W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu. Czyli jednak przeskoczyło. Nie martw się nie jesteś sam. Tu masz temat wałkowany. https://forum-mechanika.pl/threads/uszko...
Czujnik wału wstępnie odczytasz w parametrach na żywo podczas kręcenia. Powinno być jeśli dobrze kręci ok 300 obrotów.
Blokujesz cały rozrząd.
Jak wcześniej było niby ok a robiona głowica tyko, to albo zły czujnik albo złe koło. Bo nie wiem co jeszcze mogliby pozamieniać. Nic więcej ci nie podpowiem.
Czujnik na kole wałka rozrządu.
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
No to wyobraź sobie teraz że wewnątrz izolacji masz przerwane druciki ale przez większość czasu się stykają, na chwilę obwód się przerwie i już masz błąd w ECU. To jest czujnik indukcyjny, więc ECU "widzi" cały czas ciągłość obwodu.
Dziękujemy za wiadomość... :) Jesteśmy zasmuceni tą sytuacją...:( Współczujemy Ci bardzo... :cry: Wygląda na to, że program serwisowy także Ci się zepsuł... :?: Kto wie, czy żona nie zatkała Ci rury wydechowej abyś nie jechał na podwójnym gazie w poniedziałek do pracy po wczorajszym suto zakrapianym wieczorku :?: Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź...
W pobliżu jednego z końców wałka.
Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
problem rozwazany, powod? zawor na pompie oleju czasami nie otwieral sie dokonca i to robilo robote
W k4j nie ma czujnika "wałka rozrządu".
Z prawej strony samochodu
synchronizacja- to est problem
Napięcie spada bo masz zwarcie na lini zasilania 5v z ECU . Jak problem wystąpi odpnij pedał gazu wepnij miernik w kostkę i mierz napięcie. Odpinaj po kolei czujnik wałka , przepustnice i jakie tylko czujniki znajdziesz jak napięcie skoczy do 5v to uwalony czujnik. Jak nie zwarcie na kablach. U mnie w bse zwarcie robiła nowa przepustnica zamiennik....
Z750 2008r Pozycja TDC 1 cylinder , W tym położeniu wypust na wałku wydechowym znajduje się w pionie na górze pod mostkiem . https://obrazki.elektroda.pl/4239288800_... https://obrazki.elektroda.pl/9298126600_... Przekręcając wał zgodnie z jego pracą ( w prawo) i ustawiając wypust na wałku rozrządu na przeciwko czujnika...
masz racje nie ma tam czujnika wałka rozrządu
tak jest gdy jest popsuty lub odłaczony czujnik 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 10 sterownik 2-pin biało-żółty-sygnał pin 109 1-pin niebiesko-czarn-(plus) wspólny plus 87a Dodano po 1 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 101 sterownik
Wtyczka 294 to wlasnie wtyczka do sterownika.Masz racje, numery kabli sie zgadzajá, piny tezPamietaj jednak, ze czujnik walka rozrzadu to bardzo trwaly element w DAFie, i jezeli po wymianie masz dalej problemy, i nic nie znajdziesz w kablach, to duzo problemow powoduje to kólko z wystepami, z ktorego czujnik zczytuje sygnal o pozycji walka.bedác bardziej...
to ? http://obrazki.elektroda.net/35_12203879...
Witam kolegę. czujnik pin1 +5v ECU pin 98 czujnik pin 2 sygnałowy ECU pin 86 czujnik pin 3 masa ECU pin 108
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Nie ma sprawy dobrze że chodzi a pomocna dłoń dzisiaj w cenie.P
Witam. Nie trzeba programować. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka tego czujnika w Mitsubishi Carisma 1.8 GDI (4G93).
Witam, przepraszam za brak odpowiedzi ale po pierwszych odpowiedziach w temacie jakoś sceptycznie jestem nastawiony na ten temat. Samochód aktualnie naprawiony. Dopiero na PW z jednych z forumowiczów uruchomiłem samochód. Przyczyną było tak jak wspomniałeś Hektar Zahler właściwe koło i czujnik. Po samej wypowiedzi widzę że masz wiedze w temacie i szacunek...
Nie ma być.
Proszę. Połączenia sterownika silnika: Transporter T5 2004r. 1.9 TDI , 105 km, silnik AXB.
Witam! Do spr. wałka nie trzeba wyciągać silnika! To procedura taka jak przy wymianie rozrzadu. Czyli , montaż blokad rozrządu i dem.napędu., po czym dem. górnego koła zębatego. I wszystko jasne czy ścięty , czy nie. Pierwszy czujnik to górny czujnik położenia wałka. Drugi czujnik to tzw.G.M.P. o którym już pisałem aby wtyk polutować . Teraz proszę...
niestety podmienianiem czasem nie naprawisz, trzeba się pobrudzić ... Do sprawdzenia rozrząd/napinacz i klin po stronie czujnika wałka
A więc pisz że chcesz sie dowiedzieć w którym miejscu jest czujnik.Tak, jest z tyłu głowicy nad wyjściem z czwartego cylindra. Wtyczka 3 pin.Zasilanie 5v,masa,i sygnał.
P0341, nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu, na tym się skup, czy czujnik ma zasilanie i czy generuje sygnał
Chyba niestety jako komplet ! w/g Bosch 0 232 101 023 ale może warto spróbować coś podmienić ...pewno będzie taniej :D
przyczyną był przestawiony rozrząd !! Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
małgosia18 a może wam chodzi o czujnik położenia wału?,a nie wałka rozrządu?
Sterownik Simtec 1-22 2-4 3-2
Zaostrzona wyprostowana sprężyna z elektromagnesu :)
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
Szukaj koło rozrusznika zgnilizny w wiązce.
1. czujnik tylko Siemens! 2.wersja softu być może do aktualizacji..
W załączniku zdjęcie poglądowe silnika 1.9 dci z zaznaczonym umiejscowieniem czujnika wałka rozrządu. https://obrazki.elektroda.pl/1685990700_...
A czujnik generuje sygnał?
sprawdź rozrząd przypuszczam ze zerwał się klin na górnym kole częsta przypadłość tych silników
Jesli czujnik i instalacja sprawna to nie ma synchronizacji między kołem pompy, a wałem korbowym.
Czujnik jak wspomniałeś, albo czujnik wałka rozrządu jeśli jest, bo nie wiem za dużo o tym silniku.
Zgadzam sie z Kybernetesem. Silnik nie zatrzymuje sie z powodu braku sygnalu z czujnika walka rozrzadu. Pozdrawiam,
Nie podoba mi się że na wtyczce czujnika wałka jest +12 i +5v. Tak ma być. Jest zasilany 12V. http://obrazki.elektroda.pl/4691760400_1...
https://www.youtube.com/watch?v=1ukaXvlR...
jak czujnik ci nie pomoże to wpadnij do mnie to zobaczymy Dodano po 3 jak czujnik ci nie pomoże to wpadnij do mnie to zobaczymy
O ile się nie mylę ,to na wałku rozrządu jest hall. twoim oscyloskopem możesz sprawdzić jego sygnał. Przebieg znasz. " _Π_" Jeżeli będzie prawidłowy,to znaczy że jest sprawny i tylko korelacja wchodzi w rachubę.
Czujnik wałka jest obok filtra oleju.
posprawdzaj zasilania, oscyloskopem jaki idzie sygnał z czujnika i czy widzi go ecu. sprawdz pozniej jeszcze czujnik wału. Sprawdz dlaczego nie odpala, nie otwieraja sie wtryski, czy pompa wogole nie daje?
Tak to co zaznaczyłeś to czujnik położenia wałka rozrządu.
Witam, również borykam się z problemem czujnika wałka rozrządu w tym 3.0 Ducato... Objawy jak wyżej wymienione: auto sporadycznie rzucało palenie, najgorzej, gdy było zagrzane... Również wymieniony był rozrząd kompletny, nowe czujniki wałka i wału, rozrusznik (zrobiło się lepiej zdecydowanie), niestety nie rozwiązało to problemu. Problemem jest osłona...
Piny we wtyce oczywiście dogiete ?? Możliwe przyczyny Okablowanie czujnika położenia wału rozrządu (w hali) (G40) Czujnik położenia wału rozrządu (w hali) (G40) Nieprawidłowy montaż Rozrządu w czasie rozrządu poza specyfikacją Usterka czujnika położenia wałka rozrządu (G40) Możliwe rozwiązania Sprawdź Okablowanie czujnika położenia wałka rozrządu (G40)...
Podkładek nie było na żadnym z wałków. Innej średnicy czy grubości? Czujnik montowany jest z boku i wówczas ewentualnie różnice może robić grubość, ale nie spotkałem się w tym silniku z jeszcze inną wersją tych tarczek niż te ze zdjęć powyżej.
Tu chyba jest problem z czujnikiem wałka rozrządu. FMI 05; zwarcie do masy.
Podałem już numer czujnika wałka rozrządu wyżej.
Też jest podobnie tylko na drugim wałku i zewnątrz... https://obrazki.elektroda.pl/3347877900_...
Witam. W zał. schemat okablowania sterownika silnika i "pinologia" gniazd dla silnika x18xe1 w Opel Zafira.
Używałem wielokrotnie, bez problemów.
Ciśnienie paliwa sprawdzane ? Po podłączeniu pod program, program pokazał, że czujnik wałka rozrządu (niestabilny sygnał) Czyli, sygnał nadal niestabilny jest?
Odkrecasz 1 śrubę. Znajduje sie w głowicy od czoła
A sprawdzałeś długość czujnika starego i nowego?
http://workshop-manuals.com/skoda/octavi... Pkt. 13. http://obrazki.elektroda.pl/5982191100_1...
Tam koło impulsowe do czujnika wałka rozrządu jest bez klina, prawdopodobnie jest źle ustawione...
Jest oznaczony numerem 1 bo to jest 1 i 5 blisko siebie. Jest on zabudowany w aparacie zapłonowym, wtyczka trój-pinowa.
Dodam, iż przeszukałem całe forum Nie zarzekaj się, że przeczytałeś całe forum. Jak by tak było, to na pewno znalazłbyś link do programu "EPC on-line" służącego do wyszukiwania części w samochodach Mercedes: http://img828.imageshack.us/img828/7889/... Czujnik którego szukasz ma oznaczenie 11, i oczywiście znajduje się w okolicy...
Poszukaj kogoś z Clipem , niech odpyta sterownik i dokładnie przejrzy stany
To czujnik Halla i sprawdza się go za pomocą oscyloskopu albo przynajmniej kontrolki ledowej. Nie ma typowej oporności jak czujnik nagnetoindukcyjny. Ma 3 piny-zasilanie, masę i sygnał
Wygląda na czujnik wału korbowego ewentualnie czujnik wałka rozrządu
http://obrazki.elektroda.pl/8991969400_1... http://obrazki.elektroda.pl/3916086500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2939483100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1672870000_1...
.........
Przecież to dział dla początkujących. Co nie zwalnia od myślenia . :D W opisach od 1.DEF do 4.DEF przewijają się dwa zwroty " sygnał prędkości obrotowej" i "sygnał wałka rozrządu " . Jeśli pisało 2.DEF " sygnał prędkości obrotowej to poco się bierzesz za czujnik wałka rozrządu :?:
Zwykle ssący to A a wydechowy B....ale można to sprawdzić odpinając czujniki i patrząc na błędy
Klin jest sprawdzony na kole wałka rozrządu ,czujnik podmieniony na inny i wałka rozrządu i wału korbowego ,okablowanie sprawdzone , a co do tego jak napisałem o rozrządzie ,chodzi o to ze jak mam założona blokadę na wale korbowym to nie jestem w stanie naciągnąć paska rozrządu dokładnie na znak ale biorąc znaki z paska rozrządu pasuje idealnie ,a mam...
Generalnie miały problem z EEPROMem i sterowaniem wtryskiwaczy. Może prościej będzie kupić używkę, chyba,że to kwestia ambicji.
Sprawa rozwiązana,czujnik wałków rozrządu podawał błędne przebiegi powodując brak synchronizacji na wyższych obrotach.
Błąd tyczy się czujnika położenia wałka rozrządu bądź czujnika położenia wału korbowego
Tak jest to możliwe ponieważ obroty czyta z czujnika wałka rozrządu a czujnik wału służy do ustalenia położenia pierwszego tłoka.
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/7175325900_1...
Czy odpala bez problemu , czy długo trzeba kręcić? Jak odpala bez problemów , czujnik wałka rozrządu.
Czujnik położenia wałka rozrządu nie generuje błędów w ecu silnika?
czujnik wałka rozrządu możesz całkiem odłączyć i silnik będzie chodził poprawnie, tylko będzie miał mniej mocy bo będzie wtrysk działał tak że wszystkie na raz a nie sekwencyjnie
Jesteś w stanie sprawdzić, czy oznaczenie tego czujnika to 6B905163A? Tak, jest to numer czujnika do silnika 1.6.
Do sprawdzenia ten rozrząd. Dobrze byłoby podmienić czujnik i sprawdzić czy na drugim nie będzie synchronizacji. Co do adblue to osobny temat to fakt.
Witam, ML 270 CDI w 163, Nie mogę znaleźć czujnika wałka rozrządu, proszę o pomoc
Jeśli silnik się nie obraca, czujnik wału/wałka zostaw w spokoju. Skoncentruj się nad rozrusznikiem i układem jego sterowania. W silnikach M9R była podobno partia wadliwych rozruszników. Nie krciły właśnie na ciepłym.
Jeżeli masz przestawiony rozrząd w 16V to bez odpalenia samym kręceniem rozrusznikiem pognieciesz zawory o tłoki Nie nie odpali Ale jak wyżej napisałem sama próba uruchomienia moze okazać się katastrofalna w skutkach
Co zrobiłeś, że pojawiła się iskra? Bo ja mam to samo, po wymianie czujników wału i wałka nadal jest problem z iskrą. Dwa błyski i dalej nie ma iskry.
Napisałem, ze nieaktualne.
Tak to są dane dla czujnika temp chłodziwa żeby sprawdzić czujnik wałka rozrządu trzeba posiadać oscyloskop.
Brak masy do czujnika wałka rozrządu lub sam czujnik do wymiany. Pewnie uszkodzona wiązka. Brak sygnału prędkości. Też trzeba się temu przyjrzeć, wiązka lub sam czujnik w skrzyni.
Sygnał z czujnika wałka rozrządu jest poza zakresem , sprawdź ustawienie rozrządu . Wymiana tego czujnika wiąże się z regulacją ustawienia względem występu na kole , poeksperymentuj nie może być za blisko jak i za daleko .
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
Google zablokowali? Wtrysk synchroniczny to wtrysk grupowy/mono - jedno otwarcie wtryskiwacza/grupy wtryskiwaczy wypada na każdy impuls zapłonu, nieważne którego cylindra i nie ważne jakiego suwu. Wtrysk asynchroniczny - każdy wtryskiwacz sterowany oddzielnie, wtryskujący różną ilośc paliwa. Wtrysk sekwencyjny zaś, to pojedynczy wtrysk w fazie suwu...
Witam. Mam pytanie dotyczące ustawienia pierścienia (rotora) czujnika położenia walka rozrządu. Czy wiek ktoś jak ma być ustawiony względem koła zębatego wałka? i czy jego ułożenie ma wpływ na odczyty z czujnika? Dodano po 39 problem rozwiązany. Załączam zdjęcie narzędzia do ustawienia - do wykonania samemu, np z kartonu. Może komuś się przyda.
Siema, mam Mercedesa w203 2.2 coupé i mam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Wymieniłem go już raz rok temu, ale znów padł. Niestety ktoś przedemną też go wymieniał i nie ma wtyczki, są tylko kable z takimi złączkami na piny. Odpinając stary czujnik, nie zrobiłem zdjęcia kolorów kabli. Kable mają kolor czerwony, brązowo-zielony i żółto-brązowy....
W cewce zapłonowej. :) Wymień cewkę i błąd zniknie.
krzywki wałków rozrządu blokady wałków rozrządu wymiana wałków rozrządu
przekrecam kluczyk gasna kontrolki skrzynki bezpieczników skoda octavia blaszak skraplanie
budowa wykrywacza metali stacja klimatyzacji
Awaria pompy wody w piecu Termet Ecodens Silver 25kW - przepalanie bezpiecznika Klawisz M w radiu BMW E39: Funkcje i zastosowanie