiero jest wyświetlana wartość identycznie jest z czujnikiem poziomu paliwa najpierw komputer odczytuje wartość rezystancji z czujnika i dopiero na tej podstawie ustawia wskaźnik. Zostaw tak jak jest....
Odepnij wtyczkę czujnika temperatury paliwa i zmierz rezystancje miedzy 5 a 6 pinem wtyczka jest w komorze silnika dla 0 stopni powinno być około 5300 ohm przy 80 stopniach 400 ohm przy 40 stopniech 1200 ohm
2.0TDI 140 UFDA Schemat podaje dwa czujniki. Czujnik temp. DPF1 - pin1 leci na pin 19 kostka C w ECU. Pin2 wspólny dla czujnika temperatury paliwa pin2 i czujnika prędkości wału na pin1. Czujnik temp. DPF2 - pin1 leci na pin 20 kostka C w ECU. Pin2 leci na pin 25 kostka C w ECU.
Po pierwsze - sprawdzić ciśnienie paliwa. Manometrem! Po drugie - czujnik temperatury silnika - rezystancja na zimno i na ciepło. Po trzecie - wykasować pamięć adaptacji.
e tam jesli zimny lut sie zrobi to z reguly nie dzialaja zegary od paliwa i temp. ja bym sprawdzil miernikiem ten czujnik albo czujniki temperatury z przodu na silniku bedą kolo termostatu i pompy, jeden 2 pinowy drugi 4 pinowy, pomierz czy maja rezystancje na zimny w granicach 30-100 kiloomow
Uprzedzając kolejne pytanie :) Dzięki zmiennej rezystancji czujnika względem temperatury wskazówka "zegara" ma odpowiedni wychył. Dodam jeszcze tylko że rezystancja czujnika maleje wraz ze wzrostem temperatury :) Reszty łatwo się domyśleć ;)
A wie ktoś może ile powinien wynosić prawidłowy przedział rezystancji tego czujnika? Pozdrawiam.
Witam Zakres pomiarowy czujnika ciśnienia dopływu paliwa to 0–24 bar. Dopuszczalna rezystancja czujnika temperatury wynosi 2410 +/-195 Ω przy 20 ºC. Zmierz wartość między czarnym a brązowym przewodem elektrycznym.
Taka chińszczyzna z małym wyświetlaczem ale łapie większość bloków nie podobają mi się dane z lambdy niska temperatura do tego rezystancja czujników temperatury jest chyba błędna
Witam . Więc na samym początku masz problem z czujnikiem ciśnienia klimatyzacji i położeniem silniczka krokowego klapki nawiewu.Następnie z poduszkami " airbag " kierowcy i pasażera ; za wysoka rezystancja.Czujnik temperatury cieczy chłodzącej ; zwarcie do plusa. Brak komunikacji między sterownikiem a pompą paliwa. Brak sygnału z układu " centralnego...
Nie jestem pewien jak jest w 1.3, ale miałem identyczny problem w Escorcie z silnikiem 1.4. Przyczyną był czujnik temperatury, a konkretniej jego połączenie które było zaśniedziałe. Ta śniedź wprowadzała rezystancję na połączeniu i silnik wariował. W 1.4 jest on zamontowany z tyłu silnika, w okolicach wtrysku paliwa. Przeczyść złączki przy silniku,...
Problem z diagnostyką błędów czujników temperatury i innych analogowych polega na tym ,że jeśli jego rezystancja mieści się w zakresie temperatury to błędu nie ma , czujniki te często mają prawidłowe wskazania dla wartości granicznych np w 0 120R a w 100 stopniach 1kOm. Żeby mieć pewność trzeba by włożyć czujnik razem z termometrem do wody i nagrzać...
Tak , od strony kostki OK , bezpieczniki OK , troubleshooter mówi że albo czujnik temperatury ( czujnik OK - rezystancja prawidłowa ) albo sterownik. Tylko że nie piszą co w sterowniku :D
dzieki za odpowiedz bardzo mi pomogles, a jak dziala ten czujnik w praktyce pompa podaje wiecej paliwa ? Mam jeszcze pytanie co do czujnika temperatury jaka powinien miec rezystancje. Pozdrawiam
Piotrmarczak. to nie ten czujnik. To co podałeś jest prawdziwe dla elementu podającego info dla ECU. Dla wskaźnika w liczniku rezystancja o ile dobrze sobie przypominam jest o połowę mniejsza. (at)darek127 Czy wskaźnik ilości paliwa też zawyża? Jeśli tak, sprawdź regulator napięcia z tyłu licznika.
Witam szanowne forum. Mam dziwny problem z Iveco Daily 35C13 2.8 z 2002 roku. Miga mi kontrolka wtrysku, diagnoza sterownika silnika pokazuje problem z czujnikami temperatury płynu chłodniczego oraz paliwa. Czy zimny czy ciepły wskazanie jest identyczne, odpinałem czujnik podstawiając rezystancje dalej ten sam pomiar.57 stopni ciecz i 42 paliwo. Ponadto...
A może masz tzw. boxa. Jest to stała rezystancja wpięta zamiast czujnika temperatury paliwa. Daje to tyle, że oszukuje komputer i ten daje więcej paliwa na wtryski co powoduje zwiększenie mocy ale może też spowodować kopcenie. Ale bez VAGA to się nie obejdzie.
Tam nie będzie temperatury 90stopni , może mylisz czujnik powietrza z czujnikiem temperatury cieczy który znajduje sie w termostacie, jest on dwu pinowy . (od niego zależy ilosc spalanego paliwa jesli jest uszkodzony) Jesli chodzi o czujnik powietrza to mierzysz jego rezystancje, zależnie od temperatury ,masz tabele z rezystancjami dla poszczególnych...
Była tu mowa o tym, że trzeba ukarać projektanta samochodu za brak wskażnika temperatury. Całkowicie popieram, miałem swego czasu bardzo dobry samochód Dacia 1310p, (moim zdaniem lepszy niż Fiat 125p), ale właśnie w tej Daćce nie było wskażnika temperatury, tylko kontrolka przekroczenia dopuszczalnej temperatury. Dorobiłem więc taki wskażnik w oparciu...
Zasymuluj czujnik taką rezystancją aby w parametrach widniała taemperatura 10st.C i zobaczysz czy to coś wniesie.
Czy nastawnika nie można naprawić??? jest tam w środku termistor może jego wartość jest nie taka u mnie jednak rezystancja od 1.6k-2.5k To czujnik temperatury paliwa.
Dzień dobry!!! Mam mały problem, poszukuje wartości rezystancji przy zimnym silniku i nagrzanym dla czujników temperatury cieczy chłodzącej i czujnika mieszanki paliwa (tak sie chyba on nazywa i do tego słuzy) oba są niedaleko siebie. Jeżeli zdejmę wtyczke z czujnika temp. płynu chłodzącego to silnik inaczej sie zachowuje, jezeli zdejmuję wtyczke z...
Cześć. W programie VAG 4.9 w bloku pomiarowym - licznik -blok 2 jest podany przebieg, ilość paliwa w baku, temp. zewnętrzna i rezystancja. Jeśli chodzi o rezystancje to jest rezystancja czujnika temperatury płynu chłodzącego?
Witam Mam problem z moim Xem T30 który od pewnego czasu ciężko zaczął zapalać (po dłuższym postoju) tzn na początku trzeba było długo kręcić rozrusznikiem lub dzielić na 2 razy zapalał po ok 10 sek ale palił....oczywiście będąc elektrykiem nie omieszkałem sprawdzić wszystkich czujników, temperatury silnika, temperatury paliwa, położenia wału, położenia...
Sprawdz temperature na zimnym i na ciepłym na blokach potem porównaj z rezystancją przy pomiarach multimetrem, pewnie czujnik jest uszkodzony.
W moim skromnym osądzie nie, a przynajmniej nie w taki sposób. A opisane objawy wręcz wskazują na prawidłowe działanie czujnika temp. cieczy (czujniki ECT i paliwa mają rezystancję odwrotnie proporcjonalnie do temperatury więc odłączenie lub uszkodzenie czujnika powoduje bardziej agresywne nastawy do startu). Normalnie gdy jest zimno - świece grzeją,...
Robiłem w tym ciągniku całą instalację i został jeszcze wspomniany wskaźnik poziomu paliwa oraz czujnik temperatury oleju (który trzeba wymienić bo jest martwy). Powiem Ci, że czasem wolę naprawić czy zostawić oryginalną część niż kupować zamiennik (dostępne są tylko zamienniki obecnie). Zamontowałem kiedyś nowy zamiennik włącznika masy: padł po roku.....
OK. Ale czy ktoś może mi powiedzieć jaka wartość powinno mieć ciśnienie paliwa? I jaką rezystancję ma czujnik temperatury (ten od kompa). Żeby wymienić część muszę mieć 100% pewności że jest niesprawna. Tej zasady trzymałam się naprawiając swojego Escorta 1,6 benzyna i Vectre 2.0 benzyna.
Rezystancja czujnika ma na to wpływ i temperatura. Dodano po 12 Dodatkowo pomiar temperatury w sterownikach PSG5 pomp wtryskowych Bosch VP44 i VP30 następuje przez sam sterownik. Jest w nim wbudowany czujnik temperatury, co jest widoczne na załączonym zdjęciu z przystawki do stołu probierczego którą posiadam i wykorzystuje do naprawy jak i weryfikacji...
Czy ktoś jest w stanie mi podać rezystancję spoczynkową czujnika doładowania żeby nie wymieniać wszystkiego. To też powinni sprawdzić.Z tym czujnikiem jest taka sprawa, że ma on wspólne źródło zasilania z czujnikiem temperatury płynu,czujnikiem temperatury powietrza doładowanego, ciśnienia paliwa oraz prędkości obrotowej wentylatora. Usterka któregokolwiek...
To co pokazuje na wskażniku jest z czujnika temperatury jednopinowego . Czujnik temperatury z dwoma pinami podaje informację do sterownika silnika, który w zależności od m.in. jego rezystancji zmieniającej się w zależności od temperatury (NTC) odpowiednio steruje dawką paliwa z pompy wtryskowej.
Witam. Wskaźnik temperatury i paliwa raz działał raz nie więc poprawiłem luty w liczniku i poziom paliwa pokazuje normalnie a temperatury nie. Sprawdziłem czujnik temperatury 4-pin przy gorącym silniku (rezystancja 3 MOhm) - czujnik uszkodzony Pomiar napięcia w kostce do czujnika napięcie 9.95V czyli stabilizator ok Zwarłem przewody brązowo-biały i...
Posprawdzałem wszystko i sam już nie wiem co mam myśleć - nie ma tam żadnego stabilizatora, na czujnik idzie 12V przez rezystor 147R i przyłożenie takiej rezystancji w miejsce czujnika daje właśnie 1/2 skali. Ale to oznacza, że 1/2 skali to ok 110 *C... czyżby tyle miała wynosić normalna temperatura płynu w tym miejscu. Rezystancja czujnika odpowiada...
Na podstawie pomiaru temperatury cieczy chłodzącej sterownik dobiera: odpowiednią dawkę paliwa(czas wtrysku), kąt wyprzedzenia zapłonu, uchylenie przepustnicy(lub sil. krokowego) - czyli obroty. Czujnik ów zmienia swą rezystancję w zależności od temp. cieczy, co jest podstawą pomiarów. A jaki masz kolego problem z tym czujnikiem?
Dzięki za zainteresowanie. Temp na listwie osiaga prawie 130 stopni i wtedy sterownik rozłacza pompe z błedem za wysokiej temperatury paliwa. Rozłaczyłem czujnik i auto jeździ tak już ponad miesiąc bez problemów.Sprawdziłem rezystancję czujnika wg.danych producenta i jest ok.
Zostaw przeplywomierz, bezposrednie zwiekszenie dawki paliwa uzyskasz zmniejszając rezystancje czujnika temperatury silnika. Temperatura silnika to poprawka na czas wtrysku z mapy. Ciezko mowic w nowoczesnych silnikach o pracy na "ssaniu" bo wielkosc poprawki od temperatury jest praktycznie liniowa, a po więcej odsylam do pewnej pracy dyplomowej, gdzie...
Masz jakąś serwisówkę? Chodzi o włączenie trybu diagnostycznego, gdzie kontrolka "wybłyska" błędy zarejestrowane w pamięci ECU. Serwisówka i tak będzie konieczna, bo trzeba będzie posprawdzać podzespoły układu wtryskowego. Pomiar ciśnienia paliwa w układzie, wydajność pompy paliwowej, rezystancja czujnika położenia przepustnicy i rezystancja czujnika...
Po odłączeniu czujnika rezystancja wynosi nieskończoność i dlatego zaczął grzać świece. Jak temp. płynu może wynosić 5*C to czujnik przetwarza dla komputera np. na 30*C.
Nie wydaje się, żeby różnice między obu pomiarami podlegały tak bardzo prawu losowości. Jeden stopień temperatury na takim czujniku to ok 0,4 oma rezystancji. Trzeba się starać żeby takich oporności nie wprowadzać w układzie połączeniowym - przewody nie mogą być cienkie i długie, muszą być równej długości, podłączenia wykonane starannie, każdy om rezystancji...
Często zdarza się, że uszkodzony czujnik temperatury ma stałą rezystancję, w takim przypadku sterownik silnika "widzi" temperaturę cieczy ok 70 °C, dawka paliwa jest zbyt mała aby uruchomić silnik na mrozie. Jeszcze jedna uwaga, w grupie VW powszechnie montowany jest podwójny czujnik temperatury cieczy, we wspólnej obudowie znajduje się czujnik, który...
Witam mam problem z fiatem Cc 900 . Gdy otwieram drzwi bez kluczyka w stacyjce świeca sie wszystkie kontrolki na desce . Przy próbie odpalenia auta temperatura wskakuje na 130 stopni nawet przy zimnym silniku wtedy auro kreci ale nie odpala . Moze ktos zna przyczyne ? Kolego najpierw odepnij przewód od czujnika temperatury. Rezystancją będzie nieskończona...
A jak sprawdzic cisnienie paliwa? Po odkreceniu przewodu paliwowego przy listwie paliwo dobrze daje. Czujnik zeby sprawdzic trzeba zmierzyć mu rezystancje w danych temperaturach tylko nie posiadam tych wartosci:(
Hi, Z tym potencjometrem musisz się wsztrzelic w zakres działania czujnika temperatury, tj zrób pomiar czujnika jak silnik jest zimny (zimny tj po nocy) a potem drugi pomiar jak silnik ciepły, wtedy masz mniej więcej zakres działania i wiadomo czy jest NTC czy PTC tj czy rezystancja spada czy rośnie w zależności od temperatury Ew jesli masz taki czujnik...
Musiałbyś wyposażyć się w miernik i poszukać wartości rezystancji czujnika temperatury silnika, możliwe że tu masz problem.
Witam. Mam astre f, 1.6 KAT 92r, bez gazu, tylko benzyna. Auto szarpie, gaśnie na każdym skrzyżowaniu, dymi jak smok i b. dużo pali. Ma zbyt wysokie obroty(nieraz 2 tys, nieraz 1,2 tys na ciepłym) Nie da się jeżdzić. 2 razy podmieniałem wtryskiwacz, silniczek krokowy. Odczytałem kod błędu - sonda lambda - wymieniłem, bład znikł i nic poza tym. Sprawdziłem...
Chyba mam odpowiedź jak to przetobić :) wiekszość wskaźników działa jak omomierze, ponieważ częśc czujjników działa na zasadzie zmiennej rezystancji czy to pod względem temperatury czy poziomu paliwa. montując w miejsce czujnika rezystor i zmieniając napięcie zasilania powinno się to zachowywać jak woltomierz.
Dzięki koledzy za tak szybki odzew ale już tłumaczę że to nie jest elektrozawór ani czujnik temperatury ponieważ ma stałą wartość rezystancji i nie ma dostępu do paliwa czy powietrza ale może być jak to zauważył kolega BANANvanDYK podgrzewacz bo na niektórych schematach pisze że ma 5 Wat. Być może ta wolna kostka u mnie to jest pod sterownik ale skoro...
Dość często korzystam z działu "Samochody Serwis" na tym forum. Widzę że dużo osób ma problem z interpretacją błędów odczytanych poprzez urządzenie diagnostyczne. Chciałbym tutaj przybliżyć sposób pomiaru temperatury przez różnego rodzaju czujniki w autach - myślę że pozwoli to innym zrozumieć lepiej jak to działa i co sterownik mówi do nich poprzez...
Witam. Robię adaptacje uniwersalnego licznika do motocykla. Ogarnąłem już temat odwrócenia sygnału z czujnika paliwa oraz załączanie kontrolki temperatury po przekroczeniu odpowiedniej rezystancji czujnika temperatury. Do rozwiązania pozostał jeszcze jeden mały temat. Mianowicie oryginalny licznik komunikuje się z komputerem i wyświetla kody błędów...
Jeśli pali dobrze na zimnym to musi być to tylko i wyłącznie czuinik temperatury wody. Odłącz go i powinien na ciepłym zapalić na dotyk. Pompa może i by to była ale tylko wtedy gdy na zimnym też miał by problemy. Wtedy próbujesz plakiem przez rozebranie obudowy filtra powietrza. jeśli pomoże przy rozpalaniu to znaczy że pompa. Pozdr Głupoty piszesz,...
no i na tej foli występują diody. jeśli któreś wyparowały znaczy że coś sie zjarało Dodano po 16 czujnik temperatury wody steruje także wentylatorami, jeśli ci wentylator nie chodzi to czujnik jest walnięty albo masz też problem z wentylatorem. pompe paliwa sprawdź multimetrem na zakresie pomiaru rezystancji. musisz ją wykręcić i poruszać pływakiem...
Weź schemat licznika w sieci znajdziesz.Rezystancja zmienna względem masy.Czyli pin z licznika idzie do pływaka a ten z drugiej strony masa.Tak samo czujnik temperatury.Tylko rezystancje tam masz inne.Plywak w omach maks okolice 200-300.Temperatura w kom.Chyba okolo 1 przy 20 stopniach.
Bardzo częstą przyczyną takich objawów jest uszkodzony termostat. Od tego proponował bym zacząć. Zimny powinien być szczelnie zamknięty, powinien się otwierać przy temp. która jest napisana na obudowie (zwykle 80 -90 stopni, gorąca woda w garnku i testuj). A może czujnik temperatury oszukuje? posiada nieprawidłową rezystancje w zależności od temperatury....
opel kadett 1.4i z silnikiem od corsy b -nie mogę odpalić po dluższym postoju tzn. np rano.Na gazie szybciej zalapie niż na benzynie,zalożyem juz przelącznik na pompkę paliwa i zanim zakręcę to podpompowuję ,następnie wykręciem czujnik temperaturi i pomierzylem w róznych pzredzialach temperatury, mniej więcej zgadza się rezystancja przy określonej temperaturze...
Witam.Mam problem z Fiatem jak w temacie. Mniej więcej co 10 uruchomienie silnika ciepłego nie daje efektu,silnik na ułamek sekundu jakby chciał się uruchomić ale później tylko kręci i nic.Iskra jest, paliwo dochodzi. Czytałem różne posty na ten temat i sprawdziłem następujące rzeczy: - wymieniłem UFO, było ewidentnie uszkodzone - nowe świece, nowe...
Nie wiem jakim prądem można obciążyć czujnik, ale normalnie jest podłączony w szereg z wychyłem i do + 14V w samochodzie, chyba że we wskaźniku jest jakiś układ. Nie chciał bym uwalić czujnika. Same wychyły ( inne np. od paliwa, temperatury itd ) w większości mają około 80 do 120Ω, a przynajmniej te z którymi ja miałem do czynienia.
witam a nie opadła ci wskazówka na wskazniku w liczniku sam mam vw i wiem ze to mozliwe mi oszukiwała temperatura a te wskazówki to tylko delikatnie wcisniete a co do czujnika to jak maksymalnie podniesiesz pływak to powinien ci pokazać pełen bak
Sondę jak każdy inny czujnik trzeba porównać z innym, na pewno sprawnym czujnikiem. To nie jest tak, że sonda nagle przestaje działać i ECU zgłasza jej błąd, sonda się starzeje i zmienia się jej czułość/charakterystyka odczytu. ECU dąży do utrzymania optymalnego składu mieszanki, ale jeśli odczyty z sondy są przekłamane to i skład mieszanki nie będzie...
ECU nie ma nic do tych wskaźników... podświetlanie jest na 5V czy na 12V? Może jest zasilane z tego samego stabilizatora co czujniki temperatury i paliwa i uszkodził się ten stabilizator. Układ prosty jak budowa cepa, można bez problemu uruchomić na stole, dysponując zasilaczem 12V i potencjometrem. Wskazówki mają być nasadzone tak, by się trzymały,...
Witam Zauważyłem ze mój golfik (1.8 AAM 75KM) zaczął troszkę więcej spalać paliwa. Wymieniłem w nim filtr powietrza, kopułkę rozdzielacza, palec rozdzielcza, przewody wysokiego napięcia oraz świece zapłonowe. Przy zmianie świec zauważyłem ze te stare są czarne. Przejechałem kilka km na tych nowych i po sprawdzeniu te nowe też były czarne. Wyczytałem...
Może pomimo przedawnienia wątku pomogę innym szukającym tutaj wiedzy. Termistor "rezerwy" zasilany jest przez żarówkę kontrolki "rezerwy". podgrzewany jest prądem płynącym przez niego i rezystancję żarówki. Gdy nie jest zanurzony w benzynie nagrzewa się, rośnie jego rezystancja i nie świeci żaróweczka sygnalizująca. Gdy paliwa jest więcej chłodzi ono...
Cześć.Sprawdz rezystancję czujnika temperatury płynu,tego do komputera,spróbuj zewrzec go na krótko i obserwować czy wtrysk zmniejsza dawke paliwa. Możliwe też ,że masz zwarty do (-) przewód powracający z wtryskiwacza do komputera.Komputer diagnostyczny nie każdą usterkę np.czujnika temp.kwalifikuje jako błąd jeśli mieści się ona w dopuszczalnym zakresie.Trzeba...
Witam serdecznie.Może ktoś mi podpowie jaki ma być potencjometr przepustnicy w tym samochodzie.W Info Techu podają rezystancję 400-510 Ohm a w samochodzie siedzi taki sam jak w VW T4 o rezystancji ponad 2000 Ohm.Auto ma bogatą mieszankę i tylko właściwie zostało mi do sprawdzenia. Sprawdziłem już na piechotkę (bo nie mogłem znaleźć kabla do podłączenia...
to żart??? w starych łupach nie było impulsów.... czujnik poziomu paliwa i rezerwy to zwykły potencjometr , który zmieniając swoje położenie reguluje wielkość prądu która płynie przez amperomierz (wskażnik poziomu)i jeśli wartość tego prądu wzrośnie do pewnej wartości zaświeca się żarówka...(rezerwa) czujniki temp to są termistory/pozystory czyli elementy...
LPG II gen ? Jeśli to C20NE to pompka paliwa startuje wraz z obrotami rozrusznika, przed zabawą z manometrami ściągnij przewód zasilenia paliwa z listwy wtryskowej jeśli cię zdrowo ochlapie to odpuść sobie mierzenie ciśnienia. Sprawdź rezystancję czujnika temperatur ( obstawiam to na 80%) jeśli nie pomorze to zresetuj ECU. odpal na PB i poczekaj aż...
ECU EDC BOSH M7 1. wlaczasz stacyjke (niekoniecznie uruchamiasz silnik) 2. przytrzymujesz przycisk diagnozy az do zapalenia kontrolki na desce rozdzielczej 3. puszczasz przycisk - kontroilka powinna zgasnac a po chwili o ile sa bledy wymrugac bład. 4. aby odczytać kolejne będy powtórzyć pkt 2-3. Jesli bład się powtarza oznacza to ze nie ma wiecej błedów....
Cześć po tym jak mój temat wylądował w koszu piszę następny. Więc tak: Autko pali tylko na plaku. Jest to wersja OBD1. Po wyjęciu listwy wtryskowej wtryski nie podają paliwa. Pompka paliwowa podaje 3 bar i utrzymuje to ciśnienie. Na listwie nie sprawdzałem bo nie mam trójnika. Impuls otwarcia wtryskiwaczy sprawdzałem diodą led. Bardzo słabo świeciła...
Tylko co będzie jak temperatura powietrza i paliwa będzie jednakowa i będzie na tym skoku rezystancji ? Będzie skok rezystancji bo termistor pracuje w warunkach w których płynący prąd istotnie wpływa na jego temperaturę. Aby pomiar był możliwy to prąd termistora musi być na tyle duży żeby ogrzać go do temperatury wyższej niż najwyższa spodziewana temperatura...
Sprawdz Viscous.Mielismy duzo przypadkow, gdzie operator zglaszal nadmierne zuzycie paliwa, i dosyc czesto przyczyná bylo zatarte sprzeglo wiskotyczne.Jak viscous sie zatrze to silnik napedza wiatrak caly czas, a z tego co wiem wiatrak ma bardzo duzy moment bezwladnosci.Aby go ustawicznie rozpedzac silnik spala wiecej paliwa. Odpal zimny silnik i daj...
Tak była sprawdzana Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Wygląda na to, że mierzysz napięcie na czujniku (lub czujnikach) opisanych jako „POO98” i obserwujesz, że przy (rzekomo) zerowym ciśnieniu napięcie potrafi wynosić najpierw 5 V, a następnie spada do 1,5 V czy 3 V. Tego rodzaju wahania napięcia mogą wskazywać na problem z samym czujnikiem,...
chciałbym jednak w kilku wypadkach wykorzystać analogowe wskaźniki samochodu, jednocześnie sczytując wartość rezystancji z czujnika. Nie wiem czy Kolega wie o tym, że w obecnych samochodach "wskażniki analogowe" tylko wyglądają jak analogowe. Wskazówki temperatury, poziomu paliwa, a także obrotomierza i prędkościomierza są osadzone na osiach silniczków...
Czujnik temperatury zawiera w swojej obudowie termistor typu NTC lub PTC Rezystor NTC( Negative Temperature Coefficient ) jest to element półprzewodnikowy, którego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury ,jeśli jest uszkodzony to dajesz kabelek na mase i chula, pozdrawiam
Najpierw skasuj błędy,potem odczytaj pozostałe-jeżeli się pojawią na odpalonym silniku.12 -to W alternatora,w pierwszej kolejności naciągnij paski klinowe. Dodano po 4 Kasowanie błędów: 1.wciśnij i trzymaj przycisk CODE 2.włącz zapłon 3.wciśnij pedał hamulca 4. zwolnij hamulec 5.puść przycisk CODE 6.wyłącz zapłon Włącz ponownie zapłon i sprawdź czy...
Moj wskaznik paliwa to ma jakas dziwna budowe... dziala na zasadzie wygiecia termobimetalowej blaszki polaczonej ze wskazowka..na blaszce nawiniety jest drut oporowy, ktory pod wplywem przeplywajacego pradu nagrzewa sie i odksztalca bimetal...ale oprocz tego ta blaszka ma na koncu styk, ktory jest podlaczony do +7V bodjaze... ale po co ten styk to nie...
Dołączę się do tematu, ponieważ mam problem odnośnie podłączenia wielowskaźnika, jak powinny być podłączone wskaźniki od temperatury wody,oleju ciśnienia oleju i wskaźnika paliwa. W tej chwili do wskaźników temperatury oleju, wody, ciśnieniu oleju, ładowania i poziomu paliwa dochodzą przewody po jednym do każdego połączone w szereg masa kolor brązowy...
Skoro nie zapala ja jest zimny silnik to zostaje czujnik temperatury a do zasilania wtryskiwacza podłacz próbnik jesli miga to jest ok i układ sprawny jesli swieci to cos ze sterownikiem a jesli wcale nie swieci to zostaje przekaznik pompy paliwa lub tez sterownik ale zacznij od czujnika temp. zmierz go rezystancja powina być przy tem około 0 stopni...
Też posiadam Qubo 1,4 benzyna 8V z Tartarini, silnik PSA, niedawno wymieniałem reduktor na STAG AC r02, bo oryginał miał już przejechane 120tys i przeciekał, nie chciałem regenerować. Też mi szarpał na zimnym, nawet wyskoczył check engine. U mnie zrobiłem tak - regulacja luzów zaworowych( co 20-30tys ) - śruby, wymiana świec na irydowe do gazu(30tys),...
Jest on zbudowany nastepujaco: Od kolektora ssacego prowadzi do niego gumowy wezyk podcisnienia, ktory podaje informacje do czujnika piezoelektrycznego wlasnie o cisnieniu w kolektorze. Do calego urzadzonka prowadza 3 przewody:masa,+5V,przewod z sygnalem do komputera wtryskowego. Sygnal stanowi napiecie od 2,5 do 4,7V, wprost proporcjonalne do ilosci...
na zimnym silniku odkręc czujnik temp (dwuprzewodowy) zmierz ohmomierzem .w temperaturze pokojowej(ok 20 stopni) powinien miec jakies 2,6 kΩ. I najlepiej dać go na działąnie pary wodnej i sprawdzić jak się zmienia rezystancja wraz ze wzrostem temperatury. powinna malec płynnie tak do ok. 800 Ω. powodzenia
Pozwalam sobie na małą aktualizację Podmieniłem: -sterownik LPG, -sterownik PB, -wtryskiwacze PB, -regulator ciśnienia listwy PB, -pompę paliwa, -chwilowo odłączyłem sterownik LPG, -naprawiłem/poprawiłem wtyczki od wtryskiwaczy PB i poprawiłem połączenia z sterownikiem LPG, -sprawdziłem silniczek krokowy regulacji wolnych obrotów, -sprawdziłem czujnik...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Witam po dłuższej przerwie... Poobserwowałem auto i okazuje się, że byłem w błędzie. To nie czujnik temperatury. Teraz jak są wysokie temp. z autem nie ma żadnych problemów. Nawet korekta wtrysku paliwa się poprawiła bardzo znacznie i Vida pokazuje już korektę raptem góra -/+ 0,5 g, zatem wychodzi na to, że mieszają świece żarowe, bo ECU notorycznie...
według moich danych to przy: 0 stopni od 88 000-102 000 omów 20 stopni od 35 000-40 000 omów 40 stopni od 15 000-17 000 omów 60 stopni od 7100-8000 omów 80 stopni od 3000-4500 omów to sa błedne dane. Ten czujnik ma rezystancje dość niską , zblizoną do czujnika paliwa. Wartości od kilkudziesięciu ohm do dwustu-paru ohm. Wymień ten czujnik i po kłopocie.
Wiodący temat wątku jest od dawna wyczerpany a bieżąca wątpliwość jest zbyt błaha by zakładać nowy temat. Pojawił się problem z pracą silnika na benzynie spowodowany uszkodzeniem pompki paliwa. Wyjąłem stary wkład z silnikiem i zaciekawił mnie element na dole modułu pompy. https://obrazki.elektroda.pl/6124629900_... https://obrazki.elektroda.pl/9912058300_...
...czy zna ktos wartosci jakie powinny miec czyjniki poszczegolne , jaki opór (masowy przepł. powietrza , czujnik temperatury powietrza dolotowegoczujnik polozenia przepustnicy , czujnik polozenia wału rozrzadu , czujnik temper. cieczy chłodzącej , czujnik prędkości obrotowej i polozenia walu korbowego Witaj! Wszystkie czujniki temperatury (silnika,...
własnie byłem sprawdzić po wyjeciu gumowego przewodu obroty silnika wzrosłe,a co do tego sterownika co pisałeś masz na mysli przekaznik?.Jeżeli byłby to czujnik temperatury cieczy to można go zastapic do próby rezystorem czy nie tak chyba dobrze mysle,w miare nagrzewania sie silnika rezystancja czujnika maleje czy rosnie?,a kontrolka o której pisałeś...
Czy jak ma problemy z odpaleniem to jak już odpali to chodzi na ssaniu. Przewody wysokiego napięcia nie kopią. rozdzielacz wyczyszczony. Wcale nie zapala czy długo kręci i w końcu zapali. Napisz coś więcej, co dokładnie się dzieje, pompe paliwa słychać jak nie chce odpalić. Czujnik temeratury wygląda tak ja tej aukcji http://www.allegro.pl/item534348771_1_83...
(...) nic to nie pomoglo(moze na chwile). Przy tym takze wlacza sie odrazu wentylator chlodnicy niewazne czy silnik zimny czy cieply. Teraz moje pytanie czy ktos mial podobny problem? Lub gdzie zaczac szukac usterki. Rozrzad pokrywa sie ze znakami tj blokakady wchodza na swoje miejsce. Dodano po 1 1. Tryb awaryjny: Twój Citroën C3 wchodzi w tryb awaryjny,...
Witam Jakiś czas temu miałem podobne przejścia ze swoim mondkiem. Również benzynka tylko że 1.8 16V + lpb sekwencja. Problem w moim aucie polegał że długo musiałem kręcić go jak był zimny, po zgaszeniu ponownym odpaleniu auta było wszystko OK. *pierwszą rzeczą polecam zrobić kalibrację silnika; *zalecam zastosować preparat do czyszczenia wtrysków dolewa...
Rok temu miałem identyczne objawy w Roverze 25 z tym samym silnikiem (różni się tylko od montowanego w polonezie tym, że nie ma już kopułki a cewki są bezpośrednio na świecach - jedna na dwa cylindry, trochę inny silnik krokowy, czujnik MAP mieści się zaś w kolektorze, a nie w komputerze). Wymieniłem na nowy silnik krokowy, czujnik temperatury płynu...
Witam.Jaką temperaturę widzi sterownik jak auto nie odpala?Co z czujnikiem wału korbowego i halla?Badane było ich działanie?Kopułka czysta wewnątrz?Palec ma odpowiednią rezystancję?Przewody świece sprawne?Paliwo dobre?Kosz pompy paliwa czysty?Ciśnienie na pompie odpowiednie? Dodano po 2 Co było sprawdzone w momencie braku możliwości odpalenia?brak iskry...
Pomiar był zrobiony na listwie, w przewód doprowadzający paliwo do listwy wpięty manometr. Czujnik ECU "ma" rezystancję i zmienia się przy podgrzaniu zapalniczka. Wie ktoś jak powinna być rezystancja czujnika w 20oC i 100oC? Zapomniałem dodać ze jak wskazówka temperatury na desce wyjdzie z niebieskiego pola to wszystkie problemy znikają, nie faluje,...
aku... już 3 założony:D mój był słaby ale zmieniłem na 85Ah od znajomego spadków takich dużych nie było. ale nie zmieniło to nic. Teraz mam kolejny 77Ah spadki znaczne ale poniżej 10 podczas działania świecy żarowej nie ma. Dodaję 2 przebiegi ze startów. Błędy oczywiście kasowane każdorazowo, Występuje uporczywy brak startu (poniżej jeden z bogatszych...
Dzień dobry, Czujnik/wskaźnik biegu oczekuje na części, dokończenie malowania silnika i montaż, a w międzyczasie chciałbym przedstawić rozwiązanie czujnika temperatury płynu chłodzącego i poradzić się (jednak) w temacie czujnika/ wskaźnika poziomu paliwa. Przesłałem także wniosek o zmianę tytułu posta. W moto jest zamontowany termostat (termistor) z...
Mam len luksus, że mam dwa liczniki. Porobiłem pomiary i na obecną chwilę obydwa tory wejściowe z czujnika poziomu paliwa zachowują się tak samo. Jeden kondensator był uszkodzony. Mimo to w uszkodzonym liczniku cały czas nie działa wskaźnik paliwa i wywala on błąd zbyt małej rezystancji w obwodzie czujnika poziomu paliwa. Sygnał na oscyloskopie jest...
Na wstępie witam wszystkich. ssanie przerobione w peugocie 106 Na prośby kolegów postaram się wypocić krótki tekst o tym jak można regulować obroty ssania w autach ze ssaniem automatycznym. Takie małe oszustewko :) Uwaga :!: niżej opisana modyfikacja była testowana w innym, starszym aucie z wtryskiem benzyny, z termistorowym czujnikiem temperatury silnika....
czujnik temperatury rezystancja rezystancja czujnik temperatury czujnik paliwa temperatury
ripple current obroty silnik diesel taśma chromowa
Renault Master DF1830, Ford P1830, Canon TS702 1830 – interpretacja kodu błędu 1830 Magneti Marelli RT3-N3-02 – schemat elektryczny, pinout, zasilanie, CAN, typowe usterki