Zdemontuj czujnik i zobacz czy przy kręceniu rozrusznikiem kręci się wałek rozrządu.
Jeśli silnik nie jest uruchomiony to zawsze pojawia się taki błąd. Czujnik Halla daje sygnał tylko jeśli wałek rozrządu jest w ruchu,taka już jego zasada działania.
Dzień dobry, Sprowadziłem samochód z US Audi A3 8V 2.0 tfsi z 2018r. z niesprawnym silnikiem. Jest w nim jakiś problem z wałkami rozrządu, wydaje mi się że to bardziej od strony elektronicznej, ponieważ na komputerze cały czas pokazuje że wałek ssący jest obrócony o 90° i przez to nie można odpalić silnika. Co ciekawe, jeśli wypnie się czujnik wałka...
Do zblokowania rozrządu nie trzeba ci żadnych blokad tylko 2 długie śruby m8 jedna w koło zamachowe za rozrusznikiem a druga w wałek rozrządu i tyle. Czujnik powinien być jakieś 0,5mm od kółka odsunięty jeśli będzie za daleko to nie bedzie czytał. Co do układu wtrysku: Bosch ma pompke elektryczną w zbiorniku Siemens ma pompke "gruszke" na zasilaniu
Gdzie znajduje sie czujnik położenia wałka rozrządu Nie wiem po co Ci ta informacja, ale odpowiem pytaniem; Czy wiesz w ogóle gdzie znajduje się wałek rozrządu?... Tam szukaj czujnika jego położenia (na jednym lub drugim końcu) ;-)
przełóż wałek rozrządu i czujnik ze starej głowicy
Brak synchronizacji między wałem a wałkiem rozrządu lub któryś z czujników padł
Drugiego czujnika szukałbym z prawej strony silnika "w szczycie" czyli mniej więcej tam gdzie kończy się wałek rozrządu.
Możesz ściągnąć pokrywę zaworów i podejrzeć na krzywki walka rozrządu. Załóż stary pasek i ustaw żeby w gmp 1 cylindra wałek był w pozycji pracy i to chyba jedyna opcja jak czujnika nie chcesz używać. Wtedy zrób znaki i masz.
Dzięki za pomoc zaraz to sprawdzę Dodano po 6 Jeszcze kolego jedno pytanie mercedes ma brak mocy większości nie ma siły jak coś go kopanie to idzie jak burza porobione wtrysku pompki pld sprawdzone pompa zasilająca też wymieniony był wałek rozrządu czujnik wału sprawdzony brak błędów oprócz tego bs co możesz jeszcze poradzić
Witam, samochód Iveco DAILY z 2011 roku, silnik 3.0 HP, rozrząd na łańcuszku. Podczas jazdy zapaliło się EDC i mruga, samochód w trybie awaryjnym (1500 obrotów max). Błąd (TEXA błąd 144) "Wiarygodność między czujnikiem OBROTÓW (wał napędowy) a czujnikiem fazy (wałek rozrządu). Wymieniłem czujnik obrotów wału napędowego i dalej to samo. Sprawdziłem przejścia...
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
Ustaw zapłon na czujnik zegarowy0,90 i wałek rozrządu tez na czujnik (podniesienie 2 krzywki 0.53)jak dobrze pamiętam :-)
Masz błąd sygnału odniesienia cylindra czyli czujnik wałka albo korelacja wał - wałek. Zajrzyj profilaktycznie czy się wałek rozrządu kręci... To częsta awaria w hdi, dali za długi przebieg między rozrządami...
Prosze o pomoc jak ustawic walek rozrzadu bez czujnika jak mam to zrobic
Witam mam podobny problem tylko na pewno nie klin. Został wymieniony czujnik Halla, sprawdzony klin oraz elektronik naprawiał komputer. Problem po tych naprawach dalej występuje. Problem polega na tym, że do końca nie jestem pewny co może wpływać na błędny sygnał z czujnika Halla (czujnik położenia wałka rozrządu). Poniżej występują dwa wykresy niebieski-wałek...
Blokada w koło zamachowe w miejsce czujnika, blokada w wałek rozrządu od góry, sprawdzenie znaków po zdjęciu pokrywy na kołach zębatych wału korbowego i wałka i oto cała filozofia. Pozdrawiam
poniżej odczyty z oscyloskop, nie jest to jakiś super oscyloskop samochodowy, ale jak dla mnie wynik jest poprawny, na dole czujnik wału korbowego, na górze wałek rozrządu.
Jeśli posiadasz sekwencyjny wtrysk gazu to radzę podpiąć instalację gazową pod czujnik wału korbowego bądź pod wałek rozrządu. To jest najskuteczniejsze aby zapobiec szarpaniu samochodem na pracującym LPG. Sygnał obrotów nie podpinaj pod cewkę. Reklama usunięta!
Jak nie może zakręcić silnikiem po rozgrzaniu to: - zatarty rozrusznik, - zatarty alternator, - skrajnie zużyty wałek rozrządu. Jedyny czujnik lub usterka elektryczna która może dawać taki efekt to uszkodzony czujnik położenia wału ale to mało prawdopodobne.
Wałek ssący posiada występ z którego zczytuje czujnik wałka rozrządu więc łatwo jest rozróżnić wałki . Jeżeli było by coś pomylone w ustawieniach to ciśnienie będzie jednakowe na wszystkich cylindrach
Załóż oryginalny wałek z tego auta zamiast tego który zapewne przyszedł z głowica
Mam ten sam problem przy tym całym silniku to jest 2.0 TDI CGLC 2013 rok 177km Wymieniono: Pompą oleju, panewki główne i korbowodu we czujnik ciśnienia oleju oraz sprawdzono Wałek rozrządu stan nominalny, imbus i gniazdo jest w stanie bdb. Przebieg 110 tys km Problem niskiego ciśnienia dalej występuje. Co jeszcze może powodować problem?
hi https://obrazki.elektroda.pl/8883533400_... według programu oba czujniki są tego samego typu - camshaft to wałek rozrządu autodata jaką posiadam ma bardzo mało informacji na temat tego silnika hi
Filtra nie wymienia się, trzeba tylko dokładnie wymyć go w benzynie. Zasada działanie pompki jest taka jak w Briggsach, inaczej jest rozwiązany jej napęd. Przy składaniu silnika musisz tak ustawić wałek pompki aby wszedł on w gniazdo wałka rozrządu.
Dziękuję za odpowiedź. Czujnik położenia wału był wymieniany, ale wałek rozrządu nie. Zrobię to i dam znać! Pozdrawiam ☺️
Jak zdejmiesz obudowę rozrządu to fasolki muszą być ustawione na środku musisz zdjąć po drugiej stronie czujnik walka rozrządu i zaślepkę tam będą dwa nacięcia na wałkach one muszą iść poziomo względem głowicy i musisz je zablokować później idziesz do przodu i cofasz kolo od wydechowego na maxa w przeciwna stronę do wskazówek zegara jeżeli punkty nie...
Co mam rozwijać - trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego czujnik nie daje sygnału a potem martwić się ewentualnie dalej. W tej chwili nie mam dostępu do EPC i nie bardzo pamiętam, czy te czujniki (wałka ssącego i rozrządu) są takie same. Jak są takie same, to można je zamienić miejscami i zobaczyć, czy błąd się przeniesie na drugi wałek. Jeżeli tak - to...
Ta dzwignia tylko przyśpiesza zapłon ,(a nie dodaje paliwa) by silnik równiej pracował na "zimno" .A wałek rozrządu ustawiony na czujnik czy też na ucho?
Będe sie brać za tego swapa 2.0tdi bmp na 1.9tdi asz o ile wszytko rozumiem wystarczy że kupię słupek 1.9tdi asz i przełoże do niego mój osprzęt z 2.0tdi bmp wraz z wałkiem rozrządu czujnikiem jego położenia i czujnikiem wału korbowego noi pompowtryskiwacze plus jakaś samoróbka z mocowaniem dpfa i egr dwumas będzie pasować z 2.0tdi? w moim jest nowy
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
Bardzo proszę o informację czy został rozwiązany problem? Mam identyczne objawy... Wymieniłem rozrząd, ślizgi, napinacze, łańcuchy, wałek ssący, czujnik położenia wałka, elektromagnes, zawór sterujący i dalej tyrkocze... Głównie przy 1400-1600 obrotów, głównie przy odpuszczaniu gazu 😭😭😭
Brak sygnału z czujnika wałka rozrządu,pewnie dlatego nie pali. Albo czujnik wałka, albo rozrząd w krzakach Na zrzucie ekranu ostatnia pozycja "P0340 Wałek rozrządu pozycja, błąd krytyczny" - zacznij od czujnika wałka rozrządu i przewodów do ECU
Nic nie wpadło w obudowę rozrządu?
Witam, Gdzie w Audi A3 8PA (Sportback) 2004 1.6 BGU znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu? Ostatnio w czasie jazdy zaświeciła mi się kontrolka kontroli trakcji, potem zaświecił się check. Kontrola trakcji gaśnie, gdy auto postoi chwilę, ale potem w czasie jazdy znów się zapala. Check świeci cały czas. Pod komputerem wyszedł błąd 16725 czujnik...
okazało się ze jest problem z synchronizacją czujnika położenia wałka rozrządu a czujnikiem na wale korbowym Masz rozwiązanie. Wałek rozrządu sam się nie przestawi jak nie wyłamiesz zębów. Sprawdź czujniki czy siedzą na swoim miejscu, zamień na inny, z innego auta. Sprawdź piny na tych czujnikach.
https://obrazki.elektroda.pl/9442022400_... Pogoda wreszcie pozwoliła zrzucić górę i wałek jest rozjechany . Dolny czujnik jest ok. Rozrząd mam kupiony to już go chyba przerzucę bo ustawiać i skręcać wsio aby rozbierać odnowa nie ma sensu.
No ten jest bo odpiąłeś czujnik. Opcje są trzy: 1. Czujnika wałka pokazuje złą pozycje. 2. Czujnik wału pokazuje złą pozycję. 3. Faktycznie jest nieprawidłowe synchro wał - wałek rozrządu (czytaj przestawiony rozrząd. Ja z racji że grzebałeś przy uszczelniaczu albo masz zły uszczelniacz z czujnikiem albo jest źle założony.
Witam rozwiazalem problem ściągnąłem pokrywę zaworów a tam łożyska igielkowe pod wałkiem rozrządu popękane i czujnik złapał błąd z walka rozrządu. Po wymianie walka oraz łożysk igielkowych samochód jak nowy . Dziękuję może to się komuś przyda . Pozdrawiam
konstrukcje fiata nie pozwalają na prace przy braku synchronizacji ten też zgaśnie przy braku synchronizacji wału z wałkiem rozrządu tylko tutaj czujnik jest na wałek wydechowy, a na ssący nie. Niestety prawie zawsze przeskakuje ssąy
Ostatnio kolega miał identyczny problem i okazało się że przyczyną był wałek rozrządu ten który posiada tzw "zębnik" do czujnika wałka , a dokładnie to, że zębnik jest na ciasno sprasowany z wałkiem a jednak potrafi się obrócić i komputer będzie wtedy wychwytywał to jako błąd. Na wałku nie ma żadnego klina więc trzeba było coś takiego zrobić i dokładnie...
w 904 i 906 jest za kompresorem powietrza. Miejsce może wydawać się mało ciekawe, ale nie jest źle.
Wiarygodność to wiarygodność, raczej nie instalacja. Do sprawdzenia synchro wał-wałek, kliny.
Czyli lużny łańcuch spowodował błąd synchronizacji -wałek rozrządu na którym jest czujnik nie ma synchronizacji z czujnikiem na wale korbowym.Zdejmij pokrywę zaworów i oceń stan łańcucha fizycznie-powinien być napięty bardzo mocno.
dół blokujesz przy skrzyni a na górnym kole od wałka rozrządu jest strzałka kolego która ma patrzeć idealnie na wałek rozrządu. Wymieniłem czujnik na wale skasowałem błąd auto odpaliło na kilka sekund może 2-3 i zgasło już teraz nie można odpalić ? Czyżby się imo w kluczyku wysypało sprawdzę jeszcze na drugim kluczyku. Ps. jak odepnę czujnik od wałka...
Czujnik wałka rozrządu
P0340 to usterka w obrębie czujnika wałka rozrządu, cięzko to zrozumieć? A wiesz co to wogóle wałek rozrządu, i po co jest czujnik wykrywający jego kątowe położenie?
Cranckshaft to wał korbowy camshaft to wałek rozrządu także masz problem z czujnikiem położenia wału korbowego Pozdrawiam
Witam mam podobny problem. Został wymieniony czujnik Halla, sprawdzony klin oraz elektronik naprawiał komputer. Problem po tych naprawach dalej występuje. Problem polega na tym, że do końca nie jestem pewny co może wpływać na błędny sygnał z czujnika Halla (czujnik położenia wałka rozrządu). Poniżej występują dwa wykresy niebieski-wałek rozrządu (czujnik...
Bez czujników zegarowych nie dasz rady (wałek rozrządu i pompa wtryskowa)
Witam Podepnę się pod temat. Na dniach zmieniłem silnik z 2.0 SDI na 1.9 TDI ATD 101KM, skrzynię z Turana GQN 6-biegową. W silniku założyłem pompki, wałek i czujniki od wałka rozrządu i wału od SDI, przy czym czujnik od wału razem z uszczelniaczem. Wejście pod czujnik wału trzeba nowe rozwiercić. Sprzęgło sztywne, kompletne z 1.6 TDI, skrzynia z wybierakiem...
Chodzi ci o te duże litery? Tak jak ja, też nie mogę zrozumieć Jak można zdiagnozować wałek rozrządu, może raczej czujnik wałka rozrzadu itp. itd. Może podaj raczej kody, jakim sprzętem była robiona diagnoza Dolewaj "mikksolu" na razie.
Ale czujnik masz w pompie wtryskowej również. I właśnie on jest odpowiedzialny za wałek rozrządu. Podstaw drugą pompę wtryskową i sprawdź. Jaki czujnik oprócz zaworu kąta,nastawnika,temp,i samego zaworka? Jestem ciekawy. Dalej stawiam na złą regulację,już nie jeden poległ na tym.
Teraz wyrzuca błąd czujnika wału a za godzinę będzie wyrzucał wałek i tak w kółko. Jeżeli odepnę czujnik wałka odpalę i zapnę go z powrotem auto ma moc i kręci się do końca w innych wypadkach odpala i zaraz gaśnie po drugiej próbie rozruchu odpadli i albo nie ma mocy albo kręci do 1500 obrotów zależnie od humoru. Gdybym jednak czekał między odpaleniami...
Chodzi o to czy koło ma w sobie klin który pasuje w rowek w wałku, jeśli jest klin nie ma możliwości błędnego montażu koła na wałek, chyba że klin został ścięty, jeśli koło jest tzw. pływające wtedy koło możesz założyć w każdym miejscu. Z tą kapą chodzi o to aby sprawdzić co się obraca "przed czujnikiem", nie pamiętam czy jest tam koło zębate na wałku...
Pokrywa jest złożona na uszczelką chemiczną polecam orginał z ASO, a jak odkręcisz pokrywę to wyjdzie razem z wałkami rozrządu. Będziesz potrzebował jeszcze uszczelniaczy wałków i zaślepkę na wałek obok czujnika położenia wałka rozrządu i 5 oringów pomiędzy głowicą a pokrywą (przy otworach na świece) Miłej pracy ...
Sprawdziłem rozrząd. Zamontowałem dolną blokadkę i brakowało jednego ząbka żeby weszła blokadka do koła na wałku rozrządu. Więc ściągłem pasek, przekręciłem ciut kołem na wałku. Blokady na koła pasują, blokada na prawy wałek od góry pasuje wkręca się. Na lewy wałek od góry nie pasuje zupełnie. Może jakiś błąd popełniłem?
Tam tak naprawdę nie ma ani czujnika położenia wału ani wałka rozrządu bo aparat napędza wałek pośredni który się kręci równo z wałkiem rozrządu.
Błąd P0344 - Błąd ten związany jest z sygnałem czujnika położenia wałka rozrządu, ten kod dotyczy wyłącznie sygnału pochodzącego z czujnika położenia wałka rozrządu znajdującego się w banku 1. Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu - lecz go wymieniłeś o ile nowy jest sprawny. Zwarcie elektryczne lub uszkodzone okablowanie - lecz to też wymieniłeś....
Musi się łączyć. Sprawdź kabel. Miganie to. 1. Brak rpm 2. Brak temperatury reduktora/termistor. 2k dla AC. 3. Chyba tyle, temperatura gazu przy pierwszym przełączeniu jest raczej pomijana bo nie ma przepływu gazu. Ale też warto sprawdzić czujnik - 2k. Sterowanie cewki jest często używane jako sygnał rpm. Ja wole wałek rozrządu jeśli tylko się da.
Jeżeli jeden z czujników ulegnie uszkodzeniu np walka rozrządu ECU zbiera dane z czujnika wału w celu jego uruchomienia Jest możliwość uruchomienia auta z przestawionym rozrządem (w zależności jak bardzo przestawiony i ilu zaworowy silnik)
Ząb w przód czy w tył nie ma najmniejszego znaczenia. Popatrz na rysunki tego silnika i zobacz do czego ten "ząb" się zasprzęga. Jeżeli wedle ciebie to nie ma znaczenia to po co ustawiać wogule rozrząd? Tylko to sobie przeanalizuj zastanów się. Podpowiem. Tam impuls na cewkę idzie z aparatu poprzez wałek rozrządu a nie jak w innych autach czyli z czujnika...
Problem rozwiązałem ,wcześniej przy wymianie rozrządu zrobili to niezbyt dokładnie i przesunęło się koło rozrządu i nie było dokładnego spasowania na znaki wałek rozrządu był za wcześnie ale nie na tyle żeby zapisał błąd. co powodowało że czujnik rozrządu i czujnik wału się nie pokrywały.
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
Witam, Sytuacja na dziś. Czujnik sprawny. Kable też. Pasek z przodu na rozrządzie się obraca, podejrzeli go, ale kręcąc rozrusznikiem i patrząc przez korek wlewu oleju...wałek rozrządu stoi w miejscu. Co o tym myślicie Panowie?
Witam.Dziękuje ze odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie czy wałki od astry 2 1.6 8v 75km pasuje do astry 84km bo jest podejrzenie że założony jest ten od 75km do tej z16se pozdrawiam. Nie pasuje bo masz tam koło do czujnika wałka którego nie ma w 75KM X16SZR oraz C16SE prawdopodobnie. Najlepiej kupić nowy wałek ale cena to ok 350zł.
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Bo to halla , i zmiana pinów nic nie da . Taki czujnik idzie na wałek rozrządu , tam jest ten system. Ten dolny wkręcany w korpus silnika można sprawdzic jeszcze w inny sposób , naprawdę poczytaj to co Ci podpowiadam.
Ten,pisałem już.
Witam!!! Problem polega na tym że chciałem wymienić uszczelniacz wałka rozrządu w moim lupo 1.0 AUC siciagnołem pasek rozrządu ale nie mogłem odkręcić śruby mocującej koło wałka więc wykręciłem czujnik położenia wałka rozrządu i wsadziłem tam klucz żeby zblokować wałek;) i co się stało? wałek się przekręcił a ta zębatka stała w miejscu teraz nie wiem...
A skok ustawiony czujnikiem zegarowym? Szczelność cylindra też ma wpływ na korekcję. Co do przepływomierza to albo on zaniża (stary ,nie od tego silnika). Albo mierzy prawidłowo czyli albo jest za nim dziura w dolocie (wyjmij filtr czy sytuacja się poprawi) albo blokuje go wydech. Czasem się zdarza że wałek jest starty tak że zawory nie otwierają się...
Po pierwsze typ silnika,po drugie tak odpowiada,po trzecie wałek rozrządu podlega regulacji.(możesz mieć czujnik wyskalowany w calach,sprawdz)
Witam. Problem polega na tym, żeby odpaliła trzeba trochę zakręcić, dodam że na ciepłym silniku i zimnym silniku jest to samo. Zostało sprawdzone/zrobione - świece żarowe, uszczelki wtryskiwaczy, gniazda zaworowe, wałek rozrządu. Może być to przyczyna uszkodzonego czujnika temperatury paliwa?
Problem został rozwiązany okazało się że wtyczka od czujnika położna wałka rozrządu była zepsuta i wyskakiwał błąd po podpięciu do lapka :"Czujnik położenia wałka rozrządu. Brak synchronizacji wałek rozrządu - wał korbowy." I dlatego nie palił
Wał korbowy- odkręcić czujnik położenia wału dopasować trzpień blokujący.Pompa - trzpień blokujący. Wałek rozrządu blokować płaskownikiem.
https://obrazki.elektroda.pl/8621151200_... Witam, mam wymienić czujnik położenia wałka rozrządu rząd 1 i pytanie o który wałek chodzi? Tak jak patrzę na silnik czy inaczej to się liczy?? Z góry dziękuję za pomoc
Koła powinny być identyczne. Z twojego opisu wynika, że jest źle ustawiony rozrząd.
A co ma pasek do iskry? Pasek napędza wałek rozrządu, a na końcu wałka jest aparat zapłonowy, a w aparacie jest taki czarny plastikowy element i on może być uszkodzony.
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Witam mam problem z peugeot boxer 2.2 HDi 120km 2009rok. Nie pali nie widzi synchronizacji wału z wałkiem rozrządu a dokładnie na wykresie pokazuję że raz jest zezwolenie startu a raz nie ma to wygląda tak jakby była gdzieś przerwa co jeden obrót wału. Może miał ktoś taki przypadek? AI: Jakie narzędzia diagnostyczne lub metody zostały użyte do zidentyfikowania...
Znajomy podłączył komputer i nie pokazuje mu wgl sygnału z czujnika walka rozrządu To niech podłączy oscyloskop i zobaczy czy czujnik daje sygnał. Być może ma inny nadajnik na wałku. Podaj DOKŁADNE oznaczenie starego i nowego silnika.
Witam mam Peugeota 308 SW 1.6 w dieslu i od około trzech dni stoi pod domem bo nie mogę znaleźć gdzie jest dokładnie zlokalizowany czujnik położenia wałka rozrządu. Każda pomoc jest bardzo mile widziana. Przeszukałem już cały internet wszystkie filmy na YouTube i nigdzie tego nie znalazłem, są czujniki położenia wału na ten temat znalazłem kilka filmów...
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
Jutro będę miał kody, sterownik podobno nie zezwala na start, gdyż nie widzi czujnika temp dolotu. Czujnik wału jest ok jak również synchro wału z wałkiem rozrządu. Sam czujnik 3 piny jest raczej sprawny wg omomierza.
przeleciałem wszystkie fora i tak: może pompa paliwa - ale co z gazem? może wtryski - ale jak wszystko chodziło to moc była i nie wszystkie na raz! może przewód do silniczka krokowego może czujnik temperatury - rzeczywiście nie zawsze pokazuje ale chyba 2 są? może elektrozawory od gazu może czujnik wałka może przepływomierz może wałek rozrządu i popychacze...
Może konkretniej o jaki czujnik chodzi i jaki jest system Mono-Jetronic czy Mono-Motronic . Czujnik położenia przepustnicy to wiadomo jak nazwa wskazuje, czujni tlenu (sonda lambda) przy rurze wydechowej, czujnik położenia wału (czujnik halla) w aparacie zapłonowym w głowicy napędzany wałkiem rozrządu, czujnik temperatury płynu chłodzącego w obudowie...
Rozrząd jest dobry sprawdzony wałek rozrządu cały
Pięć cylindrów. Nie ma jak walka o 180 obrócić bo zawory pogniesz. Jak już odpali to równo chodzi? Popatrz na korekty pompek jak pracuje. No i tester też podpowie o ustawieniu rozrządu. Jakich blokad używałeś? Wałek mimosrodowy ustawiony?
nie wiem czy przy tym silniku aparat jest w głowicy ale jeśli tak to może pasek rozrządu pękł sprawdź czy wałek się obraca
Jeżeli masz jeszcze ten silnik od Mazdy to porównaj koła pasowe wału - ilość zębów i czy w tym samym miejscu brakuje zęba. To samo z wałkiem rozrządu ssącym - w Fordzie jest chyba jeden ząb dla czujnika wałka. Zobacz czy w Mazdzie jest w tym samym miejscu i tylko jeden. Tutaj raczej będzie chodziło o różnice w sygnałach z czujników wału i wałka. Do...
dziwnym trafem skrzywił się wałek rozrządu, po wymianie auto żyje....
a gdzie się znajduje ten czujnik ? Rozrząd jest wał się kręci i górny wałek też a kręci bez żadnego oporu.
Wersja 4369 jest wysoka i raczej to nie przyczyna. Trzeba przepytać klienta czy nie wymieniał głowicy, wałka rozrządu. Nawet z wymiany fabrycznej były pomyłki i wkładali nie taki wałek. Objaw był taki , że przy wypalaniu dpf temperatura była w okolicy 500 stopni a powinna być 800 i nie przechodziło wypalanie .
po pewnym czasie rozwaliło na części czujnik hala przez co musiałem wymienić palec i kopułkę i oczywiście czujnik hala, wałek rozrządu i sonda są ok. Teraz autko jeździ b.dobrze
Możesz mieć na tyle wydłużony łańcuch że jeszcze nie zgłasza błędu a już jest teoretycznie źle. Kiedyś poprawiałem forda 1.4 16V po wymianie rozrządu i też nie było błędów a jest czujnik wałka rozrządu. Wałek wydechowy był walnięty mniej niż pół zęba i od 3000 obr/min nie przyspieszał. Dodano po 54 Tam nie ma tragedii żeby sprawdzić to ustawienie, zacznij...
Jeszcze jedno - wałek rozrządu cały?
Ja tez już swój problem rozwiązalem, u mnie po wymianie czujnika położenia walka rozrządu na Boscha nadal auto gasło po zapłonie i wywalało błąd czujnika położenia walka rozrządu, mechanik nie wiedział co zrobić, sprawdzał już wszystko i nadal nie było odpowiedzi. Pojechałem wiec do sklepu i kupiłem najtańszego chinczyka na probe na podmianę i sukces...
Będzie to działało. Tylko sprawdź występ do czujnika walka rozrządu czy jest w tym samym miejscu i położeniu. Znajomy modzil takie coś i działało.
Sprawdź wtyk czujnika lubi mieć luzne piny.
przestaw wałek rozrządu o 180 stopni.
czujnik wałek rozrząd czujnik czujnik wałek rozrząd wałek rozrząd
dekoder vectra 3830cd trzeszczenie zasilacza renault megane instrukcja obsługi
Moment dokręcania śrub pokrywy silnika Toyota RAV4 Depollution system faulty w Peugeot 207 1.6 16V