Miałem podobny problem u siebie w Alfie 156 1.9 JTD. Mi pomogło czyszczenie czujnika doładowania znajduje się on u mnie z tyłu silnika koło filtra paliwa, no i jeszcze zaślepiłem sobie zawór EGR. No i samochód odzyskał jeszcze parę koni w dodatku :) Zupełnie inna jazda jest teraz. Pozdrawiam
Sprawdziłem wężyki i podciśnienie. Wszystko jest idealnie. Same wężyki wymieniałem z 5 lat temu. Skupiłem uwagę na filtr paliwa. Muszę wymienić oringi na króćcach bo trochę za luźno końcówki chodzą. Podobno są to oringi 9x2mm oczywiście olejoodporne. Na górze filtra jest podgrzewacz i tu może być wg mnie problem. Kostka jest przypalona ale ma 12V. Nie...
Zacznij od turbiny, wyczyść czujnik doładowania oraz sprawdź szczelność dolotu
Passat b7 1.8 tsi cdaa problem przy dodaniu gazu do 4 tys kopci na czarno + bierze okej Zero błędów Zrobione Czyszczenie przepustnicy Podmiana przepływki czujnika doładowania Czujnika w kolektorze 2 sondy podmienione Wtryski sprawdzone 2 wymienione Parametry pokazują dobrze Dajcie jakieś pomysły bo już padam
Gdzie znajdę czujnik doładowania turbo z tymi psującymi się kablami. Czyściłem EGR i auto szatan, jednak chciałem sobie sprawdzić. Ew przeczyścić czujnik.
Witam drogich forumowiczów! Posiadam Opla Movano do 2003 roku 2.5 dti 115 KM.Postanowiłem zrobić serwis egr, gdyż błąd na desce rozdzielczej mówił wyraźnie że tam są jakieś anomalia. No i się nie mylił. Egr zapchany po brzegi. Oczywiście się już wymacza. Moje pytanie to, czy te modele posiadają czujnik doładowania ,oraz czy wraz z egr warto również...
Co to? EGR? To może czyszczenie? MOże wymiana ? Może chłodniczka zarosła. Sprawdzałeś coś?
Jak wygląda kolektor, czujnik ciśnienia doładowania? Czyściłeś je? Nie ma żadnych błędów? Jaki przebieg ma auto, może skończyły się wtryski...
EGR czyszczony 2 miesiące temu, a błąd pokazuje cały czas czujnik doładowania turbo sprężarki - wysoki sygnał.
Wymieniłem przeplywkę na nową, trochę kultura pracy silnika poprawiła się. Wyjąłem też ten czujnik doładowania żeby wyczyścić ale nie ma co czyścić, jest czyściutki jak nowy. Dzisiaj znowu pojawił się błąd. To już został tylko czujnik. Uszkodzony może być?
Witajcie, zima idzie trzeba wziąć się za moją belle, na desce pali sie check. Wstępna diagnoza, błąd P1238 za niska odczytana wartość mas powietrza względem oczekiwanych . Po sprawdzeniu UNIdiagiem czy Fesem - temperatura -200*C, masy powietrza nie reagują na gaz utrzymują się na pozomie 98 (nie pamietam jednostki), cisnienie atmosferyczne 0 mbar itp....
Nie oleju nie było dużo bo 3 tygodnie temu robiona była turbina i pewnie bylo czyszczone. Myślisz że czujnik ciśnienia doładowania może robić takie cyrki. Tylko dziwne że kompletnie się blokuje nie reaguje kompletnie na pedał. Jak byłby problem z ciśnieniem doładowania to przyspieszał by choć minimalnie a on nic jak by miał włączony tempomat.
Witam mam problem ze swoją laguną 2 1.9dci przed lift jak się przyspiesza to około 2 tysięcy obrotów lekko podszarpuje i auto do 2 tys zbiera się dobrze ale powyżej 2.5 tys obrotów czuć że lepiej jedzie. I jak jest niska temperatura okolo 0 stopni to przy zapaleniu strasznie szarpie i trzeba długo kręcić żeby odpaliła bo łapie a nie może odpalić a jak...
Witam. Problem rozwiązany. Okazało się, że winowajcą jest po prostu zapchany filtr DPF, dokładnie tak jak pisał użytkownik "razec11". Z tym, że częściowo zasyfiony był też kolektor(lecz nie trzeba było go czyścić). Natomiast kompletnie zasyfiony czujnik ciśnienia doładowania turbiny(który steruje EGR'em). Przez zabrudzenie czujnika, samochód nie pokazywał...
Witam wszystkich! Miałem to samo. Oto czynności które wykonałem. 1. Czyszczenie przepustnicy i EGR. 2. Wymiana pękniętego przewodu podciśnienia. 3. Czyszczenie lecz pózniej wymiana czujnika ciśnienia doładowania. 4. Obluzowany był przepływomierz i zasysał lewe powietrze. 5. Wymiana filtra powietrza i filtra paliwa. 6. Na koniec wypalanie DPF. 7. Wykasowanie...
Problem rozwiązano w moim przypadku był to zabrudzony czujnik ciśnienia doładowania
U mnie temat rozwiązany, wymiana rurki Venturiego i problem znikł. Spróbujcie od czyszczenia lub wymiany tej rurki tak jak kolega wspomniał. U znajomego po czyszczeniu usterka ustała. Tak samo podmieniali czujniki doładowania, turbiny nic to nie dawało. Dodatkowo jeśli Mercedes jest słaby i dużo pali, polecam zaślepić retarder (jeśli jest) oraz wykodować....
Witam wszystkich forumowiczów, otóż mam problem z moim dieslem. W dolnych obrotach tj do 2000 tys. obrotów autko bardzo słabo przyśpiesza, po wyżej 2000 tys idzie ale jak an ARL bardzo słabo. Regenerowałem pompowtrysk resztę uszczelniłem, turbina była czyszczona, nowa przepływka, czujnik doładowania wymieniłem. Zdarza się też, że turbina przechodzi...
Witam Może ktoś borykał się z takim problemem. Auto ma małą moc, powoli przyspiesza. Z tego co już zdiagnozowałem to maksymalne ciśnienie doładowania jakie uzyskałem to 0,7 bara. Samochód nie kopci. Wychodzi na to że dostaje mało paliwa i w związku z tym pytanie: czy mało paliwa jest z powodu niskiego ciśnienia doładowania czy też niskie ciśnienie wynika...
U mnie podobny miałem problem, po wymianie czujnika doładowania moc wróciła.
Ok, teraz zobacz jak sprawuje się EGR. Najlepiej byłoby go po prostu zaślepić na próbę. Jeśli nie masz możliwości to trzeba wykręcić, sprawdzić czy nie jest zacięty, wyczyścić i zobaczyć czy będzie poprawa. Mógł też paść przepływomierz powietrza, tutaj można to sprawdzić łatwiej bo wystarczy odpiąć wtyczkę i pojeździć. Zapali się check engine ale nie...
Dzięki za pomoc. Wlaściwie to już to rozpracowalem. Turbo już chodzi tylko wpada w notlauf. W poniedzialek idzie do wyjęcia i czyszczenia.
Witam, lala miała wyciek oleju na egr, pociło się na rurze nad egr, jak i z rurki smarowania turbo, egr uszczelnione rura nad tez, rurka od smarowania odkręcona i przykręcona na nowo, auto chodziło pol dnia zero wycieku później kilka km jazdy normalne ładnie chodziło, po kilku dniach i jeździe około 50 km wbiła się na obroty i zassała olej, w czym możne...
Witam wszystkich. Ostatnio pisałem na forum post o mojej megane która nie chciała wkręcić się w obroty(https://www.elektroda.pl/rtvforum... wyczyściłem EGR i tymczasowo problem znikł auto jeździło normalnie, nie kopciło, nie szarpało, ogólnie nie było żadnych problemów aż do dziś gdy wracałem z trasy. Auto na początku zaczęło...
DPF nie wyłapie wszystkiego w 100%. Jak silnik ostro kopci to co nieco doleci do końcówki rury. Powinien też szybko zapychać się sądzą DPF i nadmiernie często wypalać, nawet pomimo czyszczenia. Przyjrzałbym się standardowym dieselkowym problemom, to jest szczelności dolotu, egr, stopnia zabicia syfem kolektora ssącego, czujnikom (zwłaszcza przepływomierzowi...
Faktura, paragon to jest dowód ile było zapłacone, w końcu to jego auto i może sobie robić co chce. Zaliczkę wziął, a za chwilę może oddać, bo właściciel zrezygnował z naprawy, kto ładuje wartość auta w naprawy? Po za tym widać że ta firma nie bierze zbytnio zaliczek bo kwit z nr. 1/2020. Wymiana czujnika doładowania, tyle kasy? Toć to przy czyszczeniu...
Witam ,miałem ten sam problem co większosc osób co tu pisały ,120 km /h i koniec jazdy ,odcinało turbo ,a na niższych biegach to do 2,500 obrotów i koniec jazdy było . Podłączyliśmy z kumplem kompa i wyskoczył błąd , że za małe ciśnienie w doładowaniu turbo,coś takiego,dokładnie nie pamiętam .Po wizycie i mechanika doszlismy do wniosku ze jedyne co...
głowica kosztuje ok 200 zł ale i tak nie podlega gwarancji - jest elementem eksploatacyjnym. możesz jeszcze przelutowac styki gniazda na głowicy może tam zimny lut wyskoczył co do czujnika czyściłeś go ??? a może poprostu któraś wtyczka jest niedociśnieta.
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
czujnik ciśnienia doładowania - czyszczony (bez dotykania - środkiem do czyszczenia egr - byl bardzo zasyfiony w sumie sam nagar - po i przed czyszczeniem w zasadzie bez zmian i tu moje pytanie jak go sprawdzić ?? Moge podzielić się porannymi livedata z trasy cz-wa k-ce (w załączniku) - od uruchomienia rano do postoju na stacji i drugi na rozgrzanym...
Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania, może on źle podaje ciśnienie. Druga sprawa to możliwe że kierownice w turbinie mają za duży luz i czyszczenie nie pomaga.
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Nie mając wiecej błędów od tego czujnika doładowania wymieniali byście go ? W pamięci był tylko jeden gdy go odłączyłem 31.12.23 i zwarciem bo najprawdopodobniej odłączyłem go i zapomniałem wyłączyć zapłon, więcej razy błędu od tego czujnika nie pokazało, myślicie że może on mieć coś wspólnego z ospałym turbo chwilami i nie zapisać błędu?
Jeżeli ciśnienie na spoczynku jest dobre, to faktycznie turbo do czyszczenia. Jeżeli zawyża ciśnienie to sprawdź czujnik ciśnienia najpierw.
Kiedyś znajomy miał taki problem i wymienił czujnik przy samej turbinie i to rozwiązało problem. Podłącz go ponownie pod komputer. Co do check engine może pokazywać też wodę w filtrze paliwa i samochód automatycznie wchodzi w tryb awaryjny. Co do EGR bez rozebrania dokładnie się nie sprawdzi w jakim jest stanie. Jak będziesz czyścił egr to od razu wyczyść...
Filtr wyciąglem. Był zabrudzony ale bez brokatu. Jeszcze raz wyjąlem wtryski, pompę,przewody zbiornik.wszystko sprawdzone wyczyszczone. Dodatkowo nowa przepływka ,elektrozawór doładowania, c czujnik ciśnienia na dolocie. Dodatkowo PDF po czyszczeniu. Po założeniu różnica ciśnień przez 2 dni była na poziomie 5 mg co raczej znaczy że do wydech jest czysty....
sprawdź dobrze ten czujnik doładowania i jego instalacje Witam, Przepraszam za opóźnienie w uaktualnianiu tematu. Wczoraj sprawdziłem wtyczkę czujnika doładowania- wydaje się być w idealnej kondycji. Sprawdziłem czujnik doładowania- po wyciągnięciu go byłem lekko zdziwiony- sensor pokryty był olejem- do czyszczenia użyłem spirytusu w sprayu- STP. Po...
kolego siłownik EGR był czyszczony jakieś pół roku temu wraz z kolektorem ssącym, do tego był wymieniony czujnik ciśnienia doładowania. Wtedy to check engin świecił non stop. Po wyczyszczeniu już widocznie jakieś błędy są wyeliminowane że błąd się kasuje po ponownym uruchomieniu. Ale nadal mnie zastanawia to że na nie zagrzanym silniku nie ma tego problemu....
Miałem podobną historię. Wysłałem pompę do regeneracji, 1400 zł. Pompa wróciła, montaż i wyszła reszta: kolektor do czyszczenia, uszczelki pod wtryskami, czujnik ciśnienia doładowania, przelewy. Nawet stacyjka padła- nie ma związku ale koszty były. To co wyszło zrobione i co?? Nic, dalej to samo. Opadły mi ręce, brak pomysłów- albo ta cała regeneracja...
Witam, mam problem z Insignią jak z tematu, przebieg ok. 250000km. Na desce pojawił się komunikat "Czyszczenie filtra wylotowego, kontynuuj jazdę bezwarunkowo" Po skasowaniu błędów i ruszeniu z miejsca, po dosłownie 20-50m wyrzuca błąd: P11BE Napięcie referencyjne sondy lambda (czujnik NOx 2) P0135 Ogrzewanie sondy lambda 1, Wydajność P244B Duża różnica...
Witam, Błąd jak w temacie wyświetla się w czasie jazdy przeważnie przy wyższych temperaturach powietrza (czyt. lato) pod obciążenie/na wzniesieniach. Silnik 400 KM. Przebieg ok 1,2 mln km. Tłumik/SCR po "czyszczeniu". Układ doładowania wygląda na szczelny. Turbina sucha, wskazówka doładowania wychyla się prawidłowo. Kusi mnie żeby sprawdzić i wyczyścić...
Czyli masz to auto dłużej i wcześniej tak nie było? Jeśli tak to albo zacznij od diagnostyki + logi, albo szukaj "objawowo" - sprawdź pompę podciśnienia, zmienną geometrię turbiny, czujnik ciśnienia doładowania (czy nie jest zatkany sadzą), szczelność dolotu (u mnie np. przerdzewiała rura od intercoolera pod zderzakiem).
Witam, Po wymianie turbosprężarki oraz czyszczeniu filtra DPF auto ciężko odpaliło, silnik zaczęło dziwnie pracować trząsł się .Po przejechaniu 2 km po wymianie turbo, auto straciło zupełnie moc , wyskoczył błąd P0489 oraz P0238 .Po odłączeniu zaworu EGR auto zaczęło normalnie pracować i jeździć. Lecz po wstawieniu nowego zawodu EGR w aucie wyskoczył...
Tak jeszcze dodam, że niedawno (do kilku miesięcy) było wymieniane: Sonda lambda, czujnik temperatury, filtr paliwa, świece, adaptacja przepustnicy, czyszczenie odmy z kisielu. Dodano po 3 To rano na próbę doładuj i sprawdź. Jak długo trzeba go podładować?
Spadku mocy nie ma. Sam EGR działa bo jak dodam do kostki pełną masę to EGR się otwiera, a więc podciśnenie jest dobre i wężyki szczelne. Kolektor ssący czyściłem z osadu. Wszystko jest czyste i drożne. Jeżeli chodzi o błedy to nie pokazuje żeby ten czujnik był uszkodzony. Ale jak ściągne kostkę zasilająca z tego czujnika doładowania to w opisie błędu...
Witam. Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny braku mocy. Od kilku dni mój samochód jest bardzo słaby. Byłem u mechanika aby mi pomógł,ale sam nie za bardzo wiedział, co jest z moim autem. Proponował czyszczenie wtrysków, jak nie pomoże, to wymiana turbiny itp. Samochód zapala bardzo dobrze (Jak jest zimny i ciepły), nie przerywa,temperatura ok. Jeżeli...
Witam Dziękuję za przyjęcie mnie tutaj. Dołączam, ponieważ mam problemy z klimatyzacją w moim Mercedesie Benz B200 W245 z 2006 roku. A/C robi się zimna z przerwami ok. 1 na 10 użyć. Problem jest z samochodem odkąd go mam. Jestem mechanikiem ciężarówek w Volvo, więc mam doświadczenie z klimatyzacją. W zeszłym roku wymieniłem sprężarkę, ponieważ była...
Witam sytuacja taka: Vito 639 2006r 220 tys. Odpalony rano, przejechane ok 10 km, postój na odpalonym ok 5 min, wsiadam gaz i nie jedzie tzn. brak mocy. Nie świeci się check. Jadę ok 10 km, zapala się check i dalej brak mocy. Zgaszony, odpalony, kręci wysoko, po chwili do 3 tys. check nie gaśnie. Jak ruszę od razu, to kręci wysoko i ładnie jedzie, po...
Nie, z niego idzie zasilanie na EGR, zawór regulacji wtrysku, regulator ciśnienia doładowania, przepustnica, przepływomierz i regulator ilości wtrysku. Pierw ogarnij odpalanie by to było pewne, później wszystkie czujniki które zgłaszają błąd i od razu do czyszczenia i sprawdzenia EGR, później jak to nie pomorze dalsze poszukiwania.
Jestem tu nowy wiec na wstępie wszystkich serdecznie Witam, Mam problem z moim manem TGL 12.220 euro5 2010r mianowicie zabrakło mu mocy pod komputerem "man catsem" całkowity brak błędów ciśnienie doładowania stoi na 0,03 na postoju jak i podczas jazdy. Na pierwszy strzał poszły filtry paliwa powietrza czyszczenie separatora (sitka) następnie wymieniłem...
Witam Posiadam Renault Master III 2.3 125km bez AdBlue 2015r. Samochód prowadzi się dobrze, płynnie chodzi, wkręca się na obrotach. Po włączeniu tempomatu i ustawieniu prędkości po niecałych 30 sekundach wyłącza go i wyskakuje błąd silnika i żółty klucz. Czyściłem całą przepustnice, czujniki, EGR (nie jest zaślepiony). Wyczyszczony czujnik pod pedałem...
Turbina rzeczywiście była w niezłym stanie. Nie była zaolejona, ale ponieważ przebieg długi (500 tys.) była tak dosyć mocno "wypieczona". Niby kierowniczki chodziły, ale momentami tak szorstko, więc czyszczenia nie żałuję. Poza tym czegoś się nauczyłem :) Dwa dnin moczyłem EGR w benzynie. Mogłem tak załatwić membranę? Napisz mi proszę krok po kroku...
lancellot , zrób parę logów dynamicznych : grupa 003 z 011 i 008 z 010 (zacznij logowanie od 1400 obrotów) oraz jeden log statyczny grupy 010 i je tu wklej. Chciałbym zobaczyć m.in. jak mierzy czujnik ciśnienia doładowania gdyż przy wyczerpaniu powyższych możliwości on pozostaje najbardziej podejrzany.
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
Witam serdecznie forumowiczów. Po długich walkach z usterką spadku mocy poległem. Mam to auta od dawna i od jakiegoś czasu zauważyłem duży spadek mocy. Kiedyś prędkość maksymalna wynosiła 220km/h, teraz z wielkim oporem osiąga 190km/h. Przyśpieszenie spadło, spalanie wzrosło, pojawiło się dymienie na czarno. Znam te silniki dobrze, ale chyba niewystarczająco....
Czujnik czyszczony niekoniecznie jest sprawny niewiem iak tam masz map sensor czy czujnik kolektora w parametrach jak zmienia się dopiero od 2000tyś. tak jak pisałeś a wcześniej niema reakcj to masz przyczyne
Fiat Grande Punto 2006 150tyś km 5d 1.3 16V MultiJet 75KM Pali się check engine, samochód odpala i jeździ normalnie. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4,9l / 100km Błąd: Czujnik ciśnienia doładowania - ciśnienie zgodne z atmosferycznym. Po odpaleniu silnika ciśnienie zadane wynosi koło 1000 a czujnik pokazuje 700 przy 3 tysiącach obrotów...
Witam.Mam Renaulta Lagune II z 2002r. 1.9 dCI 120 KM z samochodem jest problem ponieważ jest słaby na niskich obrotach ożywać zaczyna przy 3 tyś. obrotach ale i tak nie ma takiej mocy jak powinna , gdy się ją gniecie to w miarę przyspiesza ale kiedy się wrzuci 4,5,6 bieg przy niskich obrotach i chce się przyspieszyć to wyrzuca błąd DF301(nieszczelność...
Witam, Jeśli na czujniku ciśnienia doładowania masz dużo nagaru/ sadzy 99% że pada Ci turbo. U mnie Renata zaczęła najpierw puszczać niebieskiego dyma i czujnik też był że sadzy. Po turbo wszystko się uspokoiło. Za sterowanie turbina odpowiada ten zawór który wymieniłeś, ale słyszałem już od nie jednej osoby że niby kupujesz oryginał a piny elektryczne...
Cały dolot był na nowo złożony na nowych uszczelkach - montaż był dokładny i mam 99% pewność, że jest szczelnie. Grupy 003 i 008 mam sprzed wymiany czujnika ciśnienia doładowania (czyli z wczoraj): Grupa 008: http://vaglog.pl/log_221555.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_221553.html
Auto mialo wymieniany rozrzad w ostatnim czasie wiec jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna.Chociaz calkiem niedawno je kupilem,wiec dokladnie nie moge wiedziec co jest grane;/ Sprawdzilem przeplywomierz i N75 - przy zastosowaniu moich czesci w innym samochodzie (A3 TDi ALH) inne auto zasuwalo az milo.Te czesci sa sprawne.Stawiam wiec na zapieczone...
Każda sprążarka ma sprzęgło. Te starsze mają załączane przez elektromagnes. A jak taką starszą rozpoznać ? To proste. Gdy wyłączysz klimę to na pracującym silniku centralna część koła/sprzęgła powinna być nieruchoma. Po załączeniu słychać charakterystyczny "click" i tarczka zaczyna wirować. Nowe, sterowane zaworem wydajnościowym w większości mają sprzęgło...
Pufan, ja wymieniłem dzisiaj w A4 B5 AJM przy takich objawach czujnik ciśnienia doładowania 038906051 - jak ręką odjął wszystko gra jak wcześniej. Błąd VAG ten sam, podobne objawy. Wcześniej podstawiałem N18 i N75 - są zamienne. Zrezygnowałem z czyszczenia turbiny ponieważ po zdjęciu węża dolotu i obejrzeniu przez lusterko uznałem, że nie ma takiej...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
(...) obrazki.elektroda.pl/7532374100_17370607... https://obrazki.elektroda.pl/3643429000_... https://obrazki.elektroda.pl/1928348000_... https://obrazki.elektroda.pl/3246161900_... https://obrazki.elektroda.pl/7441126600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z informacji i zrzutów ekranu...
Piszesz o nierównej pracy silnika, a układ paliwowy czyściłeś ,sprawdzałeś szczelność. Jakieś błędy na desce są ? Mierzyłeś ciśnienie paliwa na zasilaniu ? Robiłeś diagnostykę wtrysków, czy regulowałeś bo miałeś taki kaprys.? Nikt z fusów Ci nie wywróży co dolega silnikowi . Układem HPI sterują czujniki położenia wału, ciśnienia paliwa, elektrozawory...
witam mam problem z moją skodką a mianowicie na trzecim biegu przy 3tys. obrotów spada moc na czwartym i piątym to samo. silnik wchodzi w tryb awaryjny po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko ok do czasy uzyskania 3tys. obrotów na trójce. Na pierwszym i drugim biegu ciągnie 4tys. i nic dopiero zabawa zaczyna się od trzeciego. turbinkę czyściłem...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
w celach kontrolnych może być podtrzymywany 5% uchyleniem a co za tym idzie niedomknięty EGR plus 5% podtrzymania to napewno większy przepływ niż teraz bez tych 5% z tąd ta różnica To komputer robi bardzo rzadko. Jaka kolwiek nieszczelność egra to uciekanie cisnienia z dolotu w wydech i brak mocy. ,a poza tym sterownik silnika potrafi rozpoznać czy...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Witam. PO 5 godzinach zabawy z czyszczeniem przepustnicy, egr, i kolektora- rezultaty marne- ani gorzej ani lepiej. Narazie postaram sie znależć innego mechanika który dysponuje sprzętem do sprawdzenia kompresji w cylindrach. Na początku dyskusji użytkownik: "zt" zaproponował sprawdzenie czujnika ciśnienia doładowania- tylko tyle, że nie wiem gdzie...
Dobra noc :) Mam problem z moim Paskiem B5 FL 1.9 TDI 130KM 2002r. Silnik AVF. Powyżej 90-100 km/h samochód nagle traci moc i dostaje muła, zapewne przechodzi w tryb awaryjny i ponowne odpalenie pojazdu załatwia sprawę do ponownego przekroczenia danej prędkości. Od dołu ciągnie ładnie, mocno, do momentu opisanego powyżej. Samochód kupiony w rodzinie,...
za namową Was wyczyściłem EGR i czujnik w kolektorze - oba były oczywiście zasyfione. Czyściłem już te rzeczy 2 razy, stąd nie myślałem, że tak szybko będę musiał robić to samo. Po odpaleniu auta i przejechaniu autem 3km DPF się zaczął wypalać (jechałem może do 70km/h) stąd zaskoczyło mnie to bardzo, że samoistnie się tak szybko uruchomił. Przepędziłem...
Zdaje się ze dosyc głeboko wsadziłes rece a nie sprawdziłes czujnika MAP. To przeciez on informuje ecu o cisnieniu. Poza tym bład doładowania moze wywołac np. nieszczelnosc na dolocie, miedzy przepływomierzem a turbina. Sterownik widzi za małą mase powietrza w stosunku do cisnienia doładowania i wywala bład. Pisałem - czujnik MAP sprawdzony! Odczyt...
sprawdziłem vagiem w grupie 10 w drugiej kolumnie pokazuje mi 989 mbar czyli czujnik ciśnienia atmosferycznego raczej dobry,geometrja turbiny była niedawno czyszczona,zaworek n75 podmieniałem,przewody podciśnienia szczelne,egr zaślepiony,gruszka nowa,przepływomierz też podmieniałem,co tu jeszcze może być nietak? może mapsensor,czy coś z ecu ?
Witam auto to Renault Trafic 1.9dci 100 2003r samochód gaśnie podczas jazdy po podłączeniu testera komputer wywala 5 ustrek:180F-sterownik -napięcie czujnika 1/2 za wysoki sygnał, 1809-czujnik ciśnienia magistrali CR-błąd sygnału wejściowego, 1806-przepływomierz powietrza masowy, 1804-czujnik ciśnienia doładowania-napięcie zasilania poza zakresem, 180A-czujnik...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Trafic 2.0 dCi 2012r. z DPF 114km spadek mocy po kilku kilometrach jazdy i komunikat sprawdź wtrysk czujnik ciśnienia turbo na wejściu ma 4.95v ,środkowy pin ma masę ok,a na wyjściu 1,11 v na biegu jałowym po dodaniu gazu spada wartość do około 1 v,wymieniłem czujnik na Boscha i to samo było otwarte opakowanie w sklepie czy jest dobry nowy czujnik?...
Trafił mi się samochód audi 6 2,5L TDI rocznik 1999 z skrzynia automatyczną, silnik podczas jazdy przechodzi w tryb awaryjny. Na postoju wkręca się w obroty po uruchomieniu podczas ruszania i przejechaniu paru metrów silnik przechodzi w tryb awaryjny ( nie wchodzi na obroty tylko 3000 . Zrobione turbo pompa wtryskowa. i dalej problem. Po wyłączeniu...
Dzień Dobry. Temat rozwiązany. Dla potomnych.... Problemem był zawór EGR, a konkretnie chłodnica spalin zaraz za zaworem. Chłodnica była kompletnie zapchana. Po lekkim rozgrzaniu sterownik silnika przymyka przepustnicę i jednocześnie otwiera zawór EGR. Jeden i drugi podzespół pracują poprawnie, więc sterownik nie widzi błędów. Z racji przymkniętej przepustnicy...
Czy te p22a to będą te czujniki obrotowe na płytce mechatroniki, z tego co wiem są tam dwa Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/9481258700_... https://obrazki.elektroda.pl/3837696700_... Błedy wykasowane, zrobiłem 50km i nowe błędy.jeden wyskoczył mi od turbiny, turbo działa więc nie wiem czy to nie będzie wina...
Auto Golf 7 gtd. 2.0 tdi kod silnika - CUNA. Było wymieniane turbo i czyszczony dpf przez firmę. Głośna praca silnika na wolnych obrotach którą powoduje turbina. Słychać podczas pracy na wolnych obrotach głośną pracę turbiny (turbina wymieniona na inną i jest tak samo), gdy odłączam elektrozawór sterujący doładowaniem kierownica turbiny się opuszcza...
Samochód ma przebieg 184000 km, przed zakupem była wymieniana turbina w serwisie renault w Belgii przy 135tys i egr przy 109tys. Od momentu kiedy go kupiłem mam problem ze spalaniem. Przekładałem przepływomierz , zaślepiłem egr, czyściłem zawór regulacji ciśnienia turbo (tu trochę moc podskoczyła), regenerowałem wtryskiwacze, przekładałem czujnik ciśnienia...
Sprawdź wartości podcisnień wakułometrem najlepiej bo tak na " oko" to nie ma pewności. Ja miałem kiedyś tak w 1.9 TDI ASZ i też kierownice czyszczone. Co się okazało zmieniłem wężyki podciśnień na zbrojone i od razu pomogło. Do tego EGR bym sprawdził czy nie zasyfiony i szczelność na całym dolocie. Do tego logi by się bardzo przydały. Tak jak kolega...
ja miałem taka astre brak mocy itd....a mam pytanie czy wystepuje cos takiego ze wciskasz gaz i obroty masz do 2200 np????jesli tak to jest walniety czujnik doładowania na kolektorze dolotowym ja tak mialem dwa dni szukali w oplu i dopiero firma ktora specjalizuje sie w silnikach w elektronice itd znalazla wymienili koszt 450 zl i autko moc szybkos...
Czy wiadomo, co było przyczyną i czy znalazłeś rozwiązanie? Mam identyczny problem z wypalaniem u siebie w Berlingo, nagle z dnia na dzień zaczął wypalać się dłużej i częściej niż u Ciebie. Sam nie wiem jeszcze. Mechanik stwierdził, że na pewno FAP zawalony, wymontował, oddał do profesjonalnego mycia, zmontował i wyzerował wskazania. No i wszystko...
Witam. Jak w temacie. Po zagrzaniu i obciążeniu odcina moc. Po odczycie błąd MID 128 PSID 98 FMI 1. Turbo bez luzów ze zwykłym WG. Czujnik MAP czysty. SCR czyszczony i o dziwo był czysty. Ciśnienie zwrotne spalin przy max. obrotach na jałowym oscyluje wokół 0,22 bar.
Witam, mam problem z laguną mianowicie kopci na czarno i to dosyc intensywnie az zostają sadze na podłożu. Kopci do 1800rpm powyżej czysto, dymi nawet przy lekkim dodaniu gazu, powyzej tej wartości obrotów mozna cisnac do odcinki i jest czysto. co zostało dotychczas zrobione/ sprawdzone; -test przelewowy, wszystkie dają rowno po ok 12-13ml na minute...
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
witam, Mam problem z moim Renault Espace. Samochód kupiony w Niemczech jako "turboschaden". Okazało się, że turbo wygląda na dobre a uszkodzony jest intercooler i jeden z węży, zostały one wymienione. Dodatkowo płukanie dpf, oberwało mu się od tego i profilaktyczne czyszczenie egr. Samochód jeździ bez problemu, nie pokazuje żadnych błędów, jednak mam...
Siemanko. Pomyślałem, że może pomożecie bo zaczynam tracic nerwy na te auto. Ale od początku.. Rok temu kupiłem avke 2.2 d cat 05'. 1 wlasciciel, serwisowana do końca. Dwa miesiące temu padł czujnik ciśnienia dpf, wymienilem(uszkodzony był dłużej, ale skapnąłem się 2 msc temu bo wypalała dpf co wyjazd). Miesiąc temu padła sonda, została wymieniona....
Witam, jestem 'szczęśliwym' posiadaczem 2.0 bkd, auto kupiłem z drobną usterką a mianowicie brak mocy na zimnym silniku i brak możliwości wkręcenia wyżej niż 2tys. Auto pracuje minute do dwóch i problem znika, odrazu po odpaleniu słychać, że trubo przeładowuje a silnik jest nim dławiony (po odpaleniu sztanka gruchy wciągnięta na max) wydało się to dziwne...
Witam . tak jak obiecałem daje znać co było w moim leonie. dziś odebrałem auto od mechanika zmienił mi MAP SENSOR czyli Czujnik doładowania ciśnienia o ile dobrze się zoriętowałem??a filtr paliwa też zmieniłem przy okazji;),no i na razie jest dobrze jezdziłem dziś trochę zgasiłem silnik ze 4 razy i ani razu po ponownym uruchomieniu nie zabrakło mocy...
strzykawka nie zdała testu ,podobnie jak sprawdzenie turbiny w warsztacie auto wróciło po 2 tyg.od mechanika Najważniejsze że naprawione: Sprawdzono, wyczyszczono i policzono za : - sprawdzenie i czyszczenie geometrii turbiny ( nie była potrzebna regeneracja), - czyszczenie rurki spływu oleju, - czyszczenie kolektora dolotowego - ok. 0,5 cm nagaru było,...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Witam. Ostatnio podczas jazdy na 5tym biegu w okolicy 2000 RPM i wciśnięciu pedału gazu w podłogę zapaliła się na niecałą sekundę na czerwono kontrolka check engine, z samochodem nic się nie stało, jechał dalej normalnie, po sprawdzeniu błędu okazał się nim być P0235. Coś takiego stało się już kilka razy (raz na 3cim biegu, reszta na 5tym), wszystko...
EGR czyściłem i przy zasterowaniu i wykonywaniu testów zawór pracuje bez problemów, a wartości zmieniają się prawidłowo, zarówno na biegu jałowym jak i pod obciążeniem. Przed zrobieniem adaptacji klasycznie wartości z przepływomierza komputer pokazuje, że się nie zmieniają. Jak tylko przeprowadzę adaptację wszystkie błędy znikają i na miesiąc lub dwa...
Witam. Mam problem z autem Scania r440, mianowicie wysokie spalanie, brak mocy, gwizd turbiny- za bardzo doładowana. Rozsypała się pompa paliwa, została wymieniona na nową, dwie trasy na niej i spalanie normalne jak wcześniej około 30l z ładunkiem 21T na chłodni. Podczas jazdy pod górki auto potrafiło się przydławić i puścić z tłumika dym czarny lub...
Tu może być zła jakość mocznika, niedrożna końcówka wtryskiwacza,nox pokazuje nieprawidłową wartość, usterka czujnika doładowania.Może być tak ,że noxy są zamienione przed i za katalizatorem.Może też być uszkodzony sam katalizator. EMS 8319; redukcja tlenków azotu jest niedostateczna. EEC 4674; usterka elektryczna w obwodzie podgrzewacza mocznika/reduktora...
Witam, Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo. Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h) traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym uruchomieniu moc wraca. Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy: - P1351 Przekaźnik wstępnego...
czujnika doładowania czujnika ciśnienia doładowania sprawdzanie czujnika doładowania
zasilać pompa oleju sound blaster cyfrowy wyjście iveco daily problemy klimatyzacja
wyrejestrowany pojazd wyrejestrowany pojazd
Zamienniki sterownika Vaillant calorMATIC 330 ESPHome i RS232: Konfiguracja i Obsługa