Czujnik temperatury lubił padać i dawać takie objawy. Jak jeszcze śmierdzi niespalonym paliwem gdy usterka występuje to na 100% czujnik temperatury do zmiany.
Bezpośrednio ,zegar czujnik.
Witam jeżeli wtyczka do AL 700 jest podpięta to sygnał przechodzi przez niego i jest ok. odłączenie od niego napięcia nie ma wpływu na prace na benzynie , a zaworów nie musisz regulować bo są samoregulatory. Też stawiał bym bardziej na czujnik temperatury pozdrawiam.
Znając go- tak.
moze bc uszkodzona uszczelka pod glowica
sprawdz czujnik temperatury
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
niech macgyver powie cos o czujniku temperatury
W kolektorze ssącym czujnika temperatury
mozliwe ze szwankuje czujnik temperatury
Stary w rękę i do sklepu , ktory ma częsci , bo Twój , to jakś buda na bazarze.
w 97r abimex? A dlaczego nie? Końcówka produkcji normalnych polonezów, zanim dorwali się eksperci z Korei.
Nie z tyłu, a z przodu, na termostacie, i problem nie w nim.
Sprubuje wymienić czujnik temperatury, chłodnica jest ok
Nie----- będą przyjeżdżać i pytać jak szybciej przełaczyć na gaz i jak oszukać czujnik temperatury.
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
Witam Gdzie w polonezie 1,4 z silnikiem rovera znajduje się czujnik temperatury powietrza i jakie kolory kabelków od niego odchodzą ? Pozdrawiam.
chcę adaptować wskażnik temp. od Poloneza do cc700. gdzie ( w co ) wkręcić czujnik temperatury wskażnik występował w 700-ce jako opcja czyli miał przewidziane miejce na czujnik
witam chciałem zastosować czujnik cieczy z poloneza do mojego ciągnika sam.Nie wiem jak go podłączyć zegar ma 3 wyjścia a czujnik jedno proszę się nie śmiać bo jestem niedoświadczony i bardzo proszę o bardzo poważne podejście do sprawy. http://images45.fotosik.pl/1433/89a220ab... http://images50.fotosik.pl/1441/bd3d6450...
lub czujnik temperatury wody
sprawdz czujnik temperatury cieczy
W korpusie monowtrysku, jest do niego podłączona 2 pinowa wtyczka, kable bodajże niebieski i czarny
Gdy silnik się rozgrzeje do ok 80°, lampki na tablicy rozdzielczej mi gasna i predkosciomierz mi spada czasami do zera Zalacza sie wentylator? Moze jest jakies zwarcie w obwodzie wentylatora albo czujnika temperatury?
W swoim Cinquecento mam wkręcony czujnik temperatury z poloneza Caro, pasował bez problemu. Zrób wskaźnik najpierw, potem myśl nad czujnikiem.
Podmień cewke zapłonową na początek, ewentualnie czujnik temperatury silnika.
Nie prościej zamontować dedykowany czujnik z poloneza ?
niewiem co sie dzieje ale jak jest zimny mam problemy na benzynie niechce wchodzic na obroty jazda jest tylko możliwa przy delikatnym operowaniu gazem czym cieplejszy silnik tym lepiej jak sie rozgrzeje objawy ustepują,natomiast na gazie ten problem niewystępuje wszystko jest ok.ktos mi podpowiedział iż to może byc czujnik temperatury w układzie chłodzenia...
Raz miałem taki przypadek .Okazało się ,że zamulony był kolektor i płyn nie ogrzewał czujnika. To chyba w motocyklu m-ki WSK miałeś ten przypadek, bo na pewno nie w Polonezie. Czujnik temperatury jest w obudowie termostatu.
Nie świeci się żadna lampka awarii tzn. wszystko na desce rodzielczej pokazuje OK... Zastanawiam się czy to faktycznie nie czujnik temperatury, bo zauważyłem też takie dziwne zjawisko, że np. gdy jadę powiedzmy 60km/h, a następnie wrzucę na luz to auto trzyma wysokie obroty do momentu aż się zatrzymam. Po zatrzymaniu po chwili opadają do takich jak...
Sprawdz czujnik temperatury i zapłon
witam mam pytanie czy wie ktos gdzie sie znajduje czujnik temperatury powietrza IAT w polonezie 1.5gli na jedno punktowym wtrysku
Chyba jedynie dołożenie czujnika temperatury od np. poloneza albo cinquecento sporting (miało przecież silnik 1.1) który posiadał wskaźnik. Nie wydaje mi się, aby było wyprowadzenie sygnału z ECU.
Sprawdź czujnik temperatury silnika dla ECU. Możliwe że padł i na gorąco pokazuje że jest zimny - zalewa silnik.
Witam.Jak w temacie Caro 1,6 GLI 95r.jednopunktowy wtryskbez sondy Lambda.Samochód odpala w miarę normalnie,i na biegu jałowym ma prawidłowe obroty po dodaniu gazu też wszystko w porządku.Wchodzi na obroty i trzyma.Problem pojawia się po wrzuceniu biegu i próbie np ruszenia.Po chwili obroty spadają i silnik się dławi aż do zgaśnięcia,chyba że w porę...
Może czujnik temperatury lub jego obwód.
Sprawdź czujnik temperatury, i jego zasilanie.
Jeżeli w czwartek było dobrze to też stawiam na termostat prawdopodobnie się zaciął a jak już będziesz go wymieniał to wykręć ten czujnik co wcześniej pisałem i też go przeczyść , to jest czujnik w obudowie termostatu wkręcony.
jak patrzysz na silnik od przodu to widzisz pompę wodną,a po prawej masz termostat dochodzą do niego dwa grube węże,oraz przewód elektryczny od czujnika temperatury.-
To zależy który czujnik.Bo jeden jest podłączony do komputera(dwuprzewodowy),a jeden jest podłączony do wskaźnika temperatury(jednoprzewodowy).
hmm najlepiej to znalesc taki sam czujnik tzn o takiej samej opornosci przy danej temp. lub tez zrobic na krotko dwa kabelki od czujnik polaczyc razem.
czujnik temperatury /dla komputera/ do sprawdzenia
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Tu masz podaną charakterystykę czujników temperatury [url=http://warsztaty.samochodowka.inter...
Gdzie znajduje sie czujnik temperatury potrzebny do wskaźnika w Polonezie Caro 1.6 Diesel ?
co ma czujnik temperatury do tego???? napewno to nie będzie to Dodano po 3 wymien kompa w poloni
Ok ale one sa wszystkie takie same jak wpisze polonez czujnik temperatury to jest kilka roznych, a musze wymienic ten od kompa bo go ukrecilem niechcacy ale jego to juz wogole nigdzie nie widze w necie.
ale jaki czujnik mam do tego podpiąć
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Sprawdż czujnik temperatury płynu chłodzącego, z czujnika pobierany jest sygnał do układu "ssania".
Witam czy ktoś mógłby mi pomóc w zidentyfikowaniu czujnika w polonezie z jedno punktem bosch'a. Dwa czujniki temperatury znajdują się z przodu na obudowie termostatu ok., ale jest jeszcze jeden czujnik, który znajduje się, stojąc od przodu samochodu, z prawej strony silnika pod kolektorem ssącym, w bloku silnika, wychodzi z niego jeden przewód z wsuwką...
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
Sprawdz jak pracoje sonda lambda. Jak wspomniał kolega wczesiniej zmierz czujnik temperatury,mże podawać złe parametry. zbyszek/
Rozumiem, że Poloniez nie ma i nie miał instalacji gazowej? Obroty jałowe za wysokie... W Polonezie niby takie objawy dawał głównie czujnik temperatury płynu (zła wartość, nie błąd - nie musiał być sygnalizowany)...
Dziwne pytanie z tą tolerancją. Zakładasz oryginalny czujnik od poloneza i musi chodzić
Obrotomierz został wyregulowany jako pierwszy, do regulacji zastosowałem PR 100Ohm. Ze wskazników nie został jeszcze podłączony wskaznik temperatury poniewaz silnik jest w remoncie, ale instalacja cała prawie gotowa, do jej wyregulowania za pewne trzeba bedzie rowniez uzyc potencjometru poniewaz czujnik temperatury jest z poloneza i za pewne bedzie...
A,sprawdzałeś termostat,czy nie stoi,może masz tylko duży obieg wody i do nagrzewnicy dochodzą tylko resztki płynu,czujnik temperatury jest w bloku silnika
Zdejmij wtyczkę z wtryskiwacza z zakręć rozrusznikiem żeby uruchomić pompę paliwa jeśli będzie lać wtryskiwacz to masz usterkę mechaniczną, oring zapieczona iglica lub wybita przylgnia we wtryskiwaczu, lub uszkodzony zawór przelewowy przez co w układzie panuje za wysokie ciśnienie benzyny. Jeśli będzie sucho wo coś z elektryką je trzeba by sprawdzić...
Czujnik temperatury ( czyli termostat) i syrena nawet od poloneza od alarmu. Może być klakson samochodowy.
Sciągnij czujnik temperatury . Ja mam amx510 do polskich boszy.
Odczytałem kody i była tylko 15-zbyt niski sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego. Gdzie jest ten czujnik? to jest ten w kolektorze ssącym?
Z kolektora ssącego do komputera idzie przewód gumowy może gdzieś jest pęknięty ,sprawdż. Wewnątrz komputera jest MAP-sensor,jeżeli rurka gumowa jest cała dochodząca do komputera to uszkodzony jest MAP. Wersja czarna,wariant optymistyczny to uszkodzony czujnik temperatury cieczy,przerwany przewód.
To juz prawie dochodzimy do rozwiazania problemu kolegi ktory wyslal ten post, mozliwe ze nie sonda jest odpowiedzialna a czujnik temperatury, albo jedno i drugie.
Sprawdz zapłon i czujnik temperatury i czy moduł zapłonowy ma dobrą mase
Niby czujka z przesyłka to koszt do 40zł, ale lubię sam majsterkować. Zakładasz czujnik od poloneza za nędzne 12 zł, ja nie wiem co z ciebie za fachura. A tak ciężko zewrzeć dwa kable aby zobaczyć czy fena ruszy, no i istotne-czy sprawdzić czy chłdnica w okolicy czujnika jest gorąca? Moze pompa nie kręci, może termostat nie puszcza?
Serdecznie dziękuję obu kolegom za pomoc . Wstawiłem nowy czujnik i samochód zapala w każdych warunkach od razu. Dla informacji podaję: rezystancja czujnika gdy silnik jest zimny to 2 khom, a po nagrzaniu silnika do 90 stopni celsjusza maleje do okoo 2 kohm. A tak dodatkowo , to kilku "fachowców" do których się zwróciło odmówiło lub proponowało wymianę...
Wiem o swoich rażących błędach, dlatego też kombinuję jak cały układ przestroić i dochodzę do wniosku że "diabeł" tkwi tylko w czujniku, a dokładniej w jego zakresie temperatur. Dochodzę do wniosku że skala na wskaźniku to nie problem bo zawsze można zwiększyć (logometr ma spory zapas zakresu) problemem dla mnie jest dobór odpowiedniego czujnika.
To chyba ja tutaj skierowałem z tym pytaniem z innego forum, może wyjaśnie boost- doładowanie, sygnał z mapsensora liniowy 0-5v tps - położenie przepustnicy, tak samo sygnał 0-5v sonda szerokopasmowa jak ma już kontroler to też daje liniowy sygnał 0-5v w zależności od składu mieszanki (AFR) (tak przynajmniej jest z sondą innovate której ja używam) EGT...
Czujnik temperatury silnika oparty na termistorze stosowany byl w Polonezach oraz Fiatach 125p (Rezystancja zmienia sie miedzy obudowa a zaciskiem czujnika). Tego typu czujniki powszechnie teraz sa stosowane w ukladach wtryskowych rowniez do pomiaru temp silnika. (czujnik posiada 2 zaciski) Np Vw Golf, Opel, Produkowane mniej wiecej od 1990r
Witam. Posiadam poloneza cargo plus 1999 1.6 gli. problem polega na tym, ze po zagrzaniu sie nie chce odpalic. rozrusznik kreci normalnie, pompe paliwa slychac elegancko, a on oni nie kaszlnie. dopiero po prawie calkowitym rozladowaniu akumulatora, kiedy zegary przegasaja, i wydaje sie ze to juz ostatnie zipniecie, po podpompowaniu pedalem gazu zaskakuje....
Kolego vovik zmierz rezystancje czujnika temperatury wody 2 pinowy, i zmierz czy działą sonda.
Nie jest to przypadkiem wina czujnika temperatury który może podawać błędne informacje do modułu sterującego
wymienilem na nowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej i nic ma ktoś jakies porady??
Jak miałbym zapłacić za czujnik 150 PLN, to wolałbym kupić nową nagrzewnicę. A w Polonezie, Dużym Fiacie, Żyku czy Oplu Kadecie, wszystkie czujniki są na 12V.
witam mam problem z układem chłodzenia poloneza kombi plus 1.6 wiecznie sie grzeje jest ściągnięty termostat wymieniłem czujnik temperatury przepłukałem układ i nadal sie grzeje i wymieniona pompa wody może cos jeszcze zostało?
Powiedz mi kolego co ja mam zrobić, przyszło mi do głowy, by zmierzyć rezystancję, otóż dla czujnika płynu, przy około 20st wychodzi mi 19.2kOhm i wraz ze wzrostem temperatury to oporność się zwieksza. Dla temp powietrza nie sprawdzałem jeszcze.
witam! Jeśli kogoś zainteresował mój problem opisany 2 posty wyżej to rozwiązałem go przy pomocy opornicy wiatraka nadmuchu z poloneza caro spełnia funkcje wzorcowo:) pozdrwiam!
Najczęstszą przyczyną takiej sytuacji jest "odstrzelony"bezpicznik. Zwarcie się robi zawsze przy czujniku swiateł do jazdy wstecz.
Co jeszcze na ślepo wymienisz? Nie szkoda pieniędzy? Popatrz po czujnikach temperatury, one mają największy wpływ na ustalanie składu mieszanki przy zapalaniu.
Wskaznik temperatury czsami wskazuje aczasami lerzy wskazowka i ani drgnie uklad chlodzenia dziala poprawnie czy ktos jest wstanie mi podpowiedziec gdzie jest czujnik temperatury bo to co naniego wyglada to sprawdzilem i zachowuje sie normaline tzn maleje jego rezystancja w miare wzrostu temperatury. dalej mam problemy bo nie mam schematu i nie sprawdzalem...
ok. Jeszcze jedno, nie włącza mi się wentylator pewnie i czujnik na hłodnicy jest uszkodzony ( sam wentylator po odpięciu wtyczki z czujnika i zwarciu pinów działa ) czytałem że smożna załozyć czujnik od poloneza caro pasuje gwint tylko wtyczki trzeba zmienić czy tak jest w rzeczywistości ?
Skoro tak już sprawa poszła do przodu to może uzyskałbym jeszcze informację który kabelek jest odpowiedzialny za przesył informacji o temperaturze powietrza? :):):)
Wtrysk to nie gaznik gdzie ssanie można wyłączyć samemu.Przy wtrysku komputer dawkuje ilość paliwa w zależności od temperatury silnika ,temperatury powietrza ,obrotów i .stopnia uchylenia przepustnicy.Proponuje sprawdzić czujnik temperatury silnika. i elementy odpowiedzialne za bieg jałowy,silnik krokowy lub nastawnik przepustnicy.
Posiada ktoś informacje jaki to termistor siedzi w czujniku temperatury powietrza zasysanego w polonezie wtrysk bosch monomotronic MA 1.7 ? Przekopałem swoją dokumentację ale nic nie znalazłem...
Po pierwsze - sprawdzić ciśnienie paliwa. Manometrem! Po drugie - czujnik temperatury silnika - rezystancja na zimno i na ciepło. Po trzecie - wykasować pamięć adaptacji.
jest też zależność temperatury silnika. To może sprawdzić czujnik temperatury silnika na którym bazuje ECU i dobiera czas wtrysku na zimnym silniku? Zasymulować temperaturę rezystorem ok 0 stopni i spróbować odpalać
czujnik temperatury cieczy, albo kable do niego, silnik krokowy zostaw w spokoju
Witam. Ostatnio podłączałem elektronikę do siewnika (czy coś takiego, bo nawozy podobno też rozrzuca) w którym sterowanie odbywa się przez komputer. Komputer jest właściwie tylko od tego, aby ustaliś skok tłoka, który otwiera dwa zawory. Otóż prędkość ciągnika, jak i obroty wału podłączonego do maszyny mają wpływ na otwieranie się zaworów, tak, aby...
Witam. Problem z moim Atu jest dość nieprzyjemny, po przejechaniu parunastu kilometrów i osiągnięciu temperatury ok 85-90 stopni silnik zaczyna chodzić nierówno, traci moc i po paruset metrach gaśnie i nie daje się odpalić. Po ostudzeniu - bez problemu zapala, jedzie jak nowy, aż znowy się nie rozgrzeje. Co to może być? Czujnik temperatury wody został...
Problem tkwi w zapłonie , a konkretnie w czujniku polożenia wału
Odpowietrzałem dzsiaj układ powietrza i nadal czujnik od wentylatora sie załącza przy większej temperaturze. tak jak pisaliście kupiłem czujnik od poloneza ale na nim jest napisane 90/80 a nie 82/87 i podobno innych nie ma. a do tego wejście na wtyczke jest inne.będzie dobry?.A do tego termostat sie zepsuł. nagrzewa się od razu od odpalenia silnika...
a moze tez byc tak ze uwalony jest czujnik temperatury? własnie zaobserwowałem dzis z podpietym czujnikiem silnik nie zaskakiwał tylko jak zdiąłem kabelek z tego czujnika silnik zaskoczył i odpalił....
Niech mi ktoś powie tylko który czujnik załącza pierwszy wentylator ten co jest wyżej czy niżej . Przekaźniki sa oki tylko problem leży w czujnikach !!! I pzry jakiej temperaturze powinien sie włączać
kolego a sonda czujniki temperatur są w porządku ?
Tak jak w temacie Polonez caro + 1,6 gli w chłodne dni i zimą ciężko pali , kupiłem nowy czujnik temperatury ten z dwoma pinami do ssania i nie pomogło co robić? Kreci i kreci , w końcu zaskoczy ale na mrozie aku... szybko pada
Jeżeli dymi Ci na biało to jest prawdopodobieństwo że uszczelka pod głowicą Ci mogła pójść. Jeżeli olej będzie zmieszany z wodą (płynem chłodniczym) będzie się robił białawy kolor (zmętniały). Wtedy jedyne wyjście to wymiana uszczelki spod głowicy, a jeżeli to jest ok to możliwe że masa od czujnika gdzieś nie styka
Witam Czujnik temperatury z dwoma pinami steruje wolnym biegiem więc nawet jakby był uszkodzony to by był problem tylko w wolnymi obrotami. Super fachowe stwierdzenie "wyklemować" hihihi toż to nadaje się żeby wpisać to do słownika techniki motoryzacyjnej. A teraz do tematu. Po pierwsze "wyklemuj" hihi tzn odłącz klemę minusową od akumulatora na min...
Były ''poldki'' z dwoma czujnikami w chłodnicy i z dwoma wentylatorami, ale że z dwoma czujnikami i jednym wentylatorem jednobiegowym to się nie spodziewałem.
wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju musi mieć + po stacyjce żeby pokazywał, masę no i oczywiście kable sygnałowe od czujników. stop pewnie ma czujnik w pedale taki jak w polonezie to jest ogólnie proste jak maluch więc nie wiem czego się boisz.. parę kabli na krzyż
jest to połączenie orginalne czujniki połączone szeregowo załączają wentylatory samoczynnie pod wpływem temperatury. ps. kto pisze o włączniku w kabinie?
Kolego, raz że nie masz nic do powiedzenia w tej dyskusji. Dwa, nikogo tu nie obchodzi co masz w Maździe, to wątek o 406 w HDI. Trzy, jak ja miałem kiedyś Poloneza to mam twierdzić, że "elektrowłącznik" ( co to jest?) jest w każdym aucie, na dodatek w chłodnicy?
polonez czujnik temperatury polonez czujnik temperatury powietrza czujnik temperatury wentylator polonez
schemat hondy accord multimedia switch rozrząd carisma
kalibracja omomierza zmiana ustroju
RIGOL DS1054Z – jak odblokować opcje, pasmo 100 MHz, dekodery, krok po kroku Przeróbka głowicy Golf 1.9 TD AAZ do Transportera T4 1.9 TD ABL – modyfikacje, gwinty, króciec