Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Pompa głębinowa dobrze funkcjonuje w temperaturze 20st/C. Podczas pracy pompy przy otwartym zaworze opływająca woda chłodzi silnik. Przy zamkniętym odpływie woda stoi w filtrze i nie schładza silnika, wskutek czego podnosi się temperatura na uzwojeniu silnika i uzwojenie silnika jak osiągnie temperaturę 50st/C ulega uszkodzeniu gdyż topi się w tej temperaturze...
Dodatkowego ciepła przy tym samym przekroju nie będziesz miał. Będziesz miał za to wyższą temperaturę przy uzwojeniu jednowarstwowym - mniejsza powierzchnia na odprowadzanie ciepła. No i możesz to zrobić tylko wtedy, gdy masz miejsce na karkasie lub w otworze.
Witam,jeśli się mocno grzeje to może ma zwarcie zwojowe .Kolego a jak chodzi dłuższy czas to wyłącza go czujnik temperatury(termik na uzwojeniu) pozdrawiam
Witam wracając do tematu, chcę zaprojektować termostat, za którego pomocą wysteruje ten czujnik NTC 100. 350 ohm jest to wartość wyłączenia ze względu na szeregowo wpięty rezystor 350 ohm. Udało mi się zaprojektować układ który spełnia założenia: https://obrazki.elektroda.pl/2826994300_... https://obrazki.elektroda.pl/7238976900_...
Ja takie otarcia izolacji na uzwojeniach leczyłem lakierem do paznokci. Ostatnio (kilka lat temu) taką terapię zastosowałem na uzwojeniu stojana agregatu prądotwórczego. W tym przypadku, przy wysokich temperaturach szukałbym jakiegoś lakieru znoszącego wysokie temperatury.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Transformator posiada na uzwojeniu pierwotnym (w kontakcie termicznym)bezpiecznik termiczny włączony w obwód tego uzwojenia.Po przekroczeniu odpowiedniej temperatury uzwojenia,przerywa obwód.Jest nienaprawialny.Sugestia:po delikatnym usunięciu uszkodzonego bezpiecznika,przyłączyć końcówkę uzwojenia i zamontować zewnętrzny bezpiecznik topikowy. Przypominam...
Witam . Właśnie taki układ elektrod miałem na myśli jak w urządzeniu za 1500zł . Proponuję nie schodzić zbytnio z mocy transformatora podanej poprzednio , a reg. uzyskiwanej temperatury zastosować na odczepach w uzwojeniu pierwotnym , lub zastosować prosty reg. fazowy na triaku (oczywiście w uzwojeniu pierwotnym ) . Powodzenia .
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
Można rozważyć możliwość rozruchu z przeciążaniem transformatora - tylko przydałby się czujnik temperatury uzwojeń. Przy gęstości prądu w uzwojeniu 25 A/mm2 gęstość mocy jest około 11 W/cm3, to daje wzrost temperatury poniżej 4 C na sekundę - ze 20 sekund można, potem trzeba poczekać na ostygnięcie. Trzeba by używać uzwojenia na 24V - przy takim przeciążeniu...
Wygląda to na uszkodzoną blokadę programatora - mechanicznie lub przerwa w uzwojeniu cewki.
pytanko. Czemu trafo się spali po podłączeniu do 120v? Nie po podłaczeniu do 120V tylko po podłaczeniu 230V do odczepu 120V na transformatorze. W dużym uproszczeniu spali się z tego samego powodu co podłaczenie żarówki 120V do sieci 230V a dokładniej przy takim zasileniu mocno wzrośnie prąd w uzwojeniu pierwotnym, transformator rozgrzeje się do takiej...
Nowa szkoła mówi, żeby ustawiać na In, bo uzwojenia silników są robione z ryżu. Jak ten termik jest połączony ze sterownikiem, albo co to za sterownik i czy kontroluje prąd znamionowy silnika czy temperaturę uzwojenia?
Co do grubości to im grubszy tym więcej pobiera prądu ale działa przy niższym napięciu lepiej się rozgrzewa , ja stosuję od 0.6 mm do 0.8 mm mam transformator (36V) i na pierwotnym uzwojeniu sciemniacz dla możliwości regulacji temperatury . Pod uwagę trzeba też brać długość drutu . Do zamocowania stosuje kostki ceramiczne skręcaNe i sprężynkę do naciągania.
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
Zdejm wtyczkę z czujnika i na kablu zółty z czerwonym masz miec 10V.Jak jest to sprawdź masę (brązowy).Jak masa ok-to leży czujnik. Jak nie ma owych 10 V to problem w instalacji,ale raczej uwalony sam zegar-przerwa w uzwojeniu grzałki termobimetalu.
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
Ograniczeniem dla tego sinika jest wytrzymałość termiczna uzwojeń, do oszacowania prądu maksymalnego można silnik nagrzać prądem stałym i metodą techniczną zmierzyć przyrost rezystancji po nagrzaniu, z tego wyliczyć średnią temperaturę uzwojenia. Przy pracy przerywanej silnik można przeciążać.
istnieje ograniczenie wynikające z dopuszczalnej mocy strat w uzwojeniu i związanego z tym wzrostu temperatury uzwojenia. I uważasz, że dwukrotne przeciążenie uzwojenia przez okres dokładnie 10 milisekund, to za dużo?
Wszystko zależy jak bardzo będzie obciążony im większe obciążenie tym większą temperaturę będzie generował na uzwojeniu wirnika a właśnie temperatura jest odpowiedzialna za jego zniszczenie (spalenie) chociaż podpięcie 12V prawdopodobnie przekracza jego zakres pracy
W jakim kotle? Może Ecocondens? jaki model? Nie a błędow w Termecie e020. Jest E02
Czy szydzenie z niewiedzy innych użytkowników na forum, Może nie z użytkowników tylko ich przywar - lenistwa - pytam o wszystko zamiast samemu sprawdzić. Wracając do tematu - obawiam się, że taki silnik elektryczny jeśli istnieje to raczej jest jak yeti bo u różnych producentów wspominają o klasach izolacji uzwojeń i te raczej kończą na 220°C ale to...
To jaka temperatura jest na uzwojeniu i czemu z otworów wentylacyjnych silnika śmierdzi taką gumą jakby...
Jeżeli częstotliwość prądu pod obciążeniem silnikiem pompy głębinowej będzie mniejsza od 50Hz to prąd poboru będzie wzrastał a ponadto podniesie się temperatura uzwojenia prądnicy.Ten temat jest mi znany gdyż obsługiwałem w terenie agregaty prądotwórcze o mocy powyżej 50 kW a pompy głębinowe miały moce rzędu 50 kW W agregatach częstotliwość prądu ustalało...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
Wymiana uzwojenia na miedziane praktycznie niczego nie zmieni.. Niestety, nieprawda! Moc transformatora jest ograniczona dopuszczalną maksymalną temperaturą (głównie uzwojeń). A na sumę strat składają się straty w rdzeniu i uzwojeniach. Zmniejszając straty w uzwojeniach (przy takiej samej mocy odbieranej) zmniejszy się temperatura trafo. Straty w uzwojeniach...
Zgadza się - do policzenia dopuszczalnej gęstości prądu przy krótkotrwałym włączeniu wystarczy oporność właściwa miedzi (i jej zależność od temperatury), ciepło właściwe miedzi (dobrze, jakby było na jednostkę objętości), dopuszczalną temperaturę uzwojenia (zwykle ile wytrzyma izolacja) i temperaturę początkową. Orientacyjnie: 1A/mm2 ogrzewa miedź o...
Moc zależna jest od obrotów. Na pewno lecz nie rośnie w nieskończoność.Jest chyba ograniczona temperaturą uzwojenia oraz gęstością płynącego prądu (ampery) w drucie jakim została nawinięta.
A jak wyglądają wskazania po włożeniu obu czujników do kubka z ciepłą/gorącą wodą? Może wszystko jest w porządku, może czujnik w silniku jest usytuowany tuż przy uzwojeniu (co w zasadzie byłoby wskazane) i stąd informacja o szybkim wzroście temperatury. Czy sam montowałeś ten czujnik? Czy było to tak, że kupiłeś miernik, sprawdziłeś jego wskazania porównując...
Ten pierwszy kwadrat to zabezpieczenie INT (w naszym żargonie) ogólnie znajduje się ono przy samej sprężarce i mierzy temperaturę na uzwojeniu sprężarki. W razie przekroczenia pewnego progu następuje zadziałanie INT i odłączenie obwodu sterowania. Prostokąt to presostat niskiego i wysokiego ciśnienia bezpieczeństwa. Te dwa obok służą do regulacji ciśnienia...
Ta wkładka między uzwojeniem to jest bezpiecznik termiczny i po przekroczeniu temperatury na uzwojeniu następuje jego uszkodzenie i następuje przerwa na uzwojeniu transformator kwalifikuje się do wymiany.Można przywrócić transformator do pracy zwierając nóżki uszkodzonego bezpiecznika termicznego stosując zabezpieczenie uzwojenia transformatora w obwodzie...
Tak jak kolega wyżej opisał, im większe obciążenie mechaniczne, tym większe opory i tym samym wyższa temperatura uzwojenia, a bez obciążenia to tylko łożysko ciepłe. Twoje badanie jest ok, ale brakuje dociążenia. Pozdrawiam
wydaje mi sie ze jest zrobione poprostu zwarcie przez wczesniejszego wlasciciela, moze dotknął cos czego nie powinien no i swiatlo zgaslo Nawet gdyby tak było, to uzwojenie nie spala się tak szybko. Żeby tam doszło do przerwy lub zwarcia w uzwojeniu to potrzeba by było trochę czasu, aby trafo się nagrzało do temperatury tak wysokiej że uszkodziła by...
jest to pewnie bezpiecznik "stabilny" jak raz rozewrze obwód to już więcej nie bedzie przewodził prądu mimo obnizenia temperatury?
Od czujnika temperatury - termistora w uzwojeniach.
Witam. Mam mały problem prosił bym o porade jak to najlepiej rrozwiązać. W silniku na uzwojeniu mam zamontowany czujnik temperatury. Jest on podłączony do układu odwracającego i dzaiałanie polega na tym że jeżeli temperatura na uzwojeniu osiągnie 200 stopni C to włącza sie sygnał dzwiękowy ciągły (zwykły piszczek). Moje pytanie jest takie jakiego układu...
Wszyscy piszą że bez sensu, a miedź ma współczynnik temperaturowy niewiele różniący się od platyny która jest bardzo popularna w czujnikach temperatury. Wymaga to precyzyjnej elektroniki, ale są na to sposoby, są nawet gotowe scalaki do PT-100. Miedź w porównaniu z platyną ma kilka wad, nie nadaje sie do wysokich temperatur i łatwo wchodzi w reakcje...
Do ciągłego przepływu prądu 4A w uzwojeniu drut o przekroju nawet 0.75mm2 jest za cienki - to by oznaczało gęstość prądu ponad 5A/mm2. Dopuszczalna gęstość prądu zależy od materiału (jaką temperaturę wytrzyma izolacja), od grubości uzwojenia, od sposobu chłodzenia (można brać pod uwagę np. użycie pasty termoprzewodzącej, żeby ciepło lepiej odpływało)....
Możemy tutaj dyskutować, myślę że najlepszym sprawdzianem będzie kontrola temperatury. Jerzy
A wyłącznik termiczny na jaką temperaturę? Poszukaj w DTR, pytaj producenta. Jak mocno taki silnik może się nagrzać żeby mu to nie zaszkodziło? Masz podaną klasę izolacji, stąd możesz znać temperaturę maksymalną w uzwojeniu stojana, oszacowanie dopuszczalnej temperatury obudowy nie jest proste. Nawiasem mówiąc stan tej tabliczki zaciskowej zostawia...
Witam !!! Masz całkowitą rację. Uszkodzenie polega na tym, że z biegiem czasu zwiększyła się rezystancja styku uzwojenia ze ścieżkami miedzianymi co spowodowało wytworzenie się w tym miejscu wysokiej temperatury i wypalanie laminatu. Prąd płynący w uzwojeniu jest dosyć duży (kilka do kilkanaście amperów) i o dużej częstotliwości więc występuje tu zjawisko...
(at)jareklnx jak masz czas i sondę termo do multimetru to spróbuj zmierzyć temperaturę uzwojenia (w szczelinie między rdzeniem a cewką pierwotnego) po, powiedzmy, minucie :) V.
O grzaniu się z powodu prądu wiemy, że moc powstającego ciepła jest proporcjonalna do kwadratu prądu przy stałej temperaturze uzwojenia; natomiast grzanie przez straty magnetyczne jest zależne od charakterystyk rdzenia, których nie znamy, i bywa, że niewielka zmiana warunków pracy (napięcia w sieci, obciążenia transformatora) powoduje dużą zmianę tych...
Termiczny bezpiecznik jest włączony szeregowo z pierwotnym uzwojeniem i nie może obciązyc transformator.Która w przybliżeniu temperatura transformatora przez 0.5 - 1 godzinę po włączeniu. Dodano po 5 Gdyby transformator był uszkodzony to pierwszym by zginął termiczny bezpiecznik Dodano po 1 Dla eksperymentu włączył transformator 95W bez obciążenia na...
Można na obydwu, byle się zmieścił. Optymalnie będzie, jeżeli zarówno w uzwojeniu pierwotnym jak i wtórnym, gęstość prądu wyjdzie taka sama. No może trochę większa na pierwotnym (uwzględniając sprawność), można by było przyjąć, że o jakieś 5%, ale dochodzi jeszcze kwestia budowy tego transformatora - np. uzwojenie nawinięte pod spodem gorzej oddaje...
Co to za element? Umieszczony jest nad uzwojeniem wtórnym. Mam spawarke do poskładania i nie wiem gdzie to wpiąć. Myślałem że to może jakiś czujnik temperatury skoro jest nad uzwojeniem. http://obrazki.elektroda.pl/3466092600_1...
Mam silnik 6,7MW/6kV. Uzwojenia klasy B. Dopuszczalna temperatura 130 stopni. Przez około godzinę na uzwojeniach było 136 stopni. Czy jest jakaś tolerancja temperatury, czy mogę się spodziewać najgorszego.
Ale rozumiem, że ten wyłącznik może kontrolować nadmierne natężenie prądu w stojanie silnika Tak kontrolować temperaturę tego uzwojenia za pośrednictwem czujnika w uzwojeniu? Nie . Potrzebne jest dodatkowe urządzenie
Przeliczyłem - przy gęstości prądu 50A/mm² przez 1 sekundę temperatura uzwojenia z miedzi wzrośnie mniej, niż o 15°C; przy 100A/mm² o około 60°C. I to jeszcze nie powinno go uszkodzić, o ile nie było wcześniej nagrzane, ani nie ma izolacji szczególnie wrażliwej na temperaturę (np. parafiny o temperaturze topnienia 60°C).
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
I tutaj znalazłem wiele sprzecznych danych, bo od 2A do 10A/mm². Jaka wartość jest właściwa? Czy rdzeń ma duże znaczenie? Ważnym dla użytkownika parametrem, jest trwałość transformatora, ta zależy wykładniczo od tego jak się ma temperatura pracy, do klasy temperaturowej izolacji na drucie. Temperatura zależy od mocy strat i rezystancji termicznej...
silnik ten ma 4 uzwojenia jedno z nich to najprawdopodobniej uzwojenie wirnika oporność 34,8om Uzwojenie wirnika? Co to za silnik? Wydaje mi się, że to jest raczej czujnik temperatury w uzwojeniach stojana.
A moim zdaniem silne iskrzenie z komutatora wynika ze zwarcia w uzwojeniu jednej z sekcji uzwojenia wirnika. Silne iskrzenie, to duża temperatura wokół i stąd możliwość zatarcia łożyska - co z kolei powoduje zwiększenie oporu na łożysku ślizgowym podczas obracania wirnikiem. Większe tarcie, to większy prąd, a większy prąd, to większe moce tracone na...
Zarówno zablokowanie wentylatora, jak i zanik fazy, będzie skutkować wzrostem temperatury w uzwojeniach i rozłączenie styku, a w efekcie rozłączenie cewki stycznika, czyli spełnia obie funkcje przekaźnika termicznego. Dobrze rozumiem?
Po 10 minutach na 3. biegu czuć lekki swąd izolacji, czyli temperatura uzwojenia jest wyższa, niż temperatura rdzenia. Zamawiam nowy silnik.
Na nalepce zasilacza masz zaznaczony bezpiecznik, który zadziała jak temperatura przekroczy 130°. Jest to prawdopodobnie bezpiecznik polimerowy włączony szeregowo z uzwojeniem pierwotnym transformatora. Być może on zadziałał i dlatego nie ma napięcia. Sprawdź omomierzem na bolcach zasilacza wtyczkowego czy jest ciągłość obwodu. Omomierz powinien wskazać...
Witam. W pralce Bosch WFC 1600 podczas prania pojawia się zapach spalenizny. Po wyeliminowaniu grzałki, wymontowałem silnik, po zdjęciu pokrywy zauważyłem, że topią się plastikowe (w tym silniku zielone) przekładki przy uzwojeniu. Pod silnikiem znalazłem fragmenty (wiórki) tego plastiku. Kiedyś wymieniałem szczotki na nieoryginalne... czy niewłaściwe...
Ma ktoś może pomysł gdzie może być w tym transformatorze termik ? Jak widać na zdjęciu, termik jest pod uzwojeniem. Teraz jedyna opcja to umieszczenie termika na powierzchni uzwojeń. Też będzie działać, choć z większą zwłoką. Czy dobrze rozumiem , nowy termik ma być podłączony szeregowo z jednym przewodem 230v więc trzeba go przylutować do styków 1...
Ja bym w ogóle na grocie nie mierzył napięcia, tylko jeśli już to na uzwojeniu żąróweczki, mierzyłbym prąd na pierwotnym przez przekładnik.
Mi się bardzo Arduino podoba i uważam to za świetną platformę na realizację pomysłów. Moj pomysł to czujnik temperatury uzwojenia z cyfrowym odczytem tej temperatury na bazie płytki TM1638 https://obrazki.elektroda.pl/7121111300_... Chcę tylko, aby można nastawić pewną temperaturę np. 110 °C po osiągnięciu której włączy się alarm -...
Sm potwierdź sobie. Cewkę podepnij pod omomierz i wrzuć do szklanki z b. gorącą wodą. Jeśli jej coś dolega, to omomierz pokarze przerwę na uzwojeniu. Moim zdaniem wariuje triak silnika na module - często zdarza sie w tym typie pralek. Czy możesz objaśnić swój sprawdzian, jest dla mnie dość ciekawy. W zaproponowanym teście co spowoduje przerwę w uzwojeniu:...
Czas pracy reguluje się tak, aby po otwarciu/zamknięciu siłowniki pracowały jeszcze 3-5 sekund. Na pewno im to nie zaszkodzi gdyż są przeznaczone do takiego działania. Biorąc pod uwagę trudne warunki czas ten można wydłużyć. W uzwojeniu stojanów są wklejone wyłączniki termiczne które rozłączają N jeżeli temperatura przekroczy ~140 stopni C i załączają...
Nie ulega wątpliwości, że zabezpieczenie silnikowe było źle dobrane. 10A wobec 8,5 daje o prawie 40% większą moc strat w uzwojeniu. O ile przy silnym przeciążeniu (np. próba rozruchu bez jednej fazy) zabezpieczenie takie zadziała i temperatura uzwojenia będzie przekroczona przez krótki czas, to przy przeciążeniu długotrwałym (np.brak fazy w trakcie...
Liczysz ładnie-sam zapomniałem, czy to poprawnie To teraz praktycznie 0.7A Obciąż to trafo zgodnie z wyliczonym i kontroluj temperaturę trafa.
Drucik powinien być z drutu oporowego. Temperatura grzania zależy od napięcia na uzwojeniu wtórnym transformatora. Najlepiej użyć transformatora 18V i dać do niego regulator napięcia.
A temperatura uzwojenia to nic?
Normalny ma ok 80 % zresztą nie widzę jak alternator JAkie 80% nie siej herezji to nie pudelek.pl, sprawność alternatora nie przekracza 50%, dlatego też są wodne chłodzone bo normalnie mamy do czynienia z temperaturami rzędu 120-160'C. Na uzwojeniu. Polejesz wodą to syczy jak wściekłe i para leci takie tam są temperatury.
Przy doborze pompy DZ zwróć uwagę na minimalną dopuszczalną temperaturę tłoczonego medium - chodzi o to że zimne medium powoduje wykraplanie wilgoci na uzwojeniach, no i jak ono ma być zimne to daje się uzwojenia hermetyczne !
Mowa jest o indukcyjnym, czy szczotkowym bo nie określiłeś. Jak indukcyjny to przewymiaruj do 0,25kW, parę groszy więcej dołóż za czujnik temp w uzwojeniu. Z moich doświadczeń na takich małych silnikach tyle że trójfazowych to będą pracować. Póki temperatura w uzwojeniach odpowiednia to silnikowi nic nie grozi, jak będą problemy ściągasz plastikowy...
BS 4244 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z prawej strony ma zwarcie w uzwojeniu RS 1507 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ma zwarcie z masą BS - Układ sterowania hamulcami RS - Układ sterowania retarderem
Koleg,elwer1990! Dla transformatora taki parametr jak ciepło nie istnieje! Zastosowano parametr-przekroczenie temperatury elementów transformatora (rdzeń , uzwojenie ) nad temperaturą zewnętrzną. Dla większości transformatorów bytowego przeznaczenia przekroczenie to wynosi - dla rdzenia-75 stopni , dla uzwojeń-60 stopni. Tak więc przy temperaturze zewnętrznej...
W zasadzie to pompa powinna mieć wbudowany termik Kolega pomylił czujnik temperatury jaki buduje się w uzwojeniu pomp z przekaźnikiem termicznym działającym na nadmiarowe przekroczenie prądu.
Silniki ulegają uszkodzeniu na wskutek zbyt dużej temperatury w uzwojeniach. Temperatura dopuszczalna wiąże się natomiast z prądem znamionowym silnika. Jeśli nie przekroczy się prądu znamionowego silnik nie będzie się nagrzewał i wszystko będzie w porządku. Natomiast zmniejszając napięcie znamionowe zmienia się poślizg silnika (obroty) i zmniejsza się...
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
W technice nie ma pojęć bardzo cienki, bardzo gruby. Są średnice i pola przekroju poprzecznego. Zakładasz 2,5 A na milimetr kwadratowy (mm2). Dla 37 A potrzeba 37 A/2,5 A/mm2 = 14,8 mm2. Zakładając 4 A/mm2 otrzymasz 9,25 mm2 pola przekroju poprzecznego. Średnicę z pola umiesz wyliczyć? Mniejszy prąd na milimetr kwadratowy to mniejsza temperatura uzwojenia....
Witam, znalazłem silnik elektryczny jednofazowy 60W. Napędzał wentylator. Po rozebraniu wygląda jak asynchroniczny klatkowy ze zwartym uzwojeniem wirnika. Na zewnątrz wyprowadzone jest 7 przewodów: -2 czujnik temperatury zamocowany na uzwojeniu stojana -5 podłączonych do uzwojenia stojana Pomierzyłem oporności pomiędzy wyprowadzeniami: A-B: 100R A-C:...
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
Witam . Odnośnie naprawy uzwojenia , powinno się udać podważyć przerwane końce drutów po porządnym podgrzaniu czoła uszkodzonego zezwoju do temperatury 150-180*C opalarką , lub podgrzanie całego silnika w suszarce . Należy dokładnie przyjżeć się uzwojeniu aby ustalić , które końce były połączone z sobą , a dopiero potem podnosić pojedyńczo druty z jednej...
Pomijając już przewinięcie trafa. Zauważyłem że w jednym uzwojeniu pierwotnym jest jakiś czujnik temperatury. Po sprawdzeniu rezystancji wychodzi na to ze jest zerowa. Pytanie do znawców tematu, co tam może być w środku? Myślę że jakiś bezpiecznik bimetaliczny? Jeśli tak to dołożyłbym na przyszłość takie bezpieczniki na pozostałych dwóch uzwojeniach....
Termistor PTC (wraz ze wzrostem temperatury rezystancja rośnie). Termistor znajduje się w uzwojeniu silnika i jest podłączony do sterownika. Gdy silnik się przegrzeje, urządzenie (wózek widłowy) ma pokazać błąd i uniemożliwić uruchomienie do czasu wystygnięcia silnika.
Jak wyżej - te transformatory robione są "na styk" a nawet bardziej wyżyłowane. Podczas normalnej pracy potrafią się grzać, a co dopiero przy pracy wzmacniacza mocy, plus magnetofon czy CD (zwiększony pobór prądu = większa moc pobierana a to z kolei = wyższa temperatura. Co innego gdyby temperatura podczas pracy była na tyle duża, ze transformator by...
Witam ! Nowe generacje silników mają większą gęstość prądu ale mniejszą odporność na przeciążenia. Mają mniejszy stosunek żelaza do mocy silnika . Muszą przez to być dobrze zabezpieczone czujnikami temperatury , wyłącznikami silnikowymi precyzyjnie dobranymi do prądu znamionowego. Z jednej strony oszczędności konstrukcyjne w budowie silnika , a z drugiej...
Witam, Sprewdz sam silnik dmuchawy, być może jest "zapieczony" pod wpływem temperatury od grzałki, sprawdz też czy niema przerwy w uzwojeniu. Pozdrawiam
Ja w swojej do regulacji temperatury zastosowałem jakiś ruski ściemniacz na pierwotnym uzwojeniu transformatora i działa jak do tej pory bez problemu a trochę juz steropianu ciął.
Jakie jest napięcie na R417 dla skrajnych położeń VR403? Spodziewaj się 380V, mierz ostrożnie ale pewnie. Na zimno ustal punkty pomiarowe, które mechanicznie stabilizują końcówki pomiarowe. To co opisujesz odnośnie zniekształcenia może być problemem z napięciem regulacji astygmatyzmu, również wysokim podawanym na siatkę lampy. Pochodna złego poziomu...
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
pomierz rdzeń,przypomnij sobie wzory na liczenie transformatorow i będziesz miał odpowiedż bo z opowiadania ż jeden koleś powiedzał tak a drugi tak nie otrzymasz odpowiedzi po nawinięciu trafa nalezy zaopatrzyć się w amperomierz i woltomierz i zrobić pomiary włącz transformator na biegu jałowym na jakięś dwie lub trzy godziny i zobacz jego temperaturę
Czy jest możliwe , żeby w takim prostowniku maksymalna temperatura uzwojenia transformatora była 126stopni ?Jakoś wydaje się duża, ale według oznaczeń na metalowej części termostatu NC126 czyli normalnie zwarty i temp. 126 .
Witam, mam taki problem posiadam agregat prądotwórczy o mocy prądnicy 1800 kVA i mam do niego podłączone gównie obciążenie indukcyjne. Ale jest też podłączone oświetlenie przez transformator 440V/220V i do niego jest podłączone oświetlenie świetlówkami około 80kW. Oprawy oświetleniowe nie mają kondensatorów do poprawy współczynnika cos fi a dławiki...
Chodzi mi o to, czy transformator pracujący cały czas na pełnej mocy (powiedzmy 800mA przy danym napięciu) nie przegrzeje się? To pytanie do producenta transformatora, dotychczas przyjmowało sie że katalogową moc maksymalną podawano dla pracy ciągłej, oraz obciążenia rezystancyjnego. Moc maksymalna zależała też od przewidywanej temperatury pracy uzwojeń,...
Sprawdzić alternator ? Hmm przy malcu sprawdzenie napięcia wyjściowego z alternatora to żadna filozofia. Przyłożyć sondę do śruby którą wyprowadza + a druga sodę przyłożyć do obudowy altka. Inna sprawa jest sprawdzenie regulatora, diod lub uzwojenia. Z paru źródeł wiem ze w Maluchowskim altku lubi sie topić izolacja na uzwojeniu, przez temperatury panujące...
Przy wzroście temperatury uzwojenia, wzrasta prąd pobierany przez silnik szlifierki, To by wiele wyjaśniało :P Przezwojenie w jaki sposób?
Zrobiłem kontrolę prądu trochę inaczej. Znalazłem płytkę regulatora obrotów silnika na 230V za 7 złotych na allegro i dałem ją między kabel z gniazdka a uzwojenie pierwotne. Teraz regulując napięcie na uzwojeniu pierwotnym ograniczam prąd na uzwojeniu wtórnym. Regulator fazowy niespecjalnie nadaje się do tego celu. Sprawdzałeś temperaturę transformatora...
jakby nie pracował to chyba nie było by tak, że pralka zaczyna prać i jakiś czas w normalnym cyklu a póżniej jakby się zatrzymała w kolejnym kroku programu i całyczas kręci Chodzi prawdopodobnie o to, że silniczek programatora przez pewien czas pracuje, później cewka silniczka pod wpływem temperatury ma przerwę w uzwojeniu,i silniczek zatrzymuje się.
Przede wszystkim zapewnić mu lepszy przepływ powietrza przez to "jajo" w którym jest zamknięty. Silnik jest chłodzony zasysanym powietrzem przez turbinę. Każde więc przydławienie przepływu powietrza czy to na ssaniu czy na wylocie powoduje jego przegrzanie i spalenie. Po drugie te silniki nie nadają się do długiej pracy. Po ok 20 min potrzebuje z godzinę...
musiałem zamontować czujnik temperatury Czujniki montuje się w uzwojeniu nie w obudowie. Pomiar w obudowie jest mylący bo obarczony błędem pracy wentylatora silnika .
(at)krzysztofreszka Czasem ma to sens, np. w układzie rozruchu silnika, który to rozruch trwa relatywnie długo. Miałem na utrzymanu (w początkach lat 2000) wirówki Alfa Laval, wyprodukowane w latach '70, z silnikami 30kW, z przekładnią pasową podnoszącą obroty dla wrzeciona do 6000rpm- tam rozruch na "gwieździe" trwał kilka minut i w razie uszkodzenia...
Nie. Identycznie zbudowana jest lutownica ze sklepu. Pilnuj temperatur uzwojenia pierwotnego i tyle. No i chyba wiesz o tym, że uzwojenie wtórne musi być grubsze od grota?
temperatura uzwoić silnik czujnik temperatura uzwoić zalać uzwoić
uszkodzone drzwi lodówki samsung uszkodzić wyświetlacz pralka samsung naprawa matrycy samsung niebieski ekran
samsung ue50ru7022 instalacja fotowoltaiczna
Trevi TV T.EME380.61 Firmware Dump for CX215LEDM Panel Pralka ładowana od frontu 1500 obr./min - wybór i porady