Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
Zakresy pomiarowe standard 0 -25, 25 - 50, 50 -75, 75 -100, 100 - 125 itp. Pokrętło sprzęgła ciernego tzw. grzechotką 39,04 mm http://opisy.przyrzadypomiarowe.prv.pl/6... Czujniki zegarowe wykorzystywane są do pomiaru bicia promieniowego przy kontroli wymiarów, do ustawienia obrabianych przedmiotów i narzędzi na obrabiarkach oraz do sprawdzania...
Czujnikiem zegarowym to ustawia się pompę w zwykłych TD natomiast w TDI-kach odpowiada za to wtrysk sterujący ten z tym kabelkiem .
http://obrazki.elektroda.pl/4849144400_1... Proste narzędzie przydatne przy starszych pojazdach i innych, w których otwór świecy jest centralnie nad tłokiem. Opis znalazłem w jednym ze starych motorów (numer 13/1970). Do zbudowania czujnika zmobilizowało mnie to, co zobaczyłem na pewnym znanym portalu aukcyjnym- chińskie czujniki w...
No uchylenie zaworu czujnikiem zegarowym idzie zmierzyć. W suwie sprężania ma delikatnie uchylić zawór dolotowy. Zdejmujesz pokrywę zaworow ustawiasz czujnik zegarowy na zaworze dolotowym tak by mierzyć jego otwarcie. Po zamknięciu ma go lekko uchylać gdzieś w polowie suwu sprężania.
Czujnik zegarowy
0,55 mm na króćcu A.
Schemat masz na PW. Albo blokady albo czujnik zegarowy zamiast świecy i do ogarnięcia.
Do zestawu czujników zegarowych, uchwytów magnetycznych, poziomnic precyzyjnych i suwmiarki stosowanych min. w obróbce metali, nie pasują tylko przewody pomiarowe.
Bez. Wazne sa pomiary wszystkich tulei. a szczelinomierz to chyba jest dobry do luzu miedzyzebnego kola posredniego walkow. Najpewniejszy i wygodny jest czujnik zegarowy, Reszta na PW
Jeszcze ustawienie pompek czyli suwmiarka 400mm albo specjalny przymiar i czujnik zegarowy do regulacji skoku.
Ja używałem czujnika zegarowego który precyzyjnie pokazuje położenie pierwszego tłoka.
Ustaw moment wtrysku na czujnik zegarowy.
Pompe ustawiasz jak na obrazku a koło zamachowe na znaki i masz ustawienie wstępne dokładnie mozesz wyregulować czujnikiem zegarowym albo sprawdzić przez nastawy podstawowe
USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
pożycz sobie suwmiarkę z zakresem min 400min i standardowy czujnik zegarowy,chyba że masz to spoko. Napiszę ci wieczorem dokładnie co i jak.
trzeba pomierzyć odległość tyłu krzywki od osi obrotu. Czujnik zegarowy trzeba bo tu grają setne mm.
czujnik zegarowy i jakieś blokady, bez blokad się nie obejdzie. Nie mniej jednak skoro pytasz o takie rzeczy dla bezpieczeństwa nie rób tego sam.
Sprawdzales srube na wale czy nie pusciła? Jak wszystko z paskiem ok, to spróbuj ustawic jeszcze pompe czujnikiem zegarowym.
Ja bym się wstrzymał z głowicą. Załóż inny wałek na probe, może był już zmieniony i ma dwie krzywki teraz. Sprawdź podejrzaną krzywkę czujnikiem zegarowym.
Zasilanie do zegara, masa do zegara, przewód łączący czujnik z odpowiednim wejściem w zegarze. Jeśli dodatkowo chcesz mieć kontrolkę, to potrzebujesz trójnik, by móc równocześnie wkręcić czujnik zegarowy i na kontrolkę.
Na wałku jest sztyft, po wykręceniu czujnika jak wkręcisz czujnik zegarowy możesz sprawdzić ustawienie pompy. Sygnał idzie na zacisk TD tego sterowniczka.
Tak jak kolega wyżej pisał - pompa wtryskowa rozdzielaczowa, początek tłoczenia to 12° przed GMP a na czujniku zegarowym 1mm.
żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
Przebieg, wtryski i nie na powrotach tylko na zwyklej maszynie do wtryskiwaczy 2 sprezynowych. Czujnik temp, rozrzad i kat wtrysku sprawdzany czujnikiem zegarowym.
Na dźwigienkę pompowtryska montujesz czujnik zegarowy! Najniższe położenie dźwigienki to początek tłoczenia. Cała filozofia polega na odpowiednim ustawieniu go na śrubie regulacyjnej! Musisz mieć trochę doświadczenia, czuć ten moment kiedy dochodzi do zderzaka(at) Pirerwszy raz zrób tą regulację pod nadzorem osoby znającej temat, bo można doprowadzić...
Niczym nie pryskać. Oczyścić druciakiem, są nawet takie duże dedykowane do czyszczenia piast. Jak nie ma, to i zwykły też da radę. Żeby było "fachowo", to po montażu wypada jeszcze zrobić pomiar bicia tarczy czujnikiem zegarowym.
Przypominam ci mój post z 26.02.2010. r. Po co ci czujnik zegarowy skoro dysponujesz VAGIEM.
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
Teoretycznie powinno się zgadzać, ale to w końcu VAG więc rożnie bywa. Dla pewności lepiej wymontować 1 lub 4 wtryskiwacz/świecę, najlepiej czujnikiem zegarowym wyznaczyć GMP i sprawdzić czy się zgadza z 0 na kole zamachowym.
Początek tłoczenia dla silnika D0824LFG01 wynosi 3°+1° przed GMP. Na kołnierzu pompy szukasz oznaczenia 4-4 i w tej pozycji ustawiasz koło zębate pompy. Wkładasz pompę do silnika, mocujesz czujnik zegarowy i na fasolkach ustawiasz pompę tak aby przy 3° przed GMP czujnik pokazywał dokładnie 1mm. I po sprawie.
tak ustaw jawe na słuch...:/ Jak chesz mieć cosdokłądnego wto sklep skuter-dębica ma w ofercie mikrometr do zapłonu 60zł;] koszt takiego bajeru. Pozatym jeszcze zmodyfikowany czujnik zegarowy sie do tego świetnie nadaje;)
Witam. Nie bardzo wiedziałem gdzie zadać to pytanie ale doszedłem do wniosku że mechanicy pewnie najczęściej używają takich narzędzi. Potrzebuję bardzo dokładnie zmierzyć średnicę otworów i posiadam średnicówkę z czujnikiem zegarowym i końcówkami rozprężnymi od 10 do 18mm. Niestety męczę się już 2 dni i nie mogę wymyślić jak się tym mierzy. Teraz mierzę...
POmpę można zdemontować bez demontażu rozrządu http://obrazki.elektroda.net/16_12353394... http://obrazki.elektroda.net/95_12353395... te rysunki powinne ułatwić demontaż.Silnik ustaw na znaki.Do ustawienia pompy potrzebna jest przystawka z czujnikiem zegarowym.
Na filmie włączasz napisy, potem w ustawienia automatyczne tłumaczenie i język polski. Wszystkie silniki VW 2.5 TDI pięciocylindrowe, montowane w T4, LT i Volvo, ustawiane są identycznie. Tylko kąt wtrysku się zmienia w zależności od oznaczeń silnika. Pasek główny to pewnie Ci się uda wymienić, ale na pasku pompy wtryskowej polegniesz. Tego paska nie...
Słuchaj trans serwis, w autkach siedzę od 78r. Ale jakie to ma znaczenie? Zegarek a, potem vag.
Szanowny kolego 795..... z Grębanin ( gdzie by to nie było )....zwracam honor jesteś mechanikiem i posiadasz czujnik zegarowy z stosowną obsadką - przystawką...tobie był tylko potrzebny ten parametr co go podał kolega z postu powyżej .
,, to znaczy od linijki na zegarze, czy jest na nim skala regulacja(ja myślę że na zegarze jest skala w ,,stopniach,, Jak kupisz taki zestaw, to zobaczysz jak wygląda czujnik zegarowy. I myślę, że wtedy wszystko się wyjaśni samo.
(at)tzok Mikrometr to nie czujnik zegarowy :wink:.
Punkt zapłonu jest 3 mm przed GMP, czyli wtedy mają się otwierać platyny a szczelina wcale nie jest taka istotna ważne żeby się wyraźnie otwierały i zamykały, czasami jest potrzeba żeby improwizować, bo sprzęt jest zużyty albo kiepskiej chińskiej jakości. Zalecają 0,4 mm, ja nigdy tego nie mierzę, obecnie do takich celów używam czujnika zegarowego i...
Na czujniku zegarowym wartość 0,34mm, podstawione do wzoru daje 0,21mm luzu międzyzębnego :) 20 lat eksploatacji! :)
Nie wiedziałem w jakim dziale o to zapytać,.. spróbuje tu. Mam pewien zestaw pomiarowy ( made in czajna ) z elektronicznym czujnikiem zegarowym podłaczonym do komputera. Czujnik ma gniazdo miniUSB. Ale inne czujniki zegarowe maja innego typu gniazdo. Cięzko kupic do tego kabelek, a jak już to za jakieś 3 stówki kiedyś znalazłem. No i pytanie, czy ktoś...
może to powodować takie objawy, pamiętaj żeby tłok ustawić wysunięty,najlepiej czujnik zegarowy nawet suwmiarką można sprawdzić przez tą śrube na środku głowicyw jakim połozeniu jest tłok i nie trzeba wtedy paska ściągać, delikatnie dokręcaj głowice tłok jest kruchy lubi pęknąć przy krzywym dokręcaniu
Tam nie ma immo więc przekładasz pompę bez obawy o immobilajzer. Nie trzeba nic dopisywać. Tutaj robota jest raczej mechaniczna. Do przekładki pompy potrzebne są blokady do rozrządu i czujnik zegarowy by ustawić pompę. Jak będzie ustawiona poprawnie to odpali bez problemu. W BMW immo odcina reż rozrusznik więc będziesz miał pewność że to nie winna immo...
W instrukcji nie ma mowy o luzie skośnym sworznia, opisany jest pomiar błędu równoległości osi otworu główki sworznia do osi otworu stopy korbowodu: po założeniu korbowodu ze sworzniem na przyrząd obracając korbowodem na czopie przyrządu "zerujesz" czujnik zegarowy w skrajnej wartości, potem odwracasz korbowód dołem do góry, przepychasz sworzeń i tak...
To nie jest ten sam przyrząd co do lucasow, do boscha jest prostszy mozna zaadoptować zwykły czujnik zegarowy, problem jedynie w tym żeby dorobić odpowiednio długa sonde/końcówke i odpowiednio umocowac czujnik żeby sie nie ruszał. http://obrazki.elektroda.pl/7926933000_1...
Ustawiasz na znaki na 1wszy cylinder, wkęcasz w czujnik zegarowy w pompe. Napinasz min 2mm. Cofasz silnik, a nastepnie najezdrzasz na znaki. Masz miec 1 mm +/- 0,03 mm http://obrazki.elektroda.pl/6162840600_1...
Ustawiłem inaczej zapłon maksymalnie w lewo i jedzie pali na pierwszego tylko czasem przebiera na obrotach ale dodam więcej gazu i jest dobrze. A co mogę zrobić żeby było lepiej Ustawić prawidłowo zapłon. To podstawa. Do tego są przyrządy. Czujnik zegarowy z redukcja.
To jest tylko ustawienie fazy koła impulsowego.Ustawienie rozrządu to wyższa szkoła jazdy.Potrzebne są narzędzia specjalistyczne do ustawienia luzu kół zębatych rozrządu i czujnik zegarowy do ustawienia fazy wałka rozrządu.tadeo.sz(małpa)vp.pl
To jest czujnik zegarowy To jest bardzo uniwersalny przyrząd, wszystko zależy do czego się go zastosuje, generalnie służy do pomiaru odchyłek od wymiaru np bicia wałków. Tyle że samego przyrządu nie da się wprost użyć, potrzeba jeszcze odpowiedni uchwyt który będzie bardzo stabilny (przyrząd te mierzy z dokładności do 1/100 mm).
przy minimalnym przesunięciu kątowym na tej średnicy, czas rozrządu już nieco się przesunie I co, nie wiesz jak temu zaradzić? Ręce opadają.... Robisz nowy rowek, ciasny. Potem wkręcasz czujnik zegarowy zamiast świecy - ustawiasz tłok w GMP. Nanosisz cechę na kółko. Oczywiście pod warunkiem że oryginalna cecha pokazywała GMP pierwszego cylindra.
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Najpewniej przedwczesny zapłon, aczkolwiek w swoim ustawiałem na czujnik zegarowy a i tak potrafi odbić, ale bardzo rzadko.
W zasadzie potrzebny jest czujnik zegarowy , ale twardziele robią to bez niego . kręcisz wałem zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, a ż sruba regulacyjna będzie w najniższym punkcie. dokręcasz śrubę reg ulacyjną na dźwigni zaworów do wyczówalnego oporu, popuszczasz o225stopni dokręcasz koontrę i gotowe . zaoszczędziłeś ze 300:) (niektórzy mawiają że...
Nie lepiej wykręcić świece żarową i ustawić gmp Stara metoda śrubokręt wkładasz i ustawiasz W passacie było jak pamiętam przy krawędzi dolnej To taka robota trochę po januszowemu nie sądzisz. Gdybyś napisał o czujniku zegarowym to tak. Ciekawe czy byś ustawił śrubokrętem i zero się pokrywało idealnie ? Ja z tego co pamiętam to ustawiałem zawsze pół...
Witam, Problem pojawil sie po naprawie pompy. Szukaj wiec w tym kierunku - zle zrobiona pompa, zle utawiona (jaka metoda, taki wynik - ustawia sie na czujnik zegarowy z dokladnoscia +/-0,02 mm), przestawiony rozrzad itd. Wtryski, wiece, cisnienie... to bylby malo prawdopodobny przypadek. Pozdrawiam, Georges
Witam, można to zauważyć po regulacji luzu na zaworach,obracając silnik ręcznie bez założonej świecy zapłonowej, w suwie spreżania można zobaczyć sam moment uchylenia zaworu przed GMP w celu obniżenia kompresji ,pod warunkiem że jest on sprawny ,o ile dobrze sobie przypominam powinien on obniżyć kompresję z około145psi do 80psi, co pozwala na bezproblemowy...
Pompa Bosch typ VE ustawiana na czujnik zegarowy. Te pompy miały ustawienie na czujniku zegarowym w granicach jednego milimetra.
Ty tam jesteś mechanikiem i włożysz jak chcesz , silnik silnikowi nie równy i do czegoś to ustawianie w końcu służy . Dodano po 7 Sposób ustawienia opisywany był na elektrodzie , tak jak napisałem obsadka i czujnik zegarowy . Ustawienie musisz sobie znaleźć do twojego silnika w dokumentacji , warto to zrobić bo łańcuchy się wyciągają i wymagają korekcji...
nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na to pytanie Słabo szukałeś. :cry: Przeszukaj moje posty. Bardzo dokładnie opisałem procedurę posługiwania się czujnikiem zegarowym.
Nie wkręcałem czujnika zegarowego. Pompa przyszła zablokowana z regeneracji i liczyłem, że jest ustawiona prawidłowa. Czyli co teraz? Nabyć czujnik zegarowy i sprawdzić ten kąt wtrysku?
Jak dokonać pomiary wału jego czopów czujnikiem zegarowym , żeby sprawdzić czy nie jest krzywy cały wał lub wyrobiony poszczególny czop . Chodzi mi o czopy które nie leża w osi symetrii wału , czopy 1,2,4,5 http://obrazki.elektroda.net/39_12776215...
Witam! Jak chcesz trwały to poszukaj polskiego MDAa - używam kilku i jak nie uderzysz to nie zniszczysz. Statyw wybierz taki aby zapewniał sztywność - pręty metalowe i przeguby solidnie skręcane. Raczej nie stawiałbym na zaciski sprężyste. Pozdrawiam.
Jaki masz silnik - to pierwsze pytanie, jakie nalezalo postawic (1.9D, to co najmniej 3 silniki z dwoch rodzin). Pierwszy etap, to dokladne wyregulowanie poczatku wtrysku (w DW8 wystarczy zlozyc na kolki, w XUD trzeba ustawic czujnikiem zegarowym). Drugi, to regulacja pompy (w kazdym silniku nieco inaczej) - dawka biegu jalowego sruba oporowa dzwigni...
Kombinowałem jak koń pod górę z zdjętym paskiem i odkręconym przewodem paliwa zeby chociaż wyczuć moment tłoczenia na pierwszy cylinder ale nie wiele pomogło. Przy zdjętym pasku rozrządu i rurkach dmuchasz w króciec wylotowy z pompy. Oczywiście rozmawiamy o pompie Lucasa.
Luzujesz pół obrotu nakrętkę przewodu na wtrysku i w czasie kręcenia przy odpowietrzonej pompie paliwo tryska co najmniej na pól metra , jeżeli tylko moczy to coś z pompą . Do regulacji początku wtrysku musisz wyposażyć się w czujnik zegarowy z odpowiednim adapterem i regulować zgodnie z kodem silnika i numerami pompy , tak ustawione musi dobrze pracować...
Za pomocą czujnika zegarowego ustawiasz napięcie wstępne sprężyny pompowtryskiwacza które powinno dokładnie wynosic 0,75 mm i do tego jest ci potrzebny czujnik zegarowy z przystawką magnetyczną .
Taka blokada niestety nie pasuje do silnika 1.7dtl, ani do 1.7d z astry F- sprawdzone na własnej skórze. Firmy np. Tesam z linku i handlarze z znanego portalu aukcyjnego, nie mają pojęcia co sprzedają. Rozrząd najlepiej ustawiać na czujnik zegarowy. Szkoda , że nikt doświadczony nie podpowiedział jak działać ( czy wszyscy używają tylko flamastra?)
Ja rozumiem, ale dla pewności zapytam jeszcze raz. Nie ma znaczenia ile razy obroce kołem pompy? Jeśli będzie się pokrywać otwór na kołek to musi pasować? Tak, zawsze jak pasuje na kołek to wtrysk na pierwszym. W tym silniku, trzymając się instrukcji kolegi Toku 74, prawie zawsze udaje się odpalić samochód bez zabawy z początkiem tłoczenia i na pracującym...
film dokładnie pokazuje jak ustawić rozrząd przy pomocy blokad wałków i czujnika zegarowego. dziwne że na skrzyni jest znaczek 0* a na kole zamachowym kreska.... pomimo to ustawiam na zegar:) pozdrawiam
Wolne obroty na rozgrzanym silniku powinny oscylować ok 700-800, jeżeli tak jest a minoto kontrolka zapala się trzeba zlecić pomiar bezpośredni ciśnienia oleju czujnikiem zegarowym. Jest jeszcze opcja że czujnik pomiaru ciśnienia oleju w samochodzie jest uszkodzony.
Nie będzie chodził. Rozrząd musi być ustawiony precyzyjnie na blokady i czujnik zegarowy/vcds. a po co ci ten czujnik zegarowy ?
Objawy występowały od nowości, czy dopiero teraz się pojawiły? To jest hamulec bębnowy, więc ewidentnie masz gdzieś bicie. Mimośrodowość na osi koła (mimośrodowość bębna) powodowałaby że w jednym miejscu na obrót koła hamulec by ocierał. Owalizacja powierzchni bębna miałaby tu duży wpływ, do zmierzenia jedynie za pomocą specjalnej suwmiarki do otworów...
Jeśli chodzi Ci o określenie GMP na kole zamachowy, jak nie masz pewności co do oznaczeń to wykręć sobie świecę żarową z pierwszego cylindra (najlepeij w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy)ale jeśli nie posiadasz czujnika przy zachwaniua szczególnych środków ostrożności można włożyć cienki sztywny drut i obserwować jego ruch. Przy najwyżej wysuniętym...
Jak w temacie, poszukuję 2 takich rzeczy: http://obrazki.elektroda.pl/4445040400_1... oraz same trzymanie do czujników zegarowych: http://obrazki.elektroda.pl/1650239200_1... Od kilku dni szukam czegoś takiego i lipa. Buduję centrownicę rowerową z czujnikami zegarowymi, rolka będzie od bicia promieniowego i chcę ją zamontować...
Twierdzisz że na 100% to nie kąt wtrysku to powiedz jaki masz teraz ustawiony i jak mierzony czujnikiem zegarowym, Vagiem?
Ja nigdy nie ustawiam wyprzedzenia początku wtrysku za pomocą cech na kole zamachowym. Często one nie są w tym miejscu gdzie powinny być. Mój sposob: Kątomietrz 360 stopni na koło pasowe. Pokrywa zaworów sciagnięta na pierwszym cylindrze , naciskamy na zawór i wyczuwamy gmp. Od tego momentu zerujemy kątomierz, cofamy kąt o daną wartość i po wkręceniu...
i pompe ustawiasz na czujnik zegarowy 0,9mm
Czujnikiem zegarowym, dlaczego miał pęknąć klin?
Kładziesz zdemontowane łożysko na płaskiej powierzchni np. na szkle. Unieruchamiasz palcem pierścień wewnętrzny. Łapiesz drugą ręką za pierścień zewnętrzny i przesuwając po powierzchni wykrywasz luz promieniowy. Nowe łożysko ma luz ok. 2-5 mikronów, to jest na tyle mało że tego nie zobaczysz ani nie poczujesz. W zużytym łożysku będziesz widział i wyczuwał...
Przecież wystawanie tłoków zmierzysz i czujnikiem zegarowym z podstawką, a na upartego i dobrym głębokościomierzem
Witam. Dwie blokady wałków: -na wałku "ssącym" zamiast stopki panewki na drugim cylindrze -na wałku "wydechowym" zamiast stopki panewki na trzecim cylindrze -czujnik zegarowy zamiast świecy 1cyl lub znak na kole zamachowym od strony skrzyni. Jeśli juz to ustawisz, pasek zakładasz dowolnie (używany)pamietając tylko by zachować dotychczasowy kierunek...
Kółko wałka rozrządu ściągłeś ze stożka na czas ustawiania? Opór na pompie będzie, co 1/4 obrotu przeskok, tłokorozdzielacz ma dwie silne sprężyny, cofające go w dołki tzw. fali. Wyjmij wrtryskiwacz 1 cylindra, wsadź w to miejsce suwmiarkę, "zero" w okienku skrzyni biegów ma się pokrywać z GMP. Potem wykręć śrubkę na szczycie głowicy pompki i zaaplikuj...
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
Przeszło przez moje ręce już kilka silników i zawsze zawory potrafiły hałasowac przy za dużych luzach, a przy mniejszych luzach wyciszały się. Jeśli masz hałas przy jakichś okreslonych obrotach silnika to raczej nie bedą to zawory. Przez analogię do mitsubishi gdzie silniki też maja wałki wyważające to złe ustawienie tych wałków potrafi dawać hałas...
A co tu nie rozumiesz? masz podaną wartość i do tego się stosujesz. Jak nie skończyłeś szkoły podstawowej to nie będziesz rozumiał matematyki. Bierzesz 0,15 i już. Możesz też użyć calowego i będziesz miał bardziej dokładnie. A i czujnik zegarowy. To już w ogóle.
tak, dla pewności z czujnikiem zegarowym, poprzednie ustawione raz na 270 stopni, raz na 180, po zmianie wtrysków ustawione na około 220 stopni, żadnych zmian
To nie ściągaj sprzęgła. Ewentualna krzywizna wału będzie bardziej widoczna. W ostateczności trzeba by mierzyć czujnikiem zegarowym, ale takowego zapewne nie posiadasz :) .
Parametry pracy czujników temperatur wlotu i wylotu gazów prawidłowe? Czujnik wilgotności powietrza pokazuje normalne wartości? Czujnik NOx pracuje prawidłowo? Temperatury silnika i czynnika AdBlue w normie? Układ paliwowy i paliwo w porządku? Ciśnienie AdBlue i powietrza zgodne z czujnikiem zegarowym a komputerem? Powyższe parametry ustalają ilość...
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
Tolerance nie ma takiego silnika w 3, jedynie dla AEY jest podany skok tłoczka, wartość 0,89 +/- 0,02 mm przed GMP.
witam musze kupic czujnik zegarowy zeby ustawic taka pompe taki sie nada czy szukac innego ?
Witam Sprawa jest taka że auto dużo pali, mam opis ustawienia zapłonu po angielsku którego troszkę nie rozumiem gdyby to był niemiecki..., przystawkę oraz czujnik zegarowy. Lecz nic z tego nie rozumiem... może mógł by mi ktoś pomóc w ustawieniu tego zapłonu?? w którym momencie patrzeć na czujnik zegarowy i jakie właściwie mają być wartości?? To są linki...
Tylko działanie odpreżnika to nieraz uchlenie zaworu dolotowego na 0.2- 0.5 mm. Bez czujnika zegarowego nie zauwazysz czy było lekkie uchylenie ok70- 90 stopni przed GMP.
Spróbuj czujnikiem zegarowym sprawdzić piasty i tarcze hamulcowe.
(at)lawrence761 Na ten silnik jeden reduktor nie da rady. :> Dodam jeszcze ze valteki maja duzy rozrzut dawkowania. Trzeba miec czujnik zegarowy i skalibrowac nowe wtryski.
A nie można czujnikiem zegarowym za 100 zł zmierzyć i dobrać wysokość wystającego tłoka?
Dzień Dobry, Chciałem ustawić pompę wtryskową bosch 0 460 484 056. Chcę ustawić kont wtrysku, jaka dla tej pompy jest wartość na czujniki zegarowym. Gdzieś znalazłem że 0,83. Pozdrawiam i dziękuję
Statycznie przy pomocy czujnika zegarowego wymiar znajdziesz na tabliczce pompy wtryskowej. Dynamicznie przy pomocy lampy stroboskopowego.
ustawienie pompy czujnikiem zegarowym regulacja pompy czujnikiem zegarowym prostownik czujnikiem
volvo silnika transformator ferrytowy sprężyna siłownika krups
Zasięg sygnału 4G LTE: czynniki i praktyka Czy BD912 może zastąpić 2N6491? Porównanie parametrów