Już ci TU nie w kostce , kostkę odpinasz i po alarmie. Dla kosmetyki możesz potem usunąć okablowanie.
Nie ma znaczenia ile cylindrów W tym przypadku może być nawet bez regulacji kąta
witaj - owszem istnieje taka możliwość ale jest to skórka za wyprawkę koszta sa nie małe a mozna powiedzieć wielkie 1 pasowe z wycienciami - jest inne niz posiadasz 2 czujnik opłożenie wału 3 koablowanie 4 komputer 5 układ zaplonowy - cewki 6 robocizna - a pracyjest sporo naprawdę nie warto SEBA
nie wiem czy problem został juz rowiązany ale problem kończących sie modułów występuje tylko w aparatach markowanych przez firme DAC . Wyższa kopułka po tym to poznasz . Hm a jak to sprwdzić ?? czasmi po rozebraniu aparatu i wyciągnięciu całej elektroniki w jednym miejscu widać przebrawienie na obudowie . taki lekko przegrzany ebonit . to znak ze sie...
zwierasz 1 i 3 pin i przekręcasz stacyjke w pozycje zapłon . Wypluje 3 albo 2 błędy w zależności od rocznika . Potem odpalasz silnik i rozpoczyna sie test . silnik musi być ciepły .
wg moich wstępnych oględzin zapłon jest ok. Co Wy o tym myślicie? co to znaczy ? Gdzie jest pompka paliwowa? Bo nie mogę jej znaleźć? Sprawdzę jeszcze filtr paliwa. w zbiorniku a filtr z prawej strony obok zbiornika
tak jest nie tylko w tym autku , większość samochodów tak ma że jak wyłączysz zapłon i wyjmiesz kluczyk to odrazu lub po ustalonym czasie zostaje odłączone zasilanie od podnośników szyb. Jeśli nie masz alarmu i centralki połączonej z szybami to najlepiej podepnij podnośniki na "sztywno" do zasilania . Oczywiście pamiętając o odpowiednim zabezpieczeniu...
do ustawiania zapłonu zmostkuj styki A-C złącza diagnostyki 12 pinowego
Troszke mało informacji, ale sprawdź immo, potem pompe paliwa(wydajność), czujnik polożenia wału, a sprawdź jeszcze hala przy wysokim napięciu
http://obrazki.elektroda.net/54_12345648... mostek A z C włączasz zapłon i liczysz mignięcia kontrolki
matiz ma taki myk że, wyjmij aparat włącz zapłon i porusz ośką iskra pyknie a pompa ma uruchomić się na około 7 kręcąc ośką wywołasz jego pracę , jak jest krócej 2 sek zrób kodowanie kluczyków. to poza aparatem i cewką 3 częsty przypadek
prawidłowy reset: należy rozłączyć na chwilę akumulator lub wyjąć bezpiecznik zasilający ECM, chyba f19, silnik musi być niezbędnie zimny! Następnie po podłączeniu akumulatora lub włożeniu bezpiecznika należy włączyć zapłon na 10 sek. Po 10 sekundach należy wyłączyć zapłon, następnie należy obrócić wał korbowy silnika poprzez uruchomienie rozrusznika...
Witam. W matizie jest problem ze sterowaniem silniczkiem krokowym,brak reakcji. Gdy ściągnę klemę i założę to przy włączonym zapłonie zadziała ,ale gdy się wyłączy zapłon i ponownie włączy to już silniczek nie ruszy . Robiłem też próbę w taki sposób że silniczek wymontowałem zatkałem palcem kanał powietrzny i matiz był zapalony też zero reakcji ,i zastanawia...
Problem rozwiązany Matiz pali wszystko wruciło Jednak dziwne to jest bo brakowało bezpiecznika w zapasowych jest jedno gniazdo i na zapłon i na światła z jednym pinem Dzięki za zainteresowanie Pozdrawiam ;)
Powiem ci kolego że od jakiegoś czasu walczę też z tą samą przypadłością. Wymieniłem sondę bo stara trochę świrowała, podciśnienia i cały układ ok. zapłon sprawdzony, przepustnica wyczyszczona, czujnik temperatury sprawny w sterowniku żadnych błędów, teraz czekam na nowy silniczek krokowy choć stary niby jest ok, ale dla pewności wymienię zaprogramuje...
programowanie wolnych obrotów: 1)przekręcasz zapłon na 10 sekund 2)wyłączasz zapłon 3)włączasz zapłon przekręcasz slinikiem przez rozrusznik ale tak żeby go nie odpalić 4)wyłączyć zapłon 5)odpalasz auto
Matiz z roku 2001 Ja to robiłem tak. Przy wyłączonym zapłonie zwarłem piny 1 i 3 albo jak kto woli A i C w gnieździe diagnostycznym. Następnie włączyłem zapłon i policzyłem błyski lampki Check. Cyfra zero to dziesięć błysków. Kody są czterocyfrowe.
Ustawiasz rozrząd na 1 cylinder zapłon a następnie palec rozdzielacza na 1 cylinder. Na końcu ustawiasz zapłon lampą stroboskopową.
Macie rację znalazłem ale nie byłem zbyt pewny czy to jest on. Aleksnder_01 napisał: "przed ponownym założeniem silniczka grzybek musi być max. wsunięty, inaczej możesz uszkodzić silniczek wraz z przekładnią" ale jak sparwić by był max wysunięty. Próbowałem ręczne poruszać grzybkiem do przodu i do tyłu ale nie rusza się, i czy mogę po wykręceniu przekręcić...
Na moje oko zalewa go jak zapłon jest ok... Na matizach się nie znam to ci wiele nie powiem... Jeśli ten samochód ma ECU a pewnie ma to posprawdzał bym po czujnikach temperatury powietrza dolotowego, cieczy itp i zwrócił uwagę na lambdę ale to tylko przypuszczenia...
Witam ponownie czujnik wału wymieniony bo w matizie czujnik jest zintegrowany z cewka zaplonowa zapłon ustawiony silniczek odpala bez problemu ale podkrecajac go na wyższe obroty silnik przerywa Tak jak by nie dostawał paliwa więc nie wiem co wtryski
jaki jest program diagnostyczny do matiza którym można regulować zapłon i ruch jałowy silnika itd
(at)koleskit zapłon ustawiony na lampie i nie odpala, przyśpieszy się aparatem i odpali na chwile, plakiem sprawdzane, nie odpalił Pozdr
Czy do programowania obrotów biegu jałowego trzeba je najpierw zresetować odpinając akumulator? Próbowałem kilka razy - włączyć zapłon na 10s, wyłączyć na 10s, zakręcić rozrusznikiem, wyłączyć, odpalić i zostawić na chwile na "luzie" - ale nie daje to żadnych efektów. Być może robie coś nie tak?
To jest bardzo prosty silnik[z TIKO tu dostał wtrysk] odepnij piny od wtrysku skoro ci zalewa gaz na maksa i pal jeżeli się odezwie to paliwo nie tak ,jak nic to iskra na bank zobacz jeszcze czyna1cyl. jak jest w cyklu GMP czy palec jest w kopułce na 1 jak strzela to zapłon
Oleju ubywa? Dodano po 1 Zapłon i aparat nie mają nic do rzeczy.
Mam taki problemik, że moje autko nie ma iskry. Nie wiem czym to jest spowodowane. Dostało strzała w przód i od tamtej pory nie chce odpalić. Ma zamontowany alarm, czy to może być przyczyna że rozłączyło zapłon a może ma on jakiś wyłącznik że przy wypadku coś sie dzieje aby silnik zatrzymać ?
Przepraszam że po tak długiej przerwie. Autko było poprostu zalane i po wymianie świec ożyło. Do tego znajomy mechanik ustawił mi zapłon i nie mam już żadnych problemów. Kolego makaron1971 wszystko co słyszałeś o MANDO to prawda. Jeśli będziesz zmieniał to pamiętaj że musi być komplet tzn. kopułka i palec też.
po pierwsze to nie jest rysunek pozycji elementow a tylko przebiegu wiazek elektrycznych po drugie zamiast krytyki w stylu mechanik ksiazkowy radze bardziej sie przyłozyc w matizach starszej generacji rzeczywiscie czujnik połozenia wału był w aparacie i czesto były z nim problemy w nowszych matizach z silnikiem 4 cylindrowym a takie tez jezdza po naszych...
http://www.datasheetcatalog.com/datashee...
Witam . Chciałam wczoraj odpalić matiza a on nic , jak przekręcę zapłon wszystkie kontrolki się święcą . Czy to może być wina akumulatora ?
Witam mam problem z moim Matizem taki że gdy uruchomię zapłon i przycisne pedał hamulca włączają się swiatła mijania i nie gasną dopóki nie zgaszę silnika pomocyy dziękuję. :?: w tym momencie przełącznik swiateł nie reaguje na zmianę ani wyłączanie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30... natomist jesli chodzi o odciecie to musisz polaczyc odpowiednio przekaznik ktory jest w komplecie( pomaranczowy z pomaranczowym z centralki zółty z zółtym a 2 czerwone sluza do odciecia obwodu np. tak jak piszesz zapłonu)
No i widzie ze nikt nie ma nic do powiedzenia , hm rozebrałem aparat i smierdzi z niego spalenizna . Auto generalnie chodzi dopuki sie nie rozgrzeje elektronika później podczas jazdy silnik traci obroty i zapala sie kontrolka od silnika . hm nieźle nie ?? Sprawdziłem wszystkie wiązki i wyglądaja ok poszarpałem kablami i zadnych zmian . Generalnie jest...
Zapłon ustawiony?
Gaz sekwencja czy mieszalnik? Jak ci zgasnie to wyciąg wtryski i zobacz czy tryskają. 2 sruby 13mm do wykręcenia i wyciągnięcie listwy wtryskowej. Dodano po 6 W czasie kiedy nie odpala iskra jest na każdym z cylindrów i testowałem też lampą stroboskopową czy zapłon jest w dobrym momencie (jest dokładnie na 10 stopni). Instalację LPG odłączyłem całkowicie...
czy zapłon wyregulowany ?
Problem rozwiązany. Pomocna jest instrukcja AMX G+. U mnie kod serwisowy to 33. Instrukcja wgrania pilotów przebiega następująco. Szybko 5 razy włączamy i wyłączamy zapłon. Dioda miga 3 razy, załączamy i wyłączamy zapłon, dioda miga 3 razy, załączamy i wyłączamy zapłon. (Jesteśmy w ustawieniach serwisowych.) Szybko załącz, wyłącz, załącz, wyłącz, załącz...
Skoro było już u trzech mechaników jak sam piszesz, to coś mi tu nie pasuje. Żaden nic nie zauważył, nic nie powiedział? Może zapłon ustaw na początek, tak?
kolego sprawdź silniczek krokowy. w matizie a jeszcze z gazem siadają szybko. włącz zapłon na 10s następnie wyłącz, później włącz i zastartuj na krótki czas, wyłącz i włącz ponownie i zapal, jeżeli ustąpiło znaczy silniczek krokowy, natomiast jeśli nie możliwe że całkiem się zacioł lub podeszło coś między grzybek a obudowę przepustnicy.
Na diodzie widac czy imo działa czy jest zablokowane. Po przekreceniu kluczuka w pozycje zapłon dioda ma zgasnąc. Jezeli swieci sygnałem ciągłym to zablokowane imo
prosta logika,tak jak ktos tu napisal powyzej,zauwaz ze wałek rozrzadu obraca sie 2 razy wolniej od wału korbowego,aparat zaplonowy jest " napędzany" wałkiem rozrzadu,silnik jest 4- suwowy,czyli zapłon jest co 2 obroty wału korbowego na danym cylindrze,czyli styk w kopółce na 1 cylindrze tez musi sie powtarzac co 2 obroty wału korbowego ,a jeden obrót...
Nie zapomnij o smoku i pompie paliwowej warto byłoby zmierzyć ciśnienie w listwie paliwowej. O smoku? Mówisz o smoku miski olejowej? Zapchany? To raczej odpada bo przerywa jak by mu brakowało pb i prychał z tłumika jak by świece tak że raczej smok to nie. Czytałem może być wiele, czujnik położenia wału, krokowiec, przepustnica, zapłon tz palec itd...
Odłącz wtyczkę ciśnienia oleju,załącz zapłon (kontrolki świecą w liczniku) dotknij zdjętą wtyczką do masy powinna zapalić się kontrolka oleju,brak świecenia kontrolki na zimnym silniku świadczy o przerwie w instalacji .Jeśli świeci to czujnik ciśnienia oleju do wymiany.:D
Niekoniecznie. W większości aut wskaźniki spadają na zero, gdy zapłon jest wyłączony.Musiałby wiedzieć, że w Daewoo jest inaczej.Skoro to kogoś uszczęśliwi to -czemu nie :)
To normalne w matizach, jeśli jest aparat DAC. Ustaw zapłon na lampę stroboskopową a problem może ustąpić (o ile sonda działa poprawnie) . Możesz przy okazji zrobić kontrolę stanu kopułki i palca bo to też stały temat w tych autach
Wrzucam co i jak na zdjęciach i schemacie.. Bzepieczniki z wnetrza auta zaznaczylem strzalą które nie działają.. Bezpieczniki te ktore sa w komorze silnika zaznaczylem klamrą na których jest 0 napięcie. A bezpiecznik który zaznaczyłem strzałką w komorze silnika (na schemacie f18) wyciągnąłem bo wg schematu to bezpiecznik zapasowy więc mówie zamienie...
Witam. Pewnie 1500 jeśli nie masz klimy. Tak na szybkiego to możesz wykręcić wszystkie świece, ściągnąć kopułkę aparatu zapłonowego , ustawić , kręcąc wałkiem rozrządu palec w położeniu ,gdy iskrę dostaje 1 świeca i sprawdzić czy tłok 1 jest w tym momencie u góry , to samo powtarzasz do świecy 2 i 3. Wkładając aparat zapłonowy wsadziłeś dobrą stroną...
zapłonu nie ustawiałem . w momencie składania i regulacji zaworów . w momencie kiedy 1 tłok był w max położeniu u góry palec wskazywał iskrę na pierwszy. czy jesli zakręcę go na rozruszniku a aparatem pokręcę w góre w dół jest szansa ze załapie w jaki dokładny sposób ustawie zapłon
Witam, pomocy w matizie 2000 r padła pompa paliwa, przynajmniej tak na to wskazywało ba silnik po ok minucie tracił obroty i przestawał pracować, wymieniony sam silniczek pompy o było ok, po 15 minutach pracy silnika wyłączam zapłon przekręcam ponownie start i szok, silnik nie daje się uruchomić brak iskry co lepsze brak błędów w kompie (JEDYNIE 1500...
zapłon matiz matiz przekaźnik zapłon czujnik zapłon matiz
pokrywa silnika dolna lexia sterowniki interfejsu zestaw imprezy
energia termojądrowa silnik odkurzacza samsung
Motus Scooty 10 Plus – natychmiastowy start po manetce gazu, tryb zero-start, ustawienia i diagnostyka Dekoder Cyfra+ resetuje się po każdym włączeniu