tak jak kolega napisał rozrząd do sprawdzenia,brak synchronizacji
Problem w czujniku wałka rozrządu
No to trzeba jeszcze sprawdzić synchronizację czujnika wałka rozrządu z walem. A najlepiej sprawdzić jak już nie pali w parametrach czy widzi obroty wałka rozrządu.
Sprawa rozwiązana,czujnik wałków rozrządu podawał błędne przebiegi powodując brak synchronizacji na wyższych obrotach.
Witam serdecznie. Sprawdź w jakim masz stanie pasek rozrządu. Ten błąd również wyskakuje przy braku synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału. Luźny pasek może być temu winny. Pozdrawiam.
A te błędy dotyczą obwodu czujnika/czujników wałka/wału czy synchronizacji wałków względem wału korbowego ? . Bo w pierwszym przypadku może być problem z czujnikami lub instalacją do nich a w drugim p z ustawieniem faz rozrządu ..
Można to sprawdzić: https://obrazki.elektroda.pl/3925847400_...
p1470 zawór sterowania turbiny p1187-obwod czujnika cisnienia w listwie cr P1354 ( synchronizacja wałka rozrządu z wałem korbowym moze warto sprawdzic rozrzad.
Witam. Problem dotyczy laguny II 1,9 DCI. Sporadycznie auto przerywa-szarpie podczas przyspieszania. Ostatnio zdarza się że podczas normalnej jazdy silnik jakby przestawał działać na chwilę (1-3 sekundy), po puszczeniu i ponownym wciśnięciu gazu ponownie samochód jedzie. Diagnostyka za pomocą CDIF wykazała błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu...
synchronizacja- to est problem
Do sprawdzenia ten rozrząd. Dobrze byłoby podmienić czujnik i sprawdzić czy na drugim nie będzie synchronizacji. Co do adblue to osobny temat to fakt.
Jesli czujnik i instalacja sprawna to nie ma synchronizacji między kołem pompy, a wałem korbowym.
Witam Potrzebuję przykładów graficznych wykresów synchronizacji rozrządu głównie silników diesla, czyli pomiar oscyloskopowy jednocześnie dwóch czujników, wału korbowego i wałka górnego.
Witam, może orientuje się ktoś, czy w GMP dla silnika 1,6 multijet znacznik na kole zębatym wałka rozrządu ma się pokrywać z czujnikiem wałka rozrządu.
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
Moge byc uciągnięty łańcuszek rozrządu Ale czujniki położenia wałka rozrządu, położenia wału korbowego sprawdzone z oscyloskopam (synchronizacja)?
Witam! Pilnie potrzebuję obraz z oscyloskopu synchronizacji rozrządu (czujnika wału i czujnika wałka rozrządu) na biegu jałowym. Pacjent to audi z 2003r, silnik 1.8t BFB. Ale może być oscylogram z silnika o innym kodzie. Z góry dziękuję.
Problem został rozwiązany okazało się że wtyczka od czujnika położna wałka rozrządu była zepsuta i wyskakiwał błąd po podpięciu do lapka :"Czujnik położenia wałka rozrządu. Brak synchronizacji wałek rozrządu - wał korbowy." I dlatego nie palił
w pugu cylinder nr.1 jest od strony skrzyni biegów. czujnik na rozrządzie informuje sterownik o synchronizacji wałka rozrządu. napisz jaki to slnik'
Przy przeskoczonym rozrządzie będzie błąd, czujnik wału wałka brak synchronizacji/ korelacji lub czujnik wałka sygnał niezrozumiały. Czujnik wału oczywiście sprawdzony? Jeśli przeskoczył rozrząd to wymiana tylko rozrządu, to najlepsza rzecz jak Cię może spotkać.
Witam, Koledzy pytam w imieniu kolegi, czy widoczne przebiegi są poprawne odnośnie synchronizacji czujnika wału i wałka rozrządu ? Rozrząd sprawdzony na blokady, wymienione oba czujniki, świece. Podejrzenie pada na źle założony pierścień na wale. https://obrazki.elektroda.pl/6114398100_...
Jeśli byłby problem z zasilaniem , instalacją komputer wyrzuci błąd. Jeśli synchronizacja z czujnikiem wałka rozrządu, raczej też. Jeżeli nie było nic robione z rozrządem to raczej wina czujnika najprościej sprawdzić na innym.
Pompa nie podawała paliwa na wtryski i nie było synchronizacji na czujnikach wału wałka rozrządu to mechanik stwierdził że rozrząd autko ma już 315 tys przejechane a po wymianie rozrządu paliwo jest na listwie do pakiet startowy kupiłem za auta jeżdżącego które poszło do kasacji
Witam, mam również problem w Antosie Euro 6, silnik 936, 6 cyl., również błąd synchronizacji rozrządu, czujniki wałków i wału nowe, posiadam przyrząd do ustawienia wałków i niestety nie pokrywają się idealnie znaki w kołach, tak jak na zdjęciach. Czy jest jeszcze możliwość regulacji na kole pośrednim, czy może być to wina krzywek? https://obrazki.elektroda.pl/7610429200_...
Witam serdecznie. To niekniecznie musi być czujnik. Miałem kiedyś przypadek, że w serwisie wymienili czujnik i błąd się powtarzał. Do wymiany był pasek rozrządu. Był luźny i powodował błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu. Innym razem wystarczyło wyczyścić czujnik i skasować błąd. Pozdrawiam.
brak synchronizacji czujnika wałka rozrządu No to poważna sprawa.Najpierw wymiana czujników a teraz proszę sprawdzić solidnie ustawienie rozrządu.
Nadzieja jest zawsze, błąd P0340 wskazuje na problem z synchronizacja czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego, właśnie o tym pisałem - nie wiadomo który. Co do drugiego błędu, to błąd immobilajzera nie ma się co przejmować, sporadycznie przy grzebaniu może się pojawić.
Czujnik sprawdzony?
Sprawdzę rozrząd, ale czy wtedy nie było by błedu synchronizacji od górnego czujnika położenia wałka rozrządu.
więc tutaj jest wszystko dobrze. skoro otwierają się tak jak mówisz to czujnik sprawny. Prędzej bym powiedział, że niema synchronizacji.
Czujnik położenia wałka rozrządu ewentualnie wału. Trzeba sprawdzić w parametrach. Dodano po 1 Zwłaszcza synchronizację tych czujników.
Brak synchronizacji to na 95% problem z rozrządem. Oscyloskop dwukanałowy i sprawdzenie przebiegów na dwóch czujnikach równocześnie.
Witam, mam problem z silnikiem 2.5 TDI 174 KM. Kupiłem silnik z zatartym wałem i przełożyłem wał, ustawiłem na blokady i jest błąd synchronizacji wałków. Odpala i gaśnie. Jak odłączę czujnik wałka, to auto odpali i chodzi równo. Rozrząd sprawdzony na 2 blokadach. Możliwe, że są inne koła rozrządu i źle się synchronizują.
Czy nie jest przestawiony rozrząd lub synchronizacja z czujnikiem wałka rozrządu? Szczegółowa diagnostyka komputerowa. Dodano po 2 A tak na marginesie opis usterki P0335 mówi że uszkodzenie dotyczy wiązki elektrycznej przewodów do czujnika Tam są dwa przewody więc można łatwo spr. Ich drożność zdaża się że nie ma dobrego kontaktu w wpięciu czujnika...
Synchronizacja miedzy czujnikiem wału a wałka rozrządu jak jej nie ma to nie odpali
Czy z odpiętym czujnikiem wałka rozrządu powinien odpalić? Tak powinien ale będzie w trybie awaryjnym tak jak miałeś wcześniej, co do braku synchronizacji czyjników przyjżał bym się rozrządowi. Pozdrawiam
Wymieniaj wszystkie czujniki po kolei a później popraw synchronizację.
Sprawdź wiązkę, i synchronizację rozrządu.
W oplach jak w Masterach , prędzej czujnik wałka rozrządu silnik pracuje do momentu kiedy go nie zgasisz , gdy uszkodzony jest czujnik wałka ( zgaszony nie zapali ) Czyli sprawdz synchronizację . Ale jeśli i na plaku nie pali - to rozrząd .
Witaj, pierwsze pytanie, jakie się nasuwa, czy czujniki wałka (wałków rozrządu) podmienione? Jeśli tak, to błąd wynika z uszkodzenia wiązki elektrycznej bądź ECU silnika.
Najlepiej to sprawdzić czujnik wałka oscyloskopem i sprawdzić jego synchronizacje z czujnikiem wału.
No tak , nie wiem czy czytałeś opis usterki czy wchodził by wtedy błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu. Kolesiowi który diagnozował komputerem samochód sugerowałem wtryski ale on to całkowicie wykluczył, podobnie nikt na forum tego nie sugerował.
Iveco ma swój świat, ja dla pewności bym podejrzał wykresy tak na początek, druga sprawa są dwa czy tylko jeden czujnik od prędkości obrotowej ? jak dwa to jest synchronizacja ?
Kąt synchronizacji sprawdź.
Witam Po wymianie głowicy w silniku 1.9 TDI AWX zaczął długo palić. Jeśli chodzi o rozruch, to czujnik od wałka rozrządu go nie widzi kompletnie na kompie, kąt synchronizacji cały czas na 0.0. 3 czujniki podmieniane, ale cały czas jednakowy problem. Auto po chwili kręcenia bierze odczyt jedynie z wału i dopiero odpala. Miał ktoś podobny problem i zna...
Błąd brak synchronizacji może być spowodowany rozciągnięciem łańcucha rozrządu.
Nie będzie po problemie. Czujnik wału i wałka sygnalizuje brak synchronizacji rozrządu. Górny znak do płaszczyzny głowicy nie pokrywy zaworów.
Pacjent dziś to passat 2.3 v5 silnik azx .Problem jest z brakiem synchronizacji czujnika wałka rozrządu G40 z czujnikiem wału korbowego G28.Rozrząd sprawdzony-jest ok,czujniki ok,wału założony drugi,problem nadal istnieje.Czy ktoś może kiedyś z tym miał do czynienia bo niby wszystko ok a auto nie chce jeździć.Mam podejrzenie co do obudowy alu kół zębatych...
okazało się ze jest problem z synchronizacją czujnika położenia wałka rozrządu a czujnikiem na wale korbowym Masz rozwiązanie. Wałek rozrządu sam się nie przestawi jak nie wyłamiesz zębów. Sprawdź czujniki czy siedzą na swoim miejscu, zamień na inny, z innego auta. Sprawdź piny na tych czujnikach.
Nie wiem kolego czy z tego samochodu. Z tego synchronizacji nie odczytasz, muszą być nałożone dwa sygnały na siebie.
Próbowałem na kilku oryginałach czy to chodzi o czujnik wałka rozrządu czy wału korbowego - ale nic nie pomagało.
Brak synchronizacji między czujnikami wałka i wału, prawdopodobnie przestawiony rozrząd, pompę się zdejmuje po założeniu blokad rozrządu
Temat wygląda następująco. Auto zgasło i nie chciało zapalić. Dotargane do mnie na lawecie. Check na desce, kręci nie odpala. Texa wyrzuciła błąd sygnału czujnika położenia wałka rozrządu i w konsekwencji błąd synchronizacji. Czujnik poszedł do wymiany i o dziwo bez zmian... Pomiar pinów na czujniku 1-5 V, 2-GND, 3-5 V o co kaman? Zwarcie w wiązce?...
Ten od czujnika wału? Mówimy o motorze bxe wiec nowy typ czujnika.
Znajomy podłączył komputer i nie pokazuje mu wgl sygnału z czujnika walka rozrządu To niech podłączy oscyloskop i zobaczy czy czujnik daje sygnał. Być może ma inny nadajnik na wałku. Podaj DOKŁADNE oznaczenie starego i nowego silnika.
Skoro był błąd synchronizacji to sprawdź jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu, a znajduje się on na pompie wtryskowej. Tu możesz poczytać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Błąd 101,106,171,172 jest spowodowany jedną usterką, Doczepić się trzeba P0106 czyli czujnika na kolektorze ssącym, lub szukaj nieszczelności w dolocie, błąd mieszanki (171i 172 )masz właśnie przez nieszczelność dolotu lub uszkodzenie tego czujnika (sprawdzić piny w wtyczce) . Błąd P0016 to błąd wałka rozrządu (brak synchronizacji z wałem. przyczyny:...
Synchronizacja.
jeżeli czujnik obrotów silnika widzi obroty to prawdopodobnie jest ok, defekt wyskakuje po próbie uruchomienia auta a więc czujnik obrotów nie dogaduje sie z czujnikiem na wału rozrządu, sprawdz instalacje od tego czujnika do ecu jeżeli jest ok sprawdz ustawienie rozrządu a najfajniej w parametrach czy jest synchronizacja w podglądzie parametrów między...
Brak synchronizacji wału korbowego i wałka rozrządu.
rozrząd zobaczyć trzeba rozebrać pół silnika , Podjechać i zrobić? Większość takich problemów miałem z VW i Iveco, brak synchronizacji z czujnika wału i wałka rozrządu wprowadzała silnik w stan awaryjny. Przyczyna zawsze ta sama. 95% przeskoczony rozrząd, 5% badziewne, często oryginalne, czujniki.
Na kole wałka rozrządu jest drugi czujnik do synchronizacji. Właśnie tym czujnikiem się zajmij . Sprawdź wiązkę i czujnik. Oczywiście jak rozrząd dobry.
Podstawowa sprawa. Podłączyć komputer i sprawdzić wartości rzeczywiste: ciśnienie paliwa, obroty silnika oraz synchronizację czujnika wału czujnikiem wałka. Jeżeli ciśnienie paliwa oraz obroty będą a komputer wykryje brak synchronizacji walu korbowego z wałkiem to trzeba zajrzeć do rozrządu.
zacznij od komputera i odczytania kodów błędów. pompa może być OK, ale brakuje synchronizacji na rozrządzie lub czujnik położenia wałka/wału.
Czujnik wału też powinien mieć zasilanie 5V, masę i sygnał. Uszczelniacza wału od strony skrzyni nie zmieniałeś? Można jeszcze do testów wypiąć wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i sprawdzić, czy sterownik widzi obroty wału z czujnika G28 i odwrotnie. Można też sprawdzić w blokach pomiarowych, czy sterownik pozwala na odczyt obrotów z czujnika wałka...
Witam ponownie! Po sklonowaniu sterownika wywala błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu. Czujnik na wale korbowym nowy. Na walku rozrządu również. Przy okazji zakładania czujnika wyszło na jaw, że ktoś wymienił silnik i założył od iveco 2.3. Założyłem więc czujnik od iveco ale silnik odpala i gaśnie. Silnik uruchomiłem dopiero wtedy gdy założyłem...
Błąd 17748 oznacza brak synchronizacji lub uszkodzenie któregoś z czujników wału lub wałka. Ustawienie rozrządu sprawdzone, jest ok. Łańcuch nie chodzi głośno i jest ustawiony prawidłowo. Czujniki wału i wałka podmieniane z pracującego auta i nic to nie zmienia. Łańcuch z napinaczem został wymieniony w tym aucie, ale problem pojawił się dopiero po jakimś...
WITAM Citroenem Berlingo 1,6 hdi zgasł podczas jazdy Pojazd po dwóch innych warsztatach. Po odczytaniu błędów, zawór dawki paliwa, sterowanie wtryskiwaczy. przepływomierz, fazy rozrządu.Błędy nie dały się kasować. Po weryfikacji stwierdzono zwarcie instalacji przy zaworze dawki paliwa przy pompie wtryskowej.pozostał błąd synchronizacji rozrządu i przepływomierza,...
Tak jak kolega wyżej, sprawdź ciśnienie na railu i sprawdź ten rozrząd bo może nie ma synchronizacji góra -dół i dlatego pokazuje błąd czujnika wałka rozrządu.
czujnik HFM odpowiada za synchronizacje wału korbowego z wałkami/wałkiem rozrządu
Zobacz czy klin na kole wałka rozrządu nie zerwany.
Sprawdziłem elektronikę (komputrer rejstrował czujnik wału,czujnik wałka rozrządu i brak ich synchronizacji) Pompa paliwowa i wtryskiwacze sprawdzone Ćiśnienia po 30at ale słaba kompresja(kluczem obraca się wałem bez większego oporu)Rozrząd ustawiony na przyżądach.Przy rozbieraniu silnika znalazłem uszkodzony klin na kole zębatym wału korbowego.
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
W każdym aucie musi być synchronizacja czujników na wale i wałku bo nie nie będzie zgodności, sprawdzić rozrząd na blokadach ,nie na ,,oko,,
Czy to mazdy czy fordowski motur, czujnik powinien być w pokrywie zaworów. Błąd raczej dotyczy wałka ,ale może też dotyczyć synchronizacji między wałem a wałkiem np z powodu rozjechanego rozrządu. Jak na zapłonie kasowalny raczej rozjechany rozrząd. Jak nie kasowalny to sam czujnik albo kabelki.
Pierwsze to sprawdzenie napięcia na sterowniku w chwili rozruchu. Nie wykluczałbym jednak czujników położenia wału i wałka. Sprawdzić synchronizację. Może rozrząd.
Przydało by się zrobić diagnostykę sprzętem dedykowanym do marki np Clipem i zobaczyć na czym dokładnie polega błąd,Czy nie jest to np brak synchronizacji z czujnikiem wału.
Witam mam problem z peugeot boxer 2.2 HDi 120km 2009rok. Nie pali nie widzi synchronizacji wału z wałkiem rozrządu a dokładnie na wykresie pokazuję że raz jest zezwolenie startu a raz nie ma to wygląda tak jakby była gdzieś przerwa co jeden obrót wału. Może miał ktoś taki przypadek? AI: Jakie narzędzia diagnostyczne lub metody zostały użyte do zidentyfikowania...
Najprawdopodobniej uszkodziłeś kable od czujnika wałka rozrządu jak zakładałeś pokrywę.
Najpierw ustaw rozrząd na blokady. Jeśli górne koło będzie poza tolerancją, ECU zgłosi błąd czujnika wałka i wstawi zero w pole 004 bloku synchronizacji, oraz będą problemy z rozruchem. Dodano po 1 Czy trzeba do tej czynności rozpinać rozrząd? Nie, zrzucasz osłonę, demontujesz gumową zaślepkę, odkręcasz śrubę na klucz 10 i wyciągasz czujnik.
Udało mi się usunąć usterkę, okazało się, że przyczyną był czujnik położenia wału korbowego, jego awaria powodowała brak synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu a wałem korbowym. Z niewiadomych mi przyczyn komputer brak synchronizacji pokazywał jako usterka czujnika położenia wałka rozrządu dlatego czujnik położenia wału korbowego wymieniłem na ryzyko,...
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
Temat do zamknięcia.Zakupilem drugi sterownik silnika o tych samych numerach o dałem kumplowi do zgrania ze starego do nowego softu ci się okazało miałem spalony procesor w ECU ale jakoś dał radę i skopiował.Zakladam chce odpalić a on dalej nie chce zagadać.Wiec podlączylem DELPHIGO w parametry i szukam a tam brak synchronizacji między wałkiem rozrządu...
Jest jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu, ale zapewne rozrząd do wymiany skoro brak synchronizacji. Dla 100% pewności trzeba podpiąć oscyloskop i złapać przebiegi z wału i wałka.
"błędów nie sprawdzałem cdif 2" - no i weź tu człowiekowi pomóż ? Jak ruszałeś czujnik wałka rozrządu to ustaw go jak nakazuje instrukcja .
P1336 - Problem z synchronizacją zapłonu Opis: Nieprawidłowe rozpoznanie obrotów wału korbowego i wałka rozrządu. Przyczyny: Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego. Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. Błąd mechaniczny, np. rozciągnięty pasek rozrządu lub problem z kołem fonicznym. Działania diagnostyczne: Sprawdź oba czujniki pod kątem...
Jeżeli cię interesują błędy to masz. P0180- czujnik temp. palwa sygnał za niski. P1354 synchronizacja wałka rozrządu i wału korbowego.
Potrzebuję fachowej rady, 2 tygodnie temu podczas jazdy poczułem ostry zapach gumy spod maski, po zatrzymaniu się okazało się, że pasek rozrządu jest oblepiony po zewnętrznej jakąś guma, zholowałem auto do domu i następnego dnia rozegrała. Okazało się, że koło na którym chodzi pasek od wspomagania, a które jest przymocowane do kółka od wału korbowego...
Tutaj odpowiedź użytkownika tomo19811 z postu gdzie wcześniej o tym pisałem - DZIĘKI WIELKIE i dam zanać co dalej CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać...
Udało mi się usunąć usterkę, okazało się, że przyczyną był czujnik położenia wału korbowego, jego awaria powodowała brak synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu a wałem korbowym. Z niewiadomych mi przyczyn komputer brak synchronizacji pokazywał jako usterka czujnika położenia wałka rozrządu dlatego czujnik położenia wału korbowego wymieniłem na ryzyko,...
To przypadkien nie N43, słynny z przeskakującego łańcucha rozrządu? Co jak najbardziej bęzie skutkowało błędami synchronizacji i w konsekwencji brakiem wtrysku.
W Twoim QG18 musi wystąpić synchronizacja obu czujników (wału korbowego i wałka rozrządu) aby silnik pracował prawidłowo. W przypadku jej braku, sterownik silnika odczytuje to jako błąd. Jeśli zostały wymienione oba czujniki (dla pewności zamienić miejscami i sprawdzić czy sterownik zgłasza ten sam błąd), z pewnością problem dotyczyć będzie wyciągniętego...
Mam Smarta fortwo 0,8 cdi z 2001 roku. Powiedzcie mi, gdzie jest czujnik położenia wałka rozrządu w tym aucie? Czujnik wału korbowego znalazłem, podłożyłem i nic lepiej. Po podłączeniu star diagnozy w parametrach widzę, ze w polu żadanie synchronizacji - jest komunikat "oczekuje". Natomiast to podłączeniu testera do takiego samego smarta ale, takiego...
Mimio ze po resecie pokazuje ze wałki i wał pokazuje ze adaptacja ok. Skoro adaptacja jest ok, to jedynie można uznać że czujniki masz dobre, ale nie wpływa to na ustawienie rozrządu i dopóki nie ustawisz prawidłowo rozrząd to błąd będzie powracał. Rozrząd był przy mnie ustawiany i tego walka nikt nie dotykal. Może i przy Tobie nikt nie dotykał, ale...
Sprawdź czujnik położenia wału i wałka oscyloskopem + od razu sprawdź synchronizację rozrządu.
Zakładając, że masz zmieniony filtr paliwa i powietrza bo to podstawa, możesz mieć powietrze w paliwie. Możliwości to: synchronizacja wałka rozrządu, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, pompowtryskiwacze - vag błędu nie pokaże w przypadku niedomagań lub uszkodzenia wyżej wymienionych, ale idzie wszystko sprawdzić w diagnozie statycznej i dynamicznej.
Jeżeli jest sprawny czujnik poł. wałka rozrządu to bez czujnika wału odpali. W drugą stronę też: na samym czujniku wału, bez czujnika wałka powinien zapalić. Przy braku synchronizacji miedzy czujnikami nie zapali. Albo zapali i zgaśnie. Innych problemów w sterowniku nie ma ? Zasilanie 5V na czujniki jest ?
był uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
Sterownik nie widzi impulsów z czujnika wału. W pełni się zgadzam, tylko pytanie pozostaje dlaczego. Sygnał był sprawdzany oscyloskopem na samym sterowniku. Jak masz zasilanie poprawne to sprawdź przy samym ECM czy widzi sygnały wał/wałek i porównaj synchro ze wzorcem jest na necie. Jeżeli masz pewny schemat bądź opis zasilań dla tego sterownika chętnie...
Znaki są na kole wału korbowego i wałka wydechowego ale służą do synchronizacji czujników wału i wałka takie same znaki są na pasku rozrządu i muszą się pokrywać z tymi na kołach.Można to ustawić jak sugerują koledzy mierząc wznios krzywek ale musiał byś znać parametry.Jeżeli zerwał ci się pasek to masz uszkodzone zawory.
synchronizacji wałka rozrządu błąd synchronizacji wałka rozrządu synchronizacji wałka rozrządu mercedes
piszczenie dysku twardego serwis amica zmywarka toyota radio zasilać
Migający ekran telewizora - przyczyny i rozwiązania Kanał bas-refleks z rury PCV 1,5 mm, średnica 12 cm