Zdemontuj czujnik i podaj numer boscha wraz ze zdjęciem czujnika.
Czujnik położenia wału,tu jest usterka.
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
Dzień dobry, kupię sprawny, nie uszkodzony czujnik położenia wału korbowego dla Poloneza z wtryskiem BOSCH. Numer na czujniku to jak dobrze odczytałem: 0261210153 . Poszukuję takiego lub zamiennika tak by miał odpowiednią długość i średnicę bo kable dorobić można :) Kontakt na forum, PW lub w wątku.
To nie jest przycisk immo tylko bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa. Trzeba wyjąć ze starego silnika czujnik położenia wału i je podmienić. Powinno być ok.
Witam Ja bym postawił na czujnik położenia wału u nas w pracy było w takim samym autku identycznie. Pozdrawiam
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
Witam! Strzały te raczej pochodzą od cewki zapłonowej, chodź gdy pasek rozrządu przeskoczy przestawi się zapłon i też będzie taki objaw. Zaś czujnik położenia wału miał by objaw że samochod nie palił by, ale możesz zmierzyc go omomierzem i sprawdź czy nie zarósł brudem od spodu.
Witam Nie chcę cię straszyc ale 2 tyg. temu miałem na warsztacie u siebie takiego poldka i padł czujnik poł. wału korbowego.Dostępny tylko w serwisie 283zł:cry: Ale sprawdz jeszcze resztę układów:ciśnienie paliwa ,cewka zapłonowa,cy nie ma przebicia na sygnał sondy lambda Pozdrawiam
Problem rozwiązany,był zanik napięcia na module.Temat zamykam.
Wojtek mnie trzepie jak widzę co piszesz!!!!!!!! W GSI są hydrauliki jak nie wiesz to nie pisz bzdur Koło aku jest wyłącznik bezwładnościowy , druga sprawa to czy kontrolka immo się nie świeci??? A co pisze autor ? "ustawiłem podparte zawory" Co ?? hydrauliki ustawił ? Poza tym co znaczy określenie "podparte zawory" Chyba krzywe po strzale rozrządu....
Witam mam też takiego samego poloneza :) ale mniejsza z tym, czujnik wału masz na silniku, nie na skrzyni biegów, czujnik jest od strony sterownika pod kolektorem dolotowym, musisz trochę zanurkować i znajdziesz go.
Witam może ktoś mi pomoże bo już tracę zmysły przez to cholerstwo. Pacjent to polonez caro 1.6GLI. Zaczęło się od niewinnego wypadania zapłony w okolicach 3k obrotów głównie na zimnym. Później było tylko gorzej. Pewnego dnia tak tragicznie było że aż zgasł w trakcie jazdy i to do tego stopnia że nie dało się ruszyć po odpaleniu bo od razu zdychał. Jedyne...
Witam mam takie pytanie jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego konkretnie chodzi mi o samochód polonez z jednopunktowym wtryskiem BOSCHA. Czujnik taki jak w linku: Usunięto link Allegro - Regulamin, p.10.11. Czujnik ma 3 piny. Czy jest możliwe sprawdzenie tego czujnika multimetrem?
Do PSA najłatwiej założyć oryginalny czujnik położenia wału jak miał Polonez z silnikiem Peugeota, na kole w 205 powinny być wycięcia, ale sprawdzę to.
Witam, Mam fabryczny obrotomierz w Polonezie 1.9 GLD z 96' Działał bardzo dobrze przez 13 lat, ostatnio wymieniałem linkę od prędkościomierza, bo się urwała. Robiłem to na zapalonym silniku, odpiąłem zegary aby było łatwiej. Niestety przy podłączaniu zegarów z powrotem coś pykło i obrotomierz przestał działać. Założyłem nowe zegary i obrotomierz działa,...
Umieszczony jest z tyłu silnika przy kole zamachowym dla pomocy jest to typ Lucas ADU 7340 Pozdrawiam.
czujnik położenia wału sprawdziłeś ?
Prawdopodobnie czujnik położenia wału korbowego najczęstsza przyczyna
Tam nie ma imo najczęściej siada czujnik położenia wału korbowego.
Ja u siebie w corsie b miałem ostatnio podobny problem. Jak silnik był ciepły to nie chciał palić, nie świeciła się kontrolka silnika, nie dało się jechać, a byłem w trasie. Po podłączeniu auta pod komputer wyszło, że walnięty był czujnik położenia wału korbowego.
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
Wyskoczył mi kod błedu 12(jeden długi dwa szybkie)- czujnikpołożenia wału. wymieniłem czujnik nadal nie chodzi a bład pokazuje taki sam. Trzeba skasować jakoś błedy? I jak to zrobić? Ten błąd zawsze wyskakuje przy unieruchomionym silniku i oznacza brak impulsów z czujnika położenia wału
Moge odpiac czujnik obrotu wału aby sprawdzic roznice?
Częsta przyczyna właśnie to czujnik położenia wału jest uszkodzony.
Czujnik wału - jest na wierzchu, z przodu silnika przy kole pasowym. To tak na początek.
A gdzie SIE znajduje czujnik wału moze ktos to opiscac
Tak to był czujnik położenia wału założyłem nowy i śmiga jak powinien. A teraz jakie były objawy.... Rano albo zapalił albo musiałem pare razy popstrykać rozrusznikiem to załapał. Potem po ujechaniu jakiś dwóch kilometrów w czasie jazdy silnik przerywał ja się puściło gaz to trzebabyło znowu pare racy krótko pokręcić. Potem rozgrzany jazdził cały dzień...
Zostaw czujnik wału, podłóż inny moduł. Ten to podróbka. Sygnał z czujnika wału sprawdzisz oscyloskopem, ale w większości przypadków wystarcza pomiar omomierzem.
jest, w każdym silniku z wtryskiem paliwa jest taki czujnik - na jego podstawie jest również odczytywana prędkość obrotowa silnika. w abimexie czujnik położenia wału jest z przodu silnika przy kole pasowym po stronie alternatora - odległość czujnika od koła pasowego winna być: 0,6-0,7mm w przypadku abimexa
Mam taki problem po wymianie silnika w Polonezie Atu plus z 1997 roku na silnik z Caro (oba jednopunkty) silnik nie chce odpalic. nie ma iskry na świecach i tu moje pytanie czy może to byc spowodowane ???? czy inny czujnik położenia wału może miec na to wpływ ze nie na iskry ??
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Nikt nic nie ma do powiedzenia? Nie podzieli się schematem GSI kniga jest dość trudno dostępna, nowych brak(trzeba polować po aukcjach), są też tacy co chcą chore pieniądze 150PLN np. Z obserwacji silnika na palecie i z części schematu który zamieściłem wynika, że wtryskiwacze i cewki zapłonowe połączone są parami wniosek z tego taki, że gdy jeden tłok...
Podobne objawy powodowało kiedyś mi zanieczyszczenie koła "koronowego" i czujnik położenia wału nie sczytywał sygnału prawidłowo (strzelał) przeczyszczenie pomogło. Ale tu podmienione i drugi silnik i nie ma zmiany. Czy wszystkie połączenia/ciągłość na lini czujnik położenia wału - sterownik - cewka sprawdzone ?
Lampę zdobędę na dniach - dokonam pomiaru. Mam tylko jeszcze jedno pytanie: Co ma decydujący wpływ w tym silniku na kąt zapłonu? Jak kąt zapłonu dobiera ECU, czym ja mógłbym wpłynąć na jego wartość? W tym silniku nie mam możliwości mechanicznej regulacji - czujnik halla jest na sztywno zamocowany na odlewie simeringa wału silnika od strony kół pasowych....
Złącza przy module są czyste, bez nalotów i korozji. Odkręcałem moduł od blach i oczyściłem połączenia. Czujnik położenia wału też oczyszczony. Nie wiem jak ustawić szczelinę między wałem a czujnikiem. Tam jest tylko jedna śruba, którą solidnie dokręcam. A tak nawiasem, to gdyby ten czujnik był uszkodzony, to zdaniem fachowców, silnik by nie pracował.
Witam, Ja mam inny problem z Polonez TRUCK PLUS 1,6 GLI na motronicu Boscha PB+LPG. Iskra jest, paliwo dochodzi do modułu. Wtryskiwacz wymieniony ( cały moduł ), czujnik wału korbowego rezystancja poprawna 86Ohm, a samochód nie chce odpalić. Walcze juz od tygodnia Komputer podmieniłem to samo. Czy z czymś takim spotkaliście sie może ?
Też miałem podobny problem - podkładka drugiego modułu i grało . Poobserwuj też sygnał z czujnika wału ( szczelina )
A foto podeślij bo niepamiętaniem jak to wygląda( komory silnika), ale z powodzeniem wykręć świece jak nie masz luzem w kabel i na obudowę do masy i kręcimy :) rozrusznikiem jak jest iskra fioletowo czerwona jest ok , brak sprawdź zasilanie i masę na cewkę , zasilanie ok to albo czujnik wału albo cewka .
Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.
W tym silniku niema aparatu zapłonowego,jeśli wymieniłeś przewody WN to sprawdź czujnik położenia wału ,znajduje się on przy kole pasowym z przodu silnika.
na dopasowaniu sygnałów, mała podpowiedź-silnik XUD9 ma czujnik obrotów wału korbowego, zaś złacze od niego sobie swobodnie dynda.
Ze wszystkimi mechanikami w okolicy jestem na "ty" przez tego poldka. W końcu udało się go naprawić a winnym okazał się być czujnik Halla (czujnik położenia wału korbowego). Nie wiem co dokładnie tam zostało zrobione, ale udało się go naprawic bez wymieniania na nowy. Zwracam też honor mechanikowi, który wymieniał pasek rozrządu – to był czysty...
a sprawdziłeś już te uszczelkę??!! poczekaj na opinię kilku ludzi Dodano po 5 jeszcze może być iskra za wcześnie, ale to zapłon elektroniczny pozostaje sonda lambda(ale o tym może powie ktoś mądrzejszy ode mnie) i czujnik położenia wału może być luźny
Czujnik położenia wału korbowego w tych polonezach jest żywotny za to moduł zapłonu pod cewkami niestety nie, palą się też czasami cewki. Sam moduł to mniejszy koszt od kompletu. Sprubuj z kimś zamienić całość. Ewentualnie weź spryskiwacz i popryskaj odrobine wody w czasie pracy silnika na cewki - najlepiej w nocy, jeśli zobaczysz przeskok iskry to...
nie podaje ci paliwa sprawdz wszystkie połączenia elektryczne na silniku cos zostało rozłączone oraz czujnik obrotów wału korbowego a co z kodem błyskowym co pokazuje komputer
sprawdzałeś iskrę jeśli i ciśnienie paliwa może padł czujnik wału korboergo jest umieszczony przy ole pasowym czasami wystarczy oczyścić styki
Tak więc po kolei -pompa paliwa daje 3, 5 bara wartość książkowa -bak wymyty i uszczelniony -przewody drożne przedmuchane spreżarką -filtr paliwa jest drożny -wtryski paliwa zostały podmienione rozpryskują mgiełkę -nie bierze lewego powietrza -zawór od parownika zamyka się auto nie dostaje gazu -silniczek krokowy podmieniony -zawór powrotny wraz z listwą...
tez niedawno wymieniałem silnik i u mnie czujnik położenia wału sprawiał problem bo z silnika z wtryskiem boscha był przełożony na abimex.
czujnik położenia wału polonez podpora wału polonez czujnik polonez
kodek sprzętowy przyciszanie głośników szarpanie silnika renault
Volvo FH 2023 – jak zwiększyć obroty silnika, Fast Idle, PTO, ustawienia EMS MAN TGE 2018 – migające kontrolki hamulców po przekładce instalacji z VW Crafter, ABS/ESP, CAN, kodowanie