Moje kody błędów to :p1598 p1351 czy czyszczenie łopatek turbiny pomoże ??
Łopatek raczej nie wyczyścisz tym, trzeba mechaniczne wyczyścić ...
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
a co Ty kolego czyściłeś w tej turbinie jak tam nie ma zmiennej geometrii łopatek ?
(at)tronics Po kilku próbach metodą (at)stanislaw1954 pokrywa zeszła. Trochę ukruszyłem korpus ale robiłem to pierwszy raz, na drugi raz warto zacząć od przyłożenia śrubokręta w metalowy korpus, letko uderzyć tak aby pojawiła się szpara pomiędzy zakończeniem pokrywy, a rantem. Następnie wciskać w szparę bardzo płaski śrubokręt, (nie przekręcając nim)...
Tam nie ma łopatek tylko są turbiny. Posiada to silnik nie rozbieralny więc kolega ich nie wyczyści, nie chcę nic mówić, ale ten Zelmer jest o wiele, wiele lepszy, trzeba tylko o niego dbać i regularnie czyścić lub wymieniać filtry.
Jeżeli nie wiesz co to jest N 75 i gdzie się znajduje to o rozebraniu turbiny nie masz co myśleć. Włącz sobie opcję szukaj i do dzieła. Kolego, niech rozbiera, też musimy z czegoś żyć.... A poważnie to radzę pojechać do warsztatu na czyszczenie turbiny, sam nie uruchomisz łopatek, możliwe,że je rozruszasz ale problem powróci po kilku dniach.
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
typowy dla TDI przypadek wchodzenia silnika w tryb awaryjny z powodu przeładowania lub niedoładowania turbiny, z całą pewnością nie siedzi w nim silnik z turbiną o zmiennej geometrii łopatek więc czyszczeniem turbiny nie ma sobie co zawracać głowy, najczęstszą przyczyną są przetarte wężyki ciśnieniowe oraz eelktrozawór N75 sterowania zaworem upustowym...
w jaki sposób sprawdzałeś N75 ? podmień go na próbę z elektrozaworem od EGR czyli N18 - są bliźniacze, mam też nadzieję, że turbinę wyjmowałeś i czyściłeś jej zmienną geometrię łopatek po rozebraniu jej gorącej części a nie zamoczyłeś tylko w nafcie.
Już wiadomo co to jest. Mechanik stwierdził zacięty zawór tzn. buypass. Będzie czyszczenie i to na razie powinno pomóc - cena 400 zł. Co do turbiny to nie ma zmiennych łopatek.
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
przyczyn może być wiele i szkoda byłoby usiłować je usunąć kupując i wymieniając po kolei metodą prób i błędów podejrzane podzespoły lub co najkosztowniejsze dać się naciągnąć na czyszczenie łopatek zmiennej geometrii, regenerację lub wymianę turbiny na nową - najrozsądniejsze wyjście podpiąć pod VAG'a i zdiagnozować pracę silnika poprzez odczytanie...
Chciałbym zobaczyć jak te łopatki turbiny czyścił ... Kierowniczki ? Przecież nie ma tego w wersji 90 km ... Łopatki turbiny ? ... Na pewno długo pochodzi ;)
Jak się sprawy mają z tym brakiem mocy, bo widzę że temat umarł. U mnie też czasem brakuje mocy, ostatnio też pojawił się błąd 10 Controller Start-of-injection. Pompa była regulowana i nic nie pomogło, wtryskiwacz sterujący regenerowany i zero różnicy, zmienna geometria łopatek turbiny czyszczona - zero różnicy, podciśnienia sprawdzone - są ok, przewody...
stopi, gratulacje za dobrą robotę i poradę dla innych ! tak jak pisze Emilian52, w turbo sterowanym podciśnieniem nie dmucha się w wężyk gruszki (aktuatora) tylko zaciąga się nim powietrze do siebie aby zrobić podciśnienie; tak jak pisze szogun0 nalepka z oznaczeniem silnika (i innymi) jest w bagażniku we wnęce nakoło zapasowe, tu podaję Ci jej fotki...
witam, wyglada to na zacinajaca sie kierownice łopatek kierownicy turbiny i po takim przebiegu czas na czyszczenia dolotu, i odmy ,robota prosta (jak sie wie :) ) ale bruuuudna, i kolega zibiii podał przepis na długie i owocne uzytkowanie turbiny,powodzenia
Już sam zdążyłem to tego dojść ale dziękuje za pomoc. Wyskoczyło zabezpieczenie termiczne umiejscowione z tyłu suszarki pod osłoną i przymocowane bezpośrednio do grzałki. Przyczyna- Straszny syf, nie czyszczone filtry i zabite łopatki turbiny.
Kolego zapewne czeka cie czyszczenie turbiny, zapiekły sie napewno łopatki w turbinie i przy predkości o ktorej mówisz wpada ci w tryb awaryjny.
Witam, jak w temacie powolutku zacierają się kierownice w turbinie, jak autko rozgrzane to ok, jak zimne to zwieszka, interesuje mnie czy może ktoś ma jakiś inny sposób na zatarte łopatki niż czyszczenie. wiadomo, w moim przypadku nie zostało już nic innego ale co zrobić aby zapobiec powtórnemu zatarciu. Dodam że czyściłem już nieraz i staram się co...
coś się tak uparł na wymianę N109, nie wymieniaj bo to nic Ci nie da, skoro wskakują te wysokie obroty przy odpalaniu a następnie schodzą do normalnych to wystarczy go wykręcić, rozebrać tak jak na pokazanej na pierwszej stronie fotce i dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać i zamontować ponownie w pompie paliwa, to że komputer go...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Uszkodzenie typowo mechaniczne,dlatego ecu nie rozpoznaje błędu(prawdopodobnie parametry pracy mieszczą się w normie)Po wejściu w tryb awaryjny zawsze zostaje błąd.Polecam test drogowy.Jeśli chcesz wykluczyć przepływomierz odepnij kostkę i przejedż,jesli dla samochodu nie robi to większej różnicy,wymień.co do czyszczenia turbiny to wystarczy sprawdzić...
Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tej zagadki? Na 100% elektrozawór turbiny jest sprawny ale źle sterowany. W tej sytuacji kierownica nie będzie prawidłowo ustawiała łopatek. Co może mieć wpływ na nieprawidłowe sterowanie jego pracą? EGRa nie czyściłem sam, więc nie mogę za to odpowiadać. Czy jego nieprawidłowa praca może powodować takie anomalia?
Czyściłeś turbinę?? A mianowicie jej kierownice... a skąd wiadomo, że w tej Alhambrze jest turbina ze zmienną geometrią i skąd sylwek9999 możesz wiedzieć czy masz ten sam silnik skoro andrej.75 ani nie napisał oznaczenia silnika ani rocznika samochodu, to, że jest to silnik o mocy 90 KM wcale nie musi oznaczać, że zamontowane tam turbo ma zmienną geometrię...
może i turbina, jak zaczynali w moim aucie szukać przyczyny osłabnięcia to na pierwszy ogień poszła turbina ale u mnie okazało się że to nie ona Dodano po 3 jak zaczynali to turbinę rozebrali i czyścili bo podobno na łopatkach turbiny zbiera się osad i wtedy źle pracuje
Witam, Dużo jest postów na związanych z tematem, ja jednak potrzebuję jasnej i klarownej odpowiedzi. Po krótce, problem występuje na 4 biegu (3500 obr/min) lub 5 biegu (3000 obr/min). Silnik przechodzi w tryb awaryjny (spada moc). Po ponownym uruchomieniu jest OK do momentu - patrz wyżej. Sprawdzane: - zawory regulacji ciśnienia doławowania - czujnik...
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
Przyczyn może być kilka. Przepływomierz powietrza , aby go sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczkę zasilającą i się przejechać. W moim przypadku była spora rużnica , więc wiadomo przepływka do wymiany. Może się zdarzyć że któryś z wężyków jest nieszczelny , dziurawy co zaowocuje błedami typu niewłaściwe ciśnienie doładowania itp. Więc wymiana wężyków po...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Witam ponownie Przeładowuje, widać to na logach gdzie przez dłuższą chwilę jest takie samo ciśnienie o obroty różne, więc możesz spróbować wyczyścić turbo (lecz pisałeś że było czyszczone, aczkolwiek sprawdz czy popychacz sterujący geometrią łopatek chodzi luźno) jeżeli wszystko ok to najprawdopodobniej "gruszka" sterująca turbiną. Nie chce oceniać...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
(at)zatronik1 zadał ważne pytanie: Jak dmuchałeś na wiatrak to był podłączony do płyty? Rola "wiatraka" to wywołanie ciągu powietrza po dostarczeniu do niego prądu, ale działa to też w drugą stronę - po wprawieniu w ruch łopatek/turbiny wiatrak staje się prądnicą o wcale nie małym napięciu (zależnie od prędkości obrotowej) Czyli mocno dmuchając w łopatki...
Patryk Jak już pisałem wcześniej "Pierwsza moja myśl to że turbina nie ma sterowania łopatkami, ale sprawdziłem i podczas odpalania jak i wciskania gazu dźwignia od sterowania łopatek turbiny porusza się. Na wszelki wypadek podmieniłem również elektrozawór N75 z N18 ale to nie przyniosło żadnego efektu." Więc z tego wynika że zawór N75 jak i gruszka...
Po za tym samo czyszczenie może za wiele nic nie dać lub da na krótki okres czasu, w większości przypadków należy bok łopatek "zeszlifować" jakieś 0,2mm. No nie, nie dość że mamy już tutaj speców od regeneracji turbin w piwnicy to jeszcze dochodzą nam racjonalizatorzy. Jestem pełen podziwu. A słyszał kolega o odkształcającej się obudowie turbiny?,...
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
A czyścił waść dokładnie turbinę przed założeniem, tzn każdą łopatkę? ,Jak nie to efekt taki jw. Jest jeszcze inna opcja powyginane połamane łopatki
Witam Mój problem zaczął sie podobnie jak w innych tematach. Przy nagłym przyspieszaniu (pod obciążeniem) auto traciło moc. Wystarczyło go zgasić i wszystko wracało do normy. Tak było rok temu. Zacząłem od stacji diagnostycznej. Okazało się, że zacięta jest geometra (turbina o zmiennej geometrii łopatek). Oddałem turbinę do gościa który zajmuje się...
Dziś turbo znów na zewnętrzny i okazało się że łopatka w kierownicy jedna się przytarła i zablokowała kierownicę , delikatne planowanie łopatek wszystkie na 4,5 mm wysokości i chodzi ok samochód przestał dymić po wkręcaniu na obroty jednak mimo tego że stał się zaj.. dynamiczny nadal po uzyskaniu prędkości 120 max wchodzi w stan awatyjny . Najważniejsze...
Witam wiele osób opisuje że gdy vw b5 1.9 tdi AFN przechodzi w tryb awaryjny 'przeładownie' to mało kto wymienia gruszkę od turbiny :) A to podstawa bo czyszczenie geometrii przy turbinie pomaga na pewien czas a osoby które czyszczą to popełniają jeden błąd bo szlifują 'łopatki' a potem jest niewielki spadek ciśnienia w układzie a co za tym idzie utrata...
Zdążyłem już ogarnąć problem :/ Przeładowuje turbinę.. zapchana geometria łopatek :/ Więc nic innego jak czyszczenie nie pomoże.
Tak turbina nie ładuje przewód miękki a nawet go zasysa do środka po zdjęciu go przed intercoolerem wydobywa się lekki dymek i sprawdzeniu ręką wirnika turbiny nie dało się go obrócić tylko kawałek chyba łopatki wirnika go blokują ,zapchany DPF kilka miesięcy temu był czyszczony ale to już wtedy pewnie była turbina uszkodzona bo coś hałasowało przez...
Witam mam problem z moją A3 1.9 90KM rok 2000. Opowiem historię od początku. Gdy kupiłem Audi w grudniu zeszłego roku i wracałem do domu przy 140km/h miałem odcięcie i samochód nie chciał dalej iść. Po sprawdzeniu wszystkich mozliwych wariantów padło na zapieczone łopatki od turbiny. Gość który czyścił powiedział że łopatki mam już delikatnie powyżerane...
Witam Mój Passat 1.9TDI 110koni zaczął łapać notlaufy + do tego miał słabe przyspieszenie jak na ten silnik. Zawiozłem go do mechanika na wymianę rozrządu i czyszczenie turbiny, przy czyszczeniu turbiny okazało się ze są pogięte łopatki, które zostały wymienione. Wszystko cacy, ale po odbiorze auta czułem jakby autko lepiej się zbierało ale nie tak...
Miałem ten sam problem kiedyś w golfie 5 ,turbina wyła jakby pogotowie jechało. Jezdziłem wtedy po różnych specach, sprawdzali co się dało i nic. Auto jaki u Ciebie miało moc i nie kopciło. w końcu pojechałem do PKS Leszno ,bo dowiedziałem się , że naprawdę się tam znają Po 3 dniach auto naprawione, diagnoza- turbina straciła wyważenie. Więc wyważenie...
witam, ile km masz przejchane na tym sam, mozliwe ze trzeba by mu zafundować czyszczenie dolotu, jak wyglada doładowanie ? czy mech zrobił dynamiczna diagnoze, wyglada to na przycinajace się łopatki kierownicy turbiny, lub nieszczelnosć po stronie sterowania, sprawdż czy niema nieszczelności po stronie wysokiego cisnienia na dolocie( nawet niewielka...
witam, koledzy zamiast a może to ,lub tam to, po pierwsze posłuchajcie trans serwisa, jęzeli po diagnozie nic nie wykaze ( w co jestem 90% pewny), to te silniki troszke inaczej dobieraja ilość paliwa , zależy ona w dużej mierze od ilosci powietrza dopływajacego do dolotu, jeżeli czujnik doładowania , przepływka sa ok, to info do klakulatora jest o ilosci...
Jednak niepokoi mnie to , że np rzeczywiste zasysane powietrze tzn dawka rózni sięmod takiej , która powinna byc, czy doładowanie turbo przy obotach gdzies od ok2000 do 2600 jest takie samo w granicach 2200 mbar, a dawka paliwa mniejsza im większa prędkość.... Czy tu coś jest nie tak.. nie sądzisz..? To wynika z programu sterującego. Doładowanie zależy...
Sprawdź jakie masz wtyczki na wtryskach, żółte czy niebieskie. Jeśli żółte to można się pokusić o wymianę, jeśli niebieskie to znaczy, że już ktoś wymieniał (widziałem kilka razy, że nie umiał kompletnie lutować przewodów i dawki korekcyjne na wtryskach strasznie skakały). http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
z termostatem raczej jest problem bo nawet w trasie jak jestem to maksymalnie dochodzi do niecałych 90* na liczniku a potem spada do kreski przed 90*, więc termostat albo czujnik. A jak wygląda ładowanie turbiny, czy włącza się w dobrym czasie czy za późno ?? Czasami mi wchodzi w tryb awaryjny, a turbo było czyszczone i wymieniona łopatka bo była pogiętą....
do 2 tysiecy obrotów jest bardzo mułowate. prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu. łopatki zmiennej geometrii turbiny zacięły się w pozycji nie max doładowania tylko w połowie drogi ich regulacji i dlatego dopiero kopa dostaje przy 2 tyś. RPM. - demontaż turbinki i czyszczenie pomoże w 100% a aby się o tym przekonać to trzeba wykonać logi dynamiczne...
Witam. Jeżeli masz zmienną geometrie w turbinie tzn. masz XPI. Niestety przy około 300-400tys. km. zaczyna się przycinać łopatka w turbinie. Jest tak jak napisałeś "auto stoi na serwisie jest wszystko ok, w czasie jazdy pod obciążeniem jest błąd". Czyszczenie nic nieda.. Należy wymienić turbine (niestety koszt jest straszny ok.12tys.zł), naszczęście...
witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia...
czyszczenie łopatek czyszczenie łopatek pompy zmienna geometria łopatek turbiny
czyszczenie zmywarka indesit jakie nagłośnić szkolny alarm krańcówka dioda
protokół instalacji elektrycznej protokół instalacji elektrycznej
Caterpillar 432F2 błąd 157-18 – niskie ciśnienie paliwa, common-rail, diagnostyka Ford KA F37 5A – przepalający się bezpiecznik, zwarcie w obwodzie świateł STOP lub cofania