Zobacz notę aplikacyjną LM317, tam masz możliwość regulacji prądu, napięcia, albo obu tych wartości naraz, w zależności od schematu. Nie jest to jakiś szczególnie złożony układ, masz tam do 1.5A prądu, jeśli to nie wystarczy, zmień stabilizator na LM350 - wtedy masz prąd do 3A.
Witam Od kiedy komparatorem mierzy się prąd :!: :?: . W tym układzie jest to wykrywanie przeciążenie silnika (pewnie nie ma krańcówek), jak rolety dojadą do końca, silnik staje i komparator daje sygnał na uP.
Zabezpiecza silnik agregatu przed przeciążeniem
Silnik się obraca. Nic mu się nie stało. Po prostu przeciążony przed silnik układ GIPS…. padł.
E8055 Motor overload, current limit active, Masz przeciążony silnik albo walnięty układ pomiarowy prądu w napędzie. Jeśli masz drugi taki sam silnik (np. z innej osi) to go podłącz i sprawdź na nowym.
Znalezienie oryginalnych schematów Craftsmana czy innych klonów jest w zasadzie niemożliwe. Sears - producent tych otwieraczy jest tu bardzo restrykcyjny. Można znaleźć schematy "ściągane" z płytek kontrolnych, lecz przy mnogości wersji tych płytek, ich wartość w tym przypadku wydaje się znikoma. Dla przykładu - zdecydowana większość tych schematów...
Witam Końcówki L298 sense powinny być podpięte przez rezystory do masy (jeśli chcesz chronić układ i silnik przed przeciążeniem) Diody led sygnalizujące A B A' B' - zła polaryzacja. Nie wstawiłeś kondensatorów w zasilaniach - przy każdej nodze wszystkich układów do masy po np 100nF + jakiś elektrolit przy L298. Te diody na wyjściu L298 to nie mogą być...
Zgadzam się. Mi tylko nie pasuje w całej układance, dlaczego w dwóch fazach płynie 3A a w trzeciej 50A. Dlatego myślałem, że to stycznik i brak przejścia na 2 fazach, jednak prąd jest konkretny plus swoje lata, mógł wypalić styki. Być może są zwarcia międzyzwojowe w tych dwóch fazach na stojanie i stąd mniejszy prąd, ale są zbyt równe na tych 2 fazach😜...
Spalona była dioda Zenera, zabezpieczająca płytkę z układami sterowania silnika przed przeciążeniem!
Tam siedzi elektronika i to szybka, dlatego reaguje na prąd rozruchowy silnika oceniając go jako przeciążenie. Trzeba pogrzebać w agregacie i zwiększyć stałą czasową układu przeciążeniowego.
Poczytaj pierwszy post. Krótka praca silnika, pomiar tylko przeciążenia. Dostosowałem się do układami. Dodano po 52 A wyłącznik silnikowy wyłącz po czasie. Dodano po 1 Poczytaj pierwszy post. Krótka praca silnika, pomiar tylko przeciążenia. Dostosowałem się do układami.
Odnośnie punktu "a" silnik możemy podłączyć tylko w gwiazdę przy czym silnik małej mocy bodaj że do 4,5 Kw może być podłączony bezpośrednio do sieci, powyżej np: poprzez sof-start lub falownik,ale należy uwzględnić warunki obciążenia i rozruchu tego silnika. Odnośnie "b" napięcie sieci za niskie do prawidłowej pracy tego silnika, Podłączony w trójkąt,...
Prawdopodobnie "przykleił się " wirnik do uszczelniacza i silnik nie ma na tyle mocy by zakręcić. Podobne zjawisko występuje w większych pompach w wirówkach do masażu kończyn. Pozostaje dostać się do pompy myjącej i rozkręcić od strony wirnika. Odgłos klikania to może być zadziałanie układu przeciążenia, żeby nie spalić silnika.
Czy to może zadziałać? I jaka wartość rezystora R4 podstawić żeby prąd był do 7A? Bo jeśli dobrze rozumiem ten rezystor mnie tylko interesuje do zwiększenia prądu? Rezystor dobrać żeby nie było dużych strat np 0,05 Ω wydzieli się do 2,5W przy 7A, czyli 5W rezystor będzie ok. Na takim rezystorze odłoży się 0,35V i pod to trzeba dobrać napięcie z potencjometru....
Błędnie zinterpretowałeś działanie mechanizmu magnetofonu. Nie ma tu żadnego układu wykrywającego przeciążenie silnika, magnetofon się wyłącza, gdy przestaje kręcić się (lub kręci się zbyt wolno) jedna z rolek dowijania. Do wymiany wszystkie paski.
Chyba jedynym sensownym rozwiązaniem tego problemu jest budowa przetwornicy. Może też wystarczy sterowanie PWM, ale nie wiem czy nie przeciąży to np szczotek silnika. Najprostszy sterownik PWM to układ LM555 + kilka mocnych tranzystorów MOSFET połączonych równolegle, albo nawet jakieś IGBT, ale jak już napisałem może to przeciążyć szczotki silnika....
Oczywiście ze zdjęć nie uda się z pewnością określić sposób połączeń. Ale wygląda że załączanie układu przy pomocy wyłącznika silnikowego, który głównie ma zabezpieczyć przeciążenie silnika. Załączanie silnika pompy stycznikiem (220 V) sterowanym wyłącznikiem ciśnieniowym LCA zabezpieczone przez CZF.I tyko nie wiadomo jaką funkcję pełni MBN 310 oraz...
Tak też myślałem.To znaczy, że układy Leonarda miały silniki szeregowe?Czy dużo jest jeszcze takich układów Leonarda? Teraz jednak doczytałem, że nie mogą być szeregowe w Leonardach.
Te układy są przeważnie bardzo proste , więc jest duża szansa że to tylko ten triak . Chyba że uszkodzony silnik spowodował przeciążenie i taki efekt . Możesz też zastosować sprawny regulator ze starego odkurzacza , jeśli moc tego jest porównywalna .
Jeżeli słychać że zaparzacz prasuje zmieloną kawę, zatrzymuje się, a następnie cofa (przed włączeniem pompy) wyrzucając suchą kawe/fusy, to na silniku zaparzacza jest zbyt duży prąd (przeciążenie). To problem mechaniczny (zaparzacz, przekładnia, silnik) lub elektroniczny (układ pomiaru prądu).
Ze schematu widać że nie ma wyłączników krańcowych tylko układ w silniku wykrywa przeciążenie i w tedy wyłącza silnik.
gotowy i działający układ możesz wykorzystać z modułu domykania okien w samochodach , tam jest sterowanie bezpośrednio silnikiem zamykania/otwierania okien , przy przeciążeniu (natrafieniu na przeszkodę lub po domknięciu szyby) układ wyłancza silnik , sam modół jest mały i tani , układ działa na pomiarze poboru prądu przez silnik
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
Ten układ to tylko zabezpieczenie przed przeciążeniem. Można obejść, ale ryzykuje się spaleniem silnika. Ja tak obszedłem w jednej szlifierce kątowej. Działała nawet lepiej bez tego układu, ale silnik niestety się spalił przy cięciu aluminium. Normalnie układ by odłączył przy przeciążeniu a tutaj poszedł dym i tyle.
to czy da się podłączyć ten mały amperomierz tak by się nie spalił? Tak jak pisałem, nie jest to możliwe bez dodatkowej elektronik, bez wzmacniacza -ogranicznika. W ubiegłym stuleciu kiedy mierniki składały się tylko z elementów biernych nie było żadnych zabezpieczeń, sam musiałeś dbać żeby nie spalić, jak ktoś chciał mierzyć w obwodzie w którym występują...
:arrow: szczupx Popełniasz kilka podstawowych błędów w swoich obliczeniach: 1) prąd podany na wejściu falownika 400V/6,4A to jest wartość maksymalna dopuszczalna przez producenta przy przeciążeniu falownika, czyli nie możesz tego przyjmować do obliczeń i porównować z mocą osiągniętą na wale silnika oraz obliczać na podstawie tego sprawność układu, 2)...
1. Możesz, stosując charakterystykę U/f. Nie wektorową! Pamiętaj, że nie będziesz miał ochrony silnika przed przeciążeniem. [edit:]Racja, silnik jest mocy większej, nie mniejszej niż falownik. Niemniej ze zmniejszoną prędkością będzie pracował poprawnie. Teoretycznie do ok. 80% prędkości znamionowej - ale praktycznie to zależy od obciążenia w konkretnym...
Otóż nie da się wyregulować obrotów silnika, potencjometr jest skręcony na minimum. Czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Tak i to nie raz, jak przy regulacji obrotów było zwarcie śrubokrętem do obudowy silniczka, to układ do wymiany, jak w opisie brak regulacji obrotów. Zdarza się też przegrzanie układu z powodu zbyt dużego przeciążenia silniczka,...
Raczej na 100% mikrokontroler jest zabezpieczony przez producenta przed odczytem. Aby poznać rolę płytki trzeba by rozrysować w formie schematu połączenia płytki z otoczeniem. Może płytka stanowi rodzaj soft startu dla silnika? Może ambitnie badane jest ewentualne przeciążenie silnika?
Końcówkę 10 zostaw niepodłączoną, choć najbezpieczniej by było połączyć ją z katodą diody zenera (jakieś 15V/0,5W), której anoda będzie dołączona do plusa zasilania silnika (+30V). Układ U2 też wymień na np. [url=http://www.tme.eu/pl/details/74hct4... Ma on zdecydowanie...
Sprawdź krancówkę na zamykanie, na szynie blisko nadproża powinien być przymocowany magnes, może się przesunął. W głowicy napędu umieszczony jest kontaktron i głowica dojeżdżając do niego, wyłącza silnik. W przypadku kiedy magnes się odsunie lub uszkodzony jest kontaktron, silnik nie zostaje zatrzymany i układ przeciążenia unosi bramę.
tak na poczekaniu narysowałem prosty układ sterowania niewymagający elektroniki (raczej prosta elektryka) s1 to stycznik odłączający silnik (styki na duży prąd), s2 - stycznik pozwalający na niezależne sterowanie silnikiem za pomocą pilota radiowego, s3 z podwójnymi stykami jest sterowany z detektora oraz ręcznego przycisku typu "push". Detektor wykrywa...
Dlaczego funkcjonują dwa różne schematy tego układu? A dlaczego by nie? W obu przypadkach termik jako zabezpieczenie silnika przed pracą niepełnofazową i przeciążeniem spełnia swoje zadanie. Schemat nr. 1 jest poprawniejszy i czytelniejszy, to inna sprawa. Większość termików jest konstrukcyjnie przewidziana do montażu na styczniku, więc oba schematy...
Po pierwsze silnik to element o obciążeniu indukcyjny a nie rezystancyjnym od kiedy stosuje się do niego wzory I = U / R ? w ten sposób można w przybliżeniu wyznaczyć prąd zwarcia a nie prąd pracy , po drugi co to za układ w którym w krótkim czasie silnik DC bardzo szybko się nagrzewa ...... albo jest przeciążony albo jest na dużo niższe napięcie pracy...
To nie tranzystor, szanowny Kolego, a układ kontroli prądu silnika zachowuje się poprawnie, chroniąc tranzystor przed przeciążeniem i przegrzaniem. Można by ewentualnie wymienić ten MOSFET na mocniejszy, ale wówczas należało by zmniejszyc wartość rezystancji bocznika (czyli układu zapewniajacego ,,miękki start" i ochronę silników i sterownika.) Sprawa...
Jak podasz 230 zamiast 12 to jest szansa hamować mocniej :) układ ciekawy, na moje podstawowy prąd płynie przez jedną diodę, być może druga przydaje się do tłumienia przepięć, 2 pozostałe wyglądają na nie użyte. Może łatwiej jest o scalony mostek i jego podłączenie niż pojedynczą diodę... Jeśli ograniczysz czas działania takiego układu, to silnik o...
Np. przy sterowaniu silnikiem krokowym. Silnik zasilany przez mostek z zasilacza 5V 6A. Aby chronić silnik przed przeciążeniem max. chce mu odcinać zasilanie przy 5A obciążenia.
silonik jednofazowy. pynna regulacja obrotów i układ miękiego startu. żeby nie przeciążyć silnika podczas startu zapraszam na gg 6265488(niewidoczny)
Witam! Wystarczy rozbudować nieznacznie twoją instalację, poprzez dodanie komparatora napięcia, wykrywającego odpowiedni poziom przeciążenie prądowego na kablu zasilającym silnik. Potrzeba kilka "groszowych" elementów., które być może nie będą kosztowały więcej niż bezpiecznik polimerowy Pozdrawiam PS Wtedy Twój przebudowany układ będzie zwierał silnik...
oryginalne mechanizmy maja układ zabezpieczający przed przeciążeniem przy silniku.
Elektronikę można wykonać sobie samodzielnie, zastanawiałbym się raczej nad częścią mechaniczną. Do sterowania silnikiem elektrycznym, ale i ręcznym to trzeba już całkiem dojrzałego projektu, o ile to nie ma być rozwiązanie na 2 tygodnie pracy. W przypadku napędu elektrycznego pomyśl o zabezpieczeniu (jakieś "krańcówki" i przeciążenie silnika przy zacięciu,...
To może jakiś układ przeciwzwarciowy i z ograniczeniem prądu? PS. Transformator wydaje dźwięki tylko wtedy gdy zatrzymam na siłę wkrętarkę. Normalna praca nie obciąża transformatora znacznie. Jeżeli trafo będzie mocne to wkrętarka padnie. Potrzebna jest automatyka. Taka jak ma moja wiertarka BOSH CSB 850 2RLT.( 850W). Litera T - to torque, czyli automatyka....
Czy posprawdzałeś diody są uszkodzone czy sprawne? Układ może działać przeciązeniowo - tzn w momencie gdy silnik sterujący klapką dojedzie do ogranicznika, pobór prdu wzrasta, a układ to rozpoznaje i wyłacza. Jeśli układ rozpoznający przeciążenie przestał działac silnik dojeżdża do końca i pobiera za dużo prądu , stąd przysmalone elementy. Sprawdziłeś...
idea dobra ale chyba długo na tym nie najeździsz. Każde urzadzenie ma swoją stałą czasową nagrzewania i stygnięcia. Każde urzadzenie można krótkotrwale przeciążyć. Problemem przy twoim pomyśle nie jest problem odebrania ciepła z nagrzanego wirnika tylko tak zwny "hot spot" czyli najgorętsze miejsce układu o największej rezystancji termicznej. Dla silników...
Specjalizowany driver to układ który jest / był zaprojektowany do sterowania tranzystorów np. tranzystorów z izolowaną bramką ( MOSFET , IGBT ) ,wpisz na "Elenocie" lub np. w TME -- mosfet driver-- niektóre mają ciekawe zabezpieczenia przed przeciążeniem Są też nawet takie transoptory tzn. przynajmniej tak są opisane Czy napięcie 12V (te co zasila silnik...
układ nie zostanie przeciążony dlatego że mam podłączone przekaźniki ( 10A) do układu. a silniki podłączone do przekaźników i do osobnego zasilania. Wiec układ tylko ma obciążenie z przekaźników
Poszedłem za radami innych i "silnikówek" nie montowałem na wyjściu przetwornicy. To przetwornica zabezpiecza silniki przed przeciążeniem. Układ działa od roku i wszystko jest OK.
Rozumiem, że jeśli miałby pracować w trójkącie to zasilanie 200-240 V międzyfazowe? Dokładnie tak ! Tylko wtedy nie będzie można zastosować przełącznika gwiazda/trójkąt. Aby taki przełącznik zdał egzamin to uzwojenie połączone w trójkąt musi być przystosowane do napięcia 400 V. Ten silnik można w Polsce podłączyć do instalacji 3-f jedynie przy połączeniu...
Witam! Zrobiłem sobie taki układ: http://obrazki.elektroda.net/7_125580652... Mostek L293D ma sterować pracą silnika; potrzebny jest też jakiś układ wykrywający przeciążenia silnika. I tu moja prośba: czy to co tam sobie wyżej naskrobałem będzie działać poprawnie? Brakuje pewnie jeszcze jakichś kondensatorów, ale za bardzo nie wiem gdzie i jakie...
Może źle Cię zrozumiałem - nie byłoby najlepszym sposobem zastosowanie wyłączników krańcowych? jeżeli chodzi ci o przeciążenie prądowe , to niestety nie pomogę , pozdrawiam
Sprawdziłem działa ale tylko z silnikiem 250W a z silnikiem 350W nie działa CO ZROBIĆ ŻEBY 350W DZIAŁAŁAł?? To nie jest możliwe, układ nie posiada ograniczenia prądowego, przeciążony mógł by się spalić, ale nie może nie działać. 350W to tylko o 40% więcej niż 250W, sporo, ale nie tak dużo, żeby działanie układu miało się drastycznie zmienić. To czy...
Witam, na obiekcie jest silnik 1f z kondensatorem roboczym o parametrach In=1,7A i Ia/In=2,6 czyli rozruchowy prąd ok 4,44A. Z uwagi , że to jest silnik 1f okablowanie wyłącznika jest szeregowo przez wszystkie styki czyli zasilanie-1 2-3 4-5 6-stycznik. do tego dobrany jest wyłącznik PKZM0-2,5 Eatona (wg prądu znamionowego) Stycznik jest DILM7-01 też...
W tym sęk, że ja to sam instalowałem. Ale prawdopodobnie siadł układ odpowiadający za sterowanie przeciążeniem silnika na LM358. cena jego to ok. 1PLN także nie zaszkodzi sprawdzić. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to bardzo proszę. Niestety wymiana LM358 nic nie dała, sprawdziłem jeszcze rezystor 1om i elektrolit 10u na tym torze i nic.
Tam nic nie ma. Jest silnik i dwa przyciski przód-tył. Trzeba zrobić zabezpieczenie. Na dodatek silnik przy rozruchu również pobiera większy prąd co też komplikuje układ.
. ale o jakie przeciążenie silnika chodzi ? Jeśli coś się stanie z sprężarką , czy z układem powietrza który zablokuje silnik . Występuje wtedy zjawisko przeciążenia silnika (nadmierny prąd płynący w jego obwodzie), nie zabezpieczony silnik się spali .
Zbyt duże luzy sumaryczne w układzie przeniesienia napędu na koła. Silnik pewnie ze dwa obroty wałem wykona zanim zakręcą się koła ;) Zła technika jazdy, zbyt gwałtowne puszczanie sprzęgła. Do powyższych dodaj przeciążone auto i wyniki masz na zdjęciach.
Ładowarka służy do ładowania. Układ TP4056 to jest ładowarka. Dwa pozostałe układy tworzą zabezpieczenie przed przeładowaniem, zbyt głębokim rozładowaniem i być może przeciążeniem prądowym, czyli zbyt dużym prądem obciążenia. Napięcie 5V jest przed układem TP4056, za nim może być już zupełnie inne. Poczekaj aż akumulator osiągnie napięcie z przedziału...
Boję się że jakiś układ na PCB za to odpowiada i będzie husteczka. Do silnika wchodzą też od płytki takie 3 przewody. I jak je odepnę to ruszą i zara szybko mruga jak na przeciążeniu. Więc muszę rozebrać obudowę i zobaczyć gdzie one idą
Teoretycznie (podkreślam - teoretycznie!) jest możliwe zwiększenie obrotów silnika bezszczotkowego o 10-20%. W praktyce jednak taki silnik może się albo spalić, albo rozsypać (tak - fizycznie rozsypać - konkretnie uzwojenia...) a na pewno znacznie szybciej się zużyje (Łożyska przede wszystkim). Chwilowo można - nikt Ci nie zabroni (Twój silnik, Twoje...
Nie znalazłem nic na ten temat więc piszę post. Być może ktoś już parał się tym problemem. Wykonałem układ elektrycznego odmykania drzwi jak w temcie na silniku od wycieraczek. Wszystko działa bardzo fajnie. Mam jednak problem jak zabezpieczyć sinik przed przeciążeniem w przypadku np zablokowania drzwi. Jak sterować mocą takiego silnika. Może Ktoś ma...
Nie sądzę aby prąd pobierany przez silnik w znaczący sposób różnił się w zależności od źródła pobierania wody. Trzeba by wcześniej zrobić pomiary. Jeśli te zmiany byłby znaczące należałoby sprawdzić dokładną charakterystykę układu zabezpieczającego. Układ ten działa na zasadzie pomiaru prądu pobieranego przez silnik. W przypadku zbyt dużego pobieranego...
Rozumiem co piszesz tylko nie rozumiem jakie to ma być rozwiązanie problemu? Ciśnienie spada poniżej zadanego 2,8 bara a pompa nie chce wystartować dając błąd E08. Nawet w instrukcji jest napisane, że ten błąd występuje częściej gdy w układzie nie ma naczynia. cyt z instrukcji: 4.2 Dobór zbiornika ciśnieniowego !UWAGA I Dotyczy falownika tylko FPC 0,75-2,2-1/110A:...
Wykonałem testy z ina226. 1- Gdy silnik się rozpędzi i uzyska max prędkość i PWM, gdy zatrzymuje go palcami następuje wzrost prądu i przeciążenie działa ok, wyłącza silnik. 2- Gdy silnik zwalnia 5s przed końcem pracy, żeby nie było mocnego uderzenia i łagodnie dojeżdża do końca to zatrzymując go palcami nie wymuszę przeciążenia ponieważ wraz ze spadkiem...
Może skleiło styki przekaźnika, silnik pracował nieprzerwanie bo nie dało się go wyłączyć. Doszło do oporu silnik się zablokował i grzał dalej bo nie było krańcówek odcinających albo układu wykrywającego przeciążenie. Kto wie?
Trzeba się liczyć z tym, że silniczek DC może na chwilę przeciążyć zasilacz i spowodować znaczne obniżenie napięcia - nie wiem, jakie jeszcze układy chcesz zasilać, ale jeśli są wrażliwe na krótkie obniżenia napięcia, to trzeba je jakoś odseparować od silniczków - na przykład dioda+kondensator - dioda nie pozwoli, żeby obniżenie napięcia przez silnik...
Nie wiem jak zrobić "czujnik przeciążenia" silnika. Mam układ silnik trójfazowy podłączony do prostego falownika zasilanego jedną fazą dającego na wyjściu 3x220V. Potrzebuję układu który mi da sygnał, gdy silnik zostanie "przyhamowany". Problem jest w tym, że silnik kręci się z różnymi prędkościami. Zdarza się też, że układ jest różnorodnie obciążony....
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Zapomnij. Doprężając benzynę przeciążysz układ tłokowo-korbowy, tj panewki korbowodowe, główne i sworznie tłokowe. Trwałość takie silnika będzie bardzo mała.
140 A ??? Wskazuje to na uszkodzenie wzmacniacza transduktora w obwodzie wyjściowym falownika :?: . Pomiar rzeczywistego prądu może być bzdurą, która przetworzona przez procesor falownika, oczywiście go wyłącza jako przeciążenie. Spróbuj funkcji autostrojenia. Poniewaz to dość kosztowna machina, osobiście pokusił bym się o zastartowanie i pomiar prądu...
Rozwiązanie jakie zaproponuje nie jest idealne ale skuteczne . Trochę rozbudowuje układ a dla tych co robią to przy użyciu mikrokontrolera to drobiazg. Proponuje aby krańcówki montować troszkę wcześniej przed zamknięciem/otwarciem bramy , krańcówka uruchamia czasówkę która jeszcze przez kilka sekund potrzebnych do całkowitego zamknięcia bramy steruje...
Falownik wychodzi zawsze na plus: łagodny rozruch i zatrzymanie, płynna regulacja szybkosci, pełna ochrona silnika... Dobrze dobrany i właściwie skonfigurowany falownik nie ogranicza w niczym "performansu" silnika. Jeśli układ "wysypuje się", to albo silnik jest znacznie przeciążony (z falownikiem wyłączy się, podłączony bezpośrednio - spali się), albo...
Może w słowniku? Trzeba dokładnie sprawdzić stan silniczka - czy nie ma śladów nadpalenia, przypaleń komutatora, szczotek, bo to doprowadza do wzrostu prądu pobieranego przez silnik. Czy nie ma czasem zwarcia do masy - bo tego silnik pracujący w dwóch kierunkach mieć nie może. W przeciwnym wypadku można obwiniać moduł sterujący. Ja bym to sprawdził...
To nie jest bezpiecznik termiczny. Jest to zwykły bezpiecznik topikowy, zabezpieczający układ przed przepięciem, przeciążeniem. Bezpiecznik termiczny zabezpiecza jakiś element przed przegrzaniem, np. pompę, silnik, termoblok itd.
Witam. To urządzenie służy do zabezpieczenia silnika elektrycznego przed przeciążeniem. Po przekroczeniu wartości maksymalnej prądu może np. wyłączyć stycznik itp. Dawno temu widziałem coś takiego w jakiejś obrabiarce produkcji CCCP. Schematu nie pamiętam, ale pewnie jest tam wzmacniacz sygnału z przetwornika prądu, komparator i układ wykonawczy, zapewne...
Zabezpieczenie dobiera się pod dane silnika! Silnik może pracować w przeciążeniu podczas pomiaru - dobranie zabezpieczenia pod taki prąd spowoduje trwałe uszkodzenie silnika. Daj wyraźne zdjęcie tabliczki silnika i zabezpieczenia lub przepisz te dane. "na sucho " wszystko było ok problem występuje po podpięciu do systemu filtracyjnego i uszczelnieniu...
1. Czy nowy tranzystor ma szanse poprawić sytuację (wytrzymać większe natężenie prądu przy dużym obciążeniu silników)? Za mało danych żeby to stwierdzić. Podajesz jakieś moce przy typach tranzystorów, jeśli to katalogowe maksymalne moce strat, to w prawidłowo zrobionym układzie PWM są bez znaczenia. Ważna jest Rdson i prąd obciążenia, oraz parametry...
Silniki zasilane są poprzez dwa układy stc4606 z pomiarów wychodzi mi przejście a nie powinno. Co może być odpowiedzialne za pomiar prądu, że wywala przeciążenie silnika?
Silnika, łożysk i elektryki bym się w ogóle nie czepiał. Jeżeli pracowało poprawnie przez dwa tygodnie a teraz już nie, to: - ktoś wyjął filtry, - ktoś wymienił filtry na takie które mają dużo mniejsze opory przepływu (nie ta klasa filtracji) - jest w układzie wywiewnym jakaś przepustnica/przesłona/żaluzja, która dotychczas była tylko trochę otwarta,...
A o najważniejszym zapomniałeś: Jaki silnik??? Napięcie, moc, szybkość przełączania kierunków, czy silnikowi nie zaszkodzi takie chwilowe przeciążenie (nagłą zmiana kierunku)? Najprostszy(?) składa się z przycisku, kondensatora, (połowy ;) ) układu 7474 (TTL) i mostka H na tranzystorach.
Może samo dotknięcie nie jest wystarczające, ale podobnie zabezpieczenie mają mechanizmy szyb elektrycznych w autach, gdzie monitorowany jest pobór prądu przez silnik, a w przypadku większego oporu i przeciążenia silnika następuje odcięcie układu (z opcją częściowego powrotu).
Na chwilę obecną nie mam prostszego pomysłu niz użycie dwóch przerzutników bistabilnych z których każdy załaczał by swój przekaźnik podający plus lub masę na jedno wyprowadzenie silnika, do tego układ wykrywajacy przeciążenie i zerujacy przerzutniki, trochę skomplikowane to wychodzi, jak na taką prostą funkcję.
Podczas przyspieszania lub podjazdu zapala się na sekundę symbol kluczyka. Samochód na ten czas przestaje ciągnąć, potem pracuje normalnie, chociaż nie działa np. tempomat. Po wyłączeniu i ponownym zapaleniu silnika wszystko działa. W zapisie błędów pojawia sie komunikat "przeciążenie układu zasilania". Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu uszkodzonej...
Otwierający się zawór informuje o zapchaniu filtra. Należy go porządnie wyczyścić lub wymienić, a problem ustąpi. Zawór bezpieczeństwa znajduje się w komorze worka, a filtr dopiero między komorą worka a pompą (dmuchawą, czy jak to nazwać), zatem jedno z drugim nie może mieć nic wspólnego. Czemu? Bo przy zapchanym filtrze większe podciśnienie robiłoby...
Skoro mowa o wentylatorach i falownikach, to chyba są to asynchroniczne a nie bldc. Podłączyć zawsze można, ale jeżeli łączna moc pobierana przez silniki przekroczy moc ustawioną na falowniku to układ się wyłączy sygnalizując przeciążenie. Co to za falownik który się spalił i czy tak "sam z siebie" się spalił ?
Dzeus:Z lżejszą obudową nie ma problemu. Natomiast silniejsze silniki mogłyby przeciążyć układ sterowania i po chwili miałbyś wszystko spalone. Jak zależy tobie na mocy to możesz spróbować trochę podkręcić napięcie zasilania bez zmiany silników (czyli zamiast np, 4 paluszków dać pięć). O ile układ nie jest zrobiony "na styk" to powinien spokojnie działać,...
zalety silnikow DC: - znoszą duże przeciążenia, silnik nie utyka (oczywiście jak długo będzie przeciążony to go spalimy) - prosty układ sterowania. minusy silników DC: - skomplikowana w naprawie i konserwacji budowa silnika. Sprzężenie zwrotne w postaci tachoprądnicy służy do "ustabilizowania" obrotów przy zmianach obciążenia. firmy produkujące napędy...
Witam! Silnik w tej pralce po chwili wirowania zaczyna bardzo wyraźnie pracować krokowo ze skokami w zakresie 2-5 cm mierząc po zewnętrznym obwodzie bębna. Moduł sterujący silnikiem składa się z płytki zasilania M0021J oraz płytki z układem falownika o oznaczeniu M0043B. Odczytany błąd o ile go dobrze odczytałem to E5B czyli problem z silnikiem - przeciążenie....
Witam Jest tego w tej chwili cała masa. Na elektrodzie znajdziesz nie jedno rozwiązanie, użyj przycisku SZUKAJ. Dla zachęty przykładowy sterownik: Wybrane parametry: płynna regulacja obrotów w zakresie 5 - 95 % maksymalne obciążenie - 2,5 kW niski poziom generowanych zakłóceń układ miękkiego startu układ detekcji przeciążeń może pracować jako ściemniacz...
Sprawdź wszystkie przekaźniki poza układem, zasil cewkę i zmierz omomierzem co na stykach istnieje .Zrób to dokładnie . Jeśli > 1 Ohm to masz odpowiedź i wtenczas poszukaj lepszych jakościowo/mocniejszych . Ten sterownik VNH5019 wydaje mi się delikatny , będziesz miał przeciążenie na silniku i pójdzie z dymem aż miło. A przekaźnik to przekaźnik ;)
W skrzynce bezpieczników powinien być przekaźnik. Jeżeli kompresor pracował długo przeciążony (nieszczelności w układzie pneumatycznym) to styki przekaźnika będą wypalone.
Przyłączam się do pytania. Mam dokładnie ten sam problem. Dodano po 4 Problem znaleziony. Do wymiany oba układy podwójnych mosfetów AO4629. W momencie zamknięcia drzwiczek, wsunięciu tacki ociekowej czy nawet włączeniu ekspresu zostaje uruchomiony test napędu zaparzacza i oczywiście wysterowanie mosfetu drugiej połówki który zamyka obwód który przeciąża...
Witajcie, poszukuje modułu nadprądowego, który pozwoli zabezpieczyć mi układ zasilania silnika elektrycznego przed wyrzucaniem bezpiecznika. Napięcie: 24 VDC, pobór prądu podczas normalnej jazdy: 3-8A, w momencie zblokowania wózka skacze do 15-25A i następuje przepalenie bezpiecznika. Niestety bezpieczniki są mocno schowane i uciążliwym dla operatora...
Proste rozwiązanie, jednak że potrzebuje układ zabezpieczający, który jest w stanie zabezpieczyć układ (silnik) w taki sposób by bez ingerencji użytkownika po zadziałaniu zabezpieczenia była możliwa dalsza praca silnika.Czyli bez wymiany bezpiecznika, który w odpowiedni sposób zareaguje na przeciążenie i się po prostu przepali. Potrzebuje nieco bardziej...
]Właśnie chodzi o punkt szczytowy, kiedy ograniczenia K20 od strony licznika oraz B10 od strony falownika się zsumuja. Jednakże nie myślałem o przekroju przewodow, a raczej o ochronie urzadzen/silników które mogły by się spalić, w razie dużego obciążenia. Zabezpieczenia te chronią przewody przed przeciążeniem. Urządzenie powinno mieć własne dedykowane...
Mam wrażenie ,że na ciaśniejszym pasku silniczek wolniej się kręci (większe obciążenie) i układ to wykrywa jako przeciążenie i włącza protect.
Mam uszkodzoną niszczarkę. Chińszczyzna więc pewnie trudno będzie o schemat. Nie kręci silnikiem. Zlokalizowałem spalony rezystor (R2 na załączonym schemacie) oraz uszkodzony (luźny jeden pin) rezystor R1 -prawdopodobnke pierwotna przyczyna usterki. Domyślam się że jest to układ zabezpieczający przed przeciążeniem silnika. Wraz ze wzrostem prądu płynącego...
znalazłem coś takiego: ttp://www.transfer-elektronik.com/el-em.... CSA-700 Radio remote control for garage one-part-door openers, All functions like CSA-670, Additional build-in two overload detectors with adjustable permitted current (0 to 10 A) for motors 12-24 V supply, Version (box type/supply voltage): C/12-24V DC 2-kanałowy sterownik radiowy z...
... Czyżby silnik pracował cały czas połączony w Y do sieci 400V ... Mało prawdopodobne, pewnie by się z silnika już zakopciło :D Cęgi Dietza prawdę Ci Kolego powiedzą. Czy zabezpieczenia w rozdzielnicy są ok dla tego przypadku? ... Być może, C50 to wymagany prąd zwarcia 500A, Miernik pętli zwarcia np. MZC i się okaże czy jest ok. Według mnie brakuje...
Moc silników przekracza moc falownika ale spróbować możesz, falownik to mądre urządzenie, nie uszkodzi się, nic nie stoi na przeszkodzie żeby falownik zasilał dwa silniki jednocześnie, gorzej sprawa wygląda z zabezpieczeniem tych silników przed przeciążeniem ale o to będziesz się martwił jak układ zadziała.
Brak odpowiedzi, więc zapytam ponownie: Jak poprawnie skonstruować układ detekcji przeciążenia silnika używając tranzystora ? http://obrazki.elektroda.pl/5017107000_1... Prąd normalnej pracy silnika to 0,5A. Jeśli silnik całkowicie zatrzymam (lub w ogóle nie będzie mógł ruszyć z powodu zamarznięcia rolety) stanie się czystym oporem....
układ przeciążenie przeciążenie silnik układ detekcja przeciążenie
naprawa drukarki brother kontrolka ładowania matiz schemat woltomierz cyfrowy
Dym z pieca przy otwieraniu drzwiczek - przyczyny i rozwiązania Jak wyłączyć tryb demo w radiu Blaupunkt R6?