Nie na ok tylko na pałę. A na ok kręcisz tak by ładnie spalał. Znaki masz na kole pasowym i skręcasz czujnik zegarowy w pompę lub przekręcasz trzpień z blokada. A metodą kropelkową patrzysz na punkt otwarcia.
Kąt początki wtrysku ustawia się przeważnie podkładkami (chudsza podkładka wcześniej ,grubsza później). Co do wykrycia punktu początki wtrysku to czasem jest możliwość założenia czujnika zegarowego na pompę ( w otwór przyłącza przewodu paliwa do wtrysku ) i tam można ładnie złapać ruch tłoka.
Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
Witam. Co prawda minęło dużo czasu od ostatniego postu, ale postanowiłem napisać o efektach napraw(y). Przez długi czas szukałem warsztatu, który mógłby ustawić kąt wtrysku czujnikiem zegarowym. Praktycznie nie udało mi znaleźć do tej pory, bo każdy słysząc o pompie Lucasa nie chciał się za to brać. Niedawno został sprawdzony jeszcze raz rozrząd i okazało...
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
Na korpusie pompy odszukaj znak pomiędzy dwiema czwórkami ten Cię interesuje.Ząb pompy ustaw jak należy ,natomiast koło zamachowe ustaw na 1-3*przed ZZ.Trzeba by oczywiście skorygować początek wtrysku czujnikem zegarowym.Wartość w tym położeniu koła zamachowego powinna wynosić 1mm.Miłej pracy.
Sprawdz ponownie rozrząd a jak jest ok.poszukaj kogoś kto ustawi zapłon czujnikiem zegarowym.
Dokładny początek wtrysku ustawicz tylko specjalnym czujnikiem zegarowym. Dzieki za zalaczenie instrukcji. Zamowilem czujnik zegarowy z koncowkami do wkrecenia do pompy i czekam na kuriera. W miedzyczasie sciagnalem ponownie kolo z pompy, ustawilem wyciecie na klin w pompie aby pokrywalo sie dokladnie ze znakiem na kole pompy. To pozwolilo w miare...
Kolego tą pompę się ustawia na czujnik zegarowy. Jak posiadasz zestaw do regulacji to wytłumaczę jak ustawić. Dodano po 3 A co do ssania to popatrz czy gruszka przy pompie załącza się i czy linka od gruszki jest dobrze wyregulowana. Do gruszki podłączony weżyk podcisnienia. Dodano po 8 Jednak w tych pompach bardzo ważnymi parametrami są : ciśnienie...
Pompa na 0,95mm. Ustawiasz jak w innych podobnych VW na czujnik zegarowy. Opisu procedury poszukaj. Dawki nie ruszaj jak przed rozrząfem było dobrze.
Witam. Po wymianie uszczelnień pompy wtryskowej samochód zapala bez problemu. Tylko problem jest taki, że od razu wkręca się na bardzo wysokie obroty. Kąt wyprzedzenia wtrysku nie był ustawiony czujnikiem zegarowym. Nie wiem czy coś zostało źle poskładane czy to kwestia jakichś regulacji. Silnik to stary diesel koncernu vw/audi 1.6 54km
Na tej samej zasadzie zrobiłem ongiś przyrząd do ustawiania pomp wtryskowych. Od strony tłoka otwór o średnicy jakiegoś tam gwoździa który był popychaczem dla czujnika. Do polskich czujników pasuje gwint ze szprychy rowerowej.
Witam wszystkich Właśnie powstał sterownik Termostat na potrzeby nadchodzącego sezonu Jesienno - zimowego Termostat. Jest to wersja 4 kanałowa na czujnikach DS18B20 Jako elementy wykonawcze to triaki BT136 które wysterują Styczniki Ać na 230V Do odliczania zegarka został zaprzęgnięty PCF w wersji 8563 + bateria do podtrzymania. A właśnie sercem układu...
Śróbami regulujesz naciąg paska. Kółko z wałka i tak musisz zdjąć, żeby zablokować wałek rozrządu. Do ustawienia kąta wtrysku potrzebny czujnik zegarowy. A jak chcesz robić na markery, to zmień forum na takie dla druciarzy he he
Witajcie, poszukuję najprostszego czujnika wody umożliwiającego bezpośrednio (lub pośrednio przez przekaźnik) zabezpieczyć pompę wody (odwodnienie garażu). Idea jest taka: pompa wody będzie włączana co 1 godzinę na 5 min. (włącznik zegarowy) W przypadku braku wody lub jej wcześniejszym wypompowaniem pompa powinna zostać wyłączona poprzez wspomniany...
Witam W końcu odebrałem mojego golfa po skutkach "gibającego koła" Wsadził mi drugi silnik niestety bez turbo. Z głowicy odczytałem że z 96' roku zresztą mechanik też tak mówił. Po oględzinach zauważyłem kilka nowości na pompie czego wcześniej nie miałem. Szukałem trochę po forum ale trudno szukać jak się nie wie czego. 1. Automatyczne ssanie (zielone)...
Na wałku jest sztyft, po wykręceniu czujnika jak wkręcisz czujnik zegarowy możesz sprawdzić ustawienie pompy. Sygnał idzie na zacisk TD tego sterowniczka.
Początek tłoczenia dla silnika D0824LFG01 wynosi 3°+1° przed GMP. Na kołnierzu pompy szukasz oznaczenia 4-4 i w tej pozycji ustawiasz koło zębate pompy. Wkładasz pompę do silnika, mocujesz czujnik zegarowy i na fasolkach ustawiasz pompę tak aby przy 3° przed GMP czujnik pokazywał dokładnie 1mm. I po sprawie.
Problem jak w temacie. Pompa była uszczelniana w warsztacie i nie mogę dojść końca z zapłonem. Silnik pracuje detonacyjnie i jest słaby. Przed naprawą było OK, tylko pompa lała. Mam pytanie do znających temat co jest odnośnikiem dla punktu na sprzęgięłku pompy. Nie piszą o tym nic w książce, a jest wszędzie tylko początek tłoczenia 0.93 mm. Mechanik...
Można ale tylko na stole probierczym. Witam. Niekoniecznie na stole. Oczywiście zakładając że dawki sekcji są równe, można przestawić HDK względem RW posiadając przystawkę do pomiaru ustawienia HDK i czujnik zegarowy pomiaru RW, który można zamontować tylko po demontażu pompy. W Scanii 3-serii był specjalny pin (EDC28-biało/niebieski w gnieździe diagnostycznym)...
Blokadę masz tylko na kole rozrządu napędzającym pompę , ale to nie wystarczy aby prawidłowo wyregulować ustawienie pompy. Potrzebujesz czujnik zegarowy z odpowiednim adapterem i minimum doświadczenia jak to wykorzystać .
Raz mi się zdarzyło, że uszkodzony był zawór mechanicznie i kapało z niego paliwo. 99% przypadków leci z pod rozdzielacza, z tego dużego o-ringu, lub też z tego pod duża nakrętką na trójkątny klucz z miejscem na czujnik zegarowy też z tyłu pompy.. Wymiana uszczelek tylko po demontażu pompy, pompa musi stać w pionie, inaczej tego nie złożysz. Najczęściej,...
Witam,moze ktos wytlumaczyc potrafi dlaczego tak sie dzieje. Bmw e46 320d 136 KM na pompie wtryskowej VP44. Auto zakupione niesprawne- pompa wtryskowa. Po zamontowaniu pompy po wczesnjejszym ustawieniu poczatku wtrysku czujnikiem zegarowym na 0.90 mm , auto zapalilo lecz nie przeszlo testu poczatku tloczenia pompy. Kat wtrysku zostal skorygowany a urzadzenie...
Witam wszystkich! Poszukuje oprawki czujnika zegarowego (do tej oprawki wsadza sie ten czujnik) do ustawienia kąta zaponu w dieslu. Dokładnie chodzi oprawkę która się stosuje do pomp wtryskowych Lucasa. Moża ma ktos jakiś rysunek teczniczny, albo coś co umożliwi mi wykonanie takiej oprawki
Witam.Ustaw sobie Kolego prawidłowo kąt wyprzedzenia wtrysku na pompie i będzie po problemie.Mam na myśli ustawienie pompy na czujnik zegarowy a nie na punkty na pompie i obudowie bloku.Takie ustawienie to jest wstępny zabieg do ustawienia zegarowego które prawidłowo pozwoli ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku .
Czy blokada z wpustem zakładana w miejsce pompy podciśnienia wystarczy zamiast czujnika zegarowego do ustawienia wałka rozrządu? [url=]Link Czy blokada od 1.7d jest taka dobra do 1.7DTL z Astry F ? Z którego rozwiązania korzystacie wymieniając zestawy paska rozrządu?
Witam, pompa wtryskowa na powyższym zdjęciu jest przykręcona do silnika bez możliwości jej regulacji. W żeliwnym uchwycie są okrągłe otwory przez , które przechodzą 3 śruby mocujące pompę, gwint jest w pompie. Chciałem ustawić pompę na czujnik zegarowy ale nie da się jej obrócić. W momencie OT czujnik pokazuje 0,5 mm a silnik twardo chodzi. Jak się...
Witam. Chciałem ustawić kąt wtrysku w Mercedesie e290, pompa Bosch, tylko nie bardzo wiem jak? Przybliżył by mi ktoś, jak ustawić kąt wtrysku w tym modelu? Z góry dziękuję. :)
Witam. posiadam passata b5 1.9 tdi 90km AHU. Prawdopodobnie mam źle ustawioną pompę ponieważ wyskakuje mi błąd rożnica doregulowań wtrysku czy cos takiego. Mam pytanie bo słyszałem że u mnie dobrze ustawia sie pompe czujnikiem zegarowym , a ja nie wiem jak do tego sie zabrać , moze byli byście chętni mi pomoc i wyjaśnić całą procedure. Dodam ze chce...
jak zdiagnozować ten czujnik -G 175 Z PASSATA 96 -AAZ- który jest w pompie wtryskowej w miejscu ,gdzie wkręca się czujnik zegarowy do ustawiania początku wtrysku.Może ma ktoś jego opis,zasadę działania,lub wie jaka powinna być jego oporność? po diagnozie mam błąd 1170 brak sygnału z owego czujnika brelo(at)interia.pl
Trzeba przede wszystkim ustawić kąt początku wtrysku, ale to się robi przy pomocy czujnika zegarowego wkręcanego w pompę - zadanie dla mechanika. Można to sprawdzić przy pomocy Vaga -04 Grundeinstellung - 000. I teraz druga pozycja to kąt początku wtrysku, a przedostatnia temperatura paliwa. Trzeba rozgrzać silnik, aby temp paliwa byla okolo 120-130...
www.google.pl ale moge ci zdradzić że dla 1,8 tds czujnik zegarowy wkręcony w tłokorozdzielacz pompy wtryskowej przy zablokowanym wale korbowym w GMP ma wskazywać 0,60 mm plus-minus 0,02 mm
POmpę można zdemontować bez demontażu rozrządu te rysunki powinne ułatwić demontaż.Silnik ustaw na znaki.Do ustawienia pompy potrzebna jest przystawka z czujnikiem zegarowym.
Witam.Ford Transit 94r. silnik 2,5 zwykły diesel pompa wtryskowa Bosch. Na ile mm (na czujniku zegarowym) należy ustawić pompę wtryskową?
Takie ustawianie pompy jest niedokładne i będą kłopoty z odpaleniem(potrzebny czujnik zegarowy błąd o 0,2mm NA TŁOKU POMPY i silnik ciężko pali)
Ustawia sie obroty nie dawkę! Na trzpieniu(wałku)masz nacięcie przenieś je na dzwignie i przy zakładaniu będziesz wiedział jak założyć ;nastepnie trzeba zdjąć pokrywe pompy 4 śruby imbysowe(5)wymienić oring i TULEKĘ przy zakładaniu trzeba naciągnąc dzwwignie pionową w pompie (opiera się ona na śrubie DAWKI PALIWA umieszczonej w pokrywie)do naciągnięcia...
Witam, Na zdjeciach masz wlasciwe polozenie dzwigni korektora wyprzedzenia. Zanim zaczniesz cokolwiek robic z pompa, sprawdz ustawienie kata wyprzedzenia wtrysku (potrzebny specjalny montaz do czujnika zegarowego lub lampa stoboskopowa). Pozdrawiam, Georges
Ustawić na czujnik zegarowy na wartość zapisaną na dzwigni pompy i ma być ok,no chyba że coś z pompą nie tak.
ok dzięki lecz, jaka jest procedura chodzi mi o np: z prawdopodobnie golfa piszę z pamięci.... wkręcić czujnik zegarowy z średnią przedłużką na głębokość ok 1,4 mm ustawić GMP obracać wałem w przeciwną stronę aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać i odczytać wartość która jest kątem ( to tak bardzo ogólnie ) a tak apropo czy maksymalne wychylenie...
Bez specjalnego przyrządu dedykowanego do regulacji tych pomp nie da rady jej ustawić. Chodzi dokładnie o adapter do mocowania czujnika zegarowego, popychacz i klucz do luzowania nakrętki na kole zębatym pompy (lewy gwint). Regulacje pompy najlepiej jest przeprowadzać przy poluzowanum pasku zębatym (metodą prób i blędów). Napręzony pasek zebaty powoduje...
Witam wszystkich mam problem z ustawieniem pompy wtryskowej w sprinterze 212 2.9tdi 90kw 95r. kod silnika 602.980. Po wymianie pompy nie pali, rozrząd ustawiony prawidłowo cofnołem wał o -12stopni koło pompy ustawilem wycięciem na pierwszy cylinder przekręciłem kolem lekko w prawo aż do wyczuwalnego oporu włożyłem pompę odpowietrzylem pompę, pompa podaje...
Podłączę się do tematu. Polo 1,9 AEF pompa Lucas. Znajomy naprawiał auto u mechaników w okolicy i wymienili mu kiedyś pompę wtryskową. Jakoś to ustawili. Auto mówi że dużo paliło itd. Ostatnio przeskoczył mu pasek o jeden ząbek na kole na wale. Ustawiłem wałek, już na początku fuszerkę poprzedniej roboty oznajmiały namalowane znaki białym pisakiem na...
Mam Volvo V70 2.5 TDI z 1997r. po poważnej awarii wymiany ukręconego wałka rozrządu. Rozrząd został już złożony tak jak należy, mam jednak problem z ustawieniem pompy na wtrysk na pierwszy cylinder. Metody na czujnik zegarowy nie bardzo ogarniam. Odnoszę wrażenie, że koło zębate pompy było zdejmowane i zakładane nie tak jak trzeba, ponieważ znaki występują...
Berlingo 1,9 dw8 strasznie klepie podczas wejścia na wyższe obory. Rozrząd dobrze ustawiony na czepienie i nawet sprawdzałem ustawienie pompy czujnikiem zegarowym i jest poprawne. w momencie jak pompa jest zablokowana jak wygląda kolejnożć zapłonu na jej wyjściach. Może rurki coś nie tak bo silnik buł zmieniany.
mam do kolegów pytanie patrzebuję ustawic kąt wtrysku w mojej asterce z silnikiem x17dtl z 95 pompa bosch czy ktos może mi pomóc i przesłac jaki powinien byc pomiar na czujniku zegarowym kąt wtrysku dodam że pompa jest bez sterownika z góry dzieki
mam prośbę czy ktoś może mi pomóc i napisać jak ustawić pompę z czujnikiem zegarowym (kąt wtrysku) bo próbuję ale jakies dziwne wartosci mi pokazuje za każdym razem,wiem że powinno byc 0,78-0,85 dzięki
Oczywiście, że jest na blokadę. Ale połączenie koło-pompa jest na stożku (nie na klina) i koło w stosunku do osi pompy może się swobodnie obracać po zluzowaniu śruby i dlatego należałoby ustawić kąt na czujnik zegarowy. Jako że auto trafiło do mnie w stanie mocno zdemontowanym (po niedokończonej wymianie silnika) a pompa była przekładana (nie ma możliwości...
Luzujesz pół obrotu nakrętkę przewodu na wtrysku i w czasie kręcenia przy odpowietrzonej pompie paliwo tryska co najmniej na pól metra , jeżeli tylko moczy to coś z pompą . Do regulacji początku wtrysku musisz wyposażyć się w czujnik zegarowy z odpowiednim adapterem i regulować zgodnie z kodem silnika i numerami pompy , tak ustawione musi dobrze pracować...
Sęk w tym że sie nie da pompa ma tylko 1 znak mogłem przestawić wał o 360o ale próbowałem w obu możliwych ustawieniach ( z lenistwa nie zdejmowałem pokrywy zaworów żeby sprawdzic czy w GMP jest mijanka na 1 ale skoro jeździł wczesniej załozyłem że przód rozrządu jest ok) więc problem lezy gdzie indziej. szukam czujnika zegarowego jak ustawie wg jego...
Nie wiem czy nie lepiej założyć nowy temat - pewnie więcej osób zajrzałoby tam. Z pod maski ktoś wyrzucił komputer i założył samą pompę z starego DTL, czy cały silnik?(prowadzenie węża od turbo górą czy z boku głowicy?) Pewnie całego sterowania zaworem u dołu pompy nie będzie w Astrze G Wentylator włączył się trochę za szybko powinien chyba powyżej...
Przewody podciśnienia są połączone tak jak pisałem wcześniej. Przewody wtryskowe (wtryskiwacze liczę od rozrządu do pompy podciśnienia): Patrząc na wyjścia pompy wtryskowej od strony akumulatora: lewy górny róg - wtryskiwacz 4 prawy górny - wtryskiwacz 3 prawy dolny - wtryskiwacz 1 lewy dolny - wtryskiwacz 2 Ewentualnie zdjęcia mogę zrobić jutro rano,...
Wiaze się to z ustawieniami tylko mechanicznymi ale na stole probierczym z wykorzystaniem sterownika do pomiaru czujnika HDK. Masz 2-3% szansy ze uda się samemu bez niczego i 50-60% z wykorzystaniem komputera serwisowego ale z wymontowana pompą i podłączona do instalacji pojazdu. Zachowując luz listwy mając trzpienie regulacyjne i czujnik zegarowy 0-30mm...
Pompa rotacyjna, jednak bez miejsca na zablokowanie wałka. Pompę wyjęliśmy na pałę, sądząc, że po pierwsze będzie możliwość zablokowania wałka pompy w tłoczeniu na pierwszy cylinder a po drugie, że są gdzieś znaki na kole zamachowym pozwalające ustawić tłok pierwszego cylindra na GMP. Nie jestem również pewien czy wartość 1 mm dla czujnika zegarowego...
Panowie, podpowiedzcie proszę na na ile ustawić pompę na czujniku zegarowym w samochodzie POLO 1,9 SDI silnik ASX rok 2000, pompa Bosch. Rozrząd wiem jak ustawić, blokady mam. Z tego co zerkałem to wał na 0 (okienko w skrzyni), wałek na blokadę (płetwa z tyłu) i pompa na blokadę (trzpień w koło pasowe). Ale pytam o czujnik ponieważ pompa jest na fasolkach...
Zrób zdjęcie tego elementu o który Ci chodzi, bo tam nie ma zaworów z podkładkami miedziany, podkładki mają tylko króćce wkręcone z tyłu do rozdzielacza pompy, a wycieki zdarzają się często z pod rozdzielacza albo zaślepki pod czujnik zegarowy z tyłu rozdzielacza gdzie jest o-ring uszczelniający.
ale wszystko jest na znakach moim zdaniem prawidłowo ustawiony. Tam nie ma zadnych znakow, wiec sprawdz ustawienie rozrzadu i pompy, jak nalezy (kolki i czujnik zegarowy).
Schemat ustawienia rozrządu jest, ale nic o pompie. Toku74 jeśli możesz to sprecyzuj to wstępne ustawienie pompy, czy można ją zablokować jakaś śruba? I teraz jeśli źle myślę to mnie poprawcie. Wkładam pompę, ustawiam rozrzad, montuje czujnik zegarowy, kręcę silnikiem w lewo do momentu jak czujnik przestanie się ruszać, zeruje czujnik, następnie blokuje...
Jeżeli odpala i pracuje na wszystkie cylindry to źle ustawiona pompa , ustawienie na czujnik zegarowy rozwieje twoje wątpliwości .Dla pewności zmierz ciśnienie sprężania Dwa dni temu zjechał taki u mnie z warsztatu , po wkręconym pasku wielorowkowym .Standardowo głowica do zrzucenia , ślady zaworów na tłokach więc głowica do szlifierza,okazało się że...
Jaki masz silnik - to pierwsze pytanie, jakie nalezalo postawic (1.9D, to co najmniej 3 silniki z dwoch rodzin). Pierwszy etap, to dokladne wyregulowanie poczatku wtrysku (w DW8 wystarczy zlozyc na kolki, w XUD trzeba ustawic czujnikiem zegarowym). Drugi, to regulacja pompy (w kazdym silniku nieco inaczej) - dawka biegu jalowego sruba oporowa dzwigni...
Ściągnij pokrywę rozrządu wtedy wszystko będzie wiadomo. W silniku czterocylindrowym jak jest mijanka na 4 cylindrze to zapłon jest na pierwszym. Mijanka na czwartym jest wtedy gdy zawór wydechowy kończy się zamykać a zaczyna się otwierać ssący. Kiedy tłok pierwszego cylindra jest w górze łatwo sprawdzić wciskając dzwignią zawór wydechowy lub ssący...
można zarówno czujnikiem zegarowym jak i VCDS-em... a najlepiej jest najpierw czujnikiem, a dopiero później Testerem... zdarza się, że czujnik umieszczony na wtryskiwaczu nie pokazuje już "nazbyt dokładnie" a regulacja Testerem odbywa się właśnie wg. Jego wskazań... plus oczywiści G28 z wału korbowego... reasumując; czujnik zegarowy, a następnie drobna...
Strona 122. Powyżej kolega zamieścił ci wyciąg z serwisówki w języku polskim gdzie również jest pokazane i opisane ustawienie pompy. Koło ustawia się na zero nie jak opisałeś powyżej 3-4 stopni a czujnikiem zegarowym ustawia się wartość nabitą na pompie. Jeśli tak ustawisz masz pewność że elektronika silnika nie wyżuci ci błędu regulacji.
Jak pompa wtryskowa rotacyjna BOSCH to trzeba wał korbowy obrócić w przeciwną stronę od położenia GMP lub OT o ok. 25* i w tej pozycji wyjąć i wkładać. Czasami na kole zamachowym są oznaczenia niemieckie OT i PO to pompę wstawiamy przy ustawieniu na PO przed OT czyli przed polskim GMP. Potem korygujemy ustawienie z pomocą czujnika zegarowego.
A posiadasz czujnik zegarowy z adapterem do do pompy ?
Witam wszystkich. Mam problem, na który nie udało mi się znaleźć rozwiązania, przynajmniej dla opla. Mianowicie, z pompy została zdjęta piasta w celu wymiany uszczelniacza walka na wejściu pompy. Przed operacja wartość na jaką była pierwotnie ustawiona pompa, została odczytana czujnikiem zegarowym, ale mam przesłanki że pompa już wcześniej nie była...
W twoim aucie nie ma co kodować czy ustawiać (pompe w takim TDI fantastycznie ustawia się czujnikiem zegarowym). Ww. usterka świadczy o tym że Janusz wymieniał pasek rozrządu lub masz uszkodzona pompę. Sprzęt oczywiście możesz kupić tylko czy wiesz co nim chcesz zrobić?
Tak ale wydaje mi się że nawet źle ustawiona to powinien silnik odpalić Nie koniecznie, wartość nabitą na korpusie ustawiasz czujnikiem zegarowym. Wartość ta jest nadana przez producenta lub serwis który ją naprawiał. To nie wiele ale jest to ważne dla prawidłowej pracy silnika.
Rozrzd był dobrze ustawiony ,niestety pompa musiała być ustawiona nie na znak ,przyjechał fachowiec od pomp i ustawił na czujnik zegarowy . Teraz auto pali bez problemu temat można zamknąć
Jeżeli głowica jest nie przykręcona i miska olejowa to ustaw pierwszy tłok maksymalnie do góry, znak na kole pasowym powinien pokryć się ze znakiem na pokrywie. Wałek rozrządu ustawiamy tak aby krzywki na 4 cylindrze były skierowane do głowicy i szukamy znaków. Z pompą Bosch nie powinno być problemów ze wstawieniem, do dokładnego ustawienia będzie potrzebny...
Wg katalogu Boscha jest to pompa typu VE a taką pompę ustawiamy przyrządem z czujnikiem zegarowym wkręconym w w otwór po śrubie nr 132 . Procedura ustawienia początku wtrysku jest prosta trzeba tylko mieć przyrząd i znać wartość w mm na jaką ma się podnieść tłokorozdzielacz w pompie.
Odświeżam... Zwlekałem 3 miesiące z naprawą ale w końcu dałem auto do mechanika, a on wymontował pompę i dał do uszczelnienia do profesjonalnego zakładu, zostały wymienione wszystkie uszczelnienia oraz łożyska. Po uszczelnieniu zamontował ją, do tego zamontował nowy pasek rozrządu...( rozrząd na blokady) - teraz nie ma wycieków, silnik pali ok, ale...
To pompa Lucas? Nie ustawisz tego prosto, potrzebny przyrząd specjalny. EDIT: A nie, to pompa Bosch. Trzeba wkręcić czujnik zegarowy z tyłu:
Tam nie ma immo więc przekładasz pompę bez obawy o immobilajzer. Nie trzeba nic dopisywać. Tutaj robota jest raczej mechaniczna. Do przekładki pompy potrzebne są blokady do rozrządu i czujnik zegarowy by ustawić pompę. Jak będzie ustawiona poprawnie to odpali bez problemu. W BMW immo odcina reż rozrusznik więc będziesz miał pewność że to nie winna immo...
żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
Poniżej metoda ustawieni jeśli pompa po naprawie nie była ustawiona do założenia na maszynie. Montaż pompy VP 44 na silniku 1. Ustaw silnik na początek pierwszego cylindra, przewijając go w kierunku obrotów (patrz arkusz danych technicznych). 2. Obrócić pompę wtryskową zgodnie z kierunkiem obrotów do aż zobaczysz płaskie „1”, przewiń prawie...
Cześć. Padła pompa z mojego staruszka , a że diesla mało robię, a pomp wcale to szukam pomocy. Staruszek tyle wart na rynku co parę godzin roboty mechanika, więc oddawać na naprawy nie ma sensu, a żal zezłomować, bo ma dopiero 220 tyś nakręcone i od 80 tyś w moich rękach- taki wół roboczy. Rozebrałem pompę bo już jakiś czas ciekła, zapowietrzała się...
Statycznie przy pomocy czujnika zegarowego wymiar znajdziesz na tabliczce pompy wtryskowej. Dynamicznie przy pomocy lampy stroboskopowego.
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wtrysku. Robi się to przy pomocy czujnika zegarowego mocując go na głowiczce pompy wtryskowej. Zwykły mechanik tego nie zrobi , musisz pojechać do warsztatu specjalizującego sie w dieslach. Ale skoro tacy mechanicy że trzeba im mówic co maja zrobic - to można im powiedzieć , aby jeszcze sprawdzili ustawienie wałka rozrządu...
Pompe ustawiasz jak na obrazku a koło zamachowe na znaki i masz ustawienie wstępne dokładnie mozesz wyregulować czujnikiem zegarowym albo sprawdzić przez nastawy podstawowe
Na czujnik zegarowy
Majster klepka. Tam gdzie pokazujesz to się nazywa czujnik zegarowy do wstępnego ustawienia początku wtrysku . Tylko po pierwsze go trzeba tam wkręcić bo na fotce go nie ma . No i na pewno cały czas z nim nie pomykasz autkiem mam nadzieję!!!!!
Witam!potrzebuje opis ustawienia kąta statycznego pompy vp44 bmw 2.0 320d 136KM.Mam instrukcje tis ale nie mam pewnosci czy dobrze ustawiam.Wkrecam czujnik zegarowy.Krecę walkiem pompy w prawo strone.Zegar stoi w miejscu ustawiony na 0.I teraz.Jesli mam na tabliczce wybite 0.82 to kręcić az zegar zejdzie na -82?
Witam. Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika w Fordzie Courier 1.8D ENDURA. Ciężko odpala od czasu jego nabycia (2 lata). Rozrząd sprawdzony na blokady, jest ok. przestawialiśmy kąt wtrysku (+/-) i nic na zewnątrz -13 nie odpalił. Po 4h w garażu ok 0C odpalił. Wszystkie świece nowe- grzeją. Sprawdziłem ciśnienie sprężania 27,27,27,27 bar. Jakie...
Jak nie masz specjalnego czujnika zegarowego to pozostaje ci tylko metoda prób i błędów.
niestety nie posiadam tej zabawki. Czy czujnikiem zegarowym da się jakoś ustawić dawkę paliwa?
Na pompie nie ma klina, jest tylko miejsce na niego. Dane do ustawienia pompy są wybite na pompie. Teoretycznie nie powinno się nic zmienić przy przekładce i dobrze zablokowanym rozrządzie, ale jak wiadomo łańcuchy się uciągają. I pompę należałoby na nowo ustawić. Wykręcasz zaślepkę na boku pompy, tą o której wspomniał kolega wyżej, wkręcasz czujnik...
Teoretycznie powinno się zgadzać, ale to w końcu VAG więc rożnie bywa. Dla pewności lepiej wymontować 1 lub 4 wtryskiwacz/świecę, najlepiej czujnikiem zegarowym wyznaczyć GMP i sprawdzić czy się zgadza z 0 na kole zamachowym.
Pisz po polsku. To że znak wychodzi poniżej, to norma. Wstępnie ustawiasz na czujnik zegarowy, potem kontrola z poziomu testera. Możesz mieć uszkodzony zawór zmiany konta wtrysku, ściśle oringi, lub syf.
może to powodować takie objawy, pamiętaj żeby tłok ustawić wysunięty,najlepiej czujnik zegarowy nawet suwmiarką można sprawdzić przez tą śrube na środku głowicyw jakim połozeniu jest tłok i nie trzeba wtedy paska ściągać, delikatnie dokręcaj głowice tłok jest kruchy lubi pęknąć przy krzywym dokręcaniu
W związku z tym że nie można podawać linków które po pewnym czasie są nie aktywne wpisz na znanym portalu aukcyjnym "ADAPTER CZUJNIKA ZEGAROWEGO M10 x 1 długi" ale upewnij się jaki masz gwint w głowicy pompy. Swoją drogą jak ja bym chciał aby mnie tak za rączkę prowadzili .
A dlaczego w ogóle była wyciągana ta pompa?? Oraz czy początek tłoczenia odczytany czujnikiem zegarowym przy 5 stopniach po GMP zgadza się z tym wybitym na tabliczce znamionowej pompy??
Kolego druga linka to wyprzedzacz zapłonu.Skutkuje to łatwym uruchomieniem na zimno.Ustawiałeś zapłon na czujnik zegarowy?
Tłokorozdzielacz, którego ruch mierzymy czujnikiem zegarowym, ma się wysunąć od swojego najniższego położenia o 0,9 mm w czasie gdy kręcimy wałkiem pompy zgodnie z kierunkiem jej pracy. Jeżeli pompę ustawiłeś na wtrysk na pierwszy cylinder, to jest to moment wtrysku na pierwszy cylinder. Wałek pompy jest w tym momencie napięty i ma tendencję do ruchu...
czujnikiem zegarowym ustawisz,wkręcasz w pompę czujnik
Pytanie co pokazuje czujnik zegarowy. Na pompie jest podana wartość i taka powinien pokazywać zegar kiedy silnik jest w gmp. Masz to link do narzędzia. Jest to narzędzie nazwane jako zestaw do ustawiania początku tłoczenia. Trochę czytałem o tym i jeśli auto ma złe ustawiony początek tłoczenia, to aby zapalilo komputer z każdym obrotem zwiększa dawkę...
musisz mieć lampę stroboskopową a lepiej czujnik zegarowy do pompy.
Można ustawić statycznie wkręcając czujnik zegarowy do pompy.
To może niedokładnie pompę ustawiłeś? powinno być tak: Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wmontować czujnik zegarowy w pompę. Obrócić wał korbowy do ok. 30° przed górnym martwym punktem i cofnąć czujnik pomiarowy. Obrócić wał korbowy na 12° za górnym martwym punktem (6° za górnym martwym punktem w systemach sterowania nadciśnieniem)....
Koło zamachowe na znak OT.Oznaczenie na kole pompy i uchwycie zgadzają się,cofasz wałem do tyłu około 30-40stopni przed górnym martwym punktem,czujnik na 0 i obracasz wałem do znaku OT.Czujnik zegarowy na pompie powinien wskazywać wartość początku wtrysku to jest 0,85mm.Jak nie ma to przestawiasz na kole napędu pompy przykręconego do walka rozrządu...
Witam,pacjent jak w tytule 90km, na zwykłej pompie.Rozlecialo się koło aluminiowe na pompie wtryskowej,skutki pogięte zawory.Głowica zrobiona koło na wałku rozrządu zmienione ze względu na scięty klin,koło wału sprawdzone.Kupiłem uzywane koło pompy wtryskowej gdzie są dwa znaki trójkąt i kółko(punkt).Który znak jest właściwy bo zarowno na jednym i drugim...