Witam, potrzebuje dokładnych schematów elektronicznych sterowników wtrysków, wejść czujników. Marka nieważna, rocznik, oraz to czy to monowtrysk czy wielopunkt diesel czy benzyna potrzebne do pracy inżynierskiej pozdrawiam
W Dieslu i w benzynach zapłonem rządzi czujnik położenia wału i takie cudeńka mają miejsce jak zaczyna siadać, rządzi dawką i kątem wtrysku. Nie napisałeś czy był sprawdzany. U mnie tak było a "check engine" się nie zapaliło się chociaż podobno powinno.
I tak się nie obejdzie bez demontażu i ponownym dopisanu kodów do wtrysków. Czujnik spalania stukowego we wtrysku? I to w silniku Diesla? Dobrze zrozumiałeś?
dzisiaj sprawdze ale raczej to nie to jeśli wtryski dają ciśnienie i na pych pali.
Na początek zrobić diagnostykę komputerem, zobaczyć jakie są błędy, bo narazie to jest wróżenie z fusów. Może wtrysk padł?
Przy przyspieszaniu i dużych prędkościach paliwo jest zużywane prawie w całości i musi być dostarczane bez problemów. Proponuje sprawdzić drożność przewodów paliwowych we wszystkich punktach gdzie są kolanka, złączki i inne przewężenia. W tych miejscach gromadzą się różne osady z ON pomimo filtra. Podobne efekty daje nieszczelny przewód paliwowy który...
Dobrze zrozumiałeś. Ustaw zapłon a czujnik zegarowy, zobacz potem czy nie zmienia się wartość - oczywiście lampy strobo do diesla pewnie nie masz. Twarda, dzwoniąca praca silnika to zbyt wczesny wtrysk. Mało realne, ale zawsze jest że komory wirowe się obluzowały.
Jeśłi pojawia się błąd wtrysku warto posprawdzać. Możliwe jest też uszkodzenie czujnika położenia wału. Miałem tak w diesel-u. Po osiągnięciu temperatury silnik się wyłączał po ostygnięciu podejmował pracę i bez problemu jechał dalej.
Chodzi o to że komputer pokazuje że do wymiany jest czujnik ciśnienia paliwa Żaden komputer nigdy czegoś takiego nie pokaże. Podaj kod błedu z opisem a wróżb to p"przecieka" któryś wtrysk. Zrób próbę przelewową.
A wtryskiwacze to koledzy sprawdzali kiedyś? Za częste zapychanie filtrów odpowiada w 99% święta trójca diesla, wtryski, turbo, EGR.
Tak, jest on ruchomy. Jest przymocowany do koła krzywkowego, a ono rusza się w zależności od ustawionego wyprzedzenia wtrysku.
Jedna z metod to podłączyć czujnik do oscyloskopu.Trzeba popukać w czujnik np. śrubokrętem pojawi się szpilka impulsu .Druga metoda , podłączyć trzeba lampe stroboskopową (w dieslu jest kłopot ) i pukać w czujnik .Obserwując punkt wtrysku podczas pukania sterownik powinien go przestawiać.Taką metodę stosuje się przy benzynie ale w dieslu ,dlaczego nie.
Któryś wtrysk,zawór reg ciśnienia,pompa,wstępna ,pompa CR ,czujnik wału,czujnik wałka .Wybierz sobie coś.
Szukaj pod filtrem powietrza . Zniej wychodzą rurki do wtrysków
A jakie ciśnienie pokazuje po zdjęciu wtyczki z czujnika ciśnienia na listwie?
Objaw jest taki że zapala się kontrolka od wtrysku i ma muła i jak chwile postoi to trzeba długo nim krecić żeby odpalił
myślę ze chodzi tu o 1.6 VW. Jeśli tak to tylko czujnik zegarowy.
A jak sprawdzić kąt wtrysku mając czujnik zegarowy do sprawdzania kąta
Jak by pasek skoczył to powinieneś mieć i tak błąd w sterowniku zapisany odnośnie synchronizacji czujników i początku wtrysku o ile dobrze pamiętam.
Ciśnienie paliwa, świece żarowe, sprawdź czujnik temperatury oraz ew. Mogą być wtryski.
Mechanicy bezradni Chyba czas zmienić mechaników , jaki problem sprawdzić zasilanie pompy CR w paliwo ( ciśnienie podawczej ) i potem ciśnienie z jej wylotu . Każdy ogarnięty elektromechanik to sprawdzi . Potem działanie czujnika na listwie i ew wtrysków na przelewy ..
Mam taki problem a mianowicie skonstruowalem stroboskop do pomiaru kąta wtrysku w dieslu z gotowego czujnika piezoelektrycznego (cos w rodzaju mikrofonu) i standardowego stroboskopu do ustawiania zaplonu w silniku spalinowym. Problem polega na tym ze nie wiem jak regulowac wyprzedzenie zaplonu lampy. Po podlaczeniu czujnika pod oscyloskop zauwazylem...
Ciekawe co piszecie. Pytanko pierwsze z tym boschem, jako rozumiem przedstawiciel bosch nie ma takiego urządzonka do sprawdzania wysokiego cisnienia na przewodach wysokiego cisnienia (piezoelektryczne foliowe czujniki). Jest to typowe urzadzenie dla profesionalnego serwisu boscha. teoretycznie nie mam takiej mozliwosci aby szczelna (nie leje) pompa...
W Dieslach również są montowane czujniki tlenu. W Dieslu nie ma "mieszanki". W CR jeszcze kilka innych ważnych rzeczy decyduje o kącie i czasie wtrysku. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Odpowiedzi już udzielił viper555.
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wtrysku. Robi się to przy pomocy czujnika zegarowego mocując go na głowiczce pompy wtryskowej. Zwykły mechanik tego nie zrobi , musisz pojechać do warsztatu specjalizującego sie w dieslach. Ale skoro tacy mechanicy że trzeba im mówic co maja zrobic - to można im powiedzieć , aby jeszcze sprawdzili ustawienie wałka rozrządu...
Filtr paliwa był również wymieniany przy zmianie czujnika cisnienia paliwa....co jeszcze wiem ( niewiem czy to istotne) brak jest opiłków we wtryskach :D
a czym się różni DW8B od DW8? ... DW8 to stary, dobry diesel bez zadnej elektroniki (poza immobilizerem). DW8B to (prawie) to samo, plus czujnik wzniosu igly na 1 wtrysku, przeplywomierz i elektroniczne sterowanie wyprzedzeniem wtrysku i recyrkulacja spalin.
Witam Na ile mm ustawić pompe wtryskową bosch czujnikiem zegarowym? Dokładnie chodzi o kąt wtrysku. Auto to ford fiesta 1.8D 99rok silnik zwykły diesel endura-de Numer pompy 0 460 484 150
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Jeśli wyświetlacz z komputerem pokładowym to będą błędne wskazania zużycia paliwa (chwilowego, średniego, dystansu do tankowania) Benzyna i diesel mają różne czasy wtrysku a to plus sygnał prędkości i czujnika poziomu paliwa jest podstawą do obliczenia tych danych i podania na wyświetlaczu
czujnik walka podpiołes? sprawdz tez czujnik na wale Dodano po 5 bez sprawnego czujnika na wale wtryski sie nie otworzą
błąd df311 Oznacza że system wykrył 12 razy nie prawidłowo wykonana procedurę regeneracji, czyli mówiąc prościej procedura była w trakcie i został zgaszony silnik lub procedura mie mogła zostać wykonana z powodu błędu 1167 lub system zażądał zainicjowania procedury przez użytkownika ( ponieważ nie wykrył warunków do samoregeneracji) a użytkownik zignorował...
Witam Troche mało informacji, ale rozumiem, że fiesta jest starszej daty, klasyczny diesel. Przyczyna ciężkiego palenia tych silników jest zazwyczaj jedna - zły kąt wtrysku. Silniki te sa na to bardzo czułe. Jeżeli chodzi o regulacje to są dwa warianty, zależne od pompy. W tych silnikach były montowane dwie pompy wtryskowe: promieniowa LUCAS/ROTODIESEL...
Sprawdź kąt wtrysku, bo to że odpiąłeś czujnik nie znaczy, że on jest winien, bo teraz na odpiętym go zlewa i pali. Najlepiej podpiąć pod kompa i popatrzeć w parametrach. Zaraz po odpaleniu ma wahania obrotów? Te diesle jak nie ma ujemnych temperatur, to bez świec palą od strzała.
Ustaw ten rozrząd na blokady pompe na czujnik i na koniec możesz skontrolować kąt wtrysku vagiem i musi grac
Ale nie jest to dziwne że po odłączeniu czujnika odpala? czy to na pewno wina rozrządu lub kąta wtrysku?, w tym aucie wszystko jest na linkach
Miałem to samo w astrze, okazało się że był padnięty czujnik halla , jak masz możliwość to podmień i zobacz czy się poprawi Czujnik halla w akurat tym Dieslu? Ludzie proszę, wtryski na przelewy, wydajność pompy niskiego i wysokiego ciśnienia, a także regulator ciśnienia.
Wyglada mi to na bardzo opozniony poczatek wtrysku. "Podmiana" pompy narzuca regulacje poczatku wtrysku przy pomocy czujnika zegarowego. Drugi mozliwy problem, to marka pompy. Nowy silnik mogl miec pompe innej marki (byly dwie Roto-Diesel i Bosch). Zamiana jednej na druga powoduje bardzo duze przestawienie poczatku wtrysku (inna pozycja szpilek mocujacych...
Ustaw wałek rozrządy na znaki i zobacz które krzywki są do góry, może tak ma być. głowica przykręcona: zgodnie z instrukcją lekko, 30Nm i 3 x 90 stopni jutro ustawiam wszystkie znaki i zakładam pasek, tylko nie rozumiem dlaczego Mazda nie respektuje zasady: I cylinder, GMP, znak pompy wtryskowej, krzywki na pierwszym cylindrze ? I mam pytanie: czy...
Nie da się tego jakoś obejść czy coś ? Nie. Masz jeden z dwóch problemów. Kończy się pompa, a mianowicie mechaniczny zawór wyprzedzenia konta wtrysku się zaciera, co w konsekwencji powoduje uszkodzenie elektroniki pompy i regeneracja sięga wtedy nawet 2500zł. Masz problem z czujnikiem wału, lub coś w aucie zakłóca jego sygnał. (at)autoas w 11 poście...
Jestem ciekaw czy dało by się ustawić precyzyjnie poczatke wtrysku w c330 za pomocą lampy stroboskopowej do diesel ? Bez problemu. Robię tak od 15 lat. Najtańsza lampa, do tego czujnik piezo i mała modyfikacja samej lampy. Ustawienie zajmuje maksymalnie 2 minuty.
Autko carisma, silnik 1,9TD, 1998r., przebieg 161000km. Od kilku dni po porannym odpaleniu silnik poszarpuje a z tyłu wydostaje się chmura niebieskiego dymu. Byłem na odczycie błędów z komputera i wyszło: "błąd w obwodzie: układ regulacji początku wtrysku". W opisie miejsce zainstalowania czujnka - pompa paliwowa. Auto mam 3 miesiące, przejechałem nim...
Tak dla przypomnienia żeby odpalił diesel na CR: Immo->czujnik ciśnienia na listwie->czujnik wału-> wtedy sterownik podaje prąd na wtryski (po spełnieniu tych 3 warunków)
Ale to jest instrukcja dla pompy wtryskowej sekcyjnej w zwykłem C360, a ja potrzebuję dla pompy rotacyjnej, zapewne tam też są jakieś znaki na które trzeba ustawić pompę, ale gdzie one się znajdują i czym to się ustawia to nie wiem. W samochodzie z silnikiem diesla na rotacyjnej pompie ustawiałem kąt wtrysku na czujnik zegarowy, tutaj też się go stosuje?
Witam mam problem z passatem B6 diesel 2,0 . auto nie odpala tylko i wyłącznie powyżej minus 10 st. byłem na servisie wymienili czujnik kierownicy i nic to nie dało . miga mi kontrolka od świec żarowych wymieniłem świece dalej nic . czy ktoś może mi pomóc ???
Witam, W silniku gaznikowym, sygnal do obrotomierza przychodzi na pin 6 7-pinovej zlaczki niebieskiej z pinu 1 cewki zaplonowej. W przypadku silnika z wtryskiem, sygnal przychodzi ze sterownika wtrysku. Stary diesel ma czujnik elektromagnetyczny na kole zamachowym, ktory jest podlaczony do pinow 6 i 7 zlaczki niebieskiej. Po sprawdzeniu w dokumentacji...
Po pierwsze musisz podpiąc pod kompa to ci wszystko pokaze, dawki,cinienia itp a jak nie to sadze ze masz uszkodzony albo czujnik pierwszego wtrysku albo regulator cisnienia pompy wtryskowej a najprawdopodobniej po prostu leją ci wtryski. Pozdrawiam
Nie mierzyłem czujnikiem bo nie ma jeszcze takiej potrzeby, z kompem też nie da rady się połączyć, teoretycznie silnik pracuję poprawnie , nie dymi , odpala , osiągi przyzwoite, tylko ta strasznie twarda praca, próbowałem opóźniać zapłon, na ciepłym chodził całkiem przyzwoicie, ale zimny nie chciał palić, dziś próbowałem odłączać n108 i jak odłączę...
To napisze ci całkowicie szczerze. Twój mechanik nie powinien się zajmować mechaniką tylko wymianą opon. Nie wiem z czego pokazał ci te błędy ale albo z ESP albo UCH. Co to ma wspólnego z silnikiem? Brak odpalania na ciepłym może być spowodowany np wadliwym czujnikiem wału /wałka albo np przelewającym wtryskiem, brak poprawnego ciśnienia na CR i wieloma...
Cześć po badaniu auta wyszły takie błędy i ich parametry: P0400 Recyrkulacja spalin P0725 Czujnik prędkości obrotowej P1335 Sygnał DZG MSG/PSG Obroty silnika 636 1/min Sygnał prędkości obrotu pompy wtryskowej 549 1/min Czujnik położenia pedału 0% Regulacja początku wtrysku 0 NW Co to oznacza?? Mam nadzieje, że to nie pompa wtrysku paliwa. Proszę o pomoc
Tak informacyjnie - zmiana z 5W na 15W nic nie da jak problem jest na gorącym silniku. To już prędziej z 40 na 50 ale nie wiem czy pierścienie to zniosą. Rzadki olej to jest 0W30 a nie 5W40 (powinno używać się słowa lepkość ale uatrło się tak jak ssanie, które jest używane również w odniesieniu do wtrysku oraz Diesli). Wymiana czujnika nie wyklucza...
Przedmuchy na wtryskach powodują masło w oleju może czujnik brudny lub magistrala zapchana albo już po silniku.
Mowa o silniku john deer 4045 pompa stanadyne, czy wystarczy zgrac znak w pompie w oknie rewizyjnym ze znakiem na kole? Nie mogę znaleźć opisu ustawienia poczatku wtrysku dla pomp rotacyjnych/rozdzielaczowych.
Osobiscie wiem ze są takie lampy do diesla z tzw czujnikiem tensometrycznym. Sa drogie i tylko wyspecjalizowane warsztay takowe posiadają. Ja naprawiając diesle poprostu korzystam z drobnej usługi jaką jest ustawienie początku wtrysku, porostu mam zaprzyjażniony warsztat i jak trzeba to wpada do mnie drugi mechanik robi swoje, sprawdzamy i po sprawie....
Dzień dobry, Rok temu kupiłem Toyotę Proace Verso long, manual, diesel 2.0 z 2018 r. i niewielu rzeczy w życiu tak żałuję jak tego zakupu ;) Z samochodem cały czas są problemy, ale od sierpnia ma dziwną przypadłość, z którą nikt nie może sobie poradzić - skaczę od warsztatu do warsztatu i każdy po pewnym czasie rozkłada ręce. Może ktoś spotkał się z...
W silnikach TDI tym sposobem można określić GMP, ponieważ nie ma w nich komory wirowej, a wtrysk jest bezpośredni. W starszych dieslach można zalać cylinder olejem, sposób podobny do tego z czujnikiem.
Po poprawnym podniesieniu mocy , nadal bez zmian , teraz szybciej trochę wyskoczył ten błąd po przekroczeniu około 100-120 km/h wyskoczył check i zaczytało takie błędy : P06DD Zawór regulacji ciśnienia oleju silnikowego zablokowany wylaczony Błąd obliczeń Bieżący P0831 Włącznik pedału sprzęgła A - sygnał za niski Usterka szyny Bieżący 4x P262A Wtryskiwacz...
Dawka na pompie, czujnik temperatury, kąt wtrysku, to do sprawdzenia, a po za tym chyba na naciągaczy trafiłaś, bez pojęcia o dieslu, takie usterki czasem usuwa się klientowi na poczekaniu.
Czujnika nie odpinaj, to że temperatura spada przy grzaniu wnętrza jest w dieslu normalne. Jaki masz kąt opóźnienia wtrysku? Weź żarówkę i przy jej pomocy posprawdzaj każdą ze świec.
ten czunik to czujnik ruchu iglicy jego sygnał jaki on nadaje słuzy sterownikowi jako informacja o rzeczywistym kącie wtrysku sterownik wie to na podstawie informacji z czujnika wału korbwego odnośnie tego właśnie cylindra i sygnału z wtryskiwacza. róznica w nadaniu sygnałów jest wyznacznikiem kąta wtrysku. wartość bardzo przydatna do dynamicznego ustawenia...
Proszę o pomoc!! w rozwiązaniu mega problemu w volvo v50 1.6 d 2005 r auto zbiera sie jak diesel wolnossący,turbo ok, błędów zero,wtryski , przepływke, różne czujniki podkładałem,egr zaślepiałem,rozrząd ok, wydech nie zapchany (bez filtra cząstek stałych) jak podpinam kompa wszystkie parametry ok wyczerpały mi sie koncepcje...chyba tylko sterownik został...
Witam. Po wymianie uszczelnień pompy wtryskowej samochód zapala bez problemu. Tylko problem jest taki, że od razu wkręca się na bardzo wysokie obroty. Kąt wyprzedzenia wtrysku nie był ustawiony czujnikiem zegarowym. Nie wiem czy coś zostało źle poskładane czy to kwestia jakichś regulacji. Silnik to stary diesel koncernu vw/audi 1.6 54km
gdzie jest bezpiecznik 80 A i 70 A Od spodu BSM, pod maską. https://obrazki.elektroda.pl/4755645100_... skrzynka bezpieczników w komorze silnika (PSF1) bezpieczniki A przypisanie F1 20A kalkulator wtrysku (TU1A - TU3A - TU3JP - TU5JP4 - ET3J4 - DV4TD Siemens) - pompa wtryskowa diesla (DV4TD Bosch - DV6TED4 - DV6ATED4) - czujnik obecnosci...
Czy moglby mi ktos wytlumaczyc jak w dieslu rozne czujniki wplywaja na kat wyprzedzenia wtrysku? Chodzi mi o: - czujnik temp. powietrza wchodzacego do silnika (IAT), - przeplywomierz (MAF), - czujnik cisnienia doladowania (MAP).
Sprawa wygląda tak, wymienili czujnik i narazie jest ok z kontrolką. Jedyne co to w przeciągu roku trzeba zainteresować się pokrywą zaworów bo delikatnie puszcza na uszczelce i może to być sama uszczelka albo wtryski...
Dokładnie, za charakterystyczny dźwięk pracy diesla odpowiadają wtryskiwacze. W Oplu mogą dawać trzy rodzaje dzięku: - głośny, twardy - przy pełnym ciśnieniu wtrysku, - typowy diesel, tak jak na biegu jałowym - mniejsze ciśnienie wtrysku, - charakterystyczny cienki i wysoki głos - w trybie awaryjnym Czujnik ciśnienia doładowania może mieć tutaj duże...
A jak ja odpinasz? W Berlingo nie jest dostepna. Nie mialem tekiego problemu, wiec bylko rozwazam. Polaczenie ECU-BSI, to CAN, BSI-zegary, to VAN, wiec dyfuzja informacji niekaniecznie taka sama. Twoj blad, to sygnal zbyt wysoki, co moze oznaczac przerwe w obwodzie. W przypadku mikroprzerw ECU moze to wylapac, zegary - niekoniecznie (mniejsza czestotliwosc...
W dieslach jest kąt wyprzedzenia zapłonu tylko inaczej sie go sprawdza i ustawia
We wlewie nie ma czujnika, wskaźnik aktualizuje ilość paliwa po każdym włączeniu zapłonu i nie mierzy go podczas jazdy, spadek poziomu oblicza z danych zużycia dla komputera pokładowego(czas wtrysku, temp.silnika, obciążenie itd), stąd opadanie wskaźnika podczas jazdy na gazie. Podczas tankowania na włączonym zapłonie wskaźnik poziomu nie podniesie...
witam tylko dzięki forum elektroda mam sporo informacji niemożliwych do uzyskania w inny sposób. Bardzo dziękuję wszystkim życzliwy osobom odpowiadającym na pytania stawiane na tym forum , pozwala to zyskać trochę wiedzy Dodano po 46 odnośnie ostatniego wpisu pana nawracająca zgaga to czujnik położenia wału mają polonezy z wtryskiem benzyny ... mam...
Mam problem z pompą Lucasa; w czasie jazdy spuściłem pedał gazu na skrzyżowaniu, samochód zgasł (samochód był jeszcze nie rozgrzany). W warsztacie stwierdzono, że nie dochodzi paliwo do wtrysku, na komputerze pokazało błąd czujnika położenia iglicy.Co mogę z tym zrobić, oczywiście poza wymianą pompy?(mieszkam w Częstochowie może jakiś warsztat z okolicy...
Zrobiłem i nic się nie pogryzło,ale nie widzę sensu. Ot po prostu ,raz na pół roku zalej bak premium i przegoń auto jeśli chcesz. Premium służy silnikowi ,ale..jako paliwo "suche" nie służy pompie,wtryskom . Po to stosujemy dodatek 2T,aby uzupełnić braki siarki -smarowidła- w ON. silnik swoje przejedzie na zwykłym ON z dobrej stacji,ale jak to w nowych...
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
Początek tłoczenia nigdy nie jest poszątkiem wtrysku. Zdarzało się, korzystałem z użyczonej, czy była dobra? Działała, jej "dobroci" nie mam do czego odnieść jako że nie miałem z nimi za wiele do czynienia - stąd piszę o rozbieżnościach. No i nie ma co dyskutować na próżno. Jak to? Skoro mam cisnienie otwarcia wtrysku powiedzmy 180 bar i ustawiam poczatek...
Swój problem rozwiązałem Wymiana elektrozaworu 109 nic nie zmieniła natomiast Pomogło po: wymiana czujnika temperatury na oryginalny, wyczyszczenie wtyczki ECU (była strasznie zasyfiała pomimo szczelnego połączenia), wlanie preparatu do paliwa STP DIESEL (ale wątpie, że to pomogło) Kąt wtrysku u mnie był wzorcowy (wahania 48-51) Dawka paliwa na rozgrzanym...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Ja mam silnik z Golfa mk2, tam sa tylko dwa czujniki, jeden od przekaźnika swiec, u mnie jest to ten na krućcu z boku silnika i od wskaźnika, kruciec w wyjsciem na chłodnice. Sprawdz nr czujników, jeśli sie zgadzaja to bez różnicy. Jeszcze jedno co mi przychodzi do głowy, to jesli wczesniej miałeś pompe z elektronika, czyli taką do której dochodzi więcej...
Auto odpala normalnie, pracuje równo, nie dymi, nie brakuje mu mocy. Praca silnika na wolnych obrotach wydaje się być poprawna, choć jest trochę głośniejszy i pracuje bardziej twardo. Natomiast podczas przyspieszania wyraźnie klekocze jak stary diesel. Słychać wyraźnie spalanie stukowe. Irytujące rechotanie. Sprawdzone wszystko co możliwe, rozrząd,...
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
Zgadzam sie z bajergdynia TDI bierze sygnal z komputera a ten dostaje go z czujnika obrotow w pozostalych dieslach sygnal pochodzi z alternatora. TDI to turbodiesel z elektronicznym wtryskiem pozostale TD,D itp maja pompe mechaniczna i nie jest sterowana elektronicznie Ja mam TD z intercoolerem,szkoda że nie moge tego jakos ustawic bo znalezienie obrotomierza...
Witam "wtryski sprawdzone na kompie " wtryski sprawdza się na- Tester ciśnienia wtryskiwaczy diesel- a nie na kompie "sterowniku ECU". Dawka rozruchowa na pompie wtryskowej ustawiona właściwa a jak czujnik temperatury silnika i powietrza zasysanego działa czy coś pokazuje jakieś prawidłowe temperatury .
Komputer sterujący dieslem ( Bosch ) ma dwie wtyczki . Na mniejszej zmierz pomiędzy 55 a 62 ma być oporność cewki wtrysku z czujnikiem igły ...Pozostaw wpięty w ten obwód omomierz i poszarp wiązkami .. Cały czas jest te umowne 100 ohm ? Jeszcze jedno pytanie - czy usterka pojawiała się po wymianie pompy wtryskowej czy wcześniej ?
Sugerował bym ,żeby sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej,włączający grzanie świec.Być może on wariuje i włącza grzanie w jakiejś określonej temperaturze,w której nie powinien. Zasadą jest,że jak silnik kopci,to są do regulacji wtryski lub kąt wyprzedzenia zapłonu.Ale to zawsze sprawdzało się w dieslach z mechanicznym wtryskiem.W nowych silnikach,sterowanych...
no ichyba wiem o co chodzi!!!jakiś jełop wymienił termostat z początkiem otwarcia 92-107°!!to chyba do diesla!silnik jest przegrzany i czujnik temperatury kompa pokazuje cały czas 110° ( tak wynika z pomiarów napięciowych) i ogranicza czas wtrysku!!
Przy tym mechaniku, daleko tym autem nie zajedziesz. Rozpytaj po okolicy (najlepiej właścicieli diesli Renault) o mechanika/specjalistę od silników dCi. Byle "mechanik" nie da sobie rady z tym silnikiem. Pozdrawiam.
Najlepiej ustawić lampą stroboskopową z czujnikiem piezo zakręcanym na przewód paliwowy w takich konstrukcjach. Kąt idealny to taki że maxymalne ciśnienie w cylindrze jest idealnie w GMP. Czyli pompa musi skończyć wtrysk. Typowo dla bezpieczeństwa ustawia się trochę później. Za wczesny wtrysk to ryzyko uszkodzenia silnika raz że płomień z rozpylanego...
Skoro kopci na biało po odpaleniu a później się uspokaja to zacznij od kąta wtrysku. Inaczej mówiąc: jedź do kogoś obytego w Dieslach i poproś ustawienie. ATDC 7 stopni - 1 mm na czujniku. Powodzenia. Heh, albo zamienione śruby króćca dolotowego i powrotu na pompie.
Ustawia sie obroty nie dawkę! Na trzpieniu(wałku)masz nacięcie przenieś je na dzwignie i przy zakładaniu będziesz wiedział jak założyć ;nastepnie trzeba zdjąć pokrywe pompy 4 śruby imbysowe(5)wymienić oring i TULEKĘ przy zakładaniu trzeba naciągnąc dzwwignie pionową w pompie (opiera się ona na śrubie DAWKI PALIWA umieszczonej w pokrywie)do naciągnięcia...
W maluchach była stacyjka z dodatkowym stykiem do zasilania świateł, które rozłączało je podczas rozruchu. W maluchach z resztą układ połączenia wyłącznika świateł był taki, że światła zapalały się i gasły automatycznie po przekręceniu stacyjki. W starych Dieslach, tj. z wtryskiem pośrednim świece żarowe były niezbędne do rozruchu silnika. Sterowniki...
A te kółko w końcu zobaczysz? Bo tak dziwnie piszesz - "sonda ładnie oscyluje" - przy za wysokim mapie, pyrkaniu w wydech i śmierdzeniu spalin benzyną to chyba masz zwidy z nią. A za te "wtryski ładnie pylą" to wiesz. To nie diesel. Nawet gdyby brzydko pyliły, samochód by chodził. W zamulonym bliźniaku NFU wystarczyło czujnik MAP w kolektorze wymienić...
Kompresję ma prawidłową ? Nie przeskoczył rozrząd ? Nie pamiętam czy ten model był na kołach zębatych czy na łańcuchu. Poziom oleju jest prawidłowy? I czy masz czujnik poziomu oleju w misce - brak oleju = brak możliwości uruchomienia motoru, jak jest to sprawdzić poprawność działania. Pompa podaje ciśnienie na wtryski ? Dużo pytań ale silnik to nic...
Mam problem z sharanem 98 110 miga kontrolka świec żarowych totalny brak mocy jak przy zwykłym dieslu i nie wchodzi na maksymalne obroty czy to mogą być świece najpewniej połączenie ECU-czujnik lub sam czujnik wzniosu iglicy (we wtrysku sterującym)
Trafiłem po czasie na post, którego nie zamknąłem więc teraz dopowiem. Problem został rozwiązany. Mechanicy w Bosch serwisie najzwyczajniej zawalili robotę z ustawianiem kąta wtrysku. Po wizycie w Bosch Diesel Pezal w Gdańsku i ponownej korekcie kąta wtrysku przez doświadczonych mechaników problem od tamtego czasu nie powrócił. Pompa i sterowniki były...
Nie ma znaczenia czy w samochodzie jest linka czy nie ma linki, ważne aby był czujnik prędkości VSS bo to do niego trzeba się podpiąć. Co do komputerka w dieslu to niestety tych układów komputerków, wskazujących zużycie paliwa, które są do silników z wtryskiem benzyny nie da się zastosować do silników wysokoprężnych z mechaniczną pompą wtryskową i mechanicznymi...
Mam Opla Astre III z silniem diesla 1.7 CDTI 100 KM. Auto posiada pompę wtrysku Boscha typu Common Rail o oznaczeniu 0445010086 i wszystko byłoby w porządku gdyby nie brak w pompie czujnika regulatora ciśnienia. Miałem pecha bo ktoś go wykręcił z pompy. Podobno nie idzie dostać tego czujnika jako samodzielnej cześci. Tak przynajmiej twierdzą w serwisie...
Nie łapiesz niuansów. Korekcje dawki masz nie dla grupy czy pary wtrysków, ale dla każdego pojedynczego wtryskiwacza. Skąd sterownik wie, który cylinder się spóźnia i trzeba go podlać? Kolejności wtrysku oczywiście, nic nie zmieni bo to jest "zaprogramowane" mechaniczne na stałe. Zobacz - w benzynie przy wtrysku grupowym czy półsekwencyjnym, będziesz...
Skoro sam nie sprawdziłeś to raczej nic sensownego ci nie podpowiemy, bo nie wiemy co i jak było sprawdzone. Problemy z odpalaniem zimnego diesla to temat na doktorat. Popalone świece, walnięty czujnik temperatury, uszkodzony przekaźnik świec, uszkodzone wtryski, nieszczelność układu paliwowego, słaba kompresja, zasyfiony lub uszkodzony rozrusznik,...
Witek, on gdzieś coś przeczytał na jakimś forum, coś pokojarzył, i teraz chciał błysnąć. Jak sądzę miał na myśli 109, to w przypadku trudności z uruchomieniem diesla mogło by być strzałem w dziesiątkę :lol: A problem jest banalny do rozwiązania.
Sprowadź czy nie masz problemu: - czujnikami położenia walków - czy regelacja biegu jałowego jest prawidłowa - ewent stan układu podawania paliwa (cienienie na niskich obr /wyższych obr), jesli tak to możliwy jest problem z pompa iz podaje ona niewłaściwa mieszankę stechiometryczna do ilości obrotów, silnik prze t wchodzi na wyższe obroty. Nie jest...
Do kidu22 Z tego co napisałeś o wtrysku z czujnikiem ciśnienia doładowania przekonało mnie. Rozumiem to tak lokuję wtryskiwacz gazu w dolocie za turbiną zasilam go z generatora PWM (gdzieś mam muszę poszukać)i zamiast potencjometra przy tymże generatorku daję impuls z czujnika ciśnienia doładowania. Tak czy dobrze zrozumiałem? Jeżeli się zgadza to,...
wypadanie wtrysku diesel budowa wtrysku diesel wtrysku peugeot diesel
ucieka głos bosch panel suszarka generator sygnału radiowego
volkswagen sharan volkswagen sharan
Lumel P9, PD9 – przetwornik analogowy i konwerter RS-485/Ethernet, różnice, dane techniczne Komenda na zamianę świata w TNT w Minecraft