Wszystko jest dobrze jeśli załącza się tylko w korku lub podczas wolnej jazdy bo brak wtedy naturalnego przepływu powietrza i wiatrak go wymusza. Trzeba by sprawdzić czy chłodnica nie jest przybrudzona. Wydmuchać z niej bród sprężonym powietrzem. Lepiej będzie oddawać ciepło.
Wiatrak włącza sterownik silnika.
Wiatrak od auta elektryczny na 12 v temat mój był w koparce tam przez osłony i pokrywy powietrza wiatrak ciągnął trochę pomaga wtryski napewno i kąt rozpylania dyszy spr może jedna inna i zwróć uwagę na wysokość podkładki pod wtryskiem spr jeszcze kolektor dolotowy pamiętam że jak brakowało powietrza w komorach tłoka też się grzał no zawory to podstawa...
Można jeszcze sprawdzić czy chłodnica nie jest zamulona... sprawdź czy temperatura chłodnicy na górze i dole nie różni sie za bardzo bo jesli tak to chłodnica slabo puszcza obieg i czujnik w niej nie nagrzewa się wystarczająco żeby włączyć wiatrak to też tłumaczyłoby twardość węży bo ztego co wiem nie powinny być zbyt twarde
Uruchom wiatrak z komputera jako test podzespołu. Na "krótko" działa?
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg. No dobrze ale te 111 °C nie osiągnąłem przy małym obciążeniu silnika, wróciłem z trasy przy włączonej...
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
w moim przypadku okazała się dziurka w przewodzie malutka i układ się zapowietrzał i sprawdz korek i czy chłodnica w lewym rogu jak stoisz do auta jest gorąca bo tam jest czujnik wiatraka.jak nie masz nie szczelności i przewody gorące to chłodnica zamulona albo termostat. Dodano po 9 Trzeba wyliminować lewe powietrze bo malutki wyciek jak u mnie może...
wiatrak nie kręci się na zimnym silniku Wisko chodzi cały czas lekko, po osiągnięciu temperatury olej w środku gwałtownie gęstnieje i wiatrak zaczyna ostro dmuchać. Ot co. https://r-service.pl/oferta/sprzegla-wis... https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99...
Czy ktoś mógłby polecić mi jakiś sklep internetowy http://www.indel.pl/
W niektórych autach nie do końca drugi wiatrak jest wyłącznie od klimatyzacji. Pierwsze dwa biegi chłodzenia to praca jednego wentylatora ale trzeci bieg chłodzenia to juz praca dwóch wiatraków bez względu na pracę klimatyzacji... Nie wiem jak to jest rozwiązane w Berlingo aczkolwiek jakby nie było to owszem możesz pominąć klimatyzację. Nawet jeżeli...
Brak zasilania/masy silnik,ecu itd
No to sprawdź czy wiatrak ruszy jak zewrzesz termowłącznik, sprawdź sam silnik, sprawdź bezpiecznik, sprawdź czy nie przerwany (zgnity na jakimś odcinku) przewód czarny z fioletowym paskiem.
Gdyby puszczał to chłodnica i wąż dolotowy był by ciepły a przynajmniej letny. chyba kolega passata 1.9 tdi na oczy nie widział i nie wie ze tam wiatrak na wiskozie cały czas się kręci wiec dla czego miałaby chłodnica sie nagrzać przy takich temperaturach jeszcze na dodatek podczas jazdy gdy chłodzi powietrze chłodnicę? To że nagrzewnica grzeje to...
Ten włącznik nie będzie pasować - tutaj wentylator uruchamia sterownik silnika lub sterownik klimatyzacji (jeśli jest). Generalnie sam sterownik silnika rzadko się psuje, musisz sprawdzić sam wentylator (czy jest to wersja z modułem??) Uruchom klimę i zobacz czy wentylator zaskoczy. W obecnych temp. powinnien wystartować praktycznie od razu, max po...
Cześć! Przeczytałem tu wszystko o tych problemach. Nie chciałbym śmiecić ale ja już wysiadam! Problem; jadę jest w porządku, stoję dłużej na światlach lub w korku temperatura płynu chłodzenia wzrasta. Do zbiorniczka wyrównawczego wypycha płyn i muszę zjechać na pobocze wyłączyć silnik bo przegrzałbym go. Zdejmę z czujnika wtyczkę wiatrak chodzi na okrągło...
Skoro włącza się kilka sekund po zapłonie to na pewno nie wiatrak. Albo przynajmniej 95% że to nie on.. Przegląd parametrów, ciśnień w AC etc.
A chłodnica gorąca ?
A ja radze sprawdzić czy chłodnica ma na górze i na dole taką samą temperaturę na gorącym silniku może przyczyną jest że chłodnica jest zapchana!!!:)
Jednym kablem leci PWM, drugi to sygnał zwrotny o prędkości wentylatora, niestety nie znam jego parametrów. Jeżeli to ważne to mogę zdjąć przebiegi i podesłać, jednak będziesz musiał poczekać parę dni zanim mi się trafi odpowiednie auto.
A jeśli chłodnica była czyszczona ?
Chłodnica jest gorąca wtedy gdy wiatrak pracuje?
Sprawdź, czy przy tej gotującej wodzie chłodnica jest rzeczywiście b.gorąca. Bo może faktycznie masz przedmuch przez uszczelkę pod głowicą i nie jest to gotowanie tylko zwykłe bulgotanie. I wtedy nic dziwnego, że nie włącza sie wiatrak.
Witam!!! Posiadam Opla Astre III h 2005r. 1.6 twinport i mam taki problem że wcale nie załącza mi się wiatrak chłodnicy. Wcześniej wszystko działało dobrze na komputerze pokładowym jak wiatrak się załączał to wyświetlało się tryb chłodzenia. A teraz nawet nie wyskakuje mi takie coś ani wiatrak się nie załącza nie zależnie ile by silnik pracował i jaką...
W tym Roverze czujnik włączania wentylatora jest montowany/wtykany w chłodnicy. Piszesz o wymianie chłodnicy więc coś, ktoś skopał. Idąc dalej nie wiadomo co jeszcze jest wadliwe. Może warto zbadać sondę składu spalin. Aha. Czujnik położenia wału korbowego potrafi dać ciała.
No właśnie tu jest problem, bo czasem wystarczy, że przejadę się nawet do sklepu (ok. 1km) i wiatrak się włącza nawet przy całkowicie zimnej chłodnicy i kwestia, jak długo jeździłem nie ma znaczenia, po wyciągnięciu kluczyka musi odbębnić swoje 15 minut. Jeżeli chodzi o korki, skrzyżowania itp, kiedy chłodnica się właśnie najbardziej powinna nagrzewać,...
Jeszcze jedna żecz , którą muszę dodać do tego tematu , właściwej temperatury czyli 95-96 * C pilnuje sama chłodnica z płynem chłodzącym , a wiatrak włącza się dopiero kiedy silnik się przegrzewa w peugeot jest to jakieś 115*-120*C , pozdro
Dokladnie. Chłodnica jest też już na wykończeniu dwa dolne żebra są już w priszku. Wada na etapie projektowania bo jak się przyjrzeć to wiatrak jest zamocowany tylko odg góry i podczas jazdy na wstrząsach obudowa wiatraka dolna częścią tłucze o chłodnice. Patent zrobiłem taki że złapałem trytką obudowę wiatraka za żebra chłodnicy. Don Kichot walczył...
Witam Mam poważny problem z wentylatorem na chłodnicy. Otóż przy pierwszej temperaturze przy której mają się włączyć WOLNIEJSZE OBROTY (stopień I) - nie ma żadnego problemu, wentylator pracuje jak powinien, natomiast gdy wskazówka temperatury podejdzie coraz wyżej - przepala mi bezpiecznik 30A i wyłącza całkowicie obwód zasilania wentylatora. (czyli...
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
A może by tak zastosować chłodnicę (np. z samochodu) zamontować na niej duży wiatrak i zawiesić na zewnątrz budynku a mniejszą (np. nagrzewnicę z auta) w pomieszczeniu. Chłodnica na zewnątrz przez wiatrak chłodziła by wodę a ta w środku chłodziła by nią powietrze w pomieszczeniu i dzięki małej pompce oddawała z powrotem dużej chłodnicy i tak w kółko?...
Witam mam podobny problem z focusem. Mianowicie po wymianie rozrządu i pompy wody mam problem z chłodzeniem, silnik się grzeje jak głupi a chłodnica jest zimna (wentylator się załącza). Przewód doprowadzający ciecz do chłodnicy jest gorący ale płyn nie dochodzi dalej. Musze dodać że sam wszystko wymieniałem w samochodzie i może źle podłączyłem czujnik...
To jest kontrolka układu sterującego wiatrakami chłodnicy, jak gaśnie po odpaleniu, to jest ok
Witam, Auto jak w temacie, po przekręceniu kluczyka, (nie trzeba odpalać auta) po około 10 sek, włącza się wentylator chłodnicy i chodzi non stop niezależnie od temperatury silnika, po wyłączeniu auta wentylator też się wyłącza. Auto ma Climatronic, a chłodnica jest z jednym wiatrakiem na bloku, jest jedna opornica i dwa przekaźniki. Po wyjęciu bezpiecznika...
W załączniku- z jednym wiatrakiem chłodnicy, z dwoma, i tabelka co jest co
Gotuje płyn i wyrzuca, włącza się kontrolka temperatury, wiatrak chodzi jeżeli jest uruchomiony samochód. Chłodnica była ,,planowana", wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego i dalej nic...
To że po naciśnięciu na zaworki wylatuje czynnik o niczym nie świadczy,może go być zbyt mało i czujnik nie pozwala załączyć kompresora. Przy napełnianiu klimatyzacji trzeba było nabić z czynnikiem pod UV - teraz było by widać gdzie jest dziura a tak znowu zapłacisz niepotrzebnie za nabijane.
Czy oby na pewno dobrze odpowietrzyłeś chłodnicę? Jak z jej drożnością jeśli chodzi o obieg wody? widzę że finy ma bardzo gęsto umieszczone więc jak powietrze przez nie przepływa? U siebie mam dużo mniejszą chłodnice bo zaledwie na jeden wiatrak 120mm ale temperatury sporo mniejsze a w dodatku po drodze mam gpu od GF 9600GT a on do chłodnych nie należy....
A jak klimę właczam to się włacza wiatrak nawet gdy silnik zimny. Ale chłodnica od klimy gorąca, nie mieszaj dwóch układów.
No właśnie niby wszystko gra, a went się nie włącza. Auto grzane do 110C na wskaźniku (gotuje płyn), termostat się otwarł, oba węże gorące, a wiatrak dalej się nie załącza, chociaż nowy i czujnik też nowy - a zwierany na kostce czujnika załącza się... i o co chodzi ? Zabita chłodnica mułem albo szlamem.
Witam mam problem odnosnie temperatury w vw sharan 1.8t 1997r otóz gdy silnik chodzi na postoju to trzyma temperature 95 stopni chłodnica gorąca wiatrak sie włącza itp lecz gdy zacznie sie jechac to temperatura powoli rośnie do 100 stopni i nie spada wiatrak sie nie włącza i chłodnica robi sie zimna gdy sie zatrzymam chłodnica robi sie powoli gorąca...
Może źle odpowietrzony układ. Chłodnica działa dobrze, wiatrak ? Czujnik temperatury jest ok ? Rurki powinny być twarde. Jak są miękkie to gorący olej przy pękniętej uszczelce je ''zmiękczył''.
Witam. Nagrzewnica z wymuszonym nadmuchem do dobry pomysł. Istotnie uzyskasz bardzo szybkie ogrzanie pomieszczenia. Istotnie, takie urządzenia mają z reguły duże moce. Ale generalnie warto dalej drążyć pomysł. Samoróbka popełniona na starej chłodnicy samochodowej i jakimś wiatraku jest dla celów garażowo-warsztatowych ze względów cenowych warta rozważenia....
Witam wszystkich, od wczoraj mam problem ponieważ temperatura w mojej Corsie B (kod silnika X14SZ) dochodzi a nawet przekracza 100 stopni. Zauważyłem że nie włącza się wiatrak w chłodnicy (zazwyczaj załączał się przy 95 stopniach). - Płyn chłodniczy jest, ubywa go tylko troszkę. - Nie ma oczek oleju w płynie / na bagnecie czysty olej. - Pod korkiem...
Primo może być coś na wspólnym bezpieczniku z wiatrakiem i ten się spalił (bezpiecznik). Secundo, jeśli wentylator nie działa, klima włączy się na chwilę, ciśnienie w układzie wzrośnie do granicznej wartości 25 -28 czy ile jest dla tego auta i dla bezpieczeństwa sprężarka zostanie wyłączona do czasu spadku ciśnienia. Potem będzie pracować cyklicznie...
Wtrace dwa grosze rozmawialem krotko z gosciem co uturbil c-330m dal turbine od starego golfa i interculer bardzo mały ale potężny wiatrak 12v na nim. Koleś mówił ze musiał przestawić kąt wtrysku . Ogólnie ładnie mu to chodzi i jeszcze fajniej wygląda . Ja to widzę tak jeśli masz silnik ciągnika np: 4 litry pojemności skokowej i max obroty 2500 to dajesz...
Chłodnica przysłonięta- bez zmian dalej problem z temperaturą silnika naprawy w warsztacie samochodowym. Co do pompy to racja jak by nie było obiegu to powinien się nadmiernie grzać a tak to jest odwrotnie. Wąż od obiegu chłodnicy raczej zimny otwarcie termostatu ok. 80 stopni. sprawdzone w warsztacie. Dodano po 6 wiatrak chłodnicy w ogóle się nie włącza....
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem. Moja Marysia ostatnio dostała dziwnych przypadłości i zaczęła się przegrzewać. Co sprawdzałem: Podczas przegrzania włączenie ciepłego nawiewu zbija temperaturę a w kabinie robi się od razu gorąco. Podczas przegrzania złapałem za 2 węże gumowe (górny i dolny) idące do chłodnicy i oba patrzą, sama chłodnica jednak...
~ja polecam water cooling, sam mam i sobie chwale, najcichrze nie jest bo oczywiscie wypada miec wiatrak na chłodnicy. Nie polecam tanich zestawów firmy CPC. przykładowy zestaw Abadon z mcs.pl 59zł Chłodnica Black water 119zł Pompa akwariowa Atman 305 50zł Jakies węze i masz wc, aha i jeszcze dodaj wiatrok na chłodnice, pompke mozesz zmodowac na niezatapialną,...
czujnik wiatrak chłodnica sterownik wiatrak chłodnica chłodnica załączać wiatrak
czujnik kontrolki check sygnalizator zmian wspomaganie ciezko
pilot cosmo akumulatory zasadowe
Candy Smart Touch - diody migają 21 razy - kod błędu E21 Migająca dioda "Aktiv" w pralce Bosch AquaStar WOL 247S