.........
Jeżeli to jest ten silnik co mi się wydaje to po lewej stronie na wężu(plastiku) jest czujnik - przy wejściu do głowicy.
A czy jesteś pewien że to czujnik zwierałes go na krótko ? Tam dosyć często gniły wiązki :)
No tak, rozwiązałem problem, jak napisałem w poście #28 !
[postid]21402221[/postid Ten w chłodnicy jest do wentylatorów. Do ECU jest ten w kominku przy głowicy nad skrzynią biegów.
pochwal sie skad wzioles ten czujnik? bo nigdzie go niemozna kupuc
Czujnik EGT siedzi na wlocie do DPF,a. Pisz, że w Vitarce masz F9Q Renówki to będzie mniej plątaniny.
Przejrzyj cały dolot od turbiny po kolektor i znajdziesz ewentualnie będzie podpięty wężykiem do kolektora.
Witam wszystkich, mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1. Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym Nieciągle 2. Kod DF 115 czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym Na poziomie minimum Nieciągle (at)ElektrodaBot
To oznacza przeładowanie. Przycina się geometria, albo uszkodzony czujnik pozycjonowania. W tym samochodzie pokazuje położenie sztangi w milimetrach, a sterowane jest gruszką. Trzecia przyczyna to instalacja samego czujnika, słaba masa. Masz trzy przyczyny i trzech mechaników. Jest nadzieja.
Prędzej czujnik ntc pokazuje ponizej 7 st.C i włączyła się funkcja antyzamrozeniowa.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Immo nie puści rozrusznika jak i sterownik który nie byłby zasilany. Dlatego albo pompa ,cewka,albo np czujnik wału. Tam trzeba by szukać. A zasilanie pompy to albo podpinasz żarówkę pod wtyczkę albo słuchasz czy działa.
Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania. Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
hi https://obrazki.elektroda.pl/8346064300_... https://obrazki.elektroda.pl/5962255200_... tu masz dwa bo nie wiem o co dokładnie ci chodzi - "Potrzebuję schemat elektryczny czujników Turbiny" ? -turbo pressure control solenoid- sterownik,nastawnik,akurator ciśnienia turbo -boost pressure sensor - czujnik ciśnienia...
Marcin dobrze mówi - szkoda zabawy. Silnik zawsze dąży do uzyskania mieszanki stechiometrycznej paliwo/powietrze, aby uzyskać pełne spalenie się mieszanki - wrzucając na "pałę" większe turbo, zaburzasz silnikowi parametry, bo dostaje więcej powietrza, niż powinien. Nie wiem, jak czujnik przepływu powietrza zareaguje i czy mu zakresu nie braknie, ale...
Przecież masz na białym że padła wiazka.... Albo wymienisz ja albo z jadzie pukt w którym jet padnięta. Jest ti miernika do szukania przerwy w instalacji duda na tvn turbo to pokazywał.
To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
Tak to ten. Tam jest przepływomierz i czujnik temperatury. Sprawdź też czy ten element łączący filtr i turbo nie jest uszkodzony/pęknięty bo to też może mieć wpływ na usterkę.
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
są 2 opcje jak po wymianie końcówek. 1- jak zakładałeś kolektor ssący były 2 wężyki 1 do zaworu recyrkulacji spalin 2 do czujnika ciśnienia turbo (mały czarny 3 pinow kwadracik z wężykiem) na lewyn nafkolu. 2- przy montażu końcówek uszkodziłeś czujnik ruchu iglicy(wtrysk z kablem)
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny.
Wyczyść, sprawdź styki, lub wymień czujnik położenia wału korbowego. Dostęp do czujnika jest po zdjęciu prawego przedniego koła. https://obrazki.elektroda.pl/6781246600_... Moze tak od razu wymienic wtryski i turbo profilaktycznie? Takich znachorów trzeba omijac szerokim lukiem.
Poszukaj procedury wymiany "gruszki" Tam jest czujnik położenia i jego należało by sprawdzić w pierwszej kolejności.
Niestety z IC do pompy wtryskowej nic nie idzie. Trzeba poszukać, może gdzieś jest jakieś miejsce gdzie można wpiąć się z miernikiem podciśnienia. Poza tym w wężu idącym do IC jest jakiś czujnik elektroniczny - może można go wykorzystać ?? Pozdro !!
Niech Ci sprawdzą pod komputerem jakie masz ciśnienie doładowania. Wydaje mi się, że turbo nie pompuje.
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
Ustawiam pokrętło na żądaną temp wody. Temp powinna wynosić około 55 st. C Podczas pracy temp rośnie do 65 -70st C. Po czym piec wyłączą się, z kranu zimna woda, a po chwili piec ponownie dogrzewa. I tak w kółko. Czujnik temperatury c.w.u. do sprawdzenia, szwankuje.
1 błąd masz od ciśnienia doładowania czyli do sprawdzenia intelcooler oraz połączenia na szczelność układu doładowania, zawur na turbinie otwarty względnie zacia się w pozycji otwartej lub uszkodzone turbo może też być sam czujnik 2 i 3 błąd związany jest z czujnikiem temp na zewnątrz po prostu albo czujnik albo wiązka do naprawy
ujżąłem coś takiego Niemożliwe żeby na wolnych tyle doładował. Czujnik kłamie, sprawdź jego masę.
(at)piachu1994 Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z czujnikiem map, czy to chodzi o czujnik map sensor ? Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia. Znajduje się gdzieś na przewodzie plastikowym, bądź intercoolerze (musisz przepatrzeć w skrócie przewody od turbo do kolektora ssącego). Ma złącze 4-ro pinowe.
Sztanga pracuje bez zacięcia. Podciśnienia sprawdzone. Turbo dmucha zapięte na stałe do prawie 2.5(atm+1.5). Skłaniam się ku czujnikowi na turbo. Wie ktoś czy czujnik kopiowania turbo jest diagnozowany tylko na wolnych czy też podczas jazdy?
To nie jest żaden czujnik tylko blok elektrozaworów podciśnieniowych. faktycznie bardzo dużo wniosłeś tym postem, pomógł on koledze niesamowicie :) końcówki na module powinny być ponumerowane od 1 do 6 i tak 1 - jest to "zasilanie w podciśnienie czyt. wejscie" idzie do zaworka zwrotnego który idzie do serwa itd. 2 - EGR 3 - klapa od chłodniczki spalin...
A skąd taki głupi pomysł że ilość powietrza jest stała? Nawet w silnikach wolnossących to się zmienia wraz ze zmieniającą się kondycją silnika, albo ktoś coś przekombinuje w wydechem i od razu efekt falowy ch... strzela. Chyba poniosła cię kolego fantazja z tą kondycją silnika !Czyli idąc twoin tokiem sterownik powinien mieć zakodowane że po przebiegu...
Moim zdaniem jest tam zainstalowany jakiś czujnik przechyłu który działa 0/1, natomiast czemu nadal po ośmiu minutach utrzymuje wysoką temperaturę na stopie? Może w tej sprawie należy zadzwonić do serwisu Tefal i zapytać czy to normalne.
Masz błąd przekroczona granica bo przeładowuje i przekracza granicę działania czujnika... Albo ma uszkodzony czujnik i przekłamuje...Vag jest + wiedzy brak= polecany mechanik w okolicy.
Czyli czujnik ciśnienia też w porządku. Nie ma rady, czeka cię rozbiórka układu dolotowego i poszukiwanie dziury, a jeśli jej nie znajdziesz to turbo zdechło.
Miska oleju do zrzucenia i czyszczenie smoka powinno uratować ciśnienie . To rutynowa operacja demontaż miski i czyszczenie smoka + wymycie układu dolotowego + filty i olej przy regeneracji turbo takie są wymogi do jakiejkolwiek reklamacji. My zawsze robimy sobie zdjęcia w trakcie naprawy żeby nie było ;) . Możesz jeszcze wcześniej zmierzyć ciśnienie...
Zepsuty jest raczej jakiś czujnik jeśli takie wartości pokazuje, choć temp. na CO ustawione jest pokrętłem na środek... Tylko serwis.
Nie ma problemu. Czujnik jest nowy zawor uzywany. Jest postep. Z desperacji zamienilem zaworki miejscami (ten od podcisnienia przepustnicy ze sterowaniem turbo) i blad zniknal. Nie wiem czy tymczasowo czy czasami jak ostatnio cos sprawdzalem czy nie zamienilem ich i dlatego blad nie zaczal wystepowac. Bede obserwowal bledy i dam znac. Jezeli nie wroci...
Tak,będzie chodził po zdjęciu tej wtyczki,bo tam jest tylko czujnik rozpoznania pierwszego cylindra. Służy on do tego abyś miał wtrysk paliwa sekwencyjny (stąd to SFI na deklu)
(at)hehu777 Zgadza się, to o czym piszesz jest możliwe, też miałem kilka takich przypadków, wtedy od ciśnienia referencyjnego, pomniejszonego o ciśnienie które było w sterowniku opiewa ciśnienie doładowania, czyli wg niego ma być jakieś 0,4 bara, co jest nie do zbicia przez ecu na wysokich obrotach, tutaj sprawa wygląda tak, że turbo przeładowuje i...
Oczyszczono flusostat wody (zabrudzony filtr/sitko - niezauważalne na dołączonej fotografii).
Do aparatu przychodzi kostka -trzy piny- plus. minus, i na trzecim(środkowym jak pamiętam)ma być impuls przy kręceniu rozrusznikiem.Podłącz diodę i pokręc rozrusznikiem -dioda ma migać=sprawny czujnik halla.Przypuszczam że przy próbie przestawienia zapłonu po prostu się popsuł.
Mam pytanie o turbo. Sa na rynku firmy które tuningują turbo, powiększają łopatki. lub ich kat Są firmy które robią hybrydy na bazie różnych turbosprężarek, zimna część od innej i gorąca od innej, ale o powiększaniu łopatek lub zmianie ich kąta nie słyszałem. pytanie czy jest sens tej modyfikacji i czy trzeba : wymienić intercooler i stroić po tym...
Wymieniłem tak turbosprężarkę, 2 tygodnie wszystko ok, po 2 tygodniach dzisiaj wraca ten sam błąd.... wymienię rurki, ale nie wiem które rurki, rurkę turbo kiedy jest czujnik turbo, czy rurkę za EGR. Czy ktoś może mi pomóc, którą rurkę mogę zmienić?
Pisałem że dobrze jak byś podał numer podwozia wtedy można sprawdzić go w systemie. Jeśli jest błąd dotyczący ciśnienia w skrzyni korbowej to może to być też przyczyną sterownik wchodzi w safe mode i ogranicza obroty, do tego jeszcze sprawdził bym turbo czyli wykonał pełny test silnik i turbosprężarki (zwróć uwagę na prędkość turbosprężarki) i moim...
Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec. Nie powrócił również błąd P0422. Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok. Pozostają błędy P2033 oraz P0483 Proszę o wszelkie sugestie. Wszystkie potrzebne sugestie...
Zawory z czasem są zmęczone i tak się dziać może Pytanie tylko czy ten nowy tylko kapie, czy np. nie pokazuje Ci się awaria ciśnienia w układzie Może to świadczyć że czujnik oszukuje i pokazuje złą wartość Sprawdź naczynie przeponowe, nie pytaj jak to zrobić ,tylko szukaj no forum. Temat poruszany zbyt dużo razy Jak cos pisz
czujnik kopiowania turbo czujnik ciśnienia turbo czujnik kopiować turbo
kopiować eeprom sygnalizator świateł drogowych mnożenie liczb
słuchawki nauszne słuchawki nauszne
Samsung UE43NU7095 TV Restarts Every 6-7 Seconds Samsung UE43NU7095 TV Restarts Every 7-8 Seconds with Sound but No Image