Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa - stosowanego w Fiacie Seicento (Magneti Marelli IAW 5AF).
W sklepach z akcesoriami do motorsportu , tuningu były takie komplety . Króciec na wąż wodny z nagwintowanym wyjściem pod czujnik + wskaźnik temperatury + czujnik.
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
Czujnik temperatury w termostacie został stary czy nowy termostat był z czujnikiem?
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
nie wprowadzajcie ludzi w błąd, były cienkie z temperaurą a nie seicento. w seju jest tylko lampka informująca o gotującej się wodzie, najczęściej już za późno... ja mam mały cyfrowy termometr z czujnikiem na długim kablu, sam czujnik jest przyklejony do obudowy termostatu. i już, koszt 20zł i 30 min dłubania Dodano po 1 aaa i jeszcze jedno, w zimę...
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Witam, Mam problem ze swoim seicento bo wysiadł niedawno czujnik temperatury wody i próbuje jego wymienić ale jest problem bo dzwoniłem do sklepu z częściami i mówili mi ze sa dwa rodZaje tych czujników ;( i teraz nie wiem co zrobić?
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
Po dotknięciu przewodu do masy kontrolka zapala się "pełnym" blaskiem.
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Lista rzeczy, które można zrobić: - Sprawdź połączenie kabla we wtyczce. Dociśnij (dognij) złącza. Wyczyść je mechanicznie. - Sprawdź poziom płynu. - Sprawdź termostat. - Wymień czujnik temperatury.
Motronic , skończ pić kawę ; napisał ,że sprawdzał silnik wentylatora zwierając styki przekaźnika - wiatrak sprawny!
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
albo czujnika temperatury
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Sprawdź kabelek od czujnika czy nie jest przetarty koło niego ew. wymień czujnik.
Nie ma testu, bo w zwykłym liczniku kontrolka jest włączana przez czujnik bimetalowy wkręcony w kanał wodny w głowicy silnika, a nie przez ECU.
Przyuważ czy wiatrak pracuje. Sprawdź czy jest prąd na czujniku. Skąd brałeś prąd jak sprawdzałeś wiatrak? Może się nie otwierać w pełni termostat można wyjąć i sprawdzić we wrzątku.
Jaki masz emulator. Zakręcić butlę i zacznij jeździć na benzynie. Do tego sprawdź kat, i czujnik temperatury.
Zmieniłeś czujnik na zły. Założyłeś ten od wskaźnika temperatury np do Cinquecento. Do kontrolki masz mieć taki co zwiera obwód przy odpowiedniej temperaturze. Ten od wskazówki zmienia rezystancję w zależności od temperatury dlatego kontrolka zaczyna się jarzyć. Zgaduję, że założyłeś czujnik z czerwoną główką?
czujnik wału, a dokładzie koło zębate obejrzyj czy nie krzywe i jaka odległość czujnika od zębów.
Albo czujnik temperatury cieczy.
Odnośnie czujnika temperatury to ten na poniższym zdjęciu 1233934 Ten czujnik jest rezystancyjny, tak?
To trzeba jeszcze zobaczyć, czy chłodnica w obrębie czujnika osiąga temperaturę, jeżeli tak i wiatrak rusza jak zewrzesz styki wtyczki czujnika to masz do wymiany czujnik.
Pomierz multimetrem silniczek krokowy .Jak masz cztery piny to między dwoma zewnętrzmi jak i dwoma wewnętrzmymi powinno być około 53 omów. Nie masz chyba założonego silniczka od przepustnicy silnika 1100? Bo jest inny trzpień - w 900setce jest szpiczasty a w 1100 jest półokrągły Jaką temperaturę silnika pokazuje program diagnostyczny? Ustawienie trzpienia...
Sonda najprawdopodobniej lub czujnik temperatury.
Czujnik temperatury sprawdzałeś?? termostat też??
Sprawdz czujnik temperatury silnika
Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia.
O ile masz płyn w układzie to prawdopodobnie padł czujnik temperatury.
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Przy czujniku na chłodnicy we wtyczce masz dwa kable.czarny i szaro-czarny? Ten czarny to masa a szaro-czarny idzie na silnik . Sprawdź ten szaro-czarny czy po drodze nie dotyka do masy. Wentylator chłodnicy sterowany jest masą więc musi być jakiś powód że ją dostaje.Jeśli wymieniałeś czujniki temperatury to dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.Kontrolka...
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Cześć, miałem to samo po przejechaniu 70 km w Seicento 1,1 mpi, 2003r, benzyna, (check engine + wentylator)Problem wystepuje tylko zimą. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała. Jezdzi ok na drugi dzień kontrolka gasnie.
sprawdz czujnik temperatury silnika
Czujnik to rezystor o rezystancji zależnej od temperatury-im wyższa temperatura tym niższa rezystancja.Zdejm przewód z czujnika i zewrzyj z masą ,wskaźnik powinien wskazać wartośc maksymalną.W tym przypadku uszkodzony będzie czujnik.
Jeśli silnik nie chce odpalić spróbuj na chwilkę ściągnąć kablek z czujnika temperatury. Daj znać jakie efekty.
Do kolegi msepl . Auto zawsze paliło dużo mniej . ostatnio co robilem to ładowanie. Ale jak przegazuje to auto ma wyzsze obroty jak b yna ssaniu chodzil owiec sprawdze czujnik temperatury ;)
Człowieku sam sobie odpowiedziałeś do tego jeszcze pompa paliwowa ale czujniki temperatury to podstawa !
Najpierw nowy czujnik w chłodnicę.
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
Podłączyłem fiatowski i był tylko błąd czujnika temperatury płynu nic więcej
Czujnik temperatury na kontrolkę jest z jednym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/9092606600_...
Sprawdz czy zmniejsza się oporność (rezystancja) czujnika wraz ze wzrostem temperatury płynu. Im większa temperatura płynu w układzie tym mniejsza rezystancja czujnika temperatury płynu. Pozdrawiam!
Pozostaje adaptacja czujnika temperatury.....ale to już ciężka artyleria.
Według mnie pewnie jest jakieś zwarcie albo coś się stało czujnikowi. Albo tak jak pisałem wyżej jest "wpakowany" czujnik przystosowany do wskaźnika temperatury. Silnik to SPI rok 2000 to gdzie jest ten czujnik?
Tak powodem takiej usterki może być czujnik temperatury.
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
Zobacz -> http://www.motointegrator.pl/produkty/43... kupiłeś termistor a nie termowłącznik. Moim zdaniem to potrzeba Ci czegoś takiego -> http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...
Autko pali ale zalewa świecę to czujnik temperatury do wymiany ale który temperatury powietrza
Do tych niezliczonych bezcelowych wymian sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa dla ECU!!!!
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Czujnik temperatury silnika ,sonda lambda za duże ciśnienie paliwa.
Jaki model instalacji gazowej? Odpalasz na "auto" czy na wymuszonej benzynie? (przełącznik 3 pozycyjny?) Wedle opisu po prostu go zalewa, może któryś z zaworów LPG lekko puszcza i zanim odpalisz najpierw musi wyssać z dolotu to co naleciało nadmiarowo. Ale najpierw diagnostyka osprzętu, czujnik temperatury powietrza w dolocie oraz czujnik temperatury...
jak w temacie - chodzi mi o czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym w seicento 1.1 MPI. Jest to ta wersja czujnika co ma w sobie od razu czujnik temperatury i 4 wyprowadzenia.
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
Rezystancja czujnika w temperaturze 20°C , 578-782Ω. Sczelina 0.4-1 mm .
Witam, Mam pytanie czy mozna wyjechac na dłuższą trasę ze świecąca sie kontrolką temperatury bo wysiadł czujnik temperatury wody i nie wiem czy to bezpieczne.:(
Jeżeli gotuje się przy mniejszej prędkości to może być czujnik temperatury, a jeżeli przy większej to np uszkodzona pompa wody, zapchany układ chłodzenia, uszkodzony termostat
W swoim Cinquecento mam wkręcony czujnik temperatury z poloneza Caro, pasował bez problemu. Zrób wskaźnik najpierw, potem myśl nad czujnikiem.
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
Doradzam sprawdzić czujnik temperatury płynu,jest umieszczony w głowicy pod kolektorem ssącym.
nadeszły ciepłe dni i nie mam problemu z wysokimi obrotami,ale nadejdzie zima i .....Wnioskuje,że to problem z czujnikiem temperatury ale który czujnik może to zjawisko powodować?Ten na termostacie wymieniony.
(w którym miejscu dokładnie jest czujnik od kontrolki - wczoraj patrzyłem ale po ciemku nie znalazłem). Czujnik przegrzanie (kontrolka) jest w głowicy silnika. Jest to czujnik tzw 0-1, czyli albo załączy kontrolkę jak temperatura za duża, albo nie. Trzeba uważać bo są też czujniki oporowe które są przystosowane do wskaźnika zegarowego, wtedy im większa...
Przepraszam ale zmęczenie bierz górę mowa czujniku temperatury zasysanego powietrza, a nie o przepływomierzu :-) . Akurat w tym Seicento niema filtra cząstek stałych ;-) wiec gdzie szukać przyczyny ??
Witam Mam problem z Seicento 900 z 2000 roku. Auto odpala normalnie po dłuższym postoju ale przy próbie dodania gazu momentalnie gaśnie. Gdy zostawi się go na chwilę aby się zagrzał na wolnych obrotach to zaczyna chodzić normalnie i kręci do końca. Na gorącym silniku problem nie występuje. Wymieniłem już rurke do mapsensora, świece, kable, filtr paliwa...
Pisałem wyżej że bezpiecznik jest cały a wentylator dodatkowo sprawdziłem .... sprawdzę jeszcze przekaźnik. Wentylator musi być uruchamiany w funkcji temperatury w takim przypadku ECU musi chyba mieć zewnętrzny czujnik temperatury, i może on padł??
Była tu mowa o tym, że trzeba ukarać projektanta samochodu za brak wskażnika temperatury. Całkowicie popieram, miałem swego czasu bardzo dobry samochód Dacia 1310p, (moim zdaniem lepszy niż Fiat 125p), ale właśnie w tej Daćce nie było wskażnika temperatury, tylko kontrolka przekroczenia dopuszczalnej temperatury. Dorobiłem więc taki wskażnik w oparciu...
Pompa od mpi, świece podmieniałem i po około 20minutach jak je wykrecam to są czarne. Może być tak że czujnik temperatury padł i nie dobiera odpowiedniej mieszanki?
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR.
Sprawdzane było na wyjętej świecy że iskra znika? Bo może czujnik temperatury silnika padł i go tak zalewa że nie umie odpalić.
Nie wiem jakie ten typ ma czujniki i sondy, bo to gaźnik. U mnie w Seicento 900 (wtrysk) też masakrycznie zaczął palić, winny okazał się czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odczytywał źle temperaturę (za niską) i jeżdził cały czas tak, jak "na ssaniu", a w wydechu czarno.
A w którym miejscu są te czujniki
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
W Twoim aucie jest stara (czytaj upośledzona) konstrukcja regulacji pracy silnika . Oczywiście nie mam tu nic złego na myśli . W tym silniku masz czujnik pozycji przepustnicy , sonda Lambda , oraz map sensor które kontrolują prace i są ważne każda anomalia powoduje zła prace lub nadmierne spalanie paliwa w tym wypadku. Przede wszystkim szczelny dolot...
Zwierałem wtyczkę termo włącznika. Jutro sprawdzę chłodnicę i dam znać w jakim jest stanie. A czy czujnik temperatury wody wkręcony w termostat ma jakiś wpływ na nie włączanie się wentylatora??
Może zasysać tzw lewe powietrze poprzez przewody podciśnienia w przepustnicy jak również przewodem serwa hamulcowego, może linka zacinać się w pancerzu i zderzak przepustnicy nie dotyka zderzaka tudzież któryś z czujników (przepustnicy, temperatury itp) podaje zły sygnał na co sterownik reaguje w ten sposób
Program IAW SCAN 2 i odczytasz temperaturę silnika, zobaczysz wykres tej wartości . Czujnik od CC (czerwony) może nie być kompatybilny ze wskaźnikiem autogauge i masz przekłamanie
Już się zastanawiam czy by nie kupić jakiegoś kabla do tego auta. Czy jakiś euroscan podejdzie do tego wtrysku ? Jedyne co nie udało mi się sprawdzić to czujnik temperatury powietrza w dolocie bo nie wiem gdzie go szukać.
a takie zachowanie jak wskazuje by wskazywało na uszkodzenie czujnika/uszkodzenie wiązki czujnika za termostatem. I dlatego "check engine" dokładnie tak ja kolego napisałeś lecz to by dotyczło tylko tego czeka , odpalania , gaśnięcia i tak dalej a nie słabego ogrzewania , to miałem dopisać w poście powyżej , a i jeszcze , W tym silniku wentylator załącza...
Ten prawdopodobnie uszkodzony czujnik temperatury, to ten z zieloną końcówką po prawej stronie (patrząc z przodu)? Bo chyba ta wersja nie ma innego czujnika?
Tak, przybliż, bo co ci zostało? Błędy te same? Komputer pokazał 3 błędy:101 czujnik temperatury płynu chłodzącego108 potencjometr przepustnicy320 czujnik obrotów Te kody na pewno oznaczają to, co napisałeś? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Popraw - wyczyść punkty masowe układu wtryskowego - na termostacie są w wiązce przewody masowe z których dwa są masowymi dla układu wytrysku a sterownik musi mieć jakiś punkt odniesienia bo wszelkie czujniki termistorowe temperatury, TPS MAP opierają się na wspólnej masie diagnostycznej dla sterownika
to jest taki przypadek że gdy silnik nie złapie jeszcze temperatury, to wentylator nie załącza się, ale gdy tylko termostat puści i złapie temperaturę to wtedy włączy się wentylator i już ciągle pracuje, już nie wyłączy się nawet na chwile, tylko wyłącza się razem z wyłączeniem zapłonu. CZy może to być wina tego przekaznika przy sterowniku , ewentualnie...
To ,że u ciebie tak było nie znaczy ,że tylko tak puszcza uszczelka. Chciałem ci tylko zwrócić uwagę że jeżeli "siądzie" uszczelka to nie od razu gotuje ciecz chłodzącą, owszem gotuje ale to już są tak jakby "warunki ekstremalne" usterki, najczęściej to w 900 właśnie zaczyna się od minimalnych uszkodzeń,które z czasem używania narastają. 900 ma to...
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Iskra ginie czy nie ma? Jak dobrze pamietam to masz cewke z rodzielaczem? Tam są dwie cewki zapłonowe, każda po dwa wyjścia. Z reguły to padają te cewki od temperatury - przykręcane są do głowicy.
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
aha no dobra jutro sprawdze i zobaczę . a co do spalania to jest trasa jakieś 12 km w jedną stronę. Ale żeby tyle palił . ?? Sprawdzałem wycieków nie ma może czujnik temperatury bądź termostat i na ssaniu ciaglę jeżdże .???
Witam, chciałem zrobic w swiom samochodzie ledowy wskaznik ilości gazu lpg w butli. Przy butli jest zamontowany oryginalny wskaznik BRC który ma zakres od 0-90Ohm (0 pusta, 90 pełna). Czy ma ktoś pomysł jak to by mozna było wykorzystać np przy układzie lm3914? Znalazłem cos o podobnej zasadzie działania tylko tutaj sa duzo inne wartosci rezystancji:...
Miałem podobny przypadek w Fiacie Punto. Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Usterka została zlokalizowana po podpięciu w serwisie do komputera
czujnik temperatury seicento seicento temperatury czujnik temperatury cieczy seicento
volvo potencjometr przepustnica przykładowe programy atmega czujnik misce olejowej
płyta indukcyjna reset klawiatury laptop lenovo
Kod C4 płyta indukcyjna Amica - co oznacza? Końcówki wtryskiwaczy do Zetora z tłokiem 48 mm