Witam. Niedawno przełożyłem z kolegą silnik z Passata B3 1.6 TDI do Glofa II. Napotkaliśmy jeden problem. W tym silniku znajduje się takie urządzenie jak pompka wymuszonego obiegu cieczy chłodzącej. W poprzednim silniku turbina była chłodzona powietrzem i nie ma do tego instalacji. Ponoć ta pompka nie chodzi cały czas tylko jest połączona z czujnikiem...
Witam gdzie zlokalizowany jest czujnik temperatury doładowania turbiny Renault Master 2.3 100km?
który to czujnik : -czujnik temperatury zaworu egr, -czujnik temperatury DPF Ani EGR , ani DPF . :cry: Jak obwód czujnika temperatury przed turbiną to przed turbiną . :D To ten z zielonym kabelkiem :D
U mnie niestety nie ma postępów. Wszystko co zaleca instrukcja Mercedesa dla tego błędu już zrobiłem (mam nawet zdjęcia z instrukcjami postępowania) - ale to głównie sprawdzenie szczelności dolotu oraz stanu uszczelek. Ostatnio wymieniłem dodatkowo: czujnik ciśnienia spalin, czujnik temperatury przed turbiną ( zresztą nowy również pokazuje wartości...
Witam. Problemów ciąg dalszy. Zlokalizowałem ten czujnik, osobiście dla mnie jest to czujnik temperatury spalin przed turbiną, czyli takie EGT, nie wiem czemu nazewnictwo w tym przypadku jest inne, ale mniejsza o to. Podmieniłem czujnik na inny i błąd dalej taki sam, jutro zamierzam sprawdzić instalacje elektryczną, może jeszcze jakieś inne podpowiedzi...
Witam, mam pytanie może banalne, natomiast nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Mam kominek i turbine z bypassem (ATC TK 150), która jest na strychu, pionowo prawie nad kominkem. Moje pytanie jest, gdzie znajduje się czujnik temperatury, odpowiedzialny za uruchomienie turbiny. Turbina ustawiona jest na 35 stopni i ciepłe powietrze jest wyrzucane przez...
Po dość długiej przerwie, chciałbym przedstawić kolejne modyfikacje mojego silnika turbinowego z wątku . Najistotniejszą zmianą jest dodanie obudowy turbiny napędowej. Silnik jest teraz zamontowany na solidnej ramie, która pozwala na obsługę w pozycji wyprostowanej :) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Proponowałbym sprawdzenie czujnika G81 temperatury paliwa. W tym celu podłączasz się do vaga i w 01 Engine wchodzisz w 08 Meas Blocks a dalej w grupę 007 i sprawdzasz pole Fuel temp.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Witam forumowiczów i poraz kolejny prosze o pomoc. Jak w temacie audi s3 2003 silnik BAM. Problem polega na ciáglym blédzie P1453 dotyczácym braku ciáglosci w obwodzie czujnika temperatury spalin umieszczonego w turbinie. Czujnik faktycznie byl przegrzany i uszkodzony lecz po wymianie blád pozostaje i po sprawdzeniu okablowania znalazem brak ciáglosci...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
No cóż na początku jak pytałem o chiptuningu TDI to pierwsze odpowiedzi jakie dostałem to: wał korbowy wyjdzie bokiem spłyną tłoki do miski olejowej itp, tak że informacja o spalaniu stukowym mnie nie dziwi, wypalić dziury w tłokach oczywiście można, tak jak pisałem powyżej, ale wiąże się to z totalną nie wiedzą tunera, głównie problem przegrzania tłoków...
Przewody i piny sprawdzone wszystko ok. Niestety mam problem z wymianą tego czujnika w Ibize turbina jest zaraz blisko grodzi i czujnik jest jakby za turbiną a blisko grodzi. Dostęp od góry mało przyjemny i raczej nie możliwy do odkręcenia. Nie wiem czy od dołu będzie dostęp do tego czujnika.
Witam. W Iveco 3,0 50c21 wymieniłem turbinę.Teraz po którkiej jeżdzie wyskakuje błąd p0238 i odcina moc.Czy miał ktoś taki przypadek albo wie co jest jego powodem? wymieniłem jeszcze czujnik doładowania w kolektorze wydechowym , zawór sterujący turbem N... i czujnik temperatury powietrza doładowanego.Wiecej sie chyba nie da. Proszę o podpowiedż
Witam, mam następujący problem : auto straciło moc i przy gorącym silniku czasami nie mam siły utrzymać sie na biegu jałowym i gaśnie. błędy sczytane z komputera to P 400 i P 1180(czujnik temperatury paliwa ) przy czym większość mechaników twierdzi że 400 jest związana z tym że turbina jest niewysterowana przez sterowni z powodu błędu 1180. czujnik...
Co Ty gadasz właśnie ten w kolektorze dolotowym to jest map sensor. W kolektorze dolotowym nie może być Map sensor, a kod P2562 wskazuje na czujnik ciśnienia doładowania, czyli za turbiną. Przed turbiną może być tylko przepływomierz,który może byc zintegrowany z pomiarem temperatury. Przestań pisać głupoty najpierw doczytaj później pisz. Takim sposobem...
Panowie (i Panie)... W mikrohamowni turbinowego silnika odrzutowego zabudowane są dwa czujniki: temperatury i prędkości obrotowej. Mój problem dotyczy zasilania tych czujników. Na początek o samych czujnikach: czujnik prędkości obrotowej to zwyczajna dioda IR i fotodioda. Czujnik temperatury to czujnik typu Pt100 trójprzewodowy (chyba). Moje pytanie...
Z tego co się orientuję, i z dpf i bez w tych rocznikach jest czujnik temperatury na turbinie.
Wszystko zależy jaki to rocznik. Jeżeli jest MAP (1312) to jest w kolektorze ssącym od strony ściany grodziowej. Wtedy czujnik temperatury powietrza jest na wężu z turbiny (1240). Kolory przewodów to fioletowy i jasno niebieski. MAP jest 3 pionowy więc to tylko czujnik ciśnienia bez pomiaru temperatury. W starszych rocznikach nie ma MAP i nie widzę...
WDD2052371F272244 W tym aucie jest silnik 626.951 Podany błąd to P007D Charge Air Cooler Temperature Sensor - czyli pomiar temperatury za turbiną, za intercoolerem. Jest tu (numer 20): Jest to zespolony czujnik ciśnienia i temperatury. Psują się znacznie powyżej normy. Dostęp dość dobry. Numer katalogowy A6079050400 zastąpiony przez A6269052700
Witam wszystkich. Chciałbym stworzyć ew. zakupić sterownik którym mógłbym regulować prędkości turbin w zależności od temperatury czyli: Sterownik powinien mieć: a) cztery wejścia na czujniki temperatury (T1,T2,t3,t4)(mogą być typu NTC 10 Kom) b)Dwa wyiścia(A i B) do sterowania turbin prądem stałym w zakresie (0 V do 10 V) 2) Sterowanie polega na ustawieniu...
Witam wszystkich mam problem z moim golfem mianowicie po wymianie turbo rozrządu egr zaczął dużo palić spalanie na postoju skoczylo z 0.5 do 1.2 Nie mam już pojęcia co robić pali jak smok a turbo zaczyna przeladowywac po między 2 tyś obrotów A 2600 jest wsadzona 3 turbina dwie były regenerowane kupione z intercarsu trzecia jest z seata o takim samym...
Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi. Szukałem na forach podobnych objawów i znalazłem coś takiego: Problem z zaworem N75 (podciśnieniowy zawór sterujący turbiną) - Spróbuję oddać do diagnosty auto żeby sprawdził po kątem tego zaworu. Pozostaje pytanie odnośnie regeneracji turbiny. Jeżeli to problem z tym zaworem to regeneracja możliwe że nie była potrzebna....
Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj przyszła turbina, odesłałem starą. Wyczuwalny jest dość spory luz na wirniku (czy ma tak być?). Procedura po wymianie turbiny znana i nie będziemy się rozpisywać. Problemy są inne: przede wszystkim dość spora ilość oleju silnikowego dostała się do DPF-a przez uszkodzone turbo, uszkodziło czujnik temperatury spalin i pozostaje...
To jest ,,czwórka" więc co do błędu z retardera numer sterownika jest nie potrzebny,oznacza on uszkodzenie czujnika temperatury numer 1 na przewodzi który był spawany jest to pierwszy czujnik od przodu znajdują się tam dwa czujniki T63.Co do oleju w turbinie to tak jak kolega wyżej napisał.
Wentylatorek nie ma żadnych oporów jak się go ruszy palcem. Zdejmowałem obudowę, tak więc po usunięciu kawała szkła na bank nic go nie blokuje. Po podłączeniu zasilana próbowałem go popchnąć palcem ale niestety to nie skutkuje ;) Drugi kabel widoczny na zdjęciu idzie od czujnika temperatury, który odcina zasilanie projektora przy przekroczeniu temperatury....
Witam Mówisz i masz... Czujnik powietrza doładowującego (ciśnienia i temperatury). Czujnik temperatury to czujnik typu NTC (jego opór zależy od temperatury). Jeśli temperatura wzrasta, rezystancja czujnika maleje. -20 stopni Celsjusza: 11,8-14,9 kiloomów +/-0 stopni Celsjusza: 4,5-6,3 kiloomów +20 stopni Celsjusza: 2,2-2,6 kiloomów +40 stopni Celsjusza:...
Czesc ja miałem w różnych autach takie problemy może to Ci trochę rozjaśni Uszkodzona turbina Klapa egr u Przednie klapy egr Brudny egr Zawór sterowania turbiny Zły filtra powietrza Uszkodzona obudową filtra powietrza Brak kalibracji po wymianie Przeprowadzenie kontroli według procedury man po wymianie Drugie po jakim czasie blad powrócił i z jakim...
Ja skutecznie naprawiłem ten błąd F4E4, poprzez naprawę uszkodzonych przewodów idących do pompy myjącej - takie trzy turkusowe. Turbina pompy obracała się palcem bez żadnych problemów, natomiast jedna z trzech faz zasilających pompę była przerwana fizycznie w drzwiach tuż pod modułem sterowania. Kabelki skleiły się z masą bitumiczną izolującą termicznie,...
jeżeli już sie uparliście na montaż tego układu uważam ze powinien być tam też czujnik temperatury oleju ponieważ wyłacznik czasowy bedzie pozostawiał silnik włączony jeszcze przez kilka minut z tym ze w zimie ten czas bedzie potrzebny krótszy a latem dłuższy moze jakiś potencjometr... nie wiem a tak na marginesie w miedzy czasie zamontowałem już kilkanaście...
Witam kolegów. Mam problem ze swoim mondeo jak w temacie 2002 rok MK3, silnik TDCI 2,0 litra oczywiście CR. Czytałem dużo o tym problemie tu na forach ale podobnego opisu nie znalazłem. Od początku, jakieś 2 tygodnie temu podczas wyprzedzania zgasł mi silnik, oczywiście mrugała sprężynka. Po ponownym odpaleniu dalsza jazda bez jakichkolwiek kłopotów....
Problem spotykany w większości VW i Skodach, jedynym sposobem jest odłączenie czujnika temperatury świec, wadą tego jest świecąca cały czas dioda grzania świec, ale auto pali elegancko. Pozdrawiam.
czyli obstawiał byś geometrie przycinającą się tak ?? W tych okolicznościach wszystko na nią wskazuje. Z kontrolką świec żarowych też proponuję zrobić porządek bo ona daje nam kilka informacji : jeśli zapala się i gaśnie to informuje, że po włączeniu zapłonu sterownik silnika ma zasilanie, jeśli zapala się i świeci zbyt długo w temperaturze otoczenia...
To niech wsadzi z przepływki i po problemie.Co do zmian temperatury powietrza to zależy czym jest silnik doładowany turbina czy kompresor.Przy jakims vortechu wystarczy nawet czujnik wody.
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
Też tak sądzę ponieważ nawet gdy nie ma bezpieczników od świateł to i tak gdy włączę prawy kierunek to i pozycyjne świecą . Napięcie ładowania 14.2 V czyli prawidłowe. Wysyłam zdjęcia pod maską i pokrywy bagażnika. Byłem na komputerze i wykazało przerwę na czujniku temperatury powietrza , tzw na czujniku przy ic. Dodano po 14 Wie ktoś albo ma ktoś schemat...
Pewnie chodzi o czujnik temperatury spalin na turbinie.
Witam Mam pytanie w pompie myjącej zintegrowanej z grzałka do zmywarki Siemens SN56N580EU/... jest zastosowany czujnik temperatury NTC ,który posiada w kostce połączeniowej trzy piny-dlaczego sa trzy??? Jeszcze może ktoś wie jaka rezystancje powinien mieć ten czujnik sprawny np. przy temp.otoczenia 20 stopni?
Jeśli dobrze pamiętam to w tym wentylatorze spróbuj zerwać nalepkę i tam powinieneś mieć łożysko . Wpuść parę kropli oliwki powinno pomóc .Co do przewodów z wentylatora : dwa to wentylator , a dwa to czujnik temperatury .HP stosowało czasem w niektórych modelach tylko trzy przewody . Gdzieś w gratach mam podobny , jak główka przestanie boleć po świątecznym...
Witam serdecznie Panowie, Mam uszkodzone dwa czujniki pomiaru temperatury spalin (za i przed DPF) ten za turbiną jest sprawny. Check engine się pali i oczywiście świeca żarowa również miga. Został usunięty DPF z wgraniem nowej mapy. check engine dalej się pali i świeca żarowa również. Pan z zakładu mówi, że mimo wycięcia dpf-a i wgrania nowej mapy te...
Witam Panowie Ostatnio miałem problem podczas jazdy zerwała się dolna poducha skrzyni po przejechaniu 10km tyle miałem do domu przestała działać turbina więc zamontowalem nowa po zrobieniu poduchy lecz turbo Wogole nie pompuje znajomy podpowiedział że to może przez czujnik temperatury silnika bo wyskakiwaly 3 błędy odnośnie temperatury których się nie...
Nie jest to przyczyna awarii, jest to wtyczka czujnika temperatury spalin.
Czujnik pierwszy z przodu zagięty znajduje się nad turbiną
Vtg to zmienna geometria turbiny i nie ma to wiele wspólnego z temperaturą oleju kolego. Po za tym diagnostyka wykonana przez kogoś o marnej znajomości swojego fachu w dodatku robiona pegasusem. Jedź na porządną diagnostykę komputerową i wtedy wrzuć fotę z wydrukami.
Witam, wymiana turbiny- auto słabe, DPF zalecał mechanik, aku zawsze lepszy mocniejszy a na drodze poszedł wtrysk metaliczny dźwięk i nie odpalił już Moim zdaniem mocno przepłacona naprawa, ile miał dpf zapylenia stałego powiedział mechanik że zaproponował, czy od tak sobie bo co bo chciał zarobić Wybacz, ale najgłupszy powód wymiany akumulatora jaki...
Witam Mam Golfa III GTi 2.0 8v mam problemy ze spalaniem auto ma gaz zazwyczaj jeździłem na gazie na zbiorniku robiłem zazwyczaj ponad 500 kilometrów z dużym zapasem ale te kilometry zaczęły spadać doszło nawet do niespełna 300 km poza tym auto bez problemu pracowało sobie poza tym zę np podczas wciśnięcia sprzęgła pod światłami obroty zamiast spaść...
Witam. Mam taki problem. Vivaro 2007 rok 2.5cdti ze sporym przebiegiem. Zapala się kontrolka fap auto oczywiście nie ma mocy. KTS zczytuje następujące błędy: zawsze jest blad: P0544 Czujnik temperatury spalin za filtrem cząstek stałych Przerwa/zwarcie do plusa (czasem zwarcie do masy). Często pojawia się bład zapchanego fapa, mimo wskazania 46 gram...
wymieniłam czujniki na magistrali olejowej do turbiny ciśnienia i temperatury oleju, pozostał do wymiany niebieski czujnik o numerze 049 919 563B. Poproszę o podanie jego lokalizacji w silniku.
Posiadam Renault kangoo 1.5 dci. Problem gdy jest nagrzany silnik podczas np. wyprzedzania gdzie jest potrzebna większa moc, po paru chwilach zapala się lampka temperatury, gdy odpuszczę po chwili gaśnie, temperatura silnika utrzymuje się w normie (połowa skali wskaźnika)...czy to ma coś wspólnego z turbiną, czy jest to niesprawny czujnik temperatury?
Koledzy mam pytanie czy za pracę turbiny odpowiada jakiś czujnik temperatury?
Poszukam pierwszej faktury wymiany i spróbuje podjechać do ASO lecz po ostatniej przygodzie (odebranie auta z uszkodzoną turbiną) trochę strach. Ciekawe co powiedzą. Znając życie założą 4 termostat na który będę czekać tydzień. To jest termostat pilotowany przez kalkulator silnika. Moze wiec to byc wina kalkulatora. Zly program sterowania Co do programu...
Witam mam kolejny problem z moim samochodzikiem, Audi a3 8P 1.9 tdi 2003r narazie próbuję rozwiązać sam ten problem jesli mi sie nie uda to niestety zostaje mi pomoc u elektryka ale moze ktos z was juz mial ten problem i mi pomoże bardzo bym byl wdzieczny, polega na tym ze samochod stracil na mocy pali mi sie kontorlka check engine ze jest w stanie...
Witam Passat b6 2010r 2.0 tdi cr Mam problem z czujnikiem temperatury spalin i przy tym zapala mi się żółta kontrolka w kształcie spirali. Mechanik zdiagnozowal że to czujnik za dpf i to wymienił, kosztował kupę kasy ale dalej jest to samo i on znów chce wymieniać inny ale ten przy turbinie. Mieliście podobny problem?
Witam. Sorry że zakładam nowy temat ale nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi. Od kilku miesięcy jestem "szczęśliwym" posiadaczem Vectry C 1,9 CDTI w wersji SRI Navi z 2007r. Niestety odpalanie zimnego auta to istna loteria. Raz pali od strzała, innym razem trzeba trochę pokręcić żeby zagadało. Po odpaleniu przez chwilę kopci i pracuje jakby na trzech...
W głowicy może być śrubka mosiężna na imbus do odpowietrzania lub jak jest czujnik temperatury wkręcony do głowicy wysoko to można nim odpowietrzyć. Może błąd jest we wskazaniach temperatury? Czy turbina jest chłodzona cieczą?
Bocznik prądowy to te dwa rezystory R010 połączone równolegle. On ze względu na prąd rozruchu turbiny odcina wyjście BMS-a . Można zmniejszyć jego oporność, albo na czas rozruchu turbiny go zewrzeć (wyeliminować) . Tak jak pisałem jakimś przyciskiem chwilowym, albo jakimś włącznikiem 0-I-II ( ale takim z podwójną ilością styków). Wtedy na pozycji (I)...
Prawdopodobnie zastąpiłeś dużą pompę myjącą małą, w skutku czego zmywarka nie widzi odpowiedniego oporu wody na pompie z racji tego że w małej pompogrzałce turbina pompy jest mała i daje mniejszy opór na moduł.
Witam, mam problem z Renault Master 2.5 dCi z 2007 roku. Podczas przyspieszania, gdy obroty przekraczają 2.5 tysiąca, samochód zaczyna otrzymywać gwałtowny zastrzyk mocy i zaczyna intensywnie dymić z wydechu. Podczas ciągłej jazdy można odczuć, że samochód szarpie się i nie jedzie równo. Jest jeden błąd dotyczący czujnika temperatury powietrza w dolocie...
Naukowcy pracujący we Fraunhofer Institute for Microelectronic Circuits and Systems (IMS), opracowali system produkcji microchipów, pozwalający na ich bezawaryjną pracę nawet w temperaturze sięgającej 300°C. Poprzednie próby wykonywania układów zdolnych pracować w tak wysokiej temperaturze, powodowały zwykle stworzenie chipów o stosunkowo dużej powierzchni...
Szukam schematu połączenia wężyków podciśnienia z pompą vacu , turbinką, egrem i czujnikiem temperatury atmosferycznej w astra 1,7 dti isuzu. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam kolegów forumowiczów ;) Mam podobny problem ze swoją maździnką 323j 1,58 BJ ;/ Zaczęło się od wyjazdu w Bieszczady - w wysokich partiach gór temperatura silnika wędrowała w maksymalne położenie. Był to piewszy tego typu przypadek, więc zjechałem na pobocze i podniosłem maskę...odczekałem chwilę. Nic to nie dało - jadąc na kwaterę zmiana temperatur...
Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie :D. Do zbudowania tego silnika zainspirowała mnie...
a nie lepiej było by zastanowić się nad chłodzeniem elektrycznym które uruchamia się automatycznie po wyłączeniu silnika, do tego zastanowić się nad układem podłączonym np. do alternatora, jeżeli wykryje on odcięcie zasilania wtedy uruchomi się chłodzenie?? Dodano po 4 ... a i jeszcze zastosować do tego czujnik temperatury, który wykryje zbyt wysoką...
kolego i co załatwiłeś problem?? mam to samo i wymyśliłem, że mądry komp zarządzający silnikiem gdy nie ma odczytu z czujnika temp, załącza awaryjnie wentylatory żeby nie przegrzać silnika, przechodzi w tryb awaryjny żeby nie przegrzać silnika i odłącza wszystko co jest zbędne do jazdy i co zabiera moc, czyli na pierwszy ogień idzie klima, a na drugi...
Zdjecie nie jest robione przezemnie ale wyglad pompy i opis jaki byl zamioszczony wczesniej do tego zdjecia zgadzal sie z modelem jaki nalezy do mnie a mianowicie golf 3 1.9D bez turbiny. przy tym czujniku widac ze cos jak by bylo doczepione od gory jak by jakas wtyczka natomiast u mnie tego nie ma ale miejsce zamontowania jest identyczne. Po wykreceniu...
Wygląda na przeładowujące turbo przy pełnym obciążeniu. Jeśli pamięta fabryke to w nim mimo wszystko bym upatrywał problemu. Ew. Wykręcić je i dac do sprawdzenia (o ile ktoś bedzie chciał sprawdzać a i tak zregenerować od razu). Dziwne jednak że dopiero przy takiej predkości pojawia się bład. Do tej predkości przy np. niskich obraotach 3 biegu i "but...
Witam, proszę o pomoc. Jestem posiadaczem Tourana 1.9 td, kiedyś zaświeciła mi się w zimie sprężynka i auto wpadło w tryb awaryjny. Powiem co już mechanicy zrobili. Zostały wymienione chyba wszystkie czujniki. Turbina przeszła regenerację i dalej to samo wyskakują jakieś błędy z podciśnieniem.Tylko najciekawsze jest to ,że dzieje się to wtedy i tylko...
Przeczyscilem styki czujnika cisnienia, ten zaraz na przodzie silnika, i jak na razie wszystko dziala ok. Byly troche zasniedziale << jesli mozna to tak ujac. Nadal pali troche wiecej, ale na szczescie w Anglii robi sie juz cieplej i bede mogl ocenic czy czasem nie byla to wina temperatury. Sprawdzilem tez OP-COMem i wszystkie parametry wydaja...
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
rozrząd ustawiony, czujniki pokazują wszystko w normie. ten wóz nie ma czujnika EGT więc temperatury spalin nie sprawdzę. Na vagu nie widać nic złego. Czy możliwe jest mechaniczne uszkodzenie wtryskiwacza tak że będzie dopalać paliwo w turbinie a komputer tego nie zauważy??
Witam mam problem z Manem tga 410. Podczas mrozu turbina doładowuje bardzo powoli, z ładunkiem doładuje do końca ale trwa to bardzo powoli.Na pusto tylko 3 kreski pokazuje. Zmieniłem czujnik doładowania turbiny i nic nie pomogło. Dwa tygodnie temu miałem już taki problem podczas mrozu, ale gdy temperatura w dzień była dodatnia to problem zniknął i turbina...
Witam. Zawzięcie nadal walczyłem z autem i chyba doszedłem do przyczyny. Zakupiłem interface DICE i zacząłem diagnozę. Zauważyłem, że temperatura odczytana z czujnika MAF jest nieprawidłowo wysoka IAT = 120*C, w wyniku błędnej temperatury sterownik błędnie przeliczał masę powietrza i mocno zaniżał ciśnienie zadane za turbiną ( ciśnienie zadane było...
Witam Kolegów Czytałem trochę u "wujka", ale większość takich tematów, pozostaje nierozwiązana :( Niestety silniki diesla to dla mnie dopiero początek, ale serwis nie dał rady i nikt nie potrafi polecić serwisu, który by dał radę. Wrocław Silnik przebieg rzeczywisty (pierwszy właściciel w Polsce i kupiony od Szwaba) 321tys. Był w serwisie i wymieniono...
Witam Miałem takich z 10 sterowników silnika z problemem dotyczącym temperatury silnika błąd dotyczył czujnika T131,wszystkie sterowniki wymieniono na nowe niestety,nic innego nie pomagało(podmiany czujników temp czy silnika kierownicy turbiny)Po otwarciu jednego sterownik przez znajomego okazało się że w sterowniku była woda.Może u Ciebie będzie inny...
Może coś nie tak z mieszanką, co przekłada się na zbyt wysoką temperaturę spalin i czujnik umiera od ciepła?
Cześć. Jest problem w Peug e ot 206. Silnik 1.6 HDI. Raz na czas wyskoczy błąd przeładowania turbiny i odcina oczywiście turbo. Podciśnienia sprawdzone, gruszka chodzi. Przy sprawdzaniu podciśnienia, vacum na biegu jałowym jest dobre, maleje wraz ze wzrostem obrotów. Przy 3 tys. obr. jest go mało. Czy podmienić wpierw zawór N75? Jakieś inne pomysły?...
Witam. Poproszono mnie o pomoc, w nietypowej usterce. Mianowicie rekuperator, po podaniu zasilania, działa "własnym życiem". Silniki od nawiewu i wywiewu, wchodzą na pełne obroty i nic nie można z tym zrobić. Elektronika sprawdzona, przekaźniki także, oczyszczenie styków połączeniowych regulatora temperatury, oraz wymiana przewodu na nowy nic nie dało....
Minęło trochę czasu, nieco więcej już wiem, przymierzam się do takiego eksperymentu i faktycznie będę wykorzystywał pomysł z MPPT (ogólnikowo i bardzo uproszczone): - wykorzystam mikrokontroler, np. Arduino, choć prostsze i tańsze też pewnie sobie poradzą z zadaniem, - napięcie z panelu zamienię w przetworniku analogowo-cyfrowym więc będę miał informację...
Witam serdecznie i proszę o radę. Mam samochód z silnikiem 1.5 diesel jego optymalna temperatura pracy jaką zauważyłem to około 94-95 stopni. Problem polega na tym że czujnik załącza wentylator chłodnicy dopiero przy 100 stopniach i mimo że według katalogów jest to prawidłowe ja obawiam sie przegrzania silnika na przykład z powodu awarii czujnika bo...
Na obrotach biegu jałowego raczej nie ruszysz temperatury przed filtrem. Podczas jazdy z obciążeniem , gdy tem.przed turbiną będzie dochodzić do powyżej 300 st.C to przed filtrem powinno się ruszyć. Ale to tylko podzcas pracy z obciążeniem. Czujnik nie jest diagnozowany na bieżąco, jest brany pod uwagę dopiero gdy system chce odczytac dane z niego im...
Witam. Jestem posiadaczem Leona 1.9 tdi asv 110. Kupiłem go 4 miesiące temu i od tej pory zrobiłem ok 10 000 km. Auto spisywało się bez zarzutu, komputer podpinałem do niego dość regularnie bo mam w pracy, zero błędów, ostatnie śmigałem po górach i też było ok. Jakieś 2 tysiące km temu dostawiłem tempomat, działa on prawidłowo we wszystkich pozycjach...
Jedyna znana mi możliwość aby taka sytuacja wystąpiła to zap....nie po autostradzie i nagły zjazd na parking. W każdym innym NORMALNYM przypadku ostatnie kilka minut jest zazwyczaj spokojnym dojazdem gdzie wszystko naturalnie się wychładza. Zasadniczo to racja. Sprawdzone na hamowni autem z trzema czujnikami temperatury spalin. Pomiar z obciążeniem...
Chciałbym wykonać projekt pomiaru ilości opadów deszczu na bazie Raspberry Pi 3 B Tylko pomiar opadów deszczu chcesz robić? Ostatnim pomysłem jest zakup gotowego, "oficjalnego" pojemnika od stacji meteorologicznej RPi. I to jest najlepszym pomysłem :) Wydaje się więc, że jest to idealne rozwiązanie mojego problemu. Ale oczywiście jest jeden haczyk....
Sprawdź wartości podcisnień wakułometrem najlepiej bo tak na " oko" to nie ma pewności. Ja miałem kiedyś tak w 1.9 TDI ASZ i też kierownice czyszczone. Co się okazało zmieniłem wężyki podciśnień na zbrojone i od razu pomogło. Do tego EGR bym sprawdził czy nie zasyfiony i szczelność na całym dolocie. Do tego logi by się bardzo przydały. Tak jak kolega...
Zaworek jak najbardziej, zobacz częstotliwość regeneracji DPF, kilka razy miałem tak, że temperatura powodowała błąd pomiaru na czujniku kopiowania turbo.
Raczej termostat. Moderowano przez ROBSON33: Proszę nie pisać bzdur. Za wprowadzanie w błąd tak na początek ostrzeżenie na 60 dni. Tu się muszę trochę wstawić za kolegą qwazarpl - to może być czujnik temperatury, termostat, sensor (różne nazwy) zwany przez serwisantów Bosch"czujnikiem zmętnienia". Ta część występuje w zmywarkach Siemens gdzie mamy...
Turbina zaczyna dmuchać od 1150 kopcenie zaczyna się od 1350 wydaje mi się że to moment kiedy turbina dmucha najmocniej Dodano po 42 Czujnik doładowania wymieniłem zero poprawy
Bezwładność tak ale jest jeszcze opór/pobór energii na sprężenie w dolocie. Lżejsze koło daje krótszy czas przy nagłym wciśnięciu pedału gazu przy obrotach wyższych niż minimalne dla rozpędzenia turbo. Co do paliwa poniżej 2000 rpm to nie wiadomo jak ustawiony jest nastawnik i czy w całym zakresie nie jest go mało. Co do oceny co lepsze to wróżenie...
Wczoraj pracowałem przy nim i tez jeszcze raz wymieniłem przepływomierz ze sprawnego samochodu. Niestety nic to nie zmieniło. Widać ze nie może zassać powietrza w uszkodzonym, zasysa maksymalnie 850mg/w a w sprawnym nawet do 1300mg/w i testowane przy temperaturze silnika około 90stopni oraz na postoju.
Kompaktowy, sferyczny tokamak ST40 firmy Tokamak Energy uzyskał temperaturę jonów wyższą niż 100 milionów Kelvinów (8,6 keV), co jest kamieniem milowym w technologii syntezy jądrowej. Artykuł naukowy poświęcony temu osiągnięciu został niedawno opublikowany przez Instytut Fizyki IOP. Temperatury jonów powyżej 5 keV nie były nigdy wcześniej notowane...
Cześć. Samochód jak w tytule, w bloku pomiarowym 102.1 pokazuje cały czas temperaturę 899st. Który czujnik za to odpowiada? Znalazłem dwa: jeden w turbinie, drugi przed DPFem. Na letnim silniku oba pokazują ok 240ohm, więc zakładam, że są OK, po odpięciu zarówno jednego jak i drugiego komputer łapie błędy tych czujników, więc zakładam, że wiązka od...
czyli chcesz go zamontowac za turbina? a nie prosciej przed, mniejsza temperatura, mniejsze cisnienie a przeplyw ilosciowy gazu jest taki sam
Witam Metalowy walec na fotce to silniczek pompy chłodzenia turbiny .
Jestem po wymianie termostatu, z wymianą wyszło mi 100zł Byłem w kilku warsztatach przed wymianą i nikt nie może konkretnie sprecyzować Słysze tłumaczenia że silnik w dieslu długo sie rozgrzewa, a jeszcze jakiś czas temu po rozgrzaniu silnika do 90° nie schodził z niej. Silnik rozgrzewa sie zawsze do 90° potem spada do 80° ,jak włączyłem ogrzewanie...
Auto jak w temacie. MultiDiag wywala błąd: Czujnik temp. powietrza zasysanego przerwa lub zwarcie do plusa. W blokach pomiarowych temperatura to -40stC. Pytanie moje brzmi. Czy czujnik ten jest w przepływomierzu?? Nic innego na dolocie przed turbiną tam nie ma.
Witam Wszystkich Nie wiem czy piszę w dobrym miejscu o poradę w tej kwestii, jeżeli nie proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu. Potrzebuję porady, z kolegą mamy do wykonania pracę dyplomową, otrzymaliśmy temat w którym na przekroju silnika turbinowego mamy zaprezentować uruchomienie tego silnika a dokładniej 3 różnych uruchomień i do...
W tym silniku normalna temp. pracy została ustalona na 98-105°C. Dla tego nie wolno stosować do nich wody. Masz za niski spadek temp. przy chłodzeniu silnika. Może to być też przekłamanie czujnika. Delta temp. pasowała by. Co do silnika, jako że to jednostka turbo, sprawność uzyskuje dopiero jak turbina zaczyna wytwarzać nadciśnienie, czyli w okolicach...
Czujnik poziomu oleju i N75 to dwie różne sprawy. Jeden podłączony jest pod licznik a drugi pod sterownik silnika. Podłączyć wtyczkę do N75. Połączyć się z licznikiem i zobaczyć jaki widzi poziom oleju i jego temperaturę. Do sprawdzenia czujnika najlepszy jest oscyloskop. Może on nie mieć zasilania, może być uszkodzony lub nie podaje sygnału do licznika...
to kod błędu doładowania powietrza, możliwe że intercooler zaczyna puszczać, lub poprostu wystarczy przeczyścić czujnik doładowania. U mnie też tak się działo jak wydmuchało ustrzelkę między turbiną a korektorem. Musisz sprawdzić auto pod tym kątem