Krzysztof Kamienski napisał: jiwaniuk napisał: czujników Pt100. Nie w silnikach do zabezpieczeń termicznych. Zbyt rozbudowanych regulatorów wymagają. A czy wg Ciebie do każdego silnika używa się falownika? I czy bez falownika przypadkiem termistor nie potrzebuje układu elektronicznego żeby móc wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia temperatury?...
Jak masz sterownik bosch, to normalny czujnik indukcyjny, ok 1kΩ między końcami uzwojenia, 3 pin to ekran kabla. Jak sterownik siemens, to czujnik fazowo-indukcyjny, mający 2 uzwojenia, pomiędzy wszystkimi pinami złącza przejście (środek- zewnętrzny 600 Ω, pomiędzy zewnętrznymi 1200Ω
Jeszcze dla pewności spytam, przy podgrzaniu opalarką obudowy silnika rezystancja czujnika oryginalnie zamontowanego na uzwojeniu zwiększa się. Czyli to PTC? Tak.
A immobiliser widzi klucz ? Trzeba zobaczyć czy przekaźnik załącza się. Zestyk zwierny: 87-stały plus, 30-pompa, czujnik tlenu, wtrysk. Uzwojenie: 85-po zapłonie +12V, 86-załączany masą z ecu.
Masz na myśli wadę fabryczną, konstrukcyjną? Mechaniczną? Czy raczej elektryczną - uzwojenie, lub elektroniczną - czujnik prędkości? Jestem ciekaw ' quote="regrom"]Być może wystarczy ten dekiel z uzwojeniem wymienić zamiast całego urządzenia?[/quote] Tylko że dekiel który wkleiłeś w linku, jest starego typu, więc gra nie warta świeczki, nowy kompletny...
Zdjęcie na którym zaznaczyłem tarczę pompy pochodzi z modułu który akurat wczoraj trafił do mnie po takiej samej akcji. Jak już odmoknie i będę głębiej go rozkręcał mogę wrzucić kolejne zdjęcia. Jeśli tarcza (wirnik) się nie obraca to szanse naprawy praktycznie równają się zeru (skorodowane czujniki Halla i uzwojenia silnika oraz łożyska).
Witam,jeśli się mocno grzeje to może ma zwarcie zwojowe .Kolego a jak chodzi dłuższy czas to wyłącza go czujnik temperatury(termik na uzwojeniu) pozdrawiam
Czytaj ostatnie zdanie, łopatologicznie napisane, masa diody czyli katoda... Dobrze, że tworzenie norm i przepisów zajmują się osoby bardziej pojęte ;). Dokładnie tak to ma działać, przerwanie żyły pilota, a w tym przypadku np przegrzanie silnika i zadziałanie czujnika wewnątrz uzwojenia, ma spowodować stan awarii w formie "zanik supo" i przerwanie...
W takim układzie nie zmierzysz bezpośrednio siły nacisku. Można zmierzyć położenie zależne od siły działającej na sprężynę (przy wymianie sprężyny może się zmieni~ć współczynnik). Rdzeń raczej z miękkiego żelaza, lub ferrytu - wtedy indukcyjność zależy od położenia rdzenia. cewka winna być długa i rdzeń nieco dłuższy - działanie czujnika na długości...
czy zimno czy ciepłowodna zabezpieczenie ogranicza raczej tylko do termicznego na uzwojeniach HDS600CI miała wyłącznik silnikowy/termik, czujnik na uzwojeniu, stycznik i trafo 24V, bo na tyle była cewka stycznika (i kawałek elektroniki sterującej grzaniem), czyli da się drożej...
Sprawdź czy Twój model ma czujnik halla przy uzwojeniu rotora. https://www.youtube.com/shorts/cHL_h1ZMx...
Stałe napięcie na cewce czujnika nie mogło jej uszkodzić, za duża rezystancja uzwojenia, natomiast "puszczone odwrotnie" mogło rozmagnesować jego rdzeń
Czujniki zasilacz z 5V i sprawdzasz miernikiem kręcąc kołem. Uzwojenie miernikiem. A magnesy trzeba zajrzeć do silnika fizycznie.
Witam. To nie jest szlifierka tylko wysokiej klasy polerka i jak będziesz używał jej jako szlifierki zajedziesz przekładnie a zęby wirnika stanowią całość wirnika i kosztują ponad 250zł+vat plus duże koło robi się ok 330zł Dwa białe przewody są od czujnika temperatury i powinny mieć oporność 80-100ohm. i nie ma znaczenia jak je podłączysz. Ale jak poleciała...
A jak wyglądają wskazania po włożeniu obu czujników do kubka z ciepłą/gorącą wodą? Może wszystko jest w porządku, może czujnik w silniku jest usytuowany tuż przy uzwojeniu (co w zasadzie byłoby wskazane) i stąd informacja o szybkim wzroście temperatury. Czy sam montowałeś ten czujnik? Czy było to tak, że kupiłeś miernik, sprawdziłeś jego wskazania porównując...
Z Twoich pomiarów, najbliżej jest czujnik typu PT500: 25°C - 548Ω https://telmal.com/pl/p/Czujnik-NTC-20K-...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
Witam! Najprostszym czujnikiem może być przekaźnik "prądowy", z uzwojeniem, które będzie włączone SZEREGOWO z zasilaniem. Przekaźnik musi być tak dobrany, żeby uruchamiał go już najmniejszy prąd, czyli 0,1A. Taki przekaźnik możesz zrobić sam, z rurki kontaktronu owiniętej ok. 80 zwojami drutu izolowanego o średnicy ok. 0,85mm. Styk kontaktronu będzie...
Jeszcze trzeba sprawdzić, czy uzwojenie czujnika nie ma zwarcia z masą
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
Wszystko zależy od odbioru mocy z transformatora (regulacja napięcia wyjściowego), ale spawarka pracuje w trybie impulsowym np minuta spawania trzy postój itp. Trafo mocno się grzeje, ale po to jest czujnik termiczny przyłożony do uzwojenia lub włożony w uzwojenie by po przekroczeniu dopuszczalnej temperatury (około 120 stopni) wyłączył spawarkę. Przecież...
W moim przypadku silnik był uszkodzony Uzwojenia, czy czujniki?
Witam. To drugie to raczej czujnik indukcyjny. Mam taki i wygląda identycznie. To oczko z przodu, to rdzeń czujnika wykonany z magnesu (będzie lekko przyciągał żelazne elementy). Na tym rdzeniu nawinięte jest uzwojenie i wyprowadzone z niego przewody. Strumień magnetyczny magnesu z przodu czujnika zamyka się przez powietrze, a jak zostanie przesunięty...
Automatyka zasilana z transformatora obniżającego napięcie z 400V do 230V. Tu masz zasilanie swojego czujnika i stycznika. Uzwojenie wtórne transformatora.
Jeżeli nie podłączyłeś diody do uzwojenia przekaźnika to impuls o odwrotnej polaryzacji (Samoindukcji) mógł przebić tranzystor. polecam artykuł [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoi...
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
Czy jest możliwe zrealizowanie takiego pomysłu? Średnice obu uzwojeń - uzwojenia pierwotnego (przy układzie centralnym) i wtórnego (przy czujniku) są narzucone z góry: przy układzie centralnym średnica = 5,5cm, a przy czujniku: 2.5cm. Nie. Odległość duża, a średnice cewek małe, sprzężenie będzie bardzo słabe.
I teraz do sedna, czy taki wiatrak coś pomoże? I czy istniała by jakaś możliwość "oszukania" czujnika temperatury, nie chciałbym, żeby wiatrak chłodził czujnik, co mogłoby poskutkować spaleniem uzwojenia. Z góry przepraszam za ewentualną niewiedzę, raczej laik ze mnie w tych sprawach. Trochę pomoże. Czujnik jest bezpośrednio na uzwojeniu więc chłodzenie...
Żółte przewody pomiń całkowicie to jest tzw. potocznie tacho czyli czujnik obrotów silnika dla sterownika. A reszta przewodów do szczotki i uzwojenia, jak to połączysz w silnik szeregowy to sukces murowany :)
ze zebranych dowodów mogę wysnuć wniosek że może to być silnik synchroniczny. nie podoba mi sie tylko róznica oporności na uzwojeniach która też nie musi świadczyć o spaleniu, może to być po porostu taka konstrukcja. jesli sie da to rozbierz i sparwdź czy uzwojenie jest spalone. czujnik który wychodzi z silnika zapobiega by silnik nie wypadł z synchronizacji....
Wydaje mi sie ze moglem podlaczyc jeden z tych przewodów zle, wyciąg działał około 3 tygodni bez problemu i potem przestał, uzwojenie stojana jest innego koloru (przegrzane) Ale miernik pokazuje 147 Ohm, I do niego dotykal czujnik temperatury który jest spalony A jaką wartość wskazywał miernik przed awarią? Nie wiesz. Nie masz więc żadnego punktu odniesienia...
Kod 41 to kod alternatywny,różne oznaczenie zależne od systemy wtryskowego. Monojetronic impulsy ma z cewki zapłonowej,uzwojenie pierwotne,jak np Passat 1,8
Jeśli silnik był tak gorący że izolacje potopiło to może być przytopione uzwojenia. Co do samego halla to prostą naprawę mocno skomplikowałeś. Było wsadzić dowolny czujnik i magnesem sprawdzić czy zachowuje się tak samo jak 2 obok. Możliwe są 2 opcje albo tak samo by działał albo odwrotnie. Możliwe że te co kupiłeś wszystkie są przeciwne wtedy synchronizacja...
Tak na marginesie, zmierzyłem wtórne. Długość przewodu to równe 10metrów. Z jednej strony są kołki wsadzone i jest uzwojenie odsunięte od karkasu ok 1cm. Chyba po to żeby już pierwsze zwoje były przy czujniku temp. Wywalę to :D Pozdrawiam. I tu jest odpowiedź dlaczego spadek napięcia teraz jest mniejszy.Po prostu zmniejszyło się sztuczne rozproszenie...
To będzie dobra wolnoobrotowa prądnica - jest prawie gotowa , trzeba tylko ominąć czujniki sterowania wtopione w uzwojeniu. 51 żłobków i 46 magnesów mówi, że nie będzie zaskoków ale trzeba rozpoznać która praca będzie wydajniejsza w trójkąt czy w gwiazdę. Najlepsza jest klasyczna prądnica synchroniczna gdzie ilość biegunów wirnika = ilości biegunów...
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
Ale rozumiem, że ten wyłącznik może kontrolować nadmierne natężenie prądu w stojanie silnika Tak kontrolować temperaturę tego uzwojenia za pośrednictwem czujnika w uzwojeniu? Nie . Potrzebne jest dodatkowe urządzenie
Można rozważyć możliwość rozruchu z przeciążaniem transformatora - tylko przydałby się czujnik temperatury uzwojeń. Przy gęstości prądu w uzwojeniu 25 A/mm2 gęstość mocy jest około 11 W/cm3, to daje wzrost temperatury poniżej 4 C na sekundę - ze 20 sekund można, potem trzeba poczekać na ostygnięcie. Trzeba by używać uzwojenia na 24V - przy takim przeciążeniu...
Sterownik od niego jest spalony Skąd wiesz? Nawet gdybym dał ci sprawny sterownik BLDC wątpię abyś go uruchomił, to jest pewnie pierwszy silnik tego typu, jaki masz w rękach. Ja kiedy spotykałem sie z nieznanym dla mnie typem urządzenia starałem sie pozyskać jak najwięcej informacji. Elektronika to taka dziedzina gdzie bez wiedzy nic nie zrobisz, a...
Przekładnik prądowy jest specjalnym rodzajem transformatora, którego uzwojenie pierwotne (o bardzo niskiej impedancji) łączymy szeregowo w mierzony obwód, zaś uzwojenie wtórne - równolegle z amperomierzem, czujnikiem prądu, cewką prądową licznika energii itd. Do rozszerzenia zakresu pomiarowego woltomierza stosujemy: 1) Dla napięcia stałego - dzielniki...
Witam.! 1. Przewody od czujnika zostaw wolne. 2. Przewód od szczotki połącz z zasilaniem. 3. Drugi przewód od szczotki połącz z przewodem uzwojenia. 4. Drugi przewód uzwojenia połącz z drugim przewodem zasilania. 5. Jeżeli przewody uzwojenia zamienisz miejscami z mienią się obroty silnika. Dodano po 1
Tak to wszystko się działo przez wadę czujnika na wale korbowym. Uzwojenie wewnątrz czujnika dostawało okresowo między zwojami zwarcia i właśnie wtedy silnik głośno pracował. po wymianie czujnika wszystko działa super. Dzięki koledzy za cenne rady.
Zdejm wtyczkę z czujnika i na kablu zółty z czerwonym masz miec 10V.Jak jest to sprawdź masę (brązowy).Jak masa ok-to leży czujnik. Jak nie ma owych 10 V to problem w instalacji,ale raczej uwalony sam zegar-przerwa w uzwojeniu grzałki termobimetalu.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Kolega nie zrozumiał - chodzi tu np o zasilenie przekładnika prądowego na linii 110kv albo jakiegoś czujnika w uzwojeniu transformatora WN.
Należy pomierzyć uzwojenia. Dwa białe najczęściej (prawie zero oporności)to czujnik termiczny. Pozostałe przewody zmierzyć opór, jeżeli na trzech przewodach opór jest równy (trzy pomiary) to jeden dajemy do zasilania a dwa pozostałe do kondensatora. Drugie zasilanie na jedną stronę kondensatora lub drugą zależy w którą stronę ma chodzić silnik. Jeżeli...
To jest termik - wyłącza obwód jak temperatura sprężarki jest zbyt wysoka / płynie zbyt duży prąd. Kompresor ma trzy końcówki uzwojeń. Wspólne (tam gdzie termik jest podłączony, uzwojenie pracy i trzeci uzwojenie rozruchowe (często łączone do kondensatora rozruchowego). Wszystkie te uzwojenia mają przejścia? Kondensator sprawny? Wszystko jest prawidłowo...
czujnik temperatura uzwoić temperatura uzwoić pomiar uzwoić
częstotliwości polsatu instrukcja berlingo uszkodzony moduł pralka
Amica pralka – połamany włącznik, brak możliwości uruchomienia, wymiana przełącznika Ford Maverick 3.0 V6 2006 – czy automatyczna skrzynia biegów pasuje do modelu 2003?