Wiatrak włącza sterownik silnika.
Można jeszcze sprawdzić czy chłodnica nie jest zamulona... sprawdź czy temperatura chłodnicy na górze i dole nie różni sie za bardzo bo jesli tak to chłodnica slabo puszcza obieg i czujnik w niej nie nagrzewa się wystarczająco żeby włączyć wiatrak to też tłumaczyłoby twardość węży bo ztego co wiem nie powinny być zbyt twarde
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg. No dobrze ale te 111 °C nie osiągnąłem przy małym obciążeniu silnika, wróciłem z trasy przy włączonej...
w moim przypadku okazała się dziurka w przewodzie malutka i układ się zapowietrzał i sprawdz korek i czy chłodnica w lewym rogu jak stoisz do auta jest gorąca bo tam jest czujnik wiatraka.jak nie masz nie szczelności i przewody gorące to chłodnica zamulona albo termostat. Dodano po 9 Trzeba wyliminować lewe powietrze bo malutki wyciek jak u mnie może...
Witam, tak jak w temacie kupię trzy takie czujniki , oferty proszę kierować na mejla marcin.wojciik(at)gmail.com bądź telefonicznie 537-462-436. Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.net/20_12121627... Dzięki temu czujnikowi będziesz wiedział o zbliżającym się deszczu, gdy spadną już pierwsze krople. Gdy czujnik jest suchy w obwodzie nie płynie prąd, brzęczyk alarmujący o deszczu nie pobiera dużo prądu, więc do zasilania obwodu w zupełności wystarczą 3 baterie AA. W momencie wykrycia deszczu uaktywnia...
Gotuje płyn i wyrzuca, włącza się kontrolka temperatury, wiatrak chodzi jeżeli jest uruchomiony samochód. Chłodnica była ,,planowana", wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego i dalej nic...
Witam mam podobny problem z focusem. Mianowicie po wymianie rozrządu i pompy wody mam problem z chłodzeniem, silnik się grzeje jak głupi a chłodnica jest zimna (wentylator się załącza). Przewód doprowadzający ciecz do chłodnicy jest gorący ale płyn nie dochodzi dalej. Musze dodać że sam wszystko wymieniałem w samochodzie i może źle podłączyłem czujnik...
No właśnie niby wszystko gra, a went się nie włącza. Auto grzane do 110C na wskaźniku (gotuje płyn), termostat się otwarł, oba węże gorące, a wiatrak dalej się nie załącza, chociaż nowy i czujnik też nowy - a zwierany na kostce czujnika załącza się... i o co chodzi ? Zabita chłodnica mułem albo szlamem.
Może źle odpowietrzony układ. Chłodnica działa dobrze, wiatrak ? Czujnik temperatury jest ok ? Rurki powinny być twarde. Jak są miękkie to gorący olej przy pękniętej uszczelce je ''zmiękczył''.
Witam Czy sprawdzałeś wszystko od strony powiedzmy mechanicznej. jeśli termostat zablokuje sie w pozycji zamkniętej to choć byś zmienił milion czujników zawsze będzie.... . Czy chłodnica się nagrzewa. Pozdrawiam
helmud7543 - do pkt 1 sprawdzę ten sposób z nawiewem wewnątrz pkt 2 - chłodnica jest nowa i mam wrazenie ze temperatura na elektrozaworze który włącza wentylatort jest niższa niż na czujniku ( czujnik znajduje się obok termostatu i tam np jest 110 a wiatrak dopiero po przekroczeniu tej temperatury się włącza, a czujnik załozyłem juz 2 nowy na temp właczenia...
Jak odpalasz klimatyzacje to elektromagnes przyciąga sprzęgło i kompresor zaczyna pracować wiąże się to z większym obciążeniem dla paska micro... generalnie czujnik ciśnienia nie puści kompresora w ruch gdy wykryje mniejsze ciśnienie w układzie.... Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze chłodnicy klimatyzacji to zajrzyj pod wiatrak który jest do niej przykręcony......
Witam. Na wstępie zaznaczę, że przewertowałem tematy z Peugeotami 206 gdzie taki przypadek wystąpił. Auto Peugeot 207 1.4 54 kw. 2006 rok Wczoraj rano jechałem do pracy i zapalił mi się komunikat STOP i temperatura silnika maksymalna. Włączyłem ogrzewanie aby zbić i pomogło. Później jeżdżąc to samo gdy temperatura pokazywała mi ponad 90 włączyłem ogrzewanie....
Na mój skromny gust to nie żaden czujnik, nie kabelki, nie pompa. Dedukując z opisu to: 1. Skoro chłodnica jest zimna wiec wiatrak nie ma powodu się włączać (test: podgrzać czujnik w jego okolicach np. zapalniczką lub go wykręcić i wstawić do naczynia np z gorącym tłuszczem , zwykły podgrzany olej. Jeśli wiatrak zadziała to kabelki i czujnik są OK)...
Pomocy.... każdy mechanik miówi co iinnego... wymienie pół auta Poel Astra 1.7TD isuzu 95r.To że jestem kobieta nie znaczy że nie mam tak do końca pojęcia dlatego tu jestem:|:| Otóż jest w chłodnicy drobny wyciek, sama widziałam ale przesiąka tylko w czasie jazdy (podkładałam karton kiedy stał i nic)ale właśnie wymieniłam czujnik temt. bo wiatrak się...
...Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik wentylatora chłodnicy, nowy płyn chłodniczy. I nadal to samo. Juz mam brak pomysłów. Podejrzewam jeszcze chłodnice.... ...chłodnica prędzej przerdzewieje niż ci się zamuli.... kranówy tam nie lejesz więc kamień ci się nie wytrąci... Po wymianie płynu rozumiem iż odpowietrzyłeś układ chłodzenia......
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem. Moja Marysia ostatnio dostała dziwnych przypadłości i zaczęła się przegrzewać. Co sprawdzałem: Podczas przegrzania włączenie ciepłego nawiewu zbija temperaturę a w kabinie robi się od razu gorąco. Podczas przegrzania złapałem za 2 węże gumowe (górny i dolny) idące do chłodnicy i oba patrzą, sama chłodnica jednak...
Chłodnica nie ma roku, nagrzewa się w porządku. Płyn też ok, po ściskaniu węży czuć, że go nie brakuje, zbiorniczej wyrównawczy również ok. Termostat otwiera się i przepuszcza. Czekam na czujnik nowy, może tym razem przyślą mi dobry.
z tego co wiem, co jest wybite na termostacie - początek otwarcia to 97, a koniec 107st. Weź też pod uwagę, że silnik jest mały, a ma stosunkowo duże obciążenie - łatwo go rozgrzać. To też zaeży od Twojego stylu jazdy itp. Sprawdzić termostat (orientacyjnie) możesz w następujący sposób - uruchamiasz silnik i nie powinien się otworzyć od początku, tj....
To masz starsza wersję Te dwa to są zasilające z przekaźników i to są 1 i 2 bieg przez oporniki jest jeszcze 3 przekaźnik 3 biegu Klima załącza przekaźnik nr 2 sygnał idzie ze sterownika z D16 kolor brązowo/biały Sprawdz tez czujnik temp. jak chłodnica jes gorąca a wentylator nie załącza
Musisz poczekać aż chłodnica klimy osiągnie taką temperaturę, że uaktywni czujnik właczenia wentylatora, bo normalnie w jest tak, że np. podczas jazdy wiatrak powinien stać / nie być właczony / poprzez wymuszony ruch powietrza przez chłodniczkę. Pozdr.
Witam - płyn ok - chłodnica gorąca, - bezpieczniki wentylatora ok, - wiatrak chodzi lekko, - ale właśnie wentylator nie włączył mi się na parkingu nawet przy około 99 stopniach. CZy dobrze rozumien, że w takiej sytuacji to albo wiatrak padł, albo czujnik temperaturyjest zepsuty??
Witam Mam taki problem mam audi coupe z 88r b3 z silnikiem 2.3 i gazie. Chłodnica coś mi się za często włącza i nie dobija nawet do 90stopni góra 83stopnie i się włącza i w tym momencie a samochód momentalnie traci obroty i przygasa ale jak wiatrak przestaje chodzić to już wszystko OK.. nie wiem o co chodzi. samochód jeździ tylko na gazie bo nie posiada...
Witam. Problem podobny do tego wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Termostat kupiłem nowy ale okazało się, że ma większą średnicę i nie mieści się w obudowę więc go przetoczyłem tak żeby lekko wchodził w stożek wewnątrz obudowy. Wcześniej bez termostatu problem był podobny z tym, że dłużej się nagrzewał ale też przegrzewał. Czujnik...
Witam mam problem z moją Hondą może ktoś z Was miał taki problem. 1. Dane auta Honda Civic 99 rok, MB2, silnik d14z4, 1,4 is, B/G 2. problem przed naprawą Podczas jazdy wzrost temperatury silnika na czujniku aż na czerwone pole. Skutek płyn przelewał się do zbiorniczka wyrównawczego i nie powracał do układu chłodzenia. 3. co zostało zrobione: a) wymiana...
Wymiana termostatu ale po co ? Napisałem wyraźnie samochód w korku się grzeje a podczas jazdy nie, dojade nim po 40 kilometrach mam 60 stopni wyłączam samochód na 5 minut a na wskaźniku 90stopni więc co ma do tego termostat? Skoro termostat byłby zepsuty to nagrzałby się dużo wolniej,a on po przejechaniu 40 km nie nagrzewa się tyle że jak stoję parę...
nie jestem pewien jak jest w astrze ale na 99% nie ma przekaźnika tylko załącza wiatrak czujnik chłodnicy.Czujnik załączania wiatraka zawsze (99% bywa i na krućcu wyjściowym z chłodnicy np. Ford ) znajduje się w chłodnicy więc poszukaj . Jak nie zlokalizujesz czujnika to poleć po kablach od wiatraka i wszystko się wyjaśni , mało będzie kabli tej grubości...
Nie powiedziałem że czujnik jest na radiatorze tylko na chłodnicy klimatyzacji. Trzeba sprawdzić ten oto czujnik.
tam są dwa stopnie załączenia jeśli dobrze pamiętam 95 i 98 stopni w tym autku czujnik steruje bezpośrednio silnikiem wiatraka i często się psuje.
to że wiatrak załączył sie przy niecałych 90st C jest zależne od czujnika w chłodnicy. są różne zakresy działania tych czujników i nie powinieneś się za bardzo tym przejmować
Możez napisać przy jakiej temp. włącza się tobie wentylator teraz?
czujnik masz na rurce wysokiego cisnienia na wysokosci wiatraka zaraz koło chłodnicy po lewej stronie
Nie ma tam żadnej specjalnej procedury: tylko suwak temperatury na zimne, a suwak szybkości wiatraka na "0". Chodzi o to, że gdyby ogrzewanie pracowało - działało by identycznie jak włączony wiatrak chlodnicy. Nagrzewnica to taka mniejsza chłodnica!
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Hej, ogólnie rzecz biorąc w chłodnicy montuje sie czujnik tylko do sterowania wiatrakiem, z jednym bolcem jedna predkość, z dwoma bolcami dwa biegi. Czujnik temperatury do wskażnika montuje sie na głowicy silnika . czasem spotyka sie czujnik poziomu płynu chłodzacego, montowany w górnej czesci chłodnicy. Pozdrawiam. Andrzej.
Witam. Peugeot 206 rok 2000 1.1l. Dziś wymieniłem czujnik wiatraka w chłodnicy, nie załączał się. Tutaj powstał kolejny problem, wiatrak już się załącza, lecz po 3 próbie rozgrzania i schłodzenia auta, gdy zagrzał się tak po raz 4 przy 87 mniej więcej, auto zgasło i nie chce zapalić. Tak jakby komputer odciął mu zapłon, nic nie kręci.
Kolego wesolutki89 sprecyzuj pytanie czy chodzi Ci o czujnik temperatury na wskaźnik czy o czujnik temperatury załączający wiatrak chłodnicy.
Kostke przy czujniku w termostacie wyczyściłem i przedmuchałem.... ale nie jestem pewien czy to ten czujnik steruje wiatrakiem chłodnicy.
Sprawdź wiatrak czy się uruchamia, i czujnik temperatury przy chłodnicy
W tym Roverze czujnik włączania wentylatora jest montowany/wtykany w chłodnicy. Piszesz o wymianie chłodnicy więc coś, ktoś skopał. Idąc dalej nie wiadomo co jeszcze jest wadliwe. Może warto zbadać sondę składu spalin. Aha. Czujnik położenia wału korbowego potrafi dać ciała.
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
w wielu samochodach był czujnik tylko do wiatraka, często fizycznie w chłodnicy No musi być w chłodnicy.
Przecież w tym konkretnym modelu nie ma czujnika na chłodnicy, wiatrak włącza centrala wtrysku za pomocą przekaźnika. Ale wpierw do sprawdzenia bezpiecznik 30 w skrzynce za akumulatorem, później sam wiatrak.
Włącznik jest wkręcany do chłodnicy przy wejściu od silnika,posiada wtyczkę idacą dwoma przewodami do wiatraka i plusa.Czujnik temperatury silnika jest w silniku.Nagrzewnica to osobny temat na potem.
w EFI przewody do wentylatora (kolor brązowy i czarno czerwony) biegną koło lewego reflektora i do wiązki do tyłu pod deskę rozdz. czujnik jest jednostopniowy przy termostacie 2 przewody brązowe znacznie cieńsze odszukaj je i podłącz sprawdź czy działa mostkując na czujniku. Gdyby dmuchał do przodu zamień te do wiatraka.
Witam dziwna sprawa była bo była dziurka jak szpilka w przewodzie wodnym i układ się zapowietrzał i chłodnica była dołem zimna i ten czujnik w prawym dolnym rogu nie uruchamiał wiatraka.
To masz cos z instalacją. Doprowadź ją do ładu tak, aby przy zwieraniu kostki czujnika wiatrak sie włączał. Oczywiście mówimy cały czas o czujniku wkręconym w chłodnicy.
Bede wdzięczny za pomoc w ustaleniu przyczyny dlaczego v50 z 2004 r benzyna 140 Km nie włącza się wiatrak chłodnicy mimo osiągnięcia temperatury roboczej. Włącza się natomiast po naciśnięciu klimatyzacji (jest 1 ten sam wiatrak ). Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego na nowy ale to nie pomogło i prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Podejrzewam, że jeden z czujników chłodnicy do wymiany lub uszkodzony wiatrak chłodnicy- pierwszy bieg.
Odłącz aku przynajmniej na noc, następnie rano podłącz go, odpal silnik i nic innego nie włączaj, nie dotykaj pedału gazu - to ważne - silnik ma pracować do momentu gdy usłyszysz pracę wiatraków chłodnicy. Wtedy zgaś silnik, odpal ponownie i w drogę. ECU zczytał parametry pracy i powinno być OK (jesli czujnika masz dobre)
wiatrak chłodnica sterownik wiatrak chłodnica chłodnica załączać wiatrak
reset laptop lenovo motorola oryginalna bateria dmuchawa valeo
makita migają diody kabel brake radio
Zabrudzony filtr paliwa i gaźnik w Oleo Mac 937 Lokalizacja zmieniarki CD w Volvo S60 2017