Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa - stosowanego w Fiacie Seicento (Magneti Marelli IAW 5AF).
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
W sklepach z akcesoriami do motorsportu , tuningu były takie komplety . Króciec na wąż wodny z nagwintowanym wyjściem pod czujnik + wskaźnik temperatury + czujnik.
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
Czujnik temperatury w termostacie został stary czy nowy termostat był z czujnikiem?
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Czujnik temperatury na kontrolkę jest z jednym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/9092606600_...
Nie ma testu, bo w zwykłym liczniku kontrolka jest włączana przez czujnik bimetalowy wkręcony w kanał wodny w głowicy silnika, a nie przez ECU.
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
nie wprowadzajcie ludzi w błąd, były cienkie z temperaurą a nie seicento. w seju jest tylko lampka informująca o gotującej się wodzie, najczęściej już za późno... ja mam mały cyfrowy termometr z czujnikiem na długim kablu, sam czujnik jest przyklejony do obudowy termostatu. i już, koszt 20zł i 30 min dłubania Dodano po 1 aaa i jeszcze jedno, w zimę...
Może komuś się przyda takie rozwiązanie: 1. Przyczyna pierwsza- zacięty termostat na "dużym obiegu"- po odpaleniu auta sprawdzamy grubą rurę biegnącą z termostatu do chłodnicy. Jeśli robi się ciepła od razu, to jest problem. Samochód wolniej się nagrzewa i zalewa świece na 2 i 3 cylindrze. Pomaga wymiana termostatu. Może być też uszkodzony czujnik temperatury...
Masz niewłaściwy czujnik. Ten co masz to czujnik termistorowy do zegarów temperatury. A ty potrzebujesz czujnika z jednym pinem z CZARNĄ końcówką. O taki pytaj w sklepie. Dodano po 4 Masz niewłaściwy czujnik. Ten czerwony to czujnik termistorowy do zegaru temperatury. A tobie potrzebny jest czujnik jednopinowy z CZARNĄ końcówką. O taki pytaj w sklepie.
Używałeś IAW ECU Scan czy IAW Scan 2? Centralka CODE to immobiliser i to w zasadzie nie jest błąd lecz status - immobilizer nie jest aktywny. Dziwne tylko, że błąd zniknął/nie powrócił. Jeśli wentylator załącza się przy 68°C to albo wybrałeś zły sterownik albo ten parametr jest inaczej interpretowany niż w SC albo masz uszkodzony lub niewłaściwy czujnik...
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Odnośnie czujnika temperatury to ten na poniższym zdjęciu 1233934 Ten czujnik jest rezystancyjny, tak?
O jaki czujnik pytasz? Są jakby 3: 1. temp do wskaźników 2.temp. do ECU 3. wł. wentylatora
Zmieniłeś czujnik na zły. Założyłeś ten od wskaźnika temperatury np do Cinquecento. Do kontrolki masz mieć taki co zwiera obwód przy odpowiedniej temperaturze. Ten od wskazówki zmienia rezystancję w zależności od temperatury dlatego kontrolka zaczyna się jarzyć. Zgaduję, że założyłeś czujnik z czerwoną główką?
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Albo czujnik temperatury cieczy.
Do kolegi msepl . Auto zawsze paliło dużo mniej . ostatnio co robilem to ładowanie. Ale jak przegazuje to auto ma wyzsze obroty jak b yna ssaniu chodzil owiec sprawdze czujnik temperatury ;)
Czujnik temperatury sprawdzałeś?? termostat też??
Witam Mam problem z Seicento 900 z 2000 roku. Auto odpala normalnie po dłuższym postoju ale przy próbie dodania gazu momentalnie gaśnie. Gdy zostawi się go na chwilę aby się zagrzał na wolnych obrotach to zaczyna chodzić normalnie i kręci do końca. Na gorącym silniku problem nie występuje. Wymieniłem już rurke do mapsensora, świece, kable, filtr paliwa...
Czujnik temperatury silnika do wymiany!!!
Witam forumowiczów Mam nowy problem ze swoim sejakiem 1.1 MPI. To wersja z 2004 roku , z przebiegiem ok 80 tys km. Przejechałem ok 2000 km bez problemów i w czasie jednej z podróży zapalił mi Check a chwilę poźniej mimo poruszania się z prędkością ok 80 km/h włączył się wentylator. Wentylator pracował cały czas i wyłączył się po dopiero po wyłączeniu...
Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia.
a takie zachowanie jak wskazuje by wskazywało na uszkodzenie czujnika/uszkodzenie wiązki czujnika za termostatem. I dlatego "check engine" dokładnie tak ja kolego napisałeś lecz to by dotyczło tylko tego czeka , odpalania , gaśnięcia i tak dalej a nie słabego ogrzewania , to miałem dopisać w poście powyżej , a i jeszcze , W tym silniku wentylator załącza...
gaz jest? czy sama benzyna? rozrusznik ładnie szybko kręci? czujnik temperatury wody (niebieski na termostacie) wymienił bym najpierw nie odpala za pierwszym nawet jak go judłasz z 15sek? czy próbujesz tylko chwilkę?
O ile masz płyn w układzie to prawdopodobnie padł czujnik temperatury.
Są dwa rodzaje czujników bo w niektórych seicento były lampki kontrolne a w niektórych wskaźniki. Żadne seicento nie wychodziło fabrycznie ze wskaźnikiem temperatury silnika. Tylko kontrolka przegrzania więc jeśli kumaty sprzedawca to powinien sprzedać czujnik na kontrolkę Ale to ma jedną wsówkę a mi w sklepie wcisakali za dwoma i i nie wiem czy to...
Sprawdz czujnik temperatury silnika
Witam ponownie:) No więc tak... koledzy z forum wprowadzili mnie w błąd, ponieważ przekaźnik od wentylatora jest czerwony ale znajduje się obok ECU w komorze silnika obok przekaźnika pompy itd , przekaźnik wewnątrz jest od dmuchawy. Zwierając 30 i 87 silnik wentylatora pracuje. Cewka tego przekaźnika jest sterowana prawdopodobnie z ECU idą od niej dwa...
Sonda najprawdopodobniej lub czujnik temperatury. Czujnik temperatury wymieniany a sonda pasuje z 900? :)
Zwierałem wtyczkę termo włącznika. Jutro sprawdzę chłodnicę i dam znać w jakim jest stanie. A czy czujnik temperatury wody wkręcony w termostat ma jakiś wpływ na nie włączanie się wentylatora??
masz uszkodzony czujnik temperatury silnika to jest ten czujnik co jest na termostacie on jest od ssania poprostu jak jest ciepły odpala na tzw ssaniu i jak wystygnie pali bez zazutów miałem to samo po wymianie tego czujnika wszystko było ok
Silnik to SPI rok 2000 to gdzie jest ten czujnik? sandamiano "Re: Fiat Seicento 1.1, kontrolka temperatury i wentylator Czujnik na kontrolkę masz patrząc na silnik od strony kabiny niedaleko miarki poziomu oleju. Wkręcony w głowicę i z jednym przewodem. Kolor przewodu zapewne białozielony." http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Jeżeli...
Autko pali ale zalewa świecę to czujnik temperatury do wymiany ale który temperatury powietrza
sprawdz czujnik temperatury silnika
a powiedzcie mi gdzie jest silniczek krokowy i czujnik temperatury powietrza zassanego? Oraz da się jakoś sprawdzić ten potencjometr? Dodano po 4 poza tym gdyby to byl silniczek krokowy to wydaje mi sie ze obroty powinny falowac a nie byc stale jednakowo podwyzszone:) mysle sie czy nie?
Witam. Może ktoś miał podobny problem, lub wie na czym on polega: Seicento 900 rocznik 2001 gaśnie na ciepłym silniku na wolnych obrotach i co gorsza bardzo trudno go potem odpalić - czasem trwa to 10 minut. Na zimnym pali na dotyk. Mechanicy w mojej wiosce rozkładają ręce i nie umieją znaleźć przyczyny. Podpowiedziano mi, że to może być czujnik położenia...
Tak, przybliż, bo co ci zostało? Błędy te same? Komputer pokazał 3 błędy:101 czujnik temperatury płynu chłodzącego108 potencjometr przepustnicy320 czujnik obrotów Te kody na pewno oznaczają to, co napisałeś? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
koło foniczne właśnie jest to ta zębatka pod czujnikiem. To jak na benzynę przełączasz z LPG to gaśnie? Jeśli tak to możesz mieć usterkę w układzie zasilania benzyną- pompa, czujnik temperatury silnika , wtryskiwacz, MAP itp. Jeśli masz LPG to możesz na ciepłym odpalić z gazu i wtedy zobaczysz czy silnik odpali
W Twoim aucie jest stara (czytaj upośledzona) konstrukcja regulacji pracy silnika . Oczywiście nie mam tu nic złego na myśli . W tym silniku masz czujnik pozycji przepustnicy , sonda Lambda , oraz map sensor które kontrolują prace i są ważne każda anomalia powoduje zła prace lub nadmierne spalanie paliwa w tym wypadku. Przede wszystkim szczelny dolot...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Może to być - przewody zapłonowe, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury silnika/powietrza... tak między innymi.
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
Doradzam sprawdzić czujnik temperatury płynu,jest umieszczony w głowicy pod kolektorem ssącym.
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Czujnik temperatury silnika ,sonda lambda za duże ciśnienie paliwa.
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Sprawdzane było na wyjętej świecy że iskra znika? Bo może czujnik temperatury silnika padł i go tak zalewa że nie umie odpalić.
Jaki model instalacji gazowej? Odpalasz na "auto" czy na wymuszonej benzynie? (przełącznik 3 pozycyjny?) Wedle opisu po prostu go zalewa, może któryś z zaworów LPG lekko puszcza i zanim odpalisz najpierw musi wyssać z dolotu to co naleciało nadmiarowo. Ale najpierw diagnostyka osprzętu, czujnik temperatury powietrza w dolocie oraz czujnik temperatury...
Witam , Ostatnio nie załącza mi się termowentylator chłodnicy , sprawdzałem bezpieczniki , styczniki , silnik sprawny. Może mi ktoś wskazać gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za załączanie tego wentylatora ? Seicento jest z 2002 r. i nie posiada termostatu na chłodnicy. http://obrazki.elektroda.pl/1259113500_1...
Popieram kolegów, wraz ze wzrostem temperatury maleje rezystancja czujnika co objawia się "rozświetlaniem" lampki. Kup zwykły czujnik typu rozwarto/zwartego, a nie o zmiennej charakterystyce(taki jest potrzebny przy wersjach z wskaznikiem temperatury cieczy na zegarze) i to pewnie załatwi sprawę
Do tych niezliczonych bezcelowych wymian sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa dla ECU!!!!
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
Pompa od mpi, świece podmieniałem i po około 20minutach jak je wykrecam to są czarne. Może być tak że czujnik temperatury padł i nie dobiera odpowiedniej mieszanki?
W swoim Cinquecento mam wkręcony czujnik temperatury z poloneza Caro, pasował bez problemu. Zrób wskaźnik najpierw, potem myśl nad czujnikiem.
To taki zwykły palnik na gaz do zapalniczek, płomień był dosyć daleko. W poniedziałek może uda mi się załatwić nowy termostat i wtedy się okaże czy wymiana coś da. Zwykły czy niezwykły, ale to nie jest metoda sprawdzania. Nic nam to nie daje, bo nadal, tak jak pisałem, nie wiemy przy jakiej temperaturze włącznik zadziałał. Jedynie "gotowanie w wodzie"...
Co do zaświecania się kontrolki płynu chłodniczego warto sprawdzić: - bezpiecznik wentylatora (taki duży przy podszybiu za akumulatorem - bodajże 20A), - wentylator - kabelkami na krótko podać mu 12V z akumulatora i zobaczyć czy ruszy. - czujnik temperatury wkręcony w chłodnicę - groszowe sprawy i można go wymienić nie spuszczając płynu z układu. Warto...
Witam serdecznie, Nabyłem ostatnio ciekawego rodzynka, a mianowicie Seicento z 2002 roku z tzw swapem. Silnik od Punta 1.2 16v sporting 86km. Jednak nie wiem czy to silnik z Punta I czy II ? Nie wiem gdzie szukać numerów silnika, ale nie to jest problemem. Problemem jest instalacja elektryczna silnika w tym autku. Mianowicie nie trzyma się to kupy....
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
Witam, Mam pytanie czy mozna wyjechac na dłuższą trasę ze świecąca sie kontrolką temperatury bo wysiadł czujnik temperatury wody i nie wiem czy to bezpieczne.:(
Misiekk75 nie dał ostatecznego rozwiązania usterki - ja stawiam 95% na czujnik temperatury silnika. W renault Laguna 3.0 tak spotkałem, że samochód z rana jesienią nie odpalał. Potrafił kręcić aż do wyczerpania aku - czasami załapał. Jak załapał - do wieczora było ok. Rano powtórka. Banalny powód - czujnik temperatury silnika. Po wymianie - jak ręką...
Ten czujnik wkręcony w głowicę silnika od strony babiny. Z jednym przewodem białozielonym bodajże. Zdejm przewód i zobacz czy kontrolka nadal miga. Jak masz kluczyk przekręcony to dotknij tym zdjętym przewodem do silnika (masy) i kontrolka powinna zaświecić się
Iskra ginie czy nie ma? Jak dobrze pamietam to masz cewke z rodzielaczem? Tam są dwie cewki zapłonowe, każda po dwa wyjścia. Z reguły to padają te cewki od temperatury - przykręcane są do głowicy.
Witam mam samochód Fiat Seicento 900 2002rok wyposażony w instalacje LPG. Teraz wiadomo upały i zaczęły się problemy. W po przyjechaniu z miasta zaparkowałem przy sklepie, zgasiłem samochód, po powrocie do samochodu odpaliłem i pojechałem(samochód odpala na benzynie, po przełączeniu się na gaz zgasł). Aby nie utrudniać innym użytkownikom życia, przełączyłem...
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR. Chyba że nie ma wskażnika na desce a ma Aisana... Nie mieszaj kolego Seicento do CC. Fajna fotka,...
Witam. W Twoim przypadku lepszy byłby taki jak w Seicento 900 lub 1,1SPI - powodował "zwarcie" do masy i załączenie wentylatora chłodnicy w przypadku przekroczenia zadanej temperatury (bimetal). Twój przeznaczony jest prawdopodobnie do wskaźnika temperatury - jego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury (termistor). Można dołożyć do niego...
jak w temacie - chodzi mi o czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym w seicento 1.1 MPI. Jest to ta wersja czujnika co ma w sobie od razu czujnik temperatury i 4 wyprowadzenia.
sprawa wygląda tak autko nowe kupione w 2000r. do tej pory silnik nie ruszany. Pojechałem 5 km i gdy wracałem w drodze powrotnej czyli kolejne 5 km zaświeciła się kontrolka od temperatury. Na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze raz i efekty był ten sam. Sprawdziłem odkręciłem korek i był zagotowany płyn. Wymontowałem termostat włożyłem do garnka zalałem...
Zimne powietrze - więcej tlenu gorące powietrze - mniej tlenu Miało to na celu poprawić działanie silnika na mrozie. Obok wtryskiwacza paliwa jest czujnik temperatury zasysane powietrza, także komputer silnika powinien dać sobie radę z odpowiednią korektą dawki paliwa. (tak jak to jest jak się przerabia doloty na stożek itp.) Coś takiego jest czasem...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
nadeszły ciepłe dni i nie mam problemu z wysokimi obrotami,ale nadejdzie zima i .....Wnioskuje,że to problem z czujnikiem temperatury ale który czujnik może to zjawisko powodować?Ten na termostacie wymieniony.
Witam! Jestem tu nowy. Przeszukałem forum i wszystkie posty dotyczyły problemów z włączaniem a ja mam odwrotny :) Jakiś czas temu zapalała mi się lampka check engine. Po odczytaniu błędów wyskoczyło że czujni temperatury cieczy podaje czasami błędne odczyty w postaci -40st. Ostatnio wymieniłem czujnik ale kontrolka już od tygodnia świeciła ciągle nie...
Wspomniałem że był wymieniany czujnik temperatury cieczy bo na samym początku po podpieciu go pod Ecu pokazywał taki błąd ale problem jest nadal po wymianie i nagrzaniu pokazuje prawidłowe temperatury czyli wlancza wentylator przy 97stopniach dodam że przy tym sprawdzeniu jak ostyg nie chciał odpalić jak odpalił zaswiecila się pomaranczowa lampka silnika...
Nie wiem jakie ten typ ma czujniki i sondy, bo to gaźnik. U mnie w Seicento 900 (wtrysk) też masakrycznie zaczął palić, winny okazał się czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odczytywał źle temperaturę (za niską) i jeżdził cały czas tak, jak "na ssaniu", a w wydechu czarno.
zasadzie to coś w tym może być. On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano *kiedyś podobny odgłos mialem jak świece padły i któryś gar nie łapał, ale teraz mam nowe świece, czujnik temperatury n Zrobiłeś coś z tym?
Zastosowałem wczoraj płukankę. Zostawiłem na noc. Dziś z rana przed pracą wypłukałem 2 razy. Znowu rdzawy kolor i pełno grudek rdzy i kamienia. Jakaś masakra. Na dodatek wczoraj zamontowałem nowy wentylator, na razie się nie uruchamia. Kontrolka od temperatury też nie działa (w którym miejscu dokładnie jest czujnik od kontrolki - wczoraj patrzyłem ale...
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
Seicento 0,9 czasem pali czasem nie ręce opadają. Kody błędów : 110 czujnik temperatury powietrza zasysanego 201 impuls wtrysku 210 system odzyskiwania oparow paliwa evap przeka_nik zaworu 302 uszkodzenie pamięci programu - usterka pamięci ram W momencie gdy nie odpala nie ma iskry na świecach. Komputer wymieniony świece też i przewody. Nwm co jeszcze...
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
aha no dobra jutro sprawdze i zobaczę . a co do spalania to jest trasa jakieś 12 km w jedną stronę. Ale żeby tyle palił . ?? Sprawdzałem wycieków nie ma może czujnik temperatury bądź termostat i na ssaniu ciaglę jeżdże .???
witam mam taki problem w seicento ze jak przejade pare kilometrów to zapala mi sie kontrolka temperatury wymieniłem czujnik temperatury na bloku wymieniłem czujnik tez który jest wkrecony w termostat oraz czujnik który jest wkrecony w chłodnice i nadal sie pali kontrolka myslałem ze zapowietrzony moze ale odpowietrzyłem mimo ze nie był zapowietrzony...
hmm, to nie spodziewałem się, w takim razie dość to dosyć bezsensowne... tak czy inaczej nie zaobserwowałem szczególnej różnicy między skręceniem parownika AT09 na zupełne minimum i zupełne maximum w instalacji Stag (chyba 200) w mojej Fronterze A 2.4 (CIH) bo ostatnio regenerowałem ten parownik bo się już wyłączał gaz w czasie przyśpieszania a kręciłem...
Miałem podobny przypadek w Fiacie Punto. Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Usterka została zlokalizowana po podpięciu w serwisie do komputera
Czujnik temperatury okazał się sprawny, ale wróciłem jeszcze do testowania elektrozaworów. Odpiąłem kable od tego przy butli, wszystko było bez zmian. Natomiast po odpięciu kabli od tego przy reduktorze gaz się załączył i samochód zgasł. Jutro kupie nowy zawór i myślę że będzie wszystko działało:)
Wyłącz na kilka dni gaz i pojeździj na benzynie. Jeżeli problem zniknie to gaz do regulacji, jeżeli nie to może np. czujnik temperatury silnika. Dodano po 2 U mnie, ale na innym silniku winne były przewody do świec.
Miałem takie w pracy jako służbowe: jazda po mieście. Na kartach drogowych braliśmy normę paliwa ok 7l. Ale realnie one potrafiły spalić nawet 9l. Dużo zalezy od tego czy jeżdzisz po mieście i krótkie odcinki. Zimny silnik też ma większy apetyt na paliwo. Ja sprawdziłbym oprócz termostatu: czujnik temperatury i to co podpowiada kolega Strumień Świadmości.
Przede wszystkim nie jest to czujnik temperatury a wyłącznik termiczny. Ponadto w takim przypadku należałoby sprawdzić, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony lub przyczyną nie jest uszczelka pod głowicą. Ten wyłącznik można i należałoby sprawdzić, czy jego styki są zwarte po osiągnięciu temperatury 97°C. Można to zrobić we wrzącej wodzie.
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Czujnik temperatury można sprawdzić na diagnostyce komputerowej - ale trzeba patrzyć na odczyty a nie tylko na błędy... To jest 1.1 SPI czy MPI?
seicento czujnik temperatury seicento temperatury czujnik temperatury cieczy seicento
zamek zamek czasowy canon drukować czarny elektrownia wiatrowa własna konstrukcja
nauczanie atego nauczanie atego
Schemat elektryczny frezarki AXA 3 – dokumentacja, warianty, serwis, Siemens Sinumerik, napędy SIMODRIVE Zmywarka Bosch działa tylko w trybie Eco - przyczyny i rozwiązania