Masa czujnika do minusa miernika, sygnał czujnika do plusa miernika ekran zostawiasz niepodłączony
Umieszczony jest z tyłu silnika przy kole zamachowym dla pomocy jest to typ Lucas ADU 7340 Pozdrawiam.
Też miałem podobny problem - podkładka drugiego modułu i grało . Poobserwuj też sygnał z czujnika wału ( szczelina )
Czujnik położenia wału,tu jest usterka.
A skąd by sie tam wzieły opiłki.
Zdemontuj czujnik i podaj numer boscha wraz ze zdjęciem czujnika.
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
zostaw ten czujnik,bo jest dobry.Przy złym nie zapali wcale.
Nie koniecznie ,często uszkodzone są przewody dochodzące do czujnika (czujnik i przewody blisko wału napędowego).
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
Impulsy na cewke są? Zasilanie cewki i czujnika wału jest?
Nie pomyliliście konektorów między cewką , a czujnikiem wału?
Gdzie dokładnie się znajduje czujnik położenia wału Polonez Rover 1,4 16V GTI Najlepiej zdjęcie muszę sam wymienić chcę zaoszczędzić czasu na szukaniu jego.
Witam. Zmostkuj A i B w złączu diagnostycznym i policz błyski. Sprawdź czujnik wału.
Nie ma możliwości,no chyba że przesuniesz kątowo czujnik położenia wału.
Nie ma immo. Jak masz silnik K14 to sprawdź czujnik wału, nawalał.
Bezpieczniki są ok. Zasilanie jest na tej wtyczce która idzie do czujnika położenia wału .
Problem tkwi w zapłonie , a konkretnie w czujniku polożenia wału
Witam Ja bym postawił na czujnik położenia wału u nas w pracy było w takim samym autku identycznie. Pozdrawiam
czujnik położenia wału sprawdziłeś ?
Witam ! Zacząłbym sprawdzanie od złączek elektrycznych przy module zapłonowym - woda , lód , zielenizna . Przydałoby się tez sprawdzić czujnik położenia wału.
Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
Kolego zdaje się że pozostał czujnik położenia wału.
Jeśli samochód odpali, to nie występują już żadne problemy z pracą silnika.. Więc to raczej nie czujnik położenia wału.
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
Tam nie ma imo najczęściej siada czujnik położenia wału korbowego.
Tak, indukcyjny czujnik nad kołem zamachowym, trzypinowa wtyczka.
wolno rozgrzewa się sonda lambda -śmieszne , sondę można wypiąć sobie całkiem jak i inne takie przydawki typu czujnik temp powietrza , płynu , silnik krokowy. Wypinałem je pokolei aby znaleźć usterkę. Ważny jest tylko czujnik położenia wału.
W polonezie obrotomierz nie był napędzany od alternatora a z czujnika wału.
Dzień dobry, kupię sprawny, nie uszkodzony czujnik położenia wału korbowego dla Poloneza z wtryskiem BOSCH. Numer na czujniku to jak dobrze odczytałem: 0261210153 . Poszukuję takiego lub zamiennika tak by miał odpowiednią długość i średnicę bo kable dorobić można :) Kontakt na forum, PW lub w wątku.
potkrec jej trochę na regulacji obrotów na przepustniy to nie polonez. (at)xxSashaxx wyczyśc przepustnicę z nagaru w srodku
Na stronie firmy cardo jest napisane, że moduł o tym symbolu jest produkcji Delphi Automotive Systems a więc nie DELCO. Na zdjęciu wnętrze modułu. http://obrazki.elektroda.pl/7304793700_1... Ponawiam prośbę i pomoc z czujnikiem położenia wału.
Zmień komputer i czujnik wału, reszta bez znaczenia.
Do PSA najłatwiej założyć oryginalny czujnik położenia wału jak miał Polonez z silnikiem Peugeota, na kole w 205 powinny być wycięcia, ale sprawdzę to.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Czujnik masz z przodu silnika zamontowany przy kole pasowym wału korbowego, najlepiej podłożyć inny, jak znajdę to jutro podam rezystancje owego czujnika.
A może to wina czujnika wału korboewgo?
Sam miałem 80A i jakoś szło bez pisku. Pozatym są 2 i 3 bieżniowe koła pasowe wału . W polonezie? Zauważ, że pewnie ma na nim koło impulsowe do czujnika wału.
W jakim celu to rozmontowałeś? Generalnie należy taki czujnik wymienić na oryginalny. Próby podstawiania innych modeli może skończyć się bardziej kosztownym uszkodzeniem. Koleżanko, wiem już, że znasz się na wózkach widłowych, ale że na traktorach też :D ? Czujnik indukcyjny, naprawić już raczej nie da rady (at)Vroobel1 można próbować dobrać zamiennik...
Jeżeli radyjko podłączyłeś z przewodów do tego przeznaczonych i jest zasilane z bezpiecznika H8 to nie ma z tym nic wspólnego. A jeżeli chodzi o sama awarię,to sprawdz jeszcze raz dokładnie bezpieczniki 10,16 i 17.Jeżeli będa ok,sprawdz napięcie na pinie 85 i 87 przekaźnika głownego(jest w centralce). Sprawdz też ciśnienie paliwa. No i oczywiście posprawdzaj...
Czy ktoś wie w jakiej pozycji przed GMP znajduje się wał korbowy w silniku OHV Poloneza z wtryskiem firmy Bosh, gdy brakujące zęby pokrywają się z czujnikiem ? 60 stopni czy 120' ???
masz problemy z wysokim napięciem lub czujnikiem na wale korbowym
Ja u siebie w corsie b miałem ostatnio podobny problem. Jak silnik był ciepły to nie chciał palić, nie świeciła się kontrolka silnika, nie dało się jechać, a byłem w trasie. Po podłączeniu auta pod komputer wyszło, że walnięty był czujnik położenia wału korbowego.
Mam te schematy, ale widzę że tylko czujnik położenia wału jest podłączony do modułu zapłonowego i teraz chodzi o to aby go pominąć, reszta czujników podłączona jest do kompa. Mam impulsy z czujnika halla (2 na obrót) i kto mi powie jak tym wysterować komputer poloneza. Czujnik położenia wału jest potrzebny do określenia kolejności zapłonu, a do wtrysku...
a czujnik położenia wału,może się odczepił?
A gdzie SIE znajduje czujnik wału moze ktos to opiscac
A z jakim silnikiem ? Bo w każdym jest inny (gaźnik, SPI, MPI, Rover). Zawsze możesz brać sygnał bezpośrednio z przerywacza, bądź czujnika położenia wału.
Moge odpiac czujnik obrotu wału aby sprawdzic roznice?
Witam! Strzały te raczej pochodzą od cewki zapłonowej, chodź gdy pasek rozrządu przeskoczy przestawi się zapłon i też będzie taki objaw. Zaś czujnik położenia wału miał by objaw że samochod nie palił by, ale możesz zmierzyc go omomierzem i sprawdź czy nie zarósł brudem od spodu.
Prawdopodobnie czujnik położenia wału korbowego najczęstsza przyczyna
Wojtek mnie trzepie jak widzę co piszesz!!!!!!!! W GSI są hydrauliki jak nie wiesz to nie pisz bzdur Koło aku jest wyłącznik bezwładnościowy , druga sprawa to czy kontrolka immo się nie świeci??? A co pisze autor ? "ustawiłem podparte zawory" Co ?? hydrauliki ustawił ? Poza tym co znaczy określenie "podparte zawory" Chyba krzywe po strzale rozrządu....
Witam Nie chcę cię straszyc ale 2 tyg. temu miałem na warsztacie u siebie takiego poldka i padł czujnik poł. wału korbowego.Dostępny tylko w serwisie 283zł:cry: Ale sprawdz jeszcze resztę układów:ciśnienie paliwa ,cewka zapłonowa,cy nie ma przebicia na sygnał sondy lambda Pozdrawiam
odnośnie poloneza chodziło o czujnik położenia wału jest przy kole zamachowym
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Znalazłem na tym forum, że może być to czujnik położenia wału, a jak ty sądzisz?
Mam taki problem po wymianie silnika w Polonezie Atu plus z 1997 roku na silnik z Caro (oba jednopunkty) silnik nie chce odpalic. nie ma iskry na świecach i tu moje pytanie czy może to byc spowodowane ???? czy inny czujnik położenia wału może miec na to wpływ ze nie na iskry ??
Jak jest iskra to co chcesz od czujnika wału? Może masz przebicie na palcu rozdzielacza?
cewką steruje ecu
Podobne objawy powodowało kiedyś mi zanieczyszczenie koła "koronowego" i czujnik położenia wału nie sczytywał sygnału prawidłowo (strzelał) przeczyszczenie pomogło. Ale tu podmienione i drugi silnik i nie ma zmiany. Czy wszystkie połączenia/ciągłość na lini czujnik położenia wału - sterownik - cewka sprawdzone ?
Sprawa się wyjaśniła. Wymieniłam najpierw cewkę zapłonową, komputer, czujnik położenia wału, po wymianie, którego silnik pracuje prawidłowo.
Witam. Niewiedziałem w jakim dziale opisać problem więc pisze tu jeśli to zły dział proszę o przeniesienie. Mój problem polega na zamontowaniu obrotomierza. Potrzebuję zamontować obrotomierz w silniku diesla, który nie posiada alternatora. Obrotomierze (zegarowe) dostępne na allegro są montowane w silnikach diesla ale do działania potrzebują wyjścia...
Czujnik położenia wału sprawdzić trzeba. Idź gdzie indziej idiotyzmy pisać. Nie ma tam żadnego czujnika wału, jest czujnik indukcyjny w aparacie zapłonowym - jak w gaźnikowym polonezie czy starej astrze 1.6
czy w abimex-ie jest czujnik położenia wału?? bo jeśli tak to on też może być przyczyną
W kadetach były 4 rodzaje wtrysków Multec, LE-Jetronic, L3-Jetronic, Motronic. Jezeli to jednopunkt to na bank multec...on posiada czujnik połozenia wału. Taki multec był stosowany w polonezie caro 8)
W tamtych okolicach sa czujnik położenia wału. Tam nie jest żaden bosch , tylko Rover MEMS.
a sprawdziłeś już te uszczelkę??!! poczekaj na opinię kilku ludzi Dodano po 5 jeszcze może być iskra za wcześnie, ale to zapłon elektroniczny pozostaje sonda lambda(ale o tym może powie ktoś mądrzejszy ode mnie) i czujnik położenia wału może być luźny
na dopasowaniu sygnałów, mała podpowiedź-silnik XUD9 ma czujnik obrotów wału korbowego, zaś złacze od niego sobie swobodnie dynda.
Sorki chciałem napisać że u mnie też nie jest podłączona ta wtyczka cewke sprawdziłem wsadzając ją do innego auta i działa jak sprawdzić moduł ? nie mam drugiego peugeota :/ a w polonezie nie ma takiego modułu
Czujnik wału - jest na wierzchu, z przodu silnika przy kole pasowym. To tak na początek.
Właśnie ciśnienie nie pasuje do ogółu, bo na zimnym jeździ jak nowy. Ktoś mi powiedział, że to czujnik obrotów wału, myślicie, że to może być prawda?
Pod cewkami zapłonowymi jest moduł elektroniczny który steruje cewkami. W trybie awaryjnym zapłon wyznaczany jest z czujnika położenia wału. W trybie normalnym przetworzony w module zapłonowym sygnał z czujnika położenia wału wraca na sterownik (styk B5), a ze sterownika przychodzi sygnał momentu zapłonu (D4)
Sprawdź czy jest zasilanie na moduł-2pinowe gniazdo,przewód czerwony- oraz czujnik wału-3 pinowe gnizdo ,powinno by około 1 kom.Więcej info po tych sprawdzeniach.
Ja do poloneza :) cewka podwojna, 4 cylindry, rozdzielacz elektroniczny tzn sterowane 2 cewki
W tym silniku niema aparatu zapłonowego,jeśli wymieniłeś przewody WN to sprawdź czujnik położenia wału ,znajduje się on przy kole pasowym z przodu silnika.
Czujnik położenia wału korbowego w tych polonezach jest żywotny za to moduł zapłonu pod cewkami niestety nie, palą się też czasami cewki. Sam moduł to mniejszy koszt od kompletu. Sprubuj z kimś zamienić całość. Ewentualnie weź spryskiwacz i popryskaj odrobine wody w czasie pracy silnika na cewki - najlepiej w nocy, jeśli zobaczysz przeskok iskry to...
A foto podeślij bo niepamiętaniem jak to wygląda( komory silnika), ale z powodzeniem wykręć świece jak nie masz luzem w kabel i na obudowę do masy i kręcimy :) rozrusznikiem jak jest iskra fioletowo czerwona jest ok , brak sprawdź zasilanie i masę na cewkę , zasilanie ok to albo czujnik wału albo cewka .
Mikroprocesor będzie sterowal kątem wypzredzenia zapłonu na podstawie: -czujnika podciśnienia (standardowy MAP sensor), czyli obciążenia silnika -czujnik temp -czujnik położenia przepustnicy. -czujnik spalania stukowego - knock sensor -położenia wału Co do map zapłonu to jeszcze nie wiem jak to będzie zrobione. Można stworzyć mapy na podstawie informacji...
Proponuję zdjąć koło pasowe (te przy czujniku położenia wału) i sprawdzić, czy wycięcie na klin bądź sam klin nie są nadmiernie wyrobione.
jeśli chodzi o prędkościomież to stała K=1000 jest standartem w licznikach na linkę, oznacza 1000 obrotów linki na przejechany 1km, natomiast przekładnia napedzająca linke dobierana jest do przekładni głównej(układ róznicowy) i średnicy kół, tak więc spokojnie każdy licznik o stałej K=1000 będzie pasował i dobrze wskazywał, nie ważne do jakiego będzie...
Były dwa rodzane zapłonów-albo aparat w bloku i moduł albo czujnik wału i moduł microplex, w tym drugim rozwiązaniu była kopułka na przedłużeniu wałka i pod spodem czujnik fazy.
Najprawdopodobniej uszkodziłeś sobie czujnik położenia wału. Też kiedyś ( jak miałem poldka ) w coś uderzyłem i dokładnie tak samo miałem. Ten czujnik jest jednak narażony na urazy mechaniczne.
Czy na prawdę nikt na forum nie zna się na elektryce tego wiekowego pojazdu ? Problem obrotomierz rozwiązałem sam - pozostał problem - skąd pobrać sygnał zliczający obroty wału korbowego ?
Witam. Sprawdź jeszcze czujnik położenia wału,bo to jest częsta usterka w tych modelach. Pozdrawiam.
sprawdzałeś iskrę jeśli i ciśnienie paliwa może padł czujnik wału korboergo jest umieszczony przy ole pasowym czasami wystarczy oczyścić styki
Witam. Objawy jakie przedstawiłeś wskazywałyby na uszkodzenie układu zapłonowego, a szczególnie modułu lub czujnika położenia wału. W tych autach jest to bardzo często występująca usterka. Pozdrawiam.
Posiadam moduł zapłonu od poloneza i chciałbym go wykorzystać w motocyklu. Niestety nie wiem które koncówki podłączyć z cewką zasilaniem i impulsatorem .Czy dało by sie wykorzystać oryginalny przerywacz? Mile widziany schemat połączeń modułu. A moze ktoś wykorzystał modul od cc 700 i zna schemat połączeń z wykorzystaniem czujnika połorzenia wału korbowego....
czujnik na wale
nie podaje ci paliwa sprawdz wszystkie połączenia elektryczne na silniku cos zostało rozłączone oraz czujnik obrotów wału korbowego a co z kodem błyskowym co pokazuje komputer
Tak wiem mam już podkładkę pod głowice o grubości 2mm, nie wiem czy to jest wystarczające ale wydaje mi się że tak ; ) Wydawało mi się że z Poloneza będzie łatwo nawet części tanio mogę mieć dlatego akurat ten samochód wybrałem. Masz może jakieś propozycje? Jeszcze jedno pytanie: Dokładnie co potrzeba do uruchomienia całej instalacji wtryskiwaczy ?...
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
tez niedawno wymieniałem silnik i u mnie czujnik położenia wału sprawiał problem bo z silnika z wtryskiem boscha był przełożony na abimex.
Ciśnienie rzędu 3 bar na pompie jest jak najbardziej prawidłowe.Proponuje sprawdzić czujnik położenia wału,on może odpowiadać za wypadanie zapłonów,bo może być lużny lub zanieczyszczony.
Witam, Ja mam inny problem z Polonez TRUCK PLUS 1,6 GLI na motronicu Boscha PB+LPG. Iskra jest, paliwo dochodzi do modułu. Wtryskiwacz wymieniony ( cały moduł ), czujnik wału korbowego rezystancja poprawna 86Ohm, a samochód nie chce odpalić. Walcze juz od tygodnia Komputer podmieniłem to samo. Czy z czymś takim spotkaliście sie może ?
Sprawdzałem hamulce (na wyłączonym silniku podpompowałem i po uruchomieniu na "luzie" pedał hamulca delikatnie "wpadał"),więc jeśli się nie mylę serwo, jest raczej OK. Mechanik ze mnie żaden, ale szperając trochę w literaturze i na forum nachodzi mnie pewna myśl - wymienić czujnik położenia wału. Nie wiem jednak czy idę w dobrym kierunku?
Witam, Podczas jazdy mój polonez nagle zaczął tracić moc aż w końcu stanął na dobre. Zacząłem szukać przyczyny po kolei. Sprawdziłem pompkę paliwa bezpieczniki. wszystko sprawne się okazało. Potem sprawdziłem świece, cewki, kable i wymieniłem czujnik położenia wału. Rzeczy sprawdzałem na drugim polonezie wiec są na pewno sprawne. Teraz niepokoi mnie...
ja założyłem do yamahy rx 80 moduł i cewkę z poldka (czujnik został oryginalny) i kręci 11tys obr. A masy wału to przecież nie zwiększa!
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego i cewkę zapłonową- jest to wtrysk BOSCH'a bo jest całkowity brak iskry
Witam miałem podobny problem jak miałem Poloneza z silnikiem ROVERA 1.4 GLI 100km Spróbuj wymienić lub sprawdzić czujnik obrotu wału był u mnie uszkodzony i podobnie się działo
Mam problem z elektryką cały silnik ,skrzynie, wał, most, wiązke z poloneza caro plus 1.6 gsi/mpi (jeżdżącego) włożyłem do fiata 125p i zaczęły się schody bo nie ma iskry. wymieniłem czujnik położenia wału, cewke, przewody wysokiego napięcia i swiece i dalej iskry nie ma. Co jest problemem.. Szukam juz tydzień po kablach i wszystko sie wydaje w porządku....
czujnik położenia wału polonez podpora wału polonez drgania wału polonez
indeksowanie dysku twingo kontrolka silnik internet zawiesza
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Napięcie zasilania silniczka poziomowania świateł w Opel Antara Schemat czujnika zużycia klocków Audi A2