Witam, gdzie w Volvo XC70 2.0 D 2012 r. znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej dolotowej do silnika?
Wałka rozrządu.
Porównałeś instalacje czy są takie same ? Pinologia w tej wtyczce się zgadza? Osprzęt i czujniki silnika są takie same? Sterownik silnika też wymieniłeś?
Przepustnica Czujnik położenia wałka Czujnik położenia wału
czujnik temperatury silnika
Temat rozwiązany. koło ustawione względem czujnika, silnik pracuje poprawnie.
Zdjęcie na którym zaznaczyłem tarczę pompy pochodzi z modułu który akurat wczoraj trafił do mnie po takiej samej akcji. Jak już odmoknie i będę głębiej go rozkręcał mogę wrzucić kolejne zdjęcia. Jeśli tarcza (wirnik) się nie obraca to szanse naprawy praktycznie równają się zeru (skorodowane czujniki Halla i uzwojenia silnika oraz łożyska).
Na silniku z lewej strony
Czujnik ciśnienia znajduje się z przodu silnika tam gdzie bagnet wchodzi w miskę.
witam i dzięki ale wiesz może czy jest to czujnik temp. zewnętrznej czy czujnik temp silnika.
Zgodzę się z Tobą może to być ssanie, tylko teraz jakie czujniki składają się na prawidłowa prace ssania :?: Na pewno czujnik temp. cieczy/silnika. Wymieniłem na nowy niestety nie pomogło. Może ktoś podpowie jakie czujniki jeszcze należało by sprawdzić :?:
Jest to wada tych silników. Nic nie da wymiana czujników temperatury ani przekażnika świec. Należy zrobić przeróbkę w grzaniu świec. Pozdrawiam.
oddaj samochód mechanikowi, bo widać, że niemasz pojęcia. Przez internet nikt jeszcze nie naprawił :D Ale w niektórych miejscach próbowali pomóc, a nie korzystać z cudzego problemu do nabijania postów. Zaglądnij na forum volvo (to z v40 w adresie) jest tam kilka podobnych wątków - łacznie z moim przypadkiem gdzie za "nieodpalanie" winny był czujnik...
Volvo v40 poduszki stabilizatora :) Poza tym czujniki abs które są zamontowane w zwrotnicy na rdzę :D
Ale w tym silniku nie wystepuje czujnik masy powietrza
Nie ma tam zadnego czujnika na chlodnicy.
Brak grzania świec brak rozruchu - wtryskiwacze, jakość paliwa lub kiepski stan techniczny silnika. Choć możliwe że przez tą mapę w ECU nie ma dawki rozruchowej. Odpenij czujnik temperatury silnika gdy nie pali sprawdź różnicę.
Witam skoro wyskakuje ten błąd a czujnik podmieniłeś i jest to samo .To mam pytanie czy ten podmieniony jest z tego samego modelu i z tymi samymi numerami co oryginał i jeśli wszystko pasuje to możesz mieć gdzieś za oksydowana wtyczkę wejściową tego czujnika lub przetartą ewentualnie przy sterowniku silnika .Powinieneś dobrze obejrzeć wiązkę od czujnika...
Zmień urządzenie diagnostyczne na wiarygodne, ten silnik nie ma bezpośredniego wtrysku i czujnika ciśnienia paliwa, to Modular 2.5 turbo r5 z Volvo
Mam volvo s80 ,wentylator sie nie włącza dopiero jak zgasze silnik,wszystko posprawdzane i nikt nie wie co jest ,może jakiś czujnik nie mam pojęcia,nie wiecie czy może jest jakiś dodatkowy czujnik odpowiadający za wentylator może gdzieś na silniku pomocyy
1 czy jest iskra 2 czypracuje wtryskiwacz , jeżeli nie sprawdz czujnik obrotów wału silnika
To sprawdź na włączonym zapłonie, bez pracy silnika.
W tym samochodze jest stosowany czujnik prędkości obrotowej silnika (inukcyjny),jak i czujnik położenia wałka ,chyba hallotronowy. Nie mam w dokumentacji czy to jest hallotron szczelinowy czy zbliżeniowy. Powinien być od strony napedu rozrządu
Czujnik sprzęgła "bierze udział w zabawie", i przy tempomacie i przy hamowaniu silnikiem. Wciśniecie sprzęgła dezaktywuje każdą z tych funkcji.
Tak przewód do czujnika.
Temat rozwiązany. Okazało się całkiem przypadkiem przy zmianie poduszek pod silnikiem, że silnik ma dodatkowy czujnik obrotów tylko na obrotomierz. Domyślam się, że tylko w autobusach bo przy tym samym silniku w ciężarówce nie ma takiego czujnika.
IAT(intake air temperatur) nie odpowiada za temperaturę na desce i nie ma nic do klimatyzacji IaT to czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik, ty masz problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Nie wiem gdzie pn jest w Volvo, najczęściej siedzi w lusterku zewnętrznym lub w zderzaku
Z samego przodu. Ciężko to wybadać bo słychać przy lewym kole jak i przy prawym i z przodu koło czujnika.
Temperatura oleju okolo 110 przy rozgrzanym silniku. Sprzwdz kostke do czujnika poziomu w misce olejowej z lewj strony. Czujnik poziomu oleju mierzy też temperature. Może nie mieć dobrego przejsca tylko
Kolego, czy wykonana została diagnostyka? Jak wygląda stan EGR? Jest zamknięty? Czy palą się jakieś kontrolki błędu na desce ? Błędów brak ten samochód raczej nie posiada EGR jak jadę normalne chodzi tylko jak ruszam to jest kupa dymu i właśnie jak dodam gazu na 900 obrotów to szarpie silnikiem możliwe że jakiś czujnik wariuje ?
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy!
Sprawdż czujnik temperatury.
Tylko dlaczego? Wymieniane było niecałe dwa lata temu To po dwóch latach nie miało prawa się popsuć? Pewnie zamek w kole nie trzyma i sterownik próbuje zniwelować przesunięcie kątowe wałka. Odłącz czujnik wałka i sprawdź pracę silnika, jak sterownik przestanie sterować zaworem VVT to masz odpowiedź.
Sprawdź czujnik temperatury.
Kod usterek: MID 128- PID 100 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PID100 Ciśnienie oleju silnikowego FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego Tak jak kolega wyżej pisał, uszkodzony...
cd.. Styk Typ sygnau Funkcja Typ silnika A7 Wejcie analogowe Obroty silnika, czujnik waka rozrzdu D12C, DH12C, DH12D A18 Wejcie analogowe Obroty silnika, czujnik waka rozrzdu D12C, DH12C, DH12D
Znajdź ten czujnik przy pedale sprzęgła może wypadł z mocowania. Jak immo blokuje to masz komunikat albo symbol kłódki. Rysunek z pedałem świadczy o tym że nie widzi sygnału z tego czujnika przy pedale. Dostęp do tego czujnika jest masakryczny ale to jest zwykły włącz wyłącz także jak odepniesz kostkę albo zrobisz zworę powinno pomóc. Uszkodzenie wiązki...
Czasami rozrusznik generuje fałszywe odczyty czujnika.
Witam, czy znacie jakiegoś magika od kaset/sterowników silnika Volvo FL, żeby sprawdzić poprawność działania lub ją naprawić (najlepiej Wielkopolska, Lubuskie, ewentualnie doślę kurierem). Auto straciło zasilanie 5 V na czujniki. Błąd MID 128 SID 232 FMI 4. Wszystkie czujniki podmienione, więc żaden zwarcia nie robił, kable przejrzane, zamienione nawet...
lewy luft
Od jakiego sterownika jest ten czujnik temperatury? klima , silnik (jesli tak oznaczenie B..) sprecyzuj albo podaj kod usterki.
sądząc po błędach musisz się udać do kogoś kto się na tym zna, Błędy są z sony labmbda, termostatu i czujnika położenia wałka. teoretycznie czujnik położenia wału niema nic do reszty, ale termostat może mieć wpływ na działanie sondy.
Był nieszczelny (pęknieta była harmonijka gumowa między przeplywką a rurą dolotową) ale już wymieniłem. A może walniety jest czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. To jest silnik po lifcie, który ma już czujnik.
Zmierz faktyczne ciśnienie oleju. Miałem u siebie w firmie ok 20 takich Volvo i usterka czujnika ciśnienia oleju była dosyć powszechna. Jednak jeden silnik został przez kierowcę zatarty :(
witam . czy wie ktos co oznacza ten blad CCM-0009 Wentylator silnika Czujnik temperatury przedziału pasażerskiego. Zablokowany
W takim razie sugerujac sie P0642 sprawdż, pod katem zwarcia do masy, zasilanie 5V wszystkich czujników odpowiedzialnych za "emission", czujnika wału i pedału przyspieszenia tez. Błąd zniknie sam gdy wróci prawidłowy sygnał.
Witam. Okazało się że problem polegał na nieprawidłowym ustawieniu rozrządu. Potrzebne są oryginalne blokady. Powyżej 3500 obrotów czujniki traciły sygnał i wywalały silnik w tryb awaryjny.
W autach tych nie ma linki prędkościomierza. sygnał prędkości pobierany jest z czujnika indukcynego umieszczonego na skrzyni biegów. Z zegara obrobiony sygnał trafia do ECU silnika i skrzyni. Dotyczy to zarówno zegarów VDO i Yazaki. Układ ABS w tym modelu jest układem niezależnym. Wspólnym jest natomiast (gdzie czujnik prędkości jest w tylnym moście)...
Dziękuję, jeszcze tylko przydała by się rozpiska który pin za co odpowiada. konkretnie to sterowanie alternatorem i sygnał z czujnika ciśnienia oleju.
jaką klapę silnika?
Witam. Może ktoś miał takie objawy? Volvo XC 90 T6, na zimnym silniku odpala idealnie, natomiast ciepły już nie. Jest błąd z czujnika, koła zamachowego. Zamieniony na nowy i dalej to samo.
A odległość magnesu na wiatraku silnika od czujnika na sterowniku jest odpowiednia ?
MID 130 , PID 160 , FMI 1 FMI 2 Czujnik obrotów wałka głównego -typ elektroniki nie pasuje do koła wałka głównego w skrzyni D do przeprogramowania w serwisie. Generacja skrzyń C do tygodnia 23/2009 wieniec 30 zębów , powyżej skrzynia D wieniec 72 zęby. Skrzynia C nr. czujnika 20775027 , skrzynia D nr. czujnika 21068284 aby to sprawdzić płyta z wybierakiem...
Witam Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik ciśnienia oleju zdejmij z niego kostkę i zobacz czy nie ma w środku oleju jeśli jest olej to do wymiany czujnik
Należy sprawdzić instalacje elektryczna od czujnika do sterownika silnika. Jak jest rezystancja czujnika na stykach 1 i 3? (czujnik wypięty z instalacji)
Nie powiem Ci dokładnie, bo nie pamiętam. Świece nie były od nowości chyba, bo nie widzę wpisu w książce, dlatego też warto je zbadać. Zbadałem czujnik inaczej. Wykręciłem stary, schodziłem wodę w zamrażalniku, zamoczyłem i obserwowałem resytancję. Stary zachowywał się w sposób niepowtarzalny, bo raz miał 0,26 kilo odchyłki, raz 0,5k odchyłki, dlatego...
wiem ze jest od tego bezpiecznik Nie kolego, nie ma bezpiecznika. Czujnik jest podłączony bezpośrednio do ECU silnika. Podaj numer tego bezpiecznika.
Typ A FH16 na pompie wtryskowej. Nie mogę się skomunikować z sterownikiem silnika, ale nie jestem pewny czy one mają diagnostykę szeregową. Po odczytaniu błędów z kontrolki diagnostycznej wyświetla błąd 3 i 4. Texa tłumaczy mi 3-uszkodzony włącznik hamulców o który chodzi nie wiem. 4-czujnik obrotów silnika główny i pomocniczy. Czy ktoś może mi zweryfikować...
Witam. Mam problem. Mam Volvo v50 2008 1.6D. Zgasł i już nie odpalił. Brak ciśnienia paliwa na listwie. Z pompy nie wychodzi paliwo. Pompa wymieniana na używkę już 2 razy. Wtryski sprawdzone i 2 naprawione. Czy jest możliwe aby coś rozłączyło dawkę paliwa na listwę?? Do zaworu na pompie dochodzi napięcie. Auto na samostarcie pali i chodzi. Ciśnienie...
Boziu wtryski i pompa do sprawdzenia.
Czujnik ciśnienia w skrzyni korbowej .
Tata powiedział, że to coś z czujnikiem poziomu oleju. Na jakiej zasadzie on działa, i czy da się go naprawić?
Witam Mam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu w moim Volvo. Po podłączeniu auta do komputera pokazał się błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Czujnik został wymieniony na nowy, jednak jest problem z jego wykasowaniem. Kilkukrotne próby wykasowania błędu nic nie dają, błąd za każdym razem pojawia się znowu. Prawdopodobnie przez ten czujnik...
Czujnik położenia przepustnicy sprawdzałeś?
O szarpaniu w tym silniku w psa/Volvo/ford można książkę napisać. Najpierw zobacz czy masz na gruszce od turbosprężarki czujnik kopiowania.
Witam. Jak w temacie skacze temepratura oleju w silniku na wskaźniku od -30 do 90stopni. Nie działa wtedy również veeb (komunikat temperatura silnika za niska dla c hamulca silnik owego) . Może ktoś się orientuje gdzie może leżeć przyczyna albo gdzie się znajduje czujnik temperatury oleju. Brak jakichkolwiek błędów w menu diagnostyki silnika.
Przecież żaden z czujników oprócz położenia wału i wałka nie powinien tak wpływać na gasniecie silnika po odłączeniu. Sterownik też wymieniony. Volvo niby ma prosty osprzęt silnika, to sprawia wiele niespodzianek. Typowe rozwiązania usterek niewiadomo dlaczego nie działają. Jasnowidza trzeba ale tych jak na lekarstwo.
MID 128 PID 102 Ciśnienie doładowania FMI 2 Sporadyczny zanik sygnału lub niewłaściwy sygnał. Warunki wygenerowania kodu usterki: Napięcie na EA22 leży poniżej ustawionej wartości granicznej. Możliwa przyczyna: Usterka czujnika. Reakcja jednostki sterującej silnika: Wygenerowanie kodu usterki. Polecenie zapalenia lampki MIL. Zauważalne objawy zewnętrzne:...
Kontrolka IMMO gaśnie wtedy normalnie ? Pozostaje regulator ciśnienia paliwa ostatecznie jeszcze nie łączy czujnik temperatury silnika i rozruch może być utrudniony .
Wymień dwa czujniki na skrzyni biegów i wszystko będzie dobrze, już miałem taki przypadek, te czujniki przy sterowniku biegów, dwa obok siebie.
To sprawdź połączenia miedzy ecu a czujnikami.
Więc tak znalazłem na którym pinie ma być sygnał powrotny do komputera i niestety kable są sprawne, nawet egr wysyła napięcie do ecu a ten tego nie widzi. Czyżby szykowała się wymiana sterownika silnika?
Ma to czujnik deszczu?
Dzięki za podpowiedź. Proszę jeszcze tylko napisać czy jest to ten czujnik pod silnikiem krokowym, czy może ten pod kopułą rozdzielnika?
Procedura sprawdzenia którą opisałeś jest bardzo dobra, tylko nie odpalaj silnika a odkręć przewód powietrza a w jego miejsce podaj ciśnienie ze stacjonarnej sprężarki.
Nie są to >pierdoły< , jak sam widzisz.Masz jakieś pojęcie o tym , to sam sprawdz ,przy próbie odpalania na ciepłym. > czy jest sterowanie na pinie nr.5 modułu zapłonu, nie myl z czujnikiem, > czy jest napięcie 12V na cewce WN , > czy pali sie lapka kontrolna silnika, > sprawdz , czy włącza się przekaznik pompy paliwa , kolor khaki....
Tak oba działają . Ten w boczku to chyba jakiś zamiennik ale nie led . W jaki sposób przeprogramować ? . Temperatura w skrzyni dzisiaj rano gdzie było 4 C przed odpaleniem silnika wynosiła 116 stopni czyli czujnik walnięty
Witam ponownie Jutro bjore swój komputer i jadę podpiąć go do innego volva takiego samego jak moje, jak odpali na moim EDC tzn, że czujnik jeżeli nie to padł komputer EDC.
Witam naprawiłem jedną rzecz a tu nagle druga w czasie jazdy z górki wyskoczył kod MID128 PID 131 FMI 2, raz już czujnik na wydechu wymieniłem zastanawiam się czy drugi raz nie siadł. Wydech silnika przeciwcisnienie
czy wiadomo co było z autem? mam to samo w volvo v50 z tym samym silnikiem
Witam posiadam volvo v 70 d5 silnikiem 2400 o mocy 163. Moje pytanie czy webasto może dymić przez świece żarową .
Traci iskrę, reszta wiadomo, silnik 2.0! Dodano po 27 odpuść sobie ten czujnik!
Ster silnika kablem niebiesko/czarnym. Ciśnienie w układzie jest, sterownik silnika ,,wie,, o tym (czujnik ciśnienia 2-pinowy zwarty)?
Jeździłeś kilka dni, a po wymianie filtra nagle zgasł. Może tu jest problem? O-ring, filtr, coś nie dokręcone/luźne? Najłatwiej sprawdzić powyższe, Później najtaniej zmienić czujniki - możesz sam w krótkim czasie. Resztę trzeba szarpać i zawieść do diesel serwisu na sprawdzenie. Ogólnie to są bardzo dobre silniki rzadko mają problemy z FAP -jaki miałeś...
A moim zdaniem jest niezgodność między czujnikiem ciśnienia atmosferycznego i temperatury zewnętrznej a czujnikiem zamontowanym w układzie doładowania. FMI 1 mówi, że dane są wiarygodne ale poniżej normy. Jeśli błąd jest aktywny po włączeniu zapłonu to warto sprawdzić wskazania obu czujników pod względem ciśnienia.
Ja stawiam na czujnik temperatury silnika ( są pewnie dwa dla wskaźników i dla kompa)
dzięki za pomoc ale to nie jest silnik 2.9 czujnik znalazłem jest pod osłoną rozrządy wkręcony w termostat a wtyczka nad rozrządem pod górną osłoną rozrządu
Czy sprawdziłeś też : http://www.4cars.pl/samochodowe/VOLVO,48... ??
A więc trzeba się zająć układem paliwowym.Kontrola filtra,przewodów ,czujnika ciśnienia,parametrów na kompie.
Sprawdż czujnik położenia walu korbowego.
Powinno zapamiętać jakiś błąd jak np. jest przerwa w którymś z czujników. Podepnij komputer i zobacz.
Może czujnik ciśnienia jest felerny . Jakieś inne objawy są ? Praca silnika ? Bo jeśli za duże ciśnienie to wtryskiwacze teoretycznie dają małe dawki a to powinno być odczuwalne
Normalny tester czyli jaki masz na mysli ?
Bezposrednia ingerencja możliwa tylko przez VADIS-a lub padł któryś z czujników.:cry:
Kolego dokts kolega dobrze cię zapytał. W silnikach c mamy czujnik ciśnienia oleju z czujnikiem temperatury, a w silnikach d mamy czujnik ciśnienia oleju bez czujnika temperatury choć czujnik jest czteropinowy i ten czujnik jest taki sam jak ciśnienia paliwa i przeciwciśnienia spalin. Czujnik temperatury oleju w silniku d znajduje się w misce oleju...
Jeżeli (oba przewody są ciepłe) może być nagrzewnica zamulona, można ją przepłukać np wodą z octem lub sprężarką. Niedziałający wskaźnik temp. silnika - uszkodzony czujnik temperatury silnika lub coś nie kontaktuje w tablicy zegarów np. zimne luty.
Witam, problem zniknął sam po wymianie rozrządu i ustawieniu pompy na czujniku.
Z filmu nasuwa się jedna koncepcja-sterownik rozpoczyna pracę na nowo, stąd miganie kontrolki awarii a nie zapalenie się na stałe do czasu wyłączenia kluczyka. Albo kwetsia zasilania (sprawdź tą masę, żarówa do plusa drugi koniec na piny A13, A28, A42) i trzep wązką. Druga możliwość- cykliczny brak informacji o obrotach silnika, czyli obręb czujnika...
Co do screenów to nie jestem w stanie ich powiększyć by cokolwiek odczytać. Mierz względem masy. Wygląda na to że masa to 1 i że zasilanie na czujniku jest. Jak wyglądają napięcia w czasie pracy silnika? 1-2 to pewnie czujnik temperatury powietrza ale napięcie na reszcie zbyt wysokie.
Dzień dobry, mam problem z Volvo L30B z 2000 roku. Latem maszyna grzała świece, wszystko było dobrze, a teraz, gdy przyszły mrozy, rano nie podgrzewa świece, tylko dopiero po rozgrzaniu silnika. Mam pytanie, co tym steruje? Skąd maszyna wie, kiedy ma podgrzewać? Nie mogę znaleźć żadnego czujnika.
volvo czujniki czujniki silniku pralki stukanie silniku volvo
autoalarm astry bramka tyrystora sterowanie wolumen żarówki
TypeError: Nie można odczytać właściwości undefined w JavaScript Ciśnienie wstępne w naczyniu przeponowym dla pieca węglowego 10kW