No właśnie,tam nie ma tradycyjnego włącznika wentylatora który siedzi przeważnie w chłodnicy.ECU decyduje o załączeniu wiatraka na podstawie wskazań czujnika który jest w obudowie termostatu i służy do jeszcze innych celów.
Ale co poniektorzy glupoty wypisuja.Co wspolnego ma uszczelka po glowica z niezalaczaniem sie wentylatora?Moze sie myle,ale chyba glowica nie jest elektrycznie podlaczona z wentylatorewm w tym autku? 1 - rozlacz zlacze elektryczne czujnika temperatury(tego,co jest wkrecony do chlodnicy) 2 - polacz kawalkiem drucika oba przdewody,ktore byly do niego...
Co ma pienik do wiatraka ? Czujnik może zadziałać lub nie gdy jest włączona klima, ale skoro ktoś wyłącza stacyjkę a wiatrak cały czas się kręci to znaczy że uległ uszkodzeniu przekaźnik, co prawda nie powiem Ci który bo nie dysponuje schematem, ale na pewno to on steruje wiatrakiem od klimy. Zapewne styki przekaźnika się skleiły i przez to jest cały...
najprawdopodobniej masz uszkodzony wylacznik termiczny znajduje sie na dole chlodnicy i to on wlacza wiatrak przy odpowiedniej temeraturze .przekaznik mozesz znalesc po przewodach idacych od wiatraka najprawdopodobniej kolor fioletowy do przekaznika i czarny idacy od wentylatora do regulatora napiecia przez czujnik i do przekaznika
hehe panowie ja tez mialem dziasiaj taki przypadek polo 1,6 chlodniczka zatkana nie szedł przez nią płyn a termostat nie otwierał i brak obiegu gotowy a temperatura na czujniku nie musi isc do gory bo zalezy gdzie jest czujnik zamontowany (albo jest uszkodzony) Ja zawsze zaczynam od najprostszych rzeczy czyli wyjmuje termostat i patrze jak sie autko...
witam was. na poczatku napisze to jest moj pierwszy temat i chcialbym sie przywitac. jestem z tomaSZOWA mazowieckiego na imie krzysiek i wlasnie.... opisze co sie stalo z moja skoda favorit 1.3 92r gaz benzyna. wszystko bylo dobrze do czasu gdy... ostatnio pojechalem z laska nad wode gdy wrocilem do domu zaczelo mi sierdziec cos z silnika , waz od chlodnicy...
nie jestem pewien jak jest w astrze ale na 99% nie ma przekaźnika tylko załącza wiatrak czujnik chłodnicy.Czujnik załączania wiatraka zawsze (99% bywa i na krućcu wyjściowym z chłodnicy np. Ford ) znajduje się w chłodnicy więc poszukaj . Jak nie zlokalizujesz czujnika to poleć po kablach od wiatraka i wszystko się wyjaśni , mało będzie kabli tej grubości...
Nie ma tam żadnej specjalnej procedury: tylko suwak temperatury na zimne, a suwak szybkości wiatraka na "0". Chodzi o to, że gdyby ogrzewanie pracowało - działało by identycznie jak włączony wiatrak chlodnicy. Nagrzewnica to taka mniejsza chłodnica!
Witam, Nie ma klimy - nie ma Bitrona. 2 wiatraki i 3 przekazniki, to termowylacznik dwustopniowy na chlodnicy. Niebieski czujnik - zegary - wskaznik i kontrolka (dwa przewody) lub tylko kontrolka (jeden przewod). Pozdrawiam, Georges
W niedziele odbieram auto z warsztatu, porobili co trzeba czyli wycieki z silnika a konkretnie uszczelke pod glowica. Zalali nowy plyn chlodzacy, wymienili termostat, klocki hamulcowe przod, czujnik wiatraka chlodnicy, rdze w podwoziu bo oczywiscie to stare auto wiec wylazi a trzeba zakonserwowac no i lozysko w kole. Dam znac jak wrazenia z jazdy po...
Hmmm... mam problem z przegzewaniem się silnika... nie chodzi tu po malucha tylko o roverka 214 Czujnik normalnie jest montowany w chlodnicy (ten od wiatraka), pod wezem doprowadzajacym zimny plyn... u mnie jest miejsce (przetloczenie) ale brak jest czujnika... nie wlacza się wcale wentylator, mimo iz jest sprawny... (sprawdzalem, smiga jak burza)......
Skoro tak twierdzą że po dodaniu takiego zamulacza nic się nie dzieje ;) Zazwyczaj są dwa czujniki temp. jeden na deskę drugi dla wiatraka, więc można się zdziwić. A czy przypadkiem oprocz czujnika plynu, nie ma jeszcze czujnika sterujacego wiatrakiem chlodnicy na jej wejsciu ? Wyglada na to, ze to on prawdopodobnie jest uszkodzony
W chlodnicy siedzi czujnik\włącznik wiatraka. Zamyka obwód przy odpowiedniej temperaturze. Zrób herbatę, prosty obwód z żaróweczka i sprawdź. Jest w miarę tani.
Witam , mozesz miec uszkodzony czujnik temperatury w chlodnicy/// pozdrawiam
schemat przedstawia podłączenie czujnika temperatury włączający wiatrak w chłodnicy Albo po prostu styki Ci nie łączą albo... Rozkręc moze osłony i dostan się do wiatraka - moze kostka jest odpięta ( był przypadek gdy wtedy podłączono dwa kable które prowadziły do przełącznika włączającego wiatrak w kabinie natomiast w oryginalnej kostce styki były...
Po odpięciu czujnika temperatury płynu chłodniczego wentylator nie działa. Kupiłem na ALLE... jeden, ale nie działał prawidłowo (test pod DIAGBOX-em małej prędkości nie działa, test dużej prędkości działa). Mam pytanie, czy ten wentylator znaleziony na ALLE... podejdzie? Jest co prawda nieco inny, ale idzie razem z instalacją przekaźnika: allegro.pl/oferta/wentylator-wiatrak-chl...
Tez mam opelka i nie jest to mankament tego modelu. Jesli w srodku masz cieplo i chlodnica nie robi sie od razu ciepla (czyli termostat jest OK to masz dwa wyjscia: 1. uwalony czujnik temperatury (sa 3: jeden do wiatraka chlodnicy, jeden do kompa i jeden do wskaznika na desce). Moze mechanik sprawdzal nie ten co trzeba. 2. padl stabilizator napiecia...
Witam. Podlaczylem wiatrak na krotko, znaczy zmostkowalem zaraz za czujnikiem. Wiatrak startuje. Wymienilem zatem czujnik temperatury, ale nic to nie dalo. Czy to mozliwe ze kupilem zly, czujnik? Pozdrawiam i wielkie dzieki za pomoc.
Witam!! Mam taki problem ze ciagle jak tylkjo uruchomie silnik dziala wiatrak od chlodnicy. temp zawsze pokazuje 60stopni (nie ma mniejszej skali). Nigdy samochod nie nagrzewa mi sie do 90stopni. Chyba tak nie powinno byc ze wiatrak od chlodnicy dziala caly czas... czego to moze byc wina?? termostatu czy jakiegos czujnika? samochod audi a4 1.8 benzyna...
Jak otwrzysz maskę to jeden widać od góry jak patrzysz na wentylatory. Na zdjęciu to są te szare podłużne puszki. Najczęściej pada ten na największym wiatraku. https://a.allegroimg.com/original/11e613...
sprawdzilem wentylator i fizycznie jest sprawny, kręci sie:) wiec wina jest na sterowaniu albo czujniku temperatury, ale objaw jest jeszcze jeden ktory moim zdaniem wyklucza nisprawny czujnik temp, mianowicie wiatrak nie kręci sie wogule przy włączonej klimatyzacji a powinien obracac sie na wolnych obrotach caly czas (tak chyba jest w fordzie) albo...
Witam, kombinuje jak podlaczyc wiatrak el pod seryjny czujnik ktory znalazlem pry przewodzie dolnym od chlodnicy, tyle ze nie wiem do czego on jest czy do wskaznika czy wlasnie bd mogl sterowac wiatrakiem, kable z czujnika ida w wiazke z ktorej mam podlaczony wiatrak el ktory niestety dziala ciagle na maxa. Dzieki. http://obrazki.elektroda.pl/3426127200_1...
a jak sprawdzic tyn obwod? :) samochod robil mi elektryk bo mialem zwarcie... wiec nie moglem nic sprawdzic wczoraj odebralem samochod i nie dzialaja wiatraki :/ jak odlacze kable od od tego czujnika czy jak to tam sie nazywa na chlodnicy takie cos wkrecane :) podlacze na krotko to wiatraki chodza :/ a gdzie jest ten termo wlacznik? teraz mi sie wydaje...
zdejmij przewody z czujnika ktury znajduje się na chłodnicy i zewrzyj je do kupy i zobzacz czy wtedy ruszy
Sprężarka Sanden 8850F variable displacement, czyli wychodzi ze zmiennej wydajności ze sprzęgłem, hybryda. https://www.vokparts.eu/?lang=en&cal... o taka. Zacząłem od czujników, bo najłatwiej wykluczyć, i nie jest ich dużo, a zazwyczaj padają, wysyłając błędny sygnał do ECU, blokując prąd do sprężarki. Mam tylko domowe OBD2...
Czyli dokladnie jak wyglada ten caly komplet? A czy moze miec to powiazanie z wysoka temperatura plynu? Grzeje mi silnik do 110st, po czym wiatrak schladza to do okolo 100. Termostat, czujnik chlodnicy nowe. Przewody drozne. Ktos w moim osobnym temacie napisal o uszkodzonej pompie wody jednak to dopiero moge sprawdzic. Choc przewody do nagrzewnicy sa...
Oki sprawdze ten czujnik poszukam go faktycznie na chlodnicy, ale co dziwne włączyłem i wył klime i dzisiaj wiatrak sie nie włączył ale nie włącza sie wogole moze nie osognal odpowiedniej temp. musze poobserwowac.... A jak sprawdzic ten czujnik?
obelx1 Możliwe ze woda nie ma obiegu przez chłodnice...przez co idzie gorąca woda zostaje u góry węza i nie dociera do dolnego węza przez co czujnik na chlodnicy nie czuje temperatury i nie załącza wiatraka. Spróbuj spuścić płyn z chłodnicy węzy itp posprawdzaj węże czy nie ma płynu. i napełnij jeszcze raz płynem. moze sie chłodnica zapowietrzyła i...
wentylator po zwarciu stykow dziala na I i na II biegu, samochod grzeje dobrze w srodku tylko jak przelaczam na szybe nawiew to wieje mi na dole na nogi i szyba mi paruje, chlodnice wymienialem nie dawno razem z termostatem. W srodku samochodu zamontowalem wlacznik II biegu wentylatora, jak tepm skacze za wysoko to go wlaczam okresowo wiatrak, tylko...
Byś musiał zrobic zworke w tej 3 pinowej wtyczce zapewne zeby uruchomic wiatrak poniewaz tam jest czujnik ,ktory od temp powoduje przeplyw pradu.Dokladnie nie wiem ktory zewrzec trzeba by na schemat spojrzec :)
Zaraz, spokojnie: czy jest klimatyzacja? wówczas inna rozmowa. Na początek Kolega zdejmie wtyk z włącznika w chłodnicy i "się zobaczy" czy wentylator się zatrzyma. Natomiast gdy jest klimatyzacja (na co wskazuje liczba mnoga słowa wiatraki w temacie) - prąd podaje niezależnie od włącznika w chlodnicy - sterownik klimy. Tu już może być kwestia uszkodzenia,...
Po lewej stronie tam obk bagnetu do sprawdzania poziomu oleju, jest czujnik temperatury cieczy chlodzacej. Mozesz posprawdzac wartosc. http://obrazki.elektroda.pl/8184403300_1... Jezeli wiatrak od chlodnicy zalacza sie jak mu sie podoba , czyli na silniku rozgrzanym wlacza sie w krotkich odstepach czasu(czasem zalacza sie tez na chlodniejszym)...
Witam Szukalem po forum podobnych tematow i nic :) Problem polega na sprawdzeniu czujnika temperatury znajdujacego sie przy chlodnicy i uruchamiajacy wiatraczek. Mam wrazenie ze sam czujnik jest uszkodzony z tego wzgledu ze po przekroczeniu temp granicznej wiatrak sie nie wlacza. Spiety "na krotko" cooler dziala poprawnie. Moje pytanie brzmi przez co...
witam w moim fordzie padły diody prostownicze .przypuszczam ze jednym z powodów zwarcia był albo jest nadal pracujący wiatrak chłodnicy.wystarczy że włączę zapłon i już zapier papier nie mogę zlokalizować czujnika temperatury płynu chłodnicy? przypuszczam że w tym problem.proszę o podpowiedz. http://www.sb-inox.pl/
sprawdz czujnik jeszcze od temp,i czy bezpiecznik jest ok i dobrze się styka,bo miałem taki problem jak ty i wina była bezpiecznika,słabo siedział Dodano po 1 wiatrak możesz spr w prosty sposób zmostkuj 2kable przy czujniku w chlodnicy i bedziesz wiedzial czy jest sprawny Dodano po 1 a powiedz mi jedna rzecz jeszcze dolny przewod od chlodnicy co idzie...
Cześć, czy przed wymianą było to samo? Jeżeli tak to możliwe, że masz przedmuch gazów do układu chłodzenia. Górna cześć chlodnicy gorąca, a dół zimny wentylator się nie załączy ponieważ czujnik jest na dole. Spróbuj wyciągnąć termostat i sprawdz czy cala powierzchnia chłodnicy robi się gorąca, czy załączy sie wiatrak i czy węże nie są twarde.
witam mam problem z seicento 2004r. zauwazylem ze nie wlacza mi sie wentylator na chlodnicy. Wentylator sprawdzony jest ok, bezpiecznik 30 za aku tez. Po zdjęciu wtyczki z czujnika, ktory jest za termostatem tez nic sie nie dzieje. Jak zewre na przekazniku, ktory jest za komputerem, wiatrak sie zalancza. Jaka moze byc przyczyna nie wlanczajacego sie...
Nie ma tam przekaźnika. W niektórych wersjach był, za schowkiem. Wiatraki są dwa i czujnik na chłodnicy ma 4 bolce. Zwieraj je ze sobą, ale wpierw sprawdź, czy chłodnica w obrębie czujnika robi się gorąca. Jak chłodnica jest zimna to czujnik nie zadziała.
Witam.Mam problem. siadl mi silniczek chlodnicy zakupilem nowy zagotowalem mu wode lampka temperatury sie zapalila a wiatrk chlodnicy nie wlaczyl sie.sprawdzilem bezpiecznik dobry 2 bezpiecznik za akumulatorem dobry na krotko dziala wiatrak wczoraj tez jechalem zapalila sie kontrolka temperatury a on sie nie wlaczyl.Sprawdzilem czujnik na krotko w termostacie...
Witam.Mam taki problem: w moim samochodzie nie załącza się wiatrak w chlodnicy,a gdy wlaczam klime to temperatura wzrasta prawie max.po od kręceniu korka zbiorniczka wyrzuca płyn chłodniczy. Proszę o pomoc gdzie szukać problemu... P.s-zalozony nowy termostat (razem z czujnikiem w obudowie) czy jest gdzieś jeszcze jakiś czujnik temp.?
Mowa tu o wentylatorze chlodnicy, i nie dziala pierwszy bieg wiec nie bierz sie za rezystory tylko sprawdz czujnik ktory wlacza owy wentylator, sciagnij kostke z czujnika i spróbuj połaczyc na krotko i zobacz czy sie wlaczy pierwszy bieg jesli sie wlaczy to znaczy ze masz czujnik do wymiany, czujnik powiniec byc na chlodnicy. Mam silnik 1.7 td oplowski...
Posprawdzalem miernikiem opornosci czujnikow temperatury itp., wszystkie wtyczki i chcac sprawdzic zawor dodatkowy powietrza po wyciagnieciu wtyczki okazalo się ze kabelki z niej mialem naderwane, chyba nawet urwany. I to była prawdopodobnie przyczyna tych roznych predkosci obrotowych. Kolejna sprawa to niskie temperatury na wskazniku na desce rozdzielczej......
A czujnik wentylatora z prawej strony chłodnicy ? , pewnie jest zwarty jakby byl taki w chlodnicy to moze i bylby zwarty. przylacze EEC jest czyste, zostaje chyba tylko EEC control module :/ Dodano po 1 A ma jeden czy dwa wiatraki? ma 1 wiatrak
Problem mam taki auto przy normalnej jezdzie grzeje sie do 90 i spada do 80 stopni i ta temperatura sie utrzymuje i gdy zgasze auto wiatrak nie chodzi. Lecz gdy ze tak powiem zapierdalam to grzeje sie tak samo do 90 i spada do 80 i gdy zgasze auto wentylator jeszcze chodzi 7i pol minuty. Zauwazylem ze dolny waz chlodnicy jest zimny a gorny cieply. Wymienilem...
sprawdzalem wiatrak po spieciu kabla drucikiem od czujnika temp i dziala, kreci! czyli najprawdopodobniej czujnik temperatury walniety! wymienie go sam? a moze to jest TERMOWYŁĄCZNIK UKŁADU CHŁODZENIA (100/95 C) http://www.aps.net.pl/sklep/product_info... , gdzie on sie znajduje?i od czego on jest odpowiedzialny!...
Witam. Problem w moim fordzie focusie 1.6 16V zetec z 2003r polega na tym , że nie włącza się wiatrak chłodnicy.Podłączyliśmy auto pod komputer i temperatura dobiła do 110 stopni , a wiatrak się nie załączył.Kupiłem włącznik wiatraka (foto poniżej) by go wymienić lecz nie mogę zlokalizować gdzie on jest zamontowany w aucie. Drugi problem to pojawiający...
Witam! Przeczytalem wiele tematow ,ale nie znalazlem opisujacego moj problem. Mianowicie, nie zalacza sie wentylator chlodnicy. Wentylator jest jeden, steruja nim 3 przekazniki , kiedy zasterowac je wiatrak startuje na 3 biegach. Modulu za zderzakiem nie ma. Przedzwonilem masy tych przekaznikow i doszedlem do wniosku,ze ECU bezposrednio jest odpowiedzialny...
witam mam countrymana 2013 rok r60 pokazuje mi ze sie przegrzewa - temperatura na czujniku temperatury plunu 120-140 stopni realna na silniku i w chlodnicy max 60 stopni czujnik podmienionu - nawet puscilem nowe kable bezposrednio z czujnika do koma i dalej nic czujnikk podmieniony na nowy oryginalny z bmw i dalej to samo ktos ma jakis pomysl mial cos...
Witam mam ten sam problem co opisujesz i tez zaden mechanik nie wie co moze byc bo nie ma takiego komputera co pokarze dokladnie o jaką zecz chodzi .ja zagrzalem astre do 115 stopni i wiatrak sie włączyl Dodano po 6 moze byc wecej przyczyn bo ja juz wymienilem czujnik na silniku i nic to nie dalo jeszcze moze byc czujnik na chlodnicy albo uszczelka...
Chrysler Voyager (II) rok 96 - nie zalącza wiatrakow na chlodnicy. W widocznej pod maska plastikowej puszce jest tylko jeden bezpiecznik od wentylatorow. ( i przkazniki od innych nie istotnych teraz elementow) Gdzie moge znalezc przkekaznik od wentylatorow ? Znalazlem informacje, ze jesli uszkodzony bylby czujnik to wiatraki chodzily by non-stop, wiec...
witam, w fordzie focusie nie wlaczaja sie wentylatory chlodnicy przekaznik jest ok czujnik temperatury ktory znajduje sie w glowicy jest ok, nie mam pojecia czy jest drugi czujnik od wlaczania wentylatorow bylem u mechanika i on nie mogl go znalezc kontaktowal sie z serwisem i czujnik drugi powinien znajdowac sie tuz przy termostacie ale go tam nie...
Nie jest to normalne. Twoje auto ma dwa biegi wentylatora, 1 -szy powinien się załączyć już w okolicach 95'C drugi przy około 105'C. Przyczyn może być kilka, należało by zacząć od sprawdzenia bezpiecznika wentylatora i bezpiecznika cewki przekaźnika wentylatora. Oba znajdziesz w głównej skrzynce bezpieczników, gdzieś w okolicach numeru 20 -tego. Gdzie...
Samochód to Mini Cooper r53 2004r. 1.6 Benzyna Problem mam taki że nie załącza mi 1 biegu wentylatora chłodnicy. Dopiero jak nagrzeje się do 105 stopni ( sprawdzane przez kompa) załącza 2 bieg. Sprawdzałem bezpieczniki i przekaźniki i są ok. Stawiam na czujnik który jest na chłodnicy (opornica). Ale... Wiatrak jest na 3 piny. Czarny, Czerwony i Żółty....
Nie jest to klimatronik, jest to raczej zwykla klima tylko sterowana elektronicznie. Temperature ustawia sie pokretlami osobno dla kierowcy i osobno dla prawej strony. Zrealizowane to jest na pulpicie w ktorym zawarty jest czujnik temperatury (lub dwa - tego nie jestem pewien). podejrzewam ze cala elektronika siedzi wlasnie w tym pulpicie i z tad sterowane...
dupa wszystko dalej lipa :( wymontowalem dzis alternator bo mialem zalozyc drugi ale sie okazalo ze nie pasuje (od innego modelu) .. wiec mowie wlacze silnik bez altka i popa3e ... popracowal az sie nagrzal i dupa ... zapalila sie lambda i potem jak chcialem kierunki czy cos wlaczyc to stycznik napierdzielal jak szalony i wszystko zdychalo ... wydaje...
Witam mam problem z Klima w Mazdzie, mam zapytanie odnośnie wentylatora na chłodnicy Klimy (sa dwa osobne niezależne) przy serwisie Klimy gościu powiedział że wentylator jest za mało wydajny, jak na polu jest 25s i słońce stanę w korku to rozłącza sprężarkę pewnie dlatego ze jest za wysokie ciśnienie i włącza ja dopiero po 2 min jak już leci cieple...
Halo SZYMON:Termostat jest OK. bo przeciesz caly miesiac jezdzilem na nim.W chlodnicy nie bulka sa tylko lekkie zawirowania(pompa OK?) Wskaznik na desce idzie na fula i po paru minutach mam pod maska saune.Bylem teraz w garazu i zrobilem taki experyment: 1.Wyciagnolem kable od czujnika polaczylem na styk iwiatrak hula. 2.Uruchomilem auto troche gazu...
Witam ponownie! Podbijam temat poniewaz prac ruszyly do przodu, w tym momencie jednak stoja w miejscu mam problem z kwestia elektryki. Skraplacz z wiatrakami mam juz gotowy, sprezarka zamocowana przy silniku , parownik uniwersalny w kabinie, czekam teraz na weze na ktorych to ma byc zakuty osuszacz z czujnikiem zaniku cisnienia. Znalazlem na tym forum...
Szanowni Forumowicze, zwracam sie z uprzejma prosba o porade. Jestem studentem 5-go roku automatyki na wydziale mechanicznym i stoi przede napisanie pracy magisterskiej. Tematem na jaki sie zdecydowalem jest budowa stanowiska pomiarowego zwiazanego z ukladem chlodzenia silnika samochodu osobowego (nie do konca tradycyjny) oraz klimatyzacja/ogrzewaniem...
Odpowiem tak. Jest to juz inny ztestaw z CPC od mojego, ale pewne elementy jak widze sa te same. To do czego ja mam zastrzezenia to: - polaczenia wezykow z blokami. CPC daje do tego zaciskowe sprezynki. Problem pojawia sie po czasie. Material z ktorego zrobione sa weze z temperatura i czasem rozszerza sie na kruccach i potafi stracic szczelnosc przy...
a ja powiem ze mialem wesoly nr z autem benzynowym ktore się zachowywalo prawie identycznie tyle ze zmulone bylo przez caly czas. z tego co opowiadal wlasciciel zaczelo się rownie niewinnie. wymieniali cudowali i się ze ..... snu zbudzili. a przyczyna byla kretynsko ukryta i nie do wykrycia. okazalo się ze na 2gim cyl co jakis czas się nie domyka zawor...
Wiatrak włącza sterownik silnika.
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Nie powiedziałem że czujnik jest na radiatorze tylko na chłodnicy klimatyzacji. Trzeba sprawdzić ten oto czujnik.
to że wiatrak załączył sie przy niecałych 90st C jest zależne od czujnika w chłodnicy. są różne zakresy działania tych czujników i nie powinieneś się za bardzo tym przejmować
czujnik masz na rurce wysokiego cisnienia na wysokosci wiatraka zaraz koło chłodnicy po lewej stronie
tam są dwa stopnie załączenia jeśli dobrze pamiętam 95 i 98 stopni w tym autku czujnik steruje bezpośrednio silnikiem wiatraka i często się psuje.
W tym Roverze czujnik włączania wentylatora jest montowany/wtykany w chłodnicy. Piszesz o wymianie chłodnicy więc coś, ktoś skopał. Idąc dalej nie wiadomo co jeszcze jest wadliwe. Może warto zbadać sondę składu spalin. Aha. Czujnik położenia wału korbowego potrafi dać ciała.
Hej, ogólnie rzecz biorąc w chłodnicy montuje sie czujnik tylko do sterowania wiatrakiem, z jednym bolcem jedna predkość, z dwoma bolcami dwa biegi. Czujnik temperatury do wskażnika montuje sie na głowicy silnika . czasem spotyka sie czujnik poziomu płynu chłodzacego, montowany w górnej czesci chłodnicy. Pozdrawiam. Andrzej.
Można jeszcze sprawdzić czy chłodnica nie jest zamulona... sprawdź czy temperatura chłodnicy na górze i dole nie różni sie za bardzo bo jesli tak to chłodnica slabo puszcza obieg i czujnik w niej nie nagrzewa się wystarczająco żeby włączyć wiatrak to też tłumaczyłoby twardość węży bo ztego co wiem nie powinny być zbyt twarde
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
Z tego co mi wiadomo wiatrak nie kręci się na zimnym silniku. Wentylator załącza się po otwarciu tzw. dużego obiegu wody i po przekroczeniu odpowiedniej temperatury. Wiatrak jest sterowany przez czujnik temperatury najczęściej drugi niezależny od czujnika temperatury wskaźnika na desce rozdzielczej. Ta straszna temperatura do odczucie własne organoleptyczne...
Wiatrak od auta elektryczny na 12 v temat mój był w koparce tam przez osłony i pokrywy powietrza wiatrak ciągnął trochę pomaga wtryski napewno i kąt rozpylania dyszy spr może jedna inna i zwróć uwagę na wysokość podkładki pod wtryskiem spr jeszcze kolektor dolotowy pamiętam że jak brakowało powietrza w komorach tłoka też się grzał no zawory to podstawa...
Włącznik jest wkręcany do chłodnicy przy wejściu od silnika,posiada wtyczkę idacą dwoma przewodami do wiatraka i plusa.Czujnik temperatury silnika jest w silniku.Nagrzewnica to osobny temat na potem.
w EFI przewody do wentylatora (kolor brązowy i czarno czerwony) biegną koło lewego reflektora i do wiązki do tyłu pod deskę rozdz. czujnik jest jednostopniowy przy termostacie 2 przewody brązowe znacznie cieńsze odszukaj je i podłącz sprawdź czy działa mostkując na czujniku. Gdyby dmuchał do przodu zamień te do wiatraka.
Odłącz aku przynajmniej na noc, następnie rano podłącz go, odpal silnik i nic innego nie włączaj, nie dotykaj pedału gazu - to ważne - silnik ma pracować do momentu gdy usłyszysz pracę wiatraków chłodnicy. Wtedy zgaś silnik, odpal ponownie i w drogę. ECU zczytał parametry pracy i powinno być OK (jesli czujnika masz dobre)
To że po naciśnięciu na zaworki wylatuje czynnik o niczym nie świadczy,może go być zbyt mało i czujnik nie pozwala załączyć kompresora. Przy napełnianiu klimatyzacji trzeba było nabić z czynnikiem pod UV - teraz było by widać gdzie jest dziura a tak znowu zapłacisz niepotrzebnie za nabijane.
Ale właśnie czujnik pod wskaźniki to nie jest ten sam, który odpowiada za włączanie wiatraka. Musisz popatrzeć jak jest w Twoim samochodzie, ja to odkryłem jak miałem sytuację odwrotną, tj. szukałem przyczyny że mi wskaźnik temp przestał działać. I się właśnie okazało że mimo wskazania silnik pracował normalnie, u mnie czujnik od wentylatorów był bodajże...
w moim przypadku okazała się dziurka w przewodzie malutka i układ się zapowietrzał i sprawdz korek i czy chłodnica w lewym rogu jak stoisz do auta jest gorąca bo tam jest czujnik wiatraka.jak nie masz nie szczelności i przewody gorące to chłodnica zamulona albo termostat. Dodano po 9 Trzeba wyliminować lewe powietrze bo malutki wyciek jak u mnie może...
A co to jest za autko?Jeżeli masz tam elektryczny wiatrak,to musi w obwodzie być zamontowany przekaznik.Bo czujnik temp. w chłodnicy steruje właśnie tym przekażnikiem,załączając wentylator.Skoro po zwarciu styków(myślę,że chodzi ci o styki z czujnika),jeżeli ci przerywa,to przyczyną może być właśnie ten przekaznik.Poszukaj go,wyjmij i w gniezdzie zmostkuj...
Jak masz katalizator no to masz silnik na wtrysku, stawiam, że będzie to RP 90 koni? Mam rację? Powinny być więc 3 czujniki, Ciebie będzie interesował ten czarny on służy do sterowania wskazówką na liczniku, on jest identyczny jak ten niebieski od ssania. W zależności od temperatury ma mieć taką rezystancję: temperatura [*C] ............ rezystancja...
Sprawdź wiatrak czy się uruchamia, i czujnik temperatury przy chłodnicy
Panowie! W porządnych alarmach z przed paru lat taki przewód należało podłączyć do wentylatora chłodnicy, aby gdy auto jest gorące zawiesić czasowo (lub cyklicznie) działanie czujnika spadku napięcia. Gdyby tego nie zrobić to przy aktywnym czujniku spadku napięcia (z reguły opcja programowana) za każdym razem gdy zamykamy auto z nagrzanym silnikiem...
Mała, bo na zegary jest jednopinowy, a wiatrak ma swój własny w chłodnicy. Musiałbyś mieć uszkodzone oba. Dodano po 22 Kiedyś miałem przypadek tłumika zatkanego wygłuszeniem z włókna szklanego. Auto 1.8 16v paliło normalnie, ale bardzo szybko się nagrzewało. Do tego przymulone i obroty max to 3500, a jako ciekawostka, błąd czujnika wałka rozrządu.
Szczerze, jeśli czujnik źle by "pokazywał" a temp, cieczy chłodzącej była by ok to nie uruchamiał by się wiatrak, To że uruchamia się wiatrak, to jeszcze o niczym nie świadczy, o tym decyduje czujnik który go załącza - na jaką temperaturę jest ustawiony i gdzie jest umiejscowiony. U mnie nie ma żadnego czujnika temperatury w chłodnicy. Jak wyżej napisałem...
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
... Gdzie to znajdę w LEXII - kalkulator silnika? Czujnik temperatury silnika może być wadliwy? Pusc test kompletny i Laxia sama znajdzie ECU. Błąd wiatraka był przy 89 stopniach - "Zespół wentylatora 2 Zwarcie między 2 przewodami lub otwarty obwód". Gdzie szukać? Pozdrawiam Masz przeciez schemat. Dodano po 1 Odłączyłem "Czujnik temperatury płynu chłodzącego"...
Bede wdzięczny za pomoc w ustaleniu przyczyny dlaczego v50 z 2004 r benzyna 140 Km nie włącza się wiatrak chłodnicy mimo osiągnięcia temperatury roboczej. Włącza się natomiast po naciśnięciu klimatyzacji (jest 1 ten sam wiatrak ). Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego na nowy ale to nie pomogło i prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu.
w wielu samochodach był czujnik tylko do wiatraka, często fizycznie w chłodnicy No musi być w chłodnicy.
Będziemy kombinowć z czynnikiem i sprawdzać sprężarkę, bo podobno, gdy jest uszkodzona sprężarka to czynnika nie nabijesz do pełna - ani tez nie sprawdzisz ilości, podobno. G65 czyli czujnik ciśnienia ? Nic nie pomogło. To samo ze sterownikiem. btw. Orientujecie sie ile wchodzi czynnika ? Wyczytałem ze 530 do Ibizy 6L ale nie wiem czy do każdej wersji...
Witam dziwna sprawa była bo była dziurka jak szpilka w przewodzie wodnym i układ się zapowietrzał i chłodnica była dołem zimna i ten czujnik w prawym dolnym rogu nie uruchamiał wiatraka.
Tam są chyba dwa czujniki, wskaźnik na głowicy pod aparatem zapłonowym a włącznik wentylatora chłodnicy jest pomiędzy termostatem a chłodnicą i dla tego nie rusza wiatrak.
Możez napisać przy jakiej temp. włącza się tobie wentylator teraz?
Ani klima, ani wiatrak nie startują. Napięcie na wtyczce przy kompresorze jest takie, jak napisałem. W aucie została tylko ściana grodziowa, a wiązki, które są w kabinie (do panelu klimatronika) i z komory silnika, wyciągnąłem i sprawdzałem tak, jak pisałem wcześniej. Przekaźnik, który jest przy nadkolu, był sprawdzany przez mechanika.
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
obserwowałem ten czujnik podczas puszczania termostatu i wygląda na to że w miarę dobrze pokazuje. Tak jak wcześniej pisałem czujnik pokazywał mi 20stopni i dalej chodziły wentylatory do momentu przytrzymania go na obrotach. wtedy termostat otwarł obieg, temp na chłodnicy podniosła sie i wentylator się wyłączył. Nie ukrywam że na chłopski rozum ten...
Zagadka dnia. Wiatrak nowy 2 biegowy, czujnik nowy, termostat nowy - otwiera się, spalin w płynie chłodniczym nie ma (sprawdzone barwnikiem) więc uszczelka cała, po otwarciu termostatu układ odpowietrzył się... a wiatrak dalej sie nie załącza chociaż dogrzane do 110C (oba biegi sprawne, sprawdzone przez zwieranie w kostce czujnika na chłodnicy)... no...
Myślę, że trzeba patrzeć na czujnik stojąc na chłodnicy, wdole. Na silniku jest też czujnik temperatury. A co jeszcze robi klima, jeśli wentylator jej nie kręci. P.S. A wysiłki można ocenić, naciskając przyciski. Co prawda nie mam jeszcze kubka do kawy, ale może kiedyś będę .... ;) 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych,...
Czujnik temperatury lub Sterownik wentylatorów na lewej podłuznicy zwarty . Termostat niee .
Będzie działać, jeżeli chcesz to zautomatyzować to zamiast włącznika kup sobie termostat na 12 V, są takie na znanym portalu z czujnikiem temperatury i nawet przekaźnikiem wykonawczym. Czujnik przyczepiasz do węża od chłodnicy ustawiam temperaturę załączania i po problemie.
czujnik chlodnicy czujnik wiatraka czujnik temperatury chlodnicy
volvo silnika 24vac 12vdc wentylator chłodnica aster
podłączenie elektrozamka samsung wd80j5a10aw
Czujnik obrotów w suszarce Imesa DR 35 - diagnostyka i naprawa Jak czyścić uzwojenie pracujące w oleju?