Krzysztof Kamienski napisał: jiwaniuk napisał: czujników Pt100. Nie w silnikach do zabezpieczeń termicznych. Zbyt rozbudowanych regulatorów wymagają. A czy wg Ciebie do każdego silnika używa się falownika? I czy bez falownika przypadkiem termistor nie potrzebuje układu elektronicznego żeby móc wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia temperatury?...
Witam, Moim zdaniem: 1) czujnik zaniku faz dla takiego urządzenia jest rzeczą niepotrzebną - powodującą niepotrzebne wyłączenia, 2) wyłącznik silnikowy - odpowiednio dobrany zabezpiecza przed zwarciami, przeciążeniami, zanikiem faz, 3) czujnik temperatury zamontowany w silniku - zabezpiecza przed przegrzaniem spowodowanym np. uszkodzeniem przewietrznika,...
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
Trzeba na początek sprawdzić lub skalibrować do sterownika czujnik temperatury, sprawdzić uzwojenia silnika.
Witam! Pod U, V, W podłącz fazy, ale wcześniej upewnij się, że silnik sprężarki jest na napięcie 3×380V lub 3×400V. Przewody 1,2 to prawdopodobnie czujnik temperatury uzwojenia silnika (bimetalowy powinien mieć 0Ω jeżeli zmierzysz jakimś multimetrem, czujnik PT powinien mieć około 3kΩ). W starszych urządzeniach raczej stosowano bimetale. Zamieść...
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
złożę i podłącze silnik do zasilania, pozwolę mu się nagrzać i zobaczymy jak zachowa się rezystancja czujnika, to chyba najlepszy sposób Dodano po 8 Działanie bardzo nietypowe, przeprowadziłem szczegółowe badania czujnika temperatury oraz termobimetalu wentylatora. Działanie wskazuje na NTC (ujemny współczynnik), jednak ma on dziwny stan stabilny i...
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
Jest napisane na tabliczce: PTC-DIN44081......... Czujnik temperatury uzwojeń typu PTC pozdrawiam
Dodaj zdjęcie zacisków. I podaj zmierzone rezystancje. Przypadkiem wentylator nie ma swojego mini silnika ? Albo jakiś hamulec lub czujniki temperatury uzwojeń. Silnik dwubiegowy to niby nie jest.
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
Witam. Podobnie jak dla silników prądu przemiennego, rodzaj i ilość zabezpieczeń zależy od mocy silnika. Inne zabezpieczenia dla 1W a inne dla 1 MW.Dla większych mocy - oprócz zabezpieczenia od zwarć i przeciążeń stosuje sieę np zabezpieczenia termiczne zabudowane wewnątrz uzwojeń, czy zabezpieczenia różnicowe ( nie mylić z różnicowo-prądowymi) - polegające...
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
W pkt2. przepraszam czujnik temperatury uzwojeń.
Cześć. Koledzy mam pralkę Electrolux WE170V MyPRO. Pralka pobiera wodę, zamyka drzwi i nie obraca bębnem. Grzałkę oraz czujnik temperatury sprawdziłem i są ok. Uzwojenia silnika mają wartości symetryczne po około 10 Ω. Na module nie widać żadnych usterek, a przekaźniki przelutowałem. Sterownik silnika widać, że był zalewany, ale ciekło po radiatorze...
Każdy typowy termik przystycznikowy czy wyłącznik silnikowy przerywa torami roboczymi obwód zasilania silnika, więc tu się nie nadaje. A jeszcze lepiej czujnik temperatury uzwojeń? No ale silniki autora nie mają nic poza uzwojeniem :) a dokładanie czujników "po swojemu" jest dość kłopotliwe. Rozwiązaniem byłyby (jak pisałem) przekaźniki monitorujące...
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
Chodzi o to że hamulec nie jest tzw. luzownikiem tylko normalnym hamulcem. Działa po podaniu napięcia. Nie załapałem wcześniej :) Tu może być też tak, że masz dwie żyły przewodu do zasilania hamulca i dwie albo do czujnika temperatury uzwojeń silnika, albo do mikrołącznika wykrywającego zadziałanie hamulca. Co do samej cewki- "moje" hamulce w małych...
Co to za przewody pod co podpiąć ten kabel dwuzylowy? W obwód sterowania silnikiem. To są czujniki(szeregowo połączone) chroniące uzwojenie silnika przed nadmiernym wzrostem temperatury.
Przestal mi dzialac wyciag z lazienki , bylem pewien ze silnik sie spalil i go odlaczylem , potem okazalo sie ze czujnik temperatury zabezpieczajacy w silniku sie spalil . BLUE -> BLACK - 30 OHM Na darmo ten czujnik się nie spalił. Poza tym silnik 13W, 0,15A więc rezystancja uzwojenia głównego 30Ω nie ma racji bytu. Szukaj nowego silnika.
Nie wiem jak zrobić "czujnik przeciążenia" silnika. Mam układ silnik trójfazowy podłączony do prostego falownika zasilanego jedną fazą dającego na wyjściu 3x220V. Potrzebuję układu który mi da sygnał, gdy silnik zostanie "przyhamowany". Problem jest w tym, że silnik kręci się z różnymi prędkościami. Zdarza się też, że układ jest różnorodnie obciążony....
Schemat ARDO pralek z wyświetlaczem i suszenia, w którym: DSS - blokujący drzwiczki; • PREN - czujnik poziomu (ciśnienie); • IF - filtr sieciowy; • AS - wyłącznik zasilania; • HE - TEN mycia; • z EVP - Zawór Gulf gorącej wody; • EVL - zawór Zatoki zimnej wody; • TH90 - termostat bezpieczeństwa 90 ° C; STAT 1/2...
jednak w metodologii planowanych przeglądów i napraw oprócz wymiany łożysk realizowane są również przezwajania silników, które są wymagane ze względu na pogorszenie stanu izolacji, sprawności silnika i innych parametrów. W nowych silnikach czujnik temperatury uzwojenia to standard. Spalenie izolacji owszem zdarza się, ale uszkodzenie izolacji silnika...
Istnieje jeszcze opcja wpięcia ukladu w obwód sterowania, który przy zaniku napięcia wyłączy zasilanie w obwodzie sterowania No po to te wynalazki się pakuje w uzwojenia, nawet ich obecność jest teraz wymagana różnymi normami. Takie bardziej zaawansowane układy z dynamiczną kontrolą temperatury uzwojeń (PT100, PTC...) bywają bardzo rozbudowane, służą...
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
To silnik trójfazowy. Pod 230V trzeba go połączyć w trójkąt i dodać stosowny falownik. Do tego nie wiem czy zielone przewody to czujnik temperatury uzwojeń czy też może hamulec. Należałoby to sprawdzić.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
jednak tam diody które reagują na cewki Ze co proszę ? Nie rozumiem. Jakie diody, gdzie diody? Najprawdopodobniej silnik ma czujnik temperatury uzwojeń, ale nie wiemy jaki i jaki kolor przewodów posiada.
Bez tabliczki to loteria nie ma jej?? Pod deklem nie ma rozpiski? , ale prawdopodobnie silnik 3F czerwone/niebieskie/2 białe to trzy uzwojenia pytanie tylko trójkąt czy gwiazda. A dwa cienkie białe to prawdopodobnie czujnik temperatury przegrzania.
Problem w tym że w schematach nie ma tego czujnika jest on w uzwojeniu na stałe. Wiem tylko jaką ma rezystancje i chce go podmienić wkładając go blisko uzwojenia. Jest podlaczony w tą samą wtyczkę co łożysko czujnikowe od obrotów.
Witam Są to końce przewodów ( T1 i T2 ) czujnika temperatury ( termistora ) do zabezpieczenia uzwojeń silnika przed przegrzaniem . Podłącza się je do elektronicznego układu zabezpieczającego w obwodzie sterowania .
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
ilnik może działać w gwiedzcie przez dłuższy czas i czy wystarczy sprawdzać czy silnik nie grzeje się. Może, przy małym obciążeniu mechanicznym tylko wsadź mu w uzwojenia czujnik temperatury wraz z dedykowanym przekaźnikiem. Przy tej mocy (cenie) silnika to uzasadniona inwestycja. Możesz też zastosować dobrze ustawiony termik do rzeczywistego poboru...
Z tego co widzę do szczotek masz biały i czerwony. Stojan niebardzo widzę na zdjęciach ale wydaje mi się że powinieneś podłączyć się między czarny a szary (te 2 które są razem). Brązowy na razie olej, to chyba przewód między uzwojeniami. Niebieski to chyba czujnik temperatury, jego też nie podłączasz. Także połącz razem powiedzmy czerwony i czarny,...
Witam! Z tabliczki wynika wyraźnie - silnik 3-fazowy, łączony dla napięcia 380 V w gwiazdę już wewnątrz -na zewnątrz wyprowadzone tylko początki uzwojenia (zaciski U1, V1, W1). Pozostałe dwa niebieskie przewody wchodzą rónież do silnika. Mogą stanowić czujnik temperatury umieszczony na czole uzwojenia. To moja opinia. Bez zdjęcia pokrywy przedniej i...
W związku z wyciekiem wody przez czujnik temp. prawdopodobnie poszło uzwojenie silnika. Najpierw sprawdź koskę silnika tak jak pisze zayzayer. pozdrawiam
Witam Na zakładzie mam przepompownię w której pompy zanurzeniowe ulegają szybkiemu zużyciu. Są dosyć ważne pod względem procesu produkcji, dlatego mamy zapasowe. Wymianę pomp mamy opanowaną, ale kłopot sprawia zawsze odłączanie i podłączanie przewodów do skrzynki (znajdującej się pod gołym niebem). Myślałem o zastosowaniu złącza okrągłego. Przewód to...
Analizowałem dokładnie puszkę silnika. Zasilanie przychodzi szarym kablem od góry na te niebieskie oczka. Brązowy niebieski i czarny to są 3 fazy - żółto-zielony idzie na obudowę i to jest PE. N nie ma wcale. Uzwojenia silnika są połączone w gwiazdę. ZÓŁTY ZIELONY I FIOLETOWY to początki uzwojeń i są połączone z fazami. Końce to odpowiedniki kolorów,...
Witam ! Nowe generacje silników mają większą gęstość prądu ale mniejszą odporność na przeciążenia. Mają mniejszy stosunek żelaza do mocy silnika . Muszą przez to być dobrze zabezpieczone czujnikami temperatury , wyłącznikami silnikowymi precyzyjnie dobranymi do prądu znamionowego. Z jednej strony oszczędności konstrukcyjne w budowie silnika , a z drugiej...
Wyłącznik silnikowy (ma w sobie wbudowany człon nadprądowy - zadziała przy zwarciu oraz człon termiczny - przy długotrwałym przeciążeniu nagrzewa się bimetal i po czasie wyłącza zasilanie silnika; czas zadziałania zależy od krotności przekroczenia prądu). Jak widać z działania tego wyłącznika - jego wyłączenie zależy od płynącego prądu, a więc nie ma...
Normalnie 2 przewody wszystko jedno gdzie w kostce Dlaczego chcesz pomóc koledze zniszczyć silnik? Ta kostka to nie zasilanie a czujnik temperatury uzwojeń. Zasilanie należy podłączyć do śrub na tabliczce zaciskowej silnika. Schemat jest pod pokrywą - zaprezentowany przez autora w pierwszym poście. No tak tylko ja mam w garażu instalację starego typu...
Czujniki montuje się w stojanie. Montaz na obudowie lub w ogóle gdzie indziej nie ma większego sensu, a jego skuteczność będzie gorsza niż termika. W zupełnie sprawnym silniku temperatura obudowy będzie się zmieniać w szerokim zakresie w zależności od czasu pracy i postoju, obciążenia na wale i temperatury otoczenia. Jeżeli chce się mieć sensowny pomiar...
Czujniki zabudowane w silniku, niklowe silnik do sprężarki Pomiar sprawdzany w październiku 2019
Jaki rodzaj czujnika się tak opisuje? TK to czujnik temperatury uzwojeń np. termistorowy. Chyba bez fabrycznego sterownika/ zabezpieczenia do tych wentylatorów się nie obejdzie? To będzie najlepsze rozwiązane zgodne z DTR producenta urządzenia. Należy jeszcze pamiętać że wszelkie niezgodne z instrukcją fabryczną podłączenia zwalniają tego producenta...
Jeżeli silnik posiada czujnik temperatury uzwojeń to należy go podłączyć w obwód sterowania, sprawdzić styczniki kierunku czy któryś się nie zawiesza po wyłączeniu zasilania(mechanicznie) tzn. odpada po czasie jak już brama jest zamknięta lub otwarta, podobna usterka się już zdarzyła(stycznik).
Poprawiłem rysunek Zero jest wspólne, z prądnicy wychodzą dwa zestawy przewodów: pierwszy - trzy fazy, drugi- trzy fazy i zero, jest też para przewodów od czujnika temperatury, który zabezpiecza uzwojenie przed przegrzaniem i w razie zagrzania rozłącza silnik spalinowy, który go napędza. Uzwojenia są dobre, kondensatory również, przebić nie ma. Próbowałem...
Dodatkowo przy chłodzeniu własnym silnika należy kontrolować temperaturę obudowy (uzwojeń jeśli jest czujnik), bo chłodzenie jest znacznie mniej skuteczne niż przy 100% obrotów (albo dać chłodzenie wymuszone).
Na 99% poleciał zasilacz falownika (pytałem kolegów w serwisie Grundfosa). Elektronikę można pominąć. Uzwojenie silnika połączone jest w gwiazdę ( wychodzi pięć końcówek: 3 fazy 2 czujnik temperatury) więc należy zastosować dodatkowy kondensator.
silnik ten ma 4 uzwojenia jedno z nich to najprawdopodobniej uzwojenie wirnika oporność 34,8om Uzwojenie wirnika? Co to za silnik? Wydaje mi się, że to jest raczej czujnik temperatury w uzwojeniach stojana.
Silnik tak jak pisze kolega dwubiegunowy połączenie tylko w gwiazdę 1,2,3 pierwszy bieg a 4,5,6 drugi bieg, kierunek obrotów zmieniasz zamieniając dwie fazy miejscami. Połączenie 3,4 to cewka hamulca, napięcie 24 V stałe, a 7,8 to nie czujnik temperatury a termik. Służy on do blokady automatyki styczników przełączających uzwojenia poprzez przerwanie...
Po wzroście obrotów silnika spalinowego bendix zostanie wypchnięty Nie byłbym tego taki pewien. Logika jaką przedstawił kolega jakoś mija się z realiami. Osobiście uruchamiałem silniki z zapowietrzonym układem paliwowym i jakoś nie słychać tego wyzębiania i wzębiania się rozrusznika nawet jak silnik chwilami prawie osiąga obroty biegu jałowego, to...
temat poruszony jest tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... Od siebie dodam, że w przypadku ważnych napędów mozna zastosować elektroniczny przekaźnik zabezpieczenia silników (np. serii GL lub serii P firmy Fanox albo RAP-1 prod. ZEG Energetyka) - jest to jednak wydatek rzędu 500-600 zł. Przekaźnik serii P zabezpiecza przed przeciążeniem...
To jest ten transformator Nie widać żeby miał bezpiecznik termiczny. Czy w tym silniku jest czujnik poziomu oleju Nie. To czujnik temperatury uzwojeń.
Witam, Wyłącznik elektromagnetyczny nie pracuje poprawnie - żeby silnik pracował muszę cały czas trzymać przyciśnięty zielony przycisk. Po jego puszczeniu silnik wyłącza się. Podłączyć silnik musiałem inaczej bo przedłużacz który mam jest 4 żyłowy, więc przewód neutralny dałem na obudowę, bo bez zera włącznik elektromagnetyczny chyba by nie zadziałał....
Witam, dzięki za zainteresowanie. Podaję dane z tabliczki znamionowej: Δ380V, I-30,5A, 15kW, I.Kl-F, cosφ-0,90, 50Hz, 2860obr, IP-55, EN 60034. Dodam jaszcze że zamierzam zamontować czujniki temperatury uzwojeń i właśnie pracuję nad obudową chłodzącą silnik. Pozdrawiam Adam
Obydwa silniki 2,2 i 3 KW można zasilić bezpośrednio z sieci 3x400V , będą pracowały w gwiazdę (końce uzwojeń napewno zwarte są wewnątrz silników), gdybyś chciał je podłączyć pod 230V to tylko przez falownik i po zmianie połączeń uzwojeń w trójkąt, lecz wątpię by udało ci się wyprowadzić końce uzwojeń do puszki przyłączeniowej gdy wszystko w środku...
Stan uzwojenia stojana silnika prania sprawdzony ? To nie jest silnik indukcyjny tylko komutatorowy.Nie posiada dwóch uzwojeń. Zastanów się jak udzielasz odpowiedzi. Wszystko sprawdziłem. Chyba nie. Nie sprawdziłeś czujnika temperatury - jaka rezystancja. Nie sprawdziłeś upływów do masy silnika,grzałki,czujnika temperatury - jaka rezystancja.
Podepnę się bo mam podobny problem, mianowicie Fabia II 1,4 silnik BXW 2008r nie odpala jak się rozgrzeje, po postoju odpala, ale czasem postój musi trwać 40 minut a czasem dłużej. Najpierw przyszło mi do głowy, że to któryś z czujników położenia wału/wałka, ale wtedy bez względu na to czy samochód się rozgrzeje czy też nie, powinien pojawiać się brak...
musisz rozebrać silnik i znaleźć podłączenie wszystkich uzwojeń do czujnika temperatury. przeważnie z czujnika temperatury wychodzą dwa białe przewody i jeden z nich idzie do kostki a drugi to jest właśnie wspólny dla wszystkich uzwojeń. następnie musisz rozłączyć te wszystkie końce uzwojeń od czujnika. weź miernik i znajdź przejście między niebieskim...
Witam! Czy ktoś zna może schemat połączeń wewnętrznych silnika do Ardo SE810. Silnk ten bardzo głośno pracuje i chcę go podłączyć po wyjęciu z pralki ale nie wiem za bardzo jak bo ma oprócz uzwojenia stojana, wirnika i pradnicy tachometrycznej jeszcze jakieś dwa przewody. Nie wiem które sa od stojana i co to są te dodatkowe. Prawdopodobnie jest jakiś...
W karcie katalogowej jest napisane d modelu 355 wzwyż stosowane są silniki z wbudowanym czujnikiem temperatury uzwojeń wyprowadzonym do puszki przyłączeniowej wentylatora No ale sobie jeszcze doszukam co to tak naprawdę jest :) Wentylator będzie działał praktycznie 24/7 ze stałą prędkością połączony w trójkąt. Więc dać termik i będzie spokojnie działać,...
Witam Nie wiem czy w dobrym dziale zamieszczam mój post. Mam kose spalinową silnik 2t i zdarzyło mi się jego przegrzać na tyle że pierścienie wytarły cylinder spadła kompresja i nie mozna było jej zapalić. Serwis naprawi to na gwarancji ale zastanowiło mnie jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami. Najpierw wymysliłem miernik temperatury...
Oczywiście, że bezpiecznik niewiele zdziała przy zaniku fazy. Wyraźnie napisałem, że bezpiecznik (przypuśćmy wkładka Bm typu Wt00C powszechnie stosowana w przemysłowych rozdzielnicach niskiego napięcia) chroni od skutków zwarć . Nie w każdym rozwiązaniu napotyka się układy kontroli i kolejności faz lub inne - to dodatkowe nakłady finansowe, przy większych...
Ten silnik, (w swoim mistrzostwie świata techniki), ma czujniki przegrzania w liczbie 3 szt, jak temperatura wzrośnie za bardzo to automatyka go wyłączy, zostawiając wentylator na chodzie. Nigdy się to nie wydarzyło. Raczej przewiduję brak kontaktu na szczotkach regulacyjnych lub oberwanie linek podłączających ruchome szczotkotrzymacze do uzwojeń stojana....
W moim HDS 790c spalił się silnik... Znacie zakład który zajmuje się przezwajaniem lub ma ktoś taki silnik na stanie? jaki to dokładnie model ? zdjęcie tabliczki można prosić lub parametry typu moc obroty rodzaj chłodzenia itp? to taki jak ten hsd790ci z allegro? czujnika temperatury uzwojeń nie było u ciebie? https://obrazki.elektroda.pl/4568554100_...
Przykład projektu (silnik w kole) : No tak, komel. KOMunistyczna ELektryka. Te głupki nic nie zrobiły, tylko: https://komel.com.pl/osiagniecia.html KOMEL jest autorem wielu patentów i zgłoszeń patentowych, w tym: - Stacja szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych (2019r.), - Wirnik głębokożłobkowy silnika indukcyjnego klatkowego (2019r.), - Wirnik...
Witam! Mam jeszcze taki drugi silnik, spróbuję wykonać takie same pomiary na drugim silniku, żeby móc wykluczyć uszkodzenie czujnika. Wcześniej stojan zagrzałem do temperatury ok. 80 stopni, teraz rozgrzeję go do 90-95 stopni, nie chcę przesadzać, żeby nie przegrzać uzwojenia. Zrobię pomiary i wykres i dam znać. Jeżeli wyjdzie to samo, to będę musiał...
Witam, Może jednak ten czujnik zlokalizowany jest na płytce, której zdjęcia zamieściłem w moim pierwszym poście? Np. ten czarny element w prawym górnym rogu płytki (chociaż analizując jakiś przykładowy schemat podobnej płytki doszedłem do wniosku, że to może być tzw. triak...). No jak na płytce, jak czujnik mierzy temperaturę silnika, to mijałoby się...
Silnik Mxus XF40C 30H 1500W ma zainstalowany czujnik PTC wewnątrz obudowy blisko uzwojeń, więc możliwe, że wskazania są prawidłowe, chociaż nie mam porównania z innym egzemplarzem. Dzisiaj zrobiłem krótką 20km trasę i zauważyłem, że temperatura na trzecim poziomie wspomagania, czyli około 700W do silnika ustabilizowała się w okolicach 55 stopni, ale...
Co oznacza error l202 w wózku elektrycznym linde (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Kod błędu L202 w wózkach elektrycznych Linde jest powiązany z układem napędowym bądź sterowaniem wózka. Według informacji dostępnych online najczęściej wskazuje on na problem z czujnikiem temperatury silnika trakcyjnego lub zakłócenia w jego układzie...
Skąd mam wiedzieć? Może to być np. czujnik temperatury. Gdyby było wiadomo do czego ten wolny był podpięty, to można by wyciągać wnioski.
Pytaliśmy producenta. Nie zalecają montażu falownika do tego silnika, ponieważ nie ma termistora. Chciałem potwierdzić to w innych źródłach. To jest wymóg opcjonalny, gdybyś obrotami silnika schodził poniżej 50% znamionowych obrotów. Wiele silników pracuje ( takich też) na falownikach i jest dobrze. Natomiast problem pojawia się bo to strefa wybuchowa...
Po ustawieniu na 0 nie resetuje się. Po odłączeniu od sieci resetuje się. Pralka nie wyświetla żadnego błędu. Aktualizacja: po wymianie czujnika temperatury pralka zachowuje się tak samo. Usterka nie zniknęła. Czy jest jakiś autotest, który można włączyć w pralce, który powoduje sprawdzenie obwodów, czujników, itp i wyświetli informacje? Nie mam pomysłu...
Tylko i wyłącznie falownik. Z tego co widze to mowa jest o silniku klatkowym, pracującym w wentylatorze. Wentylatory z reguły są mocno obciążone przez opór powietrza, więc zmniejszanie napięcia spowoduje nadmierne grzanie się uzwojenia, co wskrajnym przypadku doprowadzi do przebicia na uzwojeniu. Jest na to dobra rada. Falowniki fabryczne są z reguły...
Jeśli łożyska rozpadły się, to kawałki metalu są w uzwojeniu(z każdym załączeniem napięcia są przyciągane do uzwojenia) i one mogą być przyczyną zwarć. Temperatura 126 stopni to w środku było więcej ale wszystkie druty nawojowe są dziś na minimum 180 stopni. Czujniki wstawiane w uzwojenie są na temperaturę 155 stopni. Po poborze prądu można sądzić że...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Silnik i sterownik elektroniczny Pompy 1-fazowe MAGNA posiadają silnik synchroniczny 4 lub 8 biegunowy z magnesem trwałym (silnik PM). Ten typ silnika charakteryzuje się większą sprawnością od konwencjonalnego asynchronicznego silnika klatkowego. Prędkość obrotowa pompy jest regulowana przetwornicą częstotliwości. Pompy UPE 1-fazowe posiadają silnik...
Silniki posiadają wbudowane czujniki temperatury uzwojeń, których końcówki muszą zostać podłączone do zewnętrznego przekaźnika ochrony termicznej np. SET10/STDT, przekaźnika wbudowanego w regulator lub podłączone do stosownie zaprogramowanego przemiennika częstotliwości. Prędkość obrotowa modeli jednofazowych może być kontrolowana przy pomocy regulatorów...
A z taką wersja sie ktos spotkał : "...do starych silnikow nie ma przeciwskazań do stosowania falowników ale przy takiej mocy nalezy zmienić łożyska na izolowane a przy okazji jak silnik bedzie otwarty to w uzwojenia mozna wstawić czujniki temperatury (jeżeli ich nie ma) łozyska muszą być izolowane bo prądy upływu z wirnika wypalają bierznie łozysk...
Rozebrałem częściowo silnik i widzę ze przepalone uzwojenia są praktycznie na wierzchu zaraz pod czujnikiem temperatury(tak mi sie wydaje ze to czujnik,jeśli sie myśle to niech mnie ktoś poprawi)dochodzą do niego 2 czerwone przewody z kostki.Myśle żeby spróbować przewinąc ten silnik ale nie wiem które przewody odpowiadają za wirówkę a które za pranie.Znalazłem...
Zmieniłem troche moje odpowiedzi prosze o sprawdzenie : 1. Opisz zasadę działania momentu obrotowego w silniku krokowym o wirniku czynnym 2 opisz czujnik cisninia z wyjsciowym sygnałem elektrycznym 3 opisz zasade działania silnika pradu przemiennego 4 pirometr radiacyjny 5 Charakterystyka mechaniczna dwufazowego silnika pradu przemiennego 6 Właczanie...
wychodzi z silnika 7 przewodów.. To pewnie ma czujnik Halla w środku :D ...3 fazy, 4 Hall (zasilanie - sygnał). Sprawdz to dokładnie. Albo 3 fazy, Hall i czujnik temperatury uzwojeń - to też to się na siedem drutów składa. Co do sterownika zaś, jakiś modelarski....O ile da się ten silnik uruchomić na oryginalnym sterowniku, to pomierzyć wszystko i...
Nie dziala mi wentylator chlodnicy na wolniejszym biegu. Jak jest rozwiazana regulacja obrotow silnika? Czy silnik ma 2 uzwojenia, czy idzie przez rezystor? Jezeli rezystor to gdzie on jest i jaki? Sprawdzany byl czujnik temperatury i dziala (podgrzewany zapalniczka). Zalaczanie go przez kabelek dowiodlo ze wentylator dziala na drugim biegu, a na pierwszym...
Witam, pomierz napięcia w zasilaniu regulatora, najlepiej na wejściu i wyjściu stabilizatora 5V, czyli na skrajnych nóżkach, środek jest masą. Zastosowany będzie zapewne jakiś LM 7805, lub odpowiednik. Jeśli w momencie załączania podajnika bądź dmuchawy skacze temperatura i przygasa delikatnie wyświetlacz przyczyną może być właśnie kondensator w zasilaniu....
"Amerykanka" ma uzwojenia "na wierzchu", a ty masz uzwojenia wewnątrz szczelnej obudowy i oddawanie ciepła jest przez przewodnictwo żelaza (kiepskie - 8 razy gorsze, niż miedź), więc w/g mnie "amerykanki" mają lepsze chłodzenia Jest to bardzo błędne myślenie , żywica w amerykance działa jak termos , o ile na zewnątrz cewek się chłodzi to wewnątrz cewek...
to jest jeszcze jedno, jest jedno niezawodne rozwiązanie -- weź silnik z dwoma uzwojeniami (silnik krokowy ) i wbudowany czujnik prędkości obrotowej wirnika = sprzężenie zwrotne dla przeznaczonego do tego sterownika...obie rzeczy są dostępne w rozsądnych cenach na AliExpress możesz coś podesłać jakiś link podpowiedzieć Koledzy może chcielibyście się...
Hmmm.... Tu nie ma co ,,hmmmkac" Szanowny :D . Silnik DC z natury mocno przeciążony, bo przystosowany do krótkotrwałej pracy (Podnoszenie samochodu i uzupełnianie niewielkich przecieków w amortyzatorach) pracowal przez długi czas nawet bez obciążenia, ale wystarczyło to do termicznego uszkodzenia izolacji uzwojeń, czyli zwarć miedzyzwojowych. Stąd...
Nie wiem dlaczego uparłeś się na miedź, zmiany temperaturowe będą znikome, trzeba czułego wzmacniacza o wysokim wzmocnieniu- tu pojawią się problemy stabilności, dryftu, stabilnego żródła prądowego. Wskazania mogą zaskakująco różnić się od prawdy. Swiat zjadł zęby na opracowaniu metod pomiaru temp. Ty jednak chcesz to zmienić.. Zwykły rezystor wykaże...
Zgadzam się! temat powinno się oflagować. Mam sterownik EL880 z PID i już drugi tydzień się męczę. Wyłącza się piec, piszczy alarm "temp. mosfet za wysoka". Szukałem pomocy u producenta- przy tym alarmie proponuje naprawę dmuchawy, a jak nic nie da to sterownika. Dzięki Wam zaoszczędzę kilkaset złotych. A swoją drogą, co za jakość kondensatorów, że...
Mi się bardzo Arduino podoba i uważam to za świetną platformę na realizację pomysłów. Moj pomysł to czujnik temperatury uzwojenia z cyfrowym odczytem tej temperatury na bazie płytki TM1638 https://obrazki.elektroda.pl/7121111300_... Chcę tylko, aby można nastawić pewną temperaturę np. 110 °C po osiągnięciu której włączy się alarm -...
Silnik ma konstrukcję powiedzmy standartową jak wszystkie silniki 3 fazowe. Rożnica polega na tym że ma tylko dwa uzwojenia przesunięte o 90 stopni. Maksymalna częstotliwość to 1000 Hz prąd max 5.8A. To w zasadzie wszystko. Można sobie nie zawracać głowy wbudowanym czujnikiem temperatury i czujnikiem halla.
O, widzisz masz doświadczenie z trochę większymi pompami, chętnie dowiedziałbym się o tym zabezpieczeniu badającym cos fi, może coś więcej skrobniesz? Mile widziany jakiś link. Ale nie do pudelka :) Też uważam że przepięcie to nie jest żaden "zabójca pomp". Jak pompa jest nawinięta tanim drutem, gdzie producent oszczędza na lakierze to przebicie można...
Otóż ciężko jest dostać się do miejsca podłączenia tych kabli , na naklejce jeszcze pisze Drehzahl 0-1300t/min , (obroty) i Spannung 30-380V(napięcie) ,podłączyłem 1,2,3, i żółto czerwony pracuje normalnie a po co są trzy niebieskie? nie łapę. Weź miernik i sprawdź jaki przewód z tego silnika jest podłączony do jego obudowy. Być może, że w tym wentylatorze...
Chodzi nie tylko o moment obciazenia (ksztalt ch-ki obciazenia)zmienia sie rowniez ksztalt pradu, Dlaczego, skoro U/f=const i blachy nie wchodzą w nasycenie? powstaja dodatkowe straty w zelazie. Zgoda, ale największe straty powoduje samo zasilenie silnika przez falownik i podanie częstotliwości nośnej na blachy silnika. Zwiększone straty w żelazie...
Witam, zmywarka Bosch SMV51E30EU/88 Silence Plus nie grzeje wody. Cykl mycia kończy się normalnie ale woda jest zimna. Moje ustalenia do tej pory: - Rezystancja grzałki to około 20 ohm. Jest włączana, przepływa przez nią prąd około 10A i po 3 sekundach jest wyłączana, słychać przekaźniki a same przekaźniki są wysterowane przez te 3 sekundy przez tranzystory....
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Sterowniki silników BLDC najczęściej mają formę gotowych układów scalonych. To dlatego, że liczba zadań realizowanych przez taki układ jest naprawdę spora: -detekcja położenia wirnika poprzez pomiar napięcia na fazach lub na wyjściu czujnika hallotronowego, -załączanie faz z odpowiednią polaryzacją (stan niski/stan wysoki) w bardzo krótkim czasie, -kontrola...
Przyczyną morze być uszkodzony czujnik temperatura na piecu który współpracuje z resztą sterownika /przerwa na czujniku/ zazwyczaj napięcie jest podawane w szereg przez czujnik. Czujnik przegrzania/spalania w rurze podajnika (bo o niego Koledze raczej chodzi) może być umieszczony na rurze podajnika ślimakowego. Zrysuj schemat jak jest podłączony silnik...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
czujnik temperatury uzwojenia czujnik temperatury uzwojenia stojana pomiar temperatury uzwojenia
żarówka specjalistyczna przewod oswietlenie funkcja excel adres
zdjęcie dowód osobisty danfoss 077b6981
Synchronizacja kluczyka scyzoryk w Mercedes W210 290 TD 1996 Jak połączyć telewizor z magnetowidem? SCART, RCA, RF