0,55 mm na króćcu A.
Słuchaj trans serwis, w autkach siedzę od 78r. Ale jakie to ma znaczenie? Zegarek a, potem vag.
Nie wkręcałem czujnika zegarowego. Pompa przyszła zablokowana z regeneracji i liczyłem, że jest ustawiona prawidłowa. Czyli co teraz? Nabyć czujnik zegarowy i sprawdzić ten kąt wtrysku?
Czujnikiem zegarowym to ustawia się pompę w zwykłych TD natomiast w TDI-kach odpowiada za to wtrysk sterujący ten z tym kabelkiem .
Pompa Bosch typ VE ustawiana na czujnik zegarowy. Te pompy miały ustawienie na czujniku zegarowym w granicach jednego milimetra.
Początek tłoczenia dla silnika D0824LFG01 wynosi 3°+1° przed GMP. Na kołnierzu pompy szukasz oznaczenia 4-4 i w tej pozycji ustawiasz koło zębate pompy. Wkładasz pompę do silnika, mocujesz czujnik zegarowy i na fasolkach ustawiasz pompę tak aby przy 3° przed GMP czujnik pokazywał dokładnie 1mm. I po sprawie.
Tam nie ma immo więc przekładasz pompę bez obawy o immobilajzer. Nie trzeba nic dopisywać. Tutaj robota jest raczej mechaniczna. Do przekładki pompy potrzebne są blokady do rozrządu i czujnik zegarowy by ustawić pompę. Jak będzie ustawiona poprawnie to odpali bez problemu. W BMW immo odcina reż rozrusznik więc będziesz miał pewność że to nie winna immo...
Na wałku jest sztyft, po wykręceniu czujnika jak wkręcisz czujnik zegarowy możesz sprawdzić ustawienie pompy. Sygnał idzie na zacisk TD tego sterowniczka.
Na czujnik zegarowy
Musisz zdemontować pasek klinowy wraz z jego napinaczem , w otworze po napinaczu odkręcisz nakrętkę koła zębatego pompy i ściągaczem uwolnisz koło zębate od pompy , uprzednio odkręcając śruby mocujące pompę do bloku . Sciągacz można kupić na Allegro lub dorobić , podczas montarzu zwróć uwagę na klin aby dobrze trafił , po zamontowaniu pompy przy pomocy...
Pompę ustawiasz na zero czyli wał w GMP. Czujnik zegarowy masz?
żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
Pompe ustawiasz jak na obrazku a koło zamachowe na znaki i masz ustawienie wstępne dokładnie mozesz wyregulować czujnikiem zegarowym albo sprawdzić przez nastawy podstawowe
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
Jaki masz silnik - to pierwsze pytanie, jakie nalezalo postawic (1.9D, to co najmniej 3 silniki z dwoch rodzin). Pierwszy etap, to dokladne wyregulowanie poczatku wtrysku (w DW8 wystarczy zlozyc na kolki, w XUD trzeba ustawic czujnikiem zegarowym). Drugi, to regulacja pompy (w kazdym silniku nieco inaczej) - dawka biegu jalowego sruba oporowa dzwigni...
Tam potrzeba czujnik zegarowy do pompy albo co najmniej kabelek.A filmików to jest cała masa nie opowiadaj głupot.
czujnikiem zegarowym ustawisz,wkręcasz w pompę czujnik
Ja nigdy nie ustawiam wyprzedzenia początku wtrysku za pomocą cech na kole zamachowym. Często one nie są w tym miejscu gdzie powinny być. Mój sposob: Kątomietrz 360 stopni na koło pasowe. Pokrywa zaworów sciagnięta na pierwszym cylindrze , naciskamy na zawór i wyczuwamy gmp. Od tego momentu zerujemy kątomierz, cofamy kąt o daną wartość i po wkręceniu...
Można ustawić statycznie wkręcając czujnik zegarowy do pompy.
został ustawiony na znak 0 na kole zamachowym Gmp 1 czy 6 cylindra? Pompę ustawia się na czujnik zegarowy. Dla tej pompy odcięcie to 1,0mm Pozdrawiam
czujnik zegarowy w pompę i ustawić porządnie początek wtrysku!!
Kąt początki wtrysku ustawia się przeważnie podkładkami (chudsza podkładka wcześniej ,grubsza później). Co do wykrycia punktu początki wtrysku to czasem jest możliwość założenia czujnika zegarowego na pompę ( w otwór przyłącza przewodu paliwa do wtrysku ) i tam można ładnie złapać ruch tłoka.
Jak to szybko sprawdzić ? Rozebrać i zobaczyć. Przy dziwnych odgłosach z okolic rozrządu radziłbym nie zwlekać. Pompy CAV-oskiej nie ustawiamy na czujnik zegarowy. Pompę blokujesz kołkiem, blokujesz wał, napinasz pasek i dociągasz śruby na fasolkach. te silniki "ponoć" wytrzymują milion km Ale pompy nie.
Witam, pompa wtryskowa na powyższym zdjęciu jest przykręcona do silnika bez możliwości jej regulacji. W żeliwnym uchwycie są okrągłe otwory przez , które przechodzą 3 śruby mocujące pompę, gwint jest w pompie. Chciałem ustawić pompę na czujnik zegarowy ale nie da się jej obrócić. W momencie OT czujnik pokazuje 0,5 mm a silnik twardo chodzi. Jak się...
musisz mieć lampę stroboskopową a lepiej czujnik zegarowy do pompy.
Na pompie nie ma klina, jest tylko miejsce na niego. Dane do ustawienia pompy są wybite na pompie. Teoretycznie nie powinno się nic zmienić przy przekładce i dobrze zablokowanym rozrządzie, ale jak wiadomo łańcuchy się uciągają. I pompę należałoby na nowo ustawić. Wykręcasz zaślepkę na boku pompy, tą o której wspomniał kolega wyżej, wkręcasz czujnik...
A gdzie ten czujnik zegarowy mam w ogóle przyłożyć? pompa na górnej pokrywce niema żadnych miejsc na ten czujnik, a lampa może być od "benzyniaków" czy musi być specjalna?
Nie na ok tylko na pałę. A na ok kręcisz tak by ładnie spalał. Znaki masz na kole pasowym i skręcasz czujnik zegarowy w pompę lub przekręcasz trzpień z blokada. A metodą kropelkową patrzysz na punkt otwarcia.
A nie prościej wkręcić czujnik zegarowy w głowice pompy i ustawić na dana wartość?
ja używam przystawki do diesli Radiotechnika -współpracuje z diagnoskopem i SUSem radiotechniki.osobiście preferuję czujnik zegarowy do pomp boscha tych mechanicznych bo tdi już testerem.
Tak jak kolega wyżej pisał - pompa wtryskowa rozdzielaczowa, początek tłoczenia to 12° przed GMP a na czujniku zegarowym 1mm.
Witam.Ford Transit 94r. silnik 2,5 zwykły diesel pompa wtryskowa Bosch. Na ile mm (na czujniku zegarowym) należy ustawić pompę wtryskową?
Statyczny dokładnie tak samo jak w innym dieslu na pompie wtryskowej boscha. Silnik na "0" i czujnik zegarowy w pompę. O ile mnie pamięc nie myli to powinno być 0,96mm. Jak masz dostęp do lampy lub Modica to można również dynamicznie.
Czujnikiem zegarowym, dlaczego miał pęknąć klin?
Luzujesz pół obrotu nakrętkę przewodu na wtrysku i w czasie kręcenia przy odpowietrzonej pompie paliwo tryska co najmniej na pól metra , jeżeli tylko moczy to coś z pompą . Do regulacji początku wtrysku musisz wyposażyć się w czujnik zegarowy z odpowiednim adapterem i regulować zgodnie z kodem silnika i numerami pompy , tak ustawione musi dobrze pracować...
Witam wszystkich! Poszukuje oprawki czujnika zegarowego (do tej oprawki wsadza sie ten czujnik) do ustawienia kąta zaponu w dieslu. Dokładnie chodzi oprawkę która się stosuje do pomp wtryskowych Lucasa. Moża ma ktos jakiś rysunek teczniczny, albo coś co umożliwi mi wykonanie takiej oprawki
Sprawdzales srube na wale czy nie pusciła? Jak wszystko z paskiem ok, to spróbuj ustawic jeszcze pompe czujnikiem zegarowym.
Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
Witam.Ustaw sobie Kolego prawidłowo kąt wyprzedzenia wtrysku na pompie i będzie po problemie.Mam na myśli ustawienie pompy na czujnik zegarowy a nie na punkty na pompie i obudowie bloku.Takie ustawienie to jest wstępny zabieg do ustawienia zegarowego które prawidłowo pozwoli ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku .
Musisz potem ustawić kąt wtrysku , potrzebny jest czujnik zegarowy i obsadka czujnika wkręcana w pompę .
Panowie, podpowiedzcie proszę na na ile ustawić pompę na czujniku zegarowym w samochodzie POLO 1,9 SDI silnik ASX rok 2000, pompa Bosch. Rozrząd wiem jak ustawić, blokady mam. Z tego co zerkałem to wał na 0 (okienko w skrzyni), wałek na blokadę (płetwa z tyłu) i pompa na blokadę (trzpień w koło pasowe). Ale pytam o czujnik ponieważ pompa jest na fasolkach...
ale wszystko jest na znakach moim zdaniem prawidłowo ustawiony. Tam nie ma zadnych znakow, wiec sprawdz ustawienie rozrzadu i pompy, jak nalezy (kolki i czujnik zegarowy).
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wtrysku. Robi się to przy pomocy czujnika zegarowego mocując go na głowiczce pompy wtryskowej. Zwykły mechanik tego nie zrobi , musisz pojechać do warsztatu specjalizującego sie w dieslach. Ale skoro tacy mechanicy że trzeba im mówic co maja zrobic - to można im powiedzieć , aby jeszcze sprawdzili ustawienie wałka rozrządu...
Ustawiasz przy pomocy czujnika zegarowego z odpowiednią obsadką.
Ustaw pompę czujnikiem zegarowym i będzie uleczony.
Witam, Problem pojawil sie po naprawie pompy. Szukaj wiec w tym kierunku - zle zrobiona pompa, zle utawiona (jaka metoda, taki wynik - ustawia sie na czujnik zegarowy z dokladnoscia +/-0,02 mm), przestawiony rozrzad itd. Wtryski, wiece, cisnienie... to bylby malo prawdopodobny przypadek. Pozdrawiam, Georges
Takie ustawianie pompy jest niedokładne i będą kłopoty z odpaleniem(potrzebny czujnik zegarowy błąd o 0,2mm NA TŁOKU POMPY i silnik ciężko pali)
Pompę ustawiasz czujnikiem zegarowym wkręconym w jej głowicę (między wyjścia na wtryskiwacze). Czujnik ma wskazać 1mm wznios w GMP (+/- 0,02mm).
Blokadę masz tylko na kole rozrządu napędzającym pompę , ale to nie wystarczy aby prawidłowo wyregulować ustawienie pompy. Potrzebujesz czujnik zegarowy z odpowiednim adapterem i minimum doświadczenia jak to wykorzystać .
Teoretycznie powinno się zgadzać, ale to w końcu VAG więc rożnie bywa. Dla pewności lepiej wymontować 1 lub 4 wtryskiwacz/świecę, najlepiej czujnikiem zegarowym wyznaczyć GMP i sprawdzić czy się zgadza z 0 na kole zamachowym.
Czujnik zegarowy w osi tloka pompy (korek miedzy przewodami wtryskowymi).
Rozrzd był dobrze ustawiony ,niestety pompa musiała być ustawiona nie na znak ,przyjechał fachowiec od pomp i ustawił na czujnik zegarowy . Teraz auto pali bez problemu temat można zamknąć
Na kole zamachowym musi być skala - jeśli jest nieczytelna to trzeba zdemontować skrzynię i koło zamachowe i wyczyścić koło lub ewentualnie wymienić. Koło zamachowe ustawiasz na 0 a pompę wkładasz zablokowaną. Dla pewności powinieneś sprawdzić czujnikiem zegarowym czy po obróceniu silnikiem i ustawieniu z powrotem na 0 to co odczytasz na czujniku zgadza...
Berlingo 1,9 dw8 strasznie klepie podczas wejścia na wyższe obory. Rozrząd dobrze ustawiony na czepienie i nawet sprawdzałem ustawienie pompy czujnikiem zegarowym i jest poprawne. w momencie jak pompa jest zablokowana jak wygląda kolejnożć zapłonu na jej wyjściach. Może rurki coś nie tak bo silnik buł zmieniany.
A do czego Vag potrzebny. Czujnik zegarowy wkręcasz w głowice pompy i ustawiasz.
Witam, Mam pytanie odnośnie ustawienie pompy wtryskowej w samochodzie Ford Focus TDDi (chyba Bosch VP30). Ogólnie muszę rozkręcić koło zębate łańcucha z kołem pasowym pompy wtryskowej. Czy przy montażu tego łańcucha wystarczy zablokować wał korbowy blokadą i koło pompy wiertłem o rozmiarze nr 6mm tak jak podaje instrukcja? Czy jednak przy tej operacji...
To pompa Lucas? Nie ustawisz tego prosto, potrzebny przyrząd specjalny. EDIT: A nie, to pompa Bosch. Trzeba wkręcić czujnik zegarowy z tyłu: https://obrazki.elektroda.pl/1704194200_...
Dzień Dobry, Chciałem ustawić pompę wtryskową bosch 0 460 484 056. Chcę ustawić kont wtrysku, jaka dla tej pompy jest wartość na czujniki zegarowym. Gdzieś znalazłem że 0,83. Pozdrawiam i dziękuję
To musi dokładnie napisać o co mu chodzi. Aby ustawić flanszę na czujnik zegarowy, musi mieć wyjętą pompę.
Witam,pacjent jak w tytule 90km, na zwykłej pompie.Rozlecialo się koło aluminiowe na pompie wtryskowej,skutki pogięte zawory.Głowica zrobiona koło na wałku rozrządu zmienione ze względu na scięty klin,koło wału sprawdzone.Kupiłem uzywane koło pompy wtryskowej gdzie są dwa znaki trójkąt i kółko(punkt).Który znak jest właściwy bo zarowno na jednym i drugim...
Raz mi się zdarzyło, że uszkodzony był zawór mechanicznie i kapało z niego paliwo. 99% przypadków leci z pod rozdzielacza, z tego dużego o-ringu, lub też z tego pod duża nakrętką na trójkątny klucz z miejscem na czujnik zegarowy też z tyłu pompy.. Wymiana uszczelek tylko po demontażu pompy, pompa musi stać w pionie, inaczej tego nie złożysz. Najczęściej,...
Jeżeli odpala i pracuje na wszystkie cylindry to źle ustawiona pompa , ustawienie na czujnik zegarowy rozwieje twoje wątpliwości .Dla pewności zmierz ciśnienie sprężania Dwa dni temu zjechał taki u mnie z warsztatu , po wkręconym pasku wielorowkowym .Standardowo głowica do zrzucenia , ślady zaworów na tłokach więc głowica do szlifierza,okazało się że...
Ja wiem jedno.Czy to Dti czy Tdi,tds itp.bardzo ważne jest ustawienie początku wtrysku na czujnik zegarowy a nie jakieś tam odczyty w parametrach. Ma bardzo duży wpływ na rozruch. Zgadzam się w 100%. Sam ustawiałem pompę na czujnik zegarowy i w temperaturze -25° palił na dotyk.
To może niedokładnie pompę ustawiłeś? powinno być tak: Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wmontować czujnik zegarowy w pompę. Obrócić wał korbowy do ok. 30° przed górnym martwym punktem i cofnąć czujnik pomiarowy. Obrócić wał korbowy na 12° za górnym martwym punktem (6° za górnym martwym punktem w systemach sterowania nadciśnieniem)....
Ja rozumiem, ale dla pewności zapytam jeszcze raz. Nie ma znaczenia ile razy obroce kołem pompy? Jeśli będzie się pokrywać otwór na kołek to musi pasować? Tak, zawsze jak pasuje na kołek to wtrysk na pierwszym. W tym silniku, trzymając się instrukcji kolegi Toku 74, prawie zawsze udaje się odpalić samochód bez zabawy z początkiem tłoczenia i na pracującym...
www.google.pl ale moge ci zdradzić że dla 1,8 tds czujnik zegarowy wkręcony w tłokorozdzielacz pompy wtryskowej przy zablokowanym wale korbowym w GMP ma wskazywać 0,60 mm plus-minus 0,02 mm
Pompę ustawiasz czujnikiem zegarowym z odpowiednią obsadką , " przepływomierz jest chyba ok " chyba nie jest ok skoro jest błąd .
mam do kolegów pytanie patrzebuję ustawic kąt wtrysku w mojej asterce z silnikiem x17dtl z 95 pompa bosch czy ktos może mi pomóc i przesłac jaki powinien byc pomiar na czujniku zegarowym kąt wtrysku dodam że pompa jest bez sterownika z góry dzieki
Bez czujników zegarowych nie dasz rady (wałek rozrządu i pompa wtryskowa)
Zapłon ustawia się przez obrót pompy wtryskowej,ale trzeba do głowicy pompy wkręcic czujnik zegarowy i według niego ustawiac.Wartośc 0,55mm w GMP.
Wtryski nie mają nic do tego. Ustaw pompę na czujnik zegarowy na 0.95 mm.
Jeżeli nastawnik nie pomógł, proponuję sprawdzić i wyregulować początek tłoczenia. Pewnie łańcuch już wyciągnięty i pompa wtryskowa nie ruszana. Po ustawieniu pompy (czujnikiem zegarowym ) będzie dobrze palił na ciepło i zimno. Oby!!
A posiadasz czujnik zegarowy z adapterem do do pompy ? http://atlib.info/blog/96-vw-transporter...
podaj kod silnika? Dodano po 17 Silniki 2,5 TDI mają to do siebie,że po każdej wymnie rozrządu trzeba ustawić zapłon. Za nim weźmiesz się za to trzeba sprawdzić czy zgadza się "góra z dołem" rozrząd z wałem. 0 na kole zamachowym i '' płetwa" na rozrządzie - stożek na kole rozrządu. Jeśli już to masz, szukasz cechy na pompie i bez czujnika zegarowego...
Sprawdz ustawienie pompy wtryskowej (potrzebny czujnik zegarowy i przyrzad montazowy).
Popuszcza, a ktoś powiedział że ma lewy gwint? Dodatkowo masz czujnik zegarowy do ustawienia kąta, i jeśli pompa DELPHI to czy masz trzpień, który wkłada się w pompę.
Koło zamachowe na znak OT.Oznaczenie na kole pompy i uchwycie zgadzają się,cofasz wałem do tyłu około 30-40stopni przed górnym martwym punktem,czujnik na 0 i obracasz wałem do znaku OT.Czujnik zegarowy na pompie powinien wskazywać wartość początku wtrysku to jest 0,85mm.Jak nie ma to przestawiasz na kole napędu pompy przykręconego do walka rozrządu...
USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
Mylisz pojęcia dość znacznie. To starsza i dużo lepsza pompa VP37, nie ma w sobie immo. To co określasz błędnie jako VP37, to zawór shut off, czyli gaszący. To na dole, co opisujesz jako VP44, również będnie, to zawór regulacji wyprzedzenia wtrysku. Skoro po jego odpięciu zapala, to coś źle ustawiłeś z zapłonem, albo ewentualnie coś przesterowuje go...
miałeś racje. Przestawiła się pompa a dokładnie obróciło się koło zębate napędu pompy (na wałku rozrządu). Auto już prawie zrobione - potrzebuje jeszcze czujnika zegarowego żeby poprawnie ustawić pompę. Na tą chwila auto odpala ale dymi i nie ma mocy . W zasadzie problem rozwiązany .Szukałem nie tam gdzie trzeba bo przede wszystkim nie spodziewałem...
mam prośbę czy ktoś może mi pomóc i napisać jak ustawić pompę z czujnikiem zegarowym (kąt wtrysku) bo próbuję ale jakies dziwne wartosci mi pokazuje za każdym razem,wiem że powinno byc 0,78-0,85 dzięki
Wyglada mi to na bardzo opozniony poczatek wtrysku. "Podmiana" pompy narzuca regulacje poczatku wtrysku przy pomocy czujnika zegarowego. Drugi mozliwy problem, to marka pompy. Nowy silnik mogl miec pompe innej marki (byly dwie Roto-Diesel i Bosch). Zamiana jednej na druga powoduje bardzo duze przestawienie poczatku wtrysku (inna pozycja szpilek mocujacych...
Kółko wałka rozrządu ściągłeś ze stożka na czas ustawiania? Opór na pompie będzie, co 1/4 obrotu przeskok, tłokorozdzielacz ma dwie silne sprężyny, cofające go w dołki tzw. fali. Wyjmij wrtryskiwacz 1 cylindra, wsadź w to miejsce suwmiarkę, "zero" w okienku skrzyni biegów ma się pokrywać z GMP. Potem wykręć śrubkę na szczycie głowicy pompki i zaaplikuj...
Tą pompę ustawia się na czujnik zegarowy lub na lampę stroboskopową.
Ustawić na czujnik zegarowy na wartość zapisaną na dzwigni pompy i ma być ok,no chyba że coś z pompą nie tak.
Witam , mam problem z wyżej wymienionym motorkiem , mianowicie ustawienie pompy wtryskowej na czujnik zegarowy (0.70) jak i przesunięcie pompy w skrajne położenie lewo prawo nie zmienia mi kąta wtrysku VAG pokazuje w grupie 01 08 04 poz.3ok. 0.4 poz. 4 ok. 17.4 a silnik pracuje bardzo ostro . Ręce mi opadają może jakieś sugestie.
A czy występuje dymienie jak tak to na jaki kolor,a co do ustawienia koła pompy na regulacji mimośrodowej ,ustawia się to czujnikiem zegarowym na wartość napisaną na dzwigni gazu na pompie wtryskowej.
Łopatologicznie prosty silnik, ustaw rozrząd, pompę na czujnik zegarowy, a dopiero potem szukaj dalej, o ile coś zrobiłeś do tej pory.
jeśli chcesz sprawdzić czy pompa jest dobrze zamontowana to ustawiasz wyprzedzenie na wale i w tym miejscu czujnik zegarowy ma wskazywać wartość wybitą na pompie Zgadzam się. Tylko dlaczego sprawdzać można a ustawiać nie? A co jeśli będę korygował zamontowanie w samochodzie i sprawdzał zegarem? Czy to nie jest sposób na poprawne zamontowanie pompy...
Pytanie co pokazuje czujnik zegarowy. Na pompie jest podana wartość i taka powinien pokazywać zegar kiedy silnik jest w gmp. Masz to link do narzędzia. Jest to narzędzie nazwane jako zestaw do ustawiania początku tłoczenia. Trochę czytałem o tym i jeśli auto ma złe ustawiony początek tłoczenia, to aby zapalilo komputer z każdym obrotem zwiększa dawkę...
Bardzo prosto. Podłączasz pod kompa i ustawiasz dawkę paliwa przestawiając nastawnik na odpowiednią. Ustawienie kąta wtrysku: wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy W momencie kiedy znak na kole zamachowym zgadza się ze znakiem na obudowie. Wskazówka musi wychylić się jakieś 2mm cofasz wał tak żeby znaleźć punkt zerowy w pompie. Kręcisz normalnie...
Witam. Chciałem ustawić kąt wtrysku w Mercedesie e290, pompa Bosch, tylko nie bardzo wiem jak? Przybliżył by mi ktoś, jak ustawić kąt wtrysku w tym modelu? Z góry dziękuję. :)
Pompa Lucas,Bosch???.....Wg. mnie korek zamykający otworu kontrolnego do montażu podstawki z czujnikiem zegarowym powinien znajdować się na tarczy czołowej pompy w środku pomiędzy wyjściami końcówek do przewodów wysokiego ciśnienia prowadzących do wtryskiwaczy....
Otwory sa dwa, ale jesli je pomylisz, to nie odpali. Ustawienie pompy na kolki nie wystarcza. Trzeba wziac czujnik zegarowy, skoro jest podejrzenie o niewlasciwa regulacje (spadek mocy). Pompa nie byla zdejmowana?
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
Trzeba przede wszystkim ustawić kąt początku wtrysku, ale to się robi przy pomocy czujnika zegarowego wkręcanego w pompę - zadanie dla mechanika. Można to sprawdzić przy pomocy Vaga -04 Grundeinstellung - 000. I teraz druga pozycja to kąt początku wtrysku, a przedostatnia temperatura paliwa. Trzeba rozgrzać silnik, aby temp paliwa byla okolo 120-130...
Mechor mieszasz strasznie w opisie tego co robiłeś. Prosisz o konkrety. Ja konkretnie cię pytam jak ustawiłeś pompę na czujniku zegarowym. Dokładnie napisz wartość.
https://obrazki.elektroda.pl/5481750500_... Wg katalogu Boscha jest to pompa typu VE a taką pompę ustawiamy przyrządem z czujnikiem zegarowym wkręconym w w otwór po śrubie nr 132 . Procedura ustawienia początku wtrysku jest prosta trzeba tylko mieć przyrząd i znać wartość w mm na jaką ma się podnieść tłokorozdzielacz w pompie.
Posiadam zarówno czujnik zegarowy jak i vcds. Po rozrządzie pompę ustawiam na oko i zawsze odpala, potem po rozgrzaniu do min. 85 stopni zapinam tdi timing i ustawiam na dokładnie. Czujnik używam do 2.4d czy innych nie-tdi
A jaki jest kąt wtrysku? (początek tłoczenia). Można to chyba odczytać przyrządem zegarowym. Teraz to pojechałeś:D A nie można sprawdzić? Mam 2.5 TDi ale R5 z pompą VP37. Tam można wkręcić w pompę przyrząd i sprawdzić ;) Potem można poprawić VAG'iem. Może nie odpala bo kąt wtrysku jest w kosmosie ;)? Jeżeli nie wiesz o czym piszesz to najpierw przeczytaj!...
czujnik zegarowy regulacja pompa czujnik zegarowy czujnik zegarowy pompy
polar demontaż wykrywacz metal monet domofon bticino
skrzynia schemat skrzynia schemat
Wyłączenie automatycznego płukania w ekspresie Krups Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 LPG - Gaśnięcie na skrzyżowaniach