Wtyczka 6 pin ma 5 kabli. Ewentualnie sterownik wspiera szósty przewód na którym podłącza się czujnik temperatury silnika.
Łączysz diodę szeregowo z rezystorem i podłączasz ją do plusa i do środkowego przewodu we wtyczce czujnika Halla. Wtyczka ma być założona na czujnik. Kręcisz rozrusznikiem, dioda powinna migać przy sprawnym czujniku. Dioda ma jedna stronę ściętą - tą ściętą stronę podłączasz do środkowego przewodu we wtyczce, rezystor obojętnie z której strony.
Najlepiej wg schematu elektrycznegpo auta. Jeśli nie masz linki szybkościomierza tylko przewód od czujnika Halla do licznika, to podłączasz do tego przewodu. Czujnik Halla ma 3 wyprowadzenia. Zasilanie(+), masa(-) i sygnał podlegający zliczaniu. Masa układu połączona z masą auta.
Witam. Mam problem z dziwnie zachowującą się atmegą16. Układ steruje poprzez vnh3sp30 silnikiem prądu stałego z czujnikami halla. Program chodzi świetnie dopóki nie podłącze do procka czujników halla. Gdy podłączam czujniki i silnik się zaczyna kręcić od razu albo mam krzaki na lcd (16x2) i po chwili restart albo od razu restart układu i tak w kółko....
Pompą steruje? Cewkę można wyzwolić ręcznie? Ciśnienie paliwa na listwie jest? Zasilanie i masa komputera w porządku? Podłączaj przez jakiś bezpiecznik! Przydałby ci się oscyloskop, żeby pooglądać sobie sygnał z czujnika halla i inne...
Witam CZUJNIK POLA MAGNETYCZNEGO HALLA A3144 podłączam do pierwszej stopki + do środkowej masę i ostatnia sygnał,po zbliżeniu magnesu czujnik nie wysyła napięcia wejściowego tylko masę jaka jest tego przyczyna co robię zle proszę o pomoc na stopce sygnałowej pojawia się + ale 0.05v a jak zbliżę magnes jest 0
Komunikację z procesora masz przeważnie typu USART, I2C, SPI, jeżeli procesor bardziej zaawansowany (np. ARM) to może dojść CAN, USB itp. Do komunikacji na większe odległości niż kilkadziesiąt cm musisz zrobić odpowiedni interfejs, może być RS232, RS485, protokół np. MODBUS itp., można ciągnąć kable albo wykorzystać komunikację radiową. Czujniki typu...
A nie podłącza się czasami anody LED do + zasilania czujnika, zaś katody do wyjścia sygnałowego?
Dioda led z podłączonym szeregowo rezystorem 470Ω, czujnik halla ma wyjście typu OC, więc diodę podłączasz pomiędzy +12V a wyjście czujnika
Pod co podłącza się analogowy czujnik Halla do mikrokontrolera. Pod ADC? Czujnik Halla ma dwa kanały A i B.
Próbowałem dawać plus na inne przewody i nic, Plus z baterii ?? Sterownik mógł tego nie przeżyć. Nic nie piszesz o baterii do której to podłączasz. Napisałes ze czujnik halla podłączyłeś a tam z pewnością są 3 czujniki. Pokaż może opis od chińczyka. Sterownik ma samonaukę?
Witam dodam jeszcze że Jak podłączam funkcję nauki kierunku obrotu koła to działa i kręci.
Z tym BC557 coś jest pokręcone: anoda LED-a ma być przez opornik do OUT, ale to ma być oddzielny opornik, nie ten połączony szeregowo z potencjometrem; BC557 emiterem do +zasilania, kolektorem do wyjścia. A w ogóle, BC557 miał być do symulowania czujnika z wyjściem PNP, a może takich po prostu nie ma i podłączanie BC557 jest zbędne?
Nie podłączaj czujnika i tyle , bedzie działało bo kontroler potrafi wykonać BEMF nie potzebny mu czujnik hala. Dodano po 1 3 przewody z silnika podłącz obojętnie który z którym , a jak będzie się kręcił w złą stronę to zamień 2 dowolne przewody ze sobą.
A jakich czujników HALLA użyliście w silniku i jak się je konkretnie podłącza chodzi mi na które nóżki daje się zasilanie a które podłącza do powyższej elektroniki
Właśnie o takie cudo mi chodzi :) Nie pozostało nic innego jak zacząć robić prototyp na takim rozwiązaniu :D . Mam tylko jedno zasadnicze pytanie odnośnie czujnika halotronowego. Nigdy nie stosowałem czujnika halla więc moje pytanie zabrzmi dość głupio. Jak taki czujnik się podłącza ? Jaki byłby tu dobry ? Może taki np. http://www.piekarz.pl/?page=offer&item=4...
Dziękuje wszystkim za pomoc problem rozwiązany wpadłem na to przez przypadek podczas podłączania kostki do halla cofały się piny w czujniku i nie stykało dlatego nie odpalala
Tak, masz rację. Brakowało tam rezystora. Jeszcze mam pytanie, jak pomierzyć zgodność faz (zasilania) z poszczególnymi stanami czujników Halla? Ja to robiłem tak, że wykonałem z rezystorów 15 kΩ gwiazdę i wpiąłem ją pomiędzy wejście trzech faz silnika. Sondę oscyloskopu podłączałem po kolei do każdej fazy, a masa sondy za każdym razem do punktu wspólnego...
Witam, z dokumentacji tego czujnika oraz z zamieszczonego przez Ciebie rysunku wynika, że zachowuje się on jak typowy czujnik NPN-OC, jego wyjście albo jest rozwarte albo zwarte do masy. Możesz więc podłączyć go do wejścia PLC, które jest przeznaczone do podłączania czujników NPN-OC: masa czujnika do masy PLC, wyjście czujnika do wejścia PLC. Z Twojego...
1. Co to jest ten "kontaktor"? 2. Skoro chcesz się podłączać do komputera, to czemu z pośrednictwem jakiś liczników? Czujnik Halla załatwi sprawę. Masz takie choćby w wiatraczkach komputerowych.
A wiesz co podłączasz? Ja pamiętam taką z przerywaczem, 3 piny to czujnik halla, zdejmij kopułkę rozdzielacza i powiedz czy masz przewody w kolorach czarny zielony i czerwony?
Miło mi że wzrosło zainteresowanie moim postem. A więc temat bardzo podobny nawet taki sam był już przerabiany pod tym linkiem i w zasadzie od niego pochodzi cały mój pomysł jednak dla takiego laika jak ja w tym temacie Arduino musi być to niestety wytłumaczone dogłębniej link niżej https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Po wielu doświadczeniach stwierdzam, że sterowanie zaworami elektromagnetycznymi lpg podłączanymi przez gazowników z cewki zapłonowej spalają moduły zapłonowe i doprowadzają w ostateczności do uszkodzenia cewki zapłonowej. Uważam, że podłączenia sterowania powinno się przeprowadzać ze skrzynki bezpieczników przy diodowym zabezpieczeniu przed zwrotnymi...
Rezystancję regulujemy enkoderem. Chyba trochu duży ten potencjometr :D W pojazdach EV manetki gazu i inne po prostu są często... na analogowych Halotronach i napięcie jest zależne od pola magnetycznego. Np. ten analogowy czujnik Halla SS495A jest banalnie łatwy do podłączania, bo ma wbudowane oporniki i wystarczy podłączyć bezpośrednio do zasilania...
Ciekawy projekt, podłączam się do wypowiedzi o eliminacji czujników halla, Powinieneś wykorzystać dwie podwójne cewki, rozdzielacz wyeliminować całkowicie, sygnał o GMP zapewne masz gdzieś w sterowaniu silnika - podłącz na reset, do tego licznik do 2 z cewki. Kiedyś chcę coś takiego zrobić do jeep'a 4.0, 6 cylindrów i jeszcze w 97r. był rozdzielacz.
dioda1000 - napisałeś: "Kontaktron przy 50Hz długo nie pożyje". - co przez to rozumiesz??? Kontaktron wykrywający prąd przemienny 50Hz będzie zwierał styki 100x na sekundę. I zapewne bez problemów wytrzyma ze 100 milionów przełączeń... czyli około 270 godzin pracy pompy. To chyba mało... Można np. na Allegro poszukać "czujnik prądu". Są ZMCT103C -...
Chcesz uzyskać zmianę rezystancji od zera do 100% przy obrocie od 0 do 270° - zastąpić standardowy Potencjometr w Joysticku podłączany do PC o symbolu 50KB-65° (sztuk 2)
Możesz zrobić pomiary z samym czujnikiem - tu będzie potrzebny opornik około 1k między VCC i OUT, zasilanie między VCC i GND, oraz zbliżanie kawałka żelaza do czujnika; oraz pomiary instalacji bez czujnika - i tu podłączanie tego opornika 1k pozwoli wykryć, czy któreś połączenie nie jest uszkodzone tak, że tylko brud trochę łączy.
Co do uzwojeń silnika, to oczywiście muszą mieć przejścia. To silnik 3 fazowy połączony prawdopodobnie w gwiazdę . Czujniki halla najlepiej sprawdzić podłączając zasilanie +/- 5V a do wyjść H1 H2 H3 najlepiej 3 diody LED z opornikami 330 om, podłączonymi do -5V . Pokręcając kołem powinny kolejno mrugać .
Może tak jak w starych mercedesach, były aparaty z Hallem i bez bo czujnik był już na kole. Oba aparaty zamienne i widziałem już rzeźby z podłączaniem a to Halla, a to tego na wale.
Czyli wentyaltor z 0,45A bedzie szybszy niż 0,4A? Oryginalny uszkodziłem przez to że pomyliłem biegunowość, ponieważ chciałem zrobić regulator obrotów i podczas podłączanie go bezpośrednio do napięcia 5V pomyliłem i prawdopodobnie usmażył się czujnik Halla.
Witam, Problem jest taki że nie dochodzi prąd do cewki oraz pompy paliwa, wtryskiwaczy. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki ( w tym przekaźnik mocy 15 pinowy - podmieniłem z innej sieny) ale auto dalej nie odpala. Śledząc podobne http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91... przypadki na tym forum sprawdzałem wszystko z podanymi...
Dawno się nie odzywałem ale chciałem uniknąć nadmiernego optymizmu i dokładnie go potestować. A teraz po kolei : 1. wymontowałem wentylator -czyszczenie, przedmuchiwanie, kręcenie, sprawdzanie 2. wymontowałem moduł elektroniki - wyczyściłem, przedmuchałem, pooglądałem szukając uszkodzeń, przegrzań itd. - wyglądała dobrze 3. Elektrosol - na styki kostki,...
Witam. Małymi krokami przymierzam się do zrobienia pomiarów liczby obrotów silnika spalinowego, zanim to jednak zrobię, najpierw chcę to przetestować na małym, stałoprądowym silniczku elektrycznym. I teraz taka kwestia. Wiem, że należy użyć czujnika Halla, jednakże nie wiem nic konkretniejszego. Możecie polecić konkretny czujnik? Jak powinna wyglądać...
Silnik 1.4 benzyna. Niestety nie mam oscyloskopu mam tylko miernik cyfrowy. Gdy podłączam na 2i3 pin miernik podczas krecenia rozrusznikiem zmienia sie napiecie.
dodam ze gdy podłączam go pod kompa to wyskakuje mi jeden blad czujnik halla G40 podejrzewam ze ten blad jest zwiazy ze zlym zaplonem moge sie mylic i to czujnik wplywa na kat zaplonu mam lampe stroboskopowa naswietlalem go i po przekreceniu aparatu nic sie nie dzieje kat sie nie zmienia slyszałem ze muszę za pomocą vaga wprowadzić nastawy początkowe...
Do silnika idą 3 przewody zasilające. A do płytki do tego gniazda podłącza się przewody idące z włącznika. U mnie z włącznika idzie 6 przewodów, a w tej płytce, co chcę kupić, jest wejście na 6 przewodów i tu klops. Czy da się to jakoś obejść...
Witam, mam problem z hulajnogą Motus Scooty 10 2024. Wymieniłem dętkę w tylnej oponie i po ponownym podłączeniu kabli i włączeniu hulajnogi mruga czerwona dioda w sterowniku. Na wyświetlaczu wszystko działa, Bluetooth działa i w aplikacji też wszystko wygląda ok, działają kierunkowskazy, ale koło się nie kręci, jak naciskam manetkę. Nie ma żadnego kodu...
Witam. Szukam rozpiski pinów czujnika halla w rowerze. Czujnik o oznaczeniach 1116, podłączony był do sterownika Bionx. Po przeróbce chcę je wykorzystać. Generalnie mógłbym zerżnąć podłączenie ze sterownika, pinologię. +, - powinny być połączone wspólnie na starej płytce, wyjście powinno pójść na jakiś tranzystor wzmacniający. Problemem jest jednak...
Pewnie najprościej będzie zidentyfikować czujnik po oznaczeniach i znaleźć jego dokumentację. Albo podłączyć płytkę pod zasilanie i zmierzyć. Albo prześledzić, jak biegną ścieżki i z nich wywnioskować. Albo podłączać na chybił trafił i mieć nadzieję, że się nic nie uszkodzi. I akurat tą metodę bym odrzucił.
Tylko w tym wentylatorze zamieniona jest kolejność przewodów żółty z zielonym a sprzedawca opisał czarny jako PWM. Korzystalam z takiego samego opisu pinów ale podczas podłączenia jako silnik prądu stałego bez obciążenia (pozbawiony łopatek) nawet nie drgnie przy napięciu 12 V przy podłączaniu odpowiednio do żółtego plus a do czarnego minus.
do sterownika jest 230v zmienny po wyjściu na silnik jest 230v stały gdy silnik jest odłączony podłączam silnik i wtedy napiecie spada niemal do 0v po podłączeniu do akumulatora samochodowego silnik zaczyna kręcić normalnie lecz wolno z racji 12v Wszystko się zgadza. Silnik sterowany jest z falownika na IRFP460. Zanim jednak wystartuje z pełną mocą...
Moduł ma aż 7 pinów, oto co pod który się podłącza: 1. masa wychodząca na cewkę zapłonową 2. masa motocykla, np z aku 3. masa wychodząca dla czujnika halla 4. plus ze stacyjki/aku 5. plus wychodzący do czujnika halla 6. przychodzący sygnał z halla 7. coś tam, nie używamy go A właśnie też chce zrobić elektryka do Teresy ale jestem ciekawy czy czujnik...
Typowe jest że jeśli silnik ma czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka który zwykle jest w aparacie zapłonowym, to bez tego drugiego właśnie będzie chodził ale kulawo, silnik działa w trybie awaryjnym. Z tym że ten błąd często wychodzi jak się podłącza interfejs na zgaszonym silniku. Trzeba sprawdzać na zapalonym, jeśli i wówczas wychodzi to...
Przepraszam że to trwało chwile dłużej, ale nie przewidziałem weekendowych baletów i trzeba było "wracać do żywych" :D Nie wiem jaką tam będziesz miał bezwładność tego układu i dlatego na razie program zlicza impulsy przez 30 sekund, potem mnozy je przez dwa żeby mieć wynik na RPM. Na końcu podejmuje decyzję czy obroty przekraczają próg ustawiony potencjometrem....
Witam. Mam taki problem ze swoim Passatem. Otóż, gdy się trochę rozgrzeje (ok. 40 stopni) zaczynają wariować obroty. Trzymając jednakowo pedał gazu na 3000rpm spada na 1500rpm i potem znowu wskakuje na 3000 na wolnych czasami gaśnie. Podczas jazdy szarpie nie da się jechać. Podłączałem Passata pod komputer to wyskoczyły dwa błędy: czujnik Halla - słaby...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Ok, w poniedziałek pobawię się podłączaniem samego czujnika pod T0 Tylko mam jeszcze mały problem, ponieważ nie mam doświadczenia w zabawach z czujnikiem Halla jak poznać, która z tych nóżek jest od Vs a która od Q http://www.logview.info/images/TLE4905.g... Przepraszam za słabą jakość zdjęcia Rozkład w czujniku Halla to : Vs , Masa, Q Czujnik jest z...
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. https://obrazki.elektroda.pl/1602722800_...
1. Flashlight stroboskop czym on jest zasilany w tym przypadku ? Czy można objeść się bez niego czy on ma jakieś zadanie w tym układzie ?? To tylko wyjście np. na diodke superjasną o małym kącie świecenia, lub stroboskop, nic nie musisz tam podłączać, ale dioda superjasna i znak na kole magnesowym to dobry sprzęt do dniagnozowania gdy nie masz oscyloskopu....
"W moim przypadku po uruchomieniu programu pralki bęben obracał się o jakieś 5-10 stopni i stawał. Występowały dwie próby i wyrzucało błąd przeciążenia silnika/bębna." U mnie jest dokładnie to samo. Tylko, że ja kupiłem ją uszkodzoną, ale nikt nie wiedział co jej jest. Nie wiem czy ktoś tu wcześniej coś wyciągał, bo ja ewidentnie nie mam tego czujnika...
Witam, posiadam Ibizę z silnikiem 2,0 16V (ABF) i od jakiegoś czasu strasznie wzrosło mi spalanie benzyny z 11 do 17 litrów po mieście, przy znacznym spadku mocy. Jaka może być tego przyczyna? Wymieniłem kopułkę palec i świece (nie wiem, dlaczego ale świece były strasznie czarne). Podłączany był pod KTS’a i nic nie wykazał, ale elektryk zasugerował,...
I dlatego w pralkach stosuje się silniki inwerterowe? Najpierw się sieć prostuje aby znowu zrobić z niej przemienny trzyfazowy o zmiennej częstotliwości ? o klimatyzatorach i pompach ciepła nie wspominając. Kto ma w normalnym domu trójfazowy silnik elektryczny? (sprawdzić czy nie rolnik) Kolego. https://obrazki.elektroda.pl/5030820700_...
W hulajnodze zostały wymienione przewody fazowe, opór między fazami wynosi około 0.3 ohma. Przy podłączaniu sterownika strasznie iskrzy, ale spodziewam się, że to jest dość normalne? Po pomiarach na płytce nie widzę nigdzie zwarcia, może problem leży jeszcze gdzieś w manetce gazu lub samym wyświetlaczu? Albo mógł się uszkodzić czujnik halla?
Cześć panowie mam nadzieje że mnie na coś nakierujecie bo mi już uszami wychodzi. Problem dotyczy samochodu AUDI 80 2.0 8V ABT na moowtrysku z LPG auto posiada fabryczny autoalarm. Problem pojawia się w zimie przy dużej wilgoci i niskiej temperaturze, samochód gaśnie i nie chce odpalić niema znaczenia czy jadę na benzynie czy na gazie auto podczas jazdy...
Ustawiamy np.: I=2A, U=12V na zaciski podłączamy R=10Ohm, przy tym nap. prąd wynosi 1,2A więc ograniczenie nie działa, ale gdy U ustawimy na np.: 22V to zadziała ogranicznik i układ zacznie stabilizować prąd aby nie przekroczył 2A czyli obniży nap. do 20V . Po prostu wzmacniacze LM358 działają jako komparatory i zależnie po której stronie diody D1 jest...
A więc podłączałem, przez dzielniki o różnej impedancji i najstabilniejsze odczyty miałem przy dzielnikach o jak najniższych wartościach. 17Ω i 33Ω. Ogólnie działa całkiem znośnie. Myślę, że będzie jeszcze lepiej jak zaopatrzę się w rezystory o większej dokładności.
Audi C4 92r, silnik AAH, skrzynia automat, dołożona instalacja LPG stag 300 plus. Silnik został zgaszony i po chwili już nie odpalił. Miała być szybka robota bo podejrzenie padło na dokładany alarm który już od dawna był nie sprawny, jednak to nie była jego wina. Brakuje sterowania wtryskiwaczy i cewek zapłonowych już przed modułem. Pompę paliwową uruchamia...
Przetrzepałem całą wiązkę i napięcia itp sprawdzone, problem leży na czujniku g40... 3 czujniki i to samo, po podłączeniu wtyczki spada napięcie na 6v po odpięciu 12. Czujniki dobre. Masa jest dobra... Tak samo jaja są na przepływce, podłączam silnik faluje, podmieniałem przepływkę to samo. Plus podłączam od przepływki wpinam miernik w plus przepływki...
Sygnał na cewce nóżka 2 - BRAK ( sprawdzone dioda przy kręceniu rozrusznikiem ) Ale chyba odwróciłeś jej bieguny w stosunku do poprzedniego pomiaru? Bo tam kluczuje plusa, a na hallu masę. 1. Co się tym kablom stało? Jak to co? Gaziarz rzeźnik się dorwał. Odłącz instalację gazową od sygnałowego do cewki i już tam więcej nie podłączaj, tylko do wyjścia...
Odczep się k...wa od tego czujnika, nie jest on nigdzie podłączony i nie jest przyczyną twoich problemów wszystko jest w aparacie impulsator i tzw. moduł zapłonowy, tylko sprzęt serwisowy (diagnostyczny) tam się podłącza błąd czujnika wału pojawia sie czasami tak jak w Oplach (31) czy np. VW starszych - czujnik Halla - a jak sie odpali to znika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Mam VW GOLF 1,6; 75KM z 94 roku, i pali mi po miescie jedzac naprawde spokojnie ok 10 L benzyny co jest? Podłączany był pok komputet i wyszło ze CZUJNIK HALLA daje usterke czy to moze byc przyczyna ze on tyle pali? I Jak badalem skład spalin to najprawdopodobniej sonda lambda tez jest uszkodzona ale takiej usterki komputer nir pokazywał. DZiekuje za...
https://obrazki.elektroda.pl/5718944600_... Przedstawiam efekty mojej próby zmierzenia się z tematem sterowania bramą garażową. Taka potrzeba pojawiła się po awarii oryginalnej elektroniki napędu. Zamiast kupować następną identyczną płytkę sterującą (która znowu padnie po jakimś czasie), można przecież zrobić swoją, prostszą, i potem...
Filipie , podpowiedz proszę które 2 kable podłączałeś pod kostkę od czujnika prędkości , kostka ma 3 kable , czerwony , różowy i żółty chyba , który należy pominąć ??? Skoro są trzy to masz inny układ i nie ma tam czujnika indukcyjnego. W żadnej renówce nie ma 3 przewodowych czujników prędkości dla ABS - czy indukcyjne , czy Halla - oba są 2 przewodowe...
Czyli wtyczka czujnika do przeglądu czy jest zasilanie ,najlepiej z podpiętym czujnikiem badać. Druga sprawa to działanie samego czujnika. Test jest prosty. Trzeba znaleźć który z 3 pinów to sygnał. Podłączamy czujnik wymontowany. Miernikiem badamy sygnał względem masy. Po przyłożeniu do czoła czujnika stalowego śrubokręta sygnał ma się zmieniać wraz...
Witam, Problem mój jest następujący : projektuję pewne urządzenie do samochodu i muszę go oczujnikować. Mierzone sygnały to sygnały wolnozmienne lub prądu stałego (np zasilanie reflektora). Nie chciałbym podłączać się bezpośrednio do instalacji samochodowej, choć wiem że to najprostszy sposób. Chciałbym zastosować takie sprytne czujniki, które przyczepione...
montuję czujnik halla ze sierry do jawy i obmyślam podłączenie tego do układu zapłonowego.. czujnik jest taki: www.kuba.trz.pl/hall/SSA52528.JPG i ma taką wtyczkę: www.kuba.trz.pl/hall/SSA52530.JPG czyli jak mamy oznaczenia na wtyczce - 0 +to podłączamy + do +, - do - a 0 to wyjście. i tutaj mam pytanie. jaki jest potencjał między 0 i +, gdy przy czujniku...
Pomieszany 'groch z kapustą'....! Nie krytykuj, tylko napisz że nie rozumiesz. Obserwacja 'Back-EMF' i na tej podstawie tworzona komutacja jest stosowana w silnikach bez-sensorowych... Wyobraź sobie że Back-EMF daje tą samą informacje co czujniki halla, można porównać, żeby sprawdzić czy czujniki hala poprawnie działają, nadążasz? czy tłumaczyć jak...
Witam Panowie. Podłączam się do zakurzonego tematu, ale widzę że są tu eksperci w tej dziedzinie Miałem ten sam problem, czyli wypalona płytka przy rezystorze 1 k. Połatałem płytkę,wymieniłem opornik i kondensator i piec działa. Mój problem polega na tym, nie wiem jak było wcześniej, ale teraz, po włączeniu pieca i puszczeniu gorącej wody opornik 1k...
potrzebuję przerobić układ tak, aby iskra uderzała wtedy, gdy na wejściu pojawi się napięcie z czujnika halla 12V (b. mały prąd). myślałem nad zastosowaniem bramki logicznej not, która odwróciłaby mi sygnał. jakie są wasze propozycje??? a, może dało by się zmienić oporność R5 R6 i R7, tak, żeby wydzielało się na nich mniej ciepła?? W schemacie który...
Co do schematu. Jak chcesz użyć do pomiaru LM35 to zrób wzmacniacz na LM358 który wzmocni sygnał 10x. LM daje napięcie do 1,5V a wejście analogowe w 1200 ma zakres 0-10V. Większą rozdzielczość lepiej się przelicza. 1. w takiej realizacji chce zastosowac wentylatorek komuterowy z dwoma przewodami, czy konieczny jest np wentylator ktory ma pin ( RPM)...
Moje pytanie jest następujące - czy podłączając pd avt3003 czujnik halla lub indukcyjny układ będzie mierzył częstotliwość sygnału jaki będą generować te czujniki?
Na wyjściu sygnałowym z czujnika może być poziom zasilania lub zero zależnie od stanu pola magn. Na przewodzie podłączanym do wyjścia czujnika nie powinno być napięcia, ewentualnie wydajność prądowa tego przewodu powinna być bardzo mała tak aby nie uszkodzić czujnika. Zerknij może w notę swojego czujnika to będziesz wiedział czego się spodziewać; np.:...
Wczoraj samochod zgasł i do dzisiaj nie pali, udało mi sie ustalić, że to wina braku iskry na świecach. Czujnik halla można wyeliminować bo podczas holowania obrotomierz pokazywał obroty (a z tego co sie orientuje z halla pochodzi sygnał do obrotomierza). Na cewke dochodzi napięcie 12v. Wymieniałem kopulke, palec, przewody i cewke ( niecały rok temu)....
Od czego mogę zacząć ? Od zapoznania się z zasadą działania tego typu układu zapłonowego, bo jak na razie chyba się podłącza go do akumulatora minus na masę czujnika , kabel idący potem od czujnika do żarówki jakieś a potem od żarówki do plusa i magnesem koło czujki trzeba przejechać aby coś się zaświeciło to straszne bzdury piszesz. Od kiedy tam jest...
Żeby nie zaczynać nowego tematu podepne sie tutaj. Licznik z B4 benzyna na lince. Obok wejścia linki prędkościomierza jest miejsce na moduł podłączany do 3 pinowego gniazda obok. W gniazdku: zasilanie, masa i wyjście które jest połączone z pinem 7 złącza licznika, czyli z wyjściem GALA do radia. Oczywiście oryginalnego modułu brak. Zastanawiam się jaki...
Witam Mam u siebie Seata Ibizę 1.2 z 2003r. Według właściciela auto kilka dni temu zaparkował w garażu, a jak chciał jechać to już nie odpaliło. Podłączałem HEX-CANa i nie ma nigdzie błędów, pompa podaje paliwo, cewki wymienione w zeszłym roku (iskra jest ok), czujnik temperatury podmieniony z innego auta, czujnik halla też ok (dla świętego spokoju...
Ekspres rozebrać, a sam napęd pokręcić palcem :) Nie ma co się bawić w podłączanie pod silnik prądu.. Gorzej natomiast jest z ustaleniem usterki co spowodowało "zjechanie" bloku. Na pewno proszę uważać przy ponownym włączaniu, gdyż sporadycznie może spowodować to uszkodzenie drogiej windy. Na pewno w pierwszej kolejności jest do sprawdzenia mikrowłącznik...
Jeżeli dopiero zaczynasz pisać programy i projektować PCB, to najpierw wszystko dokładnie przetestuj na układzie próbnym. Masz wtedy możliwość zmian w pisanym programie jak i również zmiany w projekcie płytki. Dlatego nie wykonuj teraz tej płytki tylko zajmij się pisaniem programu. Dopiero jak będziesz miał pewność że wszystko jest w porządku, można...
dzięki wielkie za sugestię:) mam w związku z nią małe pytanko: masz na myśli np. takie coś? nadajnik: http://www.infoelektronika.com//pdf/rftx... odbiornik: http://www.infoelektronika.com//pdf/rfrx... zapomniałem dodać ze częstotliwość obrotów wiatraczka na pewno nie przekroczy 100Hz (prawdopodobnie nie przekroczy nawet 50Hz). w nadajniku pin...
Witam, Problem polega na tym , że nie mogę przeprowadzić adaptacji egr w seacie leonie 2003r 1.6 16v z gazem . Podmieniałem zawór egr na nowy i używany ze sprawnego auta w sumie trzy i nic sie nie zmieniło . Podłączałem żarówkę do wtyczki od egr - świeci , miernik pokazuje na czarno-białym kablu ponad 12v . Przejścia po kablach do czujnika ciśnienia...
Podłączam się do tematu ja mam ten sam problem w tym samym modelu. Uszkodzona jest płytka sterownicza a mianowicie na pierwszy rzut oka spalone są dwa tranzystory 6613 7LD2 i 6613 8W9V. Niestety nigdzie nie mogę nic podobnego znaleźć.. Drugi problem cała płytka jest zalana w tworzywie i zdzieranie tego może doprowadzić do uszkodzenia elementów. https://obrazki.elektroda.pl/8441435900_...
Te MOSFETY IRF mi się podobają zamiast tyrystorów ;) Chodziło mi o schemat w postaci jpg lub PDF, bo używam od pewnego czasu open sourcowego gEDA pod Linux do projektowania płytek i nie wiem czy te pliki *.sch się załadują do niego. No jakoś z tym silnikami rowerowymi BLDC działają dedykowane do nich sterowniki BAC i mają funkcję odzysku energii hamowania,...
Tyle że rozumiem te 5V to do wszystkich halotronów jest "zapodane", bo chyba nie zmienione nic? W tamtym wątku co podesłałeś chyba dla 5V dwa oporniki 220 ohm dawali jak podłączali te czujniki, co by dawało coś koło 3mA na pojedyńczy halotron i z tego co patrzyłem, to niektóre z tych małych czujników halotronowych analogowych mają rzędu 3-4mA prąd zasilania...
No to albo utrata gwarancji i jakiś wyłącznik na przewodzie prostownik <> aku, albo po prostu zostawić żabki i podpinać je za każdym razem do klem. Po pierwsze tak jak piszesz - szkoda gwarancji... a po drugie to chyba bezpieczniej jest odpinać aku od instalacji podczas ładowania... no chyba że masz Poloneza :D Szczerze mówiąc, nawet Polonez...
Witam wszystkich, posiadam samochód Seat Ibiza 2.0 16V (kod silnika ABF) i posiadam z nim spory problem. Samochód odpala normalnie poczym silnik popracuje około 1 minuty i gaśnie potem jest go trudno odpalić, po odczekaniu dłuższej chwili znowu odpala i gaśnie sam po chwili. Był podłączany pod komputer przez specjalistę w warunkach polowych (pod domem)...
Nie mamy sprezyzowanych danych silnika. Posprawdzaj najpierw przewody zwłaszcza WN ,cewkę, moduł zapłonowy, zasilanie. Może być Hall chociaż nie koniecznie w niemcach raczej żadka usterka. Jesli masz czujnik trójprzewdowy w aparacie zapłonowym, to dwa zewnętrzne przewody to zasilanie środek to sygnał , biegunowość zasilania ustalisz jeśli ściągniesz...
Witam poprzerwie Noi masz babo placek. Nowy polski kontroler przyszedł. Popodłączałem, łączniki oczywiście inne z roweru, inne w kontrolerze (ta jednolitość mnie rozp...) więc musiałem poprzelutowywać trochę aby pasowało (łączniki czujników halla i manetki przerobiłem) Wstępnie na roboczo uruchomiłem - działa, koło się kręci wraz z manetką, myślę- będzie...
+12V jest jak mierze podłączając pinz ecu do masy a jak ten sam pin podłączam do plusa to jest niecały +1V w miedzy czasie dowiedziałem się się ze na na sygnale do obrotomierza jednak napięcie nie powinno być zmienne i proporcjonalne do obrotów jak pisałem wcześniej próbowałem też podłączyć obrotomierz bezpośrednio do czujnika halla ale dało to raki...
Czyli do mojego urządzenia podłączam obciążenie (rezystor o stałej znanej mi wartości lub źródło prądowe), które rozładuję ogniwo (około 2,5 godziny). Podczas tego procesu co około 5 sekund odczytuje z oscyloskopu napięcie maksymalne na obciążeniu, oraz wartość płynącego prądu (wyjście napięciowe z czujnika Halla). Te wyniki wklejam sobie do arkusza...
Na początek wywalamy: D1,C2,T2,R4,R5,R6. W miejsce D1 dajemy transil dwukierunkowy(!) na 400V np. 1.5KE400CA. R1 musi mieć 300 om i moc 2W Kabelek opisany: "Do czujnika" podłączamy zasilanie 12V - u ciebie 6V. W miejsce połączenia punktu wspólnego R1 i R2 z masą wpinamy przerywacz zapłonu pozbawiony oryginalnego kondensatora. Narysuj schemat abym wiedział...
Taki czujnik sprawdza sie banalnie, ale musi być zamontowany w aparacie zapłonowym (aparat może być wymontowany a auta, możesz go sobie sprawdzić w domu na stole). Aparat ma 3 wyjścia + 0 - pod + podpinacz =12v pod - masę (czyli biegun ujemny zasialania) 0 - to wyjsie impulsów. Czyli pod + podłączasz 12v, pod - masę (- baterii), pomiedzy + a 0 podpinasz...
dzisiaj aktywowałem Vaga na laptopie i podpiąłem go. wszystkie błędy mogłem skasować. odpalam auto sprawdzam na odpalonym nie ma nic wiec jazda próbna.. samochód szedł jak głupi obrotów nie odcinało przy 5 tys tylko 6,5 (na benzynie) przyjechałem i zgasiłem go. po odpaleniu dodaje gazu i przy 5 tys znowu odcina. podłączam pod vaga i tylko jeden błąd....
Witam kolegów. Pragnę nadmienić iż nie jestem automatykiem, dlatego proszę o łagodne podejście do mojej niewiedzy związanej z bramami. Posiadam bramę segmentową z napędem z opisem : Hormann Typ ITO 100 Art-nr 45509 400V 3P4 0,14kW 50Hz 0,8A (tutaj nieczytelne) 30 40% 2850/45U/min IP54 VDE 0700 1000N Nie posiadam do tego napędu sterownia. W internecie...
Wracam do tematy po paru dniach. Po (testach) okazuje się ze wymiana nastawnika biegu jałowego z nowego na stary załatwiła problem w taki sposób ze poprostu on nie działa. Obroty po odpaleniu przez jakieś 1-2 min są 500 obr/min aż trzesie samochodem, gdy się trochę rozgrzeje jest ok. Wiem ze na forum są różne tematy o schemacie tego nastawnika ale chyba...
Witam. Podłączam się do tematu. Golf 3 2.0 8V 2E i następujące objawy: Po przejachaniu paru kilometrów (ale nie zawsze) gaśnie silnik, po odczekaniu 1-2 min. odpala. W czasie gdy zgaśnie silnik nie słychać przy włączeniu zapłonu pracy pompy. Po odczekaniu i kilku próbach pompa startuje i wtedy pali bez problemu. Odnosiłem wrażenie, że częściej się to...
Podłączałem go pod 24v i obracał się powoli i tak skokowo. Opory na poszczególnych cewkach są różne, na jednej z 2 na innej 4 a na jeszcze innej 8 Ohm. Dodano po 7 Panowie, problem rozwiązany! Całkowicie przypadkowo rozebrałem jeszcze raz silnik i czyściłem komutator. Z rowków pomiędzy tymi płytkami pęsetą wygrzebałem resztki smaru pomieszanego z pyłem...
Nie wiem czy dobrze rozumiem, tą diodę podłączałeś do czujnika, czy ma wbudowaną, pracował bez dodatkowego zasilania? Podłączyłem LED do czujnika, bez zasilania, i dotykałem nim do metalu. W zależności od polaryzacji, dioda błyskała przy dotykaniu lub odrywaniu go. internet daje raczej sprzeczne wyniki: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/...
Gdybyś zamiast gotowego urządzenia chciałbyś wykonać to samemu to proponuję dwa sposoby: 1. Pierwszy sposób (moim zdaniem najlepszy) Proponuję wykonać źródło prądowe najlepiej regulowane do którego podłączasz bezpośrednio ogniwo. Źródło można wykonać na LM317 lub na wzmacniaczu operacyjnym. Sterowanie za pomocą potencjometru lu przetwornika DAC. Rozładowujesz...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
czujniki cofania podłączać czujniki halla sterownik przerabiałem czujniki halla
gniazdka angielskie linux puppy sprawność grzejnika
reset ekspresu delonghi moduł komfort termet
Nissan Juke: Radio przełącza się na mapę Kamera z kolorowym obrazem w nocy - jaką wybrać?