Zdemontuj czujnik i zobacz czy przy kręceniu rozrusznikiem kręci się wałek rozrządu.
Jeśli silnik nie jest uruchomiony to zawsze pojawia się taki błąd. Czujnik Halla daje sygnał tylko jeśli wałek rozrządu jest w ruchu,taka już jego zasada działania.
w 904 i 906 jest za kompresorem powietrza. Miejsce może wydawać się mało ciekawe, ale nie jest źle.
Nic nie wpadło w obudowę rozrządu?
Blokada w koło zamachowe w miejsce czujnika, blokada w wałek rozrządu od góry, sprawdzenie znaków po zdjęciu pokrywy na kołach zębatych wału korbowego i wałka i oto cała filozofia. Pozdrawiam
Ten,pisałem już.
Jak zdejmiesz obudowę rozrządu to fasolki muszą być ustawione na środku musisz zdjąć po drugiej stronie czujnik walka rozrządu i zaślepkę tam będą dwa nacięcia na wałkach one muszą iść poziomo względem głowicy i musisz je zablokować później idziesz do przodu i cofasz kolo od wydechowego na maxa w przeciwna stronę do wskazówek zegara jeżeli punkty nie...
Będzie to działało. Tylko sprawdź występ do czujnika walka rozrządu czy jest w tym samym miejscu i położeniu. Znajomy modzil takie coś i działało.
poniżej odczyty z oscyloskop, nie jest to jakiś super oscyloskop samochodowy, ale jak dla mnie wynik jest poprawny, na dole czujnik wału korbowego, na górze wałek rozrządu.
Jeśli posiadasz sekwencyjny wtrysk gazu to radzę podpiąć instalację gazową pod czujnik wału korbowego bądź pod wałek rozrządu. To jest najskuteczniejsze aby zapobiec szarpaniu samochodem na pracującym LPG. Sygnał obrotów nie podpinaj pod cewkę. Reklama usunięta!
Koła powinny być identyczne. Z twojego opisu wynika, że jest źle ustawiony rozrząd.
Masz błąd sygnału odniesienia cylindra czyli czujnik wałka albo korelacja wał - wałek. Zajrzyj profilaktycznie czy się wałek rozrządu kręci... To częsta awaria w hdi, dali za długi przebieg między rozrządami...
Mam ten sam problem przy tym całym silniku to jest 2.0 TDI CGLC 2013 rok 177km Wymieniono: Pompą oleju, panewki główne i korbowodu we czujnik ciśnienia oleju oraz sprawdzono Wałek rozrządu stan nominalny, imbus i gniazdo jest w stanie bdb. Przebieg 110 tys km Problem niskiego ciśnienia dalej występuje. Co jeszcze może powodować problem?
Znajomy podłączył komputer i nie pokazuje mu wgl sygnału z czujnika walka rozrządu To niech podłączy oscyloskop i zobaczy czy czujnik daje sygnał. Być może ma inny nadajnik na wałku. Podaj DOKŁADNE oznaczenie starego i nowego silnika.
Możesz ściągnąć pokrywę zaworów i podejrzeć na krzywki walka rozrządu. Załóż stary pasek i ustaw żeby w gmp 1 cylindra wałek był w pozycji pracy i to chyba jedyna opcja jak czujnika nie chcesz używać. Wtedy zrób znaki i masz.
Witam, samochód Iveco DAILY z 2011 roku, silnik 3.0 HP, rozrząd na łańcuszku. Podczas jazdy zapaliło się EDC i mruga, samochód w trybie awaryjnym (1500 obrotów max). Błąd (TEXA błąd 144) "Wiarygodność między czujnikiem OBROTÓW (wał napędowy) a czujnikiem fazy (wałek rozrządu). Wymieniłem czujnik obrotów wału napędowego i dalej to samo. Sprawdziłem przejścia...
Witam. Mam problem z Peugeot 207 1.6 vTi 120km. W samochodzie wymieniony kompletny rozrząd. Odpala tylko z wypiętym czujnikiem walka rozrządu i pracuje całkiem normalnie bez straty mocy. Można normalnie jeździć bez żadnych oznak braku czujnika. Po podpięciu czujnika można kręcić cały dzień, a i tak nie odpali. Rozrząd ustawiony dobrze na blokadach....
Teraz wyrzuca błąd czujnika wału a za godzinę będzie wyrzucał wałek i tak w kółko. Jeżeli odepnę czujnik wałka odpalę i zapnę go z powrotem auto ma moc i kręci się do końca w innych wypadkach odpala i zaraz gaśnie po drugiej próbie rozruchu odpadli i albo nie ma mocy albo kręci do 1500 obrotów zależnie od humoru. Gdybym jednak czekał między odpaleniami...
Dziękuję za odpowiedź. Czujnik położenia wału był wymieniany, ale wałek rozrządu nie. Zrobię to i dam znać! Pozdrawiam ☺️
mierzone miernikiem Mastech PenType MS8211 zasilany bat. 3V (prawdopodobnie nie można mierzyć miernikami zasilanymi DC 9V ). W srodku 2 cewki więc mierzyć można, za to sygnału w aucie nie pomierzysz bo modulacja sinusa wchodzi w gre.
Do zblokowania rozrządu nie trzeba ci żadnych blokad tylko 2 długie śruby m8 jedna w koło zamachowe za rozrusznikiem a druga w wałek rozrządu i tyle. Czujnik powinien być jakieś 0,5mm od kółka odsunięty jeśli będzie za daleko to nie bedzie czytał. Co do układu wtrysku: Bosch ma pompke elektryczną w zbiorniku Siemens ma pompke "gruszke" na zasilaniu
Dzień dobry, Sprowadziłem samochód z US Audi A3 8V 2.0 tfsi z 2018r. z niesprawnym silnikiem. Jest w nim jakiś problem z wałkami rozrządu, wydaje mi się że to bardziej od strony elektronicznej, ponieważ na komputerze cały czas pokazuje że wałek ssący jest obrócony o 90° i przez to nie można odpalić silnika. Co ciekawe, jeśli wypnie się czujnik wałka...
Ustaw zapłon na czujnik zegarowy0,90 i wałek rozrządu tez na czujnik (podniesienie 2 krzywki 0.53)jak dobrze pamiętam :-)
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
Prosze o pomoc jak ustawic walek rozrzadu bez czujnika jak mam to zrobic
Witam, posiadam Hyundai GDH I30 1.4 (G4LC) 1368ccm 73,60kW produkcja 18.11.2015 .Czy ten czujnik będzie pasował? -1.4 (G4LC) 1368ccm 101KM/74kW 2014/12-2016/12
hi https://obrazki.elektroda.pl/8883533400_... według programu oba czujniki są tego samego typu - camshaft to wałek rozrządu autodata jaką posiadam ma bardzo mało informacji na temat tego silnika hi
Gdzie znajduje sie czujnik położenia wałka rozrządu Nie wiem po co Ci ta informacja, ale odpowiem pytaniem; Czy wiesz w ogóle gdzie znajduje się wałek rozrządu?... Tam szukaj czujnika jego położenia (na jednym lub drugim końcu) ;-)
po pewnym czasie rozwaliło na części czujnik hala przez co musiałem wymienić palec i kopułkę i oczywiście czujnik hala, wałek rozrządu i sonda są ok. Teraz autko jeździ b.dobrze
Brak synchronizacji między wałem a wałkiem rozrządu lub któryś z czujników padł
Jeżeli jest uszkodzony powinien go wykazać Ale to też zależy od testera, jeden pokaże 2gi nie pokaże. Można to zrobić manualnie czyli wywołać błąd odpinasz wtyczkę od czujnika walka rozrządu i w tedy diagnoskop i sprawdzasz czy wyrzuca błąd 2ga opcja jeżeli 1sza zawiedzie odpinasz wtyczkę podczas pracy silnika o ile to możliwe i obserwujesz zachowanie/parametry...
Bo to halla , i zmiana pinów nic nie da . Taki czujnik idzie na wałek rozrządu , tam jest ten system. Ten dolny wkręcany w korpus silnika można sprawdzic jeszcze w inny sposób , naprawdę poczytaj to co Ci podpowiadam.
Wałek ssący posiada występ z którego zczytuje czujnik wałka rozrządu więc łatwo jest rozróżnić wałki . Jeżeli było by coś pomylone w ustawieniach to ciśnienie będzie jednakowe na wszystkich cylindrach
Koła zamachowego nie da się przykręcić w innej pozycji, otwory są rozmieszczone nierównomiernie. Widzę inną możliwość: Jak sterownik nie widzi sygnału z wałka, to steruje wtryskami grupowo, a nie sekwencyjnie. Gdyby były zamienione wtyczki na wtryskiwaczach, to silnik odpalał by tylko w sytuacji sterowania grupowego. Łatwo sprawdzić czy kolejność nie...
Załóż oryginalny wałek z tego auta zamiast tego który zapewne przyszedł z głowica
Ja tez już swój problem rozwiązalem, u mnie po wymianie czujnika położenia walka rozrządu na Boscha nadal auto gasło po zapłonie i wywalało błąd czujnika położenia walka rozrządu, mechanik nie wiedział co zrobić, sprawdzał już wszystko i nadal nie było odpowiedzi. Pojechałem wiec do sklepu i kupiłem najtańszego chinczyka na probe na podmianę i sukces...
Bez czujników zegarowych nie dasz rady (wałek rozrządu i pompa wtryskowa)
Witam, Panowie prosze o jakies info odnośnie napięcia zasilania dla czujnika wałka rozrzadu, powinno byc 5v czy 12v ? Ogólnie auto ma problem z odpalaniem na zimno, nie wiem czy to dobry trop, ale launch w polu synchronizacji podczas krecenia caly czas pokazuje "nie" zsynchronizowano. Błędów zwiazanych z synchronizacja brak. Wydaje się to trochę dziwne....
Drugiego czujnika szukałbym z prawej strony silnika "w szczycie" czyli mniej więcej tam gdzie kończy się wałek rozrządu.
Co mam rozwijać - trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego czujnik nie daje sygnału a potem martwić się ewentualnie dalej. W tej chwili nie mam dostępu do EPC i nie bardzo pamiętam, czy te czujniki (wałka ssącego i rozrządu) są takie same. Jak są takie same, to można je zamienić miejscami i zobaczyć, czy błąd się przeniesie na drugi wałek. Jeżeli tak - to...
Witam, Gdzie w Audi A3 8PA (Sportback) 2004 1.6 BGU znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu? Ostatnio w czasie jazdy zaświeciła mi się kontrolka kontroli trakcji, potem zaświecił się check. Kontrola trakcji gaśnie, gdy auto postoi chwilę, ale potem w czasie jazdy znów się zapala. Check świeci cały czas. Pod komputerem wyszedł błąd 16725 czujnik...
Te czujniki się psują najzywczajniej. Są wkręcone w głowice za każdym razem nagrzewają się do temperatury silnika i tak setki razy(co jazda). Jeśli masz pewność że ten błąd dotyczku jego to tylko kupić nowy jakieś sensownej firmy. Czujnik mechanik wymienił mi jakieś 3 mies temu.. w sumie teraz check się nie świeci ale błąd mimo wykasowania pojawia...
Na przyszłość - dawaj opisy błędów a nie same kody. Nie każdy ma czas żeby szukać opisu a nikt ich na pamięć nie zna. Na 99% ścięty klin na wale pod kołem rozrządu.
Filtra nie wymienia się, trzeba tylko dokładnie wymyć go w benzynie. Zasada działanie pompki jest taka jak w Briggsach, inaczej jest rozwiązany jej napęd. Przy składaniu silnika musisz tak ustawić wałek pompki aby wszedł on w gniazdo wałka rozrządu.
Jak podpieli kompa to pokazuje czujnik walka rozrządu ale kupiłem nowy ale zamiennik i cały czas pokazuje że czujnik walka rozrządu jest uszkodzony
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
okazało się ze jest problem z synchronizacją czujnika położenia wałka rozrządu a czujnikiem na wale korbowym Masz rozwiązanie. Wałek rozrządu sam się nie przestawi jak nie wyłamiesz zębów. Sprawdź czujniki czy siedzą na swoim miejscu, zamień na inny, z innego auta. Sprawdź piny na tych czujnikach.
Ustawienie ich jest dość precyzyjne i wywala błąd 4 walków. w nowszych silnikach jest laserem znak wałek a blaszka bo MB chyba stwierdził że to się przestawia i jest zaznaczone a w ttm silniku niestety tego nie ma i nie ma odniesienie do ustawien a wałek 1 kosztuje ponad 2.5 tys. Dlatego szukam czy ktos sie orientuje w jakich położeniach powinny być...
Czujnik wałka rozrządu
Witam wszystkich i jednocześnie proszę o poradę. Wczoraj zmieniałem rozrząd w oplu 1,7dt (silnik opla, nie isuzu) i pompę wtryskową po regeneracji. Silnik ustawiłem na czujnik mikrometryczny (wałek rozrządu) a resztę na znaki. Po odpowietrzeniu zapalił gładko, pracuje równo, ale jego praca jest "twarda". Ma odgłos stukoczący. Po założeniu paska sprawdzałem...
No ten jest bo odpiąłeś czujnik. Opcje są trzy: 1. Czujnika wałka pokazuje złą pozycje. 2. Czujnik wału pokazuje złą pozycję. 3. Faktycznie jest nieprawidłowe synchro wał - wałek rozrządu (czytaj przestawiony rozrząd. Ja z racji że grzebałeś przy uszczelniaczu albo masz zły uszczelniacz z czujnikiem albo jest źle założony.
Być może się mylę, ale w peugeot 307 16 benzyna nie ma czujnika walka rozrządu, o takim piszesz Dodano po 1 Pomocy, jeżdżę na benzynie do pracy
https://obrazki.elektroda.pl/9442022400_... Pogoda wreszcie pozwoliła zrzucić górę i wałek jest rozjechany . Dolny czujnik jest ok. Rozrząd mam kupiony to już go chyba przerzucę bo ustawiać i skręcać wsio aby rozbierać odnowa nie ma sensu.
Właśnie na czujniku walka rozrządu jest 4.99v A na zaworze EGR dochodzi tylko 3.53v
przełóż wałek rozrządu i czujnik ze starej głowicy
Brak sygnału z czujnika wałka rozrządu,pewnie dlatego nie pali. Albo czujnik wałka, albo rozrząd w krzakach Na zrzucie ekranu ostatnia pozycja "P0340 Wałek rozrządu pozycja, błąd krytyczny" - zacznij od czujnika wałka rozrządu i przewodów do ECU
Patrzyłem, bo już szukałem wcześniej po postach. Pokazuje czujnik walka rozrządu, a mi chodzi o czujnik wału korbowego. Pokazuje mi błędy i jeżeli dobrze program tłumaczy, to problem jest właśnie z nim: p0335 47 i p0340 47.
Tam tak naprawdę nie ma ani czujnika położenia wału ani wałka rozrządu bo aparat napędza wałek pośredni który się kręci równo z wałkiem rozrządu.
Wiarygodność to wiarygodność, raczej nie instalacja. Do sprawdzenia synchro wał-wałek, kliny.
Sprawdź synchronizację czujników wał i wałek rozrządu, A swoją drogą jeżeli zimny jak zgaśnie pali szybko to ok,a jeżeli ciepły to już inna historia ,najpierw doprowadź do tego żeby auto nie gasło
Musi się łączyć. Sprawdź kabel. Miganie to. 1. Brak rpm 2. Brak temperatury reduktora/termistor. 2k dla AC. 3. Chyba tyle, temperatura gazu przy pierwszym przełączeniu jest raczej pomijana bo nie ma przepływu gazu. Ale też warto sprawdzić czujnik - 2k. Sterowanie cewki jest często używane jako sygnał rpm. Ja wole wałek rozrządu jeśli tylko się da.
Problem został rozwiązany okazało się że wtyczka od czujnika położna wałka rozrządu była zepsuta i wyskakiwał błąd po podpięciu do lapka :"Czujnik położenia wałka rozrządu. Brak synchronizacji wałek rozrządu - wał korbowy." I dlatego nie palił
Wał korbowy- odkręcić czujnik położenia wału dopasować trzpień blokujący.Pompa - trzpień blokujący. Wałek rozrządu blokować płaskownikiem.
Chodzi o to czy koło ma w sobie klin który pasuje w rowek w wałku, jeśli jest klin nie ma możliwości błędnego montażu koła na wałek, chyba że klin został ścięty, jeśli koło jest tzw. pływające wtedy koło możesz założyć w każdym miejscu. Z tą kapą chodzi o to aby sprawdzić co się obraca "przed czujnikiem", nie pamiętam czy jest tam koło zębate na wałku...
Witam Podepnę się pod temat. Na dniach zmieniłem silnik z 2.0 SDI na 1.9 TDI ATD 101KM, skrzynię z Turana GQN 6-biegową. W silniku założyłem pompki, wałek i czujniki od wałka rozrządu i wału od SDI, przy czym czujnik od wału razem z uszczelniaczem. Wejście pod czujnik wału trzeba nowe rozwiercić. Sprzęgło sztywne, kompletne z 1.6 TDI, skrzynia z wybierakiem...
Błąd P0344 - Błąd ten związany jest z sygnałem czujnika położenia wałka rozrządu, ten kod dotyczy wyłącznie sygnału pochodzącego z czujnika położenia wałka rozrządu znajdującego się w banku 1. Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu - lecz go wymieniłeś o ile nowy jest sprawny. Zwarcie elektryczne lub uszkodzone okablowanie - lecz to też wymieniłeś....
Witam!!! Problem polega na tym że chciałem wymienić uszczelniacz wałka rozrządu w moim lupo 1.0 AUC siciagnołem pasek rozrządu ale nie mogłem odkręcić śruby mocującej koło wałka więc wykręciłem czujnik położenia wałka rozrządu i wsadziłem tam klucz żeby zblokować wałek;) i co się stało? wałek się przekręcił a ta zębatka stała w miejscu teraz nie wiem...
Witam rozwiazalem problem ściągnąłem pokrywę zaworów a tam łożyska igielkowe pod wałkiem rozrządu popękane i czujnik złapał błąd z walka rozrządu. Po wymianie walka oraz łożysk igielkowych samochód jak nowy . Dziękuję może to się komuś przyda . Pozdrawiam
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Kolego miałem w astrze g ten sam problem, wymieniałem czujniki jeden po drugim, podkładałem sterowniki, i ciągle nic, aż w akcie desperacji postanowiłem sobie wymienić czujnik położenia wału, problem znikł jak kamfora, mimo iż diagnozy wskazywały na czujnik walka rozrządu.
Możesz mieć na tyle wydłużony łańcuch że jeszcze nie zgłasza błędu a już jest teoretycznie źle. Kiedyś poprawiałem forda 1.4 16V po wymianie rozrządu i też nie było błędów a jest czujnik wałka rozrządu. Wałek wydechowy był walnięty mniej niż pół zęba i od 3000 obr/min nie przyspieszał. Dodano po 54 Tam nie ma tragedii żeby sprawdzić to ustawienie, zacznij...
Miałem już pare takich przypadków, np w 203, ML czy sprinterze. Czujniki jak były zimne działały sprawnie i bez problemu, auto pali i jeździ normalnie, gdy silnik się nagrzał wraz z nim nagrzewają się czujniki i wtedy zaczyna jeden z nich przesyłać złe dane i auto potrafi podczas jazdy zgasnąć lub więcej nie odpalić. Dopiero gdy ostygnie znowu zapala....
Witam. Wymiana czujnika walka rozrządu w Oplu i po założeniu nowego sytuacja jak ze zdjęcia.. https://obrazki.elektroda.pl/9536736200_... Czujnik nowy, nowa uszczelka pod czujnik. O co kaman, co się wydarzyło? Żadnego bałaganu w gnieździe nie ma. Tylko taka sytuacja..
Próbowałeś na plaka odpalić ?? Ciekawe czy jak złapie na plaku to już będzie chodził??? Dodano po 1 Ja bym wymienił czujnik walka rozrządu. W moim Tucsonie 2.0 crdi jak padł czujnik położenia to gasł na ciepłym. Jak ostygł odpalał na strzał.
Sprawdziłem rozrząd. Zamontowałem dolną blokadkę i brakowało jednego ząbka żeby weszła blokadka do koła na wałku rozrządu. Więc ściągłem pasek, przekręciłem ciut kołem na wałku. Blokady na koła pasują, blokada na prawy wałek od góry pasuje wkręca się. Na lewy wałek od góry nie pasuje zupełnie. Może jakiś błąd popełniłem?
Bardzo proszę o informację czy został rozwiązany problem? Mam identyczne objawy... Wymieniłem rozrząd, ślizgi, napinacze, łańcuchy, wałek ssący, czujnik położenia wałka, elektromagnes, zawór sterujący i dalej tyrkocze... Głównie przy 1400-1600 obrotów, głównie przy odpuszczaniu gazu 😭😭😭
Z tą chińszczyzną to jest troche inaczej. Kiedyś na dziadostwo mówili bybel podruba czy inaczej. Dziś jak coś jest kiepskie to od razu mowa że chińskie. Nie bronie absolutnie chińskiego, chodzi o błędne określanie producenta. Kupuje części do ciągnika trafia się dziadostwo a zrobione jest przez polaków. Kiepskiej jakości uszczelniacze do tłoka podnośnika...
czyli masz uszkodzony czujnik położenia walka rozrządu - jaki jest z niego wykres na pracującym silniku w porównaniu do czujnika położenia wału korbowego ?
Łańcuch się wyciągnął i czujnik wału nie zgrywa się z czujnikiem walka rozrządu...
Ostatnio kolega miał identyczny problem i okazało się że przyczyną był wałek rozrządu ten który posiada tzw "zębnik" do czujnika wałka , a dokładnie to, że zębnik jest na ciasno sprasowany z wałkiem a jednak potrafi się obrócić i komputer będzie wtedy wychwytywał to jako błąd. Na wałku nie ma żadnego klina więc trzeba było coś takiego zrobić i dokładnie...
Ale czujnik masz w pompie wtryskowej również. I właśnie on jest odpowiedzialny za wałek rozrządu. Podstaw drugą pompę wtryskową i sprawdź. Jaki czujnik oprócz zaworu kąta,nastawnika,temp,i samego zaworka? Jestem ciekawy. Dalej stawiam na złą regulację,już nie jeden poległ na tym.
Witam.Dziękuje ze odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie czy wałki od astry 2 1.6 8v 75km pasuje do astry 84km bo jest podejrzenie że założony jest ten od 75km do tej z16se pozdrawiam. Nie pasuje bo masz tam koło do czujnika wałka którego nie ma w 75KM X16SZR oraz C16SE prawdopodobnie. Najlepiej kupić nowy wałek ale cena to ok 350zł.
Jeżeli jeden z czujników ulegnie uszkodzeniu np walka rozrządu ECU zbiera dane z czujnika wału w celu jego uruchomienia Jest możliwość uruchomienia auta z przestawionym rozrządem (w zależności jak bardzo przestawiony i ilu zaworowy silnik)
https://obrazki.elektroda.pl/8621151200_... Witam, mam wymienić czujnik położenia wałka rozrządu rząd 1 i pytanie o który wałek chodzi? Tak jak patrzę na silnik czy inaczej to się liczy?? Z góry dziękuję za pomoc
Witam, Sytuacja na dziś. Czujnik sprawny. Kable też. Pasek z przodu na rozrządzie się obraca, podejrzeli go, ale kręcąc rozrusznikiem i patrząc przez korek wlewu oleju...wałek rozrządu stoi w miejscu. Co o tym myślicie Panowie?
Pokrywa jest złożona na uszczelką chemiczną polecam orginał z ASO, a jak odkręcisz pokrywę to wyjdzie razem z wałkami rozrządu. Będziesz potrzebował jeszcze uszczelniaczy wałków i zaślepkę na wałek obok czujnika położenia wałka rozrządu i 5 oringów pomiędzy głowicą a pokrywą (przy otworach na świece) Miłej pracy ...
konstrukcje fiata nie pozwalają na prace przy braku synchronizacji ten też zgaśnie przy braku synchronizacji wału z wałkiem rozrządu tylko tutaj czujnik jest na wałek wydechowy, a na ssący nie. Niestety prawie zawsze przeskakuje ssąy
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
Np zobacz gdzie jest czujnik na wale jednego i drugiego. Sam wałek rozrządu i ksztalt krzywek na nim jest inny dla silnika z dpf i bez z tym samym kodem a co dopiero z innym.
P0340 to usterka w obrębie czujnika wałka rozrządu, cięzko to zrozumieć? A wiesz co to wogóle wałek rozrządu, i po co jest czujnik wykrywający jego kątowe położenie?
a gdzie się znajduje ten czujnik ? Rozrząd jest wał się kręci i górny wałek też a kręci bez żadnego oporu.
Problem rozwiązałem ,wcześniej przy wymianie rozrządu zrobili to niezbyt dokładnie i przesunęło się koło rozrządu i nie było dokładnego spasowania na znaki wałek rozrządu był za wcześnie ale nie na tyle żeby zapisał błąd. co powodowało że czujnik rozrządu i czujnik wału się nie pokrywały.
Nie. Tylko 16705 engine speed sensor implausible signal P0321-35-10. Intermittent. To nie wina Aku podmienione i to samo. Czy ktoś ma jakieś pomysły? Może czujnik walka rozrządu walnięty a odczytuje błąd czujnika wału?
Witam mam Peugeota 308 SW 1.6 w dieslu i od około trzech dni stoi pod domem bo nie mogę znaleźć gdzie jest dokładnie zlokalizowany czujnik położenia wałka rozrządu. Każda pomoc jest bardzo mile widziana. Przeszukałem już cały internet wszystkie filmy na YouTube i nigdzie tego nie znalazłem, są czujniki położenia wału na ten temat znalazłem kilka filmów...
z całym szacunkiem Kolego Widziałeś na własne oczy którego wałka odczytuje pozycje ten czujnik? Na pewno to nie jest wałek rozrządu.
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Prawdopodobnie mam zepsuty komputer , Prawdopodobnie nic sam nie zrobisz. Jakie auto i co się dzieje, jaki komputer i co wskazuje na jego uszkodzenie. Pokazuje teraz dwa błędy , auto gaśnie , były falowania ustały , dwa błędy znikły po wymianie czujnika walka rozrządu w ciepłe dni jest mocno podatny na gaśnięcie . Narazie nie zgasł od wymiany czujnika...
Mam podobny problem captiva 2,2 184 km odpala przy zdjetym czujniku walka rozrządu. Jak się podepnie czujnik i zgasi nie odpala. Proszę o pomoc mototrampek daj znać proszę co to było u Ciebie. 8 tydzień w warsztacie szlak mnie trafia pozdrawiam
Witam więc tak : Sprawdzałem komputerem i tak błędy 301/303 więc sprawdzałem powoli Kompresja na cylindrach 11 oraz 12 atmosfer immo nie ma błędów Obstawiam albo czujnik walka rozrządu albo czujnik spalania stukowego. Dziwna sytuacja
Witam mam podobny problem tylko na pewno nie klin. Został wymieniony czujnik Halla, sprawdzony klin oraz elektronik naprawiał komputer. Problem po tych naprawach dalej występuje. Problem polega na tym, że do końca nie jestem pewny co może wpływać na błędny sygnał z czujnika Halla (czujnik położenia wałka rozrządu). Poniżej występują dwa wykresy niebieski-wałek...
wałek rozrząd czujnik czujnik czujnik wałek rozrząd wałek rozrząd
access filtrowanie formularz schemat pozycjoner oświetlenie kurnika
zderzak naprawa zderzak naprawa
Hamulec wpada do końca przy wolnym naciskaniu - przyczyny i rozwiązania Termostat Honeywell T40 - przyczyny awarii