Witam dzięki wszystkim za podpowiedzi, problem chyba już został rozwiązany. Po przerwie weekendowej postanowiłem po raz x odpowietrzyć układ i sprawdzić po raz kolejny co się będzie działo. No i o dziwo wentylator co prawda włącza się przy około 92-93C( ale podejrzewam, że na termo włączniku jest 88C czyli włącza się prawidłowo a czujnik temperatury...
czujnik temp. patrz rysunek
Bloki pomiarowe i niech sprawdzą temp. Ja stawiam na czujnik temp.
Miałem wczoraj problem z klimą w fabii. Winny był czujnik temp. zewnetrznej.
Sprawdź w fazie wstępnego rozgrzewania czy czasem chłodnica nie robi się ciepła. MOżliwe że i termostat. Chyba że problem w instalacji. Trzeba by podłączyć tester i sprawdzić czy nie ma błędów czujnika temp i poobserwować parametry.
Jeden pin do masy na czujniku drugi do zegara , czy jesteś pewien że to czujnik temp. a nie włącznik wentylatora,bo skoda stosowała czujniki jednopinowe z masą na obudowie a to na zdjęciu wygląda na włącznik a nie na termistor.
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
Jak otwarty to sprawdź okablowanie pływak-licznik.Natomiast G17 to czujnik temp powietrza uszkodzony lub też problem na kablach.
Umyj przepustnice i zrób adaptacje. Sprawdź czujnik temp.
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
tego raczej ciężko wykorzystać, ale można to wykręcić i w to miejsce wkręcić normalny czujnik :) polecam od Skody 105 czujnik i wskaźnik - są bardzo dokładne i ładnie opisana skala https://www.olx.pl/d/oferta/liczniki-kon...
Sprawdź zasilanie czujnika to raz,a dwa przewody .Bo np korozja kabla czy złącza może być przyczyną. A trzy jak temp widzi tester.
Zrób diagnostykę, zerknij na parametry takie jak prędkość obrotowa przy kręceniu rozrusznikiem na ciepło i na zimno/ może zaobserwujesz zmiany. Kolejno na ciepłym jak istnieje problem z uruchomieniem (to zdejmij kostkę z czujnika temperatury silnika) wtedy sterownik wysteruje większą dawkę na uruchomienie silnika. Jak po takiej sytuacji auto bez problemu...
Jak na ciepłym słabo pali to wina pompy. Jedz do jakiegos dobrego zakładu co zajmuje sie tuningiem niech zmienia mapy startowe. Masz wyrobiona pompe wtryskowa i podaje za malo paliwa na rozruch. Jak chcesz aby dopalila od razu to odepnij czujnik temp.
to w takim razie co należy zrobić żeby był i czujnik temp i paliła od strzała
nie podałeś wersji klimatronika. Jesli posiada z przodu małe krateczki to czujnik jest w sterowniku klimatronika. Jesli krateczki są obok na konsoli po stronie pasażera to tam szukaj czujnika. Niektóre wersje miały też czujnik temp. powietrza wylotowego z nawiewu przy słupku po stronie pasażera, ale chyba tylko bogatsze wersje (audi) a nie octavia.
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Wymieniles czujnik temp na zegar i ecu. Przeciez ten na chlodnicy jest wielki i nie trudo go znalesc. Daj zdjecie komorsy silnika i chlodnicy pokaze "palcem"
Czujniki wchodzisz w sterownik silnika engine i patrzysz jaka temp i w zegary instrument cluster i sprawdzasz przy np 60 stopniach czy sa te same. Spadek napiecia przy rozruchu.
z czujnikiem temp niestety nie dałem rady A odpalanie poprawiłem mapę i pali od razu.
wstaw w obwod czujnika temp rezystor 100 omow,pali na dotyk:)
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
Musisz podłączyć pod lepszy komputer i sprawdzić działanie manetki i czujników potrzebnych do działania tempomatu.
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Czujnik temp. jest potrzebny dla ustalenia dawki wtrysku paliwa na zimnym jak i na ciepłym, wymień czujnik sprawdź świece podstawa, po tej wymianie jeśli nic nie pomoże sprawdź odmę sam zawór i silniczek krokowy może być przytarty ale to wątpliwe
A myślisz, że możliwe jest, że czujnik powinien być w konkretny sposób zamontowany? Podrzucam zdjęcie instrukcji takiego samego czujnika w mazdzie. Nawet jak jest taka procedura to wątpie by to wpływało na odczyt temp. bardziej na odczyt PM.
Sprawdź czujnik od temp silnika śterownika świec żarowych.
Czujnik temp płynu koło termostatu do sprawdzenie i wiązka. Co to za elektrycy jak takich rzeczy nie potrafią ogarnąć? O co chodzi z tym lutowaniem kabli? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Czujnik nie znajduję się koło termostatu. Obok termostatu...
Zapytam i poproszę o poradę .Fabia 2 , 2014 rok, silnik CGGB .Obecnie jest Bcm nr 6R7937086P , gateway 6N0909901. O jakich numerach kupić Bcm aby uruchomić tempomat ? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź - Szukaj BCM z serii 6R7/6R0 937 087 x (tzw. „high”) – one obsługują tempomat w Fabii II/Roomster/Polo 6R. Najczęściej stosowane i bezproblemowe...
Ten błąd nic nie ma do odpalania. Świruje czujnik temp. lub przekaznik systemowy prawdopodobnie.
Jeden pin - plus Drugi pin - masa Trzeci pin - czujnik Czujnik łączysz z zegarem a jego obudowę do masy. Polecam zajrzeć w schemat skody, bo to zegary od jakiegoś czeskiego jeździdła. I pamiętaj, że do danego zegara musi być odpowiedni czujnik. W przeciwnym razie będą przekłamania lub nawet nie będzie to działać.
Przy prawidłowo działającym czujniku temperatury (temp. na zewnątrz powyżej +9) kontrolka świec ma się zapalić na około 1s. W twoim przypadku masz albo uszkodzony czujnik albo wiązka gdzieś nie styka. Komputer widzi niską temperaturę i zwiększa dawkę rozruchową. Po usunięciu uszkodzenia sprawdź kąt wtrysku.
Jest włączony na pozycje grzanie a lusterka są zimne myślałem że jakiś czujnik je załącza przy spadku temp.
Sterownik wentylatorów -schemat i mierzenie. Tam jest banalnie prosty układ 2 wiatraki , presostat sprzęgło klimy + czujnik temp silnika i zewnętrznej. 3 bezpieczniki.
Czujnik temperatury mam... na rysunku. Czyli przynajmniej wiem jak wygląda :) Wiem że były wersje do malucha i jakaś do trabanta chyba (gdzieś się mocowało tam czujnik). Niestety nie spotkałem się jeszcze z takim czujnikiem w naturze. Jako czujnik temperatury polecam czujnik temp wody ze skody z okrągłymi zegarami. Sam czujnik jest wkręcony w termostat....
wg vin manetka # 1K0953513A / 1K0 953 513 A np https://allegro.pl/oferta/vw-seat-skoda-... lub https://www.ucando.pl/p/przelacznik-kolu... wg vin czujnik kąta skrętu # 1K0959654 / 1K0 959 654 np https://www.ucando.pl/p/czujnik-kata-skr...
Nie jestem pewien ale tu chyba są dwa oddzielne czujniki temp. zewnętrznej - jeden dla ECU a drugi dla zegarów.
Czujnik temp jest odpowiedzialny za dawkę paliwa zależną od temperatury silnika.Bez niego generują się błędy.Wymień czujnik.
uwalonu czujnik temp zewnetrznej tez powoduje załaczanie wentylatorów lub patrz wyzej i sprawdz modół wentylatorów
Ciśnienie czynnika to raz, a poza tym niska temp. otoczenia to dwa. VW mają (Skody pewnie też) czujnik temperatury zewn. Przy bardzo niskich temp. klima się niewłączy. Sprawdź w ciepłym garażu. Pozdrawiam.
A hamulce nie blokuja ? cisnienie powietrza w kolach?Czujnik najlepiej zaloz oryginal bo inne tansze przeklamuja temp. na desce.Co do "ssania", a bardziej podwyzszonych obrotow to w Skodach dziala dziwnie bo gdy jest mroz to odpali i chodzi na 900obr/min, a czasem jest cieplo i silnika wchodzi na 1100obr/min - gen u siebie przekopalem wsio i tak jest,...
Po wymianie sondy i czujnika temperatury,powinno się odłączyc akumulator na kilka minut. Aby auto nauczyło się nowej mapy zapłonu.
proszę o pomoc mam te same objawy i nie mam pojęcia ani nikt u kogo byłem co to jest... wymienione: czujnik temp. cieczy.+termostat, czujnik położenia wału korbowego, przepustnica. samochód dokładnie ten sam skoda fabia 1.2 azq 12v
wiec w przypadku mojej skody wymaina tego czujnika temp. silnika nic nie pomoze? zna ktos moze jakiegos solidnego, dobrego mechanika w Łodzi i okolicach? bo juz u 6 chyba z nia bylismy i kazdy wymysla co innego!
Sprawa ciężkiego odpalania to lichy akumulator lub nie w pełni sprawny rozrusznik! można to też usprawnić tańszym kosztem tak jak wyżej napisali: decybel91, arturkac Dla sprawdzenia czy przekaźnik pomorze rozepnij kostkę czujnika temp i wtedy powinien odpalić.
OK skoro zawory i lukas nie maja nic do tego to co to moze byc, bo troche odbiegacie, ale i tak dzieki postaram sie sprawdzic szczelnosc kolektora i gdzies jeszcze wyczytalem ze to moze byc wina czujnika temp tylko gdzie on jest?
Czujnik sprawdziłem. Na jednym obwodzie 183Ω na drugim 350Ω. Pomiar przy temp ok 80 st. C (niestety wg wskaźnika sterowanego na podst tego czujnika). Przy tej temp świece grzeją ok 3.5 sek. Po odłączeniu czujnika maks imped -> min temp świece grzeją ok. 8.5sek. Na zimnym silniku temp ~10-15st świece grzeją ok 5.5sek.
Wyczyścić styki czujnika temp. a jak nie pomoże to czujnik do wymiany (u mnie się skończyło na wymianie) jeżeli nie ma innych błędów jeszcze raz porządnie zrobić adaptację przepustnicy.
Masa idzie ze sterownika silnika, który uruchamia przekaźnik na podstawie temp. jaką widzi 4-pinowy czujnik temp. cieczy chłodzącej.
czujnik temp. w felicji to dwa czujniki w jednej obudowie, jeden daje sygnał do wskaźnika na desce rozdzielczej, drugi podłaczony jest do komputera silnika
skoda octavia czujnik tempo skoda fabia czujnik tempo czujnik tempo alarm
multimedialna rozdzielnica podłączyć włącznik bistabilny połączenia rs232
gasik instalacja philips hr7958
Różnice między stabilizatorami LT i LM Hyster – wózek widłowy nie jeździ i nie podnosi, akumulatory sprawne