Teoretycznie powinno się zgadzać, ale to w końcu VAG więc rożnie bywa. Dla pewności lepiej wymontować 1 lub 4 wtryskiwacz/świecę, najlepiej czujnikiem zegarowym wyznaczyć GMP i sprawdzić czy się zgadza z 0 na kole zamachowym.
Tak jak kolega wyżej pisał - pompa wtryskowa rozdzielaczowa, początek tłoczenia to 12° przed GMP a na czujniku zegarowym 1mm.
Początek tłoczenia dla silnika D0824LFG01 wynosi 3°+1° przed GMP. Na kołnierzu pompy szukasz oznaczenia 4-4 i w tej pozycji ustawiasz koło zębate pompy. Wkładasz pompę do silnika, mocujesz czujnik zegarowy i na fasolkach ustawiasz pompę tak aby przy 3° przed GMP czujnik pokazywał dokładnie 1mm. I po sprawie.
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Pompę ustawiasz na zero czyli wał w GMP. Czujnik zegarowy masz?
przy minimalnym przesunięciu kątowym na tej średnicy, czas rozrządu już nieco się przesunie I co, nie wiesz jak temu zaradzić? Ręce opadają.... Robisz nowy rowek, ciasny. Potem wkręcasz czujnik zegarowy zamiast świecy - ustawiasz tłok w GMP. Nanosisz cechę na kółko. Oczywiście pod warunkiem że oryginalna cecha pokazywała GMP pierwszego cylindra.
Z racji tego, że i tak ciekło z pokrywy klawiatury odkręciłem pokrywę oraz dźwigienki na pierwszym cylindrze. Ustawiłem mniej więcej gmp, odpiąłem sprężynę zaworową, oparłem zawór o tłok i czujnikiem zegarowym ustaliłem GMP na zaworze.
Na wałki zwykły płaskownik albo suwmiarka. Na wal specjalna blokada,którą wkręca się z tyłu silnika ,bliżej koła pasowego, za półośką . Także trzeba zainwestować w min.w blokadę wału. Nie ,wiertło ani śruba nie będzie. No chyba że czujnik GMP zegarowy w świece.
Potrzebny jest trzpień blokujący wał lecz nie znam jego wymiarów lub wykręcamy świecę zapłonową pierwszego cylindra i najlepiej czujnikiem zegarowym ustawiamy gmp i z tyłu wałków rozrządów w wycięcia wkładamy blokadę jeżeli ją posiadamy lub płaskownik o podobnej grubości rowków wałków rozrządu.Pozdrawiam.
Kółko wałka rozrządu ściągłeś ze stożka na czas ustawiania? Opór na pompie będzie, co 1/4 obrotu przeskok, tłokorozdzielacz ma dwie silne sprężyny, cofające go w dołki tzw. fali. Wyjmij wrtryskiwacz 1 cylindra, wsadź w to miejsce suwmiarkę, "zero" w okienku skrzyni biegów ma się pokrywać z GMP. Potem wykręć śrubkę na szczycie głowicy pompki i zaaplikuj...
Witam. mam problem z zapłonem w silniku rzekomo loncin 200. Wszystkie części i wymiary pasują do loncin 200. problem polega na tym iż, zapłon jest przedwczesny a mianowicie w miejscu zaznaczonym na obrazku. chciał bym was poprosić o pomoc w ustaleniu przyczyny. jestem mechanikiem i od tej strony silnik rozebrany i poskładany zgodnie ze sztuką. Ale miałem...
Jak śruby odkręcone, to zwaliłbym głowicę, sprawdził zawory, dal nowa uszczelkę pod głowicę. Przy okazji sprawdził czujnikiem zegarowym GMP, wystawanie tłoków i czy sa już duże pęknięcia miedzy zaworami 😉 Pompę wtryskowa i wal się ustawia na znaki, a walek rozrządu na znak ( ale to orientacyjnie, bo kolo walka rozrządu nie ma klina) i przy luźnym...
Kolego Grzeniuw kąt 5-6 st. zgadza się na wszystkich cylindrach. Znaki na kole gmp sprawdzałem czujnikiem zegarowym na tłok ok. kąt 24 st. kątomierzem na wale i ok. Mam podejrzenie że da 2 cyl jest grubsza uszczelka pod głowicą. Nie pali dobrze paliwa ewentualnie wtrysk, głowica.
Jeśli chodzi Ci o określenie GMP na kole zamachowy, jak nie masz pewności co do oznaczeń to wykręć sobie świecę żarową z pierwszego cylindra (najlepeij w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy)ale jeśli nie posiadasz czujnika przy zachwaniua szczególnych środków ostrożności można włożyć cienki sztywny drut i obserwować jego ruch. Przy najwyżej wysuniętym...
GMP tłoka sprawdziłem na podstawie wskazań czujnika zegarowego. Pokrywa się z GMP wałków, więc nic nie może być przestawione :( Silnik nadal pracuje nierówno i wywala check-a. Dziś spróbuję sprawdzić na kompie jaki błąd wywala :( Jakaś masakra :(
Objawy po nagrzaniu odpala i gaśnie (jak przy blokadzie immo). Pierwotnie podejrzewałem przewody do czujnika lub sam czujnik. Okazało się że rozrząd przestawiony (na granicy). Po rozgrzaniu łańcuch trochę się wydłużał i przesunięcie wychodziło poza dopuszczalny zakres. Rozrząd sprawdzony przez blokady na wałkach (wykręca się zaślepki i można zobaczyć...
A dlaczego w ogóle była wyciągana ta pompa?? Oraz czy początek tłoczenia odczytany czujnikiem zegarowym przy 5 stopniach po GMP zgadza się z tym wybitym na tabliczce znamionowej pompy??
Tak na łańcuchu, złożone z pomocą czujnika zegarowego (pierwszy tłok w GMP) a wałki ustawione dokładnie na punktach...
Pompę ustawiasz czujnikiem zegarowym wkręconym w jej głowicę (między wyjścia na wtryskiwacze). Czujnik ma wskazać 1mm wznios w GMP (+/- 0,02mm).
Ustaw tłok w pierwszym cylindrze w GMP( najlepiej przy pomocy czujnika zegarowego),zdejmij osłony wałków, i przy pomocy blokady sprawdź ponownie ustawienie rozrządu. Może uległ przestawieniu przy dokręcaniu śrub kół zębatych.
Rozrząd ustawiłem zwyczajnie. Zrobiłem znaki zanim pozbyłem się starego paska. Po zdjęciu pokrywy nad zaworami mamy dokładne znaki jak mają być wałki ustawione, czujnikiem zegarowym ustawiłem wał idealnie w GMP. Potem sobie sam wykonałem strzałki tak aby na wale korbowym zachować GMP i już nie kożystać z czujnika zegarowego. Do górnego koła dopasowałem...
Koła zamachowe są rozmagnesowane (lata robią swoje) Ustaw zapłon na 3mm przed GMP Czujnik zegarowy lub ostateczność suwmiarka. Przy słabych magnesach lepiej jest ustawić przerwę na przerywaczu na 0,2-0,25mm. Silnik lepiej reaguje na gaz.
Najdokładniej ustawisz czujnikiem zegarowym wkręconym zamiast świecy(trzeba dorobić odpowiednie mocowanie). Łapiesz GMP,zerujesz czujnik, cofasz ze 10 mm i jedziesz aż 3 mm do góry ma być punkt rozwarcia sprawdzone albo żarówką albo omomierzem. 0,4 ustawiasz na max otwarcia czyli już kilka mm po GMP. Wyprzedzenie tak jak piszesz ,całą podstawą regulujesz.
Tłok w GMP ma położenie w kilku stopniach przy zachowaniu tego samego położenia. Żeby sprawdzić początek GMP można użyć czujnika zegarowego przyłożonego do zaworu, który ten będzie jednocześnie przyciskany przez dźwignie w celu wykrycia GMP. Można ściągnąć głowice i też pod czujnik. Zawsze tak ustawiam tłok, potem zaznaczam sobie cechy na kole pasowym....
Tylko działanie odpreżnika to nieraz uchlenie zaworu dolotowego na 0.2- 0.5 mm. Bez czujnika zegarowego nie zauwazysz czy było lekkie uchylenie ok70- 90 stopni przed GMP.
Tylko wałem za mocno nie myrdaj żeby ci zawór do cylindra nie wpadł. Jeśli masz możliwość dobrze było by mieć czujnik zegarowy jest precyzyjny. Jak znajdziesz GMP wykręć rozrusznik, dorób w jego miejsce znacznik tak by za każdym razem był montowany tak samo. Przenieś sobie trwale GMP na koło zamachowe a sam kąt wyprzedzenia wtrysku przeliczysz dzieląc...
nic nie widze w informacjach które posiadam aby to oznaczenie odpowiadało bądż służyło do ustalenia GMP do ustalenia tego jest czujnik zegarowy... możesz dla pewności zbadać jak kolo wygląda klin . ale po mojemu to nie potrzebnie się tym przejmujesz to jest tylko do rozrządu.
Nie lepiej wykręcić świece żarową i ustawić gmp Stara metoda śrubokręt wkładasz i ustawiasz W passacie było jak pamiętam przy krawędzi dolnej To taka robota trochę po januszowemu nie sądzisz. Gdybyś napisał o czujniku zegarowym to tak. Ciekawe czy byś ustawił śrubokrętem i zero się pokrywało idealnie ? Ja z tego co pamiętam to ustawiałem zawsze pół...
Silnik 1.9 TD podaje za programem Moto Profil silnik rozgrzany , bieg jałowy 13 stopni przed gmp ja bym jednak zrobił czujnikiem zegarowym
Tolerance nie ma takiego silnika w 3, jedynie dla AEY jest podany skok tłoczka, wartość 0,89 +/- 0,02 mm przed GMP.
Zapłon ustawia się przez obrót pompy wtryskowej,ale trzeba do głowicy pompy wkręcic czujnik zegarowy i według niego ustawiac.Wartośc 0,55mm w GMP.
Jeżeli mnie pamięć nie myli to w motorynce 3mm przed GMP się ustawiało i silnik chodził tak jak trzeba.
USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
Zdejmij pasek trąć lekko wałkiem rozrządu i sam się ustawi we właściwym miejscu, wał ustaw w GMP najlepiej wkładając czujnik zegarowy przez otwór świecy. Wtedy sprawdź jak to się ma do znaków. Sprawdzałeś w ogóle w jakim stanie jest klin dolnego kółka?
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
Z jednej strony autor chyba oczekuje zbyt wiele, z drugiej tutaj mechanicy praktycznie nic nie sprawdzili... Ja w "swoich" starych gruzach po kolizji z powodu rozrządu zdejmowałem głowice. Sprawdzałem czujnikiem zegarowym z grubsza, czy w GMP każdego tłoka odległość jest identyczna z płaszczyzną bloku. Sprawdzalem stan zaworów, klinów. Szczelność zaworów...
Problem w tym że wał lekko się waha gdy tłok jest w GMP nie poruszając nim i bez przynajmniej czujnika zegarowego metodą na patyk znaleźć idealnie ten punkt będzie praktycznie niemożliwe.
Dla pompy Bosch VE 4/9 F 2300 R 433 ,czyli tej co powinna występować przy twoim silniku, wznios tłokorozdzielacza pompy przy pierwszym tłoku cylindra ustawionym w GMP wynosi: wartość dopuszczalna 0,83 do 0,97, wartość regulacyjna 0,9 ± 0,02 (w mm). Pozdrawiam.
Kupujesz osadkę do czujnika zegarowego do dedykowanej pompy , wkręcasz w miejsce śrubki wykręconej z głowicy pompy wtryskowej w miejscu podłączania przewodów wtryskowych . W książce znajdziesz skok tłoka rozdzielczego który masz uzyskać i odczytać za pomocą czujnika . Ustawiasz silnik w GMP 1 cylindra , montujesz czujnik zegarowy z naprężeniem np 5mm...
Moim zdaniem znaki trzeba mieć ustawione już przed rozbieraniem choćby kontrolnie czy nie jest coś "podrutowane". Ustawiając wałek i pompę to znak na kole 100% by się sam znalazł ;D.I kolego żeby szukać GMP trzeba mieć czujnik zegarowy ,chyba że zrobisz na śrubokręt to nie mam pytań.
Jest na to prosty sposób. Wsadź zamiast świecy czujnik zegarowy. lub suwmiarkę i ustaw na 2,5mm przed GMP. Zaznacz kreską (pisak) podstawa / koło. Podłącz prosty stroboskop i przestawiając podstawę zgraj znaki. Masz wtedy zapłon ustawiony bardzo dokładnie.
Schemat ustawienia rozrządu jest, ale nic o pompie. Toku74 jeśli możesz to sprecyzuj to wstępne ustawienie pompy, czy można ją zablokować jakaś śruba? I teraz jeśli źle myślę to mnie poprawcie. Wkładam pompę, ustawiam rozrzad, montuje czujnik zegarowy, kręcę silnikiem w lewo do momentu jak czujnik przestanie się ruszać, zeruje czujnik, następnie blokuje...
Źle ustawiony rozrząd. Niestety nawet znakom nie można wierzyć bo już kilka razy widziałem obróconą zębatkę na wale. Jedyny pewny sposób to czujnik zegarowy lub śrubokręt w miejsce świecy i tak wyznaczyć GMP a potem porównać to z mijanka zaworów (czy jest na środku ). Mijanka zaworów to moment w końcu suwu wydechu i początku suwu ssania (GMP). Gdzie...
www.google.pl ale moge ci zdradzić że dla 1,8 tds czujnik zegarowy wkręcony w tłokorozdzielacz pompy wtryskowej przy zablokowanym wale korbowym w GMP ma wskazywać 0,60 mm plus-minus 0,02 mm
Nie wiem dlaczego ale mój simson też nie chodzi na ustawieniach fabrycznych. Kiedy ustawie zapłon na 1,4 mm przed GMP gaśnie. Jak wyprzedze jest lepiej. Powiem tylko że zapłon ustawiałem z bardzo dużą dokładnością (czujnik zegarowy z dokładnością do 1 µm i multimetr z testem ciągłości obwodu do przerywacza). Najlepiej pracuje przy ok 3mm przed...
Tez kiedys probowalem ustawic GMP w tym silniku za pomoca preta i nie udalo mi sie zrobic tego precyzyjnie. Po czasie okazalo sie ze pomylilem sie o 2 zeby czyli calkiem sporo. Miedzy czasie okazalo sie ze silnik jest przytarty na jednym cylindrze wiec wiadomo - demontaż silnika, remont a GMP ustawilem za pomoca czujnika zegarowego przy zdjetej glowicy....
Ale jak ściągniesz pokrywę zaworów to widać znaki? Nie robiłem nigdy to nie wiem dokładnie. Bo zamiast znaków na dole możesz wkręcić czujnik zegarowy w 1 albo 4 cylinder i ustawić je w gmp a na walkach znaki powinny pasować
Jak pompa wtryskowa rotacyjna BOSCH to trzeba wał korbowy obrócić w przeciwną stronę od położenia GMP lub OT o ok. 25* i w tej pozycji wyjąć i wkładać. Czasami na kole zamachowym są oznaczenia niemieckie OT i PO to pompę wstawiamy przy ustawieniu na PO przed OT czyli przed polskim GMP. Potem korygujemy ustawienie z pomocą czujnika zegarowego.
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Są co najmniej trzy grubości (oznaczane dziurkami lub nacięciami) co 0,1 mm. Mierzy się wystawanie każdego tłoka w GMP ponad blok (najlepiej czujnikiem zegarowym) i na podstawie najwyższej wartości dobiera się uszczelkę. Czasem też potrafią skopać głowice i wpuścić gniazda zaworowe za głęboko i efekt ten sam. Głowica ma być plaska a zawory maja wystawać...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z przepalaniem w mojej mztce, świeca jest ciągle mocno brązowa lub czarna niezależnie jaką bym świece wkręcił i co bym robił. Obecnie jeżdżę na NGK B8HS bo w końcu na jakiejś jednej muszę jeździć. Filtr powietrza nowy, gaźnik BING 84, zapłon elektonik, cewka iskrowa nowa, kabel BERU, fajka NGK z opornikiem 5, remont...
Punkt zapłonu jest 3 mm przed GMP, czyli wtedy mają się otwierać platyny a szczelina wcale nie jest taka istotna ważne żeby się wyraźnie otwierały i zamykały, czasami jest potrzeba żeby improwizować, bo sprzęt jest zużyty albo kiepskiej chińskiej jakości. Zalecają 0,4 mm, ja nigdy tego nie mierzę, obecnie do takich celów używam czujnika zegarowego i...
Właśnie zrobiłem identyko jak w tej instrukcji z linka. Tam jest żeby ustawić w GMP, czyli wsadzić ten kołek w blok i później zamontować pompę. I ja właśnie tak zrobiłem. Wkręcałeś czujnik zegarowy w pompę wtryskową ? dymi mocno na biało przy odpaleniu na zimnym Typowy objaw za późnego kąta wtrysku.
Podczas wymiany uszczelki trzeba dokładnie dobrać jej grubość w przypadku VW są trzy grubości może założył nie właściwą, następną sprawą może być nie regulacja pompy wtryskowej ale jej ustawienie trzeba do tego celu mieć czujnik zegarowy z tulejką dla tego silnika jest chyba 0.9 mm przed GMP
Witam, można to zauważyć po regulacji luzu na zaworach,obracając silnik ręcznie bez założonej świecy zapłonowej, w suwie spreżania można zobaczyć sam moment uchylenia zaworu przed GMP w celu obniżenia kompresji ,pod warunkiem że jest on sprawny ,o ile dobrze sobie przypominam powinien on obniżyć kompresję z około145psi do 80psi, co pozwala na bezproblemowy...
Bo przeważnie problemem nie jest rozrusznik a dekompresator w silniku. Niestety malutki rozrusznik nie jest wstanie bez dekompresji zakręcić silnikiem około 500ccm w jednym cylindrze (ta sama pojemność pojedynczego tłoka co w 2 litrowej benzynie) z mniejszym kołem zamachowym. Niestety dekompresator to precyzyjne ustrojstwo i gołym okiem nie sposób stwierdzić...
ok dzięki lecz, jaka jest procedura chodzi mi o np: z prawdopodobnie golfa piszę z pamięci.... wkręcić czujnik zegarowy z średnią przedłużką na głębokość ok 1,4 mm ustawić GMP obracać wałem w przeciwną stronę aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać i odczytać wartość która jest kątem ( to tak bardzo ogólnie ) a tak apropo czy maksymalne wychylenie...
przydałby się czujnik zegarowy i kawałek sreberka między platynki. Ustawiasz 4mm maksymalne rozwarcie na platynkach potem wkładasz sreberko i ma się dać wyciągnąć 1,8 mm przed GMP. Jak nie to kręcisz podstawą. Ogólnie w tym zapłonie wszystko zależy od jakości platynek, które teraz robią z byle czego i styk się szybko wypala.
ASO czasem nie luzuje kół w czasie wymiany paska. Jeśli był ustawiony poprawnie i jest identyczny jak poprzedni tzn. taki sam zamiennik to metoda podziała. Niejeden ustawia na mazaki i też często działa, o ile poprzednik źle nie zrobił. Jak dla mnie lepiej widać GMP na zegarze, znacznie precyzyjnej, u góry a nie na dole, dlaczego więc z tego nie skorzystać?...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Zapłon możesz sprawdzić też np. z pomocą suwmiarki lub czujnika zegarowego, ale musisz wiedzieć, ile mm przed GMP ma nastąpić zapłon. Czynność ustawienia wykonaj starannie, bo od tego m.in. zależy poprawna praca silnika. Czy silnik się przegrzewa, bo taki objaw może świadczyć o potrzebie wyregulowania zapłonu. Z uwagi, iż masz silnik 2T, to sprawdź,...
Opóżniłem lekko kąt wtrysku i okazało się że auto nie ma takiego ducha jak przed regulacją praca silnika wydaje mi sie że pracuje ciszej ,ale nadal czuć ten zapach spalin.Więc ustawiłem jako pszyspieszony czujnikiem zegarowym na wartość 0,85mm skok tłoko rozdzielacza pompy w położeniu wału korbowego silnika GMP na znaku i jakby emisja tych spalin zmniejszyła...
Proponuję zacząć od przepatrzenia aparatu zapłonowego: -przeczyszczenia styków przerywacza -sprawdzenia kondensatora -sprawdzenia przewodów- czy nie są poprzecierane Dopiero wtedy za pomocą czujnika zegarowego bądź suwmiarki należy ustawić zapłon na 3mm przed GMP(pomocna będzie żarówka podłączona do przerywacza lub bardziej profesjonalnie - lampa stroboskopowa)...
iskra jest naprawdę ładna Jaki kolor, jaka przerwa na elektrodach? zapłon jest ustawiony jak powinien być Ile przed GMP? I czym ustawiony śrubokrętem, czy czujnikiem zegarowym? przerwa na przerywaczy książkowa Czyli ile? Styki wyczyszczone? Kondensator wymieniony? kompresja też jest książkowa Czyli ile? sprawdzałem już na kilku świecach Załóż Iskrę...
Czujnik zegarowy musisz mieć z przedłużką , wkręcany w głowiczkę pompy, do tego blokadę wału, ustawiasz zgodnie z instrukcją producenta. W ogólnym zarysie ustawia się skok wstępny tłokorozdzielacza, na ułamek milimetra przed GMP.
Witam Koledzy. brakuje mi pomysłów na rozwiązanie tego problemu, i tak: kupiłem Polo z 1.4FSI (AXU) oczywiście przeskoczył łańcuch rozrządu, posypały się zawory itd. zrobiłem głowice, do tego nowy łańcuch, koła zębate wałków rozrządu, koło zębate wału, nowy napinacz, ślizgi i wymieniłem zimering wału korbowego z tylu silnika z pierścieniem obrotów wału....
Normalnie, przepustnica dzwoni dość głośno. A w jakich? a choćby w ETz-tkach, i w sumie w każdych o podobnej konstrukcji. To normalna rzecz że dostają luzu. Wystarczy włożyć palec od strony filtru powietrza i ją docisnąć do ścianki, jak przestanie to było to. A jak ustawić zapłon, to trzeba mieć przede wszystkim czujnik zegarowy. Ustawiasz wyprzedzenie...
BANANvanDYK - przyznaję, że wcześniej nie do końca zrozumiałem o co chodziło i skupiłem się na tym, czy mój stroboskop poprawnie pokazuje moment zapłonu. Tobie zapewne chodziło o coś nieco innego . Podejdź do zagadnienia w najprostszy sposób - jeśli nie masz czujnika zegarowego, posłuż się suwmiarką włożoną do cylindra - ustaw punkt otwarcia platynek...
Witam. Poszukuję przyrządów do obsługi, montażu, regulacji układu wtryskowego w silnikach SAME DEUTZ głównie chodzi mi o serie 1000. Gdzie mógłbym takie przyrządy kupić? ewentualnie podobierać i zkompletować z innych zestawów narzędzi dla samochodów osobowych/TIR itp. Albo nawet dorobić własne blokady i podstawki?? Może ktoś sobię takie skompletował?...
Ja mam inny problem z podobnym sprinterem: ustawilem rozrzad na znaki, potem cofnalem kolo zamachowe o na 12* przed GMP i wlozylem rotacyjna pompe wtryskowa ustawiona na krociec "A". Pozniej ustawilem pompe na 0,9 na czujniku zegarowym. Silnik odpalil bez problemu, ale pracowal glosno, twardo i nie mial mocy. Przestawilem pompe na sluch i teraz silnik...
Sęk w tym że sie nie da pompa ma tylko 1 znak mogłem przestawić wał o 360o ale próbowałem w obu możliwych ustawieniach ( z lenistwa nie zdejmowałem pokrywy zaworów żeby sprawdzic czy w GMP jest mijanka na 1 ale skoro jeździł wczesniej załozyłem że przód rozrządu jest ok) więc problem lezy gdzie indziej. szukam czujnika zegarowego jak ustawie wg jego...
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
Odprężnik ciężko zobaczyć czy działa. Dopiero montaż czujnika zegarowego jest w stanie wyłapać uchyl zaworu lub jego brak. Ale jak pisałem wcześniej jak nie ma oporu po wykręceniu świecy znaczy że odprężnik nie działa prawidłowo. Niestety te silniki to ponad 0,5 litra pojemności w jednym cylindrze. Czyli ekwiwalent 2 litrowego silnika z samochodu i...
Pytanie co pokazuje czujnik zegarowy. Na pompie jest podana wartość i taka powinien pokazywać zegar kiedy silnik jest w gmp. Masz to link do narzędzia. Jest to narzędzie nazwane jako zestaw do ustawiania początku tłoczenia. Trochę czytałem o tym i jeśli auto ma złe ustawiony początek tłoczenia, to aby zapalilo komputer z każdym obrotem zwiększa dawkę...
Samochód do początku marca pracował w takim stanie jak w powyższym opisie. Zachowanie przypominało opis w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Przed włączeniem na luz przełączałem na benzynę, a na gaz na trzecim biegu przy dłuższej jeździe i dało się jeździć. Jednak uszkodziło się sprzęgło. Zwiększający się poślizg sprzęgła...
Pompa rotacyjna, jednak bez miejsca na zablokowanie wałka. Pompę wyjęliśmy na pałę, sądząc, że po pierwsze będzie możliwość zablokowania wałka pompy w tłoczeniu na pierwszy cylinder a po drugie, że są gdzieś znaki na kole zamachowym pozwalające ustawić tłok pierwszego cylindra na GMP. Nie jestem również pewien czy wartość 1 mm dla czujnika zegarowego...
Ustawiasz górny martwy punkt. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowicę pompy tak żeby wskazówka wychyliła się o conajmniej dwa milimetry. Teraz kręcisz wałem przeciwnie do jego obrotów do momentu, aż wskazowka zegara przestanie sie ruszać. Zerujesz czujnik i kręcisz zgodnie z praca silnika do momentu, aż zablokojesz wał w GMP. Odczytujesz o ile wskazowka...
Witam ciagnik lamborghini z silnikiem Same 1000.6W1. Pytanie dotyczy uszczelki pod głowicą. Glowice oddałem do planowania, wróciły i teraz zastanawiam się nad grubością uszczelki pod głowicami. Do wyboru mam 1.2mm , 1,4mm oraz 1,6mm. Wczesniej na pięciu cylindrach miałem uszczelki grubości 1,2mm, a na jednym cylindrze 1,4mm. Pomierzylem czujnikiem zegarowym...
Koło ustawia się na zero nie jak opisałeś powyżej 3-4 stopni a czujnikiem zegarowym ustawia się wartość nabitą na pompie Czy dobrze się rozumiemy? Wg mnie powinno być tak: Wartość nabita na pompie oznacza początek tłoczenia który ma się zgrać po zamontowaniu pompy z wałem będącym wtedy w pozycji od 3-4 stopnie za GMP. Możliwe że myślimy o tym samym...
Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę". tak to powinno się robić Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy...
potrzebujesz blokad do tego silnika bo ma pływające koła tzn. wał w gmp za pomoca blokady którą wkreca sie pod alternator w miejsce korka na klucz 10mm, listwa na wałek, śrube koła wałka luzujesz,uderzasz w koło żeby ze stozka zeskoczyło i sie lużno obracało, pompe blokujesz czpieniem o sr, 6mm luzujesz 3 śruby na kółku i jak wszystko jest juz luzne...
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
Witam, Dostałem Astre od klienta, płyn mieszał się z olejem, okazała się pęknięta głowica, jestem na etapie skadania, Jak poprawnie ustawić wałek rozrządu (dziura w nim na powierzchni styku z kołem zębatym ma patrzeć do góry ?), instr z autodaty widzę ale nie jest mi w 100% jasna, czujnik zegarowy mam, czy potrzebna do jego specjalna podstawa ? jak...
Witam. Przyłączę się do tematu. Kupiłem kosiarkę niesprawną z silnikiem Briggs 12,5HP model:286707. Pomimo wielu prób nie udało mi się uruchomić silnika. Sprawdziłem ciśnienie sprężania- 2 bary, czyli bardzo mało, zdjąłem głowicę gdyż myślałem że kompresja ucieka przez tłok, pierścienie. Po zdemontowaniu głowicy zauważyłem że zawód ssący nie zamyka...
Przeprowadzam remont niedawno zakupionego silnika WSK 125 i mam kilka pytań : 1. Gwint w głowicy jest zerwany ,zamierzam go rozwiercić , nagwintować i wstawić redukcję pod gwint świecy zapłonowej .Tylko że ta redukcja będzie miała kołnierz aby ją wkręcić w głowice ok 4 mm i o tyle samo podniesie świece zapłonowe do góry czy to nie będzie przeszkadzać...
No to nieco opisze bo nie jest tak łatwo.... Na kole zamachowym sa dwa znaki. Pompę zgralismy do pierwszego znaku, wał i wałek na drugi znak do GMP. I dupa...nie odpala. GMP był sprawdzany juz nawet przy wykręconym 1 wtrysku więc na 100% jest pewny. Silnik reaczył odpalić dopiero po przyspieszeniu pompy o jeden ząbek.....ale faluje na obrotach a po...
... 190zł to koszt blokad lecz bez czujnika zegarowego. Tyle samo mógłbym zapłacić komuś za ustawienie ale nie oto tutaj chodzi. czujnik zegarowy zapożyczyłem bo bez tego ciężko - chociaż nie jest to niemożliwe. znak jest na kole pasowym od wału - jeśli dorwę aparat to zrobię foto (a nie zamachowym jak wspomniał kolega- przynajmniej nie znalazłem)....
gdzieś już się o tym rozpisywałem (może nawet w tym temacie) ale niech tam... potrzebny czujnik zegarowy (raczej nikt kto się nie zajmuje mechaniką to go nie posiada) czyli przynajmniej suwmiarka (inaczej to się nie da bo i tak wyjdzie na oko) i teraz zapłon (przeskok iskry) czyli początek rozwarcia styków przerywacza ma nastąpić 1,8mm przed G órnym...
To prawda że nie mam lampy do diesela ( mam tylko do benzyny) nie mam też czujnika zegarowego, i chciałbym do maksimum wykorzystać to co posiadam. Na razie nie jestem zdecydowany czy zajmować się dieselami zawodowo, mam dość pracy przy benzynie sprzęt do diagnostyki bezyny, zaplecze logistyczne( schematy dane regulacyjne itp.).Cały czas kupowałem samochody...
Witam, czy ktoś posiada informacje jak spr. ustawienie kąta początku tłoczenia. Bo w informacjach, które posiadam najprawdopodobniej jest błąd. Mam taki opis w skrócie: 1. Odkręcamy zaślepkę na imbus na górze pompy 2. Ustawiamy w GMP 1 cylindra, kreska na kole zamachowym powinna się zgrać z oznaczeniem 0. 3. Wkładamy czujnik zegarowy lub trzpień. 4....
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Witajcie, Mam mały problem i nie mogę go rozwikłać. Założyłem sobie zapłon CDI do WSK 125, chcę ustawić wyprzedzenie za pomocą lampy stroboskopowej. Niestety ale nie jestem pewny w jaki sposób to zrobić, aby było OK. Posiadam impulsator z jednym przewodem, czyli masa to obudowa impulsatora. W takim przypadku iskra występuje na początku czy na końcu...
306 RESTYL KOMBI 5DRZW 1.9 D (XUD9) BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model306 RESTYL Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)08038 82 1 0047 Data Początku Gwarancji01.01.1990 NRE(homologacja)e2*93/81*0146*01 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU306 RESTYL TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM...
czujnik zegarowy czujnik zegarowy pompa czujnik zębaty zegarowy
kosiarki rotacyjne obwody drukowane excel wykres sinus
platan prima program skuter yamaha
Orange Światłowód 600 Mb/s zwolnił do 3 Mb/s na Ethernet – FunBox, ONT, diagnostyka Skoda Fabia 1.9 SDI szarpie silnikiem, kopci na czarno, praca na trzy cylindry