Moje kody błędów to :p1598 p1351 czy czyszczenie łopatek turbiny pomoże ??
mozliwe zapieczone kierownice w turbinie,poruszaj reką lub czyms sztange od turbo,zeby nie było oporów ,jak bedzie sie lekko juz ruszac przegoń auto gdzies na prostej,te silniki maja to do siebie ,że raz na jakis czas trzeba je przegonić,ja to nie pomoże turbina do zdjecia i czyszczenia łopatek. jak ogarniasz troche mechanikie to sam sobie to zrobisz,opis...
Łopatek raczej nie wyczyścisz tym, trzeba mechaniczne wyczyścić ...
A to co pisałeś ,że coś strzeliło, to co to było ? Czyszczenie łopatek swoją drogą. Nie namierzasz tego "wystrzału" ?
Procesor faktycznie za wysoka temperatura, z tego co widać ze wszystko ci się grzeje nie tylko karta. Może małe czyszczenie łopatek wentylatorków by się przydało. http://driverscollection.com/?H=Radeon%2...
Miałem ten sam problem kiedyś w golfie 5 ,turbina wyła jakby pogotowie jechało. Jezdziłem wtedy po różnych specach, sprawdzali co się dało i nic. Auto jaki u Ciebie miało moc i nie kopciło. w końcu pojechałem do PKS Leszno ,bo dowiedziałem się , że naprawdę się tam znają Po 3 dniach auto naprawione, diagnoza- turbina straciła wyważenie. Więc wyważenie...
Zwykły Diesel, głównie lukoil bądź stacja przy tesco. Wtryski na komputerze jakiś miesiąc temu pokazywały dwa między 0 i +0.1 i dwa między 0 a -0.1 więc to chyba nie ich wina? Jeszcze raz dla pewności czy brak mocy to na pewno czyszczenie łopatek? Czy jeszcze coś przedtem sprawdzić?
Da się, Po zdjęciu łopatek i usunięciu ew wciągniętych paprochów i kropelki oliwki na łożysko lub tulejkę, przypadkiem nie zastosuj WD40
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
przyczyn może być wiele i szkoda byłoby usiłować je usunąć kupując i wymieniając po kolei metodą prób i błędów podejrzane podzespoły lub co najkosztowniejsze dać się naciągnąć na czyszczenie łopatek zmiennej geometrii, regenerację lub wymianę turbiny na nową - najrozsądniejsze wyjście podpiąć pod VAG'a i zdiagnozować pracę silnika poprzez odczytanie...
Spoko dzięki za odpowiedź. Oczywiście że sprawdzę te napięcia. Filtry czyszczony, łopatki zraszacza także wyczyszczone i sprawdzone. Tak są pewnie dwie pompy. Ta pompa co wypompowuje wodę jest sprawna. Bo woda jest wypompowywana i jest też podgrzewana. Gdzieś jest problem w pompie która ma doprowadzać wodę pod ciśnieniem do zraszacza.
Odkręciłem wentylator aby wyczyścić z nazbieranego kurzu przez 2 lata, który się już obrósł skrzydełka wiatraka jak filc. Po założeniu go z powrotem na procesor wentylator nie słychać wcale a gdy się przyjrzałem po otwarciu obudowy zobaczyłem, że stoi w miejscu czyli nie działa. Co mogłem takiego uczynić, że nagle przestał działać? Tylko delikatnie...
Witam, Dużo jest postów na związanych z tematem, ja jednak potrzebuję jasnej i klarownej odpowiedzi. Po krótce, problem występuje na 4 biegu (3500 obr/min) lub 5 biegu (3000 obr/min). Silnik przechodzi w tryb awaryjny (spada moc). Po ponownym uruchomieniu jest OK do momentu - patrz wyżej. Sprawdzane: - zawory regulacji ciśnienia doławowania - czujnik...
Pompę masz skręconą czterema śrubami imbusowymi. Odkręć je i delikatnie pociągnij za korpus. powinien wyjść wraz z wirnikiem. W ten sposób możesz zweryfikować stan łopatek i wykonać ewentualne czyszczenie.
Ja używam zawir który ma wiele łopatek, nie wiem ile ale około 15 i czyszczę go raz na 4 miesiące i to tylko pod warunkiem że akurat mam palnik wyciągnięty. Jak miałem kortingowski to mnie szlak jasny trafiał jak czasami musiałem go czyścić nie raz co dziennie a czasami po jednym dniu to miałem przepiękną różę z nagaru.
Ale jeśli odkręcę wentylator muszę odkręcić tam gdzie jest procesor i wtedy pasta mi się całkiem zkruszy i jeszcze jedna spawa jest tam też kabelek zapewne od zasilania tego wentylatora więc jak go wyjmę nie rozwali mi się on na takie pojedyncze kawałki (rozumiesz o co chodzi jak np z włącznikiem na płycie głównej w pc zawsze się rozwalają przy wyjęciu)...
W tym modelu masz łatwy dostęp do układu chłodzenia; jest pod klapką od spodu laptopa. Oczywiście wszystko bez prądu, baterii i po rozładowaniu elektrycznym. Jeżeli nie jest na gwarancji, odkręcasz radiator, wyjmujesz - wywalasz kołtun z włochów i kurzu. Czyścisz delikatnie łopatki wiatraka. Czyścisz starą pastę termoprzewodzącą, zakładasz nową (dobrą)...
a co Ty kolego czyściłeś w tej turbinie jak tam nie ma zmiennej geometrii łopatek ?
w jaki sposób sprawdzałeś N75 ? podmień go na próbę z elektrozaworem od EGR czyli N18 - są bliźniacze, mam też nadzieję, że turbinę wyjmowałeś i czyściłeś jej zmienną geometrię łopatek po rozebraniu jej gorącej części a nie zamoczyłeś tylko w nafcie.
Zdążyłem już ogarnąć problem :/ Przeładowuje turbinę.. zapchana geometria łopatek :/ Więc nic innego jak czyszczenie nie pomoże.
Jestes pewny ze dobrze? A czy ta platforma na ktorej sa umieszczone lopatki do czyszczenia kartridzy i ktora porusza sie po prowadnicach (zaznaczylem na zdjeciu) nie bedzie zawadzac o ten niebieski element? http://obrazki.elektroda.pl/3901092900_1...
Wyłącznie czas, ewentualnie może mierzyć obciążenie młynka (natężenie prądu), jak ma lżej, czas krótszy bo więcej przenieśli. Pytałem o przebieg bo wygarniacz zmielonej kawy w młynku jest z plastiku i łopatki potrafią się zetrzeć, stają się krótsze, komora się zapycha i mniej kawy wylatuje. Czy przy czyszczeniu młynka sprawdzałeś długość tych łopatek?...
Tryb serwisowy: Po uruchomieniu ekspresu natychmiast wykonać zanim pojawi się ekran powitalny: Lewy górny -> prawy dolny ->lewy dolny -> prawy górny. Pojawi się tryb serwisowy. Prawdopodobnie pole górne prawe jest od kalibracji młynka (nie pamiętam) , po wejściu w tę opcję należy zresetować ustawienia i : 1. kalibrować czujnik 2. kalibrować proces mielenia...
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Nie wiem jaki masz dach ale ja kupiłem sobie 20m liny i akcesoria kominiarskie : kula i takie druty do czyszczenia komina . Dach mam spadzisty więc wyszedłem po drabinie otworzyłem okno dachowe i zrobiłem taki wysięgnik 2m i oparłem o komin i wpuściłem w/w sprzęt ( coś ala wędka ) .Przeczyściłem cały komin kilka razy i wcale nie był brudny ( mam kominek)...
Jeżeli nie wiesz co to jest N 75 i gdzie się znajduje to o rozebraniu turbiny nie masz co myśleć. Włącz sobie opcję szukaj i do dzieła. Kolego, niech rozbiera, też musimy z czegoś żyć.... A poważnie to radzę pojechać do warsztatu na czyszczenie turbiny, sam nie uruchomisz łopatek, możliwe,że je rozruszasz ale problem powróci po kilku dniach.
Tam nie ma łopatek tylko są turbiny. Posiada to silnik nie rozbieralny więc kolega ich nie wyczyści, nie chcę nic mówić, ale ten Zelmer jest o wiele, wiele lepszy, trzeba tylko o niego dbać i regularnie czyścić lub wymieniać filtry.
Jeżeli młynek już ustawiony był na 5 to.. Znak tego, że nadchodzi już jego kres.. Nie wiem czy dobrze widzę, ale na filmiku widać, że tej kawy sypie ciut za mało a przy ustawieniu na piątce młynek to powinien sypać jej naprawdę dużo.. By obyć się bez znacznych inwestycji (młynek nie należy do tanich), spróbuj go jeszcze dokładnie wyczyścić, może to...
(at)tronics Po kilku próbach metodą (at)stanislaw1954 pokrywa zeszła. Trochę ukruszyłem korpus ale robiłem to pierwszy raz, na drugi raz warto zacząć od przyłożenia śrubokręta w metalowy korpus, letko uderzyć tak aby pojawiła się szpara pomiędzy zakończeniem pokrywy, a rantem. Następnie wciskać w szparę bardzo płaski śrubokręt, (nie przekręcając nim)...
Witam kolegów. Dzięki za zainteresowanie postem. Ten laptop to Aristo 2600. Oznaczenie coolera: BS6005MB13. Cooler jest całkowicie rozbieralny. Nie trzeba go smarować ani czyścić. Mocniejsze dmuchnięcie powoduje ruch łopatek. Więc nic go nie hamuje. Rozebrałem i znalazłem w środku układ scalony chyba 12 nóżek. Poza tym jakieś bierne smd-ki. Jeśli bierze...
Przyczyn może być kilka. Przepływomierz powietrza , aby go sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczkę zasilającą i się przejechać. W moim przypadku była spora rużnica , więc wiadomo przepływka do wymiany. Może się zdarzyć że któryś z wężyków jest nieszczelny , dziurawy co zaowocuje błedami typu niewłaściwe ciśnienie doładowania itp. Więc wymiana wężyków po...
Może na początek spróbuj ten stary oczyścić z kurzu. Ja robię to miękkim pędzlem w towarzystwie odkurzacza, dokładnie czyszcząc łopatki i ścianki wentylatora,radiator i inne, dostępne elementy. Przy okazji szukam zimnych lutów na płytce. Wiem z doświadczenia, że brudne wentylatory pracują dużo głośniej.
Wydaje mi się że zatartą masz kierownice turbiny, zobacz czy sterowana jest ciśnieniem czy podciśnieniem, jak podciśnieniem to bardzo prosto sprawdzić, na zapalonym aucie podpinaj i odpinaj wężyk podciśnieniowy ktory idzie do gruszki kierownicy turbo, i zobacz czy cięgno gruszki pracuje w góre i dół , czy może stoi. Dodano po 4 A jeżeli chodzi o czyszczenie...
Wymieniłem dwa oringi na górnym tłoku (rozmiar 36x3,5) oraz jeden na przewodzie odprowadzającym zrobioną kawę z tłoka (rozmiar 4x1,5). Wyczyściłem mechanizm wyrzutowy (był kompletnie zapchany zmieloną kawą ubitą na kamień). Wszystko już działa. Teraz zastanawiam się jak często czyścić mechanizm wyrzutowy by nie doszło do połamania plastikowych łopatek?
Wszystko było czyszczone, każdka łopatka wiatraczka tak dokładnie jak nigdy wcześniej. Pasta jest widziałem :)
coś się tak uparł na wymianę N109, nie wymieniaj bo to nic Ci nie da, skoro wskakują te wysokie obroty przy odpalaniu a następnie schodzą do normalnych to wystarczy go wykręcić, rozebrać tak jak na pokazanej na pierwszej stronie fotce i dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać i zamontować ponownie w pompie paliwa, to że komputer go...
chodzi o zużycie łopatek wyrzutnika ? Dodano po 46 czyszczenie młynka zdecydowanie pomogło , młynek pracuje prawidłowo :) czy w tym przypadku zabierać się za pozostałe czyli za wymianę zaworu dwubarowego , uszczelek tłoka i czyszczenie skraplacza i czy to jest do zrobienia dla kogoś kto nigdy tego nie robił i nawet nie wie gdzie się znajdują ?:)
witam, sprzęgło dwumasy sprawdż w ten sposób , wyjmij rozrusznik i przez ten otwór spróbuj przesunąć koło z wieńcem zębatym w stosunku do koła bez wieńca jezeli to przesuniecie jest ponad 5cm niestety wymiana koła , te 5cm to graniczna wartość, jeżli masz przejechane ponad 260 tys.km napewno przyda sie czyszczenie całego układu dolotowego(dokładnie)...
Dodam coś ku przestrodze. Kiedyś wpadłem na genialny pomysł przedmuchania wiatraczka od Lenovo Z570 sprężarka tak jak zawsze czyściłem kompa. 6 Barów przykładam dysze tylko świst i 36 łopatek wiatraczka się odłamało ;]. Okazało się że formowy wiatrak nie miał zabezpieczenia i wysunął się z łożyska do góry a tam zaczepił obudowę. Moje czyszczenie kosztowało...
Witam, jak w temacie powolutku zacierają się kierownice w turbinie, jak autko rozgrzane to ok, jak zimne to zwieszka, interesuje mnie czy może ktoś ma jakiś inny sposób na zatarte łopatki niż czyszczenie. wiadomo, w moim przypadku nie zostało już nic innego ale co zrobić aby zapobiec powtórnemu zatarciu. Dodam że czyściłem już nieraz i staram się co...
Uffff... Wszystko zdemontowane wydech, turbo i cały kolektor ssący. Miałem kupić turbo po regeneracji ale zastanawiam się nad wymianą środka koras czy jak to tam się zwie???. Powodem moich przemyśleń jest to, iż moja turbina pracowała idealnie nigdy nie przeładowywała więc łopatki są w idealnym stanie. I boję się że jak kupię po regeneracji to taką...
kolego jesli bedziesz pracował używając fachowej dokumentacji to sie dowiesz jak to się nazywa . Dodano po 1 a jak joz sie odzywasz to pomagaj a nie krytykuj kolego zawodowców bo akurat ja nim jestem . fachowa dokumentacja, zawodowiec - he he dobre ! każesz koledze demontować i czyścić turbosprężarkę a nawet nie poradziłeś aby przed tym zabiegiem sprawdził...
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Łożysk nie smarowałem bo boję się, że jak już zdejmę wiatrak to go zepsuję. Jeśli będziesz go demontował uważnie to nic nie zepsujesz. 1. Zdejmujesz gumę zabezpieczającą która znajduje się pod naklejką. 2. Usuwasz zabezpieczenie delikatnie aby go nie złamać. 3. Zdejmujesz gumkę. 4. Wysuwasz łopatki wirnika poprzez uchwycenie ich i pociągnięcie do siebie....
Owszem czyściłem, ale nie łopatki ponieważ na nich nie było kurzu.
Już wiadomo co to jest. Mechanik stwierdził zacięty zawór tzn. buypass. Będzie czyszczenie i to na razie powinno pomóc - cena 400 zł. Co do turbiny to nie ma zmiennych łopatek.
Na 100% w turnina do czyszczenia zapiekł się trzpień sterujący regulacją łopatek,ten który łączy mieszek podciśnienia i turbinę.Na początek można spróbować prysnąć tam jakimś specyfikiem i rozruszac go fizycznie ,kilku osobom to pomogło ale nie zawsze.
Wygląda na jakąś monetę w pompie, musisz dostać się do łopatek pompy i tam szukać przyczyny.
Jeżeli masz bardzo mało paliwa wtedy są maniany z gazem, ale wątpię że w Seaciku. Czyszczenie turbawki możesz zrobić nawet sam, tylko delikatnie. Auto złapało tzw. NOTLAUFA, przeładowanie w wyniku zapieczonych łopatek kierownic turbawki. Po więcej info zapraszam do naszego klubu, którego jestem klubowiczem;] WWW.TOLEDOCLUBPOLSKA.PL
Jak się sprawy mają z tym brakiem mocy, bo widzę że temat umarł. U mnie też czasem brakuje mocy, ostatnio też pojawił się błąd 10 Controller Start-of-injection. Pompa była regulowana i nic nie pomogło, wtryskiwacz sterujący regenerowany i zero różnicy, zmienna geometria łopatek turbiny czyszczona - zero różnicy, podciśnienia sprawdzone - są ok, przewody...
Z tego co mówisz została źle złożona zmienna geometria. Nie jest to kwestia złej regulacji. Z doświadczenia wiem że nie we wszystkich ale w kilku turbina da się źle założyć koszyk sterujący geometrią łopatek.
Na początku uruchomienia odgłos jakby jakiś silniczek się rozpędzał i zaczyna buczeć, po kilku sekundach przestaje i ponownie zaczyna się rozkręcać. Aż w ogóle przestaje iść program. Po podstawowym czyszczeniu czysto, brak ciał obcych w obszarze łopatek pompy odpływu. Włączyłem pustą, bez półek i raz z naczyniami... zadziałała, wszystko umyte. Program...
Jak dla mnie kiepsko wyczyszczone kierownice turbo, do poprawki. Sam się na to złapałem w Passacie b5, czyściłem w pospiechu, niby na stole chodziło super, w praktyce po 2 tygodniach to samo, ale weź ściągnij gruszkę i w momencie dodawania gazu próbuj ruszać dźwignią od kierownic (nie oparz się) zobaczysz że pod naporem spalin geometria będzie się blokować....
typowy dla TDI przypadek wchodzenia silnika w tryb awaryjny z powodu przeładowania lub niedoładowania turbiny, z całą pewnością nie siedzi w nim silnik z turbiną o zmiennej geometrii łopatek więc czyszczeniem turbiny nie ma sobie co zawracać głowy, najczęstszą przyczyną są przetarte wężyki ciśnieniowe oraz eelktrozawór N75 sterowania zaworem upustowym...
Czytałem ten poprzedni Twój temat ale nim zdążyłem cokolwiek napisać został przeniesiony do kosza. Nawet bez zdjęcia, każdy, kto się tym interesuje, od razu domyśli się, że chodzi o agregacik GG400, i tak jest w rzeczywistości. Wyprodukowany przez firmę Auto Union, dzisiejsze Audi. Przeznaczenie tak jak napisałeś, ładowanie akumulatorów i zasilanie...
Na początek proponuję wyczyścić układ chłodzenia, a przy okazji można się pokusić o wymianę pasty termoprzewodzącej. Czyszczenie zrobić porządne, najlepiej dostać się do środka jeśli jest łatwy dostęp do układu chłodzenia (pod klapką) i starannie pozbyć się brudu z łopatek wentylatora i z radiatora, nie wdmuchuj sprężonego powietrza do środka! Jeśli...
Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tej zagadki? Na 100% elektrozawór turbiny jest sprawny ale źle sterowany. W tej sytuacji kierownica nie będzie prawidłowo ustawiała łopatek. Co może mieć wpływ na nieprawidłowe sterowanie jego pracą? EGRa nie czyściłem sam, więc nie mogę za to odpowiadać. Czy jego nieprawidłowa praca może powodować takie anomalia?
Chciałbym zobaczyć jak te łopatki turbiny czyścił ... Kierowniczki ? Przecież nie ma tego w wersji 90 km ... Łopatki turbiny ? ... Na pewno długo pochodzi ;)
Uprzednio czyściłem wentylatorek i wnętrze laptopa po uprzednim zdjęciu tylko pokrywki plastikowej przedmuchując wnętrze sprężonym powietrzem i czyszcząc łopatki patyczkami higienicznymi z wata. Gdy dzisiaj wykręciłem wentylator ukazał mi się kusz wbity w najmniejsze szczeliny, nawet przedmuchanie powietrzem nie dawało skutku (pedzelek i pęseta dopiero...
Po za tym samo czyszczenie może za wiele nic nie dać lub da na krótki okres czasu, w większości przypadków należy bok łopatek "zeszlifować" jakieś 0,2mm. No nie, nie dość że mamy już tutaj speców od regeneracji turbin w piwnicy to jeszcze dochodzą nam racjonalizatorzy. Jestem pełen podziwu.
Już sam zdążyłem to tego dojść ale dziękuje za pomoc. Wyskoczyło zabezpieczenie termiczne umiejscowione z tyłu suszarki pod osłoną i przymocowane bezpośrednio do grzałki. Przyczyna- Straszny syf, nie czyszczone filtry i zabite łopatki turbiny.
Witam ponownie Przeładowuje, widać to na logach gdzie przez dłuższą chwilę jest takie samo ciśnienie o obroty różne, więc możesz spróbować wyczyścić turbo (lecz pisałeś że było czyszczone, aczkolwiek sprawdz czy popychacz sterujący geometrią łopatek chodzi luźno) jeżeli wszystko ok to najprawdopodobniej "gruszka" sterująca turbiną. Nie chce oceniać...
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
witam, wyglada to na zacinajaca sie kierownice łopatek kierownicy turbiny i po takim przebiegu czas na czyszczenia dolotu, i odmy ,robota prosta (jak sie wie :) ) ale bruuuudna, i kolega zibiii podał przepis na długie i owocne uzytkowanie turbiny,powodzenia
nastawnik do roboty napisz nastawnik w silniku 2.0 TDI, życzę powodzenia w jego szukaniu ;) raczej proponuję zrobić przegląd wskazań czujników temperatury oraz logi z turbodoładowania czyli grupę 011 w 01 Engine logować Vagiem z wciśniętym do podłogi na maxa pedałem gazu na 3 lub 4 biegu od obrotów 1500 i tak trzymanym aż do osiągnięcia 4000 RPM i...
Sorry nie doczytałem faktycznie pisałeś o jego wymianie .Jeśli chodzi o turbinę to luz osiowy wałka stan łopatek obu stron,szczelność intercoolera, stan łączników elastycznych intercoolera,szczelność kolektora dolotowego i wydechowego,filtr powietrza.Ciśnienie paliwa,doładowania podczas próby drogowej itd. Tych parametrów jest sporo do sprawdzenia .Może...
Grafika może się przegrzewać, ale dopóki nie uszkodzisz jej trwale, to może pracować porządnie. Ja mam w takim Compalu 54st w spokoju i 76 max temperatura osiągnięta po przejściu 3Dmarka 06, a mam kartę sprzed 2009r. Trzeba: - czyścić regularnie radiator, bo zapycha się kurzem. -rozkręcić laptopa, zdjąć radiator z karty grafiki i wymienić pastę termoprzewodzącą...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Możliwe że wyłamała się jedna z łopatek wiatraka,bez sensu naprawiać,15 zł kosztuje kompletne chłodzenie tego modelu,wymienić i problem z głowy.
Przecież widać, że łopatek to już prawie nie ma. Cylinder zobacz. Zdjęć nawstawiałeś ale nic z nich nie wynika.
Oddanie do serwisu nic nie pomoże, oni tylko czyszczą otwory i łopatki sprężonym powietrzem. Temeratury rzędu 80 stopni na laptopach podczas grania to normalne, więc nie ma się czym przejmować.
czy warto jest samemu wymienić i czy jest łatwo - zależy od laptopa. W niektórych wystarczy zdjąć klapkę, inne trzeba rozbierać w różnym stopniu. czy mogę kurz wyczyścić sprężarką - nie zawsze takie czyszczenie pomaga, czasem wręcz przeciwnie - zależy od ilości kurzu i budowy układu chłodzenia (po takim czyszczeniu może się np. zablokować wentylator,...
Jeśli pompa hałasuje to do wymiany napęd pompy. Jak masz ją wymontowaną to weź uruchom ją przy oświetleniu żarówką ledową, świetlówka ale nie zwykła żarówką i popatrz na wirnik ,jeśli widzisz krzyżyk z łopatek to "postaw na niej krzyżyk" czyli zezłomuj napęd,ponieważ wirnik się nie obraca tylko udaje.
Kup odpowiednią pompę, bo są dwa rodzaje, z kołnierzem przykrywającym końcówki łopatek, i z wirnikiem odkrytym i ciesz się zmywarką. https://obrazki.elektroda.pl/5645120800_... https://obrazki.elektroda.pl/9198924400_... U ciebie powinna być bez kołnierza, wyjmij ją i sprawdź, oczywiście przed tym zobacz to, co kolega...
Ile lat użytkujesz ten kocioł? Czyścisz go regularnie? Masz przy wentylatorze klapkę zapobiegającą zaciąganiu powietrza, kiedy wentylator przestaje dmuchać? Najczęstszą przyczyną takiego niespalonego węgla są problemy z przepływem powietrza. Przepływ ten może być spowodowany którąś z przyczyn: 1. Zebrał się popiół w komorze powietrznej. Należy odkręcić...
Przy samej wymianie wyłącznika więcej magicznych czynności nie ma, natomiast przy okazji możesz dokładnie obejrzeć wszystkie elementy zasilacza pod kątem występowania śladów iskrzenia, przebić, przypaleń czy przegrzań. Sam wyłącznik możesz przed wymianą zmostkować kawałkiem przewodu - jeśli niepokojące dźwięki ustaną to masz winowajcę, jeśli nie trzeba...
Uszkodzenie typowo mechaniczne,dlatego ecu nie rozpoznaje błędu(prawdopodobnie parametry pracy mieszczą się w normie)Po wejściu w tryb awaryjny zawsze zostaje błąd.Polecam test drogowy.Jeśli chcesz wykluczyć przepływomierz odepnij kostkę i przejedż,jesli dla samochodu nie robi to większej różnicy,wymień.co do czyszczenia turbiny to wystarczy sprawdzić...
Alternatywy? Ten odciąg do wiór? Łopatki można czyścić to pracuje ok 2h dziennie. Nie mam gdzie postawić kompresora mam tylko schody i piwnice, na parterze już ja pracuje.
Witam, okazało się że turbina była do czyszczenia oraz gruszką która ponoć nie otwiera łopatek (przy zmiennej geometrii). Niestety pojawił się inny problem. Samochód bardzo ciężko palił na zimnym silniku, lecz po odbiorze od mechanika zauważyłem bardzo raptowne zmniejszenie się poziomu oleju i nie mogłem odpalić wogule auta (praktycznie do rozładowania...
Uruchamiają się na kilka sekund. Czyściłem sprężonym powietrzem przytrzymując łopatki, żeby się nie kręciły. Śrubki wkręcałem po trochu każdą, nie na raz. Jak przestaną się kręcić to mimo, że na wyświetlaczu niczego nie wyświetla to radiator zaczyna się nagrzewać, dopóki nie odłączę zasilacza (testuję bez baterii).
Czyściłeś turbinę?? A mianowicie jej kierownice... a skąd wiadomo, że w tej Alhambrze jest turbina ze zmienną geometrią i skąd sylwek9999 możesz wiedzieć czy masz ten sam silnik skoro andrej.75 ani nie napisał oznaczenia silnika ani rocznika samochodu, to, że jest to silnik o mocy 90 KM wcale nie musi oznaczać, że zamontowane tam turbo ma zmienną geometrię...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Czyszczenie filtra nie jest niebezpieczne, ale mogła się dostać pod łopatki wirnika np. moneta i zablokowało ci pomke, dlatego słychać buczenie, należy to sprawdzić, jeśli wszystko jest drozne a pompka nadal się zacina należy ją wymienić, nie jest to zbyt drogi element.
Witam Mam 1.9 Tdi 110 km Afn ze zmienna geometrią łopatek w turbinie. Ogólnie jak jeżdżę to czuje że turbina w obrotach 1 do 2 tys chodzi lecz jakby na pół swojej mocy potem dostaję takiego kopa jak minie na obrotomierzu 2 tys. Pewnie turbina do regeneracji lub czyszczenia ( nie wiem nie znam się ) Także co trzeba by zrobić ? Może jakiś preparat na...
Dobrze że masz ambicje ale urealnij swoje oczekiwania, fakt jesteśmy z innych roczników, jak zaczynałem w początku lat 80 pracę to myślisz że starzy pracownicy dopuścili mnie do skomplikowanych prac? początek czyszczenie maszyn, pociągnięcie rurek, łopatka też się trafiała :-)
Jakie awarie? Z tych co chyba mogłyby mieć na to wpływ: *Oplot łącznika elastycznego naderwany *Wycieki z pompy wtryskowej Nie jestem fachowcem, po prostu nie ufam na tyle mechanikom, Aby oddawać za każdym razem też mnie nie stać. To co mogę zrobić sam to staram się zrobić, teraz potrzebuje pomocy. Nie obeznałem się na tyle z VAGiem żeby coś zmieniać....
Kolego zapewne czeka cie czyszczenie turbiny, zapiekły sie napewno łopatki w turbinie i przy predkości o ktorej mówisz wpada ci w tryb awaryjny.
Na początek wyczyść z kurzu układ chłodzenia (łopatki wentylatora i żeberka radiatora). Jeżeli nigdy nie było to czyszczone to w tej chwili na pewno jest tam gruba warstwa zbitego kurzu który blokuje przepływ powietrza.
Dzięki za podpowiedzi - wczoraj znów wybrałem wodę, wyczyściłem okolice łopatek pompy - zobaczymy jak się będzie zachowywać po 5 myciach. Odezwę się za ok. tydzień. Czy w przypadku konieczności wymiany - łatwą taką pompę wymienić?
hej, dziękuję za odpowiedź . Tam też czyściłem i własnie tam znalazłem jakby takie dwa małe ząbki dziecięce jedynki :)..podobno służące do wypychania kawy... faktycznie tam były skamieliny kawy ..ale cóż wyczyściłem i kawa "wodowa" i jakby nie miał młynek siły mielić ...nie wiem czy młynek wymienić , może jakąś część ? pozdrawiam Rob No właśnie sprawdź...
Problem chyba ogarnięty z pomocą (at)charlee- pomogło gruntowne czyszczenie pieca oraz wentylatora. Na łopatkach wentylatora osadziło się sporo syfu i nie osiągał odpowiedniej prędkości, drapałem każde żeberko... Teraz ma czas podawania 25 i przerwa 110, nie przerzuca i ładnie łapie temperaturę. Dzięki za pomoc!
z termostatem raczej jest problem bo nawet w trasie jak jestem to maksymalnie dochodzi do niecałych 90* na liczniku a potem spada do kreski przed 90*, więc termostat albo czujnik. A jak wygląda ładowanie turbiny, czy włącza się w dobrym czasie czy za późno ?? Czasami mi wchodzi w tryb awaryjny, a turbo było czyszczone i wymieniona łopatka bo była pogiętą....
Na chwilę obecną działa stara pompa fabryczna. Wyciągnąłem ją i jak zacząłem czyścić to zauważyłem pod łopatkami kawałek jakiejś gumy pewnie z prania. Wyczyściłem i poskładałem w całość. Pranie się robi, woda jest w końcu odpompowywana. Jeszcze raz dziękuje wszystkim za rady. Nową pompę, której jednak nie musiałem montować zostawiam sobie w razie W...
Może łopatki wentylatora w zasilaczu zabrudzone?może czyszczenie by pomogło.
może i turbina, jak zaczynali w moim aucie szukać przyczyny osłabnięcia to na pierwszy ogień poszła turbina ale u mnie okazało się że to nie ona Dodano po 3 jak zaczynali to turbinę rozebrali i czyścili bo podobno na łopatkach turbiny zbiera się osad i wtedy źle pracuje
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
(at)zatronik1 zadał ważne pytanie: Jak dmuchałeś na wiatrak to był podłączony do płyty? Rola "wiatraka" to wywołanie ciągu powietrza po dostarczeniu do niego prądu, ale działa to też w drugą stronę - po wprawieniu w ruch łopatek/turbiny wiatrak staje się prądnicą o wcale nie małym napięciu (zależnie od prędkości obrotowej) Czyli mocno dmuchając w łopatki...
Mała porada: Gdy będziesz czyścił wszelkie wentylatory z kurzu sprężonym powietrzem, to pamiętaj żeby włożyć coś między łopatki wentylatora, np. patyczek lub mały wkrętak. Wielu użytkowników przedmuchuje sprzęt i dmuchając rozpędzają wentylator "na sucho", co kończy się najczęściej jego uszkodzeniem. To tyle, pozdrawiam.
czyszczenie łopatek pompy czyszczenie łopatek turbiny wiatrak łopatek
moduł skrzynia actros lanos podciśnienie wyciągnąć świetlówki
wentylator sufitowy viking mobile
Zaciski 7, 8, 9 na regulatorze Vaillant VRT 390: eBUS komunikacja Brak obrazu w trybie VCR w magnetowidzie FUNAI V8 G405EGD