no chyba, że chodzi o Diesel 1 cylindrowy 2-suwowy( chyba bez wtrysku). To ropa mu do komory kapie???? Diesel musi być na wtrysku bo podaje się paliwo pod ciśnieniem, bez ciśnienia i rozpylenia nie będzie klekotał :D
No to proszę np. coś takiego z grupy VW: http://obrazki.elektroda.pl/6708510700_1... Budowy samego sterownika, niestety nie posiadam. Życzę wysokiej oceny :)
To nie jest common rail, tu mam pompę rotacyjną. Już mamy diagnozę wstępną, okazuje się że sterownik jest sprawny. Wygląda to jakby był uszkodzony zawór regulujący ciśnienie paliwa wytwarzane przez pompę wstępną. Jeśli ściśnięty jest wężyk powrotu paliwa z pompy samochód zaczyna normalnie pracować i reaguje na pedał gazu. Jeszcze jedno najważniejsze...
ZGG - a dlaczego upierasz sie przy wtrysku jednopunktowym, który szybko odchodzi w przeszłość? System bezpośredni działa dokładnie tak jak diesel. Tak się składa, że dorabiam u braciaka w warsztacie samochodowym i parę dni temu dorabiałem poprzepalane kable przy jednopunktowym wtrysku :D. Napatrzyłem (i nawąchałem sie sporo). To, że przepustnica jest...
Ja bym w takie antyki się nie pchał. Coś co jest jeszcze na mechanicznym wtrysku ale już np bez komory wirowej (poprawia to moment obrotowy i ogólnie sprawność). Dlatego wybrałem 1.9 F8QT, z Renault. W teorii 95KM. Spalanie jest bardzo przyzwoite. Konstrukcja jest prosta jak cep (przedcepie, śródcepie i zacepie xD) Pompa wtryskowa jest mechaniczna ale...
Bo ciśnienie wtrysku to nie wszystko, istnieje jeszcze kilka innych parametrów opisujących wtrysk paliwa, ponadto budowa i umiejscowienie pompo-wtryskiwaczy powodowało kilka problemów które nie występują w silnikach z wtryskiwaczami na zewnątrz. Jako ciekawostkę dodam że to rozwiązanie miało zastosowanie już w czasach II wojny światowej.
Silniki isuzu - moim zdaniem najlepszy z dieseli jakie montował opel w swoich autach 16V, elektroniczna pompa, wtrysk bezpośredni i niezłę w skali bezwzględnej zarówno od strony awaryjności jak i zużycia paliwa. Silniki 2,0DI/DTI (kod X20DTL, X20DTH, Y20DTH, X22DTR) - pogmatwanie z pomieszaniem. Opel chciał coś WŁASNEGO i nowoczesnego stworzyć na 16v...
Nowsze diesle może i kręcą się do 5000 ale tam już nie ma komór wirowych a wtrysk bezpośredni. Chyba, że mówimy o rozbieganiu silnika, to wtedy i benzyniaka możemy rozkręcić tyle ile pozwoli uszczelka pod głowicą. Z tego co mi wiadomo, to diesle zwykle mają maksymalną moc przy 4000 i te obroty uważam za maksymalne, Tak czy inaczej w przypadku fire rzeczywiście...
A dlaczego Syrena jak schodziła z obrotów to robiła tak: "pum pum purumpum"? :roll: Odpowiedź prawidłowa brzmi: bo nie w każdym suwie następował zapłon paliwa. Dlaczego? Taki urok silnika dwusuwowego gaźnikowego z przepływem mieszanki przez objętość pod tłokiem. Dodano po 4 A dlaczego Common Rail nie klekocze? :roll: Choć wiem, że to "pytanie retoryczne"...
okazało się że zapomniałem włożyć ślizg który powinien być w górnej pokrywie zaworów i stąd metaliczny dźwięk... Teraz najgłośniejszy dźwięk dochodzi równomiernie nad głowicą i klekocze jak stary zimny diesel ..... mam nadzieję że to wtryski które chyba potrzebują czasu na wyregulowanie dawki paliwa - miałem tylko 3 minuty dziś żeby sprawdzić jak działa...
Ja jestem zwolennikiem diesla, ale starego. Nie interesują mnie osiągi, czy przyspieszenie. Mam teraz Primerę kombi z dwulitrowym dieslem i jestem z niego zadowolony. Silnik nie ma turbo, ani intercoolera, Klasyczny stary diesel z komorami wirowymi i rotacyjną pompą wtryskową. Porównywałem koszty części z podobnym silnikiem, ale turbo. No i do mojego...
A jak działa obrotomierz? Zlicza impulsy w jednostce czasu. Są bez problemu dostępne schematy różnych "komputerów" pokładowych z monitorami napięcia, temperatur (woda, olej), obrotów, zużycia paliwa (jeśli auto ma wtrysk), przebiegu (jeśli auto ma dostępne impulsy z układu jezdnego), itd, itp... Kwestia tego, co ty chcesz mieć. Impulsy do obrotomierza...
Filtr cząstek stałych niestety nie oczyszcza spalin tak aby do czegokolwiek się nadawały. To co wychodzi z filtra jest trujące, drażniące i duszące jak spaliny z każdego diesla, tyle, że spełnia normy skonstruowane tak aby można je było spełniać. Tych cząstek niestety tez nie filtruje tak jak trzeba, zwłaszcza po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów...
Mam polo chodziło i z dnia na dzień coraz gorzej odpalał i tak w końcu przestał. dałem do mechanika i tak: Wymienił pierścienie (bo faktycznie brał olej) sprawdził wtryski przez wymontowanie daja mgiełke(robione w fachowym zakładzie) wymienił filtr paliwa wymienił pompe wtryskową na ponoć lepszą i wiadomo wszystkie uszczelki. + regeneracja głowicy i...
Wszystko mozna wywiltrowac . I nie mozna filtrowac radia bo to zazwyczaj nie pomaga. zakłócenia w tych nowych autach sa powodowane wieloma elementami które sa sterowane szerokoscia impulsu. Dawniej była generalnie cewka zapłonowa i lub tylko alternator na który pomagał kondensator lub ekranowania kopułki. dzis mamy: 1.wtryskiwacz-lub cze w mpi. 2 .w...
Primera P11? Nie wiem jak diesel, bo miałem do czynienia tylko z benzyna (1.6 16v 98'). Auto wygodne, dość duże w środku, komfortowe. Problemem może być na pewno korozja, ale to dotyczy wszystkich wiekowych aut. Srodek jak to w japończykach z lat 90 - solidny, ale bez polotu i jakiejkolwiek fantazji. Na przestrzeni kilku lat, auto nie miało żadnych...
Witam, chciałbym poznać budowę i dokładną zasadę działania komputera samochodowego (magistrali sterującej) jakieś schematy itp. Co jest potrzebne do zdiagnozowania, co jest zepsute w takowym komputerze, który element należy wymienić a który zaprogramować? Tak czy inaczej wszystko co dotyczy magistrali sterujących (airbag, asr, abs, itp) interesuje...
Nie wiem czy klient przeżyłby gdybym mu powiedział, że zaczynamy od początku :D Ale powalczę jeszcze.... Po tych piętnastu latach walk z Delphi CR w zasadzie już dobrze wiadomo, jak postępować z tym układem i co mu dolega. Ma w sumie prostą budowę cepa, zwłaszcza pompa, pomijam tu najwyższy poziom wymogów technologicznych w produkcji armatury, wiadomo...
Jestem doświadczonym kierowcą, jeździłem wieloma samochodami i rzadko kiedy jeździłem jednym autem dużej niż 2 lata. Zawsze coś mi nie pasowało. Teraz już wiem jakiego auta szukam wiec chciałbym kupić coś na lata. W moich dotychczasowych autach doskwierało mi: TICO - brak klimatyzacji Punto 1,9 JTD - skomplikowana budowa i jej kosztowność (wtryski,...
Witam! Niestety na dniach moje auto (Punto 2 1.2 8v) uległo wypadkowi (wjechał we mnie facet), i będzie zezłomowane. Obecnie szukam innego auta, kwota do 4 tyś. Szukam raczej PB/PB+LPG. Co byście polecili? Zastanawiam się nad: Innym punto 2 (niestety auta przed FL mają już rdzę na progach, swoje punto kupiłem już z wymienionymi progami), silniki proste...
Dobrowolne ograniczenia nie będą tak dosłownie dobrowolne - jakaś marchewka, czy groźba potopu- pozwala przyspieszyć pewne procesy. Przykład który uzmysłowiłem sobie parę miesięcy temu: nie stosujemy już zasilaczy z transformatorami i liniowymi stabilizatorami a bardzo sprawne przetwornice. Różnica w sprawności może dochodzić do kilkudziesięciu procent....
Witam. Odswieżę stary temat w celach informacyjnych. Jezeli chodzi o podmianki . W vivaro padl mi silnik m9r 630. Przyczyną byly problemy z PDF. Czesto sie zapychal, pomimo czestych dlugich tras ,wypalanie nieudane jedno po drugim. Pomimo ze posiada piąty wtrys na wydechu za turbina, który sluzy do tego. Komunikat na desce rozdzielczej to PDF, inspuiting...
Mam XP z 2006 roku, auto posiada silnik 1.6 HDI (bez FAP i bez dwumasy). Auto ma stan licznika 195 tysięcy, czyli przez dwa lata zrobiłem nim 15 tysięcy. Niewiele. Celowo piszę: stan licznika, nie "przebieg". Nie zdziwiłbym się, gdyby przebieg był znacznie większy, bo książka serwisowa ma powyrywane strony (sic!). Jeżdżę nim już dwa lata. Jest w nim...
Prawo o ruchu drogowym zabrania jazdy pojazdem z odłączonym napędem (z wyłączeniem pojazdów holowanych) dlatego oficjalnie nie może być tutaj mowy o jakiejkolwiek głupocie. Nie wiedziałem, ale. jak to udowodnią? Gdybyśmy jednak chcieli łamać takowe to z pewnością dojeżdżanie „na luzie” do skrzyżowania (wychamowywanie pojazdu z użyciem naturalnie...
zeimp napisał: ... po wymontowaniu piezzoelektryków nie można ich przechylać w poziom (położyć na stole) - one muszą być cały czas pionowo, inaczej złom!!! ... Mozesz uzasadnic? Nowe sa przechowywane jak wszystkie inne - na lezac Owszem, na szybko i w skrócie mogę wyjaśnić - już gdzieś to opisałem na tym forum, ale ... ;) Tak jak napisałeś (to prawda),...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
sajmon25 napisał: instalacja to nie wszystko! do każdego silnika trzeba podchodzić indywidualnie. Mam tu na myśli sprawdzenie ciśnienia sprężania, sprawdzenie ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy, ewentualna ich regulacja lub wymiana oraz korekta kąta początku wtrysku. Zmniejszenie lepkości OR poprzez podgrzanie w niewielkim stopniu wpływa na poprawę efektywności...
Dzisiaj dorobiłem idealnie gumkę na ten twornik i Może uruchom produkcję, parę złotych wpadnie. Ludzie latają i szukają ich jak poparzeni... i wszystko byłoby ok gdyby nie wypróżniło paliwa z filtra i zgasł. Nie mogłem później zapalić. Pompka AC poszła się j...ć czy co? Zaworki mechanicznej pompki podającej mają działać na postoju jak zawór cofania....
znajduje się urządzenie regulujące dawkę wtrysku, a także ograniczające prędkość obrotową biegu jałowego i maksymalną silnika. Najistotniejsza funkcję pełni przesuwny zawór umieszczony na tłoczysku głównym pompy wysokiego ciśnienia (1 fot. 3) sterowany dźwigniami bądź cięgnami połączonymi z pedałem gazu oraz mechanizmem odśrodkowym, który bez naszego...
Witam. Zakładam ten temat z myślą, że może on się przydać innym użytkownikom gdyż ciężko jest odnaleść jakiekolwiek informację o tej marce ciągników. Fajnie by było jakby każdy kto wie coś na ten temat pisał tutaj wtedy może to się przydać to osobom szukającym. Ciągnik to FORD 6610 ale jak to w każdej marce budowa jest podobna w każdym modelu. Pisałem...
Ekologia liczy się tylko w nowym aucie , byle by spełniało niby to coraz bardziej wyśrubowane normy. A co z takim silnikiem gdy ma 100kkm? Zaczyna być trucicielem, bo wszystko się rozjechało i nie trzyma parametrów: skomplikowany układ bezpośredniego wtrysku rozrzedza olej przeznaczony na 30kkm(!), marnej jakości pierścienie puszczają olej, turbina...
Chyba większość śledzących kanały motoryzacyjne w serwisie YouTube widziała test strumieniowych świec zapłonowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku". Zdaję sobie sprawę, że forum jest bardziej poświęcone elektronice ale z racji, że chodzi o świece zapłonowe zasilane prądem elektrycznym to chyba mi to wybaczycie. :D Rozwój mechaniki pamięta różne dziwne...
Troche koledzy przesadzacie. Lopatki owszem wykonuje sie z blaszki poprzez wyginanie. Wyginanie calkiem reczne, trzeba tylko dobre narzedzie przygotowac do imadla. To ze blaszke trzeba najpierw przepuscic przez CNC, a jest zarotrwala i ma 6mm przed obrobka i 70mm srednicy to juz szczegoliki takie jak praca w 900stC i 1250stC ktore zniesie zanim zacznie...
POMPA NIE ZACIĄGa PALIWA.: Pompa już kiedyś była zmieniana u poprzedniego właściciela i jest suchutka-powiedzieć wygląda jak nowa. Na krótkim Kablu. Autko jest 97rok z automatem 5d. Co to może być: Zdarzyło się parę razy w Mietku ze jak wcisnęło się gaz na maksa to wtedy zareagował EPC Zaczął chodzić nierówno na "3 cylindry" i dymił. Wystarczyło go...
Nawiązując do wcześniej opisanego przeze mnie wątku. Opiszę co mi się przydarzyło jako jego następstwo. Postaram się tutaj być jak najbardziej obiektywny i wyrozumiały, ponieważ z natury jestem osobą cierpliwą. Będę miał również kilka pytań do użytkowników portalu, które pozostawię mniej lub bardziej na koniec. 25.07.2023 zlawetowałem po raz pierwszy...
Najprościej budujesz przejściówkę z gwintem świecy żarowej i z drugiej na szybkozłączkę do kompresora. Ustawiasz tłok w górnym położeniu i podłączasz powietrze, ze zgiętym wężem, powoli wpuszczasz powietrze do cylindra i słuchasz gdzie masz nieszczelność. Wydech, kolektor ssący czy z korka wlewu oleju. Można kupić gotowca, ale one nie mają przejściówek...
Na starych silnikach PD chmurka chwile po odpleniu oraz lekkie zająkanie (szczególnie po nocy) to norma. Niestety stary układ paliwowy się zapowietrza mniej lub bardziej co powoduje spadki ciśnienia na pompie tandem (stąd dym i lekkie zająknięcie czy falowanie). Usunięcie tej niedogodności jest trudne i kosztowne (jak to w starym dieslu). Gdzieś widziałem...
w sumie to z tym wtryskiem jak pisali koledzy bedzie latwiej utrzymac stala predkosc obrotowa i po poczatkowych problemach z zestrojeniem tego napewno bedzie mniej klopotow ze sterowaniem. co do tego ze inne generatory sa spiete na sztywno to moze to faktycznie prawda ale sliniki w nich wykorzystywane sa jeszcze bardziej wolnoobrotowe niz ten ktory...
Słynny Passat B6, jakościowo to jest poziom niestety szrotu i to jest suma opinii nie tam gdzieś zasłyszanych "u Janusza", tylko od kilku użytkowników i mechaników. 5 moich znajomych ma Passata B4. 2 diesle, 2 benzyna-gaz i jeden benzyna, dwa z nich eksploatowane intensywnie (długie, częste trasy), jeden "ekstremalnie" (kierowca lubi przypalić gumę...
witam zaczne od poczatku ford focus 1,6 tdci 2005r po uszkodzeniu turbiny z powodu zbyt tuzego kosztu naprawy zostal wymieniony silnik na dokladnie taki sam jak uszkodzony.... po zainstalowaniu silnika IDS pokazal zawor otwierajacy diesla do wtryskiwaczy.... po wymianie zaworu IDS nie pokazuje zadnych bledow lecz silnik nie ciagle nie odpala.... na...
Niestety nie mam czasu poszukać, ale kiedyś sporo czytałem o pompach, bo chciałem budować swoja pompę do innego auta. Niestety tamten samochód poległ i nie skończyłem, tyle ze zostało pare gratów które już były zamontowane, albo za chwile miały być ( ale mniejsza z tym). Na pompie z TD, czy D będzie silnik SDI chodził ale, nie da się ustawić żeby miał...
Witam, jest to filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych , ma za zadanie eliminacje osławionego czarnego dymu ze spalin diesla , ten dym to sadza, najczęściej jest to metalowa puszka wypełniona strukturą o przestrzennej budowie ceramicznej lub metalowej (w jednorazowych z papieru i te nie podlegają regeneracji) na której osadzają...
tego osadu w filtrze jest bardzo mało i jest to puder. No, ładnie, "bardzo mało", to możemy powiedzieć na ilość jak na fotce poniżej. Z powodu tak małej ilości opiłek właściciel tego pędzidła wykonał remont kapitalny silnika, ponieważ zakleszczyła mu się pwc i miał kolizję tłokowo-zaworową. http://obrazki.elektroda.pl/7231846900_1...
budowa wtrysku wypadanie wtrysku diesel wtrysku peugeot diesel
dioda selenowa delphi interfejs przewody wysokiego rezystancja
galmet wyswietlacz galmet wyswietlacz
Sony TA-F110 - Czy ten wzmacniacz gra dobrze? Termistor NTC w przetwornicy Volt Polska 3000W