na tym starym nie mogę wyregulować zapłonu A jak ustawiasz zapłon?
witaj - owszem istnieje taka możliwość ale jest to skórka za wyprawkę koszta sa nie małe a mozna powiedzieć wielkie 1 pasowe z wycienciami - jest inne niz posiadasz 2 czujnik opłożenie wału 3 koablowanie 4 komputer 5 układ zaplonowy - cewki 6 robocizna - a pracyjest sporo naprawdę nie warto SEBA
Cz.wału nie istnieje w Matizie.Cz.potyczny jest w aparacie -nienaprawialny. Aparat można łatwo rozebrac. Jeśli masz oscyloskop to można łatwo na stole zrobic symulacje.
Gaz sekwencja czy mieszalnik? Jak ci zgasnie to wyciąg wtryski i zobacz czy tryskają. 2 sruby 13mm do wykręcenia i wyciągnięcie listwy wtryskowej. Dodano po 6 W czasie kiedy nie odpala iskra jest na każdym z cylindrów i testowałem też lampą stroboskopową czy zapłon jest w dobrym momencie (jest dokładnie na 10 stopni). Instalację LPG odłączyłem całkowicie...
po pierwsze to nie jest rysunek pozycji elementow a tylko przebiegu wiazek elektrycznych po drugie zamiast krytyki w stylu mechanik ksiazkowy radze bardziej sie przyłozyc w matizach starszej generacji rzeczywiscie czujnik połozenia wału był w aparacie i czesto były z nim problemy w nowszych matizach z silnikiem 4 cylindrowym a takie tez jezdza po naszych...
Witam. Od czujnika temperatury zdjąć wsuwkę i podłączyć do masy przy załączonej stacyjce na zapłon, wskazówka wskaźnika powinna iść na maksymalną temperaturę, jeśli nie to uszkodzony wskaźnik, przewody. Może być też uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku.
Troszke mało informacji, ale sprawdź immo, potem pompe paliwa(wydajność), czujnik polożenia wału, a sprawdź jeszcze hala przy wysokim napięciu
Zapłon na 10° przed ZZ a za czujnik temperatury daj mu na ciepłym 100Ω rezystor
Tak. Zapłon + czerwony mniejszy przycisk. Jeśli chodzi o marginesy, to kiedyś robiłem je ołówkiem w zeszycie. :D Tak na serio, to pamięć alarmu o przyczynie ostatniego wyzwolenia. Po naciśnięciu większego zielonego przycisku przy załączonym zapłonie: 1 impuls - czujnik drzwi, bagażnika, komory silnika 3 impulsy - czujnik zmiany napięcia (potocznie prądowy)...
Swiece wymieniałem kiedy? Nigdy bo dobrze chodził ;) To wymień. I sprawdź po ciemku czy nie masz ulotów na WN. Przebieg o niczym nie świadczy- w matizie bardzo prawdopodobna też uszczelka głowicy (przebicie pomiędzy cylindrami) i/lub pierścienie. Jak nie pomoże naprawa zapłonu to sprawdź kompresję.
Ponad osią rozrusznika, jesteś po diagnozie auta?Zapłon ,zasilanie w paliwo sprawne?
Nie powinien prychać .Czy zapłon ustawiony prawidłowo ?? Jeśli czek gaśnie to nie ma uszkodzeń na czujnikach.
Dobrze zrozumiałeś. Ustaw zapłon a czujnik zegarowy, zobacz potem czy nie zmienia się wartość - oczywiście lampy strobo do diesla pewnie nie masz. Twarda, dzwoniąca praca silnika to zbyt wczesny wtrysk. Mało realne, ale zawsze jest że komory wirowe się obluzowały.
Witam. Na początek zajżyj do baku, tzn. wymontuj zespół pompy z czujnikiem pozimu paliwa.Zobacz czy nie jest dziurawy pływak ,oraz sprawdź scieżki na potencjometrze. Jak tu będzie grało to zobacz na stan przewodów i konektora przy zbiorniku.(podejżewam jednak przerwe w potencjometrze często pada lub słabo kontaktuje, a jak bedziesz sprawdzal na włączonym...
prawidłowy reset: należy rozłączyć na chwilę akumulator lub wyjąć bezpiecznik zasilający ECM, chyba f19, silnik musi być niezbędnie zimny! Następnie po podłączeniu akumulatora lub włożeniu bezpiecznika należy włączyć zapłon na 10 sek. Po 10 sekundach należy wyłączyć zapłon, następnie należy obrócić wał korbowy silnika poprzez uruchomienie rozrusznika...
Odpięcie czujnika ma właczyć wentylator na odpalonym silniku? Bo na wyłączonym i zapłonie to nie startuje jak odpinam. Nie. Czujnik zwiera, jak się zagrzeje.
Światła i ładowanie: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma czujnik...
Oczywiście chcąc sprawdzać na sucho za każdym razem trzeba włączyć zapłon, ponieważ po odłączeniu czujnika i ponownym podłączeniu na włączonym zapłonie będzie brak reakcji na wskaźniku.P
Na diodzie widac czy imo działa czy jest zablokowane. Po przekreceniu kluczuka w pozycje zapłon dioda ma zgasnąc. Jezeli swieci sygnałem ciągłym to zablokowane imo
Na moje oko zalewa go jak zapłon jest ok... Na matizach się nie znam to ci wiele nie powiem... Jeśli ten samochód ma ECU a pewnie ma to posprawdzał bym po czujnikach temperatury powietrza dolotowego, cieczy itp i zwrócił uwagę na lambdę ale to tylko przypuszczenia...
Cześć! Szukam problemu w moim Matizie. Mam wysoką kopułke i też nie mam iskry. Gdzie są te kondensatory o których kolega wspominał. Najlepiej jakby mi ktoś na foto przedstałi bo ja taka złota rączka jestem ale nie znam się zbytnio na fachowych nazwach i niewiem np. gdzie jest czujnik optyczny itp.
Nie zapomnij o smoku i pompie paliwowej warto byłoby zmierzyć ciśnienie w listwie paliwowej. O smoku? Mówisz o smoku miski olejowej? Zapchany? To raczej odpada bo przerywa jak by mu brakowało pb i prychał z tłumika jak by świece tak że raczej smok to nie. Czytałem może być wiele, czujnik położenia wału, krokowiec, przepustnica, zapłon tz palec itd...
Kopułkę odkręcałem pęknięć nie widać, przewody WN wymieniłem bo jedna była w opłakanym stanie i teraz wszystkie trzy świece mają iskrę, po wyciągnięciu świec wszystkie są mokre paliwo dochodzi. Czasami po kręceniu 3 sekundowym uderzy lekko w rurę wydechową.Przy kręceniu żadnej reakcji żeby chciał próbować zaskoczyć. po włączeniu wyłączeniu i ponownym...
Ociz, ale zapłon masz przeważnie dwukanałowy w 4-cylindrowych, więc jak rozpoznać która połówka cewki odpala cylinder, skoro nie są one sztywno przypisane do cylindrów? Znacznik 1 cylindra to trochę mało, jako że może dwu różnym suwom odpowiadać. Więc skąd sterownik będzie wiedział czy odpalił 1 czy 4 cylinder, skoro to będzie ten sam kanał/cewka?
Witam serdecznie. Ten stan oleju sugeruje o ciągłym otwarciu wtrysku. To z kolei nasuwa podejrzenie uszkodzenia sterownika. Włącz zapłon i sprawdź czy nie leje się cały czas z wtrysku. Pozdrawiam.
Wiem że wracam do tematu z przed wielu lat, ale może komuś się przyda. U mnie problemem był wadliwie wykonany wałek rozrządu. Na końcu wałka jest nacięcie wykonane mimośrodowo dla sprzężenia z czujnikiem optycznym położenia wału oraz aparatem zapłonowym. Owe nacięcie było wykonane w niewłaściwym miejscu. Zaspawałem elektrodą do żeliwa błędnie wykonane...
Witam W końcu doczekałem się zareklamowanego aparatu zapłonowego. Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy. Po podłączeniu aku nauczyłem autko obrotów itp. i śmigało pięknie. Ale następnego dnia miałem problem z ruszeniem : ja mu gaz puszczam sprzęgło a on gaśnie. Dopiero gdy się nagrzeje z 5min można normalnie jechać. Co może być tego przyczyną? I...
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
Powiem ci kolego że od jakiegoś czasu walczę też z tą samą przypadłością. Wymieniłem sondę bo stara trochę świrowała, podciśnienia i cały układ ok. zapłon sprawdzony, przepustnica wyczyszczona, czujnik temperatury sprawny w sterowniku żadnych błędów, teraz czekam na nowy silniczek krokowy choć stary niby jest ok, ale dla pewności wymienię zaprogramuje...
Witam, czujnik nie jest elementem wymiennym, trzeba kupić moduł aparatu zapłonowego, np. taki: http://www.allegro.pl/item544403312_modu... Czujnik jest właśnie w tej szczelinie, to dwie diody, jedna nadawcza, druga odbiorcza zlicza impulsy z przesłony.
Dzisiaj obserwowałem próby odpalenia przez tatę (przedtem naładowaliśmy akumulator): po przekręceniu kluczyka zapala się większość lampek (w tym ta na prawo od STOP) i rozrusznik zaczyna pracować, po około 2 sekundach prawie wszystkie gasną, i świeci tylko STOP i akumulator. Tato sprawdził olej i wygląda na to, że jest go za mało - czy to może być powodem,...
Witam mam taki problem że padł mi czujnik optyczny w aparacie DAC więc kupiłem nowy ale MANDO kiedy chciałem założyć nowy aparat okazało się że nie dochodzi do końca natrafiam na rowki czuię że wszedł ale zostaje mała szczelina więc co teraz zrobić czy są jakieś uszczelki albo czy można dorobić samemu ale czy to mogło by tak być założone?
Polecam podłaczyć sie pod lapka by sprawdzic czujnik temperatury cieczy .Manualnie czy na pompie (zawór odblokowujacy )w momencie przekrecenia na zapłon pojawia sie prąd.za mało mamy danych by sugerowac konkrety
Musisz podłączyć: Sterowanie centralnym zamkiem, Zasilanie +12V, Masa, Wyłącznik krańcowy drzwi kierowcy. Warto podłączyć jeszcze: Dioda LED, [15] czyli +12Vpo stacyjce, sterowanie światłami/kierunkowskazami. Zbędne są: Wejścia czujników dodatkowych (ruchu), Odcięcie zapłonu, Sterowanie syrenką, Kanał dodatkowy, Sterowanie z pedału hamulca.
Proszę o pomoc. Maluch ELX ma zapłon elektroniczny. Czasami przy zimnym silniku mocno strzeli przy zapalaniu. Strzela chyba w tłumik. Jak zapali pracuje prawidłowo z małym wyjątkiem. Sporadycznie jak jadę na wysokich obrotach i zdejmę nogę z gazu a potem dodam gazu to strzela w tłumik. Jaka diagnoza? Myślę że trzeba skorygować zapłon gdyż coś się rozstroiło....
Japońcy często montowali dwa czujniki, tak samo w Matizie Nie powiem na 100 % ale jeden chyba był od GMP a drugi do liczenia prędkości obrotowej, tyle, że np. Hondy miały raczej czujniki indukcyjne.
W tym samochodziku po zaniku napięcia na sterownik silnika , np odłączenie aku , duży spadek napięcia przy rozruchu lub zabawie z bezpiecznikami należy zaprogramować wolne obroty. Opis jest w książce do Matiza. Należy zaprogramować obroty biegu jałowego w następujący sposób: - włączyć zapłon na 10 sekund - wyłączyć zapłon - obrócić wał korbowy za pomocą...
Auto przycholowano do mnie z powodu braku możliwości odpalenia. Kody migowe pokazały ,że jest to czujnik opto w aparacie zapłonowym. Wymieniłem go ale auto dalej nie pali. W momencie rozruchu pojawia się tylko jedna iskra na każdej ze świec i dalsze kręcenie rozrusznika nic nie powoduje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów ( oprócz 1500 ale to podobno...
koledzy, czy aby wyczyścić ten czujnik optyczny trzeba rozbierać na tyle, że potrzebne jest ponowne ustawianie zapłonu?
To jest czujnik oleju, po prostu odłącz od modułu cienki przewód i sprawdź iskrę, jeśli będzie iskra to musisz szukać gdzie przewód do gaszenia styka się z masą, może być za mało oleju i czujnik będzie rozłączał zapłon, lub czujnik jest uszkodzony, wtedy silnik na pół i wymiana czujnika (lub ominięcie go z układu gaszenia). Jeśli okaże się że iskry...
Częsta usterka w Matizach. Podłącz oscyloskop pod sygnały z aparatu (wychodzą dwa) w momencie gdy nie pali i będziesz wiedział. Czujnik optyczny na cztery piny: plus po stacyjce, masę i dwa sygnały,z których jeden wygląda jak typowy sygnał z czujnika położenia wału a drugi to jeden prostokąt na jeden obrót wałka rozrządu.
No i widzie ze nikt nie ma nic do powiedzenia , hm rozebrałem aparat i smierdzi z niego spalenizna . Auto generalnie chodzi dopuki sie nie rozgrzeje elektronika później podczas jazdy silnik traci obroty i zapala sie kontrolka od silnika . hm nieźle nie ?? Sprawdziłem wszystkie wiązki i wyglądaja ok poszarpałem kablami i zadnych zmian . Generalnie jest...
zapłon tam dział na takiej zasadzie że nie ma żadnych czujników fakt ale powinie byĆ pod magnetem impulsator który daje sygnał na modól że iskra ma przeskoczyĆ sprawdż magneto oraz ten impulsator możesz też zrobi zdjęcie tego modułu zapłonowego ??
Dobrze, ale w jaki sposób ? Ponieważ ja mogę jedynie sprawdzić czy tłok jest w górze i czy pokrywa się ze znakiem z obudowy rozrządu i kołem pasowym(ale to będzie mało dokładne) bo z iskrą będę miał raczej problem bo to jest elektroniczny zapłon z nanoplex'em i czujnikiem położenia wału.
Drodzy Koledzy odlaczylem czujnik ciśnienia oleju przekręcilem zapłon i nic żadnej reakcji na desce Przywarty kabelek do masy czy nie bo piszesz mało precyzyjnie.
To że iskra jest to nie znaczy że jest wtedy kiedy powinna być. Sprawdzić zapłon (kąt zapłonu), czujnik hala. Jeszcze pytanie co do ciśnienia czy aby nie za mało - w moim zwykłym ( OHC ) mam 10.5 atm , a u ciebie na 16V tylko 9 ? Coś chyba trochę niskie bo ostatnie jakie sprawdzałem na 16V było 14.5 atm.
Odłącz wtyczkę ciśnienia oleju,załącz zapłon (kontrolki świecą w liczniku) dotknij zdjętą wtyczką do masy powinna zapalić się kontrolka oleju,brak świecenia kontrolki na zimnym silniku świadczy o przerwie w instalacji .Jeśli świeci to czujnik ciśnienia oleju do wymiany.:D
Kolego sprawdź zawór regulacji ciśnienia na listwie CR. Jest mało możliwe, żeby w railu utrzymywało się do rana 50 barów. Albo nawet mniej. Zamiast na regulatorze ciśnienia skupiłbym się raczej na czujniku. Zresztą można zrobić prostą próbę: podłączyć rano tester, włączyć zapłon, sprawdzić ile ciśnienia jest w railu i następnie poluzować którąś ze...
Witam W aparacie zapłonowym jest optyczny układ, który odpowiada za pojawienie się iskry w odpowiednim momencie i często to ustrojstwo nawala w tych samochodach.Wymiana całego aparatu zapłonowego powinna rozwiązać problem i ma sens bo jest on niewiele droższy od samego czujnika optycznego i kpl.aparat ma gwarancje.Po wymianie napisz jaki efekt. Pozdrawiam
tego czujnika jeszcze nie sprawdzałem, za co jest odpowiedzialny. Proszę napisać jak sprawdzić jeszcze czy nie łapie lewego powietrza?
Witam, Posiadam matiza w którym potrzebuje wpiąć się w układ sterowania zapłonem który znajduje się wewnątrz ECU, jest to układ S102976 i wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/8599182800_1... wiem tylko że cewka wyzwalana (podłączona jest) do środkowego pinu tylko że po jednej i po drugiej stronie jest jeszcze po 3 piny i nie wiem...
Dzięki za uwagi. Na czujniku pompy paliwa (pływaku) jest normalne napięcie, natomiast na zasileniu pompy (niskociśnieniowej) jest jego brak, a dokładnie 0,4 V. Więc nie wiem, czy to minus źle podłączony, czy też uszkodzony przekaźnik, chociaż podmieniłem te dwa przekaźniki jak na rysunku (są takie same). Mało tego uruchomiłem pompę paliwa z odrębnego...
Wyciągnij wtyczke ze zbiorniczka wyrównawczego i połącz styki w środku kostki (tej z przewodami :-0 ) - rób to na wył zapłonie a po zmostkowaniu włącz zapłon jeżeli zgasła to masz uwalony czujnik poziomu cieczy chłodzącej lub mało płynu. Jeżeli to nie pomogło ściągnij kostke z czujnika temp cieczy chł. i sprawdź czy pomogło jeśli tak to masz uwalony...
BS 4244 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z prawej strony ma zwarcie w uzwojeniu RS 1507 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ma zwarcie z masą BS - Układ sterowania hamulcami RS - Układ sterowania retarderem Dziękuje pięknie :) Do hamulca musze zajrzeć a z Retarderem też coś jest bo zaraz po załączeniu słychać syknięcie powietrza i rozłącza...
Jeśli wykręciłeś kurek i na patyczku jest poziom oleju jak należy to nie wiem co jest nie tak. Wyskoczyłem z olejem dlatego że zawsze jak co kupowaliśmy od kosiarki poprzez zagęszczarki i agregaty to silniki nie miały oleju. Wyglądało na to że producent zalał silnik odpalił sprawdził że działa i wyssał go. Mi wygląda na zdjęciu że twój silnik ma czujnik...
Żadna kontrolka ani check engine się nie zaświeciła, więc coś tam tego oleju jeszcze zostało, A niby co miało się tam zaświecić ? Nie ma kontroli poziomu oleju,nie ma też kontrol ciśnienia oleju bo to łożyska toczne,sterownik silnika odpowiada za zapłon i wtrysk ,nie zajmuje się olejem więc czujniki nie obejmują smarowania. Zarżniesz silnik i nic sie...
Każdy czujnik zużycia jest podłączony do osobnego modulatora , a więc mało prawdopodobne żeby 3 modulatory były zepsute. Jeżeli masz sprawny czujnik zużycia, to po prostu podpinaj pod kabel i rób odczyt parametrów na wyświetlaczu ,za każdym razem wyłącz i włącz zapłon. W ten sposób po kolei sprawdzisz całą lewą stronę .
Witam Mam problem z odpaleniem Matiza, samochodem dojechałem do pracy bez żadnych problemów, po pracy samochód już nie odpalił, trzeba było holować. Po sprawdzeniu świec, okazało się że brak iskry na dwóch cylindrach, wymieniłem świece, kopułkę, kable WN, iskra wróciła, pacjent nie żyje. Sprawdziłem błędy, był 1 związany z czujnikiem optycznym, wymieniłem,...
najprawdopodobniej padł czujnik z modułem który jest w aparacie zapłonowym.Najlepiej włożyć jkiś inny na zamiane i sprawdzic .nie kupować na ślepo bo są dwa rodzaje tych czujników ,a nie są one tanie cos ok 250,300 zł
dzięki, czujniki podmienione, ale niestety bez efektu. Samochód słaby. Błąd w sterowniku wyskakuje prawie zawsze, check dopiero po dłuższej jeździe. Dodatkowo jak jest mało paliwa, świeci rezerwa to przy pełnym obciążeniu wypada zapłon na 1 cylindrze.... Po zatankowaniu nie ma wypadania. Naprawdę super auto już mam dosyć tego egzemplarza :)
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
90°C to za mało żeby włączyły się wentylatory chłodnicy. Zrób tak; włącz zapłon i zdejmij wtyczkę z brązowego czujnika temperatury (2 styki) najpierw powinny się włączyć wentylatory na małej prędkości (połaczone szeregowo) a po chwili na dużej (połaczone równolegle) jeśli się tak włącza to wszystko powinno być sprawne ewentualnie może być zapowietrzony...
Pompka paliwa jest w zbiorniku, pod tylnym siedzeniem. W matizach czesto sie psul czujnik optyczny w aparacie zaplonowym, sprawdz czy wogole masz iskre, to bedzie najbardziej proste. Pozdr Iskra jest.. świece są suche. Wymienię jeszcze ten filtr i zobaczymy. wg moich wstępnych oględzin zapłon jest ok. Co Wy o tym myślicie? co to znaczy ? Tzn. że iskra...
W Tico niema przepływomierza jedyna elektronika jaka jest to czujnik halla który steruje cewka zapłonowa,kolego z Tico jak będziesz wymieniał przewody wysokiego napięcia polecam ci tylko orginalne tico/matiz firmy sentech,wymieniaj cały komplet (miałem tico kilka lat to troche przetestowałem różne kombinacje), pozatym jak ci ciężko zapala to sprawdz...
Witam Usterka wskazuje na uszkodzony czujnik optyczny w aparacie zapłonowym.Nie musisz wymieniać całego aparatu wystarczy ten czujnik wymienić będzie znacznie taniej.Na Allegro są oferowane nowe z roczną gwarancją w przystępnej cenie.Tylko uwaga! są dwa rodzaje aparatów zapłonowych i mają inne te czujniki zanim kupisz sprawdź jaki masz. Pozdrawiam
Dzień dobry, dalej męczę się z tym problemem dziś sprawdziłem manometrem pompkę wstępną baku ma 1.5bara czy to nie przypadkiem za mało? Dodam że jak włączylem zapłon pompkę słychać wytwarza 1.5bara po czym ciśnienie spada jakby szło na przelew, pytanie czy ciśnienie ma trzymać po napompowaniu? Czy jest może jakiś zawór zwrotny? Poproszę o pomoc.
po odpięciu klem (y) lub wyjęciu bezpieczniuka ECM trzeba zakodować wolne obroty do aktualnych parametrów (powinno to sie robić po wymianie świec,filtra powietrza,czyszczeniu silnika krokowego),odłączenie klem na parę minut powoduje skasowanie zapamiętanych błędów napływajacych z czujników w aucie i tak: -silnik zimny -podłączony ponownie akumulator...
Nie musisz kupować nowych czujników,bo możesz je sprawdzić omomierzem czy mają odpowiednią rezystancję.A dane rezystancji znajdziesz w książce "sam naprawiam"lub w necie.Taki omomierz można kupić już za 15zł.i będzie przydatny już na zawsze.Jeżeli czujniki są ok to trzeba szukać gdzie indziej.Często auto się dławi jeżeli np:ma słabą mieszankę paliwo-powietrze,lub...
Witam, Jak w temacie nie chce zapalic,efekt jak by było za mało paliwa lub zapłon. Inpa pokazuje dziwny nieznany błąd. Wymieniony są dwa czujniki przednie,a morze jeszcze wymienić ten na wale korbowym? Tak program diagnozuje> Błąd1 Nr.10114 FFFFUnkown error location (4)No signal ov value (16)Test conditions fulfilled (32)current fault not existing (48)fault...
Witam. Jestem mało obeznany w temacie motoryzacji więc wybaczcie jeżeli popełnie jakieś błędy Mam problem z vectrą B, otóż wentylator chłodnicy nie załącza się w trakcie jazdy nawet gdy temperatura dochodzi do 100 stopni. Gdy wyłączę silnik wtedy wszystko jest okej. Gdy tylko przekręcę zapłon wentylator się wyłącza. Czujnik temperatury wody wymieniłem...
Za mało informacji. W jakich okolicznościach przestał palić? Czy możesz przekręcić silnikiem ręcznie. Jeśli przekręca delikatnie tzn. jak. Czy masz możliwość podłączenia jakiegoś kabelka diagnostycznego?. Dodano po 3 Może być do wymiany czujnik zamknięcia pokrywy ale to raczej nie on blokuję zapłon.
Witam jak w temacie problem dotyczy wymiany wadliwego aparatu DAC na Mando . Matizka mam od dwóch lat czujnik optyczny zmieniałem już dwa razy . Za pierwszym razem zakupiłem używaną część . Padła po pół roku użytkowania . Kolejny był nowy oryginalny <made in korea> . Używka kosztowała 80 PLN nowa część 170 . Po roku ta nówka tez wyzionęła ducha...
Przecież już padła odpowiedź. Czujnik, problem stary jak ten świat. No i oczywiście po tej operacji ustawienie zapłonu, bo wam się chyba o tym zapomniało.
Nie, no panoooowie.... na VAGu był na samym początku. I oczywiście nic nie wywaliło. Spalinki też badane, zresztą golfik pali naprawdę mało. TPS i czujnik temp. w porządku. Na razie wymienione świece, WN, na wsiakij słuczaj kopułka i paluszek też. Wieczorkiem obadam zapłon czy się czasem jakaś dyskoteka jeszcze nie robi. Zobaczymy, jak się będzie sprawował...
Miernikiem na omach to sobie można rezystorki posprawdzać... A i to nie zawsze. Po kilku jeszcze zabiegach mam iskrę - co ciekawe tylko wtedy gdy nie pracuje rozrusznik. Przy ciągnięciu auta na sznurku odpala z półobrotu wału, nie trzyma wolnych ale to może być wina braku przepływki i kilku innych mało istotnych czujników. Ważne że trzymany na gazie...
Sterownik jest oczywiście osobno. Nigdy wczesniej nie miałem z ogrzewaniem postojowym do czynienia, a to u mnie nigdy nie działało. Czujnik płomienia według mnie działa, bo rozwiera po podgrzaniu zapałką, nie rozumiem tylko czemu w jednej z insturkcji napisano że zminy czujnik ma 1,1 kohma. Bardzoej się zgodzę z radą poprzednika, ponieważ urządzenie...
....Między nóżkami kondensatora c6 jest zwarcie, Próbowałem na wiele sposobów przerabiać schemat ale dalej to samo, więc chyba tak powinno być.... Jeżeli kondensator jest zwarty to jaki niby sens ma jego stosowanie :?: A to oznacza iż tak być nie może. ....chociaż ktoś mógłby rzucić okiem :)... Rzuciłem okiem, ale tak prawdę mówiąc te PDF'y są raczej...
Masz racje można nawiercić krzywkę,ale ona ma kształt elipsy więc można było by to wykorzystać i trakcie braku impulsu wysłać sygnał na moduł tylko czy nie będzie to bardziej problematyczne niż zastosowanie tarczki z nacięciami. W sumie na początek mogę zastosować jeden czujnik z dwoma nacięciami w razie późniejszych modernizacji mógłbym sobie dołożyć...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Czy przy okazji wymiany UPG głowica była splanowana lub chociaż sprawdzona jej płaszczyzna? Wskaźniki w tych Puntach często się uszkadzały, w zasadzie to zarówno wskaźniki jak i czujniki. Czujnik przy 90*C powinien mieć ok 300Ohm, od wskaźnika jest ten czujnik z jednym stykiem z tyłu silnika po stronie pasażera/paska. Weź rezystor 300Ohm, zdejm kabel...
Tak jak pisałem auto jeżdżone do kościoła. Ostatnio stało dłużej bez akumulatora. Wyczytałem w necie, że przy moim błędzie 0115 - CTC - wysoki sygnał na początek odpiąć na 10min. klemę - to wyczyści komputer z błędów, później podpiąć z powrotem klemę i ponownie odczytać kody błędów - może wtedy 0115 się nie pojawi. Zrobię to ale... Ktoś napisał "po...
Bo normalnie powinno to działać cały czas na tym dołożonym czujniku. Rozwiązania podane tutaj na forum, choć bardzo sprytne, są za mało pancerne i niosą za sobą, zastowanie zbyt wielu precyzyjnych elementów. Mytślałem jeszcze o zastosowaniu dużego łożyska np, 300mm(strzelam teraz) i przytwierdzenie go do bloku silnika, w osi koła pasowego, i wtedy...
pod filtrem powietrza są punkty masowe nie ma ani jednego 2000 barów raczej 200 a to za mało by odpalił Wiem co pisze, sterownik czyta 2000 barów gdy tylko włączę zapłon, napięcie z czujnika ciśnienia paliwa 4,52V. Punkty masowe pod filtrem są dwa. Dla twojej informacji borsche te auto potrzebuje 160 barów żeby sterownik za kluczował wtryski. Kolego...
Nie, sterownik nie ma nic do zegarów, oprócz obrotomierza i kontrolki check. Czujnik w zbiorniku jest od poziomu, i też powoduje miganie kontrolki, nie baw się w wymianę czujnika tylko zewrzyj chyba fioletowy (czy jaki tam jest inny niż brązowy) przewód do masy i zobacz wtedy co się będzie działo. To był strzał w 10. Jak sobie rano popuściłem wode...
Zastanawiałem się jak to możliwe by zajechać wał korbowy tak ,że mało co nie "wypadł " . Po naprawie silnika, za symulowałem brak ciśnienia oleju(zwarcie do masy) Zapłon, kontrolka ok./ zapala kontrolka gaśnie jadę 15min. i dopiero wykrywa brak ciśnienia STOP itd. tak jak powinno być od razu ze zmasowanym kabelkiem. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu...
Witam. Kolego BATT. Wielu na tym forum udzieliłoby prawidłowej odpowiedzi na Twój problem, lecz tak mało mamy danych o tym silniku, że wielu rezygnuje z odpowiedzi, bo co tu można powiedzieć i doradzić. Sprawdż czujnik temperatury płynu chłodzącego. Sprawdż ciśnienie w cylindrach na zimnym i ciepłym silniku. Nie zaszkodzi sprawdzić wtryskiwacze. Sprawdż...
Co do tego czujnika impulsowego to jeden wystający kabel to chyab troche za mało jak na "nowoczesny" czujnik. No chyba że jest to cewka z jednym przewodem do amsy ale takich praktyk nie spotkałem (zawsze przewód był ekranowany a nie jakis zwykły). Czy czasami tam nie podawali jakiejś dokumentacji do tego? Moja osobista/prywatna wróżka twierdzi ze to...
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
# Tak jak już wcześniej pisałem wyprzedzenie zapłonu ustawiam czujnikiem zegarowym który wskazuje położenie tłoka. Impulsator znajduje się obok cylindra , wyznacznikiem jest blaszka przykręcona malutką śrubką do osłony która kręci się razem z kołem magnesowym. Na razie trochę haniebnie to wszystko polutowałem i umieściłem na kawałku deski, ale to tylko...
Sporo czarów koledzy powymyślali - w Tico nie ma czujnika optycznego jak w matizie. Próżno też szukać czegokolwiek testerem bo ten pojazd nie ma sterownika silnika ani żadnego innego, więc i czujnika położenia wału korbowego. trzeba szukać w ukł. zapłonowym, przewody zapłonowe, kopułka, palec rozdzielacza, kabelki, moduł zapłonowy a także stacyjkę itp....
Na mojego nosa wina będzie w aparacie zapłonowym, to pięta achillesowa matizów.
Witam mam problem z lt35 2.5 TDI 109KM. Nie chce odpalac jak ostygnie, przy -5 jest to prawie niemożliwe. Samostart też mało daje. musi kręcić około 35-40s żeby zapalić. jak się rozgrzeje pali prawie na dotyk. Świece żarowe sprawne. dodam że stało się to po wymianie rozrządu ale mechanik twierdzi że zapłon ok. Macie jakieś pomysły co z tym może być?...
Ostatnio mi taki sam piecyk gasł podczas pracy. Nie dało się go potem przez chwilę uruchomić. Szukałem przyczyny chyba z 2 dni mając że czujnik ciągu go wyłącza, rozwiązanie okazało się banalne. Poszła głowica przy baterii, a dokładniej uszczelka tak napuchła że dawała za mało wody (patrząc na strumień jakoś nie wydawał się mały), wymieniłem na nową...
A pompy nie słychać jak kluczyk przekręcasz w stacyjce? Jakby coś z pompą to nie tylko przy odpalaniu by się coś działo ale w trakcie jazdy też typu słaba moc nierówna praca. Można błędy odczytać błyskowo w matizie.Podejrzewam coś z czujnikiem optycznym w aparacie zapłonowym
Witam! mam golfa3 1.4 AEX i podobny broblem a raczej wiekszy. Początkowo silnik wrecz siezalewał jak był zimny nie wiem jaki byl wtedy czas wtrysku ale nie mały. Wywalił wtedy Vag błąd czujnika Map (wydaje sie że byla o nim mowa ten z czterema pinami) Czujnik byl zmieniany błedu nie ma ale problem jest caly czas jak zimny teraz ma czas wtrysku ponad...
Dzięki za propozycje :) Tym co mam mogę to zrobić, tak myślę. Znalazłem wiele informacji i różnych postów w których pisali o tym jak robili to właśnie VAG COMem właśnie w tej wersji co mam, jednak mało kto opisał w jaki sposób dokładnie. Otóż umiem już logować się oraz wprowadzać te wszyskie kody. Jednak zawsze jest coś nie tak. Szukam wyjścia z sytuacji...
witam, ot dobrze posłuchać mądrego :) :), podaj teraz kod silnika to podeślę jak znajdę w kompie:) schemata sterowania silnika, sollaresie ucz sie bo my wiecznie żyć nie bedziemy, powodzenia Dodano po 4 tak na prawdę to miernikiem zawiele nie zawalczysz, i nie sprawdzaj wtrysków miernikiem bo masz kuku wtedy, a wogóle to daj im spokój to mało zawodny...
Płynu ubyło z jakiegoś powodu- szukaj przecieków albo przy pompie a najpierw przy kołach, jak zostało jeszcze płynu to powietrza nie chycił, kontrolki sie zaswieciły bo w nakrętce od zbiornika płynu jest czujnik i dał info ze mało płynu- tylko dlaczego- szukaj przecieków przy kołach. Hamulec słaby albo klocki, tarcze albo pompa puszcza ale to by pedał...
No właśnie tylko zapewne np. 1,9 tdi w postaci podejrzewam nie wiem Golfa V czy nawet IV? nie miało takiego gadżetu fajnego, którego zrobili zdaje się od wersji mk6, pt zapalające się światła dzienne ("zezy") wraz z przekręcenie kluczyka (zapłon), czyli niejako odpala się auto przy poborze prądu przez żarówki ze świateł dziennych. Do tego to auto jest...
Nieustannie świecące światła wsteczne, w VW t5 1.9 2012 r. produkcji. Po dotknięciu kabli przy czujniku, problem znika ale tylko do momentu wrzucenia wstecznego biegu. Wtedy cały system wraz czujnika... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest czujnik biegu wstecznego F4 (dwa piny na obudowie skrzyni) lub przetarta/ściśnięta wiązka...
matiz zapłon zapłon matiz matiz przekaźnik zapłon
sterownik ogrzewa postojowe radio kondensator trzeszcz monitor audio subwoofer
dobra antena pokojowa wykrywacz metali schemat
Poziome paski na ekranie telewizora Philips - przyczyny i rozwiązania Jak spuścić wodę z pieca węglowego Galmet?