Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
Jeśli ktoś ma ochotę zaoszczędzić trochę zielonych to jest bardzo prosty sposób naprawy błędu Al52 lub 53. W piecach nie tylko DD montowany jest czujnik spalin, w przypadku cofki lub zatkania komina działa jak zabezpieczenie przed spalinami i odcina piec. Te czujniki niestety w oparach spalin ulegają korozji i uszkodzeniu. W przypadku pieca DD 1.24/2.24...
No to nic więcej nie kombinuj w ten sposób. Oszukując sterownik co do temperatury paliwa, za jego plecami zwiększasz mu dawkę. Więc kopci, dlatego że dodaje więcej paliwa niż wynika to z założonych parametrów. Oszukać co do ilości powietrza już tak łatwo się nie da, bo EDC pilnuje ciśnienia doładowania, które jest ograniczone od góry. Przy dalszym kombinowaniu...
w scani euro 5 masz silnik na bazie euro3 plus SCR zwany adblue jak nie działa ad blue to co masz euro 3 takie trudne.......... nie euro 4 ten silnik miał EGR ktorego nie ma w euro 5 poztym niech ktos zrobi modyfikacje i to odwroci place mu 1000pln jak mi to pokaze a czujnik kosztuje w granicach 3200 w serwisie - dobry rabat mozna kupic nawet za 2300-2500pln...
Jeszcze raz powtarzam, czarne spaliny równają się zbyt małej ilości powietrza w stosunku do dawki paliwa, czyli niewydolność turbiny, lub nieszczelność dolotu. Możesz powtarzać i sto razy, ale nie znaczy, że masz rację. Niestety, silnik dymi na czarno właśnie tylko w jednym, jedynym przypadku, tj. wtedy, gdy do cylindra dostaje się nadmierna, podkreślam...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam Mam problem z instalacją gazową w moim 406 1.8 8V (wersja '99 po liftcie)~240kkm, 40kkm na gazie. Jest to instalacja Etagas formy tartarini. Są z nią dwa problemy: pierwszy: instalacja przełącza się jedynie gdy jest ustawione przełączanie się na gaz przy przyśpieszaniu(przy zwalnianiu nie przełącza się wcale). Opcję "kasowanie urządzenia sterującego"...
sonda lambda jest uszkodzona i nie podaje sygnalu do komputera o stanie nagrzania auta a w zwiazku z tym i spalanie wzroslo dwukrotnie.po prostu komputer ma sygnal o zimnym silniku i wzbogaca sklad mieszanki.a jak wiadomo im gogatsza mieszanka tym wieksze spalanie. Bzdury wierutne piszesz. Od nagrzania to jest czujnik temperatury. Lambda bada skład...
Gdyby to był czujnik temperatury to po nagrzaniu silnika nie było by problemu, a z tego, co zrozumiałem to chyba jest. Problem z obrotami powstał samoistnie czy po jakiejś ingerencji? Przytkanie dolotu powietrza przy niskich obrotach wpływa na prace sondy? (zanim zgaśnie silnik) Jakie obroty trzyma na luzie na zimnym silniku? Na zimnym silniku na otwartej...
Witam ponownie! Oto nowości na polu walki z dławieniem się silnika w moim Golfie: 1). Zaufany mechanik rozebrał cały wtrysk i już wiem, że jest on OK. Nie ma też żadnych pęknięć w uszczelkach, gumach itp., żadnego "lewego powietrza". Fachowcy regulujący na gwarancji instalację gazową (silnik na gazie nie wyciągał więcej niż 3000 obr.) powiedzieli mi...
Witam. Pragnę podzielić się moją opinią na temat produktów AEG seria 50V 2Ah lub 4Ah. Urządzenia te ciągną prąd z baterii i raz na 3-6 miesięcy wypada je naładować! w przeciwnym razie akumulator będzie trzeba wymienić na nowy. Jeżeli na 2 lata zostawisz elektronarzędzie w garażu, będzie bezużyteczne. Wypisuję numery wszystkich części: Akumulator /...
Pragnę przypomnieć iż nie jest to mój pomysł na obniżenie zużycia paliwa,nie czuje się też jakimś domorosłym mechanikiem jak nazwał mnie kolega kortyleski . Jest to przypomnienie wąskiego wycinka cyklu pracy jednostki napędowej,przez który w początkowej fazie przechodzi każdy ze znanych mi silników benzynowych,na który nie mamy obecnie wpływu,ponieważ...
;oszukać :tego systemu nie jest sprawą prostą ,układ systemu obróbki spalin (system Adbule )przesyła informacjie siecią can do sterownika silnika .Układ korzysta z wielu czujników temperatur oraz z wielu sygnałów .Pozostaje porządna naprawa lub wymyślic symulacjie tego układu co nie jest zgodne dyrektywami ;sojuzu UE;
Może jeszcze jedno pytanie poprawcie mnie jeśli się mylę chcąc obejść ten filtr mechanicznie bez ingerencje w soft auta rozumiem , że działa to tak , czujnik temperatury na wlocie i na wylocie różnica ciśnienia między wejściem a wyjściem komputer włącza wypalanie w momencie gdy temperatura spalin ma określoną temperaturę i różnica ciśnienia wejściowego...
Jeżeli chcesz koniecznie "usprawnić" instalacje to raczej proponowałbym oszukiwać ten czujnik na reduktorze. Ale proponowałbym to zrobić "z głową". Najczęściej są to czujniki oparte na zmianie rezystancji - więc należy zmierzyć rezystancje w różnych temperaturach i wstawić odpowiedni opornik który oszuka. Działać to będzie na podobnej zasadzie jak "tuning"...
o ile mi wiadomo, to w DAFie generacji Euro 3 taka możliwość miała by miejsce.Po prostu uszkodzony (zakleszczony) czujnik oszukiwałby sterownik o rzekomym- niby-wyższym sygnale o ciśnieniu doładowania.A sterownik taki jak UPEC jest na tyle prosty, iż dla tej wartości sygnału obliczyłby odpowiednio zwiększoną dawkę- co poskutkowało by dymieniem. W przypadku...
Witam, pod długim googlowaniu skończyły mi się pomysły. Ale od początku. Mam przerobiony dolot powietrza. Nieszczęśliwie gryzoń przegryzł mi przewody od czujnika MAF (5WK9625). Połączyłem wszystko tak jak oryginalnie było zaizolowałem i jest ok. "OK". Ale zacząłem czytać trochę o czujnikach MAF. Dodam że mój ma 3 przewody. W czujniku między złączem...