PCM 5V, deska 12
Sprawdza się pomiędzy 1 a 3 pinem 0 stopni 5000-6500 omów ,50 stopni 725-925 omów, 90 stopni 200-285 omów.Zasilanie 5V.
przełącz go na benzynę nie popracuje 5 min i zgaś zobacz efekt sprawdż czujnik temp cieczy chłodzącej
po kolei 1.Potrzebuje charakterystykę czujnika NTC "dla centralki" wkręcanego w kolektor ssący 2. Bardzo możliwe że pierwotnie były to czujniki Bosch, które później, w produkcji zostały zastąpione przez tańsze odpowiedniki (system wtrysku jednopunktowego f-m Bosch mono-jetronic) 3. Aktualnie jest zainstalowany czujnik który mniej więcej ma 0st ~5,2...
Skoro wymieniłeś czujnik i przewód to ci pozostał komputer.Rozkręć go,może jakiś zimny lut. Dodano po 47 A czujnik nowy?
Sprawdziłbym jeszcze raz ustawienie rozrządu. Czujnik jest od temp. cieczy chłodzącej.
Wydaje mi się że hasło o które Ci chodzi "dzielnik napięcia". W czujniku jest tylko termistor, reszta w ECU.
ten czujnik obok alternatora to właśnie czujnik temp.
Czujnik od temp reduktora (cieczy chłodzącej). Podaje błędne dane do ECU i nie przełącza.
check we fiacie zapala się albo od czujnika temp cieczy chłodzącej albo od wtryskiwaczy. masz możee instalacje lpg
" 522 Czujnik temp. cieczy chłodzącej - G62 nieprawidłowy sygnał "
Podejrzany o lewe powietrze, a może czujnik temp. cieczy chłodzącej.
To już zrozumiałem, że był zły pomysł, a wydawał mi się prosty. A po co zamiast wyświetlić na wyświetlaczu LED, to wyświetlić w polu na prędkościomierzu, aby nie mieć dodatkowego wyświetlacza i zrealizować plan. Dodałem też precyzyjniejszy czujnik temp. cieczy chłodzącej - też wyświetli na skali. Nie mam tylko ochoty dodawać czujnika ilości paliwa...
Z tego co pamiętam wentylator powinien włączyć się na I bieg po włączeniu klimy a sterowany jest z komputera silnika z czujnika temp cieczy chłodzącej.
O jacie.... dałem ciała.... przeczytałem to na szybko i głupotę walnąłem;/;/;/ oczywiście ze przy 90 to juz gaz powinien dawno się włączyc....... masz uszkodzony najprawdopodobniej właśnie jak kolega Dett napisał czujnik temp cieczy chłodzącej przy reduktorze gazu... Przynajmniej od tego trzeba zacząc. Pozdrawiam i przepraszam za tego chochlika:/
Sprawdź rezystancję czujnika temp. cieczy chłodzącej, albo podłącz komputer i zerknij w parametry bieżące, lubią się zepsuć w ten sposób, że sterownik "widzi" cały czas 70°C
Może włączać się od klimy (uszkodzony czujnik pokazuje zbyt duże wartości), może uszkodzony czujnik temp cieczy chłodzącej lub wiązka, uszkodzony moduł wentylatora I biegu, powinien być w okolicach wentylatora (musi mieć chłodzenie).
np. czujnik temp. cieczy chłodzącej
Do sprawdzenia czujnik temp. cieczy chłodzącej.
Witam, u mnie po wymianie tego zaworka problem dalej występuje. Silnik 1.4 16V MPI (CCGB) + LPG. Wymieniłem też: czujnik temp cieczy chłodzącej, czyściłem przepustnice, ciśnienie paliwa wg mechanika w normie, akumulator nowy (z innego powodu) ale też się ktoś "czepiał", świece nowe - NGK. Odłączany LPG bo mechanik twierdził że to może gaz dostaje się...
Odłącz czujnik temp. cieczy chłodzącej i spróbuj odpalić na ciepłym, zobacz jaki będzie efekt?
Wymień czujnik temp. cieczy chłodzącej Ps. Cieszę się, że mam angielskiego VAG-a z Ross-Tech, nie muszę czytać tak idiotycznych tłumaczeń błędów
Witam! Czujnik temp. cieczy chłodzącej silnik powinien znajdować się w głowicy lub w obudowie termostatu - ZAWSZE tam gdzie jest najwyższa temperatura.
Tak to może być czujnik temp. cieczy chłodzącej podłącz pod komputer może coś wyjdzie jak nie diagnostyka na piechotę.
a moze to jest to że wymieniliśmy ten głupi czujnik temp cieczy chłodzącej ?? ale skąd się wzioł ten problem zalewania silnika ??
Witam. Mam problem i szukam rozwiązania. Jaka powinna być oporność czujnika temperatury powietrza - tego co jest obok wtrysku (chociaż zakres oporności), oraz czujnika temp. cieczy chłodzącej (tego co jest wkręcony w głowicę). Silnik 1.0, 96r, jednopunktowy wtrysk BOSCHA. Z góry dziękuję za odpowiedź. POZDRAWIAM
Nie ma sondy. Z czujników, to jedynie: - Czujnik temp. cieczy chłodzącej - Czuinik temp. powietrza wejściowego - Czuinik temp. paliwa (w pompie) - Czuinik położenia wału - Czujnik doładowania turbiny - Przepływomierz masowy
Masa idzie ze sterownika silnika, który uruchamia przekaźnik na podstawie temp. jaką widzi 4-pinowy czujnik temp. cieczy chłodzącej.
Do sprawdzenia czujnik temp cieczy chłodzącej 2 pinowy niebieski Nieszczelności w układzie dolotowym. Ogólnie to prosty motor i rozwiązania problemów znajdziesz na forum.
Silnik może pracować cały czas na rozruchowej dawce paliwa, przez to część nie spalonej benzyny przedostaje się do miski olejowej. Sprawdź czujnik temp. cieczy chłodzącej czy ma odpowiednie parametry.
dlaczego nie może być 12v w o wiele młodszych typach przepływomierzy klapkowych było zasilanie 12v.Zobacz czy wtryskiwacze nie ciekną sprawdz ciśnienie paliwa,spr czujnik temp cieczy chłodzącej.
Czujnik temp cieczy chłodzącej małego obiegu. Napewno jeśli rozgrzany silnik odpala już normalnie. To samo mam w Audi 80 z ke-jetronic ale czujnika nie moge dostać
za kolor przepraszam, mogło mi sie pomylic. dobrze było by podłączyc autko pod kompa, odczytac błędy. z temp tez moze być dobry trop, moze czujnik temp cieczy chłodzącej silnika............
witam .komputer wyświetla kod 13 retardera,czyli jakiś problem z czujnikami temp. cieczy chłodzącej,czy ktoś może podpowiedzieć gdzie dokładnie te czujniki się znajduja?dodam,że retarder działa normalnie tylko po osiągnięciu temperatuy ok 80 C zaczyna mrugać kontrolka retardera na desce rozdzielczej.
Sprawdzałeś czujnik temp cieczy chłodzącej, ten na 2 piny? Może podczas gaszenia silnika zostaje gaz w dolocie, a po włączeniu zapłonu pompka zalewa go dodatkowo benzyną?
sprawdz czujnik temperatury powietrza zasysanego a niech ktoś powie mi gdzie znajduje się taki czujnik w silniku C14SE bo nie mam ssania a czujnik temp cieczy chłodzącej już wymieniłem na nowy i bez zmian
Jak dla mnie, to skończył się silniczek w nastawniku/zasilanie do niego. Cała filozofia. Wszystko możliwe, często również te zębatki wewnątrz lubiły przysporzyć problemów, albo łapie lewe powietrze, często te zaślepiające zielone kapturki od serwa hamulca lubiły się kruszyć, ale na zimnym chodzi dobrze, tylko jak się rozgrzeje, może być jeszcze czujnik...
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
Wyczytałem na forum, że za ciśnienie paliwa odpowiada czujnik temp. cieczy chłodzącej. Że co? Za ciśnienie paliwa odpowiada wyłącznie element który tak nieudolnie wymieniałeś. Nie równo pracuje bo ciągnie lewe powietrze.
Witam kolegów! Mam problem z nowo zakupioną (przez mojego przyjaciela) Renault Megane II z 2003 roku. Potrzebuję konkretnej informacji na temat: Jaki mają wspólny mianownik błędy stałe (nie do skasowania) - elektroniczny pedał przyśpieszenia - przepływomierz powietrza - czujnik temp. powietrza zasysanego do silnika - czujnik temp. cieczy chłodzącej...
witam mam na warsztacie audi a3 1.6 z grudnia 1996.fiksuje na wolnych obrotach diagnozowałem go launch,em x431 i pokazało błędy 00523 czujnik temp.pow. dolotowego g-42 00522 czujnik temp. cieczy chłodzącej g-62 wymieniony przepływomierz i czujnik przy przepustnicy i nic a nawet jest jeszcze gorzej. POMOCY Regulamin, p.11. Proszę poprawić tytuł tematu....
Witam wszystkich problem został rozwiązany znalazłem usterkę. Okazało się że jedna kostka była źle wpięta a przy okazji musiał być wymieniony czujnik temp. cieczy chłodzącej i teraz furka śmiga aż miło.Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.Temat zamykam.
Mam coś podobnego zimniejszy dzień i koniec nawet skubnięcia silnikiem tylko obroty rozrusznika Najczęstsze przyczyny takich objawów to uszkodzony czujnik temp. cieczy chłodzącej i zabrudzony bądź uszkodzony silnik krokowy, warto też sprawdzić stan przyłączenia masy aku do nadwozia oraz czy cewka w ogóle daje iskrę.
dodam że termostat i obudowę kupiłem jakiś tydzień temu, oraz czujnik temp. cieczy chłodzącej.. myśle wymienić jeszcze ten od kompa na dwa piny.. niutat dzięki za uświadomienie.. myślałem że jak jest duże ciśnienie i odkręce korek to mu pomogę się odpowietrzyć.. :/ <debil ze mnie>
Zmierz opór na czujniku temp silnika (cieczy chłodzącej) na zimym, na rozgrzanym i w momencie gdy ma około 70 stopni wtedy gdy ciężko pali. Można lekko oszukać sterownik.
Witam, muszę sprawdzić czujnik temp. cieczy chłodzącej,na desce wskazuje poprawnie,ale w Lexii wskazuje wartość -40(wskźnik ok. 90),ponieważ mam z tym autem pewne problemy,być może błędna wartość odczytu jest ich przyczyną.Zanim jednak wymienię to ustrojstwo, chciałbym je pomierzyć.Może ktoś dysponuje danymi do tego auta... pozdrawiam Michał
Dochodzi napięcie 3.2V.Dziś sprawdzałem błędy i wyskoczyły 4.Czujnik temp. cieczy chłodzącej,sonda prawa,sonda lewa napięcie nie zmienia się i czujnik stuku.Już rozkładam ręce czym to może być.Przed wymianą uszczelki nigdy nie zaświecił się check.Teraz zaświeca się na ciepłym silniku i świeci non stop.
Jeśli odepniesz czujnik, to sterownik silnika dostaje informację, że temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła wartość graniczną zakresu pomiarowego. To powoduje załączenie świec żarowych na bardzo długi okres czasu (jak na Syberii). Żeby przekonać się o prawidłowym funkcjonowaniu czujnika temp. cieczy chłodzącej należało by zmierzyć jego rezystancję...
witam robiłem dziś test błędów i wyszły mi one tak: na nie odpalonym 23 i 13 na odpalonym 36 i 56 na nieodpalonym to wiem że to czujnik temp. cieczy chłodzącej tylko który ?? a 36 i 56?? bo nie mogłem znaleźc i nie wiem co to za błedy prosze o pomoc:)
Odczyt ECU pokazuje błąd czujnika temp. cieczy chłodzącej. Temperatura jest pokazywana prawidłowo na zegarach. Zapala na zimno tylko po zdjęciu wtyczki z tego czujnika ale silnie dymi i szarpie aż do osiągnięcia temp. pełnego nagrzania. Ciepły działa prawidłowo (przyspieszanie, spalanie). Przy ściągniętej wtyczce załącza się wentylator chłodnicy. Wymiana...
Witam kupiłem ostatnio Lupo 1,7 sdi problem miał tkwić w czujniku temp. cieczy chłodzącej , po kupnie czujnika samochód miał odpalać od strzała , świece wymienione , czujnik temp. nowy , a samochód pali tylko od strzała jeżeli jest ściągnięta wtyczka z czujnika !! Sprawdziłem również przewody od czujnika do komutera jest wszystko ok, czy to może być...
Może masz problem z komputerem tak jak ja źle definiuje parametry z czujnika temp. cieczy chłodzącej i też w określonych temp. jest problem z zapaleniem auta. Zrób test temp w abcomie i włóż potencjometr 10k za ten czujnik temp. i poreguluj od max. do min. Jak ci wyjdzie że masz dwie scale 43-143*C lub podobnie to sterownik wariuje.
odepnę czujnik temperatury wody Nie ma czegoś takiego w tym samochodzie! Tam jedynie może być czujnik temp. cieczy chłodzącej, lub silnika*. Macie może jeszcze jakieś propozycję co do usterki tego auta? Tak. Pojechać i wykonać porządną diagnostykę komputerową, a nie zgadywać! Era "maluchów" dawno przeminęła!!!
http://astra.autokacik.pl/ dalej klik na "Technika" a następnie "Wykryj to sam" Czujnik temp. cieczy chłodzącej chyba masz dobry bo takie są jego dane: napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C opór: 200 - 300 omów / 90 °C u Ciebie było 1600 przy 24 stopniach czyli chyba OK będzie
Czujnik temp. cieczy chłodzącej, zabudowany na parowniku, ma za zadanie blokowanie możliwości przełączenia zasilania silnika na gaz aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury jaka została zaprogramowana w sterowniku (może to być np. 5 albo 10 albo 15 czy 20 stopni C). Po przełączeniu na gaz ten element nie ma wpływu na pracę instalacji.
ok. rozumiem aluzje przyznam wam racje, w końcu znacie się bardziej niż ja na autach skoro wyjasnilismy sobie ze map sensor i czujnik temp powietrza zasysanego są ze sobą scisle powiązane to niech teraz ktoś mi powie czy przez nawalony czyjnik temp powietrza zasysanego moge nie mieć ssania gdy odpalam zimne auto skoro nie mam ssania to wina musi być...
ja tak samo mam kolega tak samo ma z tego co wiem te modele zbierają się dopiero od około 3000 - 3500 ja bym sie nie martwił jeśli nie ma na komputerze błędów Pochopnie wyciągnięte wnioski... Przede wszystkim przepływka, pózniej czujnik temp cieczy chłodzącej i czujnik położenia wałka rozrządu... dobrze by było gdybyś je zdobył na chwilową podmiankę......
witam, dayv masz 100% racje że za zły stan tych silników i wysyp rpzrzadu winni są serwisowanie i kierujący, po pierwsze zły olej, wymiana ( nie terminowa) , i tjjjjuning hehe, spotakałem z takim tjuningiem ze wsadzili klientowi w czujnik temp cieczy chłodzącej opornik i kalkulator cały czas odczytywał że jest syberyjski mróz, co do odmy misiuro oddaj...
Własnie też podejżewałem pompę, ale dziwny jest fakt że po odłączeniu czujnika temp cieczy chłodzącej jest lepiej. ???????? Jesli jest wyrąbana pompa to czemu na zimno odpala bez problemu??? Dodano po 3 I jeszcze jedno, błąd pojawia sie tylko przy zapalaniu i nie zawsze. Kontrolka gaśnie po kilku sekundahc po odpaleniu
Czasami nawet po przejechaniu kilku km, po wyłączeniu zapłonu, wentylator chłodnicy pracuje jeszcze przez kilka minut. Rozładowuje to akumulator.Proszę o informacje odnośnie przyczyny takie stanu. Zauważyłem, że częstotliwość powtarzania się tego problemu zależy od temp. zew. otoczenia i włączenia klimatyzacji w ciepłe dni, jednak to nie jest przyczyna...
wina nie leży po stronie czujnika halla . Jeżeli czujnik byłby uszkodzony nie miałbyś iskry a co za tym idzie nie odpaliłbyś auta. Przerabiałem czujniki halla wiele razy i najczęściej siadają w silnikach vw 1.0 1.1 1.3 1.4 . W pozostałych są mniej awaryjne. Na twoim miejscu szukałbym problemu w układzie sterującym dawką paliwa. Przepływomierz, sonda...
Witam. Mam pytanie bo ostatnio kumpel podlanczal mi moje tipo pod kompa i wykazało mu błąd czujnika temp cieczy chłodzącej i w związku z tym mam pytanie czy ten czujnik ma aż taki wplyw na spalanie benzyny ponieważ od jakiegoś czasu tipek zaczoł mi palić po 15 l na 100km ;/ czy to moze byc przyczyna?? A jesli tak to gdzie tak owy czujnik sie znajduje...
Witam. Chipboxa miałem od lata 2011r. odkąd samochód zaczął mi ciężko palić to go odłączyłem. Wymieniłem świece żarowe, czujnik temp. cieczy chłodzącej bo na vag'u wyskoczył błąd. Odkąd go odpiąłem jakby musiał rozrusznik troszkę dłużej kręcić żeby go odpalić. Czy to normalne, że tak pali? Czy to kwestia przyzwyczajenia była a może coś z pompą wtryskową...
Wyjmij przekaźnik od świec zobacz gdzie przychodzą piny od cewki przekaźnika (będzie opis na przekaźniku) i sprawdź czy po przekręceniu zapłonu w gnieździe przekaźnika pojawia się napięcie. Masę masz ze stacyjki a plus se sterownika 42 pin. Może być przerwany obwód masy ze stacyjki, wtedy mierz napięcie do masy np. na kaście. Świece grzeją się tylko...
Po naprawie klimatyzacji włącza się wentylator silnika 10 sekund po zapaleniu auta nawet gdy jest zimny silnik , wskaźnik temp. pokazuje 1 lub 2 kreski a wentylator chodzi , nie wiem na którym biegu. Czasami sie nie włączy , robi co chce. Był już wymieniany czujnik temp cieczy chłodzącej CO to Mój mechanik nie ma pojęcia szuka po omacku przyczyny.Ratujcie...
witam auto jak wyżej motor 1.8 RP rok 88 chodzi ładnie do momentu złapania temp. ok. 80 stp. wtedy zapala się kontrolka od wtrysku i auto szarpie i nie chce isc ,właściciel wymienił: kopułkę,przewody wn. ,cewkę, czujnik temp. cieczy chłodzącej ,świece,uszczelkę pod gażnikiem oraz pod głowicą. Nie mogą go zdiagnozowac bo nie ma wyprowadzone przewodu...
czujnik ten znajduje się między pasem przednim a gaźnikem na górnym wężu do chłodnicy. wychodzą z niego dwa przewody połączone wtyczką prawdopododnie z modułem sterującym. tak zwany czujnik termiczny. No to jak napisałem, skoro ma urwane przewody to do wymiany. To czujnik temp. cieczy chłodzącej. Zobacz jeszcze tu: http://www.centomania.pl/manuale/index.p...
Mój Golf jest ok, poza jednym ...:cry: Dodano po 46 Mam Golfa TDI 110 PS 1998 rok. Wstawiony nowy silnik z bardzo małym przebiegiem z 2003 roku, pompa wtryskowa po generalnym remoncie i regulacji, turbinka po regeneracji generalnej na Obozowej w Warszawie. Przyspieszenie zajebite, silnik ciągnie jak pocisk, zbiera się na pawdę konkretnie. Ale odpalic...
witam, nie myłeś czasami silnika? jest dość wrażliwy na zalanie w okolicy podłączenia wtrysków ,sprawdż podłączenie wtrysków i oczyść gniazda elektryczne, w okolicy zera do -3 grzeją swiece około 5-7 sek, powyżej 5 nie, sprawdż jeszcze czujnik temp cieczy chłodzącej i temp zewnetzrnej na canie wtedy sa sprzeczne komunikaty i kalkulator wtrysku ma schize...
U mnie są dwa czujniki na trójniku cieczy chłodzącej przy wyjściu z głowicy. Jeden słyży do pomiaru na wskaźnik, zaś drugi do ECU. Mam jeszcze jakiś dziwny czujnik (chyba temperatury) przykręcony na wsporniku do kolektora ssącego ale ...nie mam pojęcia do czego on ma służyć. O ile się nie mylę to czujnik temp. cieczy chłodzącej powinien posiadać rezystancję...
Samochód z roku 2007, silnik: benzyna+LPG 1,6 mpi, 102 KM, kod silnika BSE. Problem jest taki, że rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy i około 10 min. jazdy, po wyłączeniu silnika za około 1-2 min włącza się wentylator chłodnicy. Chłodzi silnik około 1-2 min i się wyłącza. Nie ma znaczenia czy jechało się 60 czy 120 km/h, czy temperatura...
Witam Samochód jak w opisie. Na zimnym silniku odpalanie Ok bez żadneg problemu tylko czasem trzeba przytrzymać gaz bo inaczej faluje obrotami. Gdy silnik się zagrzeje i go wyłączę to niemożliwe jest jego ponowne odpalenie. Jeżeli odpali na ciepłym silniku to faluje gaśnie i ma nierówne obroty oraz trzęsie całym samochodem. Wydaję mi się że winowajcą...
Witam, problem dotyczy silnika 1.9tdi BKC długo odpala jak jest ciepły, wiem że można to naprawić wgrywając nowe mapy ale zastanawia mnie jeszcze sprawa zamontowania przekaźnika i rezystora w obwodzie czujnika temp. cieczy chłodzącej. Rezystor zamontowałbym w szereg z czujnikiem tak aby obniżał temp. a przekaźnik byłby na NC równolegle do tego rezystora...
Dokładnie tak jak mówi panam - łopatologicznie - silnik krokowy jest od regulacji obrotów sam je będziesz regulować w trakcie jazdy? Na pewno jego brak wpłynie nie korzystnie na spalanie a i kto wie może i na zużycie podzespołów silnika, jeśli był problem z silnikiem krokowym można było to sprawdzić podpinając się pod komputer i wykonując diagnostykę....
W wydechu zawsze będziesz miał wodę ( trochę ), zwłaszcza jak się robi dosyć krótkie odcinki. Woda będzie nawet jak auto nie jeździ na gazie, ale już o tym nie będę pisał. Ja u ciebie bym stawiał na czujnik temp. cieczy chłodzącej. Długo działające ssanie, ciężkie odpalanie z rana po długim postoju ( jak zimny ) ... itp. Powiem ci, że wymiana na tańsze,...
Witam. Typowa usterka "Padlin"... z moja tez tak sie stalo ok miesiaca temu. Przekopałem caly internet i nic. Ludzie piszą ze powymieniali swiece, pompy paliwa, przewody WN i jeszcze inne gadzety i nic. Ja mam taki pomysł żeby wymienić czujnik temp cieczy chłodzącej. Czy ktos probowal? On jest odpowiedzialny za "ssanie" mechanik powiedział ze wystarczy...
Kolego jezdzisz na LPG masz za bogatą mieszankę i szukasz dziury w całym. Wypnij kontrolkę albo zaemuluj dobrze sondę. Kolego mam instalacje BRC blitz i ona emuluje sondę na gazie wszystko jest ok a na benzynie wariuje.Dziwne jest to że na pinie ECU jest 1,2V a chyba nie powinno być nic. Co z tego że sonda dobrze podaje napięcie jak i tak ECU odczytuje...
Po odpaleniu wszystko jest ok. Gdy silnik złapie normalną temp po ok 10 minutach zaczynają cię hocki-klocki. Zaczyna szarpac i przerywac aż w końcu przestaje pracowac 1 wtrysk. Szczególnie uciążliwe w mieście. Jak wystygnie znowu jest ok. aż do dogrzania a potem to samo. Wymieniłem wtrysk, czujnik temp. cieczy chłodzącej, filtr paliwa i dalej to. I...
błędy silników sterujacych klapami nie wyłączą klimy . nic nie piszesz na temat czy sprężarka się włącza , a jeśli tak to jakie są ciśnienia w układzie (ktoś kto uzupełniał czynnik powinien to sprawdzić) .najczęściej pada sprzęgło lub sprężarka lub czujnik temp. cieczy chłodzącej dla klimatyzacji . wymieniać usterki mozna do jutra ,ale podałeś zbyt...
Witam mam problem z odpaleniem mojej nesi na benzynie jak jest zimna ( ciepla odpali ) . Na gazie odpali bez problemu . byłem juz u 10 elektryków i 5 warsztatach i nikt nie wie o co kaman . w Aucie zostało wymienione -cewke, -kable -świece (NGK), -kopułkę + palec -filtry paliwa i powietrza, -sondę, -regulator ciśnienia paliwa, -pompę paliwa, -czyszczony...
Auto jak w opisie. Wcześniejszy mechanik bez wpinania w komputer stwierdził że to termostat i go wymienił - brak efektów. Dziś wpiąłem autko w Polski Vag 4.9 i zdiagnozowałem SILNIK. Brak błędów na nim. Wszedłem w bloki danych (na 2gi lub 3ci nie pamiętam dokładnie) i odczytałem wartość temp silnika 8st. celcjusza ,a na liczniku 90. Auto gotuje i nie...
Wreszcie usiadłem przy swoim komputerze dlatego podaje wszystkim. Punto I: cewka zapłonowa: - pierwotne 0,5 do 0,8 ohma elektrozawór recylkulacji spalin: 21,4 ohma wtryskiwacz: 2ohmy jednopunktowy; wielopunktowy 16,2 krokowiec: 55ohmów czujnik przepustnicy: 1,34kohma drugie zmienne od 1,34ko na jałowym do 2,4 kohmów dla całkowitego otwarcia czujniki...
Dzień dobry VW BORA 1.9 silnik AJM 6 biegów 115 KM NIE ZAPALA! NIE świeci kontrolka świec żarowych. Proszę o pomoc. Samochód jak w temacie. Jeździł bez problemu. Aż pewnego dnia na grzybach nie zapaliła mi się kontrolka świec żarowych. Samochód absolutnie nie do odpalenia. Po kliku próbach zaskoczyła, ale nie byłem już pewny auta. Komputer nie pokazywał...
Witam! Więc tak. Auto po nocy w temp +8 odpala na dotyk. Gdy temp spadła do ok 0 stopni po nocy auto odpala z oporem. Trzeba chwilę pokręcić żeby chwyciło. Diagnoza: świece żarowe. Same świece są ok. Jedno że nowe a mimo wszystko jeszcze sprawdzone na wszelki wypadek. Kontrolka świec gaśnie niemal od razu po przekręceniu zapłonu , niezależnie od temp...
Więc w przyszłym tygodniu stawiam auto do elektryka, niech zobaczy czy dochodzi prąd i powiem mu to o czym ty wspominałeś tzn. o odłączeniu czujnika temp. silnika. Wole te prace zostawić fachowcowi. A jeżeli chodzi o płyn chłodzący to zrobiłem tak, że część odessałem wielką strzykawką i wlałem jakiś rozrobiony czerwony koncentrat który podobno też pasuje...
Dużo czytałem różne fora i oto lista prawdopodobnych usterek: - sonda lambda - nie ma wpływu na odpalanie zimnego silnika, więc to raczej nie to, - przepływomierz - w tym silniku brak, - emulator wtrysków i wtryskiwacze - regulator ciśnienia - czujnik wału korbowego - jeśli jest czujnik położenia wałków rozrządu to nawet z wypiętym czujnikiem wału korbowego...
Witam! Sprawdziłem tak sugerowałeś sonde lambda. Są zmiany napięcia od 0 do 1.2V. Przy wysokich obrotach większe napięcie a przy schodzeniu z obrotów nawet 0V. Ale rzecz jest nie tylko chyba w napięciu, ale także w szybkości reakcji sondy na zmieniające się warunki. A to jest mi już ciężko sprawdzić bez oscyloskopu. Spróbuje zrobić go z karty AUDIO...
Mam podobną usterkę ( astra s-k X16ZS ), nie sądzę by przyczną była instalacja gaz. Problem u mnie wystąpił po 3 latach od zabudowy LPG. Również wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej ( kable, świece, filtry) i nic. Mechanicy mówią, że przyczyna tkwi w zasilaniu. Zmierzyłem wydajność pompy paliwa jest 1,15 ltr/min a powinno być 1,4 ltr/min to ponad...
tzok dzięki wielki za opisanie tej przepustnicy. Teraz już mi się wszystko rozjaśniło.Ale z tą kontrolką to już mam mentlik w głowie. Lazer pisał że może to oznaczać uszkodzony czujnik stopu, spalone żarówki, uszkodzony czujnik temp cieczy chłodzącej na króćcu, a teraz jeszcze czujnik położenia. Więc ta kontrolka jest odpowiedzialna za większość uszkodzeń?...
Witam! przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie a więc zakładam nowy wątek. Może wyda Wam się ten pomysł za absurdalny ale... Ostatnio męczę temat "pompy ciepła" No i naszła mnie taka myśl żeby zbudować samemu taka pompę. Poprzeglądałem ten temat, wiem już co i jak mniej więcej działa i funkcjonuje. Chciałem się Was zapytać w jaki...
miałem cos podobnego passat 2001 1,9 tdi 130 KM - przy dodawaniu gazu szarpał potem na wysokich obrotach było bez problemu, palił ok, czasem zapalała mi sie lampka esp. najpierw walczyłem z esp - mozna je odłączyc na żądanie - nie pomagało było niby lepiej ale szarpał dalej, potem wymieniłem czujnik temp cieczy chłodzącej bo na komputerze wyszło ze...
Witam!! Moja astra nie pali na ostatni cylinder. Wszystkie przewody zapłonowe, palec, kopułka i świece zostały wymienione na nowe. Silnik odpala normalnie i wchodzi na maksymalne obroty tylko nie chce chodzić na ostatni cylinder. Ciśnienie też sprawdzałem i na wszystkich cylindrach jest takie same wszędzie ponad 10 atm. Sprawdzałem też jest iskrę na...
Problem jest tego typu, że LED od świec świeci zawsze taki sam odcinek czasu niezależnie od temperatury silnika. Narazie sobie z tym radze bo na zimnym silniku odliczam 6-7 s i pale, a na gorącym pale odrazu i nie ma problemu. (ale drażni mnie to) Podejrzewam, że poprzedni właściciel autka zrobił jakąś przeróbkę by nie wymieniać przekaźnika od świec...
Witam,w chłodnicy jest czujnik temp cieczy chłodzącej (wymieniony nowy zielony 4 pin) 059 919501A.Między grodzią za silnikiem na przewodzie znajduję się drugi czujni cieczy???(czarny 2 pin) numer słabo nabity 269416 obok 17 01. Proszę o pomoc w znalezieniu odpowiednika tego czujnika, w etce szukałem bez efektu;-(.Pytam bo wyskakuje notorycznie 17664,...
Witam, Auto tak jak w temacie czyli Vw polo 6N z silnikiem 1.0 o kodzie AER Problem jest taki, że w aucie wypadają zapłony na wolnych obr, śmierdzi wtedy z wydechu paliwem i słychać z wydechu wypadające zapłony, po dodaniu gazu po wyżej 1,5 k rpm auto zaczyna pracować równo. Co zostało sprawdzone: 1. Wymienione świece 2. sprawdzone ustawienie rozrządu...
charakterystyki nie mam ale masz tu lokalizację tegoż czujnika i nr katalogowy http://obrazki.elektroda.net/34_11902231... Co do charakterystyki to myślę że będzie taka sama jak czujnika temp. zasysanego powietrza czy też cieczy chłodzącej w obydwu tych przypadkach termistor NTC 2,2k spełnia swoją role (ale to tylko taki mój domysł)
W tej chwili mam zastrzeżenie co do czujników, bo wydaje mi się, że niebieski i czarny powinny reagować przy temperaturze 100 i powyżej stopni a one wciąż są włączone możne ktoś ma więcej wiedzy na temat czujników temp wody(cieczy chłodzącej)?
Mam problem z Laguną 2001r. autko jest mułowate i puszcza mocno czarny dym najbardziej między 1800 a 2100 obr. oraz dodatkowo pojawia się dźwięk jakby dzwoniły wtryskiwacze przy równomiernym dodawaniu gazu. Potem przy jeździe powyżej 2500 obr. pojawia się tryb awaryjny (kontrolka usterki elektr.). Podmieniłem: elektrozawór turbiny, przepływomierz powietrza,...
Witam , Mam corse B 95' silnik c12nz . 1. Po odpaleniu na zimnym silniku pali się stale kontrolka CHECK ENGINE 2. Zastosowałem metodę drucikową która wykazała błędy : -15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie -34 Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie lub Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie...
Witam wszystkich.Silnik to 2.0l typ 2e 8 zaworowy, wielopunktowy wtrysk, sterownik digifant pierwszej generacji. Temat przerywającej pracy silnika było wiele i skorzystałem bardzo. Lewego powietrza nie bierze, wysokie ok, przepływomierz na 80%ok, został mi ten czujnik jak w temacie i sonda lambda. Silnik jak jest zimny to działa super jak temp. wzrasta...
czujnik cieczy chłodzący czujnik tempo cieczy cieczy chłodzący
elektrozaczep częstotliwość zabezpieczyć brama demontaż zderzaka przód
instalacja fotowoltaiczna grundig sv2000
Odblokowanie wirtualnego portu COM w Windows 11 Motoryka nie działa w Kappa 400 - przyczyny i diagnostyka