Krzysztof Kamienski napisał: jiwaniuk napisał: czujników Pt100. Nie w silnikach do zabezpieczeń termicznych. Zbyt rozbudowanych regulatorów wymagają. A czy wg Ciebie do każdego silnika używa się falownika? I czy bez falownika przypadkiem termistor nie potrzebuje układu elektronicznego żeby móc wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia temperatury?...
Jest napisane na tabliczce: PTC-DIN44081......... Czujnik temperatury uzwojeń typu PTC pozdrawiam
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
Można rozważyć możliwość rozruchu z przeciążaniem transformatora - tylko przydałby się czujnik temperatury uzwojeń. Przy gęstości prądu w uzwojeniu 25 A/mm2 gęstość mocy jest około 11 W/cm3, to daje wzrost temperatury poniżej 4 C na sekundę - ze 20 sekund można, potem trzeba poczekać na ostygnięcie. Trzeba by używać uzwojenia na 24V - przy takim przeciążeniu...
Poza oczywistym zabezpieczeniem nadprądowym (wyzwalacze przy wyłącznikach SN i nn) w transformatorach żywicznych stosuje się czujniki temperatury uzwojeń, działające na wyłącznik SN. A gdy wszystko zawiedzie (lekkie przeciążenie, czujnik temperatury źle podłączony i zanieczyszczone siatki wentylacyjne drzwi komory) to pozostaje czujka p.poż (z własnego...
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
Witam, Moim zdaniem: 1) czujnik zaniku faz dla takiego urządzenia jest rzeczą niepotrzebną - powodującą niepotrzebne wyłączenia, 2) wyłącznik silnikowy - odpowiednio dobrany zabezpiecza przed zwarciami, przeciążeniami, zanikiem faz, 3) czujnik temperatury zamontowany w silniku - zabezpiecza przed przegrzaniem spowodowanym np. uszkodzeniem przewietrznika,...
Jaki rodzaj czujnika się tak opisuje? TK to czujnik temperatury uzwojeń np. termistorowy. Chyba bez fabrycznego sterownika/ zabezpieczenia do tych wentylatorów się nie obejdzie? To będzie najlepsze rozwiązane zgodne z DTR producenta urządzenia. Należy jeszcze pamiętać że wszelkie niezgodne z instrukcją fabryczną podłączenia zwalniają tego producenta...
To silnik trójfazowy. Pod 230V trzeba go połączyć w trójkąt i dodać stosowny falownik. Do tego nie wiem czy zielone przewody to czujnik temperatury uzwojeń czy też może hamulec. Należałoby to sprawdzić.
Na odczepach jest najpewniejsza , ale trzeba trudny do zdobycia przełącznik lub trzeba samemu dorobić . Na triaku wyjdzie w sumie taniej ( mniej drutu ,brak specjalnego włącznika ,można włożyć w uzwojenie tani czujnik temperatury uzwojenia ),ale jak walnie triak to trzeba mieć na zapas kilka i być przygotowany na szybką wymianę bo spawać trzeba .
W moim HDS 790c spalił się silnik... Znacie zakład który zajmuje się przezwajaniem lub ma ktoś taki silnik na stanie? jaki to dokładnie model ? zdjęcie tabliczki można prosić lub parametry typu moc obroty rodzaj chłodzenia itp? to taki jak ten hsd790ci z allegro? czujnika temperatury uzwojeń nie było u ciebie? https://obrazki.elektroda.pl/4568554100_...
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
Wszyscy piszą że bez sensu, a miedź ma współczynnik temperaturowy niewiele różniący się od platyny która jest bardzo popularna w czujnikach temperatury. Wymaga to precyzyjnej elektroniki, ale są na to sposoby, są nawet gotowe scalaki do PT-100. Miedź w porównaniu z platyną ma kilka wad, nie nadaje sie do wysokich temperatur i łatwo wchodzi w reakcje...
Witam. Podobnie jak dla silników prądu przemiennego, rodzaj i ilość zabezpieczeń zależy od mocy silnika. Inne zabezpieczenia dla 1W a inne dla 1 MW.Dla większych mocy - oprócz zabezpieczenia od zwarć i przeciążeń stosuje sieę np zabezpieczenia termiczne zabudowane wewnątrz uzwojeń, czy zabezpieczenia różnicowe ( nie mylić z różnicowo-prądowymi) - polegające...
NA upartego można by wykorzystać uzwojenie 110V jako sieciowe. Rdzeń da radę. Tylko raz że należałoby zastosować wymuszone chłodzenie, to łatwe. A dwa czujnik temperatury wewnątrz uzwojenia a to już trudne. Próbować można, jeden zgrzew to kilka milisekund. Jak na zewnątrz uzwojenia zrobi się te 60 stopni to dać odpocząć.
Trzeba na początek sprawdzić lub skalibrować do sterownika czujnik temperatury, sprawdzić uzwojenia silnika.
Witam! Pod U, V, W podłącz fazy, ale wcześniej upewnij się, że silnik sprężarki jest na napięcie 3×380V lub 3×400V. Przewody 1,2 to prawdopodobnie czujnik temperatury uzwojenia silnika (bimetalowy powinien mieć 0Ω jeżeli zmierzysz jakimś multimetrem, czujnik PT powinien mieć około 3kΩ). W starszych urządzeniach raczej stosowano bimetale. Zamieść...
Mi się bardzo Arduino podoba i uważam to za świetną platformę na realizację pomysłów. Moj pomysł to czujnik temperatury uzwojenia z cyfrowym odczytem tej temperatury na bazie płytki TM1638 https://obrazki.elektroda.pl/7121111300_... Chcę tylko, aby można nastawić pewną temperaturę np. 110 °C po osiągnięciu której włączy się alarm -...
złożę i podłącze silnik do zasilania, pozwolę mu się nagrzać i zobaczymy jak zachowa się rezystancja czujnika, to chyba najlepszy sposób Dodano po 8 Działanie bardzo nietypowe, przeprowadziłem szczegółowe badania czujnika temperatury oraz termobimetalu wentylatora. Działanie wskazuje na NTC (ujemny współczynnik), jednak ma on dziwny stan stabilny i...
jednak w metodologii planowanych przeglądów i napraw oprócz wymiany łożysk realizowane są również przezwajania silników, które są wymagane ze względu na pogorszenie stanu izolacji, sprawności silnika i innych parametrów. W nowych silnikach czujnik temperatury uzwojenia to standard. Spalenie izolacji owszem zdarza się, ale uszkodzenie izolacji silnika...
W pkt2. przepraszam czujnik temperatury uzwojeń.
Każdy typowy termik przystycznikowy czy wyłącznik silnikowy przerywa torami roboczymi obwód zasilania silnika, więc tu się nie nadaje. A jeszcze lepiej czujnik temperatury uzwojeń? No ale silniki autora nie mają nic poza uzwojeniem :) a dokładanie czujników "po swojemu" jest dość kłopotliwe. Rozwiązaniem byłyby (jak pisałem) przekaźniki monitorujące...
O, widzisz masz doświadczenie z trochę większymi pompami, chętnie dowiedziałbym się o tym zabezpieczeniu badającym cos fi, może coś więcej skrobniesz? Mile widziany jakiś link. Ale nie do pudelka :) Też uważam że przepięcie to nie jest żaden "zabójca pomp". Jak pompa jest nawinięta tanim drutem, gdzie producent oszczędza na lakierze to przebicie można...
Jest to czujnik temperatury wciśnięty między uzwojenia transformatora. Jego zmostkowanie uruchamia prostownik, ale wolałbym jednak umieścić jakąś czujkę.http://obrazki.elektroda.pl/62955...
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
jednak tam diody które reagują na cewki Ze co proszę ? Nie rozumiem. Jakie diody, gdzie diody? Najprawdopodobniej silnik ma czujnik temperatury uzwojeń, ale nie wiemy jaki i jaki kolor przewodów posiada.
Otóż ciężko jest dostać się do miejsca podłączenia tych kabli , na naklejce jeszcze pisze Drehzahl 0-1300t/min , (obroty) i Spannung 30-380V(napięcie) ,podłączyłem 1,2,3, i żółto czerwony pracuje normalnie a po co są trzy niebieskie? nie łapę. Weź miernik i sprawdź jaki przewód z tego silnika jest podłączony do jego obudowy. Być może, że w tym wentylatorze...
To jest ten transformator Nie widać żeby miał bezpiecznik termiczny. Czy w tym silniku jest czujnik poziomu oleju Nie. To czujnik temperatury uzwojeń.
Powinna być regulacja od 17V do 24V ! średnica powinna być OK. Można przykleić czujnik termiczny tak by jak zostanie przekroczona temperatura transformatora to się wyłączy. I jeszcze uzwojenie wtórne powinno być obok pierwotnego.
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
Dodaj zdjęcie zacisków. I podaj zmierzone rezystancje. Przypadkiem wentylator nie ma swojego mini silnika ? Albo jakiś hamulec lub czujniki temperatury uzwojeń. Silnik dwubiegowy to niby nie jest.
Z tego co widzę do szczotek masz biały i czerwony. Stojan niebardzo widzę na zdjęciach ale wydaje mi się że powinieneś podłączyć się między czarny a szary (te 2 które są razem). Brązowy na razie olej, to chyba przewód między uzwojeniami. Niebieski to chyba czujnik temperatury, jego też nie podłączasz. Także połącz razem powiedzmy czerwony i czarny,...
Normalnie 2 przewody wszystko jedno gdzie w kostce Dlaczego chcesz pomóc koledze zniszczyć silnik? Ta kostka to nie zasilanie a czujnik temperatury uzwojeń. Zasilanie należy podłączyć do śrub na tabliczce zaciskowej silnika. Schemat jest pod pokrywą - zaprezentowany przez autora w pierwszym poście. No tak tylko ja mam w garażu instalację starego typu...
Jeżeli silnik posiada czujnik temperatury uzwojeń to należy go podłączyć w obwód sterowania, sprawdzić styczniki kierunku czy któryś się nie zawiesza po wyłączeniu zasilania(mechanicznie) tzn. odpada po czasie jak już brama jest zamknięta lub otwarta, podobna usterka się już zdarzyła(stycznik).
Na stojanie masz wybite 380V Y ( czyli gwiazda bez możliwości zmiany połączeń), pozostałe dwa wyprowadzenia to albo czujnik temperatury uzwojeń, albo dodatkowa grzałka wewnętrzna(są takie rozwiązania). Jakkolwiek podłączysz (pomijam sens tego), to musisz zwrócić uwagę na kierunek obrotów. Oś wirnika służy jako pompa oleju, transportując go z dna obudowy...
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Witam, dzięki za zainteresowanie. Podaję dane z tabliczki znamionowej: Δ380V, I-30,5A, 15kW, I.Kl-F, cosφ-0,90, 50Hz, 2860obr, IP-55, EN 60034. Dodam jaszcze że zamierzam zamontować czujniki temperatury uzwojeń i właśnie pracuję nad obudową chłodzącą silnik. Pozdrawiam Adam
Poprawiłem rysunek Zero jest wspólne, z prądnicy wychodzą dwa zestawy przewodów: pierwszy - trzy fazy, drugi- trzy fazy i zero, jest też para przewodów od czujnika temperatury, który zabezpiecza uzwojenie przed przegrzaniem i w razie zagrzania rozłącza silnik spalinowy, który go napędza. Uzwojenia są dobre, kondensatory również, przebić nie ma. Próbowałem...
W karcie katalogowej jest napisane d modelu 355 wzwyż stosowane są silniki z wbudowanym czujnikiem temperatury uzwojeń wyprowadzonym do puszki przyłączeniowej wentylatora No ale sobie jeszcze doszukam co to tak naprawdę jest :) Wentylator będzie działał praktycznie 24/7 ze stałą prędkością połączony w trójkąt. Więc dać termik i będzie spokojnie działać,...
wychodzi z silnika 7 przewodów.. To pewnie ma czujnik Halla w środku :D ...3 fazy, 4 Hall (zasilanie - sygnał). Sprawdz to dokładnie. Albo 3 fazy, Hall i czujnik temperatury uzwojeń - to też to się na siedem drutów składa. Co do sterownika zaś, jakiś modelarski....O ile da się ten silnik uruchomić na oryginalnym sterowniku, to pomierzyć wszystko i...
Witam,jeśli się mocno grzeje to może ma zwarcie zwojowe .Kolego a jak chodzi dłuższy czas to wyłącza go czujnik temperatury(termik na uzwojeniu) pozdrawiam
Cześć. Koledzy mam pralkę Electrolux WE170V MyPRO. Pralka pobiera wodę, zamyka drzwi i nie obraca bębnem. Grzałkę oraz czujnik temperatury sprawdziłem i są ok. Uzwojenia silnika mają wartości symetryczne po około 10 Ω. Na module nie widać żadnych usterek, a przekaźniki przelutowałem. Sterownik silnika widać, że był zalewany, ale ciekło po radiatorze...
Silniki posiadają wbudowane czujniki temperatury uzwojeń, których końcówki muszą zostać podłączone do zewnętrznego przekaźnika ochrony termicznej np. SET10/STDT, przekaźnika wbudowanego w regulator lub podłączone do stosownie zaprogramowanego przemiennika częstotliwości. Prędkość obrotowa modeli jednofazowych może być kontrolowana przy pomocy regulatorów...
Chodzi o to że hamulec nie jest tzw. luzownikiem tylko normalnym hamulcem. Działa po podaniu napięcia. Nie załapałem wcześniej :) Tu może być też tak, że masz dwie żyły przewodu do zasilania hamulca i dwie albo do czujnika temperatury uzwojeń silnika, albo do mikrołącznika wykrywającego zadziałanie hamulca. Co do samej cewki- "moje" hamulce w małych...
Wydaje mi sie ze moglem podlaczyc jeden z tych przewodów zle, wyciąg działał około 3 tygodni bez problemu i potem przestał, uzwojenie stojana jest innego koloru (przegrzane) Ale miernik pokazuje 147 Ohm, I do niego dotykal czujnik temperatury który jest spalony A jaką wartość wskazywał miernik przed awarią? Nie wiesz. Nie masz więc żadnego punktu odniesienia...
ilnik może działać w gwiedzcie przez dłuższy czas i czy wystarczy sprawdzać czy silnik nie grzeje się. Może, przy małym obciążeniu mechanicznym tylko wsadź mu w uzwojenia czujnik temperatury wraz z dedykowanym przekaźnikiem. Przy tej mocy (cenie) silnika to uzasadniona inwestycja. Możesz też zastosować dobrze ustawiony termik do rzeczywistego poboru...
temat poruszony jest tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... Od siebie dodam, że w przypadku ważnych napędów mozna zastosować elektroniczny przekaźnik zabezpieczenia silników (np. serii GL lub serii P firmy Fanox albo RAP-1 prod. ZEG Energetyka) - jest to jednak wydatek rzędu 500-600 zł. Przekaźnik serii P zabezpiecza przed przeciążeniem...
Witam, Od razu zaznaczam, że jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość. Moim celem jest wykonanie niewielkiego wyciągu do wakeboardu sterowanego ręcznie. Chciałbym zapytać czy mogę podłączyć falownik MC07B0075-5A3-4-00 (wielkość 2S) tak jak na schemacie w załączniku ? Czy wyłącznik bezpieczeństwa, który chcę zamontować na panelu sterowania może...
Witam. To nie jest szlifierka tylko wysokiej klasy polerka i jak będziesz używał jej jako szlifierki zajedziesz przekładnie a zęby wirnika stanowią całość wirnika i kosztują ponad 250zł+vat plus duże koło robi się ok 330zł Dwa białe przewody są od czujnika temperatury i powinny mieć oporność 80-100ohm. i nie ma znaczenia jak je podłączysz. Ale jak poleciała...
Czym zalać uzwojenie pierwotne? Nie mam lakieru elektroizoacyjnego, poza tym byłby problem z jego wygrzaniem, chcę zastosować silikon wysokotemperaturowy, którym będę smarować zwoje podczas nawijania, czy to dobry pomysł ? Najlepiej użyć czegoś o dobrej przewodności termicznej, może pasty termoprzewodzącej? Na silikony uważaj żeby nie był kwaśny bo...
I teraz do sedna, czy taki wiatrak coś pomoże? I czy istniała by jakaś możliwość "oszukania" czujnika temperatury, nie chciałbym, żeby wiatrak chłodził czujnik, co mogłoby poskutkować spaleniem uzwojenia. Z góry przepraszam za ewentualną niewiedzę, raczej laik ze mnie w tych sprawach. Trochę pomoże. Czujnik jest bezpośrednio na uzwojeniu więc chłodzenie...
Witam! Z tabliczki wynika wyraźnie - silnik 3-fazowy, łączony dla napięcia 380 V w gwiazdę już wewnątrz -na zewnątrz wyprowadzone tylko początki uzwojenia (zaciski U1, V1, W1). Pozostałe dwa niebieskie przewody wchodzą rónież do silnika. Mogą stanowić czujnik temperatury umieszczony na czole uzwojenia. To moja opinia. Bez zdjęcia pokrywy przedniej i...
Nie wiem jak zrobić "czujnik przeciążenia" silnika. Mam układ silnik trójfazowy podłączony do prostego falownika zasilanego jedną fazą dającego na wyjściu 3x220V. Potrzebuję układu który mi da sygnał, gdy silnik zostanie "przyhamowany". Problem jest w tym, że silnik kręci się z różnymi prędkościami. Zdarza się też, że układ jest różnorodnie obciążony....
Witam Na zakładzie mam przepompownię w której pompy zanurzeniowe ulegają szybkiemu zużyciu. Są dosyć ważne pod względem procesu produkcji, dlatego mamy zapasowe. Wymianę pomp mamy opanowaną, ale kłopot sprawia zawsze odłączanie i podłączanie przewodów do skrzynki (znajdującej się pod gołym niebem). Myślałem o zastosowaniu złącza okrągłego. Przewód to...
Dziękuję za podesłanie linka z częściami, jednak zastanawiam się czy temperatura wody ma tutaj jakieś znaczenie. Pompa odpływu wody nie ma wbudowanych czujników temperatury. Oczywiście może mieć wpływ na temperaturę uzwojenia co mogę w ostateczności sprawdzić induktorem np. napięciem 500 V lub na spokojnie 250 V. Przez dwa tygodnie zmywarka normalnie...
Elektryk powiedział że może być bez termika bo mam automat na ścianie c16 To nie był elektryk tylko miłośnik wiedzy ogólnej, któremu brak elementarnej wiedzy z zakresu zabezpieczania silników oraz zasady działania zabezpieczeń nadmiarowo-prądowych typu S. Aby zrealizować Twoje zamierzenia, należy wykorzystać styki pomocnicze stycznika. jak podpiąć...
Z kontrolką ładowania i ciśnienia oleju nie ma problemu: alternator, który nie ładuje, ma na zacisku D+ masę (poprzez uzwojenie wirnika, szczotki i regulator), czujnik ciśnienia oleju, przy jego braku również jest zwarty, problem jest tylko z lampką, która sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę, ten czujnik zwiera dopiero powyżej pewnej temperatury. Można...
Schemat ARDO pralek z wyświetlaczem i suszenia, w którym: DSS - blokujący drzwiczki; • PREN - czujnik poziomu (ciśnienie); • IF - filtr sieciowy; • AS - wyłącznik zasilania; • HE - TEN mycia; • z EVP - Zawór Gulf gorącej wody; • EVL - zawór Zatoki zimnej wody; • TH90 - termostat bezpieczeństwa 90 ° C; STAT 1/2...
Pod osłoną powinna być elektronika (moduł) jutro ją zdejmę i pokażę co tam jest i czy w ogóle jest jakakolwiek regulacja. Dam też info czy uzwojenia aluminiowe czy miedziane i czy są jakiekolwiek czujniki temperatury.
Witam ! Nowe generacje silników mają większą gęstość prądu ale mniejszą odporność na przeciążenia. Mają mniejszy stosunek żelaza do mocy silnika . Muszą przez to być dobrze zabezpieczone czujnikami temperatury , wyłącznikami silnikowymi precyzyjnie dobranymi do prądu znamionowego. Z jednej strony oszczędności konstrukcyjne w budowie silnika , a z drugiej...
Problem w tym że w schematach nie ma tego czujnika jest on w uzwojeniu na stałe. Wiem tylko jaką ma rezystancje i chce go podmienić wkładając go blisko uzwojenia. Jest podlaczony w tą samą wtyczkę co łożysko czujnikowe od obrotów.
Bardzo ładnie mi to wszystko wy-obrazowałeś co do bocznika raczej każdy ma taką przypadłość nawet szkło przewodzi prąd przy odpowiedniej temp. Wiele metali ma duże współczynniki temperaturowe może być np 10% błędu na 20°C zmiany temperatury, stopy oporowe na rezystory (konstantan manganin) maja bardzo mały TWR, Myślałem o zastosowaniu elektrody wolframowej...
Witam Są to końce przewodów ( T1 i T2 ) czujnika temperatury ( termistora ) do zabezpieczenia uzwojeń silnika przed przegrzaniem . Podłącza się je do elektronicznego układu zabezpieczającego w obwodzie sterowania .
Co to za przewody pod co podpiąć ten kabel dwuzylowy? W obwód sterowania silnikiem. To są czujniki(szeregowo połączone) chroniące uzwojenie silnika przed nadmiernym wzrostem temperatury.
W związku z wyciekiem wody przez czujnik temp. prawdopodobnie poszło uzwojenie silnika. Najpierw sprawdź koskę silnika tak jak pisze zayzayer. pozdrawiam
To jest termik - wyłącza obwód jak temperatura sprężarki jest zbyt wysoka / płynie zbyt duży prąd. Kompresor ma trzy końcówki uzwojeń. Wspólne (tam gdzie termik jest podłączony, uzwojenie pracy i trzeci uzwojenie rozruchowe (często łączone do kondensatora rozruchowego). Wszystkie te uzwojenia mają przejścia? Kondensator sprawny? Wszystko jest prawidłowo...
Kondensator rozruchowy pompy warto wymienić ze względu na upływ czasu: https://www.piekarz.pl/30863-kondensator... Na zdjęciu właśnie masz czujnik temperatury: https://north.pl/karta/czujnik-ntc-do-zm... oraz czujnik poziomu wody: https://north.pl/karta/czujnik-poziomu-w...
Istnieje jeszcze opcja wpięcia ukladu w obwód sterowania, który przy zaniku napięcia wyłączy zasilanie w obwodzie sterowania No po to te wynalazki się pakuje w uzwojenia, nawet ich obecność jest teraz wymagana różnymi normami. Takie bardziej zaawansowane układy z dynamiczną kontrolą temperatury uzwojeń (PT100, PTC...) bywają bardzo rozbudowane, służą...
Wymontowałem płytkę i sprawdziłem ten transformator wlutowany do niej. Z pomiarów wyszło 22 V na wyjściu. Przylutowałem oraz przykleiłem do uzwojenia nowy czujnik temperatury. Ponownie podłączyłem spawarkę bez płytki zwierając N i N1. Na 230 V nadal wybija B16, natomiast na 400 V słychać buczenie, które jest takie samo na każdym z zakresów spawania....
Myślę że w przypadku takiego projektu opłaca się w prototypie umieścić kilka czujników temperatury, np PT100 i zbadać jak temperatura wygląda w różnych punktach uzwojenia.
Jeśli łożyska rozpadły się, to kawałki metalu są w uzwojeniu(z każdym załączeniem napięcia są przyciągane do uzwojenia) i one mogą być przyczyną zwarć. Temperatura 126 stopni to w środku było więcej ale wszystkie druty nawojowe są dziś na minimum 180 stopni. Czujniki wstawiane w uzwojenie są na temperaturę 155 stopni. Po poborze prądu można sądzić że...
Chodzi nie tylko o moment obciazenia (ksztalt ch-ki obciazenia)zmienia sie rowniez ksztalt pradu, Dlaczego, skoro U/f=const i blachy nie wchodzą w nasycenie? powstaja dodatkowe straty w zelazie. Zgoda, ale największe straty powoduje samo zasilenie silnika przez falownik i podanie częstotliwości nośnej na blachy silnika. Zwiększone straty w żelazie...
Bez tabliczki to loteria nie ma jej?? Pod deklem nie ma rozpiski? , ale prawdopodobnie silnik 3F czerwone/niebieskie/2 białe to trzy uzwojenia pytanie tylko trójkąt czy gwiazda. A dwa cienkie białe to prawdopodobnie czujnik temperatury przegrzania.
A co za znaczenie które uzwojenie masz na wierzchu? Grzeją się obydwa. Czujnik na uzwojeniu jest po to by wentylator za wcześnie się nie wyłączał. Należy dobrać jego temperaturę załączenia tak, aby skutecznie chłodził trafo. Z elektronicznymi czujnikami jest prościej, bo małe gabaryty - a to pozwala wsunąć go w szczelinę pomiędzy uzwojenie a rdzeń transformatora....
Dopuszczalna temperatura 130 stopni. Przez około godzinę na uzwojeniach było 136 stopni. Jaka metoda pomiaru temperatury? Czy metoda oparta na czujnikach wbudowanych czy określona na podstawie przyrostu rezystancji uzwojeń. Wtedy mamy informacje o wartości średniej temperatury uzwojeń? W obu przypadkach temperatury maksymalne, w wybranych miejscach,...
No brawo.Ktoś docenił mój projekt i wykonał przetwornice.Co do układu chłodzenia wentylatorem jest on tam praktycznie zbędny przy tej mocy w zupełności wystrczy pasywny układ chłodzenia (radiator).Poza tym ma jeszcze jedna wadę powoduje niepotrzebny pobór prądu z akumulatora. Oczywiście wentylator nie pracuje cały czas załacza sie tylko przy odpowiednio...
Ten wentylator wymusza obieg powietrza przez czujnik, który mierzy temperaturę powietrza w kabinie i zależnie od tego reguluje intensywność grzania. Po prostu: jak jest wymuszony ciągły przepływ powietrza, to układ szybciej reaguje. Pompka z kolei wymusza obieg w układzie chłodzenia. Kiedyś (124) do jej uruchomienia wystarczało ustawienie któregokolwiek...
Jeśli ten wentylator nie ma wbudowanego czujnika temperatury, to o prędkości obrotowej decyduje SEM indukowana w uzwojeniach. Musiał byś przewinąć uzwojenia, mniej zwojów grubszym drutem.
Oczywiście, że bezpiecznik niewiele zdziała przy zaniku fazy. Wyraźnie napisałem, że bezpiecznik (przypuśćmy wkładka Bm typu Wt00C powszechnie stosowana w przemysłowych rozdzielnicach niskiego napięcia) chroni od skutków zwarć . Nie w każdym rozwiązaniu napotyka się układy kontroli i kolejności faz lub inne - to dodatkowe nakłady finansowe, przy większych...
Masz model MiDIMAGTER 1800 Świadczą o tym dwa przełączniki (jeden zakresów prądu spawania drugi przełącznik 230/400V) Płytka elektroniki US45A lub US45B jeżeli napiszesz jaką to podeślę ci na PW schemat. dane średnic drutów uzwojeń pierwotnych 01-1 DNE 0,9 1-2 DNE 1,5 2-3 DNE 1,5 3-4 DNE 1,5 4-5 DNE 0,7 Czujnik temperatury jest typu NC (normalnie zwarty),...
Panowie ,niech ktoś na 100% mi podpowie ,czy w tym modelu powinien być wentylator dwubiegowy- z trzema pinami w kostce, czy jednobiegowy-z dwoma pinami. U mnie jest ta druga opcja ,czyli jedno uzwojenie wentylatora i czujnik temperatury w chłodnicy 3-pinowy z dwoma zakresami załączania. Jak powinno być prawidłowo i czy u mnie jednobiegowy wentylator...
Witam! Mam jeszcze taki drugi silnik, spróbuję wykonać takie same pomiary na drugim silniku, żeby móc wykluczyć uszkodzenie czujnika. Wcześniej stojan zagrzałem do temperatury ok. 80 stopni, teraz rozgrzeję go do 90-95 stopni, nie chcę przesadzać, żeby nie przegrzać uzwojenia. Zrobię pomiary i wykres i dam znać. Jeżeli wyjdzie to samo, to będę musiał...
silnik ten ma 4 uzwojenia jedno z nich to najprawdopodobniej uzwojenie wirnika oporność 34,8om Uzwojenie wirnika? Co to za silnik? Wydaje mi się, że to jest raczej czujnik temperatury w uzwojeniach stojana.
Czujnik temperatury sprawdzony. Ma rezystancje w normie. Podejrzewam że któraś z cewek zapłonowych. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego na cewkach wynosi 1.4ohm. Tylko niewiem jak sprawdzić uzwojenie pierwotne.
Witam, znalazłem silnik elektryczny jednofazowy 60W. Napędzał wentylator. Po rozebraniu wygląda jak asynchroniczny klatkowy ze zwartym uzwojeniem wirnika. Na zewnątrz wyprowadzone jest 7 przewodów: -2 czujnik temperatury zamocowany na uzwojeniu stojana -5 podłączonych do uzwojenia stojana Pomierzyłem oporności pomiędzy wyprowadzeniami: A-B: 100R A-C:...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Czujniki montuje się w stojanie. Montaz na obudowie lub w ogóle gdzie indziej nie ma większego sensu, a jego skuteczność będzie gorsza niż termika. W zupełnie sprawnym silniku temperatura obudowy będzie się zmieniać w szerokim zakresie w zależności od czasu pracy i postoju, obciążenia na wale i temperatury otoczenia. Jeżeli chce się mieć sensowny pomiar...
Analizowałem dokładnie puszkę silnika. Zasilanie przychodzi szarym kablem od góry na te niebieskie oczka. Brązowy niebieski i czarny to są 3 fazy - żółto-zielony idzie na obudowę i to jest PE. N nie ma wcale. Uzwojenia silnika są połączone w gwiazdę. ZÓŁTY ZIELONY I FIOLETOWY to początki uzwojeń i są połączone z fazami. Końce to odpowiedniki kolorów,...
musisz rozebrać silnik i znaleźć podłączenie wszystkich uzwojeń do czujnika temperatury. przeważnie z czujnika temperatury wychodzą dwa białe przewody i jeden z nich idzie do kostki a drugi to jest właśnie wspólny dla wszystkich uzwojeń. następnie musisz rozłączyć te wszystkie końce uzwojeń od czujnika. weź miernik i znajdź przejście między niebieskim...
Pomijając już przewinięcie trafa. Zauważyłem że w jednym uzwojeniu pierwotnym jest jakiś czujnik temperatury. Po sprawdzeniu rezystancji wychodzi na to ze jest zerowa. Pytanie do znawców tematu, co tam może być w środku? Myślę że jakiś bezpiecznik bimetaliczny? Jeśli tak to dołożyłbym na przyszłość takie bezpieczniki na pozostałych dwóch uzwojeniach....
http://obrazki.elektroda.net/71_12880089... Witam. Ponieważ nieuchronnie zbliża się sezon na prostowniki, przedstawiam swoją konstrukcję. Parametry: -napięcie regulowane 1-15V -prąd regulowany do 8A -zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora 14,4V -zabezpieczenie przed przypadkowym zwarciem zacisków -zabezpieczenie przed zamianą biegunów...
A co do tych 80C które podał kolega Stary1952 to drut nawojowy w emalii jest dużo bardziej wytrzymalszy, kwestia tylko czasowa, jak długo będzie narażany na wyższe temperatury. Nie chciał bym tu z kolegą polemizować ale temp. 80°C uzwojenia wtórnego podałem celowo z tego względu że temperatura uzwojenia pierwotnego będzie zdecydowanie wyższa i tu jest...
Silnik tak jak pisze kolega dwubiegunowy połączenie tylko w gwiazdę 1,2,3 pierwszy bieg a 4,5,6 drugi bieg, kierunek obrotów zmieniasz zamieniając dwie fazy miejscami. Połączenie 3,4 to cewka hamulca, napięcie 24 V stałe, a 7,8 to nie czujnik temperatury a termik. Służy on do blokady automatyki styczników przełączających uzwojenia poprzez przerwanie...
Większość ustrojów magnetoelektrycznych, ma bez posobnika zakres kilkaset mV, z powodu wpływu temperatury na rezystancję uzwojenia miernika dokładność takiego miliwoltomierza będzie gorsza, ale problem można ominąć, używając go jako miernika prądu, zamiast napięcia. Jak rozbierzesz, możesz też wykonać własną skalę, opisaną w °C, przy rozbieraniu uważaj...
Dodatkowo przy chłodzeniu własnym silnika należy kontrolować temperaturę obudowy (uzwojeń jeśli jest czujnik), bo chłodzenie jest znacznie mniej skuteczne niż przy 100% obrotów (albo dać chłodzenie wymuszone).
Poziom wody liczysz na dole pod filtrem czy w komorze? Bo w komorze ma być jakieś 2 - 3 cm wody. Pytanie czy leci woda przez ramiona, ale za słabo i ramiona się nie obracają. Jeśli tak to uszkodzona jest pompa myjąca. Ma ona 2 uzwojenia i 1 jest uszkodzone, przez co pompa jest za słaba. Jeśli chodzi o grzałkę, to trzeba sprawdzić czy się nie przepaliła....
Na 99% poleciał zasilacz falownika (pytałem kolegów w serwisie Grundfosa). Elektronikę można pominąć. Uzwojenie silnika połączone jest w gwiazdę ( wychodzi pięć końcówek: 3 fazy 2 czujnik temperatury) więc należy zastosować dodatkowy kondensator.
czujnik temperatury uzwojenia silnika czujnik temperatury uzwojenia stojana pomiar temperatury uzwojenia
kondensator obrotowy podłączenie markizy spalony silnik pralka bosch
elexia comfort c1027 zamiennik
Einhell STE 5000 D – brak prądu, diagnostyka AVR, szczotki, wyłącznik Numark – jak zapobiec brudzeniu rąk przez koła jog w kontrolerach DJ (sticky rubber, czyszczenie, nakładki)