to chyba nie moozliwe, bo tam jest calkowita elektrytka. Nie ma płynu wspomagania. Stawiam na czujnik polozenia kierownicy
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Mało prawdopodobne, tam są 2 typowe usterki - przekaźniki silnika wspomagania i czujnik skrętu.
W Punto 2 chyba czujnik skrętu jest w maglownicy. Poza tym Punto słynie z padającego wspomagania.
Ponieważ silnik ciśnie non-stop na prawo, wartość podawanej siły to 30 Nm. To jest wartość siły wywieranej na koło kierownicy, a nie wspomagania - innymi słowy sterownik widzi, że przykładasz siłę 30Nm do koła kierownicy... i dlatego ją skręca.
Kupujesz nowy czujnik i wystarczy do końca życia auta. Ho, ho "kupujesz nowy czujnik i wymieniasz". No to się wtedy zacznie, 150 postów lekuchno a na koniec oddałem do elektryka. Stare silniki miały "w sobie" przekaźniki, nowe mają czujniki położenia wału, ale usterki te same, zimne luty.
Witam. Posiadam Punto 1.4 benzyna z 2006 roku i problem jest z wspomaganiem kierownicy. Po odpaleniu świeci czerwona kontrolka i brak wspomagania. City włącza się ale nic nie reaguje. Kody błędów.... Tylko czujnik ABS i tyle. Żaden czujnik kąta skrętu czy coś. Przerabiał ktoś już? Z góry dzięki za pomoc
Witam wszystkich forumowiczów. Dziś naprawiałem taki układ wspomagania. Kputer diagnostyczny w ASO Fiat wskazał błąd czujnika. Serwis Fiat samych czujników ne sprzedaje, a za komplet życzą sobie 3500PLN. Na alegro nowy komplet kosztuje 1500PLN. Czujnik ten można naprawić lecz tylko na pewien okres czasu. Jest to mechaniczny potencjometr który po pewnym...
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
W swoim Punto wymieniałem przekaźniki (swojego czasu wspomaganie padło kompletnie) - nie wpłynęło to na wyłączanie wspomagania przy maksymalnym skręcie.
Zrobił się ciepło i problem się nasilił, do tej pory wspomaganie wyłączało sie sporadycznie tak od 2 dni potrafi wyłączyc sie co kilka minut zawsze przy skręcie w lewo, kolejny serwis : błąd chwilowy - czujnik położenia wału silnika wspomagania ??? tylko dla czego błąd CHWILOWY !!!!! ach te punto fajny samochód ale takie coś potrafi napsuć nerwy.
Po kolei: - "city" przełącza tylko skuteczność wspomagania - nie możesz włączyć "city", czy w ogóle nie masz wspomagania (ledwo można kręcić kierownicą)? - błąd wspomagania (kontrolka) kasuje się po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika - to normalne. - błąd wspomagania wyskakuje czasem kiedy jedziesz dłużej na pełnym skręcie kierownicy (np. zawracanie)...
Witam, mam problem z moim Grande Punto 2006r. Mam małe wyczuwalne drgania na kierownicy pochodzące ze wspomagania bo jak odłączę zasilanie do niego to ustępują. Wyczytałem na forum że może być uszkodzony czujnik skrętu wspomagania.Te drgania są nawet na postoju jak auto stoi i kierownica jest nieruchoma.Czy możecie potwierdzić diagnozę? Oraz czy po...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
kolego jak miałem podniesione auto odpalam i kiera sama skręca w prawo to mnie niepokoi,na moje to wygląda jakby nie widziało środka czujnika.Tak było w corsach b ustawiło się i kiera w obydwie strony chodziła równo.Co do siły komp pokazuje około 7,5 Nm w prawo a 5,5 Nm w lewo dlaczego tak jest nie wiem. Dodano po 1 dzwoniłem do gościa z Rudy śląskiej...
za brak wspomagania w punto 2 moze odpowiadac alternator , a najczestsze usterki to silnik wspomagania zimne luty na przekaznikach i tensometryczny czujnik skretu .
A kolega jak jedzie to ma kierownice idealnie równo? Lekko przekrzywiona kierownica a sterownik widzi skrecanie, puszcza prąd na silnik ,układ sie przegrzewa i zapala kontrolke. Bład na examinerze Przetęzenie lub czujnik momentu zwarcie na + przerywany.
http://allegro.pl/czujnik-skretu-wspomag... wygląda on tak. Niestety żeby wymienić trzeba zdemontować kolumne Dodano po 2 po zdemontowaniu trzeba ją rozpołowić(4 śruby na torxa, nie pamiętam rozmiaru), zdjąć pierścień zabezpieczający i wyjąć nasz czujnik. Dodano po 1 ale wcześniej pytanko jeszcze takie- czy masz...
Również podejrzewałem łożysko w McPhersonie, ale zrobiłeś dziś następujący test - podniosłem samochód i odkręciłem gałki - na "luźnych" drążkach efekt również występuje. Czyli problem jest na odcinku kierownica-kolumna-przekładnia. Przy odpalonym silniku (czyli uruchomionym wspomaganiu) kierownica dalej kręci się sama, przy wyłączonym nie ma tego już...
Panowie czy miał ktoś do czynienia z takim przypadkiem jak w temacie a scislej ujmując brak tego wspomagania z zapaloną kontrolką od układu? Po podłączeniu pod Examiner mamy błędy na przemian: 1. Silnik wspomagania 2. Czujnik momentu obrotu wału 3. centralka EPS Te wszystkie rzeczy wymieniłem najpierw wymieniłem sam silnik , nic to nie dało pożniej...
Przyczyną awarii był uszkodzony czujnik obrotów kierownicy i silnik wspomagania zamiast ułatwiać kręcenie to przez ułamki sekund utrudniał. To powodowało błędy wysyłane do komputera a ten wyłączał wspomaganie. Dzięki za odpowiedzi
O panie tak łatwo to nie ma. Jaka kolwiek usterka, czy to czujnika skrętu, czy centralki czy silnika, czy przekaźników i przerwy w ich obwodzie(słynne zimne luty) powoduje wejście układu wspomagania w tryb awaryjny. Czyli świecące stringi na desce i brak wspomagania. Silnik psuje się najrzadziej. Wykręć go i po odkręceniu płytki, trochę zabawy z tym...
Punto 2 FL rok 2003 Problem polega na tym że przy mocniejszym skręcie kierownicy w prawo czy w lewo zapala się kontrolka wspomagania kierownicy. Samo wspomaganie działa normalnie i nie było by problemu gdyby nie nowe zaostrzone przepisy na stacji diagnostycznej podczas przeglądu... Wymontowałem silnik ale tam na płytce nie ma już tych przekaźników....
witam panowie, auto jak wyzej, ma zaniki wspomagania, blędow brak, jak zaniknie wspomaganie to brak komunikacji z diagnoskopem, po podlączeniu nie czytal czujnika skrętu, po inicjacji czujnik czyta poprawnie, lecz problem nie ustąpil, moje pytanie brzmi, jak to "ugryśc"
Na chłodnicy nie jest czujnik, tylko włącznik termiczny. Silniki z Punta I miały miejsce na 2 czujniki (jeden od sterownika silnika, drugi od wskaźnika), ale z Punta II już tylko na jeden (ten od sterownika silnika). Może była robiona jakaś rzeźba i Punta I trafił silnik z Punto II... ciekawe tylko co z pompą wspomagania kierownicy (chyba, że nie ma...
Porusz wszystkie bezpieczniki na początek. Znajdź bezpiecznik od pompy paliwa zapal i wkładaj i wyjmuj go ( bezpiecznik od pompy) tam gdzie będzie cykać tam jest przekaźnik . Czasem czujnik wału szwankuje i nie odpalisz, towarzyszy temu często fiksowanie obrotomierza. Co do wspomagania znajomy regeneruje czujniki skrętu koszt to 240 zł Wrocław . a nie...
Adaptacja polega na tym ze pokazuje sie centrali wspomagania maksymalnych skrętów w prawo w lewo i punktu jazdy na wprost. Czujnik kąta skretu bardzo czesto ulega awarii i to powoduje różne dziwne zachowania wspomagania kierownicy. Adaptacja jest pierwszym krokiem w diagnozie poprawności działania wspomagania kierownicy.
Jutro będę miał dostęp do examinera spróbuje skalibrować ,dziwi mnie tylko czemu teraz po przekręceniu kierownicy wyskakuje błąd C0016 -silnik wspomagania kierownicy (przekażniki dałem jak trzeba zimnych lutów nie ma ) no i te 170 stopni na wyprostowanych kołach -powinien byc jakiś błąd czujnika skrętu .
tomekb - tam jest wspomaganie elektryczne! Nie słyszałem o uszczelkach zapobiegających wypływowi prądu! tolio System wspomagania w PUNTO II można skalibrować ( a nawet trzeba po jakiejś naprawie) przy pomocy np. EXAMINERA w serwisie. Nie wiem, dlaczego się to u ciebie stało. Powiem tylko, że np. przy wymianie przekładni zębatkowej (tzw. listwy) trzeba...
Witam mam problem z ukl wspomagania w punto2, pali się kontrolka awari tego ukl i wsp nie dziala, ale kontrolka pali się tylko na uruchomionym silniku ,na samym zaplonie gaśnie. W punciaku wymienilem już sterownik wsp, czujnik obrotu kierownicyi silnik wsp, nic to nie pomoglo . Co mam dalej robic może ktoś coś wie ?
Witam, posiadam samochód fiat punto 1.2 8v 2000rok benzyna+gaz, samochód był juz u 3 elektryków, wczoraj odebrałem od 4 elektryka i nikt nie umi stwierdzić usterki, znaczy jeden wymienił jakiś kabelek, 2 jakiś czujnik i w końcu każdy sie poddaje i nie wie co jest grane. Wiec szukam pomocy tutaj, a z autem dzieje sie tak; odpala normalnie jade niekiedy...
Trzeba sie podlaczyc kompem do diagnostyki , examinerem lub podobnym dobrym sprzetem , bez tego nie ruszysz tego wspomagania , zwykle padaja silniki elektryczne lub czujniki momentu wału kierownicy
Grube to zasilanie a te cienkie zapewne sterowanie i czujnik obrotów. Z tego co pamiętam w punto była płytka z przekaźnikami, które często się upalały od dużych prądów, na elektrodzie powinno się coś znaleźć na ten temat awarii tego wspomagania - poszukaj i dojdziesz, które kabelki idą do silnika. przykładowy temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Jeśli starsza generacja, sprawdzić przekaźniki w silniku, jeśli nowsza, masz zapewne uszkodzony czujnik skrętu. Tak czy inaczej najlepiej zrobić diagnostykę.
Bardzo dziękuję koledze z forum który naprowadził mnie na dobry kierunek. Połączyłem się w końcu z F.G.P. i jest błąd na wspomaganiu C1002 czyli czujnik skrętu.
Może tylko ja taki przypadek miałem ale mi też zaczęła sie kontrolka wspomagania zapalać i to kilka razy na dzień doczytałem że wina leży po stronie czujnika skrętu. Zwykle zapalała sie kiedy stałem na światłach, wjechałem w jakaś dziurę w jezdni lub np na wolnych obrotach wjeżdżałem na rondo. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła...
Zacznij sprawdzanie od bezpieczników, jak to nie pomoże sprawdź kostki połączeniowe, mogą być zaśnieżone. Rozłączyć oczyścić i złączyć. Sprawdź czy niema przetartego przewodu. Pozdrawiam Miro.Nasz Jak napisałem sprawdzić bezpieczniki, które znajdują się pod maska i nad nogami w kabinie. Kostki w układzie abs, zasilania oraz czujniki. ABS oblicza na...
Jeśli jest wyposażony w ABS to nie ma czuyjnika prędkości. Wykorzystywany jest sygnał z centralki ABS (z 4 czujników). Ppoprzez sieć CAN przesyłany jest do zestawu liczników i elektrycznego wspomagania
Na początek trzeba by sprawdzić ABS /zasilanie i czujniki/. Po ruszeniu ABSu reszta powinna działać.
Witam jest duże prawdopodobieństwo że to jest hallotron . Poszukałem na www "elektroniki silnika wspomagania"'znalazłem coś takiego: patrz zdjęcie. Jeśli to jest podobna elektronika to tam wstawione są 1211 a to są czujniki hallotronowe .
Pomijam konieczność kalibracji i dobrania właściwego czujnika, niestety musisz oddać do fachowca, albo auto albo całość wspomagania. Możliwe, że nowy czujnik nic nie da i co wtedy? Nikt Ci zwrotu nie przyjmie.
sprawdź też czujnik temperatury,może się okazać że temperatura jest prawidłowa a czujnik szwankuje
tak silnik bez przekaźników. EDIT: wymieniono czujnik skrętu/położenia kierownicy i działa
MOja łada jest na wtrysku . Ma więc czujnik Halla . A drugi pomiędzy skrzynią i linką to pestka . Zaczynam szukać serwa po szrotach !
Witam mam całą kompletną kolumnę wspomagania elektrycznego (sterownik/czujniki wszystko jest) od auta jak wyżej, ze sterownika wystają 2 grube przewody - wiadomo który + i - są jeszcze 4 cienkie jak je podłączyć żeby wspomaganie ruszyło dodam że auto wcześniej nie miało żadnego wspomagania pozdrawiam
Montowałem wczoraj alarm do punto2'03 1.2 8v z prostszą elektroniką-brak zamka centralnego,szyb el,wspomagania,mechaniczne krańcówki,jestem 100% pewny o prawidłowym wpięciu się[kilkanaście takich punto już zrobionych],nie nakłuwałem się w nic ,bo nie mam takiej potrzeby,odcięta pompa paliwa w progu, nic nie odpinałem , po montażu zauważyłem błąd silnika,examiner...
Błąd powrócił, miałem kiedyś Fiata Punto i też zapalały się stringi od wspomagania, ale tam naprawa chwilowa polegała na zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika samochodu na jakiś czas. Głównie psuło się, gdy było wilgotno na dworze. Były zimne luty albo przekaźniki do wymiany, nie wiem jak jest w Pandzie, prawdopodobnie tak jak kolega wyżej napisał,...
No i się powyjaśniało. Wyrównałem ciśnienie w kołach, pomierzyłem prześwit w kilku pozycjach na równym parkingu. Różnica w wysokości nadkola to 1-2mm, więc używka zostaje. Ściąganie to efekt niższego ciśnienia w jednym kole i ostatniego ochłodzenia. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że kierownica nie jest centralnie ustawiona mimo poprawnej...
punto wspomagania przekaźniki wspomagania punto kontrolka wspomagania punto
kuchenka gazowa termopara amica wykrywanie tablet lenovo avast odinstalowanie
sklepy elektroniczne generator prądu
Przestrojenie radia z OIRT na CCIR: kalibracja i skala Diagnostyka układu CD4538: Problemy z działaniem