Do wiatraka wystarczyło jakiś czujnik przepływu powierza zamontować lub coś podobnego Tam jest zwykły silnik szczotkowy 230V. Wać Pan bzdur nie pisze, gdzie tam są szczotki w tym silniku ?
nie jestem pewien jak jest w astrze ale na 99% nie ma przekaźnika tylko załącza wiatrak czujnik chłodnicy.Czujnik załączania wiatraka zawsze (99% bywa i na krućcu wyjściowym z chłodnicy np. Ford ) znajduje się w chłodnicy więc poszukaj . Jak nie zlokalizujesz czujnika to poleć po kablach od wiatraka i wszystko się wyjaśni , mało będzie kabli tej grubości...
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
tam są dwa stopnie załączenia jeśli dobrze pamiętam 95 i 98 stopni w tym autku czujnik steruje bezpośrednio silnikiem wiatraka i często się psuje.
Możez napisać przy jakiej temp. włącza się tobie wentylator teraz?
Witam w tym okresie czyli w zimie to raczej się nie włączy .Druga sprawa zależy na jaką temperaturę masz czujnik bo na zegarze masz powiadasz 90 a czujnik może masz na 95-100 czyli załączy przy 100 wychłodzi do 95 i wyłączy wiatrak na czujniku małymi cyferkami podane są parametry tam gdzie zakładasz klucz aby go wykręcić .Jest wiele typów czujników...
czujnik masz na rurce wysokiego cisnienia na wysokosci wiatraka zaraz koło chłodnicy po lewej stronie
Żeby ''ręcznie'' uruchomić wentylator w celu sprawdzenia czy się nie zatarł zdejmujesz wtyczkę z czujnika w chłodnicy tego dwu pinowego i zwierasz obydwa styki w wtyczce na przekręconym kluczyku[kontrolki świecą] Wiatrak powinien ruszyć jeśli nie to sprawdź bezpiecznik,przekaźnik i czy po z mostkowaniu styków wtyczki czujnika do wentylatora dochodzi...
Jak wszystkim wiadomo wiatraki PC aby możliwy był odczyt obrotów muszą być kluczowane od strony 12V. Jak będziesz kluczował, to dostaniesz sieczkę na wyjściu czujnika obrotów. Trzeba zasilać stałym napięciem. Żeby je uzyskać wystarczy na wyjściu PWM dodać filtr dolnoprzepustowy (najlepiej LC ze względu na małe straty). A o sposobie z kluczowaniem to...
OK ale dlaczego przy obciążeniu elektrycznym spowalnia wiatrak? Nagle cewki stają się magnesem, czy jak ? Tak to jest. Dwie analogie: 1. Transformator. Na „luzie” uzwojenie pierwotne pobiera tylko prąd jałowy. Po podłączeniu do uzwojenia wtórnego odbiornika prąd pobierany przez przez uzwojenie pierwotne wzrasta. 2. Silniczek elektryczny...
Bzdury opowiadasz. Jezeli jest uszkodzony czujnik temp. silnika to będą trudości z zapalaniam i będzie sie paliła kontrolka chłodzenia.
Mirek dosadnie to wytłumaczył ale ja spróbuje trochę inaczej. W histerezie chodzi o to aby temperatura załączenia była inna jak temperatura wyłączenia przekaźnika. Załóżmy iż temperatura wynosi 20 stopni i jest w tendencji wzrastającej (leci do góry). Przy 23 stopniach decydujesz się włączyć wiatrak aby schłodzić dany element. Bez histerezy jeśli temperatura...
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
Witam, ten czujnik to zapewne zwykly termistor ktory zmienia swoja opornosc wraz ze zmiana temperatury wiec proponowalbym wyrzucic ten czujnik czyli odciac go i albo zlaczyc kabelki (zakladam ze ida do niego tylko 2) co w efekcie dałoby minimalny opór albo odizolowac obydwa kable aby nie nie stykały. Trzeba pokombinowac ktoras opcja powinna zadzialac...
Z ta szybkoscia narastania to nie przesadzajmy, policzmy, uzwgledniajac pojemnosc i indukcyjnosc wlasna np 10m druta w lopatce. Problemem jest zakres dynamiczny detektora (ten czuly sie nasyci, ten zgrubny nie wykryje przebiegu). Poza tym wyladowanie nie biegnie 'dokladnie' po drucie. Dobrze odizolowany czujnik z hallotronem jest OK. Ma wystarczajace...
... Gdzie to znajdę w LEXII - kalkulator silnika? Czujnik temperatury silnika może być wadliwy? Pusc test kompletny i Laxia sama znajdzie ECU. Błąd wiatraka był przy 89 stopniach - "Zespół wentylatora 2 Zwarcie między 2 przewodami lub otwarty obwód". Gdzie szukać? Pozdrawiam Masz przeciez schemat. Dodano po 1 Odłączyłem "Czujnik temperatury płynu chłodzącego"...
Zasilanie wiatraka z PWM podłącz przez filtr dolnoprzepustowy LC (minimalne straty, RC się nie nadaje, a sam kondensator nie wystarczy). Czujnik Halla powinien pracować poprawnie w zakresie napięć 5-12V, aczkolwiek nie jestem tego na 100% pewnien, na pewno pracował przy 7V, bo z takim napięciem tesowałem. Wiatrak przy 5V kręci się już bardzo powoli....
g65 czujnik wysokiego ciś n280 zawór w kompresorze ciśnienie widziane przez tester Co do podania 12V to ja tam w klimach nie siedzę ale znajomy co to robi coś tam nabąkiwał że w tym sprzęcie tak się nie da, bo taki mądry to od razu byłem żeby wytestować. Wiatraka też nie włącza. I racja,sterowanie wydatkiem odbywa się impulsem o zmiennym wypełnieniu....
w moim przypadku okazała się dziurka w przewodzie malutka i układ się zapowietrzał i sprawdz korek i czy chłodnica w lewym rogu jak stoisz do auta jest gorąca bo tam jest czujnik wiatraka.jak nie masz nie szczelności i przewody gorące to chłodnica zamulona albo termostat. Dodano po 9 Trzeba wyliminować lewe powietrze bo malutki wyciek jak u mnie może...
to że wiatrak załączył sie przy niecałych 90st C jest zależne od czujnika w chłodnicy. są różne zakresy działania tych czujników i nie powinieneś się za bardzo tym przejmować
Szanowni Zastanawiam się nad zamontowaniem wiatraka na budynku. Wcześniej chciałbym zmierzyć za pomocą LKv1 (wejścia zliczającego impulsy) prędkość wiatru i zarejestrować na stronie pvmonitor. Zachodzą pytania: 1. Jaki najlepiej użyć czujnik wiatru (impulsy prądowe czy napięciowe)? 2. Czy jest sens rejestrować kierunek wiatru? 3. W jaki sposób zgrać/połączyć...
Nie znam matiza dokładnie, ale w wielu samochodach był czujnik tylko do wiatraka, często fizycznie w chłodnicy, a czujniki deski i komputera wtrysku to była osobna historia. Więc sprawdź czy takiego nie masz, wrzuć zdjęcia co wymieniałeś. Z tą zworą uważaj, bo jeśli wsadziłeś ją w miejsce cewki, to może zaboleć. Jak bardzo chcesz rzeźbić to najlepiej...
Skoro maszyna nie fiksuje i nie świeci się podczas pracy żółty LED na panelu - to są ok. Wersja najprostsza z możliwych 1 czujnik na mostku prostowniczym od sterowania wentylatorem. Powinien być jeszcze drugi, połączony z tymi na trafie - od przegrzania. W przypadku awarii lub zablokowania wiatraka mostek osiąga temp. krytyczną po kwadransie pracy z...
Witam. Peugeot 206 rok 2000 1.1l. Dziś wymieniłem czujnik wiatraka w chłodnicy, nie załączał się. Tutaj powstał kolejny problem, wiatrak już się załącza, lecz po 3 próbie rozgrzania i schłodzenia auta, gdy zagrzał się tak po raz 4 przy 87 mniej więcej, auto zgasło i nie chce zapalić. Tak jakby komputer odciął mu zapłon, nic nie kręci.
Witam 3 tygodnie temu padł mi czujnik od wiatraka chłodnicy w mojej Astrze F 1.4 96'. Silnik zagotował się ale pomału dojechałem do domu. Kilka dni później oddałem auto do mechanika który wymienił mi ten czujnik plus przekaźnik bo podobno też nie działał. Niestety po naprawie zaczął rozładowywać się akumulator. Mechanik wkładał swój własny ale po kilku...
Co do mojego ostatniego pomysłu to nie jeden się pytał (nie tylko tutaj) jak ogrzać akumulatory lub aby nie zamarzły, bo ma w nie ocieplonym pomieszczeniu. Zawiedzie czujnik temperatury w BMS i co nastąpi (at)michalpv podczas ładowania magazynu przy ujemnej temperaturze 🤔 Sam myślałem nad matami i innymi cudami ale pochłaniają energię z magazynu a zimą...
Takich cudów raczej tam nie ma :) jest czujnik światła ale służy do synchronizacji chipu DMD z filtrem kołowym... u mnie w sumie po włączeniu też troche głośniej zaczynają chodzić jak pojawia się obraz ale potem kręcą się ze stałą prędkością. Jak bedziesz miał już jakieś konkretne źródło światła i będziesz wiedział jak to się grzeje to bedziesz mógł...
Dzień dobry, cześć Mam problem z układem chłodzenia w Citroenie Berlingo 2001 1.4 PB. W pewnym momencie przestały działać wiatraki. Sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki, wiatraki, wymieniłem czujnik temperatury. Wiatraki na krótko działają. Przekaźniki i bezpieczniki ok. Mimo to po osiągnięciu temperatury powyżej 90*C wiatraki się nie włączają. W pewnym...
To teraz pytanie: Jeśli autko ma problemy z odpalaniem zimnego silnika to mogę sprawdzić czujnik temperatury ( nie wiatraka ) wpinając kontrolę tak żeby temperatura się podniosła na wskaźniku lekko i Spróbować uruchomić silnik jeśli odpali to taki czujnik można spisać na straty. Jaką diodę najlepiej użyć.
problem juz rozwiazałem. byl to czujnik cisnienia w kolektorze( zanieczyszczony. teraz idzie jak ta lala. kontrolka zapala sie tylko przy 4 i 5 biegu ale czasami. jest jeszcze problem z kontrolka wiatraka bo pali sie cały czas?
Witam, tak jak w temacie kupię trzy takie czujniki , oferty proszę kierować na mejla marcin.wojciik(at)gmail.com bądź telefonicznie 537-462-436. Pozdrawiam
Przy okazji znalazłem kilka kondensatorów elektrolitycznych całkowicie padniętych, jak i diody no i ten NTC. Śmiem twierdzić, że kolega bladego pojęcia nie ma co robi i pisze! Gdyby ów kondensatory były uszkodzone, to suszarka byłaby ciemna, nie kręciłby się bęben i tak dalej! Ps. ... a już na pewno, nie posuły się od tego, że zwarłeś zasilanie do...
Czyli sterownik wiatraka uszkodzony faktycznie był - bywa. Z Twojego opisu wygląda, że układ może być zapowietrzony. Skoro napisałeś, że wąż dolny koło czujnika temperatury jest 'średni', to czujnik taką 'średnią' temperaturę widzi i nie załącza wiatraka. Zacznij od porządnego odpowietrzenia układu. Pomiar temperatury cieczy na dole - tam gdzie odłączałeś...
najprawdopodobniej masz uszkodzony wylacznik termiczny znajduje sie na dole chlodnicy i to on wlacza wiatrak przy odpowiedniej temeraturze .przekaznik mozesz znalesc po przewodach idacych od wiatraka najprawdopodobniej kolor fioletowy do przekaznika i czarny idacy od wentylatora do regulatora napiecia przez czujnik i do przekaznika
Kod błędu 1555 Usterka związana z układem: sterowania prędkością obrotową biegu jałowego, prędkością pojazdu. Kod błędu 1043 Usterka związana z układem: elektrycznym (pomiar zużycia paliwa i powietrza oraz pomocnicza kontrola emisji spalin). Kod błędu 1058 Funkcja: ładowanie przy stałym prądzie, Funkcja - stałe ładowanie - bieżące Kod błędu 1059 Czujnik...
zamontowałem nowy radiator bo przyszła mi pasta mx2 i sytuacja wygląda tak: temp. otoczenia - 24.2 C temp. wnętrza lodówki po 26min. - 13.7 C temp. wnętrza lodówki po 40min. - 10.1 C temp. wnętrza lodówki po 1h 20min - 7.2 C temp. radiatora ciepłego - 38.2 C pomiar radiatora ciepłego jest mało szczegółowy co do wcześniejszych ponieważ teraz mierzyłem...
Wymieniłem czujnik - niestety dalej było to samo. Niezbędny był serwis Samsunga - okazało się, że wiatrak kręcił się z za słabą mocą, po wymianie wiatraka na nowy - problem ustąpił.
witam. założyłem wiatrak na radiator od mostka północnego. orginalne gniazdo trzy przewody. speed fan cały czas widzi tylko dwa wiatraki od systemu i od procesora. czy brakuje mi układu wykrywającego czujnik wiatraka na płycie głównej czy wykryję wszystkie wiatraki innym programem? dziękuję.
Ja w miejscu ewentualnego przyszłego wiatraka mam zamontowny czujnik https://wiki.dfrobot.com/RS485_Wind_Spee... jako bramkę Modbus TCP/RTU https://mikrotik.com/product/knot i napisałem sobie program (działający w maszynie wirtualnej komunikującej się przez sieć, bo akurat mam pod to infrastrukturę - może też być fizyczny komputer...
Zazwyczaj jest tak że czujnik który jest zamontowany w chłodnicy załącza obwód w którym jest wentylator .Podejrzewam że to on jest przyczyną tego że wentylator nie chodzi .Proponuje wyjąć wtyk z tego czujnika w chłodnicy i zewrzeć wsuwki kawałkiem drucika jeżeli wiatrak ruszy to znaczy że czujnik do wymiany >Apropos wiatraka to w rzeczy samej może on...
Montowałeś czujnik wiatraka tak? Ale z jakiej Astry jakoś dokładniej? Jutro będę dzwonił do sklepu więc będę musiał coś dokładniej podać żeby sprawdzili.
Zareklamuj termostat. Co do wiatraka to można sprawdzić czy czujnik jest OK - mostkując na chwilę przewody od niego.
Tematów poświęconych odratowaniu wiatraka (a właściwie modułu wiatraka) nie ma w ogóle, swój odratowałem, więc może komuś się przyda. Pozwolę sobie odkopać. Zgłębiłem temat, czego się dowiedziałem (na przykładzie e46 M47): Wiatrak jest w sterowany płynnie, wyłącznie przez ECU silnika. Dwa piny mają na stałe +/-, + obsluguje bezpiecznik F101 (duzy, przykręcany...
Dzięki za szybką odpowiedź. Chciałbym tym ogólnie móc sterować w przyszłości. Zależy mi na regulacji obrotów wiatraka i pracy pompy. Po co? Na przykład zmniejszać przepływ pompy i obroty wiatraka na noc, żeby nie hałasowały. Obecnie Raspberry Pi 4b mam postawione wewnątrz skrzynki rack 10 cali, wiszącej na korytarzu przy sypialni. Chłodzą ją aż 3 wiatraki...
podłączasz wiatrak pod przerwanie i zliczasz czas między przerwaniami. ...pod warunkiem, że czujnik wiatraka nie jest zasilany impulsowo ;) A dyskusja... była rzeczywiście i skończyła tak, jak skończyła. Ogólnie mówiąc, oczywiście mirekk36 ma rację w 102%.
Witam. Mam polo classic 1.4 1996 jest taki problem że nie działa ogrzewanie. Wymieniony termostat i jakiś czujnik od wiatraka i nadal nic. Temperatura się nie podnosi na zegarze ani nie idzie ciepło. Co może być za przyczyna?
Witam. Mam problem z projektorem Panasonic PT-AT5000 Projektor chodził normalnie lampa ma około 1000 godzin i jest sprawna sprawdzałem w innym projektorze. Pewnego razu projektor przestał działać i podczas u Próby uruchomienia dioda od statusu pali się na pomarańczowo, a dioda temp miga na czerwono. W instrukcji przeczytałem że jest to najprawdopodobniej...
Witam wszystkich Kupiłem Peugeot 206 z 2001r i mam problem z chłodnicą. Poprzedni właściciel założył przełącznik w kabinie do włączenia wiatraka nie wiem z jakiego powodu ale jedyna możliwość nie przegrzania silnika to przełączanie ręczne podejrzewam ze jest uszkodzony czujnik włączający wiatrak tyle ze owego nie ma na chłodnicy ani w termostacie proszę...
Tak czy inaczej musisz dostać się do nagrzewnicy i sprawdzić czy regulacja czy nagrzewnica. Co do wiatraka od chłodnicy to w czujniku złącz ze sobą dwa przewody jak wiatrak ruszy to czujnik zwalony jak nie ruszy to albo wiatrak albo bezpiecznik.
Trudno powiedzieć bo wspomniana zmiana miała miejsce właśnie w 2003r. - najprościej sprawdź czy kompresor masz pod alternatorem czyli po lewej stronie auta czy też po prawej (starsze rozwiązanie) pod turbo. Jesli masz te nowsze to klima chodzi cały czas - tak dokładnie przyciskiem ECON odcinasz obieg czynnika ale sprzęgło i kompresor cały czas się kręcą...
Trzeba się zastanowić czy nie lepiej zastosować dwa zbiorniki na wodę. Jeden 10 do 20 litrów tak jak są budowane termy elektryczne, dla zmywania, mycia rąk itp, a drugi zbiornik duży, aby wykorzystać energię po nagrzaniu małego zbiornika. Do sterowania grzałek wykorzystać czujnik nastawny od bojlera. Po przekroczeniu zadanej temperatury rozłącza grzałkę...
czujnik obrotow wiatraka czujnik wiatraka chlodnicy smarowanie wiatraka
oporność głośnik panel drzwi pilot alcatraz
ariston wybieg pompy przewód turbo kolektor
Rezystancja cewki immobilizera Peugeot 307 - jaka powinna być? Pękanie rury dolotowej powietrza w Mercedesie A Klasa W168