Witam. Mam dwa pytania jak na zdjęciu widać czarny czujnik jest od wskaźnika temperatury a niebieski od ssania tak? A drugie jaką czujniki powinny mieć rezystancję na zimnym silniku a jaką na rozgrzanym. Z góry dziękuję za pomoc.
Skoro w korpusie przepustnicy jest wtryskiwacz to jest to wtrysk jednopunktowy, a nie żaden gaźnik. Nie ma też mechanicznego ssania. Sprawdź czujnik temperatury.
Czujniki temperatury są dwa, Ty musisz wymienić ten, który jest w bloku silnika. Super szczegółów szukaj na forum www.bmw-klub.pl - po prostu nie chce mi się powtarzać.
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
A czujnik temperatury silnika ? Może on cały czas na "ssaniu" chodzi... Pozdr.J.
Niebieski- czujnik temperatury płynu chłodzącego, steruje ssaniem, z niego sygnał idzie do ECU Czarny- również czujnik temperatury płynu chłodzącego lecz on tylko odpowiada za wskazania temperatury w zegarach, steruje wskazówką tak na chłopski rozum Odpowiednie wartości dla niebieskiego czujnika masz podane wyżej, dla czarnego się nie spotkałem z taką...
czujnik temperatury ssania elektrycznego lub komputer ci padł miałem takie przypadki że komputer padał w tych modelach 1.8 turbo,podobne były objawy
Silnik krokowy to urządzenie wykonawcze sterujące ilością dodatkowego powietrza na wolnych obrotach taki czrny walec z tworzywa obok przepustnicy. Natomiast "czujnik ssania" to czujnik temperatury silnika jest wkręcony w glowicę.Informuje jaka jest tęperatura silnika.
Witam, nie działa Ci ssanie. Pierwe posprawdzaj czujniki temperatury płynu i powietrza, one dają sygnał do sterownika a ten uruchamia ssanie czyli silniczek krokowy i dodatkową dawkę paliwa. Jak czujniki są w normie to krokowiec. Powodzenia
Wsadź we wtyczkę czujnika temperatury (ssania) rezystorek ok 2k. i już, będą wolne obroty ok.1500-2000, problemy z odpaleniem ciepłego silnika (choć niekoniecznie) duuuuże spalanie, że o zarżnięciu katalizatora nie wspomnę, życzę powodzenia.
Czujnik temperatury od ssania sprawdziłeś,ten na krućcu pod głowicą?
Tam jest gaźnik Pierburg 2E, ma automatyczne ssanie podgrzewane grzałką elektryczną i cieczą. Jeden czujnik temperatury wyłączał grzałkę ssania (i "jeża" w kolektorze ssącym) powyżej 50°C. Drugi czujnik jest do wskaźnika
Nieodpowiedni czujnik temperatury kupiłeś.
Czujnik położenia przepustnicy...
Przyczyną może być czujnik temperatury płynu( ssania) może przekłamywać aczkolwiek często też przyczyną jest czujnik położenia wału. Przypadki z autopsji.
Tak, za ssanie odpowiedzialny jest czujnik temperatury. A jak tam akumulator, teraz zimno wiec też może być przyczyną. Powinieneś mierzyć rezystancję tego czujnika.
Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
Ewentualnie czujnik temperatury tzw. ssania taki podwójny na termostacie.
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
pozatym zdaje sie ze czujnik temperatury nie wlacza "ssania"
Ecotronic system -czujnik temperatury.
Czujnik temperatury silnika odpowiada za zwiększenie dawki paliwa na zimnym.
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Oj nie wiem czy namierzyłeś własciwy czujnik.Ten od gażnika jest z przodu samochodu i powinien być w kolorze niebieskim .Żaś ten w kolektorze ssącym z tyłu silnika to mierzy temperature powietrza. Od gażnika są oby dwa czujniki. W niemieckiej literaturze własnie ten tylni jest nazwany czujnikiem temperatury do ssania. z przodu mam identyczny jak z...
Poczekaj jak złapie temperaturę silnik,bo może być zepsuty czujnik od ssania,czyli temperatury jak w VW.
Rozumiem że mowa o "słynnym" silniku 460cc z Piaggio? Kiedyś interesowałem się tematem, tylko z tego co pamiętam chodziło o czujnik temperatury silnika a nie termostat (czujnik po którym ECU ustala zwiększoną dawkę przy zimnym silniku odpowiednik "ssania"). Druga rzecz - teoria z otwartym wtryskiwaczem: daj równolegle z wtryskiwaczem diodę z rezystorem,...
ja mam to samo podejrzewam ze to wina czujnika temperatury od ssania mam uszkodzony,lub tez brak takiej sruby jest przy tym polksiezycu od linki gazu od spodu mi gdzies wyleciala i od tego momentu gasnie jak jesy zimny
Abyśmy się dobrze zrozumieli to jeszcze uściślę. Z wylotów parowników wychodzą rury, potem jest trójnik, dalej idzie jedna na stronę ssawną sprężarki. Pomiar temperatur ssania dla poszczególnych parowników należy przeprowadzić na rurach przed tym trójnikiem, możliwie najbliżej czujników. Jeśli zawory rozprężne to typ termostatyczny to z nich wychodzą...
Trzeba sprawdzić diagnoskopem jaką temperaturę widzi sterownik silnika.
Tak na oko to obstawiam brak ssania przepustnica kaput lub czujnik temperatury. Ale to wróżenie komp podłącz i zobaczysz czy masz wypadanie zapłonu Dodano po 1 Tak na oko to obstawiam brak ssania przepisy nocą kaput lub czujnik temperatury. Ale to wróżenie komp podłącz i zobaczysz czy masz wypadanie zapłonu
I jeszcze do rozważenia jest uszkodzenie czujnika temperatury płynu lub jego przewodów - stałe jakby "ssanie". Na próbę można zewrzeć pinny we wtyczce opornikiem ok. 200Ω÷400Ω.
czujnik temperatury silnika steruje automatycznym ssaniem
sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego-podaje sygnał o ssaniu-lub sprawdź czy nie ma wycieku tegoż płynu i po dłuższym postoju czujnik jest "suchy" i źle informuje automatyczne ssanie o temperaturze cieczy
Na moje około winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy albo czujnik temperatury ponieważ to on odpowiada za ssanie. No chyba że jest coś zatkane lub pompa paliwa pada ale skoro na gazie jest to samo to brak mi pomysłów. Może moduł zapłonowy ma przebicie i iskra skacze wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, czujnik położenia wału też bym zweryfikował.
To czujnik temperatury, na podstawie jego odczytu, sterownik odpowiednio zarządza silnikiem.
Jak sprawdzałeś? Mi to wygląda na uszkodzony czujnik temperatury
Ssanie sie zacielo ? Czujnik temperatury?
Na wszelki wypadek wymieniliśmy też czujnik temperatury odpowiadający za ssanie. Nie tylko za ssanie, bo to czujnik temperatury sterownika, który odpowiedzialny jest za ten błąd. Dlatego na początku napisałem, że to nie ten wymieniasz. Al Ty zamiast pogrzebać po maską, wertowałeś jakieś fora.
Może to jakaś zbieżność losowa z tym płynem.Jak na paliwie się dławi to warto sprawdzić filtr paliwa,ciśnienie z pompy paliwa.Jak nie trzyma wolnych to regulator obrotów tak zwany "krokowy" lub czujnik temperatury sterujący "ssaniem" na zimnym silniku. Może grzebiąc pod maską rozłączyłeś jakiś przewód . Warto by sprawdzić to wszystko na diagnostyce...
no ten czujnik musze sprawdzic. Wiem jeszcze ze ssanie nie dziala. Jaka jeszcze moze byc przyczyna niedzialania ssania procz czujnika temperatury?
Ja obstawiał bym czujnik temperatury cieczy ( ten dający na komputer) Z tego co piszesz nie masz ssania- zimne auto kuleje ciepłe wiadomo nie potrzebuje ssania . A może silniczek krokowy jest uszkodzony i nie jest w stanie podbić obrotów na tyle ile potrzeba zimnemu silnikowi ? Zacznij diagnozę od czujnika temperatury , lub podjedź do jakiegoś majstra...
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
Witam Z dotychczas przeczytanych postów na forach nie znalazłem podobnego problem choć dotyczy on obrotów silnika na biegu jałowym. Sytuacja ma miejsce zarówno kiedy silnik nie został nagrzany ale również kiedy jest już temperatura silnika w granicach 85-90 stopni C - obroty silnika w granicach 1200-1400. Przypadki: 1. uruchamiam silnik - obroty 1100-1200...
kupiłem nowy czujnik temperatury ten z dwoma pinami do ssania middy gdzie ty widziałeś czujnik temperatury 2 pinowy w GLE? W boszu jest u góry na termostacie w abimexie jest z tyłu na kolektorze dolotowym.
możę warto sprawdzić czujnik temperatury silnika być może przewód jest przetarty i dostaje błędne sygnały i włącza ssanie
Radze nie odłączać wtyczki od ECU na podłączonym akumulatorze bo może spowodować to jego uszkodzenie. Nie ma w tym silniku czujnika ssania. Niebieski czujnik podaje informację do ECU o temperaturze silnika. W tym aucie jest możliwość diagnostyki poprzez kody błyskowe - do tego służą kostki pod mieszkiem lewarka zmiany biegów lub żółta wtyczka obok cewki...
czujnik temperatury.
Za ssanie steruje komputer, a on steruje z czujnika temperatury. Są dwa czujniki, jeden do zegarów, drugi do kompa. Oba są obok siebie w bloku za termostatem. Silnik 1.1 w tej budzie, nie ma to mocy, ani nie rozpędzisz się tym. 1.4 ledwo pasuje do tego auta.
jezeli robi ci sie to na zimnym silniku tylko-wymien czujnik temperatury silnika ktory steruje ssaniem automatycznym
Witam. Samochód pali za każdym razem od strzała. Tylko po nocy nie pracuje na ssaniu, ale po przejechaniu ok. 2 km i pozostawieniu samochodu na godzinę już zapala na ssaniu. Tak jest w każdy dzień. Czujnik temperatury sprawny, brak błędów. Pozdrawiam.
Witam Od czasów pojawienia się mrozu muszę dłużej kręcić za nim zapali do tej pory palił na dotyk i na ciepłym dalej tak pali;) Czy może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury? bo mam wrażenie ze mieszanka jest zbyt uboga tzn w fazie ssania. Jeśli może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury to którym bo ktoś wyżej napisał że...
A i jeszcze czujnik ssania, obok czujnika temperatury cieczy chłodzącej- przy kolanku przy termostacie.
Czujnik niskiej temperatury to ten koloru niebieskiego, steruje on ssaniem po zapaleniu silnika.Pozdrawaim
Diagnostyka komputerowa wykonana? Ma jakieś błędy? Jeśli tam jest, to sprawdź też czujnik temperatury zasysanego powietrza.
masz uszkodzony czujnik temperatury silnika to jest ten czujnik co jest na termostacie on jest od ssania poprostu jak jest ciepły odpala na tzw ssaniu i jak wystygnie pali bez zazutów miałem to samo po wymianie tego czujnika wszystko było ok
A sterownik z czujnika temperatury.
Sprawdź czujnik temperatury :) może coś masz ze "ssaniem" :) i zalewa :)
Sprawdż czujnik temperatury płynu chłodzącego, z czujnika pobierany jest sygnał do układu "ssania".
I sprawa się wyjaśniła Czujnik czarny obsługuje wskażnik temperatury Czujnik niebieski reguluje automatyczne ssanie dizękuje wszystkkim PIOTR
Witam. Posiadam Punto z 98r 1.2 8v bez gazu. Ostatnio pojawił się problem. Zawsze po zapaleniu samochodu, auto wchodzi na obroty w granicach 1500-1800, które wogóle nie obniżają się. Wiem, że były podobne wątki na forum z tym że nie znalazłem w nich pomocy więc dziękuję z góry osobom które udzielą mi rady "szukaj w google lub wyszukiwarce". Dodam iż...
auto nie odpala po nocy albo długim postoju. trzeba kilka razy kręcić żeby załapało. jak już odpali to z tłumika idzie biały dym i czuć benzynę obroty falują. po rozgrzaniu wszystko jest w miarę ok jednak obroty biegu jałowego utrzymują się w granicy tysiąca. oprócz tego dużo pali benzyny 2x tyle co powinien .auto ma założony gaz od niecałych dwóch...
Osobiście podejrzewał bym problem z czujnikiem temperatury załaczającym ssanie.. Jednak bez podłączenia komputera to takie gdybanie.. po podłaczeniu wykaże Ci co i jak jest nie tak..
Podjedź na komputer musisz go zdiagnozować.Chyba że czujnik temperatury cieczy odpowiadający za włączenie ssania,po prostu chodzi na ssaniu i go zalewa.
Moim zdaniem to zaciął się silnik krokowy, a jesli uszkodzeniu ulegl by czujnik temperatury od ssania, komputer ustalil by temp. 20 stopni Celcjusza wiec silnik pracowal by poprawnie w tej porze roku.. podejrzewam tu silnik krokowy, pozdrawiam:) Gdzie tam jest silnik krokowy, dostajesz ostrzeżenie , regulamin pkt 8.1 Oto porada dla początkujących http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Witam; mój Fiat Ducato 2,5 tdi rano bardzo ciężko zapala przy plusowych i minusowych temperaturach. Muszę długo kręcić aby zaskoczył,podobno świeca płomieniowa uruchamia się przy temperaturze -3st. podczas całodziennej pracy nie ma problemów z uruchomieniem odpala na dotyk nie ważne ile miał przerwy. Czy jest możliwe że to jest uszkodzony czujnik temperatury...
hej..o ooo jak to badziew?:( kurcze ci gazownicy to podobno są najlepsi w okolicy...instalka kosztowala mnie 1600zl.gaz pali niezle...na zbiorniku 35l zrobilem w trasie 490km..przy silniku 1.6. to co maszzbierac na nowy reduktor?hym Dodano po 4 a tak wogole to ustawilem przełączanie na 25 stopni..zobaczymy jak się bedzie teraz sprawował.i gazownik doradził...
Ja kiedyś miałem w swojej taki przypadek. U mnie winny był czujnik temperatury umiejscowiony w kolektorze dolotowym. Z tego co pamiętam odpowiadał on za włączenie urządzenia rozruchowego, czyli coś jak ssania w starszych modelach. Kiedy padł elektronika silnika traktowała to tak, że silnik jest ciepły, wtrysk był inaczej dawkowany i nie odpalał. Jak...
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury cieczy. Czy aby nie za długo chodzi na ssaniu ? Ale skoro znalazłeś już jedną usterkę to podstawa ją naprawić. pozdrawiam
wymieniłem czujnik temperatury i nic
Mało szczegółów, napisz czy ma paliwo, iskrę gdy nie odpala a jeśli ma iskrę i paliwo to może być czujnik ssania ewentualnie temperatury musisz sprawdzić wiele elementów i wtedy pisać.
Chodzi na ssaniu na zimnym? Może czujnik temperatury padł?
Panowie, a który czujnik temperatury powietrza dolotowego czy czujnik temperatury płynu chłodzącego może odpowiadać za załączanie się ala ssania automatycznego ? bo ja czuję że coś broi bo czasami załącza się a czasami nie przy podobnych parametrach zewnętrznych
Czujnik temperatury płynu, 4 piny.Oporność czujnika przy 20 stopniach 2000 max 3000 OHM.pin 1i3,2i4.Te same oporności. Informacja pożyczona z Moto Profil.
Pewnie czujnik temperatury do wymiany.
a sprawdzałeś czujnik temperatury który odpowiada za ssanie może go nie włącza i silnik chodzi bez ssania
Może byc uszkodzony czujnik temperatury ale nie ten od wskaźnika tylko ten do komputera nazywany potocznie czujnikiem ssania
chodzi mi o to czy jest tylko ten czujnik 4-pin ktory daje info na zegary i ECU czy jeszcze sa jakies inne ktore moga powodowac przekłamania i brak ssania.
Witam piszesz w mieście a jak poza,a jak z wolnymi obrotami może czujnik temperatury i chodzi na ssaniu (sterownik widzi zimny silnik)a co do rozrzadu to był zmieniany
Czujnik temperatury! Sprawdz jak zapalał będzie na odłączonym czujniku. Powinien wtedy byc na ssaniu.
W przypadku uszkodzonego czujnika (gdy zaniża temperaturę) auto będzie pracować na ssaniu co wplynie znacznie na zużycie paliwa
A temperaturę pokazuje dobrze?? Ssanie jest uzależnione od temperatury jeśli czujnik jest zwalony to ssanie się nie wyłączy... Pozdrawiam
Witajcie, co jest w silniku AGN odpowiedzialne za włączanie i wyłączanie ssania? U mnie nawet jeśli jest +25 i auto postoi to po odpaleniu przez ok 3 min mam ssanie. Czujniki pokazują prawidłową temperaturę w vagu.
jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
prosze powiedzcie mi czy mam mocno go dokręcić? chodzi mi o ten od temperatury do komputera od ssania on ma podkładę miedzianą mocno go trzeba dociągnąć?
Witam . Kiedyś borykałem się z problemem gaśnięcia w moim peugeocie okazało się że wadliwy jest czujnik temperatury płynu chłodzącego ,który podawał na kompa za wysoką temp a ten nie załączał ssania .
A może któryś z czujników temperatury przekłamuje i auto chodzi na ssaniu i dlatego tyle pali.
Sprawdź czujnik temperetury.Ja miałem podobny problem.Przy zimnym silniku VAG pokazywał mi temperaturę 70 stopni.wymiana czujnika temperatury pomogla.
krokowiec albo czujnik temperatury
Do sprawdzenia: czujnik temperatury silnika, poziom oleju w silniku.
Witam. Z opisu usterki wygląda mi to na ssanie a raczej brak ssania. Proponowałbym wymiane czujnika temperatury cieczy chłodzącej .
Czy problem występuje też na ciepłym silniku ?? Jeśli tylko na zimnym to problem z "ssaniem" - do sprawdzenia czujnik temperatury.
wracam do tematu, jednak to nie była przyczyna, ale czasem zapala mi się kontrolka od chłodnicy (jak jest zimny, po 10~ kilometrach już przestaje się zapalać) Przeczytałem w innym wątku że to był problem ""Problem rozwiązany. Przyczyną tego, że ledwo odpalał na zimnym i nie miał ssania był czujnik temperatury cieczy chłodzącej "" ( Audi A4 B6), ja natomiast...
jeśli silniczek ssania ponoć ok i czujnik temperatury to sprawdź pocentiometr przepustnicy , przeczyść styki w nim
może jest uszkodzony czujnik temperatury??
Trudno wyczuć obroty bo obrotomierza nie mam ;/ z tego co wiem to sondy nie mam bo nigdzie na rurze od kolektora aż do katalizatora jej nie ma wiec to trochę dziwne mam ten samochód 2 tygodnie i historii jego nie znam może jakiś mądry mechanik ja wymontował. Tylko zastanawia mnie to dlaczego ten czujnik temperatury silnika sterujący ssaniem nie ma żadnej...
Witam. Nie działa ci automatyczne ssanie. Czujnik temperatury sprawny?
Mam takie pytanie, jak odłączę przepływomierz to auto nawet gdy jest temperatura na minusie nie ma ssania. Czy przyczyną jest to że wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny? Czy informacji do sterownika na temat ssanie nie powinien dostarczać czujnik temperatury płynu g62? Ten z tego co patrzyłem czujnik na zimnym silniku ma dobre wskazania. Raz mi się...
Mógłbym prosić o bardziej wnikliwe wyjaśnienie, czemu akurat czujnik temperatury może mieć tu znaczenie ? Jestem zielony w sprawach mechaniki W przypadku uszkodzenia czujnika temperatury komputer wykrywa cały czas silnik jako zimny i zalewa go paliwem - silnik działa cały czas na ssaniu. Kolejną rzecz jaką nalerzy sprawdzić to przepływka, przepływomierz...
Proponuje tradycyjnie- wymienić świece zapłonowe,kopułkę,palec.Przewody zapłonowe zabierz do domu i wysusz na grzejniku-tylko oznacz sobie kable!!! Dopiero potem pomyślimy o pompie w zbiorniku paliwa,oraz o czujniku temperatury,odpowiedzialnym za załączanie się "ssania"(wzbogacania mieszanki dla zimnego silnika). Po nagrzaniu chodzi dobrze?
Czasem powodem wysokich obrotów w samochodach z automatycznym ssaniem może być czujnik temperatury - sterownik myśli że silnik jest zimny i daje mu ssanie. Płyn w chłodnicy(poziom) też sprawdź. Tak miałem w nissanie, nie wiem czy dokładnie tak samo jest w poldku.
czujnik temperatury ssania corsa czujnik ssania seicento skoda ssania czujnik
cewka zapłonowy lampa czujnik misce olejowej makro przycisk access
kawasaki vulcan kawasaki vulcan
Home Assistant: Tworzenie przełącznika trójstanowego Jak zdjąć obudowę płyty głównej w Samsung Galaxy Note 4