żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
Luzujesz pół obrotu nakrętkę przewodu na wtrysku i w czasie kręcenia przy odpowietrzonej pompie paliwo tryska co najmniej na pól metra , jeżeli tylko moczy to coś z pompą . Do regulacji początku wtrysku musisz wyposażyć się w czujnik zegarowy z odpowiednim adapterem i regulować zgodnie z kodem silnika i numerami pompy , tak ustawione musi dobrze pracować...
Jaki masz silnik - to pierwsze pytanie, jakie nalezalo postawic (1.9D, to co najmniej 3 silniki z dwoch rodzin). Pierwszy etap, to dokladne wyregulowanie poczatku wtrysku (w DW8 wystarczy zlozyc na kolki, w XUD trzeba ustawic czujnikiem zegarowym). Drugi, to regulacja pompy (w kazdym silniku nieco inaczej) - dawka biegu jalowego sruba oporowa dzwigni...
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
A czy występuje dymienie jak tak to na jaki kolor,a co do ustawienia koła pompy na regulacji mimośrodowej ,ustawia się to czujnikiem zegarowym na wartość napisaną na dzwigni gazu na pompie wtryskowej.
Na filmie włączasz napisy, potem w ustawienia automatyczne tłumaczenie i język polski. Wszystkie silniki VW 2.5 TDI pięciocylindrowe, montowane w T4, LT i Volvo, ustawiane są identycznie. Tylko kąt wtrysku się zmienia w zależności od oznaczeń silnika. Pasek główny to pewnie Ci się uda wymienić, ale na pasku pompy wtryskowej polegniesz. Tego paska nie...
Wyglada mi to na bardzo opozniony poczatek wtrysku. "Podmiana" pompy narzuca regulacje poczatku wtrysku przy pomocy czujnika zegarowego. Drugi mozliwy problem, to marka pompy. Nowy silnik mogl miec pompe innej marki (byly dwie Roto-Diesel i Bosch). Zamiana jednej na druga powoduje bardzo duze przestawienie poczatku wtrysku (inna pozycja szpilek mocujacych...
Otwory sa dwa, ale jesli je pomylisz, to nie odpali. Ustawienie pompy na kolki nie wystarcza. Trzeba wziac czujnik zegarowy, skoro jest podejrzenie o niewlasciwa regulacje (spadek mocy). Pompa nie byla zdejmowana?
Bez specjalnego przyrządu dedykowanego do regulacji tych pomp nie da rady jej ustawić. Chodzi dokładnie o adapter do mocowania czujnika zegarowego, popychacz i klucz do luzowania nakrętki na kole zębatym pompy (lewy gwint). Regulacje pompy najlepiej jest przeprowadzać przy poluzowanum pasku zębatym (metodą prób i blędów). Napręzony pasek zebaty powoduje...
Mechanik przestawił pompę o 2mm jak to się ma do kąta wtrysku To jest wlasnie regulacja kata wtrysku. Tyle, ze robi sie to z czujnikiem zegarowym, wkreconym w miejsce korka w glowicy pompy. Ta pompa nie ma przestawiacza wtrysku przy rozruchu, sterowanego z zewnatrz. Normalnie, ten silnik jest praktycznie niezniszczalny, szczegolnie z pompa Boscha,...
Kolego tą pompę się ustawia na czujnik zegarowy. Jak posiadasz zestaw do regulacji to wytłumaczę jak ustawić. Dodano po 3 A co do ssania to popatrz czy gruszka przy pompie załącza się i czy linka od gruszki jest dobrze wyregulowana. Do gruszki podłączony weżyk podcisnienia. Dodano po 8 Jednak w tych pompach bardzo ważnymi parametrami są : ciśnienie...
Możesz podać linka z obsadką i czujnikiem zegarowym. To jest ducato 2,5d bez turbo zwykła pompa mechaniczna bez żadnych regulacji tylko dawka paliwa i wolne obroty. Jej symbol to VE średnica tłoka 10
Podczas wymiany uszczelki trzeba dokładnie dobrać jej grubość w przypadku VW są trzy grubości może założył nie właściwą, następną sprawą może być nie regulacja pompy wtryskowej ale jej ustawienie trzeba do tego celu mieć czujnik zegarowy z tulejką dla tego silnika jest chyba 0.9 mm przed GMP
Ściągnij pokrywę rozrządu wtedy wszystko będzie wiadomo. W silniku czterocylindrowym jak jest mijanka na 4 cylindrze to zapłon jest na pierwszym. Mijanka na czwartym jest wtedy gdy zawór wydechowy kończy się zamykać a zaczyna się otwierać ssący. Kiedy tłok pierwszego cylindra jest w górze łatwo sprawdzić wciskając dzwignią zawór wydechowy lub ssący...
Witam, pompa wtryskowa na powyższym zdjęciu jest przykręcona do silnika bez możliwości jej regulacji. W żeliwnym uchwycie są okrągłe otwory przez , które przechodzą 3 śruby mocujące pompę, gwint jest w pompie. Chciałem ustawić pompę na czujnik zegarowy ale nie da się jej obrócić. W momencie OT czujnik pokazuje 0,5 mm a silnik twardo chodzi. Jak się...
Poprzez obrót samego korpusu pompy - od strony napędu masz 3 nakrętki, czwartą pod głowiczką pompy. Przyspieszasz obracając pompę o niewielki kąt w stronę przeciwną do kierunku obrotów silnika. Ważne - poprawna regulacja, bez czujnika zegarowego jest niemożliwa.
Mylisz pojęcia dość znacznie. To starsza i dużo lepsza pompa VP37, nie ma w sobie immo. To co określasz błędnie jako VP37, to zawór shut off, czyli gaszący. To na dole, co opisujesz jako VP44, również będnie, to zawór regulacji wyprzedzenia wtrysku. Skoro po jego odpięciu zapala, to coś źle ustawiłeś z zapłonem, albo ewentualnie coś przesterowuje go...
Witam Jaką wartość kąta poczatku wtrysku powinien posiadać silnik 1,9d o symbolu AEF, pompa LUCAS. Ewentualnie proszę o wskazówki co do ustawienia koła zamachowego...czy są na nim dwa znaki czy jeden (widoczne w okienku przy skrzyni biegów). Po poprawnym ustawieniu rozrządu silnik pracuje bardzo głośno...słychac stukot. Przed wymiana rozządu nie zgadzały...
Witam Troche mało informacji, ale rozumiem, że fiesta jest starszej daty, klasyczny diesel. Przyczyna ciężkiego palenia tych silników jest zazwyczaj jedna - zły kąt wtrysku. Silniki te sa na to bardzo czułe. Jeżeli chodzi o regulacje to są dwa warianty, zależne od pompy. W tych silnikach były montowane dwie pompy wtryskowe: promieniowa LUCAS/ROTODIESEL...
A jaki jest kąt wtrysku? (początek tłoczenia). Można to chyba odczytać przyrządem zegarowym. Teraz to pojechałeś:D A nie można sprawdzić? Mam 2.5 TDi ale R5 z pompą VP37. Tam można wkręcić w pompę przyrząd i sprawdzić ;) Potem można poprawić VAG'iem. Może nie odpala bo kąt wtrysku jest w kosmosie ;)? Jeżeli nie wiesz o czym piszesz to najpierw przeczytaj!...
Strona 122. Powyżej kolega zamieścił ci wyciąg z serwisówki w języku polskim gdzie również jest pokazane i opisane ustawienie pompy. Koło ustawia się na zero nie jak opisałeś powyżej 3-4 stopni a czujnikiem zegarowym ustawia się wartość nabitą na pompie. Jeśli tak ustawisz masz pewność że elektronika silnika nie wyżuci ci błędu regulacji.
Witam. Tak jak kolega wyżej napisał korektę kąta wtrysku ustawiasz za pomocą regulacji kółka rozrządu (do przodu do tylu) tego znajdującego się na pompę wtryskowej, poprzez poluzowanie 3 śrub i korektę kółka. Najwygodniej pompę ustawiać na czujnik zegarowy. A jakie porady znalazłeś które u ciebie się nie sprawdzają?
Witam. Po wymianie uszczelnień pompy wtryskowej samochód zapala bez problemu. Tylko problem jest taki, że od razu wkręca się na bardzo wysokie obroty. Kąt wyprzedzenia wtrysku nie był ustawiony czujnikiem zegarowym. Nie wiem czy coś zostało źle poskładane czy to kwestia jakichś regulacji. Silnik to stary diesel koncernu vw/audi 1.6 54km
Interesuje mnie czy poczatek wtrysku ustawia sie przyzadem zegarowm czy tylko prze podpiecie kompa Kolo zebate jest takie samo jak w golfie 2 i z tylu pompy jest wejscie na czujnik zegarowy Wedlug danych jakie pisza ksiazki AUTODATA pompa jest ustawiana na kolek jako punkt wyjciowy ale umnie pompa ma regulacje na trzech srubach i ma zupelnie inne kolo...
Kółko na wale sprawdzone, już wcześniej kto inny też wszystko sprawdzał ale nie ufam do końca w jego fachowość i sam też posprawdzałem. Czujnika zegarowego nie posiadam niestety, ale to by chyba nic nie zmieniło skoro brakuje aż regulacji na pompie żeby ustawić tak żeby normalnie pracował, po mojemu słychać że zapłon jest za późny. W VAG-u blok 000...
Witam. Poszukuję przyrządów do obsługi, montażu, regulacji układu wtryskowego w silnikach SAME DEUTZ głównie chodzi mi o serie 1000. Gdzie mógłbym takie przyrządy kupić? ewentualnie podobierać i zkompletować z innych zestawów narzędzi dla samochodów osobowych/TIR itp. Albo nawet dorobić własne blokady i podstawki?? Może ktoś sobię takie skompletował?...
"Ja dodatkowo sprawdzałem głębokość zazębienia poprzez nasmarowanie koła talerzowego towotem i obserwację smaru po przejściu przez tryb ataku. Po złożeniu koło hałasowało trochę (mniej niż poprzednie), ale po 2 godzinach jazdy już się zdążyło dopasować na dobre i jest niesłyszalne." Jedyna skuteczna metoda regulacji luzu to użycie czujnika zegarowego(zdarza...
Rozumiem, ogólnie u mnie sytuacja wygląda tak, że ten element termiczny zwiększa obroty wraz z grzaniem silnika, a powinna być sytuacja na odwrót, że auto przy odpaleniu ma większe obroty a ten zawór powoli luzuje linkę i obroty się zmniejszają wraz z dogrzewaniem, tak? Więc zapewne ten zawór jest niesprawny. Lecz to i tak nie wiem czy rozwiąże problem...
Opóżniłem lekko kąt wtrysku i okazało się że auto nie ma takiego ducha jak przed regulacją praca silnika wydaje mi sie że pracuje ciszej ,ale nadal czuć ten zapach spalin.Więc ustawiłem jako pszyspieszony czujnikiem zegarowym na wartość 0,85mm skok tłoko rozdzielacza pompy w położeniu wału korbowego silnika GMP na znaku i jakby emisja tych spalin zmniejszyła...
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
można zarówno czujnikiem zegarowym jak i VCDS-em... a najlepiej jest najpierw czujnikiem, a dopiero później Testerem... zdarza się, że czujnik umieszczony na wtryskiwaczu nie pokazuje już "nazbyt dokładnie" a regulacja Testerem odbywa się właśnie wg. Jego wskazań... plus oczywiści G28 z wału korbowego... reasumując; czujnik zegarowy, a następnie drobna...
Masz na myśli koło zębate rozrządu? Tak. Dokładnie to. Pompa na czujnik zegarowy 0,55mm. Nawet elsa wyraźnie mówi, że kąt ustawia się tylko i wyłącznie na czujnik. Jeżeli na wykresie jest poza zakresem, szukasz przyczyny, a nie zmieniasz kąt. Wyjmij zawór regulacji kąta i sprawdź Czy nie jest zapchany. Cały czas nie wiemy, czy pompa jest sprawna. Tylko...
Jak to? Tak to. Statycznie ustawiasz na "zegar" tzw. początek tłoczenia. Tak? Czyli początek ruchu tłokorozdzielacza do przodu, czyli wzrostu ciśnienia paliwa wpierw w przewodzie - fala coraz większego ciśnienia biegnie do wtryskiwacza, w momencie jej szczytowego wzrostu pokonuje opór sprężyny i uwalnia się do cylindra. Ale. Wtryskiwacz chrypi. A czemu?...
Regulację kąta wtrysku dokonujesz nie kręcąc pompą ale jej kołem pasowym (fasolki w kole pasowym). Muszę pewnie do tej operacji zrzucić pasek rozrządu, tak? Ale jak go z powrotem założyć nie przestawiając kąta wtrysku, skoro śruby od koła mają być luźne i nie opierać się o brzegi fasolek w kole? Mam jeszcze jedno pytanie: da się wyjąć pompę z auta,...
Kolego grzegorzbuczylo skoro kąt jest dobrze ustawiony to może padł mechanicznie zaworek w pompie od regulacji kąta wtrysku ?? Bardzo możliwe, że tak jest. Coś tam musi być nie tak. Ciekawe, jak on mu ustawił ten kąt jak ma błąd zaworu, chyba że na czujnik zegarowy.
Witam W końcu odebrałem mojego golfa po skutkach "gibającego koła" Wsadził mi drugi silnik niestety bez turbo. Z głowicy odczytałem że z 96' roku zresztą mechanik też tak mówił. Po oględzinach zauważyłem kilka nowości na pompie czego wcześniej nie miałem. Szukałem trochę po forum ale trudno szukać jak się nie wie czego. 1. Automatyczne ssanie (zielone)...
Tam się kąt wtrysku ustawia czujnikiem zegarowym z oprawką. Jedź do niego i niech przy Tobie sprawdzi aktualny statyczny kąt wtrysku, powinien być z tego co pamiętam: silnik AAB jest to przedział 0,93 do 1,07mm Jeżeli się nie mieści to kąt do ponownej regulacji. Dodatkowo skąd pomysł, że to pompa wtryskowa ?, oraz dlaczego przy okazji nie sprawdzono...
Można ale tylko na stole probierczym. Witam. Niekoniecznie na stole. Oczywiście zakładając że dawki sekcji są równe, można przestawić HDK względem RW posiadając przystawkę do pomiaru ustawienia HDK i czujnik zegarowy pomiaru RW, który można zamontować tylko po demontażu pompy. W Scanii 3-serii był specjalny pin (EDC28-biało/niebieski w gnieździe diagnostycznym)...
Witam, Na zdjeciach masz wlasciwe polozenie dzwigni korektora wyprzedzenia. Zanim zaczniesz cokolwiek robic z pompa, sprawdz ustawienie kata wyprzedzenia wtrysku (potrzebny specjalny montaz do czujnika zegarowego lub lampa stoboskopowa). http://obrazki.elektroda.net/82_12581164... http://obrazki.elektroda.net/88_12581164... Pozdrawiam,...
Odświeżam... Zwlekałem 3 miesiące z naprawą ale w końcu dałem auto do mechanika, a on wymontował pompę i dał do uszczelnienia do profesjonalnego zakładu, zostały wymienione wszystkie uszczelnienia oraz łożyska. Po uszczelnieniu zamontował ją, do tego zamontował nowy pasek rozrządu...( rozrząd na blokady) - teraz nie ma wycieków, silnik pali ok, ale...
Witam. Sprawdz kąt wyprzedzenia wtrysku. Czesto przestawia sie mechanizm do reg kata, znajdujacy sie w kole napedowym pompy wtryskowej. Dodam ze najlepiej sprawdzic to czujnikiem zegarowym wkrecanym w pompe wtryskowa. pozdrawiam Dodano po 41 Reg-czyli regulacji, kat- chodzilo mi o kąt wyprzedzenia wtrysku. W serwisie kasuja troche wiecej za wzytsko,...
Jezeli wydobywaja sie kleby bialego dymu, to raczej ten rozrzad nie jest ustawiony prawidlowo. Zabierz sie za to jeszcze raz od poczatku, na ustawienia fabryczne. Pompa na zegar oczywiscie!!! Jezeli nie masz to w Vag-comie masz zakładkę która generuje wykres określający zakres ustawienia kąta wtrysku. W blokach wartości mierzonych blok 4ty. jest wartosc...
To nie takie proste jak piszecie. Ustawienie pompy robisz w trybie nastawy podstawowe. W org Vag-comie masz zakładkę która generuje wykres określający zakres ustawienia kąta wtrysku. Możesz spróbowac w blokach wartości mierzonych - blok 4. Masz tam poz. 2-wartośc wyliczona, 3 wartośc mierzona, 4- % wypełnienia zaworu Staraj się ustawic to tak aby pola...
Po tym jak reaguje na gaz i jak szybko wchodzi na obroty, można wnioskować, że może mieć nieco za wczesny wtrysk. Także za wysokie wolne obroty mogą być spowodowane zbyt wczesnym wtryskiem. Podkręciłem mu dawkę wtedy obroty wzrosły, przed regulacją miał trochę za niskie Dlatego wpierw ustawiłbym prawidłowy statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - jak Bóg...
Witam wszystkich.Auto z którym mam problem jest to caravelle t4 2,5 tdi acv 102 PS. od kilku tygodni borykam się z problemem kąta wtrysku w tym samochodzie.Jakiś czas temu auto kupiłem w niemczech gdyż teraz tu przebywam i pracuje. auto miało objawy złej synchronizacji rozrządu lub złego kąta wtrysku. Podczas pobytu w PL zmieniłem mu rozrząd i postanowiłem...
Mam taki złożony problem, a być może kilka. Zestaw: Vaillant VU 202/2-5 + VIH 150 + VRC410, czujnik pogodowy temperatury + pokojowy w regulatorze Nastawy/odczyty (wg. dok. instalacyjnej/serwisowej - opisy częściowo moje): d.5 nastawa zasilania 60 st - regulacja ręczenie na kotle działa d.7 nastawa temp zasobnika CWU 42 st - regulacja ręczenie na kotle...
Zacznę od końca. Ciśnienie podawane na boost pina zwiększa mi dawkę . Aktualnie pin mam ustawiony na mniejszy kąt http://obrazki.elektroda.pl/1428618900_1... Obudowy wtryskiwaczy są takie same , na wszystkich jest bosch 175 Bar ale na takiej ręcznej pompce otwierały się przy 135 barach tak samo jak wtryski Lucasa (przynajmniej moje stare...
To prawda że nie mam lampy do diesela ( mam tylko do benzyny) nie mam też czujnika zegarowego, i chciałbym do maksimum wykorzystać to co posiadam. Na razie nie jestem zdecydowany czy zajmować się dieselami zawodowo, mam dość pracy przy benzynie sprzęt do diagnostyki bezyny, zaplecze logistyczne( schematy dane regulacyjne itp.).Cały czas kupowałem samochody...
Witam transit 2,4 DI z 2001r pompa vp44 Problem był taki ze po przekroczeniu 2 tys. obrotów silnik gasł Auto pojechało do mechanika i po kilku miesiącach przywieźli go na lawecie i już w ogóle nie działa , nie można odpalić - wymienili pompę wtryskową po regeneracji razem ze sterownikiem . - wymienili osłonę rozrządu po podłączeni kabla w programie...
Witam Poszukuję firmy lub magika (studenci, hobbiści) do stałej współpracy w zakresie budowy urządzeń przemysłowych Podaję parametry pracy układu który jest do zbudowania Regulacja mocy/ wydajności regulowana zadanym ciśnieniem roboczym Jeżeli spadnie ciśnienie urządzenie podejmuje produkcję. Jeżeli ciśnienie zostanie uzyskane produkcja ma zostać wyłączona...
Światła na przejściu: - wyjścia czerwone droga - CD żółte droga - ŻD zielone droga - ZD czerwone przejście - CP zielone przejście - ZP - wejścia żółte migające - ZM pieszy chce zielonego: PZ włączenie systemu sterowania: START: opcja czujnik natężenia ruchu (daje impuls gdy przejeżdża samochód) dostępne: impulsy zegarowe 2 Hz. Opis: włączenie systemu...
Witam, czy ktoś posiada informacje jak spr. ustawienie kąta początku tłoczenia. Bo w informacjach, które posiadam najprawdopodobniej jest błąd. Mam taki opis w skrócie: 1. Odkręcamy zaślepkę na imbus na górze pompy 2. Ustawiamy w GMP 1 cylindra, kreska na kole zamachowym powinna się zgrać z oznaczeniem 0. 3. Wkładamy czujnik zegarowy lub trzpień. 4....
https://obrazki.elektroda.pl/3753373600_... Mikrokontrolery, zwłaszcza ośmiobitowe, wydają się być generalnie łatwymi w użyciu układami. Mamy bowiem do dyspozycji prosty komputer i garść zwykle mało skomplikowanych peryferiów. Wystarczy napisać odpowiedni program i tyle. Ale nawet te proste z natury układy mają funkcje i możliwości,...
Sprzedam: STEROWNIK DO INSTALACJI CO, TEROMREGULATOR, SIGMAGYR RVP 96, LANDIS & GYR /BEZ PODSTAWKI/ i STEROWNIK DO INSTALACJI CO, TEROMREGULATOR, SIGMAGYR RVP 97, LANDIS & GYR /Z PODSTAWKĄ/ CENA ZA 1 SZT - 200ZŁ NIE WIEM CZY SPRAWNE ALE DAM GWARANCJĘ ROZRUCHOWĄ!!! OPIS DO MODELU 97 Regulator RVP97 przeznaczony jest do automatycznego sterowania pracą...
czujnik zegarowy pompa czujnik zegarowy regulacja pompy czujnik zegarowy
prostowanie blach klimatyzacja grzeje bezpiecznik zewrzeć telewizor
schema podlaczenia zamka centralnego
Volvo S60 II - Niedziałające sterowanie szyby i fotela Peugeot 307: Opis pinów modułu podnoszenia szyby kierowcy